Постанова
від 21.02.2023 по справі 909/744/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 909/744/22

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про визнання боржника банкрутом

21.02.2023 м. Івано-Франківськ

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Горпинюка І.Є., за участю секретаря судового засідання Феденько Н.М., учасників у справі про банкрутство: представника ініціюючого кредитора Головного управління ДПС в Івано-Франківській області Довган О.В., розпорядника майна боржника Шалашного Л.О., розглянувши у відкритому підсумковому засіданні суду матеріали справи за заявою Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про банкрутство Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління",

ВСТАНОВИВ:

у провадженні Господарського суду Івано-Франківської області знаходиться справа за заявою Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про банкрутство Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління".

Ухвалою від 03.11.2022 Господарський суд Івано-Франківської області відкрив провадження у справі про банкрутство КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління"; визнав грошові вимоги ініціюючого кредитора Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до боржника КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" в сумі 4976196,83 грн; ввів з 03.11.2022 мораторій на задоволення вимог кредиторів КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління"; ввів процедуру розпорядження майном КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" строком на 170 календарних днів (до 24.04.2023); розпорядником майна КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" призначив арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича; встановив розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича за виконання ним повноважень розпорядника майна КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі про банкрутство, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень розпорядника майна, за рахунок коштів заявника (ініціюючого кредитора), авансованих на депозитний рахунок суду, а після закінчення авансованих коштів - за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі; заборонив боржнику - КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави; суд ухвалив оприлюднити на офіційному веб-порталі судової влади України повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (вул. Максимовича, буд. 13, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76006, ідентифікаційний код юридичної особи: 31263017); визначив наступні дати у справі № 909/744/22: строк подання розпорядником майна до господарського суду відомостей про результати розгляду вимог кредиторів - до 23.12.2022, строк проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника - до 03.01.2023; зобов`язав розпорядника майна надати: відзиви на заяви кредиторів; письмовий звіт про надіслані всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду грошових вимог та їх отримання кредиторами разом з копіями повідомлень про вручення поштового відправлення та описів вкладення у поштове відправлення або інших документів, що підтверджують надсилання повідомлення кредиторам; відомості щодо виконання повноважень відповідно до ч. 3 ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства; попереднє засідання суду призначив на 12.01.2023.

З метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, 03.11.2022, на офіційному веб-сайті судової влади України було оприлюднено повідомлення про відкриття Господарським судом Івано-Франківської області провадження у справі № 909/744/22 про банкрутство Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (номер публікації: 69483).

02.12.2022 до суду надійшла заява Комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" (вих. № 75.3.4/9009 від 01.12.2022; вх. № 15502/22) про майнові вимоги до боржника; розмір вимог кредитора становить 9806,10 грн. заборгованості за надані послуги централізованого водопостачання та водовідведення.

Ухвалою від 06.12.2022 вищевказану заяву прийнято до розгляду в попередньому засіданні суду на 12.01.2023.

03.01.2023 до суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області (вх. № 187/23) про кредиторські (грошові) вимоги до боржника; розмір вимог кредитора становить 71682,22 грн. заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пенсій призначених на пільгових умовах та 4962,00 грн. судового збору.

У зв`язку з тим, що зазначена вище заява Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області надійшла після завершення строку, визначеного ч. 1 ст. 45 Кодексу, суд ухвалою від 04.01.2023 прийняв заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про кредиторські (грошові) вимоги до боржника до розгляду та призначив її розгляд в судовому засіданні на 26.01.2023, після попереднього засідання господарського суду.

05.01.2023 до суду надійшло клопотання арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича про проведення судового засідання в режимі відеоконференції (вх. № 315/23). Ухвалою від 10.01.2023 суд задовольнив вищезазначене клопотання арбітражного керуючого Шалашного Л.О. та ухвалив провести попереднє засідання, призначене на 12.01.2023 та усі наступні судові засідання по справі № 909/744/22 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду із застосуванням власних технічних засобів за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення "ВКЗ".

06.01.2023 від розпорядника майна боржника - арбітражного керуючого Шалашного Л.О. надійшло повідомлення від 05.01.2023 № 02-01/Ш-2 (вх. № 367/23) про те, що станом на 05.01.2023 звернулося два кредитори, а саме: Комунальне підприємство "Івано-Франківськводоекотехпром" з грошовими вимогами до боржника на суму 9806,10 грн.; Головне управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області з грошовими вимогами до боржника на суму 76644,22 грн.; вказані вимоги визнані в повному обсязі та включені до реєстру вимог кредиторів згідно черговості передбаченої ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства. До зазначеного вище повідомлення додано: відзив на заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області з доказами відправлення та описом вкладення, звіт про надіслання останньому повідомлення про результати розгляду грошових вимог та реєстр вимог кредиторів.

09.01.2022, на виконання вимог ухвали суду від 03.11.2022, від розпорядника майна боржника - арбітражного керуючого Шалашного Л.О. надійшло повідомлення від 03.01.2023 № 02-01/Ш-2 (вх. № 460/23) щодо проведення розпорядником майна інвентаризації майна боржника; до зазначеного повідомлення долучено матеріали на 43 аркушах (том 2, а.с. 170-212).

12.01.2023 за результатами попереднього засідання суд постановив ухвалу, якою, зокрема, ухвалив вважати такими, що визнані судом грошові вимоги ініціюючого кредитора Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до боржника Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління", які підлягають внесенню розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" в розмірі 4976196,83 грн. (згідно з ухвалою суду від 03.11.2022), з яких: основний платіж в сумі 2940064,85 грн. - третя черга задоволення вимог кредиторів, штрафні санкції в сумі 457011,41 грн. - шоста черга задоволення вимог кредиторів, пеня в сумі 1579120,57 грн. - шоста черга задоволення вимог кредиторів; визнати грошові вимоги Комунального підприємства "Івано-Франківськводоекотехпром" до боржника Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" в розмірі 9806,10 грн. - четверта черга задоволення вимог кредиторів; зобов`язав розпорядника майна Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" арбітражного керуючого Шалашного Л.О. внести до реєстру вимог кредиторів відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги; надати суду належним чином складений та підписаний реєстр вимог кредиторів у десятиденний строк з дня постановлення ухвали суду; в десятиденний строк з дня постановлення ухвали відповідно до ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства повідомити письмово кредиторів про місце і час проведення зборів кредиторів та організувати проведення зборів кредиторів 31.01.2023, визначивши час проведення зборів кредиторів та комітету кредиторів; провести аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника, який за результатами розгляду на зборах чи комітеті кредиторів подати суду; подати суду протокольне рішення зборів кредиторів про утворення та склад комітету кредиторів з прийнятим рішенням про звернення до суду з клопотанням про введення наступної процедури щодо боржника; призначив підсумкове засідання суду на 21.02.2023.

13.01.2023 до суду надійшло клопотання розпорядника майна боржника - арбітражного керуючого Шалашного Л.О. № 02-01/Ш-2 від 13.01.2022 (вх. № 785/23 від 13.01.2023), в якому останній просить суд зобов`язати керівництво Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" в 10-денний строк надати для інвентаризації все наявне майно підприємства про що повідомити розпорядника майна; забезпечити присутність при проведенні інвентаризації, та надати розпоряднику майна інформацію, необхідну для проведення аналізу фінансового становища боржника.

Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 16.01.2023 зазначене вище клопотання розпорядника майна боржника задоволено частково; зобов`язано Комунальне підприємство "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" в особі голови ліквідаційної комісії Лотоцького Святослава Володимировича та керівника підприємства (члена ліквідаційної комісії) Юсипіва Володимира Петровича в 10-денний строк з дня отримання копії цієї ухвали: надати розпоряднику майна Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" - арбітражному керуючому Шалашному Леоніду Олександровичу для проведення інвентаризації все наявне майно Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління", про час і місце чого повідомити Господарський суд Івано-Франківської області та арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича; забезпечити власну присутність або (при наявності) присутність інших матеріально відповідальних осіб Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" при проведенні інвентаризації майна даного підприємства.

26.01.2023, за результатами розгляду заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області з грошовими вимогами до боржника, суд, у судовому засіданні яке відбулось після попереднього судового засідання, постановив ухвалу, якою визнав грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області до боржника Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління", без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів, у розмірі 71682,22 грн. - четверта черга задоволення вимог кредиторів та 4962,00 грн. судового збору - перша черга задоволення вимог кредиторів.

13.02.2023 до суду від розпорядника майна боржника - арбітражного керуючого Шалашного Л.О. надійшло повідомлення (вх. № 2294/23), що 31.01.2023 відбулися загальні збори та засідання комітету кредиторів КП "ДРЕУ"; до повідомлення додано:

- повідомлення про дату та порядок денний загальних зборів кредиторів та комітету кредиторів з чеками поштового відділення про направлення;

- аналіз фінансово-господарського стану КП "ДРЕУ" на предмет виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства;

- протокол №1 загальних зборів кредиторів КП "ДРЕУ" від 31.01.2023;

- протокол №1 засідання комітету кредиторів КП "ДРЕУ" від 31.01.2023;

- клопотання (вх. № 1761/23) про дострокове припинення процедури розпорядження майном КП "ДРЕУ", визнання боржника банкрутом та відкриття щодо нього ліквідаційної процедури, призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого Шалашного Л.О.;

- звіт про діяльність розпорядника майна боржника, виявлення майнових активів, проведення інвентаризації, фінансовий стан КП "ДРЕУ";

- звіт розпорядника майна КП "ДРЕУ" про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, та відшкодування його витрат за підсумками процедури розпорядження майном;

- заяву (вх. № 1762/23) арбітражного керуючого на участь у справі про банкрутство.

В підсумковому засіданні 21.02.2022 суд долучив до матеріалів справи вищезазначені документи, подані після попереднього засідання, заслухав думку розпорядника майна боржника Шалашного Л.О. та представника ініціюючого кредитора Довган О.В., які взяли участь у підсумковому засіданні, щодо переходу до наступної судової процедури (санації, ліквідації) або закриття провадження у справі. Як розпорядник майном так і представник кредитора висловили позицію про відсутність можливості санації боржника та наявність правових підстав для визнання його банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Закінчення процедури розпорядження майном унормовано статтею 49 Кодексу України з процедур банкрутства.

Згідно приписів зазначеної вище норми, у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі.

До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень:

- схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації;

- подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

У разі наявності обставин, що не дають зборам кредиторів можливості у встановлені строки прийняти одне з таких рішень, збори кредиторів можуть прийняти рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом.

У підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень:

- ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом;

- ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом;

- постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури;

- ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.

Аналіз положень статті 49 КУзПБ свідчить, що господарський суд, проводячи підсумкове засідання у справі про банкрутство, приймає рішення про введення наступної судової процедури (санації чи ліквідації) або закриває провадження у справі.

Водночас, у будь-якому випадку, завдання підсумкового засідання суду полягає у з`ясуванні ознак банкрутства (неплатоспроможності) та наявності можливості визначення наступної судової процедури і подальшого здійснення провадження у справі.

Визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити недостатність майна боржника для задоволення вимог кредиторів, у зв`язку з чим з`ясувати його актив і пасив та співставити дані обох величин.

Системний аналіз норм КУзПБ та Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затверджених наказом Міністерства економіки України 19.01.2006 N 14 (у редакції наказу Міністерства економіки України 26.10.2010 N 1361), дає підстави для висновку, що виявлення господарським судом у підсумковому засіданні ознак неплатоспроможності боржника відбувається на підставі дослідження та правової оцінки доказів, що містяться у матеріалах справи, зокрема аналізу розпорядника майна про фінансово-майновий стан божника, фінансової звітності боржника (балансу підприємства (звіту про фінансовий стан), звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів) тощо.

Розмір пасиву боржника підлягає визначенню відповідно до затвердженого судом в порядку статті 47 КУзПБ реєстру вимог кредиторів.

Якщо встановлення пасиву боржника відбувається у попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом надається у підсумковому засіданні суду з огляду на перебування провадження у справі у процедурі розпорядження майном боржника.

Відповідно до ухвали від 12.01.2023, постановленої судом за результатами попереднього засідання суду, та ухвали від 26.01.2023, постановленої після попереднього судового засідання загальний розмір усіх визнаних судом вимог кредиторів КП "ДРЕУ" складає 5062647,15 грн. Вимоги в такому розмірі внесені розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів.

Матеріалами справи підтверджується, що з метою виявлення майна боржника, розпорядником майна було направлено необхідні запити до реєструючих органів та установ, і встановлено таке:

- згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта за КП "ДРЕУ" нерухомого майна не зареєстровано (Т.2, а.с. 173-174);

- згідно витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, за КП "ДРЕУ" рухомого майна не встановлено (Т.2, а.с. 175);

- згідно витягу з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань КП "ДРЕУ" немає відокремлених підрозділів (Т.2, а.с. 179-185);

- згідно роздруківки з Бази Даних "Винаходи (корисні моделі) в Україні" КП "ДРЕУ" винаходів та корисних моделей немає (Т.2, а.с. 187);

- зроблений запит до Національної комісії з цінних паперів та фондовому ринку з метою отримання інформації про наявність емісії, купівлі чи продажу цінних паперів КП "ДРЕУ" (Т.2, а.с. 187 - відповіді не отримано);

- зроблений запит до Головного Управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області з метою отримання інформації про наявність земельних ділянок зареєстрованих за КП "ДРЕУ" (Т. 2, а.с. 188). Згідно отриманої відповіді (Т.2 а.с. 189) у КП "ДРЕУ" на праві користування значиться дві земельні ділянки, а саме:

земельна ділянка площею 1,167га для обслуговування нежитлового приміщення (виробнича база), кадастровий номер 2610100000:08:001:0014;

земельна ділянка площею 0,1817га для обслуговування майданчика по складанню будівельних матеріалів, кадастровий номер 2610100000:08:001:0013;

- зроблений запит до Івано-Франківської митниці ДФС з метою отримання інформації про наявність майна КП "ДРЕУ" на складах митниці (Т.2, а.с. 190). Згідно отриманої відповіді на складах митниці відсутні товари та продукція КП "ДРЕУ" (Т.2, а.с. 191);

- зроблений запит до Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судоплавства України з метою отримання інформації про наявність суден зареєстрованих за КП "ДРЕУ" (Т.2, а.с. 192). Згідно отриманої відповіді, відсутні відомості щодо суден, власником або судовласником яких є КП "ДРЕУ" (Т.2, а.с. 193);

- зроблений запит до Регіонального Сервісного Центру ГЦС МВС в Івано-Франківській області з метою отримання інформації про наявність транспортних засобів зареєстрованих за КП "ДРЕУ" (Т.2, а.с. 194). Згідно отриманої відповіді (Т.2, а.с. 195-196) за боржником зареєстровано 8 транспортних засобів: Peugeot J9 Karsan 2498, 2002 року випуску, номерний знак НОМЕР_1 ; Peugeot J9 Karsan 2500, 2002 року випуску, номерний знак НОМЕР_2 ; ЗИЛ-ММЗ 45602 6000, 1978 року випуску, номерний знак НОМЕР_3 ; КАВЗ 3271 4250, 1991 року випуску, номерний знак НОМЕР_4 ; ЗИЛ-ММЗ 555 6000, 1974 року випуску, номерний знак НОМЕР_5 ; ЗИЛ 133ГЯ 10850, 1991 року випуску, номерний знак НОМЕР_6 ; ЗИЛ-138 6000, 1992 року випуску, номерний знак НОМЕР_7 ; ЗИЛ-130 6000, 1971 року випуску, номерний знак НОМЕР_8 ;

- зроблений запит до Управління Держпраці у Івано-Франківській області з метою отримання інформації про наявність об`єктів підвищеної небезпеки, великовантажних автомобілів, технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації у вулично-дорожній мережі загального користування, підіймальних споруд, парових і водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском, трубопроводів пари та гарячої води, об`єктів нафтогазового комплексу, ділянок надр в Івано-Франківській області та місті Івано-Франківську наданих для будівництва та експлуатації підземних споруд і інших цілей, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин, зареєстрованих за КП "ДРЕУ" (Т.2, а.с. 197) - відповіді не отримано;

- зроблений запит до Головного Управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області з метою отримання інформації про наявність спеціальної техніки зареєстрованої за КП "ДРЕУ" (Т.2, а.с. 198). Згідно отриманої відповіді відсутня зареєстрована техніка у КП "ДРЕУ" (Т.2, а.с. 199);

- зроблений запит до Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції з метою отримання інформації про всі виконавчі провадження відкриті у відношенні КП "ДРЕУ" (Т.2, а.с. 200). Згідно отриманої відповіді на примусовому виконанні перебувають два виконавчих провадження про стягнення у дохід державного бюджету (Т.2, а.с. 201);

- зроблений запит до ГУ ДПС в Івано-Франківській області з метою отримання інформації про розрахункові рахунки зареєстровані у КП "ДРЕУ" та отримання копій податкової звітності за три роки до дати порушення справи про банкрутство (Т.2, а.с. 202-203). Згідно отриманої відповіді КП "Дорожнє ремонтно-експлуатаційне управління" має три розрахункові рахунки в установах банку. Також ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомило, що КП "ДРЕУ" не надавало податкову та фінансову звітність за 2020, 2021, 2022 роки (Т.2, а.с. 204-208);

- зроблений запит до ГУ Статистики у Івано-Франківській області з метою отримання копій статистичної звітності КП "ДРЕУ" за три роки до дати порушення справи про банкрутство (Т.2, а.с. 209). Згідно отриманої відповіді КП "ДРЕУ" не надавало фінансову та статистичну звітність за 2020-2022 роки (Т.2, а.с. 210);

- зроблений запит до АТ "А-Банк" з метою отримання інформації про залишки грошових коштів на рахунках боржника (Т.2, а.с. 211). Згідно отриманої відповіді залишок грошових коштів складає 0,00 грн ;

- зроблений запит до АТ "КРЕДОБАНК" з метою отримання інформації про залишки грошових коштів на рахунках боржника (Т.2, а.с. 212). Відповіді до теперішнього часу не отримано.

У Звіті про діяльність розпорядника майна боржника, виявлення майнових активів, проведення інвентаризації, фінансовий стан КП "ДРЕУ" зазначено, що за адресою вказаною в реєстраційних документах Комунального Підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" відсутні керівники підприємства чи інші виконавчі органи, а також будь-які документи необхідні для проведення аналізу.

Листом № 02-01/Ш-1 від 22.11.2022 (Т. 2, а.с. 170) розпорядник майна Шалашний Л.О. звернувся до керівника боржника з проханням у 5-денний строк повідомити його про час та місце проведення інвентаризації майна боржника.

Листом № 02-01/Ш-1 від 21.12.2022 (Т. 2, а.с. 172) розпорядник майна Шалашний Л.О. повторно звернувся до керівника боржника з проханням у 5-денний строк повідомити його про час та місце проведення інвентаризації майна боржника. Доказ направлення листа боржнику (фіскальний чек АТ "Укрпошта" № 0813000466205) наявний на звороті копії листа, поданої суду.

13.01.2023 до суду надійшло клопотання розпорядника майна боржника - арбітражного керуючого Шалашного Л.О. № 02-01/Ш-2 від 13.01.2022 (вх. № 785/23 від 13.01.2023), в якому останній просить суд зобов`язати керівництво Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" в 10-денний строк надати для інвентаризації все наявне майно підприємства про що повідомити розпорядника майна; забезпечити присутність при проведенні інвентаризації, та надати розпоряднику майна інформацію, необхідну для проведення аналізу фінансового становища боржника.

Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 16.01.2023 зазначене вище клопотання розпорядника майна боржника задоволено частково; зобов`язано Комунальне підприємство "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" в особі голови ліквідаційної комісії Лотоцького Святослава Володимировича та керівника підприємства (члена ліквідаційної комісії) Юсипіва Володимира Петровича в 10-денний строк з дня отримання копії цієї ухвали: надати розпоряднику майна Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" - арбітражному керуючому Шалашному Леоніду Олександровичу для проведення інвентаризації все наявне майно Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління", про час і місце чого повідомити Господарський суд Івано-Франківської області та арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича; забезпечити власну присутність або (при наявності) присутність інших матеріально відповідальних осіб Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" при проведенні інвентаризації майна даного підприємства.

Однак, як повідомив суду розпорядник майна боржника, вимоги ухвали від 16.01.2023 не виконані, що унеможливило проведення інвентаризації майна КП "ДРЕУ".

В Аналізі фінансово-господарського стану Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" на предмет виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства арбітражний керуючий зазначає, що згідно наявних в матеріалах справи доказів та враховуючи неможливість проведення інвентаризації, визначення технічного стану майна боржника, та факт наявності великої кредиторської заборгованості - фінансовий стан Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" можна охарактеризувати, як неплатоспроможний.

Принцип процесуальної економії господарського судочинства - загальне керівне положення, відповідно до якого господарський суд, учасники судового процесу економно і ефективно використовують усі встановлені законом процесуальні засоби для правильного та оперативного розгляду справ з дотриманням строків.

Сутність принципу процесуальної економії полягає в тому, щоб під час розгляду справи в господарському суді для найбільш повного та всебічного розгляду справи використовувати всі встановлені законом засоби з урахуванням строків, визначених нормами процесуального права.

Елементами змісту принципу процесуальної економії господарського судочинства слід вважати: вимога оперативного розгляду справи; вимога економного використання процесуальних засобів судом, учасниками справи для повного та всебічного розгляду справи у господарському суді.

КУзПБ закріплено принцип строковості судових процедур у справі про банкрутство, який полягає втому, що кожна судова процедура у справі може здійснюватися, а дії учасників справи мають реалізовуватися в межах строку, визначеного цим Кодексом для такої процедури.

Як встановлено судом, боржник протягом 2020-2022 років не подавав податкову та фінансову звітність, посадові особи боржника не надали розпоряднику майна на його вимогу та на ухвалу суду доступу до активів боржника для проведення інвентаризації майна боржника.

Крім того, відповідно рішення Івано-Франківської міської ради 11 сесії сьомого демократичного скликання від 15.03.2017 № 52-11, Івано-Франківська міська рада, як засновник боржника вирішила припинити КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління (код ЄДРПОУ 31263017) шляхом його ліквідації (Т.1, а.с. 101), а рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 11.05.2017 № 309 (Т.1, а.с. 102) створено ліквідаційну комісії з припинення боржника.

Згідно з листом № 24-10/22 від 24.10.2022 (вх. № 14235/22 від 24.10.2022) голови ліквідаційної комісії КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (Т. 2, а.с. 16), всі можливі ліквідаційні заходи ним були проведені, однак завершити ліквідаційну процедуру при наявності значної кредиторської заборгованості (в основному до бюджету) та відсутності активів можливих для реалізації з метою погашення всіх боргів не видається можливим, окрім як через процедуру банкрутства. Ініціювати таку процедуру ліквідаційна комісія не має можливості із-за відсутності коштів на сплату судового збору та депозиту на рахунок господарського суду, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.

Отже боржник, в особі голови ліквідаційної комісії, також зазначає про неможливість погашення своїх боргів перед кредиторами.

Наведеним підтверджується, що боржник перебуває в процедурі припинення юридичної особи шляхом ліквідації з березня 2017 року, ліквідаційна комісія протягом 2017-2022 років не змогла розрахуватись з кредиторами через відсутність майна боржника. Зазначені обставини також свідчать про відсутність ведення боржником будь-якої господарської діяльності з 2017 року та припинення подання ним податкової та фінансової звітності.

Це, вочевидь, свідчить про неможливість боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури, що відповідає визначенню банкрутства, наведеному у ст. 1 КУзПБ.

Зважаючи на встановлені обставини, суд дійшов висновку, що інших шляхів відновлення платоспроможності боржника окрім застосування ліквідаційної процедури щодо нього не вбачається за можливе.

Дослідженням обставин справи (звітами розпорядника майна, протоколами загальних зборів кредиторів та комітету кредиторів) підтверджується відсутність заяв від можливих інвесторів щодо проведення процедури санації боржника. До суду таких заяв від потенційних інвесторів, які б виявили бажання взяти участь у процедурі санації боржника, також не надходило.

Судом встановлено також відсутність підстав для закриття провадження у справі про банкрутство.

На загальних зборах кредиторів КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління", які відбулися 31.01.2023, було прийнято рішення звернутись до Господарського суду Івано-Франківської області з клопотанням про дострокове припинення процедури розпорядження майном КП "ДРЕУ", визнання боржника банкрутом та відкриття щодо нього ліквідаційної процедури, призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого Шалашного Л.О.

З огляду на наведене, враховуючи рішення загальних зборів кредиторів, подане суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, суд дійшов висновку про необхідність припинення процедури розпорядження майном, припинення повноважень розпорядника майна арбітражного керуючого Шалашного Л.О., визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Згідно з ч. 1 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства, у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України.

Вирішуючи питання про призначення ліквідатора Комунальне підприємство "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління", суд виходить також і з положень абзацу 2 ч.1 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, у разі відсторонення розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень, керуючий санацією, керуючий реалізацією та ліквідатор призначаються господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.

Відповідно до п. 4 ч. 8 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства, до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого.

Рішенням комітету кредиторів Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління", оформленим протоколом № 1 від 31.01.2023, рекомендовано Господарському суду Івано-Франківської області призначити ліквідатором КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича, про що зазначити в клопотанні про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

У клопотанні (вх. № 1761 від 13.02.2023) голова комітету кредиторів - Воришко М.В., представники кредиторів ГУ ДПС в Івано-Франківській області - Гайдабура М.О., КП "Івано-Франківськводоекотехпром" - Табака В.М., та арбітражний керуючий Шалашний Л.О., просять суд призначити ліквідатором КП "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" арбітражного керуючого Шалашного Л.О.

Матеріали справи містять заяву арбітражного керуючого на участь у справі про банкрутство від 03.01.2023 (вх. № 1762/23 від 13.02.2023), у якій Шалашний Л.О. зазначає, що його кандидатура відповідає усім організаційним та технічним вимогам щодо виконання обов`язків ліквідатора у справі № 909/744/22.

Дослідивши подані заяву та клопотання, а також матеріали справи, суд установив, що арбітражний керуючий Шалашний Л.О. має достатню кваліфікацію та досвід роботи для призначення ліквідатором у даній справі, при цьому не відноситься до категорії осіб, які не можуть бути призначені ліквідатором у даній справі.

З огляду на наведене, враховуючи рішення комітету кредиторів, суд дійшов висновку про призначення ліквідатором у справі арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича, який виконував повноваження розпорядника майном боржника.

Згідно з ч. 2 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

З урахуванням зазначеної вище норми, суд приходить до висновку про встановлення основної грошової винагороди арбітражному керуючому за виконання обов`язків ліквідатора в даній справі в розмірі трьох встановлених законом мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Суд звертає увагу на приписи статті 59 Кодексу України з процедур банкрутства, відповідно до якої встановлено наслідки визнання боржника банкрутом.

З дня ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:

господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо;

строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав;

у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;

припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;

відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;

продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом;

скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;

припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.

Протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов`язані передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до закону. Ліквідатор має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати.

З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.

Відповідно до ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної ст. 64 цього Кодексу.

Керуючись ст. 1, 2, 9, 12, 28, 48, 49, 58-61 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 12, 232 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

припинити процедуру розпорядження майном Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (вул. Максимовича, буд. 13, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76006, ідентифікаційний код юридичної особи: 31263017) та повноваження розпорядника майна боржника - арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича.

Боржника - Комунальне підприємство "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (вул. Максимовича, буд. 13, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76006, код ідентифікаційний код юридичної особи: 31263017) визнати банкрутом.

Відкрити ліквідаційну процедуру щодо Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (вул. Максимовича, буд. 13, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76006, ідентифікаційний код юридичної особи: 31263017) строком на дванадцять місяців.

Призначити ліквідатором Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (вул. Максимовича, буд. 13, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76006, ідентифікаційний код юридичної особи: 31263017) арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича (адреса: 08130, Київська область, с. Петропавлівська Борщагівка, абоненська скринька, 26; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_9 , свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1457 дата видачі 12.07.2013 р.).

Встановити грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора у розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора.

Оприлюднити на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет повідомлення про визнання Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (вул. Максимовича, буд. 13, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76006, ідентифікаційний код юридичної особи: 31263017) банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Ліквідатору Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (вул. Максимовича, буд. 13, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76006, ідентифікаційний код юридичної особи: 31263017) один раз у місяць надавати суду та комітету кредиторів Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" документально підтверджені проміжні звіти про хід ліквідаційної процедури з інформацією про фінансове становище боржника та використання його коштів.

Після завершення ліквідаційної процедури Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (вул. Максимовича, буд. 13, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76006, ідентифікаційний код юридичної особи: 31263017) ліквідатору подати до суду належно оформлений ліквідаційний баланс та звіт про виконану роботу в ході ліквідаційної процедури боржника, з додатками, визначеними ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства.

Управлінню реєстраційних процедур виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідні відомості, зокрема про ліквідатора Комунального підприємства "Дорожне ремонтно-експлуатаційне управління" (вул. Максимовича, буд. 13, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76006, ідентифікаційний код юридичної особи: 31263017) - арбітражного керуючого Шалашного Леоніда Олександровича (адреса: 08130, Київська область, с. Петропавлівська Борщагівка, абоненська скринька, 26; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_9 , свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1457 дата видачі 12.07.2013 р.).

Постанова набирає законної сили з моменту її оголошення - 21.02.2023 та може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду у визначені ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України, ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства строк та порядку.

Повний текст постанови складено: 24.02.2023

Суддя І.Є. Горпинюк

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення21.02.2023
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу109174679
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —909/744/22

Ухвала від 04.04.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 15.02.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 24.01.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 19.01.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 19.09.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 11.09.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 05.09.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 14.08.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

Ухвала від 06.07.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Горпинюк І. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні