Ухвала
від 27.02.2023 по справі 460/1092/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

щодо поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа

до виконання

27 лютого 2023 року Р і в н е№460/1092/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді К.М.Недашківської, за участю: секретаря судового засідання І.С. Ляшук; представника позивача не прибув; представника відповідача не прибув; розглядаючи у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління ДПС у Рівненській області про заміну сторони на правонаступника та про поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання у справі за позовом Головного управління ДПС у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДРЕВ-СЕРВІС» про стягнення боргу,

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 03.09.2019 постановлено:

«Адміністративний позов Головного управління ДФС у Рівненській області (вулиця Відінська, 12, місто Рівне, 33023; код ЄДРПОУ 39394217) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДРЕВ-СЕРВІС» (вулиця Незалежності, 127, село Шубків, Рівненський район, Рівненська область, 35325; код ЄДРПОУ 39815333) про стягнення коштів за податковим боргом задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків платника податків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю «ДРЕВ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39815333) суму податкового боргу у загальному розмірі 303892 (триста три тисячі вісімсот дев`яносто дві) грн. 38 (тридцять вісім) коп. пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності за невиконання зобов`язань та штрафні санкції за порушення вимог валютного законодавства (одержувач: УК у м. Рівному (м. Рівне) / 21081000, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 38012714, рахунок №31110105017002)».

25 листопада 2019 року позивачу виданий виконавчий лист.

16 лютого 2023 року позивач (стягувач) звернувся до суду із заявою про заміну на правонаступника та про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Ухвалою суду від 17.02.2023 заяву призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 27.02.2023.

Учасники справи, належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, у судове засідання не прибули. Тому суд дійшов висновку про можливість розгляду заяви за відсутності учасників справи.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до статті 229 КАС України.

Вирішуючи питання щодо наявності правових підстав для заміни стягувача у виконавчому листі на правонаступника, суд зазначає таке.

Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» №1200 від 18.12.2018, утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» (далі іменується Постанова №227), затверджено Положення про Державну податкову службу України (далі іменується Положення про ДПС) та Положення про Державну митну службу України.

Відповідно до пункту 1 Положення про ДПС, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.

Пунктом 7 Положення про ДПС встановлено, що ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (органами доходів і зборів).

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» (далі іменується Постанова №537), утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2; установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.

До ЄДР внесено запис від 31.07.2019 про проведення державної реєстрації юридичної особи Головного управління ДПС у Рівненській області, код ЄДРПОУ 43142449.

Розпорядженням Прем`єр-міністра України від 21 серпня 2019 року №682-р «Питання Державної податкової служби» визначено: «Погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неїпостановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. N 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» (Офіційний вісник України, 2019 р., №26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу».

Наказом ДПС від 12.07.2019 №14 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Рівненській області, відповідно до пункту 1 якого, ГУ ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків ГУ ДФС у Рівненській області.

Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» від 30.09.2020 №893, Кабінет Міністрів Українипостановив ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби заперелікомзгідно з додатком.

Згідно Додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 у переліку територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, зазначено юридичну особу публічного права територіальний орган Державної податкової служби Головне управління ДПС у Рівненській області.

Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 «Про початок забезпечення територіальними органами ДПС повноважень та функцій», розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України №893.

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань внесено запис від 30.09.2020 про внесення до реєстру відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи Головне управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу 44070166); державна реєстрація створення відокремленого підрозділу юридичної особи 14.12.2020.

Тобто, Головне управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ відокремленого підрозділу 44070166) є відокремленим підрозділом Державної податкової служби України.

Суд зазначає, що функції держави не зникають із ліквідацією юридичної особи публічного права (крім випадку повної відмови держави від виконання певних функцій, що потребуватиме відповідних змін у законодавстві).

Відповідно до частини першої статті 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Тому суд дійшов висновку про наявність достатніх правових підстав для заміни стягувача на правонаступника Головне управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ ВП 44070166).

Вирішуючи питання щодо наявності правових підстав для поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Як зазначалося вище, 25 листопада 2019 року позивачу виданий виконавчий лист.

У виконавчому листі зазначений строк його пред`явлення до виконання 05.01.2020.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону України «Про виконавче провадження» №1404-VIII від 02.06.2016, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

За правилами частини першої статті 376 КАС України, стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Підстави пропуску процесуального строку можуть бути визнані поважними, а строк поновлено у разі, якщо вони пов`язані з непереборними та об`єктивними перешкодами. Поняття поважності причин пропуску процесуальних строків є оціночним, а його вирішення покладається на розсуд суду.

Головним управлінням ДФС у Рівненській області виконавчий лист було передано на виконання до Рівненського відділення ДВС у Рівненському районі Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів), проте такий виконавчий документ повернуто через відсутність коштів на рахунках платника податків.

З урахуванням вказаних вище обставин, суд вважає причини пропуску стягувачем строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання поважними, а тому заява про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання підлягає задоволенню.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 241, 243, 376, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Головного управління ДПС у Рівненській області про заміну сторони на правонаступника та про поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання у справі за позовом Головного управління ДПС у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДРЕВ-СЕРВІС» про стягнення боргу.

Замінити стягувача Головне управління ДФС у Рівненській області (вулиця Відінська, 12, місто Рівне, 33023; код ЄДРПОУ 39394217) у виконавчому листі Рівненського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2019 року у справі №460/1092/19 на правонаступника Головне управління ДПС у Рівненській області (вулиця Відінська, 12, місто Рівне, 33023; код ЄДРПОУ ВП 44070166).

Поновити Головному управлінню ДПС у Рівненській області строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа Рівненського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2019 року у справі №460/1092/19.

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст ухвали складений 27.02.23

Суддя К.М. Недашківська

Дата ухвалення рішення27.02.2023
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу109218497
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення боргу

Судовий реєстр по справі —460/1092/19

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Рішення від 21.10.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 16.09.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Рішення від 03.09.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 26.07.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Недашківська К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні