Рішення
від 23.02.2023 по справі 300/3366/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" лютого 2023 р. справа № 300/3366/22

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Панікара І.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Малого приватного підприємства кафе "Волошка" до Коломийської міської ради в особі Відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю про визнання протиправним та скасування рішення від 22.02.2022 року № ІФ 082211111629-2 та зобов`язання вчинити дії, -, -

ВСТАНОВИВ:

Адвокат Атаманюк Володимир Михайлович, діючи в інтересах Малого приватного підприємства кафе "Волошка" (надалі позивач, МПП "Волошка"), звернувся до суду з адміністративним позовом до Коломийської міської ради в особі Відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю (надалі відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 22.02.2022 року № ІФ 082211111629-2 та зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовано тим, що МПП "Волошка" неодноразово зверталося до відповідача із заявою про видачу дозволу на виконання будівельних робіт об`єкта Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на площі Відродження, 17-а в м. Коломия, однак Відділом з питань державного архітектурно-будівельного контролю Коломийської міської ради прийнято рішення № ІФ 082211111629-2 від 22.02.2022 року про відмову у видачі такого дозволу. Позивач вважає, дану відмову відповідача незаконною, оскільки МПП "Волошка" при поданні заяви дотримано вимог чинного законодавства, зокрема, подано необхідну документацію згідно з переліком, що передбачениий ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності та Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою КМУ від 13.04.2011 року за № 46 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт. З урахуванням викладеного, позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю Коломийської міської ради № ІФ 082211111629-2 від 22.02.2022 року та зобов`язати відповідача видати МПП "Волошка" дозвіл на виконання будівельних робіт об`єкта Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на площі Відродження, 17-а в м. Коломия.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29.08.2022 року відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку, визначеному статтею 262 КАС України (а.с.124-125).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.09.2022 року відмовлено в задоволенні клопотання представника Малого приватного підприємства кафе "Волошка" про розгляд справи з викликом сторін (а.с.132-133).

Відповідач правом на подання відзиву не скористався.

Згідно вимог частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За таких обставин, керуючись частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, справа підлягає вирішенню за наявними в ній матеріалами.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши позовну заяву, відзив на позов та в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги, встановив наступне.

Мале приватне підприємство кафе "Волошка" зареєстроване як юридична особа та взяте на податковий облік Державною податковою інспекцією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (а.с.11-14).

20.10.2009 МПП "Волошка" видано дозвіл на виконання будівельних робіт №1692 з будівництва магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою на пл. Відродження №17а, м. Коломия (а.с. 57).

Даний дозвіл було видано на підставі проектної документації, затвердженої та зареєстрованої за №51 від 07.05.2009 рішенням МВК №63 від 27.02.2007.

В подальшому, МПП "Волошка" у порядку статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та пункту 4-1 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт № 466 від 13.04.2011 (зі змінами), через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг Портал Дія було подано заяву про видачу дозволу на виконання будівельних робіт на об`єкт будівництва за робочим проектом Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на площі Відродження, 17-а в м. Коломия.

За результатами розгляду заяви, відповідачем прийнято рішення № ІФ 082211111629-2 від 22.02.2022 року про відмову у видачі такого дозволу, оскільки при проектуванні не дотримано пункти 1, 2, 4 Містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, що суперечить статті 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності.

Позивач, вважаючи необґрунтованим оскаржуване рішення та таким, що прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного їх правового регулювання.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлюєЗакон України від 17.02.2011 № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (надалі Закон № 3038-VI), який також спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно положень частин 1, 2 статті 2 Закону № 3038-VI, планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає: 1) прогнозування розвитку територій; 2) забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій; 3) обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням; 4) взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій; 5) визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, транспортних, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об`єктів; 6) встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності; 7) розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об`єктів; 8) реконструкцію існуючої забудови та територій; 9) збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об`єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень; 10) створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури; 10-1) створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; 11) проведення моніторингу забудови; 12) ведення містобудівного кадастру; 13) здійснення контролю у сфері містобудування.

Інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.

У відповідності до частин 1-4 статті 26 Закону № 3038-VI, забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Частиною 5 статті 26 Закону № 3038-VI визначено, що проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбаченихстаттею 31цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 3-1) отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 4-1) державна реєстрація спеціального майнового права на об`єкт незавершеного будівництва та майбутній об`єкт нерухомості у випадках, визначених законом; 4-2) проведення контрольного геодезичного знімання закінчених будівництвом об`єктів (крім об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)) та здійснення їх технічної інвентаризації (крім об`єктів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування); 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) державна реєстрація права власності на закінчений будівництвом та прийнятий в експлуатацію у випадках, визначених цим Законом, об`єкт (його складову).

Відповідно до пункту 10статті 29 Закону №3038-VIзавдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об`єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.

Згідно частини 1статті 30 Закону № 3038-VI технічні умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об`єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації.

Частиною 1статті 31 Закону №3038-VIвизначено, що проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Відповідно до статті 26-1 Закону № 3038-VI, документи для отримання адміністративних та інших визначених цим Законом послуг у сфері будівництва подаються до суб`єкта надання відповідної послуги за вибором заявника (якщо інше не визначено цим Законом):

1) в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб`єкт звернення та суб`єкт надання відповідної послуги;

2) у паперовій формі особисто заявником (у тому числі через центри надання адміністративних послуг) або поштовим відправленням з описом вкладення.

Виключно в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб`єкт звернення та суб`єкт надання відповідної послуги, подаються документи для отримання таких адміністративних та інших визначених цим Законом послуг щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (крім об`єктів, на які поширюється діяЗакону України"Про державну таємницю"): 1) отримання вихідних даних (містобудівних умов та обмежень і технічних умов); 2) експертизи проектної документації на будівництво об`єктів; 3) оцінки впливу на довкілля згідно ізЗаконом України"Про оцінку впливу на довкілля"; 4) отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм згідно зчастиною п`ятоюстатті 10 Закону України "Про будівельні норми"; 6) сертифікації енергетичної ефективності об`єктів будівництва та будівель згідно ізЗаконом України"Про енергетичну ефективність будівель"; 7) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 8) технічної інвентаризації об`єктів незавершеного будівництва, закінчених будівництвом об`єктів та їхніх частин (житлових та нежитлових приміщень); 9) присвоєння, зміни, коригування, анулювання адреси об`єкта нерухомого майна; 10) обстеження технічних установок згідно ізЗаконом України"Про енергетичну ефективність будівель".

Відповідно до пункту 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 року № 466 (надалі Порядок № 466), будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та:

подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;

видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно доЗакону УкраїниПро оцінку впливу на довкілля.

Відповідно до частини 1 статті 36 Закону №3038-VІправо на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Пунктом 13 Порядку № 466 передбачено, що повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (CCI) (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об`єкта не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих або будівельних робіт.

Згідностатті 37 Закону №3038-VІправо на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно ізЗаконом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

Відповідно до пункту 28 Порядку № 466 замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву через електронний кабінет (крім об`єктів, на які поширюється діяЗакону УкраїниПро державну таємницю).

Частиною 3 статті 37 Закону № 3038-VI визначено, що для отримання дозволу подається заява, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду - у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою); 3) копія документа, що посвідчує право власності на будівлю чи споруду, або рішення співвласників багатоквартирного будинку про виконання будівельних робіт з реконструкції, реставрації, капітального ремонту, прийняте відповідно доЗакону України"Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку"; 4) документ, що підтверджує управління багатоквартирним будинком об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку або управителем багатоквартирного будинку, або житлово-будівельним (житловим) кооперативом, - у разі виконання будівельних робіт з реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку або управителем багатоквартирного будинку, або житлово-будівельним (житловим) кооперативом; 5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; 6) інформація про інженера-консультанта (у разі його залучення); 7) інформація про ліцензію, що надає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати; 8) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначенихЗаконом України"Про оцінку впливу на довкілля".

Частиною 4 статті 37 Закону № 3038-VI визначено, що підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: 1) неподання відомостей або документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства; 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначенихЗаконом України"Про оцінку впливу на довкілля"; 5) подання заяви про видачу дозволу на виконання будівельних робіт особою, яка не є замовником згідно зпунктом 4частини першої статті 1 цього Закону, або уповноваженою ним особою; 6) наявність у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно обтяжень, пов`язаних з будівництвом (арешт, пов`язаний з користуванням відповідним об`єктом, заборона проведення будівельних робіт, обмеження користування земельною ділянкою тощо).

З вищенаведеного слідує, що на законодавчому рівні визначено вичерпний перелік документів, який має бути наданий разом із заявою про надання дозволу на виконання будівельних робіт, у тому числі, у випадку здійснення реконструкції нежилого будинку, ненадання якого є підставою для відмови у видачі відповідного дозволу.

Суд зауважує, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення та відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт об`єкта Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на площі Відродження, 17-а в м. Коломия слугував ряд недоліків у проектній документації.

В даному аспекті слід зазначити, що відповідно до частини 1, 3, 4 статті 31 Закону № 3038-VI проектна документація на будівництво об`єктів розробляється упорядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм і правил та затверджується замовником.

До проектної документації на будівництво об`єктів, що підлягають оцінці впливу на довкілля згідно ізЗаконом України"Про оцінку впливу на довкілля", додаються результати оцінки впливу на довкілля.

Не підлягають обов`язковій експертизі проекти будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), крім випадків, передбачених частиноючетвертоюцієї статті.

Обов`язковій експертизі підлягають проекти будівництва об`єктів, зокрема: 1) за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, - щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, перевезення небезпечних вантажів, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.

В свою чергу, статтею 32 Закону № 3038-VI визначено класи наслідків (відповідальності) будівель і споруд.

Так, клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд (далі - клас наслідків) - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров`я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об`єкті або які знаходитимуться зовні такого об`єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов`язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об`єкта.

Клас наслідків визначається відповідно до вимог будівельних норм і правил, затверджених згідно із законодавством.

Клас наслідків визначається для кожного об`єкта - будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їхніх частин, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, у тому числі тих, що належать до складу комплексу (будови).

До складу комплексу (будови) можуть належати об`єкти, будівництво яких здійснюється за єдиною проектно-кошторисною документацією.

Усі об`єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності):

незначні наслідки - СС1;

середні наслідки - СС2;

значні наслідки - СС3.

Судом встановлено, що наказом Відділу архітектури та містобудування Коломийської міської ради № 111/2021 від 18.10.2021 року затверджено Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на АДРЕСА_1 (а.с.42-44).

В подальшому, архітектором ОСОБА_1 було розроблено робочий проект Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на АДРЕСА_1 (а.с.63-116).

Згідно наявної в матеріалах справи копії розрахунку класу наслідків (відповідальності) магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою на АДРЕСА_1 , судом встановлено, що вказаний об`єкт відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС1 (а.с.65-67).

Також, 18.10.2021 року експертом з технічного обстеження будівель і споруд ОСОБА_2 складено технічний звіт № 18.10/2021 на зазначений об`єкт будівництва, відповідно до змісту якого, техніко-економічні показники обстежуваного об`єкта: поверховість обстежуваного об`єкта 4; площа забудови 119,85 кв.м.; загальна площа обстежуваного об`єкта 455,90 кв.м.; торгова площа 202,30 кв.м.; загальна площа квартири 187,70 кв.м.; ступінь вогнестійкості ІІ; клас наслідків (відповідальності) СС1 (а.с.31-37).

Окрім того, 08.11.2021 року Комунальним підприємством Івано-Франківської обласної ради Про-експерт затверджено експертний звіт (позитивний) № 09-209-21 щодо розгляду проектної документацїі на будівництво в частині міцності, надійності та довговічності об`єкта будівництва за робочим проектом Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на АДРЕСА_1 .

В додатку до експертного звіту № 09-209-21 експерт вказує, що згідно розрахунку об`єкт будівництва відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС1 (а.с.40-41).

З урахуванням викладеного, суд звертає увагу на те, що об`єкт будівництва за робочим проектом Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на АДРЕСА_1 за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1).

Водночас, в ході розгляді даної адміністративної справи судом встановлено, що позивач при поданні заяви на видачу дозволу на виконання будівельних робіт зазначив наступні відомості про об`єкт: вид будівництва нове будівництво; назва об`єкта будівництва Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою по АДРЕСА_1 ; код ДКБС 1230.9 Будівлі торгівельні інші; клас наслідків СС2.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що замовником будівництва за робочим проектом Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на АДРЕСА_1 наведено недостовірні дані щодо класу наслідків (відповідальності), чим порушено пункт 3 частини 4 статті 37 Закону № 3038-VI.

Окрім того, зазначений клас наслідків (СС2), обумовлює надання ряду дозвільних документів, визначених частиною 3 статті 37 Закону № 3038-VI, які заявником при поданні заяви не надано, про що у підставах для відмові у видачі дозволу відповідачем повідомлено позивача (а.с. 22).

Таким чином, суд вважає обґрунтованою відмову відповідача у наданні позивачу дозволу на виконання будівельних робіт за робочим проектом Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на АДРЕСА_1 , внаслідок чого, в задоволенні позову слід відмовити.

Окрім того, з огляду вищевказані норми чинного законодавства, суд вважає за необхідне зазначити, що МПП "Волошка" вправі особисто подати до відповідача повідомлення про початок виконання будівельних робіт за робочим проектом Коригування проекту, будівництво магазину з офісними приміщеннями та житловою квартирою відповідно до побудованого на АДРЕСА_1 , оскільки вказаний об`єкт за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1).

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно із нормами частини другої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому, в силу положень частини 2 статті 77 вказаного Кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач як суб`єкт владних повноважень довів у повному об`ємі правомірність своїх дій.

Зважаючи на встановлені у справі обставини та, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог, внаслідок чого, в задоволенні позову слід відмовити.

З огляду на висновок суду про відмову у задоволенні позову, підстав для розподілу судових витрат, відповідно до вимог статті 139 КАС України, суд не вбачає.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Малого приватного підприємства кафе "Волошка" до Коломийської міської ради в особі Відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю про визнання протиправним та скасування рішення від 22.02.2022 року № ІФ 082211111629-2 та зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

Позивач:

Мале приватне підприємство кафе "Волошка" (код ЄДРПОУ 13648228, площа Відродження, 17, м. Коломия, Івано-Франківська область, 78200).

Відповідач:

Коломийська міська рада в особі Відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю (код ЄДРПОУ 04054334, проспект Грушевського, 1, м. Коломия, Івано-Франківська область, 78200).

Суддя /підпис/ Панікар І.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2023
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу109158575
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —300/3366/22

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 28.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 22.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні