11/18-07-1553
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2007 р. № 11/18-07-1553
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
В. Овечкін –головуючого,
Є. ЧерновВ. Цвігун
за участю представників:
ДСК "Український комерційний флот"Бобрик О.А. –(дор. від 26.02.2007)
розглянув касаційну скаргуДержавної судноплавної компанії "Український комерційний флот"
на постановуОдеського апеляційного господарського суду від 19 липня 2007 року
у справі№ 11/18-07-1553 господарського суду Одеської області
за позовомКомпанії "Sea River Shipping Co"
доДержавної судноплавної компанії "Український комерційний флот"
проВідшкодування збитків
В С Т А Н О В И В:
Рішенням господарського суду Одеської області від 10.05.2007 (суддя: С.Власова) на користь позивача стягнуто 240841, 41 грн. збитків, 7250 грн. витрат на послуги адвоката, 2419, 83 грн. державного мита та 118 грн. витрат на інформаційне забезпечення.
У решті позовних вимог відмовлено.
Рішення суду мотивовано наявністю доведених збитків, а саме:
- вартості ремонтних робіт по усуненню пошкоджень т/х "Отрада" в сумі 8095 доларів США;
- витрат на огляд судна інспектором регістра судноплавства України - 103, 67 доларів США;
- портових зборів та послуг 494, 35 доларів США, в тому числі послуги по перешвартовці, послуги лоцмана;
- витрат на консультаційні послуги –3000 доларів США;
- компенсації орендної плати по бербоут-чартерному договору за період вимушеного простою –4350 доларів США;
- збитків по експлуатаційних витратах судна 5803, 04 доларів США;
- не отриманого судновласником нетто-доходу –4706, 04 доларів США;
- збитків за порушення зобов'язання з компанією "Starboard trading ltd" –20000 доларів США;
- витрат пов'язаних з оформленням акту про морський протест в сумі 1139, 27 доларів США.
Відповідно до курсу НБУ на 05.04.2007 сума збитків, яка складає 47691, 37 доларів США дорівнює 240841, 41 грн.
Враховуючи, що зіткнення суден відбулося на території Російської Федерації, рішення обґрунтовується ст.ст. 296, 312 Кодексу торговельного мореплавства Російської Федерації, ст.ст.15, 1079 Цивільного кодексу Російської Федерації, нормами Конвенції для об'єднання деяких правил відносно зіткнення суден (Брюсель, 23.09.1910).
В частині нарахування 10% на суму збитків та вартості нотаріальних дій по оформленню акту про морський протест у задоволенні позовних вимог відмовлено, оскільки відповідні докази позивачем не надано.
Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 19.07.2007 (судді: Т.Величко, Л.Бандура, Л.Бойко) рішення суду змінено в частині судових витрат, з урахуванням часткового задоволення позовних вимог. В іншій частині рішення залишено без змін.
Державна судноплавна компанія "Український комерційний флот" в касаційній скарзі просить апеляційну постанову скасувати, позовні вимоги задовольнити в сумі 37844, 40 грн., оскільки час вимушеного простою становить дві доби 6 год. 50 хв., а не чотири доби 20 хв., ремонтні роботи виконуються цілодобово, а відтак, не було підстав очікувати початку ремонтних робіт протягом 32 год. 50 хв., судами попередніх інстанцій не враховано, що митне оформлення відходу суден з портів здійснюється цілодобово, неправильно обчислено час простою судна, не доведено експлуатаційні витрати т/х "Отрада" за час простою, в тому числі вартості харчування екіпажу судна, палива і мастила.
Ухвалою Вищого господарського суду України від 16.10.2007 розгляд касаційної скарги відкладався на 23.10.2007.
Вищий господарський суд України у відкритому судовому засіданні дослідив матеріали справи, доводи касаційної скарги, заслухавши представника відповідача, вважає, що скарга не підлягає задоволенню. виходячи з наступного.
Як встановлено господарськими судами попередніх інстанцій 24.11.2006 теплохід "Таїрово", здійснюючи розворот на внутрішньому рейді порту Ейськ, своєю кормовою частиною навалився на пришвартований до причалу теплохід "Отрада".
В результаті зіткнення теплохід "Отрада" отримав пошкодження, що спричинили простій судна, проведення ремонтних робіт, подальший зрив строків чартерного перевезення, в тому числі за договорами з іншими морськими перевізниками –нерезидентами.
Відповідно до ст. 296 Кодексу торговельного мореплавства України відносини, пов'язані з відшкодуванням збитків від зіткнення суден у внутрішніх водах або територіальному морі, регулюються законодавством держави, де трапилося зіткнення.
Відтак, судом правомірно застосовано норми цивільного кодексу Російської Федерації, які регулюють стягнення збитків, встановлено наявність причинно-наслідкового зв'язку, протиправність дій, вина та збитки, спричинені відповідачем.
Щодо посилань скаржника на неправильно визначений розмір збитків, касаційна інстанція зазначає, що згідно положень ст.ст. 111-5, 111-7 ГПК України обмежено повноваження касаційної інстанції щодо додаткової перевірки доказів, вирішення питання їх достовірності.
Касаційна інстанція констатує, що фактичні обставини справи встановлено на підставі всебічного, повного та об'єктивного вивчення представлених доказів, висновки суду відповідають встановленим обставинам, правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, тому підстави для скасування оскаржуваної постанови відсутні.
Виходячи з викладеного, керуючись ст.ст. 1115, 1117, 1118, 1119, 11111 ГПК України, Вищий господарський суд України
П О С Т А Н О В И В:
Постанову Одеського апеляційного господарського суду від 19.07.2007 у справі № 11/18-07-1553 господарського суду Одеської області залишити без змін, а касаційну скаргу –без задоволення.
Головуючий В. Овечкін
судді Є. Чернов
В. Цвігун
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2007 |
Оприлюднено | 07.11.2007 |
Номер документу | 1091074 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Чернов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні