Постанова
від 28.02.2023 по справі 819/1446/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2023 року

м. Київ

справа № 819/1446/17

адміністративне провадження № К/9901/24680/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючий - Стародуб О.П.,

судді - Єзеров А.А., Кравчук В.М.,

розглянув в порядку письмового провадження касаційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Каштан- 2010» на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.10.2017 (суддя - Шульгач М.П.) та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 17.01.2018 (судді - Гуляк В.В., Коваль Р.Й., Судова-Хомюк Н.М.)

у справі за адміністративним позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Каштан- 2010» до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, Державного кадастрового реєстратора Драбчук Ольги Дмитрівни, третя особа: Збаразька міська рада Тернопільської області про визнання неправомірним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

ОСББ «Каштан- 2010» звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому просило:

1) визнати неправомірним (протиправним) і скасувати Повідомлення про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру - Державного кадастрового реєстратора О.Д. Драбчук від 10.07.2017 за №ПВ-6100001132017, що здійснює діяльність у складі ГУ Держгеокадастру у Тернопільскій області;

2) зобов`язати Державного кадастрового реєстратора О.Д.Драбчук прийняти від позивача заяву про внесення відомостей (змін них) до Державного земельного кадастру стосовно земельної ділянки площею 0,2647 га., яка розташована по вул. Грушевського, 64 у м. Збаражі Збаразького району Тернопільської області та провести в установленому законом порядку у Державному земельному кадастрі дії з державної реєстрації цієї земельної ділянки за позивачем.

ВСТАНОВЛЕНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що рішенням Збаразької міської ради Тернопільської області №VII/8/39 від 10.06.2016 відмовлено в наданні дозволу ОСББ «Каштан- 2010» на складання проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування багатоквартирного житлового будинку площею 0,2647 га по вул. Грушевського, 64 м. Збараж.

Пунктом 2 цього рішення надано дозвіл ОСББ «Каштан-2010» на складання проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель запасу міської ради, житлової та громадської забудови в межах населеного пункту м. Збаража для обслуговування багатоквартирного житлового будинку з метою передачі у власність, орієнтовною площею 0,2270 га по вул. Грушевського, 64 м. Збараж.

За заявою ОСББ «Каштан-2010» Збаразьким районним виробничим відділом Тернопільської регіональної філії ДП «Центр Державного земельного кадастру» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з метою передачі її у власність ОСББ «Каштан-2010» площею 0,2647 га в м. Збараж по вул. Грушевського, 64 Збаразького району Тернопільської області.

Позивач ОСББ «Каштан-2010» звернувся з цим Проектом землеустрою та із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру про вказану земельну ділянку в Центр надання адміністративних послуг Збаразької районної державної адміністрації, звідки документи передано у Відділ у Збаразькому районі Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області.

Державним кадастровим реєстратором в Збаразькому районі Драбчук О.Д. винесено Повідомлення №ПВ-6100001132017 від 10.07.2017 про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру відносно земельної ділянки площею 0,2647 га у зв`язку із тим, що документи подані не в повному обсязі, площа земельної ділянки не відповідає рішенню міської ради про її відведення, акт прийомки-передачі межових знаків не погоджений органом місцевого самоврядування.

Цим же Повідомленням рекомендовано заявнику привести документацію із землеустрою у відповідність.

Вважаючи повідомлення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕНЬ СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.10.2017, яка залишена без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17.01.2018, в задоволенні позову відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні позову, суди виходили з того, що оскільки проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з метою передачі її у власність ОСББ «Каштан 2010» в м. Збараж, вул. Грушевського, 64, Збаразького району, Тернопільської області розроблено на площу 0,2647 га, а дозвіл даний на площу 0,2270 га, то державний реєстратор правомірно відмовив у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, оскільки є розбіжності між проектом землеустрою і дозволом від Збаразької міської ради.

Апеляційний суд також виходив з того, що наявність у Проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2647 га висновку експерта про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 29.06.2017 №5050/82-17 не може бути підставою для невиконання державним кадастровим реєстратором своїх обов`язків щодо необхідності перевірки наявності повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру

ДОВОДИ ОСОБИ, ЯКА ПОДАЛА КАСАЦІЙНУ СКАРГУ ТА ІНШИХ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

В обгрунтування касаційної скарги позивач покликається на те, що судами першої та апеляційної інстанцій неправильно застосовано норми матеріального та процесуального права, неправильно встановлено обставини справи, внаслідок чого суди дійшли помилкового висновку щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог.

Зокрема, покликається на те, що відповідачу було надано повний пакет документів, необхідних для прийняття рішення про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, однак відповідач протиправно вдався в оцінку проекту землеустрою, щодо якого є позитивний висновок державної експертизи.

Просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій і прийняти рішення про задоволення позову.

У відзиві на касаційну скаргу відповідач просить відмовити у її задоволенні, а рішення судів першої та апеляційної інстанцій залишити без змін.

ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Відповідно до статті 5 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом: створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону; внесення відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру; внесення змін до відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру; оброблення та систематизації відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру.

Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.

Порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.

Відповідно до частини першої статі 9 цього Закону внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За правилами статті 22 цього Закону документи, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам:

текст документів має бути написаний розбірливо;

документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

документи мають відповідати законодавству.

Відповідно до частини 4 статті 24 цього Закону для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;

оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;

документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2010 №1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (Порядок №1051), який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру і внесення відомостей до нього.

Відповідно до пункту 67 цього Порядку внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.

Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України "Про Державний земельний кадастр".

Документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам:

текст документів має бути написаний розбірливо;

документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

документи мають відповідати вимогам Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.

За правилами пункту 70 Порядку №1051 Державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, перевіряє:

1) повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

2) наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру;

3) розташування об`єкта Державного земельного кадастру на території дії його повноважень;

4) придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

У разі звернення за внесенням відповідних відомостей (змін до них) неналежної особи (особи, яка не може бути заявником відповідно до цього Порядку), подання заявником не повного пакета документів та/або розташування об`єкта Державного земельного кадастру на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора Державний кадастровий реєстратор відмовляє такій особі, заявникові у прийнятті заяви безпосередньо у момент її подання або у день надходження рекомендованим листом зазначених документів за формою згідно з додатком 13 із зазначенням рекомендацій щодо усунення причин, що є підставою для такої відмови, зокрема найменування та місцезнаходження органу, до повноважень якого належить внесення відомостей (змін до них) про об`єкт Державного земельного кадастру.

Під час розгляду справи судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що перевіряючи подані позивачем для реєстрації земельної ділянки документи відповідачем було встановлено подання документів не в повному обсязі, встановлено невідповідність площі земельної ділянки рішенню міської ради про її відведення та надання непогодженого акту прийомки-передачі межових знаків. Позивачем такі обставини не спростовані.

В силу приписів пунктів 70 Порядку №1051 подання заявником не повного пакета документів є підставою для відмови у прийнятті заяви про внесення відомостей до Державного земельного кадастру.

За таких обставин, суди першої та апеляційної інстанцій обґрунтовано дійшли висновку щодо правомірності оскаржуваного рішення відповідача про відмову у прийнятті заяви позивача та прийняли рішення про відмову у задоволенні позову.

Покликання позивача в обґрунтування касаційної скарги на те, що ним було подано повний пакет документів є безпідставним, оскільки відповідачем встановлено подання непогодженого акту приймання-передачі межових знаків, який за правилами статті 50 Закону України «Про землеустрій» є обов?язковою складовою проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Відтак відсутність в матеріалах документації із землеустрою погодженого акту приймання-передачі межових знаків не може свідчити про надання їх в повному обсязі.

Покликання позивача в обгрунтування касаційної скарги на те, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки пройшов державну експертизу є безпідставним і висновки судів попередніх інстанцій не спростовує, оскільки наявність документів не відміняє обов?язку відповідача перевірити їх на предмет відповідності вимогам Закону України "Про Державний земельний кадастр" та Порядку №1051.

В цілому, доводи касаційної скарги не спростовують правильність висновків судів попередніх інстанцій, а їх зміст зводиться до додаткової перевірки доказів, що в силу приписів частини другої статті 341 КАС України, знаходиться поза межами повноважень суду касаційної інстанції.

За правилами статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

Відповідно до частини 1 статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, касаційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції у цій справі - без змін.

Керуючись статтями 341, 345, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, -

п о с т а н о в и в:

Касаційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Каштан- 2010» залишити без задоволення.

Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.10.2017 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 17.01.2018 у цій справі залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Судді:

О.П. Стародуб

А.А. Єзеров

В.М. Кравчук

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення28.02.2023
Оприлюднено02.03.2023
Номер документу109286305
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —819/1446/17

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 28.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 17.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Постанова від 04.10.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Шульгач Микола Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні