Ухвала
від 09.02.2023 по справі 461/10955/20
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/10955/20

Провадження № 1-кс/461/790/23

УХВАЛА

09.02.2023 року, слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2

за участі:

слідчого ОСОБА_3

прокурора ОСОБА_4

підозрюваного ОСОБА_5

захисників ОСОБА_6

ОСОБА_7

розглянувши клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУНП у Львівській області капітана поліції ОСОБА_8 про застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно підозрюваного:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Гряда Жовківського р-ну Львівської обл., українця, громадянина України, зареєстрованого за адресою АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого;

за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020140000000180, відомості про яке 10.12.2020 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-

ВСТАНОВИВ :

Слідчий звернувся до суду з вказаним клопотанням, яке обґрунтоване тим, що Відділом розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУНП у Львівській області за процесуального керівництва Львівської обласної прокуратури розслідується кримінальне провадження внесене до системи Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020140000000180, відомості про яке 10.12.2020 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 (далі ОСОБА_5 ), перебуваючи на посаді Грядівського сільського голови Жовківського району Львівської області (далі Грядівського сільського голови), будучи службовою особою органу державної влади, здійснюючи свою службову діяльність за адресою: Львівська область, Жовківський район, с. Гряда, вул. Шевченка, 38, достовірно знаючи, що земельна ділянка 4622782500:02:000:0027, площею 0,100 га, незаконно відведена в комунальну власність за рахунок земель державної власності, які знаходяться на території Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області (далі с. Гряда) та перебувають у постійному користуванні Інституту біології тварин Національної академії аграрних наук (код ЄДРПОУ 30995014, далі Інститут біології тварин НААН), зловживаючи своїм службовим становищем, діючи у власних інтересах та в інтересах третіх осіб, всупереч інтересам служби, за попередньою змовою групою осіб із фізичними особами підприємцями сертифікованими інженерами-землевпорядниками ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , у період часу з жовтня 2015 року по листопад 2020 року, вчинив незаконні дії щодо забезпечення розпорядження землями державної форми власності та їх передачі в приватну власність, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Так, за результатами виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, які відбулись 31.10.2010 та 25.10.2015, ОСОБА_5 було обрано Грядівським сільським головою. Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський голова є головною посадовою особою територіальної громади села.

Пунктами 1 та 13 ч. 6 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади, та є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою.

Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_5 постійно здійснював функцію представника місцевого самоврядування, а також обіймав в органах місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до вимог ч. 3 ст. 18 КК України є службовою особою.

Так, відповідно до Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ - ЛВ №004380 від 21.08.1996 Жовківською районною радою народних депутатів, посвідчено у встановленому порядку Львівському біотехнологічному центру Української академії аграрних наук на території Грибовицької та Грядівської сільських рад Жовківського району Львівської області право постійного користування земельною ділянкою державної власності, загальною площею 314,7 га. Частини зазначеної земельної ділянки, площами 239,7 га та 30,3 га, розміщені безпосередньо на території Грядівської сільської ради.

Згідно постанов Президії Української академії аграрних наук та в подальшому постанов Президії Національної академії аграрних наук, прийнятих в період 1996-2002, Інститут біології тварин НААН є правонаступником Львівського біотехнологічного центру УААН та відповідно єдиним законним користувачем земельних ділянок державної форми власності сільськогосподарського призначення, площами 239,7 га та 30,3 га, розташованими на території Грядівської сільської ради. Зазначені обставини з приводу постійного користувача вказаної земельної ділянки були достовірно відомі Грядівському сільському голові ОСОБА_5 у зв`язку із реалізацією службових повноважень на цій посаді.

Відповідно до п. 2 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про державний земельний кадастр», земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номеру.

ОСОБА_5 , діючи умисно та цілеспрямовано, з метою незаконного розпорядження землями державної власності, зловживаючи службовим становищем, у жовтні 2015 року, за попередньою змовою із фізичною особою-підприємцем сертифікованим інженером-землевпорядником ОСОБА_11 (сертифікат №012223, виданий 04.06.2014), залучив останнього до виконання технічних робіт з розробки Проекту землеустрою зі зміни меж села Гряда, у ході виконання яких останній повинен був сприяти ОСОБА_5 у неправомірній зміні меж населеного пункту села Гряда шляхом розроблення відповідного проекту землеустрою із внесенням до такого недостовірних даних щодо категорії земель, цільового призначення земельних ділянок та землекористувачів, які необхідно було включити у межі вказаного населеного пункту з подальшим їх віднесенням до комунальної власності.

Так, листом № 655 від 15.10.2015 Грядівський сільський голова ОСОБА_5 звернувся до фізичної особи підприємця ОСОБА_11 про розробку Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради.

Згідно з розробленим проектом землеустрою визначено, що до складу земель, які включаються в межі села Гряда, віднесено ділянку загальною площею 79,1356 га, яка фактично перебуває в користуванні Інституту біології тварин НААН, право на яке посвідчено актом серії ІІ - ЛВ №004380 від 21.08.1996.

Згідно положень п. 4 розділу ІІ Закону України «Про розмежування земель державної та комунальної власності», до земель державної власності належали, в тому числі: земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, які перебувають у постійному користуванні державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій.

Статтею 117 Земельного кодексу України встановлено, що передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки, здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим кодексом. До земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, належать земельні ділянки, зокрема, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна державної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об`єктів у комунальну власність.

Частинами ст. 5, 7 статті 7 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» визначено, що передача об`єктів права державної власності у комунальну власність оформлюється актом приймання-передачі, який підписується головою та членами комісії.

Згідно із ч. 3 ст. 5 Закону України «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, національних галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», вилучення земельних ділянок Національної академії наук України та Національних галузевих академій наук може здійснюватися лише за згодою Президії Національної академії наук України та Президії Національних галузевих академій наук відповідно до Земельного кодексу України.

При цьому, згода Президії НААН на вилучення з постійного користування Інституту біології тварин НААН частини земельної ділянки площею 79,1356 га не надавалася та у складі проектної документації відсутня, про що було достовірно відомо ОСОБА_5 .

Слідчий вказує, що таким чином, Грядівський сільський голова ОСОБА_5 , діючи умисно, в порушення вимог ст.ст. 78, 80, 117, 141, 173 Земельного кодексу України, вимог ст. 7 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» та ст. 5 Закону України «Про особливості правового режиму діяльності «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, національних галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», п. 34 ч. 1 ст. 26 та підпункту 9 пункту «б» частини першої ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», отримавши від ФОП ОСОБА_11 розроблений ним Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради, виніс розпорядження Грядівського сільського голови № 53 від 10.10.2016, яким погодив вказаний Проект (пункт 1) та прийняв також рішення про передачу його для погодження голові Жовківської районної державної адміністрації (пункт 2) та до Жовківської районної ради (пункт 3).

Розроблений ФОП ОСОБА_11 проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області, Грядівським сільським головою ОСОБА_5 упродовж робочого дня 18.11.2016 був поданий до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області для проведення державної землевпорядної експертизи (вхідний номер 1876 від 18.11.2016).

Згідно висновку державної землевпорядної експертизи № 1876 від 14.12.2016, затвердженого начальником Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, який надійшов до Грядівської сільської ради у грудні 2016 року (більш точної дати не встановлено), зазначений Проект землеустрою оцінено негативно та не погоджено, у тому числі у зв`язку із включенням до складу переліку земель, які заплановано для переходу у комунальну власність, земельних ділянок державної форми власності без врахування вимог частини другої статті 117 Земельного кодексу України.

Продовжуючи свої злочинні дії, ОСОБА_5 , діючи умисно, з метою надання вигляду правомірного процесу передачі земель Інституту біології тварин НААН у власність окремих громадян, в березні 2017 року, шляхом використання повноважень на займаній посаді, ініціював розгляд на сесії Грядівської сільської ради питання про погодження Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради, який погоджено рішенням X-ї сесії VI-того скликання цієї сільської ради за № 16 від 29.03.2017. При цьому зміст вказаного проекту не відповідав вимогам ст. 117 Земельного кодексу України, встановлені порушення вимог законодавства при формуванні Проекту землеустрою усунені не були, про що було достовірно відомо ОСОБА_5 .

У зв`язку із анулюванням наказом Держгеокадастру № 110 від 21.04.2017 ОСОБА_11 кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника, ОСОБА_5 , за попередньою змовою із ОСОБА_11 , залучив сертифікованого інженера-землевпорядника ОСОБА_10 (кваліфікаційний сертифікат №001529 від 30.01.2013) на підставі договору субпідряду між зазначеними підприємцями від 26.10.2017 №001-с/2017 до подальшої розробки вказаного Проекту.

22.01.2018 упродовж робочого дня ОСОБА_5 звернувся до Жовківської районної державної адміністрації Львівської області з листом вих. № 47 від цієї ж дати про затвердження Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради, розроблених ФОП ОСОБА_11 та ФОП ОСОБА_10 .

Згідно розпорядження Жовківської районної державної адміністрації №111 від 15.02.2018 вказаний проект землеустрою погоджено (пункт 1) та зобов`язано Грядівського сільського голову забезпечити проведення державної землевпорядної експертизи даного Проекту (пункт 2 розпорядження).

05.03.2018 ОСОБА_5 листом № 133 від 28.02.2018 повторно звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області з відповідними матеріалами про затвердження Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради (вхідний номер 237 від 05.03.2018).

Згідно висновку державної землевпорядної експертизи № 237 від 27.03.2018, затвердженого в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, Грядівською сільською радою Проект землеустрою оцінено як такий, що не в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам та повертається на доопрацювання, у тому числі у зв`язку із включенням до складу переліку земель, які заплановано для переходу у комунальну власність, земельних ділянок державної форми власності без врахування вимог статей 83, 84, 117 Земельного кодексу України та розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності».

28.03.2018 ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою із ФОП ОСОБА_10 , листом № 210 від цієї ж дати повторно звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області з проханням зняти усунуті зауваження згідно висновку державної експертизи землевпорядної документації № 237 від 27.03.2018, на підставі коректурного аркушу (листа) про усунення таких зауважень, підписаного ФОП ОСОБА_10 та скріпленого відтиском його круглої мастичної печатки як фізичної особи підприємця, код НОМЕР_1 (без додатків), у якому фактично визначені у висновку цієї експертизи порушення вимог законодавства щодо порядку передачі земель з державної в комунальну власність жодним чином не усунуто, рішення уповноваженого державного органу Національної академії аграрних наук України щодо згоди на передачу земель державної власності, які перебувають в постійному користуванні Інституту біології тварин НААН та знаходяться на території Грядівської сільської ради, не отримано та до матеріалів Проекту не долучено.

Однак, службовими особами Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, в порушення вимог статей 83, 84, 117 Земельного кодексу України та розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», за результатами розгляду листа ОСОБА_5 № 210 від 28.03.2018 та наданого ним коректурного листа ФОП ОСОБА_10 зауваження, встановлені згідно висновку державної експертизи землевпорядної документації № 237 від 27.03.2018, незаконно враховано, про що відповідальною службовою особою зроблено рукописний запис «Зауваження враховано» у примірнику даного висновку державної експертизи землевпорядної документації.

Зазначений проект землеустрою Грядівським сільським головою ОСОБА_5 з відповідними матеріалами в жовтні 2018 року подано на затвердження Жовківської районної ради.

Рішенням чергової 26-ї сесії VII-го демократичного скликання Жовківської районної ради № 29 від 18.10.2018 затверджено поданий ОСОБА_5 проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Гряда Грядівської сільської ради Жовківського району Львівської області, який фактично не відповідав вищевказаним вимогам законодавства України.

Слідчий зазначив, що продовжуючи свої протиправні дії, Грядівський сільський голова ОСОБА_5 , у період часу з листопада 2018 року по липень 2019 року, залучив ФОП ОСОБА_10 до виконання технічних робіт щодо інвентаризації земель та земельних ділянок комунальної власності в межах с. Гряда, які фактично було незаконно віднесено до земель запасу сільської ради (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам або юридичним особам).

За результатами проведення інвентаризації за рахунок земель державної форми власності, площею 79,1356 га, які перебували в постійному користуванні Інституту біології тварин НААН, ФОП ОСОБА_10 розроблено технічну документацію землеустрою щодо їх поділу, внаслідок чого ОСОБА_5 шляхом реалізації повноважень сільського голови забезпечено формування 25.07.2019 в Державному земельному кадастрі відомостей про державну реєстрації земельних ділянок комунальної власності з кадастровим номером 4622782500:02:000:0003, площею 14,7972 га; кадастровим номером 4622782500:04:000:0007, площею 17,5053 га; кадастровим номером 4622782500:02:000:0004, площею 37,2071 га.

У період з 25.09.2019 по 16.10.2020 Грядівським сільським головою ОСОБА_5 , за попередньою змовою із ОСОБА_11 та ОСОБА_10 забезпечено виконання останнім технічних робіт по підготовці проектів землеустрою із поділу трьох вищевказаних земельних ділянок, які було неправомірно віднесено до земель запасу Грядівської сільської ради шляхом її незаконної передачі з державної в комунальну власність, а також ініційовано ним розгляд питання та забезпечено прийняття рішення XXXXII-ї сесії VI-того скликання Грядівської сільської ради від 16.10.2020 №№ 14, 15 та 16 про затвердження проекту землеустрою щодо поділу земельних ділянок з кадастровими номерами 4622782500:02:000:0004, 4622782500:02:000:0003 та 4622782500:04:000:0007 відповідно. Внаслідок подальшого поділу дані земельні ділянки поділено на ділянки меншої площі, зокрема від 0,1 га і більше, у тому числі сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 4622782500:02:000:0027, площею 0,1000 га и .

Після цього, ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, за попередньою змовою групою осіб із ОСОБА_11 та ОСОБА_10 , в інтересах ОСОБА_12 , в порушення вищевказаних норм законодавства, вчинив незаконні дії щодо організації передачі у приватну власність останньому згідно рішення № 8 від 06.11.2020 сесії Грядівської сільської ради земельної ділянки на території с. Гряда з кадастровим номером 4622782500:02:000:0027, площею 0,1000 га, сформованої за рахунок земельної ділянки державної власності, яка перебувала в постійному користуванні Інституту біології тварин НААН, вартістю 314 250 грн., чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , діючи як службова особа Грядівської сільської ради, умисно, повторно, за попередньою змовою групою осіб із сертифікованими інженерами-землевпорядниками ОСОБА_11 та ОСОБА_10 , у аналогічний спосіб, описаний щодо першого епізоду даного повідомлення про підозру, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах інших фізичних осіб, у період з 15.10.2015 по 24.11.2020, незаконно передав у власність фізичних осіб 217 земельних ділянок за рахунок земельної ділянки, площею 79,1356 га, яка розташована на території с. Гряда та фактично перебуває в користуванні Інституту біології тварин НААН, право на яке посвідчено актом серії ІІ - ЛВ №004380 від 21.08.1996, чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Слідчий зазначив, що станом на день подання клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою існують ризики, передбачені ст. 177 КПК України, відтак просить слідчого суддю застосувати відносно підозрюваної запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Слідчий та прокурор в судовому засідання клопотання підтримали, просили суд задовільнити його в повному обсязі.

Підозрюваний тайого захисникипроти обраннязапобіжного заходуу виглядітримання підвартою заперечили.Зазначили,що підозра ОСОБА_5 є необґрунтованоюта непідтверджується наявнимив матеріалахкримінального провадженнядоказами.Вказали,що підозрюваний ОСОБА_5 неодноразово звертавсядо слідчогота прокурорау вказаномукримінальному провадженніпро йогодопит йогов якостісвідка зметою наданнявідповідних показань,які бспростували йоговину.Крім того,сторона захистустверджувала,що упідозрюваного наявніміцні соціальнізв`язки,зокрема останнійодружений,має постійнемісце проживання,де характеризуєтьсяпозитивно,є депутатомЛьвівської районноїради Львівськоїобласті,що передбачаєнеобхідність йогоучасті взасіданнях такоїради,сумлінно виконувавсвої обов`язкина стадіїдосудового розслідуваннята ранішедо кримінальноївідповідальності непритягався.Зважаючи навищенаведене,просили слідчогосуддю обратизапобіжний західу виглядіособистого зобов`язання.

Вивчивши клопотання, додані до нього документи, якими прокурор та слідчий обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думку учасників судового провадження, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання частково, виходячи з наступного.

Відповідно до вимог ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язані встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує, хоча б один з ризиків, передбачених ст. 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Згідно з положеннями ст. 178 КПК України при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у ст. 177 цього Кодексу, слідчий суддя, суд зобов`язані оцінити, в тому числі вагомість доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення, тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, розмір майнової шкоди, а також дані, що характеризують особу підозрюваного, обвинуваченого.

08.02.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.

Проаналізувавши наведені в клопотанні обставини та додані до нього документи, якими слідчий підтверджує доводи клопотання, слідчий суддя вважає, що вони свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення, , передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України на підтвердження чого в матеріалах кримінального провадження наявні дані, які містяться в:

-заяві в.о. президента Національної академії аграрних наук ОСОБА_13 від 03.12.2020 про вчинення кримінального правопорушення;

-державному акті на право постійного користування землею серії ІІ - ЛВ №004380 від 21.08.1996 виданого Жовківською районною радою народних депутатів, яким посвідчено Львівському біотехнологічному центру Української академії аграрних наук на території Грибовицької та Грядівської сільських рад Жовківського району Львівської області право постійного користування земельною ділянкою державної власності, загальною площею 314,7 га.

-протоколах допиту свідків: заступника директора з інноваційно-наукової діяльності Інституту біології тварин НААН ОСОБА_14 колишнього голови Жовківської районної державної адміністрації ОСОБА_15 , головного спеціаліста сектору Державного нагляду у сфері землеустрою ГУ Держгеокадасту у Львівській області ОСОБА_16 , завідувача сектору Державного геодезичного нагляду ГУ Держгеокадасту у Львівській області ОСОБА_17 , колишнього землевпорядника Грядівської сільської ради ОСОБА_18 , колишнього Голови Жовківської районної державної адміністрації Львівської області ОСОБА_15 ;

-висновку експерта результатами проведення судової земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою виконаного експертами Київським науково-дослідним інститутом судових експертиз від 18.11.2022;

-висновку експерта за результатами проведеної оціночно-земельної експертизи виконаного експертами Тернопільського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 10.01.2023;

-висновку експерта за результатами проведеної судової почеркознавчої експертизи виконаної експертами Львівського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України від 26.12.2022

Слідчий суддя на даному етапі досудового розслідування не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення. Тому, на підставі оцінки сукупності отриманих доказів, слідчим суддею визначено, що причетність ОСОБА_5 до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо нього обмежувального заходу.

Крім того, слідчий суддя вважає, що стороною обвинувачення доведене існування ризиків, а саме:

-ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, тобто переховування підозрюваного від органу досудового розслідування та/або суду обґрунтовується тим, що у разі визнання винуватим, ОСОБА_5 загрожує покарання у виді позбавлення волі на строк до 6 років і це може стимулювати підозрюваного до втечі. Крім того, майновий стан ОСОБА_5 надає йому можливість переховуватись від суду.

- ризик, передбачений п. 2 ч. 1 ст. 177 КПК України, тобто можливість підозрюваного знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, обґрунтовується тим, що на даний час органом досудового розслідування ще не отримано всіх документів щодо діяльності Грядівської сільської ради в яких зафіксована інформація щодо зміни меж населеного пункту Гряда Жовківського району Львівської області та матеріалів листування ради із представниками Інституту біології тварин НААН, оскільки такі ретельно приховувались під час проведення слідчих дій в рамках даного кримінального провадження та не були передані до Львівської міської ради в ході ліквідації Грядівської сільської ради.

- ризик, передбачений п. 3 ч. 1 ст.177 КПК України, тобто можливість підозрюваного незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні шляхом їх переконання, залякування чи схиляння їх до зміни, наданих ними показань, узгодження своїх показань з показаннями вказаних осіб. Даний ризик обґрунтовується тим,що з урахуванням принципу безпосередності дослідження показань, речей і документів (ст. 23 КПК України) такі ще судом не допитані та надані ними під час досудового розслідування показання не можуть лягти в основу обвинувального вироку відносно нього.

При цьому, слідчий суддя зазначає, що ризиком у кримінальному провадженні є небажані для провадження наслідки дій підозрюваного, спрямовані на створення перешкод кримінальному провадженню. Ризик стає реальним через невизначеність поведінки особи у певній ситуації, яку (поведінку) неможливо достеменно передбачити. Таким чином, у контексті кримінального провадження ризиком неправомірної процесуальної поведінки підозрюваного слід вважати таку поведінку цієї особи, настання якої характеризується високим ступенем ймовірності.

Враховуючи вищенаведене, слідчий суддя приходить до висновку, що жоден більш м`який запобіжний захід не здатний забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваної.

Відповідно до ч. 1 ст. 183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 цього Кодексу.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що інші запобіжні заходи з об`єктивних причин не забезпечать законослухняну поведінку підозрюваного.

При цьому, слідчий суддя приходить до висновку, що зазначений у клопотанні розмір альтернативного запобіжного заходу у вигляді застави в розмірі 1000 прожиткових мінімумів доходів громадян є надмірним.

Відповідно до ч. 3 ст. 183 КПК України, слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов`язаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим обов`язків, передбачених цим Кодексом, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Так, згідно з положеннями ч. 5 ст. 182 КПК України, розмір застави визначається щодо особи, підозрюваної чи обвинуваченої у вчиненні тяжкого злочину, від 20 до 80 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Враховуючи, що кримінальне правопорушення, в якому обґрунтовано підозрюється ОСОБА_5 віднесене кримінальним законом до категорії тяжких злочинів, несе високу суспільну небезпеку та негативні наслідки для громадянського суспільства, можливість настання ризиків, пов`язаних із перешкоджанням здійсненню кримінального провадження, а також майновий стан підозрюваного, який станом на момент розгляду клопотання офіційно не працює - слідчий суддя вважає за необхідне призначити заставу у максимально визначеному кримінальним законом розмірі.

Враховуючи наведене та керуючись ст. 369-372 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого,- задовольнити частково.

Застосувати відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, терміном на 60 діб, тобто до 09 квітня 2023 року включно.

Визначити підозрюваному ОСОБА_5 заставу, в розмірі 80 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що складає 214 720.грн., та у разі внесення застави покласти на підозрюваного строком на 60 діб наступні обов`язки:

-прибувати до старшого слідчого СУ ГУНП у Львівській області ОСОБА_8 або іншого слідчого, в провадженні якого перебуватиме кримінальне провадження № 42020140000000180 від 10.12.2020, прокурора та суду за першим викликом;

-не відлучатися з Львівської області без дозволу старшого слідчого СУ ГУНП у Львівській області ОСОБА_8 або іншого слідчого, в провадженні якого перебуватиме кримінальне провадження № 42020140000000180 від 10.12.2020, прокурора або суду;

-повідомляти старшого слідчого СУ ГУНП у Львівській області ОСОБА_8 або іншого слідчого, в провадженні якого перебуватиме кримінальне провадження № 42020140000000180 від 10.12.2020, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

-утримуватися від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні № 42020140000000180 від 10.12.2020 року, зокрема, з ОСОБА_19 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , та іншими свідками.

-здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) громадянина України для виїзду за кордон та інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Повний текст ухвали проголошено 13 лютого 2023 року о 16 год. 30 хв.

Ухвала щодо застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Львівського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення, а підозрюваним в цей же строк з моменту вручення йому копії даної ухвали.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення09.02.2023
Оприлюднено17.02.2023
Номер документу108988998
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —461/10955/20

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 09.11.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 04.10.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 05.06.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 05.05.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 02.05.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 26.04.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 26.04.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 26.04.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

Ухвала від 07.04.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Мироненко Л. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні