Ухвала
від 21.02.2023 по справі 580/1272/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без руху

21 лютого 2023 року справа № 580/1272/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової перевірив матеріали адміністративної справи №580/1272/23

за позовом спільного підприємства по сільському будівництву «Райагробуд» (вул.Л.Борисової 70, м.Кам`янка, Черкаський район, Черкаська область, 28001, ЄДРСР 03587626)

до Кам`янського відділу державної виконавчої служби у Черкаському районі Черкаської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ)

(провул. Г.Кудрі 10, м.Кам`янка, Черкаський район, Черкаська область, 28000, ЄДРПОУ 34978804), третя особа Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (вул.Смілянська 23, м.Черкаси, 18000, ЄДРПОУ 21366538)

про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, постановив ухвалу.

21.02.2023 вх. №6436/23 позивач (представник - адвокат Коханій О.В. за ордером серії СА №1048399), звернувшись до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області, просить:

- визнати протиправною бездіяльність Кам`янського відділу державної виконавчої служби у Черкаському районі Черкаської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) у не знятті арешту з коштів СП «Райагробуд», що містяться на рахунках у філії Черкаське обласне управління акціонерного товариства «Державний Ощадний банк України», що накладений постановою від 20.08.2010 б/н відділу державної виконавчої служби Кам`янського РУЮ на виконання наказу Господарського суду Черкаської області від 15.01.2008 №14/5885а;

- зобов`язати Кам`янський відділ державної виконавчої служби у Черкаському районі Черкаської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) зняти арешт з коштів СП «Райагробуд», що містяться на рахунках у філії Черкаське обласне управління акціонерного товариства «Державний Ощадний банк України», що накладений постановою від 20.08.2010 б/н відділу державної виконавчої служби Кам`янського РУЮ на виконання наказу Господарського суду Черкаської області від 15.01.2008 №14/5885а.

Вивчивши матеріали позовної заяви, варто зазначити, що вона не відповідає вимогам статті 160, 161 КАС України, тому повинна бути залишена без руху для усунення недоліків, з огляду на таке.

Велика Палата Верховного Суду в постановах від 29.05.2018 у справі № 800/341/17 (9991/944/12) і від 12.12.2019 у справі № 9901/21/19 зазначила, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до КАС України, у межах позовних вимог.

Позивач у позові зазначає про практику касаційної інстанції, проте доказ повного виконання виконавчого документа не надає, долучає постанову - індивідуальний акт від 20.08.2010 щодо наявного боргу у сумі 119480.41 грн.

Усупереч вимог п.2 ч.5 ст.160 КАС України позивач не надає доказ на підтвердження найменування позивача, позаяк зазначає: спільного підприємства по сільському будівництву «Райагробуд» та СП «Райагробуд», не повідомляє по адресу електронної пошти позивача; не зазначає про правонаступництво / реорганізацію відділу ДВС Кам`янського РУЮ із зазначенням доказів на підтвердження.

Адміністративне судочинство спрямоване на захист порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин. Відповідно до п. 4 частини 5 статті 160 КАС України у позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги. Згідно з п.9 частини 5 статті 160 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача. Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 160 КАС України у позовній заяві зазначається виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Великою Палатою Верховного Суду у справі №640/7310/19 (ЄДРСР 94394125) зазначено: особа, яка вважає, що порушені її права, свободи чи інтереси, і яка у зв`язку із цим звертається за їх захистом до адміністративного суду, має зазначити в позовній заяві: хто, який саме суб`єкт владних повноважень порушив її права чи інтереси, яким чином, якими діями (рішенням, бездіяльністю) відбулося втручання в її права, які саме права були порушені, чи належать вони позивачу, які обставини про це свідчать.

Згідно з частиною 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право кожної особи в порядку, встановленому цим Кодексом, на звернення до адміністративного суду, якщо особа вважає, що суб`єктом владних повноважень порушені права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Верховний Суд у справі №640/16224/19 (провадження №К/9901/22967/20) зауважує, що як протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень треба розуміти зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу/його посадової особи, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Позивач не обгрунтовує на виконання якої саме норми права якого нормативно-правового акту у контексті частини 2 ст.2 КАС України відповідач не вчинив юридично значимих й обов`язкових дій.

Позивач додатково формує вимогу про стягнення витрат на правничу допомогу у сумі 4000 грн і витрат зі сплати судового збору, проте джерел стягнення не зазначає.

Позивач у порушення п.4, 5, 9 частини 5 статті 160 КАС України не зазначив про захист якого саме права чи охоронюваного законом інтересу просить.

Правове становище третіх осіб у процесі посідають особи, які мають юридичний інтерес до справи, але інтерес, який не є рівноцінним інтересам сторін (позивача чи відповідача). Якщо в результаті ухвалення судового рішення сторона може набути право стосовно третьої особи або третя особа може пред`явити вимоги до сторони, така сторона зобов`язана сповістити цю особу про відкриття провадження у справі і подати до суду заяву про залучення її до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору.

Необхідною умовою прийняття законного судового рішення у справі є розгляд цієї справи за участю всіх осіб, прав та обов`язків яких воно буде стосуватися.

Позивач не надає обгрунтованого клопотання про залучення з вимогами/без самостійних вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області на чиїй стороні та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача якої устанои банку - з дотриманням вимог п.2 ч.5 ст.160, ст.49 КАС України.

У постанові від 20.08.2010 йдеться про Кам`янське відділення Ощадбанку.

Інструкція про ведення касових операцій банками в Україні, яка затверджена Постановою Правління Національного банку України 25.09.2018 № 103 (далі за текстом - Інструкція № 103) установлює порядок і вимоги здійснення банками (філіями, відділеннями) касових операцій у національній та іноземній валюті.

Ощадбанк є учасником спільної мережі системно важливих банків України Power Banking, що створена за ініціативи НБУ і налічує понад 1000 відділень по всій країні (https://www.oschadbank.ua/about). У разі відкриття структурних одиниць банк зобов`язаний присвоїти кожному відділенню та власному обмінному пункту внутрішньобанківські реєстраційні коди згідно з внутрішньобанківською системою реєстраційної кодифікації. Банк може відкривати відділення (як на балансі банку, так і на балансі філії). Цивільний кодекс України (ст. 95) визначає філію та функції: є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.

Критеріями визначення юрисдикції судів щодо вирішення справ з приводу оскарження рішень дій чи бездіяльності органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення є юрисдикційна належність суду, який видав виконавчий документ, та статус позивача у виконавчому провадженні. До юрисдикції адміністративних судів належать усі справи за зверненням учасника виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) з приводу оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів державної виконавчої служби щодо виконання судових рішень на підставі виконавчих документів, виданих судами всіх юрисдикцій, за винятком, що видано загальними та господарськими судами.

Позивач не повідомляє про завершення ВП та повернення виконавчого документа стягувачеві. У разі якщо у виконавчому провадженні державним виконавцем накладений арешт на майно боржника, у постанові про закінчення виконавчого провадження або повернення виконавчого документа до суду або іншого органу (посадовій особі), який його видав, державний виконавець зазначає про зняття арешту, накладеного на майно боржника. Аналіз положень Закону № 1404-VIII, зокрема статей 13, 18, 37, 40, вказує на те, що посадові особи органу ДВС діють лише в рамках відкритих виконавчих проваджень, а повноваження державного виконавця як щодо накладення арешту на майно, так і щодо його скасування можуть бути реалізовані ним винятково під час здійснення виконавчого провадження.

За змістом статей 5, 245 КАС України захист порушених прав та інтересів особи, яка звернулася до адміністративного суду, здійснюється лише в спосіб, який не суперечить закону.

Суд зобов`язаний з`ясувати характер спірних правовідносин (предмет і підстави позову), наявність/відсутність порушеного права чи інтересу та можливість його поновлення/захисту в обраний спосіб (висновки у постановах Верховного Суду від 22.01.2019 у справі № 912/1856/16, від 14.05.2019 у справі № 910/11511/18, у справі №910/7164/19).

Вимоги сформовані щодо виконання наказу Господарського суду Черкаської області від 15.01.2008 №14/5885а, проте у контексті субєктного складу учасників позивач зазначає про виконання наказу Господарського суду Черкаської області від 09.06.2003 №05/1637, що до позову не надає і про яку справу йдеться з наданням копії судового рішення не зазначає.

Відповідно до частини 4 статті 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

У позові йдеться про лист №1953, що не наданий, а у листі №1954 зазначено - ВП з виконання наказу Господарського суду Черкаської області від 15.01.2008 №14/588а не перебувало, ВП щодо СП «Райагробуд» відсутні.

Відповідно до вимог ДСТУ (згідно з наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 з 01.09.2021 набрав чинності національний стандарт ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів») у разі, коли документ містить більше десяти додатків, складають опис, а у відмітці про наявність додатків зазначають (додатки: згідно з описом на … арк). Відмітку про наявність додатків (п.5.21 ДСТУ 4163:2020), повну назву яких наводять переважним чином у тексті супровідного листа, оформлюють після тексту листа перед підписом, що не дотримано під час оформлення позову - кількість аркушів щодо кожного з 11 додатків не зазначена.

Відповідно до норм частин 1-2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Позивач повідомляє про звернення за правилами ГПК України, проте копію судового рішення не адає і обгрунтованого клопотання про поновлення строку звернення до адміністративного суду з доводами щодо змісту і характеру порушеного права не надає.

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 2, 5, 19, 123, 160, 161, 169, 241, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позовну заяву спільного підприємства по сільському будівництву «Райагробуд» залишити без руху.

Надати позивачеві для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дати отримання копії ухвали.

Позивачем недоліки можуть бути усунуті шляхом надання: оформлення позову і вимог з урахуванням повного найменування позивача і відомостей щодо адреси електронної пошти позивача; обґрунтування змісту і характеру якого саме порушеного права (інтересу) позивача з якого часу і у порушення яких нормативно-правових актів допущено яким саме відповідачем; надання доказів на підтвердження протиправної бездіяльності відповідача; обґрунтованого клопотання про поновлення пропуску строку звернення до суду; доказів на підтвердження обставин; обгрунтованого клопотання про залучення третіх осіб; оформлення додатків до позову відповідно до ДСТУ і КАС України з наданням пояснень щодо виконання наказу Господарського суду Черкаської області від 09.06.2003 №05/1637, 15.01.2008 №14/5885а; наданням доказу - листа № 1953 на підтвердження обставин адміністративного позову.

У разі невиконання вимог ухвали позовна заява буде повернута позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з дати підписання та не оскаржується.

Копію ухвали надіслати позивачеві.

Суддя Лариса ТРОФІМОВА

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2023
Оприлюднено23.02.2023
Номер документу109112809
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —580/1272/23

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 24.03.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні