РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
03 вересня 2019 року м. Рівне №460/1092/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДРЕВ-СЕРВІС» про стягнення коштів за податковим боргом.
Головне управління ДФС у Рівненській області (далі іменується - позивач) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДРЕВ-СЕРВІС» (далі іменується - відповідач) про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника, на суму податкового боргу (порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності за невиконання зобов`язань та штрафні санкції за порушення вимог валютного законодавства) у розмірі 303892,38 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 01.03.2019 за ТОВ «ДРЕВ-СЕРВІС» перед бюджетом рахується податковий борг - пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності за невиконання зобов`язань та штрафні санкції за порушення вимог валютного законодавства, в сумі 303892,38 грн. Вказаний борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений. Просив позов задовольнити повністю.
Відповідач у встановлений судом строк відзиву не надав. Жодних клопотань чи заперечень також не надано.
Ухвалою суду від 13 травня 2019 року позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою суду від 3 червня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
Ухвалою суду від 25 червня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Ухвалою суду від 16 липня 2019 року розгляд справи відкладено до 3 вересня 2019 року.
У судове засідання 3 вересня 2019 року представник позивача не прибув, у поданому суду клопотання просив розглянути справу за його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання також не прибув. Про причини неприбуття суд не повідомив. Про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Жодних клопотань про розгляд справи за його відсутності чи відкладення розгляду справи від представника відповідача не надходило.
З огляду на викладене та за відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, суд, на виконання вимог частин третьої та дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229 КАС України, розглянув дану адміністративну справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній матеріалів.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд
В С Т А Н О В И В:
За даними ГУ ДФС у Рівненській області станом на 1 березня 2019 року за ТОВ «ДРЕВ-СЕРВІС» рахується податковий борг - пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності за невиконання зобов`язань та штрафні санкції за порушення вимог валютного законодавства, в сумі 303892,38грн (а.с.6-7, 19-20), який виник на підставі податкових повідомлень-рішень форми С :
- від 19 квітня 2017 року №0002341402, прийнятого на підставі акта перевірки від 5 квітня 2017 року №152/17-00-14-02-10/39815333, згідно з яким до відповідача застосовано штрафну санкцію та/або нараховано пеню на суму 278524,43грн (а.с.15-18);
- від 19 квітня 2017 року №0002331402, прийнятого на підставі акта перевірки від 5 квітня 2017 року №152/17-00-14-02-10/39815333, згідно з яким до відповідача застосовано штрафну санкцію та/або нараховано пеню на суму 510,00грн (з.б.а.с.15);
- від 26 лютого 2018 року №0001191402, прийнятого на підставі акта перевірки від 12 лютого 2018 року №458/17-00-14-02-10/39815333, згідно з яким до відповідача застосовано штрафну санкцію та/або нараховано пеню на суму 22807,11грн (а.с.9-11);
- від 12 квітня 2018 року №0003441402, прийнятого на підставі акта перевірки від 30 березня 2018 року №904/17-00-14-02-10/39815333, згідно з яким до відповідача застосовано штрафну санкцію та/або нараховано пеню на суму 2560,84грн (а.с.12-14).
Разом з тим, з метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Рівненській області для ТОВ «ДРЕВ-СЕРВІС» було сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю" від 26 квітня 2018 року №5888-17 на суму 24122,42грн (а.с.8).
Вказані податкові повідомлення-рішення та податкова вимога вручені відповідачу 20.04.2017, 26.02.2018, 15.04.2018, 05.05.2018, у встановленому законом порядку ним не оскаржувалися.
Відповідачем добровільно не сплачено суму податкового боргу, що змусило позивача звернутися до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Стаття 67 Конституції України передбачає обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з пунктом 23 частини другої статті 29 Бюджетного кодексу України, до доходів загального фонду Державного бюджету України належать кошти від санкцій (штрафи, пеня тощо), що застосовуються відповідно до закону.
Відповідно до пункту 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Стаття 19-1 Податкового кодексу України визначає функції органів податкової служби, до яких зокрема відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, своєчасністю подання податкової звітності, здійснення контролю за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі, організовує роботу та здійснює контроль за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку, здійснює інші функції, визначені цим Кодексом та законами України.
Згідно з частиною першою статті 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" від 23.09.1994 №185/94-ВР, який був чинним на момент виникнення податкового боргу (далі - Закон №185/94-ВР), імпортні операції резидентів, які здійснюються на умовах відстрочення поставки, в разі, коли таке відстрочення перевищує 180 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставлення векселя на користь постачальника продукції (робіт, послуг), що імпортується, потребують висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.
Частиною першою статті 9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 №15-93, який був чинним на момент виникнення податкового боргу, визначено, що валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов`язковому декларуванню у Національному банку України.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону №185/94-ВР, порушення резидентами, крім суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).
Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп.14.1.265 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).
За змістом пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом з причин, пов`язаних з порушенням податкового законодавства (за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу), платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до пункту 58.2 статті 58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Оскільки відповідач не оскаржував податкові повідомлення-рішення та податкової вимоги, то загальна сума податкового боргу є узгодженою і підлягає сплаті.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів та митних платежів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Частиною 6 статті 4 Закону №185/94-ВР визначено, що органи доходів і зборів вправі за наслідками документальних перевірок безпосередньо стягувати з резидентів пеню, передбачену цією статтею.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Підстави для застосування положень статті 139 КАС України у суду відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Рівненській області (вулиця Відінська, 12, місто Рівне, 33023; код ЄДРПОУ 39394217) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДРЕВ-СЕРВІС» (вулиця Незалежності, 127, село Шубків, Рівненський район, Рівненська область, 35325; код ЄДРПОУ 39815333) про стягнення коштів за податковим боргом - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків платника податків у банках - Товариства з обмеженою відповідальністю «ДРЕВ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39815333) суму податкового боргу у загальному розмірі 303892 (триста три тисячі вісімсот дев`яносто дві) грн. 38 (тридцять вісім) коп. - пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності за невиконання зобов`язань та штрафні санкції за порушення вимог валютного законодавства (одержувач: УК у м. Рівному (м. Рівне) / 21081000, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 38012714, рахунок №31110105017002).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 03 вересня 2019 року.
Суддя Недашківська К.М.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2019 |
Оприлюднено | 05.09.2019 |
Номер документу | 84009780 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Недашківська К.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні