КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про заміну відповідача на правонаступника
23 лютого 2023 року справа № 810/3980/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київській області про визнання незаконними та скасування постанов,
в с т а н о в и в:
У провадженні Київського окружного адміністративного суду перебувала справа №810/3980/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про визнання незаконними та скасування постанов Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області від 16.11.2016: №3-1611/4-128/1611/08/01; № 3-1611/3-10/10-126/1611/08/01; № 3-1611/2-10/10-127/1611/08/01; № 3-1611/1-10/10-125/1611/08/01.
Постановою Київського окружного адміністративного суду (суддя Лапій С.М.) від 27.02.2017 у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2017 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» залишено без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 27.02.2017 - без змін.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 27.07.2017 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 27.02.2017 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2017 у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про визнання незаконними та скасування постанов.
Відмовлено у задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» про зупинення виконання постанови Київського окружного адміністративного суду від 27.02.2017 та ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2017.
Витребувано з Київського окружного адміністративного суду справу № 810/3980/16.
30.10.2017 Київським окружним адміністративним судом на виконання вимог ухвали Вищого адміністративного суду України від 27.07.2017 було направлено матеріали адміністративної справи №810/3980/16 до Вищого адміністративного суду України.
15.11.2017 на адресу суду від Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» надійшла заява про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами №10/11/17-1 б/д, в якій заявник просить суд, зокрема, постанову Київського окружного адміністративного суду від 27.02.2017 у справі №810/3980/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про визнання незаконними та скасування постанов скасувати повністю та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги повністю.
Обґрунтовуючи заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами у справі №810/3980/16, позивач зазначає про те, що 13.10.2017 товариству стало відомо про те, що відповідач ввів суд в оману щодо обставин наявності в нього повноважень розглядати відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення та справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, які є підставами позову. Заявник вказує, що з 09.11.2016 повноваження розглядати відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення та справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності перейшли до Відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Васильківської міської ради, у зв`язку з чим, на думку заявника, 16.11.2016 відповідач не мав повноважень приймати оскаржувані постанови.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2017 відкладено вирішення питання про відкриття провадження за нововиявленими обставинами за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами №10/11/17-1 б/д до повернення матеріалів адміністративної справи №810/3980/16 до Київського окружного адміністративного суду із Вищого адміністративного суду України.
Постановою Верховного Суду від 23.04.2020 касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» залишено без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 27.02.2017 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2017 у справі №810/3980/16 - залишено без змін.
04.05.2020 матеріали адміністративної справи №810/3980/16 повернулись до Київського окружного адміністративного суду та були передані судді Кушновій А.О. для розгляду 18.05.2020.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.05.2020 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами в адміністративній справі №810/3980/16 разом із клопотанням про вжиття заходів забезпечення позову залишено без руху. Постановлено, що протягом одного місяця з дня вручення ухвали про залишення заяви про перегляд рішення за нововиявленими обставинами разом із клопотанням про вжиття заходів забезпечення позову без руху Товариству з обмеженою відповідальністю «Укрпроммашкомплект» необхідно усунути недоліки, а саме: надати до суду докази сплати судового збору у розмірі 3875,85 грн. за подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами (оригінал платіжного документу); надати до суду докази сплати судового збору у розмірі 480,00 грн. за клопотання про вжиття заходів забезпечення позову (оригінал платіжного документу); надати докази дотримання позивачем строку звернення до суду із заявою про перегляд рішення за нововиявленими обставинами.
25.06.2020 на адресу суду від позивача на виконання вимог ухвали суду від 19.05.2020 надійшла заява про усунення недоліків від 18.06.2020 №18/06/20-2, до якої заявником додано оригінал платіжного доручення №240 від 05.06.2020 про сплату судового збору у розмірі 3875,85 грн., а також заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами у новій редакції від 19.06.2020 №19/06/20-1.
Так, в уточненій заяві про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами від 19.06.2020 №19/06/20-1 заявник просить суд:
- вжити заходи забезпечення позову шляхом зупинення дії наступних постанов Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області в особі головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 управління контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області Крупко Романа Олександровича:
- № 3-1611/1-10/10-125/1611/08/01 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (виконання будівельних робіт з будівництва та реконструкції без документів) у розмірі 52200,00 грн.;
- № 3-1611/2-10/10-127/1611/08/01 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (експлуатація приміщення без прийняття в експлуатацію у розмірі 65250,00 грн.;
- № 3-1611/3-10/10-126/1611/08/01 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (виконання будівельних робіт без авторського нагляду) у розмірі 65250,00 грн.;
- №3-1611/4-128/1611/08/01 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (виконання будівельних робіт без технічного нагляду) у розмірі 52200,00 грн.;
- постанову Київського окружного адміністративного суду від 27.02.2017 у справі №810/3980/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про визнання незаконними та скасування постанов - скасувати повністю;
- прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги повністю.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.06.2020 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Корпорація «Укрпроммашкомплект» про забезпечення позову №19/06/20-1 від 19.06.2020 повернуто без розгляду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.06.2020 відкрито провадження за нововиявленими обставинами в адміністративній справі №810/3980/16 за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 16.07.2020. Вказаною ухвалою суду витребувано докази від відповідача.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.07.2020 повторно витребувати докази у справі від відповідача, відкладено судове засідання на 03.09.2020.
Представником позивача 03.09.2020 через канцелярію суду подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання 03.09.2020 не прибув, був належним чином повідомлений про розгляд справи.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.09.2020 на підставі статей 194, 205 Кодексу адміністративного судочинства України вирішено здійснювати подальший розгляд заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами в порядку письмового провадження.
Під час розгляду справи судом встановлено, що згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київської області є структурним підрозділом Державної архітектурно-будівельної інспекції України, яка в свою чергу наразі перебуває у стані припинення.
Так, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 року №1340 утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. При цьому пунктами 2 та 3 постанови визначено затвердити Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України, що додається, та ліквідувати Державну інспекцію містобудування.
15 вересня 2021 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №960 «Питання Державної інспекції архітектури та містобудування», пунктом 1 якої встановлено погодитися з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування (далі - ДІАМ) повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Пунктом 2 цієї постанови передбачено визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається, у тому числі, постанову Кабінету Міністрів України від 09 липня 2014 року № 294 "Про затвердження Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України". Відповідно до пункту 3 ця постанова набирає чинності з 15 вересня 2021 року.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про погодження утворення територіальних органів Державної інспекції архітектури та містобудування» від 15 вересня 2021 року № 1088-р постановлено погодитися з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій щодо утворення територіальних органів Державної інспекції архітектури та містобудування як структурних підрозділів апарату зазначеної Інспекції за переліком згідно з додатком. Згідно з Переліком територіальних органів Державної інспекції архітектури та містобудування утворено управління ДІАМ в 23 областях України, окрім міста Києва та Київської області.
Відповідно до абзацу 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів №671 від 19 серпня 2015 року (в редакції від 16 вересня 2021 року), органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо здійснення повноважень відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та продовжують здійснювати повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю після початку здійснення відповідних повноважень та виконання відповідних функцій Державною інспекцією архітектури та містобудування.
Відповідно до пункту 1 Примірного Положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю, орган державного архітектурно-будівельного контролю утворюється як структурний підрозділ Київської та Севастопольської міськдержадміністрації та як виконавчий орган сільської, селищної, міської ради (далі орган держархбудконтролю). Орган держархбудконтролю з питань здійснення повноважень, передбачених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», є підконтрольним Державній інспекції архітектури та містобудування України.
За інформацією із офіційного веб-ресурсу Міністерства розвитку громад та територій України, дійсно з 16 вересня 2021 року розпочала роботу Державна інспекція архітектури та містобудування України.
Отже, 16 вересня 2021 року Державна інспекція архітектури та містобудування України розпочала здійснення повноважень як орган державної влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
З системного аналізу положень законодавства вбачається, що ДІАМ та його структурні підрозділи є правонаступниками ДАБІ та її структурних підрозділів, відповідно.
Таким чином, на теперішній час всі права та обов`язки Державної архітектурно-будівельної інспекції України та його структурних підрозділів перейшли до Державної інспекції архітектури та містобудування України.
Згідно статті 7 Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 року №1340 ДІАМ здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 №1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно - будівельного контролю та нагляду» постановлено утворити Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та території і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно - будівельного контролю та нагляду.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 №960 вирішено погодитися з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно - будівельного контролю та нагляду.
Отже, 15.09.2021 Державна інспекція архітектури та містобудування України розпочала здійснення повноважень як орган державної влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
В свою чергу, Державна архітектурно-будівельна інспекції України перебуває в стані припинення, що також підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та не здійснює функції і повноваження з реалізації державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Таким чином, Державна інспекція архітектури та містобудування України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26; ідентифікаційний код 44245840) забезпечує реалізацію повноважень Державної архітектурно-будівельної інспекції України у взаємовідносинах із суб`єктами, які мають правовідносини з ліквідованим органом та є правонаступником прав, обов`язків та майна ліквідованої юридичної особи публічного права Державної архітектурно-будівельної інспекції України (ідентифікаційний код 37471912).
Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Враховуючи, що у Київській області не утворено територіального органу Державної інспекції архітектури та містобудування, суд вважає за необхідне замінити відповідача у справі - Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 26; ідентифікаційний код відсутній) на його правонаступника - Державну інспекцію архітектури та містобудування України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26; ідентифікаційний код 44245840).
Керуючись статтями 52, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в:
1. Замінити відповідача Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Київської області (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, буд. 26; ідентифікаційний код відсутній) на його правонаступника Державну інспекцію архітектури та містобудування України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26; ідентифікаційний код 44245840).
2. Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2023 |
Оприлюднено | 27.02.2023 |
Номер документу | 109200516 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні