Ухвала
від 09.01.2023 по справі 953/1705/20
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 953/1705/20

н/п 1-кп/953/174/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" січня 2023 р. Київський районний суд м. Харкова у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю: секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4

обвинуваченого ОСОБА_5 ,

розглянувши увідкритому судовому засіданні в м.Харкові кримінальне провадження №42018220000000252 за обвинуваченням:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, із вищою освітою, раніше не судимого, який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1

в скоєні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст.367 КК України,-

встановив:

Згідно обвинувального акту, обіймаючи посаду директора ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» ОСОБА_5 , будучи обізнаним у сфері своєї професійної діяльності, нормативно-правових актах, що регулюють діяльність очолюваного ним підприємства, маючи відповідні службові права та обов`язки (службові повноваження), які прямо визначено контрактом і статутом підприємства, перебуваючи на території ПАТ «Укргазвидобування» "газопромислового управління «Шебелинкагазвидобування» за адресою Харківська область, Балаклійський район, смт. Донець, вул. Стадіонна, 9, у невстановленому місці, 30.05.2017 у невстановлений час, уклав договір від імені ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» з Публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування» (Філія «Управління з переробки газу та газового конденсату») за №1182 від 30.05.2017 щодо проведення ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» експертного обстеження стану охорони праці та промислової безпеки виробництва об`єктів Відділення з експлуатації АЗС філії Управління з переробки газу та газового конденсату ПАТ «Укргазвидобування».

Ціна цього Договору становить 77 376,00 грн., в тому числі ПДВ 12896,00 грн. згідно Додатку № 1 «Розрахунок визначення вартості послуг», додаток № 2 «Розрахунок визначення вартості послуг».

Виходячи з Додатку 1 до Договору вартість проведення експертного обстеження так само визначена у відповідності до «Порядку визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання» затвердженого постановою КМУ №1251 від 04.11.2009 року.

На виконання умов вищезазначеного Договору № 1182 від 30.05.2017 Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» складено Висновок експертизи № 63.2.02.2.01-0845.17 від 31.05.2017.

В підтвердження виконання надання послуги за Договором № 1182 від 2017 Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» та Публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування» (Філія «Управління з переробки газу та газового конденсату») складений та підписаний здачі-прийому наданих послуг №1181 від 31.05.2017 року, згідно якого Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» вказані послуги на загальну суму 77376,00грн з ПДВ.

Послуги сплачено стороною у повному обсязі, відповідно до умов вказаного договору.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про ціни і ціноутворення» №5007-VI від 21.06.2012 (зі змінами та доповненнями), «гранична ціна - максимально або но допустимий рівень ціни, який може застосовуватись суб`єктом господарювання».

Відповідно до п. 1, 2 ст. 13 вказаного Закону, державне регулювання цін здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування, відповідно до їх повноважень шляхом установлення обов`язкових для застосування суб`єктами господарювання, поміж іншого, граничних цін.

Згідно п.п. 4-5 «Порядку визначення граничного розміру на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єктів господарювання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009, порядок визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи враховується на підставі таких даних, а саме - заявлених працівників суб`єкта господарювання, що виконують роботи підвищеної небезпеки, кількість явлених видів робіт підвищеної небезпеки відповідно до переліку видів робіт підвищеної небезпеки, кількість заявлених одиниць устаткування відповідно до переліку машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, після чого, граничний розмір тарифу на проведення експертизи визначається за формулою Т=К*0,5 МЗП, де Т - граничний розмір тарифу на проведення експертизи, гривень, К - сумарний коефіцієнт для визначення граничного розміру сум тарифу проведення експертизи, МЗП - розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством на момент визначення граничного розміру тарифу проведення експертизи.

Застосування вказаної формули та інших положень Порядку визначення граничного розміру на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єктів господарювання для визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи є обов`язковим для ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» у кожному окремому випадку проведення експертних досліджень стану охорони праці та безпеки промислового виробництва підприємств для одержання дозволу на спроможність виконувати роботи підвищеної небезпеки.

Крім того, відповідно до п. 2.2 наказу ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» №3 від 03.01.2017 «Про ціноутворення вартості послуг», для визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання для отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, затверджених у додатках №2 та №3 постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107, визначено необхідність керуватись постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009, а також при формуванні вартості послуг керуватись вище переліченими нормативними документами та розміром мінімальної заробітної плати, встановленою Законом України «Про державний бюджет України на 2017 рік».

Одночасно, з урахуванням даних зазначених у Висновку експертизи 63.2.02.201-0845.17 від 31.05.2017 щодо кількості заявлених одиниць устаткування, кількості заявлених видів робіт підвищеної небезпеки та кількості працівників, що виконують роботи підвищеної небезпеки, вартість робіт з ведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єктів господарювання, які були виконані фахівцями Державного підприємства «Східний експертно-технічний центр Держпраці» за Договором №2 від 30.05.2017 між Публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування» (Філія «Управління з переробки газу та газового конденсату») з Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» розрахована в ході дослідження, яка зазначена в акті здачі-прийому наданих послуг №1181 від 31.05.2017, у відповідності до вимог «Порядку визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009 року - занижена у сумі 483 тисячі 264 гривні з ПДВ, у зв`язку із виконанням ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» на користь Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» (Філії «Управління з переробки газу та газового конденсату») робіт, що прямо не передбачені вищевказаним договором про надання послуг, зокрема через невідповідність умов укладеного договору (в частині об`єму робіт) і фактичного об`єму робіт виконаного ДП «Східний ЕТЦ Держпраці».

Таким чином, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків директором ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» ОСОБА_5 , передбачених у п.п. 1.1., 1.З., 1.4., 2.1., 2.5.2., 2.5.3. умов контракту №27 від 11.05.2016, а також вимог п. 3 статті 6, п. 7 статті 7 статуту ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» у редакції від 2015 року затвердженого наказом голови Державної служби України з питань праці №30 від 22.05.2015, внаслідок несумлінного ставлення до них, що виразилось у відсутності дієвого посадового контролю ОСОБА_5 за діяльністю підпорядкованих йому службових осіб ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» та контролю за виконанням п.2.2 наказу ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» від 03.01.2017, підписавши вищевказаний договір про надання послуг державним підприємством із встановленим об`ємом робіт, який не відповідає фактично виконаним об`ємам робіт ДП «Східний ЕТЦ Держпраці», незважаючи на прямо передбачені вимоги чинного законодавства щодо формулювання граничної ціни (тарифу) на надання таких послуг на час кладення договору, не ініціювавши укладення додаткової угоди від імені Д «Східний ЕТЦ Держпраці» до відповідного договору із визначенням додаткового об`єму робіт, що підлягає виконанню і які не охоплено умовами попереднього договору, із одночасним встановленням вартості відповідних робіт відповідно до вимог чинного законодавства та отримання оплати за надані послуги, затвердивши своїм особистим підписом протокол погодження договірної ціни та акт приймання-передачі виконаних робіт за умовами вищевказаного договору, затвердивши висновок експертизи на виконання умов вищевказаного договору, із зазначеним у ньому об`ємом робіт, що перевищує об`єм, охоплений укладеним договором завдав істотної шкоди державним інтересам, у вигляді збитків (майнової шкоди) юридичній особі ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» у сумі 483 тисячі 264 гривні з ПДВ, що спричинило тяжкі наслідки.

Дії ОСОБА_5 кваліфіковані за ч. 2 ст. 367 КК України, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам та спричинило тяжкі наслідки.

Крім того, обіймаючи посаду директора ДП «Східний ЕТЦ Держпраці», ОСОБА_5 , будучи обізнаним у сфері своєї професійної діяльності, нормативно-правових актах, що регулюють діяльність очолюваного ним підприємства, маючи відповідні службові права та обов`язки (службові повноваження), які прямо визначено контрактом і статутом підприємства, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою м. Харків, вул. Чернишевська, 72, 04.08.2017 у невстановлений час, уклав договір від імені ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» з публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування» (Філія «Управління з переробки газу та газового конденсату») за № 408/178-17/1656 від 04.08.2017 щодо проведення ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» експертного обстеження стану корони праці та промислової безпеки виробництва об`єктів Відділення з експлуатації АЗС філії Управління з переробки газу та газового конденсату ПАТ «Укргазвидобування».

Загальна ціна послуг, що надавались за даним Договором, згідно з «Протоколом погодження договірної ціни послуг з експертизи УПГГК ПАТ «Укргазвидобування» на спроможність виконувати роботи підвищеної безпеки та експлуатувати обладнання підвищеної небезпеки» (Додаток №1 до цього Договору, що є його невід`ємною частиною) складає: 23 184 грн. 00 коп. (двадцять три тисячі сто вісімдесят чотири грн. 00 коп.), у тому числі: вартість послуг - 19 320,00 грн.; ПДВ 20% - 3 864,00 грн.

Вартість ціни договору встановлена Сторонами на основі «Протоколу погодження договірної ціни послуг з експертизи УПГТК ПАТ «Укргазвидобування» на спроможність виконувати роботи підвищеної безпеки та експлуатувати обладнання підвищеної небезпеки» (Додаток №1 до цього Договору), виконаного згідно розрахунку, який складено на підставі вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 04.11.2009 року № 1251 «Порядок визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання» та постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107 «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки».

Виходячи з Додатку 1 до Договору № 408/178-17/1656 від 04.08.2017р. «вартість проведення експертного обстеження визначена у відповідності до рядку визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи у безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання» затвеердженого постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009 року».

На виконання умов вищезазначеного Договору № 408/178-17/1656 від

04.08.2017 Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» складені Висновки експертизи № 63.2.02.2.01-1498.17 та №63.2.01.2.01-1497.17 від 31.08.2017.

В підтвердження виконання надання послуги за Договором № 408/178-17/1656 від 04.08.2017 Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» та Публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування» (Філія «Управління з переробки газу та газового конденсату») складений та підписаний акт здачі-прийому наданих послуг №1656 від 31.08.2017 року, згідно Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр праці» виконані послуги на загальну суму 23184 гривень з ПДВ.

Послуги оплачено стороною у повному обсязі, відповідно до умов вказаного договору.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про ціни і ціноутворення» №5007-VІ 21.06.2012 (зі змінами та доповненнями), «гранична ціна - максимально або мінімально допустимий рівень ціни, який може застосовуватись суб`єктом господарювання».

Відповідно до п. 1, 2 ст. 13 вказаного Закону, державне регулювання цін здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування, відповідно до їх повноважень шляхом установлення обов`язкових для застосування суб`єктами господарювання, поміж іншого, граничних цін.

Згідно п.п. 4-5 «Порядку визначення граничного розміру на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єктів господарювання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009, порядок визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи враховується на підставі таких даних, а саме - заявлених працівників суб`єкта господарювання, що виконують роботи підвищеної небезпеки, кількість заявлених видів робіт підвищеної небезпеки відповідно до переліку видів робіт підвищеної небезпеки, кількість заявлених одиниць устаткування відповідно до переліку машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, після чого, граничний розмір тарифу на проведення експертизи визначається за формулою Т=К*0,5 МЗП, де Т - граничний розмір тарифу на проведення експертизи, гривень, К - сумарний коефіцієнт для визначення граничного розміру сум тарифу проведення експертизи, МЗП - розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством на момент визначення граничного розміру тарифу проведення експертизи.

Застосування вказаної формули та інших положень Порядку визначення граничного розміру на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єктів господарювання для визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи є обов`язковим для ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» у кожному окремому випадку проведення експертних досліджень ну охорони праці та безпеки промислового виробництва підприємств для одержання дозволу на спроможність виконувати роботи підвищеної небезпеки.

Крім того, відповідно до п. 2.2 наказу ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» №3 від 03.01.2017 «Про ціноутворення вартості послуг», для визначення граничного міру тарифу на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання для отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, затверджених у додатках №2 та №3 постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107, визначено необхідність керуватися постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009, а також при формуванні вартості послуг керуватись вище переліченими нормативними документами та розміром мінімальної заробітної плати, встановленою Законом України «Про державний бюджет України на 2017 рік».

Одночасно, з урахуванням даних зазначених у Висновках експертизи №63.2.02.2.01 -1498.17 та № 63.2.01.2.01-1497.17 від 31.08.2017 щодо кількості заявлених одиниць устаткування, кількості заявлених видів робіт підвищеної небезпеки та кількості працівників, що виконують роботи підвищеної небезпеки, вартість робіт з проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єктів господарювання, які були виконані фахівцями Державного підприємства «Східний експертно-технічний центр Держпраці» за Договором № 408/178-17/1656 від 04.08.2017 між Публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування» (Філія «Управління з переробки та газового конденсату») з Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» розрахована в ході дослідження, яка зазначена в акті -прийому наданих послуг № і 656 від 31.08.2017, у відповідності до вимог Порядку визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009 року - занижена у сумі на 184 тисяч 944 гривень з ПДВ, у зв`язку із виконанням ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» на користь Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» (Філії «Управління з переробки газу та газового конденсату») робіт, що прямо не передбачені вищевказаним договором про надання послуг, зокрема через невідповідність умов укладеного договору (в частині об`єму робіт) і фактичного об`єму робіт виконаного ДП «Східний ЕТЦ Держпраці».

Таким чином, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків директором ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» ОСОБА_5 , передбачених у п.п. 1.1., 1.З., 1.4., 2.12.5.2., 2.5.3. умов контракту №27 від 31.05.2016, а також вимог п. З статті 6, п. 7 статті 7 статуту ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» у редакції від 2015 року затвердженого наказом голови Державної служби України з питань праці №30 від 22.05.2015, внаслідок несумлінного ставлення до них, що виразилось у відсутності дієвого посадового контролю ОСОБА_5 за діяльністю підпорядкованих йому службових осіб ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» та контролю за виконанням п.2.2 наказу ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» від 03.01.2017, підписавши вищевказаний договір про надання послуг державним підприємством із встановленим об`ємом робіт, який не відповідає фактично виконаним об`ємам робіт ДП «Східний ЕТЦ Держпраці», зважаючи на прямо передбачені вимоги чинного законодавства щодо формулювання граничної ціни (тарифу) на надання таких послуг на час складення договору, не ініціювавши укладення додаткової угоди від імені ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» до відповідного договору із визначенням додаткового об`єму робіт, що підлягає виконанню і які не охоплено умовами переднього договору, із одночасним встановленням вартості відповідних робіт , відповідно до вимог чинного законодавства та отримання оплати за надані слуги, затвердивши своїм особистим підписом протокол погодження договірної ціни та акт приймання-передачі виконаних робіт за умовами вищевказаного договору, затвердивши висновок експертизи на виконання умов вищевказаного договору, із зазначеним у ньому об`ємом робіт, що перевищує об`єм охоплений укладеним договором, завдав істотної шкоди державним інтересам, у вигляді збитків (майнової шкоди) юридичній особі ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» у сумі 184 тисяч 944 гривень з ПДВ.

Дії ОСОБА_5 кваліфіковані за ч. 1 ст. 367 КК України, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам.

Крім того, в межах досудового розслідування встановлено, що обіймаючи посаду директора ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» ОСОБА_5 , будучи обізнаним у сфері своєї професійної діяльності, нормативно-правових актах, що регулюють діяльність очолюваного ним підприємства, маючи відповідні службові права та обов`язки (службові повноваження), які прямо визначено контрактом і статутом підприємства, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою м. Харків, вул. Чернишевська, 72, 04.08.2017 у невстановлений час уклав договір від імені ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» з Публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування» (Філія «Управління з переробки газу та газового конденсату») за № 409/178-17/1658 від 04.08.2017 щодо проведення ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» експертного обстеження стану охорони праці та промислової безпеки виробництва об`єктів Відділення з експлуатації АЗС філії Управління з переробки газу та газового конденсату АТ «Укргазвидобування».

Загальна ціна послуг, що надавались за даним Договором, згідно з Протоколом погодження договірної ціни послуг з експертизи УПГГК АТ «Укргазвидобування» на спроможність виконувати роботи підвищеної небезпеки та експлуатувати обладнання підвищеної небезпеки» (Додаток №1 до цього Договору, що є його невід`ємною частиною) складає: 23 184 грн. 00 коп. (двадцять три тисячі сто вісімдесят чотири грн. 00 коп.), у тому числі: вартість послуг - 19 320,00 грн.; ПДВ 20%- 3 864,00 грн.

Вказана вартість встановлена Сторонами на основі «Протоколу погодження говірної ціни послуг з експертизи УПГТК ПАТ «Укргазвидобування» на спроможність виконувати роботи підвищеної небезпеки та експлуатувати ладнання підвищеної небезпеки» (Додаток №1 до цього Договору), виконаного дно розрахунку, який складено на підставі вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04.11.2009 року № 1251 «Порядок визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва об`єкта господарювання» та постанови Кабінету Міністрів України від 10.2011 року № 1107 «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки».

На виконання умов вищезазначеного Договору № 409/178-17/1658 від 04.08.2017 Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» складено Висновок експертизи № 63.2.01.2.01-1761.17 від 29.09.2017.

В підтвердження виконання надання послуги за Договором № 409/178- 1658 від 04.08.2017 Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» та Публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування» Філія «Управління з переробки газу та газового конденсату») складений та підписаний акт здачі-прийому наданих послуг №1658 від 29.09.2017, згідно якого Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» надані послуги на загальну суму 14544,00грн з ПДВ.

Послуги сплачено стороною у повному обсязі, відповідно до умов вказаного договору.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про ціни і ціноутворення» №5007-УІ 21.06.2012 (зі змінами та доповненнями), «гранична ціна - максимально або мінімально допустимий рівень ціни, який може застосовуватись суб`єктом господарювання».

Відповідно до п. 1, 2 ст. 13 вказаного Закону, державне регулювання цін здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень шляхом установлення обов`язкових для зсування суб`єктами господарювання, поміж іншого, граничних цін.

Згідно п.п. 4-5, «Порядку визначення граничного розміру на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єктів господарювання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009, порядок визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи розраховується на підставі таких даних, а саме - заявлених працівників суб`єкта господарювання, що виконують роботи підвищеної небезпеки, кількість заявлених видів робіт підвищеної небезпеки відповідно до переліку видів робіт підвищеної небезпеки, кількість заявлених одиниць устаткування відповідно до переліку машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, після чого, граничний розмір тарифу на проведення експертизи визначається за формулою Т=К*0,5 МЗП, де Т - граничний розмір тарифу на проведення експертизи, гривень, К - сумарний коефіцієнт для визначення граничного розміру сум тарифу проведення експертизи, МЗП - розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством на момент визначення граничного розміру тарифу проведення експертизи.

Застосування вказаної формули та інших положень Порядку визначення граничного розміру на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єктів господарювання для визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи є обов`язковим для ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» у кожному окремому випадку проведення експертних досліджень у охорони праці та безпеки промислового виробництва підприємств для окання дозволу на спроможність виконувати роботи підвищеної небезпеки.

Крім того, відповідно до п. 2.2 наказу ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» №3 від 13.01.2017 «Про ціноутворення вартості послуг», для визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання для отримання дозволу на виконання г підвищеної небезпеки, затверджених у додатках №2 та №3 постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107, визначено необхідність керуватись постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009, а також при формуванні вартості послуг керуватись вище переліченими нормативними документами та розміром мінімальної заробітної плати, вставленою Законом України «Про державний бюджет України на 2017 рік».

Одночасно, з урахуванням даних, зазначених у Висновку експертизи №63.2.01.2.01-1761.17 від 29.09.2017, щодо кількості заявлених одиниць жування, кількості заявлених видів робіт підвищеної небезпеки та кількості працівників, що виконують роботи підвищеної небезпеки, вартість робіт з проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єктів господарювання, які були виконані фахівцями Державного підприємства «Східний експертно-технічний центр Держпраці» за Договором № 78-17/1658 від 04.08.2017 між Публічним акціонерним товариством «Укргазвидобування» (Філія «Управління з переробки газу та газового конденсату») з Державним підприємством «Східний експертно-технічний центр Держпраці» розрахована в ході дослідження, яка зазначена в акті здачі-прийому наданих послуг №1658 від 29.09.2017, у відповідності до вимог «Порядку визначення граничного розміру тарифу на проведення експертизи стану безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 04.11.2009 року - занижена у 292 тисячі 656 гривні з ПДВ, у зв`язку із виконанням ДП «Східний ЕТЦ праці» на користь Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» (Філії «Управління з переробки газу та газового конденсату») робіт, що прямо не передбачені вищевказаним договором про надання послуг, зокрема через невідповідність умов укладеного договору (в частині об`єму робіт) і фактичного об`єму робіт виконаного ДП «Східний ЕТЦ праці».

Таким чином, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків директором ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» ОСОБА_5 , передбачених у п.п. 1.1., 1.З., 1.4., 2.1, 2.5.2., 2.5.3. умов контракту №27 від 31.05.2016, а також вимог п. 3 статті 6, п. 7 статті 7 статуту ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» у редакції від 2015 року затвердженого наказом голови Державної служби України з питань праці №30 від 22.05.2015, внаслідок несумлінного ставлення до них, що виразилось у відсутності дієвого посадового контролю ОСОБА_5 за діяльністю підпорядкованих йому службових осіб ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» та контролю за виконанням п.2.2 наказу ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» від 03.01.2017, підписавши вищевказаний договір про надання послуг державним підприємством із встановленим об`ємом робіт, який не відповідає фактично виконаним об`ємам робіт ДП «Східний ЕТЦ Держпраці», незважаючи на прямо передбачені вимоги чинного законодавства щодо формулювання граничної ціни (тарифу) на надання таких послуг на час укладення договору, не ініціювавши укладення додаткової угоди від імені ДП «Східний ЕТЦ Держпраці» до відповідного договору із визначенням додаткового об`єму робіт, що підлягає виконанню і які не охоплено умовами переднього договору, із одночасним встановленням вартості відповідних робіт відповідно до вимог чинного законодавства та отримання оплати за надані шуги, затвердивши своїм особистим підписом протокол погодження договірної ціни та акт приймання-передачі виконаних робіт за умовами вищевказаного договору, затвердивши висновок експертизи на виконання умов вищевказаного договору, із зазначеним у ньому об`ємом робіт, що перевищує об`єм охоплений укладеним договором, завдав істотної шкоди державним інтересам, у вигляді збитків (майнової шкоди) юридичній особі «Східний ЕТЦ Держпраці» у сумі 292 тисячі 656 гривні з ПДВ, що спричинило тяжкі наслідки.

Дії ОСОБА_5 кваліфіковані за ч. 2 ст. 367 КК України - неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам та спричинило тяжкі наслідки.

У судовому засіданні захисником заявлено клопотання про звільнення ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності та закриття провадження у зв`язку із спливом строків давності.

Обвинувачений підтримав клопотання, при цьому судом було роз`яснено, що звільнення з підстав спливу строків давності є нереабілітуючою обставиною.

Прокурор проти клопотання не заперечував , зазначив, що строки дійсно спливли. В разі закриття провадження зазначила, що позов підлягає залишенню без розгляду.

Згідно п.1ч.2ст.284КПК Україникримінальне провадженнязакривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

За ч.4 ст. 286 КПК України якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.

Відповідно до ч.1 ст. 49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки: три роки-у разівчинення кримінальногопроступку,за якийпередбачено покаранняу видіобмеження волі,чи уразі вчиненнянетяжкого злочину,за якийпередбачено покаранняу видіпозбавлення воліна строкне більшедвох років; п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини;

Відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення передбачене ч.1 ст.367 КК України є кримінальним проступком, за яке передбачене максимальне покарання у вигляду обмеженням волі на строк три роки; кримінальне правопорушення передбачене ч.2 ст. 367 КК України є нетяжким злочином, за яке передбачено максимальне покарання у вигляді позбавленням волі на строк до п`яти років.

Підстави для зупинення строку давності та його переривання відсутні.

Таким чином, у відповідності до наведених норм Кримінального кодексу України є всі підстави для звільнення ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності, в зв`язку зі спливом строків давності притягнення до кримінальної відповідальності за ч.1, ч.2 ст.367 КК України та закриття кримінального провадження.

Так, у справі мається цивільний позов ТОВ «Східний експертно-технічний центр Держпраці» до ОСОБА_5 про відшкодування майнової шкоди, спричиненої інкримінованими кримінальними правопорушеннями.

Відповідно до положень ст. 129 КПК України ухвалюючи обвинувальний вирок, постановляючи ухвалу про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, суд залежно від доведеності підстав і розміру позову задовольняє цивільний позов повністю або частково чи відмовляє в ньому.

У разі встановлення відсутності події кримінального правопорушення суд відмовляє в позові.

У разі виправдання обвинуваченого за відсутності в його діях складу кримінального правопорушення або його непричетності до вчинення кримінального правопорушення, а також у випадках, передбаченихчастиною першою статті 326цього Кодексу, суд залишає позов без розгляду.

З положень зазначеної статті вбачається, що судом розглядається цивільний позов при ухвалені вироку, постановлені ухвали про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру.

Враховуючи, що кримінальне провадження підлягає закриттю, внаслідок звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності, поданий позов суд вважає за необхідне залишити без розгляду, що в свою чергу не позбавляє ТОВ «Східний експертно-технічний центр Держпраці» звернутися із цивільним позовом у загальному порядку.

ТОВ «Східний експертно-технічний центр Держпраці» до ОСОБА_5 про відшкодування майнової шкоди залишити без розгляду.

Також, ухвалою слідчого судді Червонозаводського районного суду м.Харкова від 10.05.2019р. накладений арешт на майно ОСОБА_5 , а саме: на квартиру загальною площею 51, 1 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер майна №24851228, транспортні засоби HYUNDAI, модель ACCENT, 2012 року випуску, державний номер НОМЕР_1 , номер кузову НОМЕР_2 та GEELY, модель MR-7151A, 2009 року випуску, державний номер НОМЕР_3 , номер шасі НОМЕР_4 , земельну ділянку серії ІІІ-ХР-058903 площею 0,1394 га, що розташована в межах міста Харкова .

Відповідно до ч.4 ст. 174 КПК України суд одночасно з ухваленням судового рішення, яким закінчується судовий розгляд, вирішує питання про скасування арешту майна. Суд скасовує арешт майна, зокрема, у випадку виправдання обвинуваченого, закриття кримінального провадження судом, якщо майно не підлягає спеціальній конфіскації, непризначення судом покарання у виді конфіскації майна та/або незастосування спеціальної конфіскації, залишення цивільного позову без розгляду або відмови в цивільному позові.

Враховуючи закриття кримінального провадження арешт на підставі ч.4 ст. 174 КПК України підлягає скасуванню.

Речові докази у відповідності до положень ст.100 КПК України підлягають залишенню в матеріалах кримінального провадження.

Ухвалою слідчого судді Керуючись ст.ст. 100, 174, 284, 286, 370, 372 КПК України, -

постановив:

Клопотання захисника задовольнити.

Звільнити ОСОБА_5 відкримінальної відповідальностіза вчиненнякримінальних правопорушень, передбаченихч.1,ч.2 ст.367 ККУкраїни, у зв`язку зі спливом строків давності притягнення до кримінальної відповідальності, кримінальне провадження №42018220000000252 закрити.

Скасувати арешт накладений ухвалою слідчого судді Червонозаводського районного суду м.Харкова від 10.05.2019р. на квартиру загальною площею 51, 1 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер майна №24851228, транспортні засоби HYUNDAI, модель ACCENT, 2012 року випуску, державний номер НОМЕР_1 , номер кузову НОМЕР_2 та GEELY, модель MR-7151A, 2009 року випуску, державний номер НОМЕР_3 , номер шасі НОМЕР_4 , земельну ділянку серії ІІІ-ХР-058903 площею 0,1394 га, що розташована в межах міста Харкова які належать на праві власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Цивільний позов ТОВ «Східний експертно-технічний центр Держпраці» до ОСОБА_5 про відшкодування майнової шкоди залишити без розгляду.

Речові докази : оригінал акту позапланової виїзної ревізії Північно-східного офісу Держаудит служби з окремих питань фінансово-господарської діяльності Державного підприємства «Східний експертно-технічний центр Держпраці» за період з 01.05.2017 по 01.05.2018 за №015-11/3 від 27.06.2019 та додатки до нього на 74 аркушах; оригінал наказу №303-к від 31.05.2016 на 1 аркуші; оригінал контракту №27 від 31.05.2016 разом із додатками та додатковими угодами на 14 аркушах; оригінал Статуту ДП «Східний експертно-технічний центр Держпраці» від 27.05.2015 на 18 аркушах; копія наказу №3 від 03.01.2017 на 2 аркушах; оригінал листа ДП «Східний експертно-технічний центр Держпраці» від 13.12.2018 разом з додатками на 3 аркушах; копія наказу № 1 від 03.01.2017 та додатки до нього на 19 аркушах; копія посадової інструкції головного експерта (2017) на 6 аркушах; копія посадової інструкції головного експерта (2016) на 6 аркушах; копія наказу №16-к від 24.03.2016 на 1 аркуші; копія наказу №19-к від 11.04.2018 на 1 аркуші; копія посадової інструкції Експерта технічного з промислової безпеки (2016) на 7 аркушах; копія посадової інструкції Експерта технічного з промислової безпеки (2017) на 7 аркушах; копія наказу №63-к від 02.09.2016 на 1 аркуші; копія посадової інструкції Експерта технічного з промислової безпеки (2016) на 8 аркушах; копія посадової інструкції Експерта технічного з промислової безпеки (2017) на 7 аркушах; копія посадової інструкції провідного інженера з якості відділу технічної експертизи і сертифікації (2017) на 5 аркушах; копія посадової інструкції провідного інженера з якості відділу технічної експертизи і сертифікації (2016) на 5 аркушах; копія наказу №68-к від 03.10.2016 на 1 аркуші; копія договору № 31 від 03.07.2017 на 1 аркуші; копія договору № 7 від 03.01.2017 на 1 аркуші; копія наказу № 101-к від 19.03.2018 на 1 аркуші; оригінал супроводжувального листа замовлення №1658 на 1 аркуші; оригінал акту здачі - прийому наданих послуг №1658 від 29.09.2017 на 1 аркуші; оригінал договору №409/17-17/1658 від 04.08.2017 на 5 аркушах; оригінал протоколу погодження договірної ціни до договору №409/17-17/1658 на 2 аркушах; оригінал висновку експертизи № 63.2.01.2.01-1761.17 на 179 аркушах; оригінал супроводжувального листа замовлення №1182 на 1 аркуші; оригінал акту здачі - прийому наданих послуг №1181 від 31.05.2017 на 1 аркуші; оригінал договору №1182 від 30.05.2017 на 6 аркушах; оригінал визначення вартості послуг до договору на 2 аркушах; оригінал висновку експертизи № 63.2.02.2.01-0845.17 на ЗО аркушах; оригінал супроводжувального листа замовлення №1656 на 1 аркуші; оригінал акту здачі - прийому наданих послуг №1656 від 31.08.2017 на 1 аркуші; копія заяви до договору №1656 на 1 аркуші; оригінал договору №408/17-17/1656 від 04.08.2017 на 5 аркушах; оригінал протоколу погодження договірної ціни до договору №1656 на 2 аркушах; оригінал листа узгодження до договору №1656 на 1 аркуші; оригінал висновку експертизи № 63.2.01.2.01-1497.17 на 38 аркушах; оригінал висновку експертизи № 63.2.02.2.01-1498.17 на 54 аркушах; повна виписка ПАТ «Мегабанк» у період з 11.04.2016 по 07.08.2018 по банківському рахунку ДП «Східний експертно-технічний центр Держпраці», оригінали регістрів бухгалтерського обліку ДП «Східний експертно-технічний центр Держпраці» щодо відображення господарських операції картки рахунок 361) по договорам №1182 від 30.05.2017, № 408/178-17/1656 від 4.08.2017, № 409/178-17/1658 від 04.08.2017 на 3 аркушах залишити в матеріалах кримінального провадження.

Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду в 7-денний строк з моменту її проголошення, через Київський районний суд м.Харкова.

Ухвала набирає законної сили, після закінчення строку на її оскарження.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення09.01.2023
Оприлюднено17.02.2023
Номер документу108999849
СудочинствоКримінальне
Суть: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, із вищою освітою, раніше не судимого, який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 в скоєні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 ст.367 КК України

Судовий реєстр по справі —953/1705/20

Ухвала від 09.01.2023

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

Ухвала від 09.01.2023

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

Ухвала від 29.09.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

Ухвала від 05.06.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

Ухвала від 05.06.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

Ухвала від 02.04.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Бородіна Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні