Рішення
від 15.02.2023 по справі 560/10856/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/10856/22

РІШЕННЯ

іменем України

15 лютого 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Петрик Анастасії Віталіївни Київської обласної філії Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень" , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД" , Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦ УНІВЕРС" про визнання протиправним та скасування реєстраційних дій,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

ОСОБА_1 звернувся до адміністративного суду з позовом до Державного реєстратора Петрик Анастасія Віталіївна Київської обласної філії Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень", в якому просить визнати протиправним з моменту вчинення і скасувати реєстраційні дії:

1. Державна реєстрація створення юридичної особи ТОВ "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД", 09.03.2017 13:38:15, 10741020000065786, Петрик А.В., Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень".

2. Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС", 29.12.2016 16:51:16, 10691070001038043, Зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи. Зміна складу або інформації про засновників. Зміна складу засновників (учасників) або зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи,, ОСОБА_2 , Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що позивачу стало відомо про те, що він нібито є засновником двох юридичних осіб, а саме - ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС" та ТОВ "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД". Позивач зазначає, що не вчиняв будь-яких дій щодо набуття корпоративних прав, чи створення будь-яких юридичних осіб, будь-яких документів ОСОБА_1 не підписував. Просить позов задовольнити.

Відповідач не скористався правом подання відзиву на позов, тому, враховуючи приписи частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 18.10.2022 відкрите провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження. Залучено до участі у справі як треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: ТОВ "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД", ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС".

Ухвалою від 08.12.2022 суд залишив позовну заяву без руху з підстав невідповідності вимогам КАС України та з підстав пропуску строку звернення до суду.

Ухвалою від 04.01.2023 суд визнав поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновив ОСОБА_1 строк звернення до суду. Розгляд справи вирішив продовжити за правилами спрощеного позовного провадження. Витребував у Шевченківській районній в м. Києві адміністрації належним чином завірені копію реєстраційних справ юридичних осіб - ТОВ "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД" (код ЄДРПОУ 41201224) та ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС" (код ЄДРПОУ 40931486).

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що ОСОБА_1 з 05.03.2022 по даний час проходить службу та перебуває на посаді заступника начальника ГУНП в Хмельницькій області, начальник слідчого управління.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно ОСОБА_1 міститься інформація, що останній є засновником та керівником ТОВ "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД" (код ЄДРПОУ 41201224) дата запису: 09.03.2017, номер запису: 10741020000065789 та ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС" (код ЄДРПОУ 40931486), дата запису: 01.11.2016, номер запису: 10691020000038043.

Вказані вище реєстраційні дії були здійснені державним реєстратором Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень" Петрик Анастасією Віталіївною.

Підставою для державної реєстрації стали наступні документи:

1. Відносно ТОВ "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД": заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, підписану ОСОБА_3 , 09.03.201; рішення засновника про створення юридичної особи, проста письмова форма, підписану ОСОБА_1 ; заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, підписану ОСОБА_1 .

2. Відносно ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС": заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, підписану ОСОБА_3 , 28.12.2016; договір купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС" від 26.12.2016, підписаного ОСОБА_1 ; протокол Загальних зборів ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС" від 26.12.2016.

Разом з тим, суд встановив, що згідно реєстраційний карток, поданих для вчинення реєстраційних дій від імені ОСОБА_1 , особу позивача державний реєстратор встановив за паспортом серії НОМЕР_1 , адреса прописки: АДРЕСА_1 .

Документом що посвідчує особу ОСОБА_1 є паспорт громадянина України, серії НОМЕР_2 , виданий Іванківським РВ ГУ МВС в Київській області.

Вважаючи, що відповідачем без належних підстав внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань спірні записи про державну реєстрацію, позивач звернувся до суду з цим позовом.

ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

За змістом частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-IV, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин.

Статтею 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" визначено, зокрема, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом (пункт 4 частини першої).

Згідно приписів статті 4 Закону державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України.

Згідно статті 14 цього Закону документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням (частина перша).

Якщо документи подаються особисто, заявник пред`являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.

У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження (частина друга).

Документи в електронній формі подаються заявником через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи (частина третя).

Документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи (частина четверта).

Статтею 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" визначено, що для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, виділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права може зазначатися, що вона діє на підставі модельного статуту, а також прохання заявника про реєстрацію юридичної особи платником податку на додану вартість та/або обрання спрощеної системи оподаткування, та/або включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Якщо модельний статут є багатоваріантним, у заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права зазначається редакція модельного статуту, на підставі якого вона діє;

2-1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи;

3) документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи;

4) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім`я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку);

5) установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа;

6) реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з`їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об`єднань, політичної партії;

7) програма політичної партії - у разі державної реєстрації створення політичної партії;

8) список підписів громадян України за формою, встановленою Міністерством юстиції України, - у разі державної реєстрації створення політичної партії;

9) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

10) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа;

11) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі створення юридичної особи в результаті перетворення або злиття;

12) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі створення юридичної особи в результаті поділу або виділу;

13) документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу;

14) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття та поділу - у разі створення юридичної особи в результаті злиття та поділу;

15) список учасників з`їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки;

16) документ, що містить інформацію про розмір обов`язкових платежів та інших обов`язкових витрат, сплата яких є необхідною для започаткування діяльності товариства, у випадку, передбаченому абзацом шостим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

17) структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;

18) витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;

19) копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для громадян України);

Державний реєстратор встановлює дані про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи на підставі документів, зазначених у пунктах 17-19 цієї частини.

Статтею 25 вказаного Закону визначений порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій.

1. Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".

3) рішень, прийнятих Міністерством юстиції України, його територіальними органами відповідно до статті 34 цього Закону.

2. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку відомостей Єдиного державного реєстру на наявність заборони вчинення реєстраційних дій;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Згідно матеріалів справи суд встановив, що згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, та громадських формувань:

1. Державна реєстрація створення юридичної особи ТОВ "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД", 09.03.2017 13:38:15, 10741020000065786, Петрик А.В., Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень".

2. Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС", 29.12.2016 16:51:16, 10691070001038043, Зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи. Зміна складу або інформації про засновників. Зміна складу засновників (учасників) або зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи., ОСОБА_2 , Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових

економіко-правових та технічних експертних досліджень".

Вказані вище реєстраційні дії були здійснені державним реєстратором Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень" Петрик Анастасією Віталіївною.

Підставою для державної реєстрації стали наступні документи:

1. Відносно ТОВ "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД":

1.1. Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, 09.03.2017;

1.2. Рішення засновника про створення юридичної особи, проста письмова форма;

1.3. Заява про добровільну реєстрацію як платника податку на вартість.

2. Щодо ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС":

2.1. Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу 28.12.2016;

2.2. Договір купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС" від 26.12.2016.

2.3. Протокол Загальних зборів ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС" від 26.12.2016.

Аналіз норм чинного законодавства дозволяє зробити висновок, що для здійснення реєстраційних дій особі заявнику необхідно звернутись із заявою про державну реєстрацію особисто та/або через уповноважену особу.

Як вбачається з реєстраційний карток, поданих для вчинення реєстраційних дій від імені ОСОБА_1 , особу ОСОБА_1 державний реєстратор встановив за паспортом серії НОМЕР_1 , адреса прописки: АДРЕСА_1 .

Однак, документом що посвідчує особу ОСОБА_1 є паспорт громадянина України, серії НОМЕР_2 , виданий Іванківським РВ ГУ МВС в Київській області.

Таким чином, державним реєстратором Київської обласної філії Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень" Петрик Анастасією Віталіївною, в порушення статті 14 Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-ІV, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин, не було встановлено особу заявника, що свідчить про протиправність вчинених реєстраційних дій.

Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Аналіз наведених обставин та матеріалів справи дає підстави для висновку про те, що позивач не мав волевиявлення щодо створення юридичної особи, чи придбання корпоративних прав, не оформлював та не подавав державному реєстратору документи для проведення державної реєстрації.

Оскільки відповідачем без належних підстав внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань спірні записи про державну реєстрацію, підлягають визнанню протиправними і скасуванню наступні реєстраційні дії:

1. Державна реєстрація створення юридичної особи ТОВ "СПЕЦПРОМТОРҐ ЛТД", 09.03.2017 13:38:15,10741020000065786, Петрик А.8., Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень".

2. Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "СПЕЦ УНІВЕРС", 29.12.2016 16:51:16, 10691070001038043, Зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи. Зміна складу або інформації про засновників. Зміна складу засновників (учасників) або зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи,, ОСОБА_2 , Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень".

На підставі викладеного, враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов ОСОБА_1 до Державного реєстратора Петрик Анастасія Віталіївна Київської обласної філії Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень" задовольнити.

Визнати протиправним з моменту вчинення і скасувати реєстраційні дії:

1. Державна реєстрація створення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦПРОМТОРГ ЛТД", 09.03.2017 13:38:15, 10741020000065786, Петрик А.В., Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень".

2. Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦ УНІВЕРС", 29.12.2016 16:51:16, 10691070001038043, Зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи. Зміна складу або інформації про засновників. Зміна складу засновників (учасників) або зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи,, ОСОБА_2 , Київська обласна філія Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень".

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 15 лютого 2023 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_3 ) Відповідач:Державний реєстратор Петрик Анастасія Віталіївна Київської обласної філії Державного підприємства "Державний інститут судових економіко-правових та технічних експертних досліджень" (вул. Євгена Сверстюка,15, Мсп660, Лівобережна Частина Києва, Київ, 02660

Головуючий суддя В.В. Матущак

Дата ухвалення рішення15.02.2023
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу109023138
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування реєстраційних дій

Судовий реєстр по справі —560/10856/22

Рішення від 15.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні