ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 січня 2018 рокуЛьвів№ 876/11056/17 Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії :
головуючого судді: Гуляка В.В.
суддів: Коваля Р.Й., Судової-Хомюк Н.М.
за участі секретаря судового засідання: Гнідець Р.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Каштан- 2010 ,
на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року (суддя - Шульгач М.П., час ухвалення - 13:48 год., місце ухвалення - м. Тернопіль, дата складання повного тексту - не вказана),
в адміністративній справі № 819/1446/17 за позовом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Каштан- 2010 до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_1,
третя особа: Збаразька міська рада Тернопільської області,
про визнання неправомірним та скасування повідомлення, зобов'язання вчинити дії,
встановив:
У вересні 2017 року позивач ОСББ Каштан- 2010 звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідачів ГУ Держгеокадастру у Тернопільській області, Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_1, в якому просив: 1) визнати неправомірним (протиправним) і скасувати ОСОБА_2 про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру - Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_1 від 10.07.2017 р. за № ПВ-6100001132017, що здійснює діяльність у складі ГУ Держгеокадастру у Тернопільскій області; 2) зобов'язати Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_1 прийняти від позивача заяву про внесення відомостей (змін них) до Державного земельного кадастру стосовно земельної ділянки площею 0,2647 га., яка розташована по вул. Грушевського, 64 у м. Збаражі Збаразького району Тернопільської області та провести, в установленому законом порядку у Державному земельному кадастрі дії з державної реєстрації цієї земельної ділянки за позивачем.
Відповідачі позову не визнали, у суді першої інстанції подали заперечення, просили відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 25.09.2017 року залучено до розгляду справи третьою особою Збаразьку міську раду Тернопільської області.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.10.2017 року в задоволенні позову відмовлено.
З цією постановою суду першої інстанції від 04.10.2017 року не погодився позивач та оскаржив її в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що оскаржена постанова суду прийнята з порушенням норм як матеріального так і процесуального права, а тому підлягає скасуванню з підстав, викладених в апеляційній скарзі.
В обґрунтування апеляційних вимог апелянт зазначає, що Державний кадастровий реєстратор ОСОБА_1 вийшла за межі повноважень визначених пунктами 69, 70 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2012 р. №1051, та протиправно відмовила позивачу у прийнятті та розгляді заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, державній реєстрації земельної ділянки. Вказує апелянт, що суд першої інстанції необгрунтовано залишив поза увагою те, що Державний кадастровий реєстратор ОСОБА_1 не пропонує позивачу додати додаткові документи, які передбачені чинним законодавством України, хоча відмовляє у прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з причини подання документів не в повному обсязі. Також Державний кадастровий реєстратор безпідставно надає правову оцінку розробленому Проекту землеустрою (окремим його складовим) та пропонує привести його у відповідність, незважаючи на позитивний висновок Експерта від 29.06.2017 р. за № 5050/82-17 про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
За результатами апеляційного розгляду апелянт просить скасувати оскаржену постанову суду від 04.10.2017 р. та прийняти нову постанову суду, якою задоволити позовні вимоги.
Відповідачі апеляційної скарги не визнали, суду апеляційної інстанції подали заперечення, просять оскаржену постанову суду залишити без змін, а апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення осіб, які беруть участь у справі та з'явились в засідання суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави та межі апеляційної скарги, вважає, що дану апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.
Так, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що за заявою ОСББ Каштан-2010 Збаразьким районним виробничим відділом Тернопільської регіональної філії ДП Центр Державного земельного кадастру розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з метою передачі її у власність ОСББ Каштан-2010 площею 0,2647 га. в м. Збараж по вул. Грушевського, 64 Збаразького району Тернопільської області (а.с. 59-139).
Позивач ОСББ Каштан-2010 звернувся із даним Проектом землеустрою та із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру про вказану земельну ділянку в Центр надання адміністративних послуг Збаразької районної державної адміністрації, звідки було передано дані документи у Відділ у Збаразькому районі Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області.
Однак, Державним кадастровим реєстратором в Збаразькому районі ОСОБА_1 винесено ОСОБА_2 № ПВ-6100001132017 від 10.07.2017 р. про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру відносно земельної ділянки площею 0,2647 га., у зв'язку із тим, що документи подані не в повному обсязі. Цим же ОСОБА_2 рекомендовано заявнику привести документацію із землеустрою у відповідність (а.с. 10, 58).
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.1 Закону України Про державний земельний кадастр , державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Згідно ст.5 цього Закону, ведення Державного земельного кадастру здійснюється шляхом: створення відповідної державної геодезичної та картографічної основи, яка визначається та надається відповідно до цього Закону; внесення відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; внесення змін до відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру; оброблення та систематизації відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру. Порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.
Статтею 9 вказаного Закону передбачено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
При цьому, згідно частини 4 статті 9 Закону, державний кадастровий реєстратор зобов'язаний перевіряти відповідність поданих документів вимогам законодавства, оскільки статтею 22 цього Закону встановлено, що документи, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, мають відповідати, зокрема, вимогам законодавства.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2010 року № 1051 було затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок), який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру і внесення відомостей до нього.
Так, відомостями Державного земельного кадастру є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення. Документація із землеустрою та оцінки земель, яка є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, подається Державному кадастровому реєстраторові, що здійснює внесення таких відомостей у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України "Про землеустрій" та у формі електронного документа відповідно до вимог Закону України "Про Державний земельний кадастр" (пункти 10, 15 Порядку (в редакції станом на час розглядуваних правовідносин)).
Відповідно до пунктів 66, 67 Порядку, до Державного земельного кадастру державними кадастровими реєстраторами вносяться відомості (зміни до них), зазначені у пунктах 21 - 25 цього Порядку, про об'єкти Державного земельного кадастру. Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку. Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України "Про Державний земельний кадастр". Документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам: текст документів має бути написаний розбірливо; документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи мають відповідати вимогам Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.
Пунктом 70 Порядку встановлено, що державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, перевіряє, зокрема, наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
Також встановлено, що у разі подання заявником не повного пакета документів Державний кадастровий реєстратор відмовляє такій особі, заявникові у прийнятті заяви безпосередньо у момент її подання або у день надходження рекомендованим листом зазначених документів за формою згідно з додатком 13 із зазначенням рекомендацій щодо усунення причин, що є підставою для такої відмови.
Із матеріалів адміністративної справи та змісту пояснень учасників справи видно, що оскаржене позивачем ОСОБА_2 № ПВ-6100001132017 від 10.07.2017 р. про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, у зв'язку із поданням документів не в повному обсязі, було винесено Державним кадастровим реєстратором на підставі того, що в матеріалах розглядуваного Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з метою передачі її у власність ОСББ Каштан-2010 площею 0,2647 га. в м. Збараж по вул. Грушевського, 64 Збаразького району Тернопільської області, не було рішення Збаразької міської ради Тернопільської області про надання дозволу ОСББ Каштан- 2010 на складання Проекту із землеустрою на земельну ділянку площею 0,2647 га..
Судом першої інстанції вірно враховано, що рішенням Збаразької міської ради Тернопільської області № VII/8/39 від 10.06.2016 року було відмовлено в наданні дозволу ОСББ Каштан- 2010 на складання проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування багатоквартирного житлового будинку площею 0,2647 га. по вул. Грушевського, 64 м. Збараж, а пунктом 2 цього рішення надано дозвіл ОСББ Каштан-2010 на складання проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель запасу міської ради, житлової та громадської забудови в межах населеного пункту м. Збаража для обслуговування багатоквартирного житлового будинку з метою передачі у власність, орієнтованою площею 0,2270 га. по вул. Грушевського, 64 м. Збараж (а.с. 17).
Тобто, державним кадастровим реєстратором правомірно винесено ОСОБА_2 № ПВ-6100001132017 від 10.07.2017 р. про відмову в прийнятті заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, у зв'язку із поданням документів не в повному обсязі.
При цьому, у вказаному ОСОБА_2 рекомендовано заявнику привести документацію із землеустрою у відповідність до законодавства щодо необхідності подання повного пакета документів у частині щодо площі земельної ділянки.
Крім цього, суд апеляційної інстанції зазначає, що наявність у вказаному вище Проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2647 га. Висновку експерта про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 29.06.2017 р. № 5050/82-17 не може бути передумовою для невиконання державним кадастровим реєстратором своїх обов'язків щодо необхідності перевірки наявності повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
З врахуванням наведених вище норм законодавства та фактичних обставин справи, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції при розгляді адміністративної справи всебічно і об'єктивно встановлено обставини справи, оскаржена постанова суду винесена з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому немає підстав для її скасування.
Керуючись ст.ст. 243 ч.3, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд
постановив:
Апеляційну скаргу об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Каштан- 2010 - залишити без задоволення.
Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2017 року в адміністративній справі № 819/1446/17 за позовом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Каштан- 2010 до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_1 про визнання неправомірним та скасування повідомлення, зобов'язання вчинити дії - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня її прийняття (проголошення), а у разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляд справи (вирішення питання) здійснювався без повідомлення (виклику) учасників справи чи в порядку письмового провадження - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий: В.В. Гуляк
Судді: Р.Й. Коваль
ОСОБА_3
Повний текст постанови складено 19.01.2018 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2018 |
Оприлюднено | 21.01.2018 |
Номер документу | 71688996 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні