Справа №701/930/21
Провадження №6/701/2/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"06" березня 2023 р. Маньківський районний суд, Черкаської області
в складі: головуючого-судді - Костенка А. І.
за участю секретаря - Брітан О. О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Маньківка заяву представника ОСОБА_1 адвоката ГорбенкаК.О., про зміну порядку та способу виконання судового рішення, по цивільній справі № 701/930/21 за позовом заступника керівника Уманської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Маньківської селищної ради Черкаської області до ОСОБА_1 , третьої особи: Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про витребування земельної ділянки з чужого незаконного володіння,
В С Т А Н О В И В :
Заявник звернувся до суду із заявою про зміну порядку та способу виконання судового рішення, по цивільній справі № 701/930/21.
На підставу своїх вимог спирається на те, що в провадженні Маньківського районного суду Черкаської області перебувала справа за позовом Заступника керівника Уманської окружної прокуратури (який діє в інтересах держави в особі Маньківської селищної ради Черкаської області) до ОСОБА_1 , третя особа - Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області про витребування земельної ділянки. Рішенням Маньківського районного суду Черкаської області від 15.09.2022 року в задоволенні позову було відмовлено. Судом було вирішено: стягнути з Маньківської селищної ради Черкаської області (код ЄДРПОУ: 25659958, юридична адреса: вул. Шевченка, 9, смт. Маньківка Уманського району Черкаської області) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , жительки АДРЕСА_1 ) судові витрати за надання правової допомоги на підставі договору № 10082022-01 від 10.08.2022 року у розмірі 11144 грн. 00 коп. (одинадцять тисяч сто сорок чотири гривні 00 копійок). Постановою Черкаського апеляційного суду від 02.02.2023 року було частково задоволено апеляційні скарги представника відповідача ОСОБА_1 - адвоката Горбенко Костянтина Олеговича та першого заступника керівника Черкаської обласної прокуратури Сидора Остапата зміненорішення судупершої інстанціїшляхом викладумотивувальної частинирішення вредакції вказаноїпостанови апеляційногосуду.В рештірішення судузалишено беззмін. Також суд апеляційної інстанції постановив: стягнути з Черкаської обласної прокуратури на користь ОСОБА_1 судові втрати за надання правової допомоги пропорційно задоволених вимог частково в розмірі5000грн. Вищезгадані судові рішення набрали законної сили. Для примусового виконання вказаних судових рішень Маньківським районним судом Черкаської області 16.02.2023 року було видано відповідні виконавчі листи. Частиною 2статті 6Закону України«Про виконавчепровадження» передбачено,що Рішенняпро стягненнякоштів здержавних органів,державного тамісцевих бюджетівабо бюджетнихустанов,рішення простягнення коштівза часроботи стягувачана посадіпомічника-консультантанародного депутатаУкраїни,у томучислі призвільненні зтакої посади,виконуються органами,що здійснюютьказначейське обслуговуваннябюджетних коштів. Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначає Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (далі - Порядок). Згідно п. 24 Порядку Стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. З метою визначення органів Державної казначейської служби, до яких мають бути подані відповідні виконавчі листи, до Головного управління Державної казначейської служби України у Черкаській області було направлено відповідний запит. З відповіді на вказаний запит стало відомо наступне: юридична особа - Черкаська обласна прокуратура (код ЄДРПОУ 02911119) зареєстрована в базі даних Єдиного реєстру і перебуває на розрахунково-касовому обслуговуванні в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Черкаській області (код ЄДРПОУ 37930566), юридична адреса: вулиця Хрещатик, 192, м. Черкаси, 18001; станом на21.02.2023юридична особаз назвою-Маньківська селищнарада (кодЄДРПОУ 25659958)на облікув Єдиномуреєстрі розпорядниківбюджетних коштівта одержувачівбюджетних коштівне перебуваєі відповідноне обслуговуєтьсята немає відкритихрахунків ворганах Казначейства. В своючергу підпунктом3пункту 9Порядку передбачено,що органКазначейства повертаєвиконавчий документстягувачеві зокремау разі,коли боржникне маєвідкритих рахунківв органіКазначейства. А томувказана обставина(відсутністьу Маньківськоїселищної радивідкритих рахунківв органахКазначейства)з оглядуна положенняп.п.3п.9Порядку унеможливлюєвиконання органамиКазначейства РішенняМаньківського районногосуду Черкаськоїобласті від15.09.2022року вчастині стягненняз Маньківськоїселищної радина користь ОСОБА_1 витратна правовудопомогу урозмірі 11144грн.00коп. В той же час було встановлено, що рішенням Маньківської селищної ради Черкаської області від 08.12.2020 року № 2-22/VІІІ «Про визнання виконавчого комітету Маньківської селищної ради головним розпорядником бюджетних коштів щодо здійснення видатків» виконавчий комітет визнаноголовним розпорядникомбюджетних коштів цьогооргану самоврядування. Таким чином виконавчий комітет Маньківської селищної ради є головним розпорядникомкоштів бюджетуМаньківської селищноїради. Більше того,з відповідіна відповіднийзапит доГоловного управлінняДержавної казначейськоїслужби Україниу Черкаськійобласті щодоВиконавчого комітетуМаньківської селищноїради (кодЄДРПОУ 04411007)випливає,що: виконавчий комітетМаньківської селищноїради (кодЄДРПОУ 04411007)зареєстрований вбазі данихЄдиного реєструі перебуваєна розрахунково-касовомуобслуговуванні вуправлінні Державноїказначейської службиУкраїни уМаньківському районіЧеркаської області(кодЄДРПОУ 37981920),юридична адреса:вулиця Соборна,11а,смт.Маньківка,Черкаська область,20100. Таки чином судове рішення суду першої інстанції в частині стягнення з Маньківської селищної ради витрат на правову допомогу підлягає виконанню шляхом стягнення відповідної суми грошових коштів з Виконавчого комітету Маньківської селищної ради (код ЄДРПОУ 04411007), що і змусило заявника звернутися з відповідною заявою до суду.
Представник заявника в судове засідання не з`явився, але надав суду заяву, згідно якої заявлені вимоги підтримує та просить розгляд справи проводити у його відсутності.
Представник Уманської окружної прокуратури в судове засідання не з`явився, але надав суду заяву згідно якої не заперечує проти задоволення заявлених вимог та просить розгляд справи проводити у його відсутності.
Представник Маньківської селищної ради в судове засідання не з`явився, але надав суду заяву, згідно якої просить розгляд справи проводити у його відсутність за наявними матеріалами справи.
Суд дослідивши наявні матеріали справи, дійшов висновку, що заява представника ОСОБА_1 адвоката ГорбенкаК.О., прозміну порядкута способувиконання судовогорішення підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 267 ЦПК України суд, який ухвалив рішення, може визначити порядок його виконання, надати відстрочення або розстрочення виконання, вжити заходів для забезпечення його виконання, про що зазначає в рішенні.
Згідно з частинами 1, 2 статті 435, статті 267 ЦПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.
Частиною 3 статті 435 ЦПК України визначено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Відповідно до частини 7 статті 435 ЦПК України про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена. У необхідних випадках ухвала надсилається установі банку за місцезнаходженням боржника або державному виконавцю, приватному виконавцю.
Під зміною способу і порядку виконання судового рішення розуміється застосування судом нових заходів щодо його реалізації у зв`язку з неможливістю його виконання раніше визначеним способом і порядком. При цьому зміна способу виконання не повинна змінювати (зачіпати) суть самого судового рішення.
Вирішуючи питання про зміну способу і порядку виконання рішення, суд повинен враховувати, що під зміною способу і порядку розуміється дія або сукупність дій, якими певним чином досягається кінцевий результат, та що підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання рішення неможливим.
Відтак, зміною способу та порядку виконання судового рішення є прийняття судом нових заходів з метою реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. При цьому, суд може змінити порядок і спосіб виконання судового рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Частиною 2 статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначає Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
За приписами пунктів 16-21 Порядку органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів:
1) для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів та інших доходів бюджету;
2) що надійшли в результаті повернення бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів, у тому числі залучених державою або під державні гарантії;
3) що надійшли від реалізації конфіскованого або зверненого судом у дохід держави майна, іншого майна, у тому числі валютних цінностей, що переходять у власність держави, вилученого уповноваженими державними органами;
4) що надійшли в результаті конфіскації національної або іноземної валюти;
5) що надійшли в інший установлений законодавством спосіб;
6) з метою забезпечення бюджетного відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку.
Стягувач, на користь якого прийняте судове рішення про стягнення надходжень бюджету, подає до органу Казначейства, на рахунки в якому зараховані надходження бюджету, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку, крім випадків, передбачених пунктом 23 цього Порядку.
Під час виконання виконавчого документа суду про стягнення надходжень бюджету, крім бюджетного відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку, орган Казначейства повідомляє протягом п`яти робочих днів після надходження такого документа відповідному органові, що контролює справляння надходжень бюджету (в разі безспірного списання коштів місцевого бюджету - також відповідному фінансовому органу), про надходження зазначеного виконавчого документа.
У разі потреби орган Казначейства звертається до органу, що контролює справляння надходжень бюджету, за інформацією про підтвердження зарахування коштів до державного та місцевих бюджетів або встановлення залишку неповернутих з державного та місцевих бюджетів коштів чи узгодження реквізитів рахунків, на яких обліковуються надходження бюджету, кодів бюджетної класифікації тощо та визначає строк її подання, який становить не більш як 15 робочих днів.
Орган, що контролює справляння надходжень бюджету, до закінчення зазначеного строку подає органові Казначейства таку інформацію в письмовій формі.
У разі неподання зазначеної інформації орган Казначейства вживає заходів до виконання виконавчого документа про стягнення надходжень бюджету на підставі наявних даних.
Виконання виконавчих документів щодо стягнення судового збору, зарахованого до державного бюджету, здійснюється органами Казначейства без звернення до органу, що контролює справляння надходжень бюджету, за відповідною інформацією.
Безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
Як встановлено судом, боржником у виконавчому листі Маньківського районного суду Черкаської області у справі № 701/930/21 є Маньківська селищна рада Черкаської області, а стягувачем - ОСОБА_1 .
Відповідно до частини 1 статті 71 Закону України «Про місцеве самоврядування» (далі Закон) територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.
Згідно зі статтею 11 Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Частиною 1 статті 51 Закону визначено, що виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.
Відповідно до пункту 18 статті 2 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету (пункт 12 статті 2 Бюджетного кодексу України).
Згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Бюджетного кодексу України Головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
З метою упорядкування структури видатків головних розпорядників коштів за Типовою відомчою класифікацією видатків та кредитування місцевого бюджету, Міністерство фінансів України видало наказ від 22.09.2021 № 513 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 20.09.2017 № 793», яким чітко визначило ознаку головного розпорядника коштів у розрізі кодів Типової відомчої класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, зокрема, для виконавчого комітету місцевої ради.
Відповідно до абзацу 3 пункту 26 Порядку, у разі коли у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів зазначений код не передбачений або за таким кодом до кінця бюджетного періоду сума бюджетних асигнувань менша, ніж сума списання, або відсутні відкриті асигнування (залишки коштів на рахунках), безспірне списання судових витрат, штрафів здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету, за яким здійснюється стягнення коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів.
Судом також встановлено, що рішенням Маньківської селищної ради Черкаської області № 2-22/VIII «Про визнання виконавчого комітету Маньківської селищної ради головним розпорядником бюджетних коштів щодо здійснення видатків» виконавчий комітет визнано головним розпорядником бюджетних коштів цього органу самоврядування.
Отже, враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що виконавчий комітет Маньківської селищної ради є головним розпорядником коштів бюджету Маньківської селищної ради об`єднаної територіальної громади.
За таких обставин, заява представника ОСОБА_1 адвоката ГорбенкаК.О., прозміну порядкута способувиконання судовогорішення у цивільній справі № 701/930/21 є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 259-261, 435 ЦПК України, суд,-
У Х В А Л И В :
Заяву представника ОСОБА_1 адвоката ГорбенкаК.О., про зміну порядку та способу виконання судового рішення у цивільній справі № 701/930/21 - задоволити.
Змінити спосіб та порядок виконання рішення Маньківського районного суду Черкаської області від 15.09.2022 року по справі № 701/930/21 щодо стягнення з Маньківської селищної ради Черкаської області (код ЄДРПОУ: 25659958, юридична адреса: вул. Шевченка, 9, смт. Маньківка Уманського району Черкаської області) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , жительки АДРЕСА_1 ) судових витрат за надання правової допомоги на підставі договору № 10082022-01 від 10.08.2022 року у розмірі 11 144 грн. 00 коп. (одинадцять тисяч сто сорок чотири гривні 00 копійок), змінивши особу, з якої підлягають стягненню такі витрати (у розмірі 11 144 грн. 00 коп. (одинадцять тисяч сто сорок чотири гривні 00 копійок)), на Виконавчий комітет Маньківської селищної ради (код ЄДРПОУ: 04411007, юридична адреса: вул. Шевченка, 9, смт. Маньківка Уманського району Черкаської області).
На ухвалу може бути подано апеляційну скаргу безпосередньо до Черкаського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Суддя А. І. Костенко
Суд | Маньківський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2023 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 109366734 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Маньківський районний суд Черкаської області
Костенко А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні