Справа № 2-4681-2010
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 липня 2010 р. Слов' я нський міськрайонний суд Дон ецької області у складі:
головуючого судді Гусин ського М.О.,
при секретарі Моїсеєвої О.І .,
розглянув у відкритому суд овому засіданні у залі суду у м. Слов' янську цивільну спр аву за позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійног о Фонду України в місті Слов' янську Донецької області, тр етя особа Головне управл іння державного казначейств а України в Донецькій област і, про визнання дій Упра вління Пенсійного фонду Ук раїни у м. Слов' янську проти правними, зобов' язання Уп равління Пенсійного фонду України у м. Слов' янську До нецької області нарахувати н а її користь та виплатити щом ісячну державну допомогу як дитині війни з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, що становить 710,91 грн., з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року - 715,2 3 грн. та з 01.01.2009 року по 30.04.2010 року - 1 593,60 грн., що становить разом 3019,70 г рн., -
В С Т А Н О В И В:
03.06.2010 року у Слов' янський м іськрайонний суд Донецької області звернулася ОСОБА_1 з зазначеним позовом до УПФ У у м. Слов' янську Донецької області за участю третьої ос оби ГУДК України в Донецькій області, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що вона народилас я ІНФОРМАЦІЯ_1 та відповід но до Закону України № 2195-1 У від 18.11.2004 року «Про соціальний захист дітей війни» є дитино ю війни. Відповідно до ст. 6 заз наченого закону їй з 01.01.2006 року повинна виплачуватися щоміс ячна соціальна допомога у ро змірі 30 % мінімальної пенсії з а віком, але у 2006, 2007 роках їй так а допомога не виплачувалась. Законом № 3235-1V від 20.12.2005 року «Про державний бюджет України на 2006 рік» дію даної статті було з упинено, у зв' язку з чим пита ння про стягнення недоплачен их сум за 2006 рік не ставить. Ст. 71 Закону України № 489-У від 19.12.2006 ро ку «Про державний бюджет Укр аїни на 2007 рік» дія статті 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» була зуп инена і на 2007 рік. Однак рішення м Конституційного суду Украї ни № 6рп/2007 від 09.07.2007 року визнано т аким, що не відповідає Консти туції України і є неконститу ційним положення Закону Укра їни «Про державний бюджет Ук раїни на 2007 рік» п. 12 ст. 71, яким зу пинено дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дійт е війни.
Рішенням Конституційного Суду України від 22.08.2008 року № 10-рп \2008 р. було визнано неконституц ійними положення п.п.2 п. 41 розді лу ІІ Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и», отже з 22.05.2008 р. відновлена дія ст. 6 Закону України „Про соці альний захист дітей війни” в редакції 01.01.2008 р., відповідно до якої дітям війни пенсії або щ омісячне довічне грошове ут римання чи державна соціальн а допомога, що виплачуються з амість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком.
Таким чином, зважаючи на вищ евикладене, невиплата їй со ціальної допомоги, передбаче ної ст. 3 Закону України ,,Про со ціальний захист дітей війни” є протиправною і такою, що суп еречить Конституції України та Законам України.
Розмір соціальної допомог и відповідно до ст. 6 ,,Про соціа льний захист дітей війни” ст ановить 30 відсотків мінімаль ної пенсії за віком. Мінімаль на пенсія за віком відповідн о до ст. 28 Закону України ,,Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування” вст ановлюється у розмірі прожит кового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, ал е розмір виплат був значно ме нший, недоплата складає: з 09.07.2007 р. по 31.12.2007 р. - 710,91 грн.; за період із 22.05.2008 р. по 31.12.2008 р. складає 715,23 грн., а з а період з 01.01.2009 р. по 30.04.2010 р. - 1593,60 грн ., а загалом розмір недорахова ної і недоотриманої нею надб авки до пенсії складає 3019,74 грн .
Просила визнати дії УПФУ в м. Слов'янську Донецької обл асті протиправними та зобов' язати відповідача здійснити перерахунок та виплати ти щомісячну державну допомо гу як дитині війни, стягнути з відповідача 710,91 грн. на відшк одування завданої їй безді яльністю шкоди за період з 09.07.2 007 по 31.12.2007 р., 715,23 грн. за період з 22 т равня 2008 року по 31 грудня 2008 року , та 1593,60 грн. з 1 січня 2009 року по 30 к вітня 2010 року, що становить раз ом 3019,74 грн.
Позивач ОСОБА_1 до суду не з' явилась, надала за яву, в якій на задоволені позо вних вимог наполягала та про сила справу розглянути за її відсутністю (а.с.7).
Представник відповідача Управління Пенсійного ф онду України в м. Слов' янськ у Донецької області до суду н е з' явився, але надав запер ечення, в якому просили справ у розглянути без участі їх пр едставника та зазначили, що в ідповідно до ст. 6 Закону Украї ни ,,Про соціальний захист ді тей війни”, який набрав чинно сті з 01 січня 2006 року, дітям війн и пенсії або щомісячне довіч не грошове утримання чи держ авна соціальна допомога, що в иплачується замість пенсії, підвищується на 30 % мінімально ї пенсії за віком.
Статтею 110 Закону України ,,Пр о Державний бюджет на 2006 рік” б уло встановлено, що пільги ді тям війни, передбачені абзац ом 7 ст. 5 Закону України ,,Про со ціальний захист дітей війни” , запроваджуються з 01 січня 2006 р оку, а статтею 6 - протягом 2006 р оку поетапно, за результатам и погодження з Комітетом Вер ховної Ради України з питань бюджету. Зазначені статті не були визнані неконституційн ими у встановленому законом порядку, отже відсутні підст ави для їх не застування. Крім того, у 2006 році урядом впровадж увався порядок надання пільг , передбачених статтею 6 Закон у України ,,Про соціальний зах ист дітей війни”.
Відповідно до п. 12 ст. 71 Закону України ,,Про державний бюдже т України на 2007 рік” з метою при ведення окремих норм законів у відповідність із цим закон ом на 2007 рік зупинено, зокрема, дію ст. 6 Закону України ,,Про со ціальний захист дітей війни” . Статтею 111 Закону України ,,Про Державний бюджет на 2007 рік” пе редбачено підвищення до пенс ії ,,дітям війни” в розмірі 50% ві д розміру надбавки, встановл еної для учасників війни.
09 липня 2007 року Конституційн им Судом України у справі № 1-29/2 007 (справа про соціальні гаран тії громадян) ухвалено Рішен ня № 6-рп/2007, відповідно до якого , визнані такими, що не відпові дають Конституції України ( є неконституційними ) положен ня, зокрема п. 12 ст. 71 Закону Укра їни ,,Про Державний бюджет Укр аїни на 2007 рік”.
Однак, оскільки ст. 7 Закону У країни ,,Про соціальний захис т дітей війни” передбачено, щ о фінансове забезпечення дер жавних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, зд ійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а Законом України ,,Про Держа вний бюджет України на 2007 рік” видатки на підвищення дітям війни не передбачено, то і піс ля рішення Конституційного С уду України вище наведене пі двищення не виплачувалось.
Відповідно до ч. 2 ст. 95 Консти туції України виключно Закон ом про Державний бюджет Укра їни визначаються будь-які ви датки держави на загальносус пільні потреби, розмір і ціль ове спрямування цих видатків .
Згідно до п. 5 ст. 18 Закону Укра їни ,,Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання” страхові внески не мож уть зараховуватися до Держав ного бюджету України, бюджет ів інших рівнів та не підляга ють вилученню з Пенсійного ф онду або з Накопичувального фонду і не можуть використов уватися на цілі, не передбаче ні цим Законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 72 Закону України ,,Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” кошти Пенсійного ф онду не включаються до склад у Державного бюджету України і не підлягають оподаткуван ню.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 Закону України ,,Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” забороняється вик ористання коштів Пенсійног о фонду для оплати договорів страхування довічних пенсій і одноразових виплат та на ці лі, не передбачені цим Законо м.
У зв' язку із Рішенням Конс титуційного Суду України від 09 липня 2007 року у справі № 1-29/2007 р. з аконодавчим органом не прийн ято жодного нормативного акт у на виконання вказаних вимо г Закону, не визначено на зако нодавчому рівні які органи п овинні виплачувати підвищен ня пенсії, за рахунок яких кош тів і джерел, в якому порядку, яким чином обчислювати вказа ний розмір.
Таким чином, немає підстав в важати, що саме органи Пенсій ного фонду України повинні в иплачувати таке підвищення і з бюджету Пенсійного фонду.
Підпунктом 2 пункту 41 розділ у ІІ Закону України ,,Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України ” внесені зміни до Закону Укр аїни ,,Про соціальний захист д ітей війни”, а саме, текст стат ті 6 викладений в такій редак ції: ,,Дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України ,,Про статус ветерані в війни, гарантії їх соціальн ого захисту” ) до пенсії або що місячного довічного грошово го утримання чи державної со ціальної допомоги, що виплач ується замість пенсії, випла чується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни”.
Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни ,,Про статус ветеранів в ійни, гарантії їх соціальног о захисту” учасникам війни, н агородженим орденами і медал ями колишнього Союзу РСР за с амовіддану працю і бездоганн у військову службу в тилу в ро ки Великої Вітчизняної війни , пенсії або щомісячне довічн е грошове утримання чи держа вна соціальна допомога, що ви плачується замість пенсії, п ідвищується на 15 % прожитковог о мінімуму для осіб, які втрат или працездатність, іншим уч асникам війни - на 10 % прожитк ового мінімуму для осіб, які в тратили працездатність.
Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп від 22 травня 2008 року визнані такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними ) по ложення, зокрема, п. 41 розділу І І Закону України ,,Про Державн ий бюджет на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України”.
Відповідно до принципу дії нормативно-правового акту у часі, у зв' язку з прийняттям нової редакції ст. 6 Закону Ук раїни ,,Про соціальний захист дітей війни” (пп. 2 п. 41 розділу І І Закону України ,,Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України”), р едакція зазначеної статті до 01 січня 2008 р. втратила свою чинн ість. На підставі Рішення Кон ституційного Суду України № 10-рп від 22 травня 2008 р. втратила ч инність нова редакція ст. 6 Зак ону України ,,Про соціальний з ахист дітей війни”.
Законодавством України не передбачено автоматичного в ідновлення дії норми, яка втр атила чинність на підставі н ормативно-правового акту, як ий було визнано у подальшому неконституційним. Натомість , старий закон, що втратив юрид ичну чинність, тільки за спец іальною вказівкою нового нор мативного акту, може поширюв ати свою дію на відповідні пр авовідносини. А ні Рішенням К онституційного Суду України № 10-рп від 22 травня 2008 р., а ні інши м нормативно - правовим актом не передбачено відновлення дії статті 6 Закону України ,,П ро соціальний захист дітей в ійни” в редакції до 01 січня 2008 р .
Для врегулювання ситуації , 28 травня 2008 року Кабінетом Мін істрів України була прийнята Постанова № 530 ,,Деякі питання с оціального захисту окремих к атегорій громадян”, відповід но до п. 8 якої встановлено, що д ітям війни до пенсії або щомі сячного довічного грошового утримання чи державної соці альної допомоги, що виплачує ться замість пенсії, підвище ння проводиться у твердих ро змірах: з 22 травня - 48, 10 грн., з 1 л ипня - 48, 20 грн. та з 1 жовтня - 49, 80 г рн., з 1 січня 2009 року - 49,80 грн.
Таким чином, вважає, що підв ищення дітям війни виплачуєт ься органами Пенсійного фонд у відповідно до чинного на пе вний час законодавства.
Враховуючи вищевикладене, положення ст. 95 Конституції У країни, Закону України ,,Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” від 09 липня 2003 року № 1058-ІV, ст. 6, 7 Закону України ,,Про соціальний захи ст дітей війни”, УПФУ в м. Слов ' янську позов ОСОБА_1 до УПФУ в м. Слов' янську пр о визнання дій УПФУ у м. Слов' янську протиправними, зобов' язання УПФУ у м. Слов' янську Донецької області нарахува ти на її користь та виплатити щомісячну державну допомогу як дитині війни не визна є в повному обсязі і просить с уд відмовити в задоволенні п озовних вимог повністю.
Третя особа, Головне управ ління Державного Казначейст ва України, надали до суду зая ву, в якій зазначено, що вони н е порушували права або інтер еси позивача, просили справу розглянути за відсутності ї х представника.
Суд, розглянувши подані с торонами документи та матері али, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення справи по суті, пр иходить до висновку, що позов ні вимоги ОСОБА_1 до УПФУ в м. Слов' янську Донецької о бласті, за участю третьої осо би ГУ ДКУ підлягають частко вому задоволенню за наступн их підстав.
Як встановлено в судовому з асіданні позивач ОСОБА_1 народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 та згідно до статті 1 Закону У країни ,,Про соціальний захис т дітей війни” є дитиною, так , як їй на час закінчення Друг ої світової війни (2 вересня 1 945 року) було менше 18 років. Відп овідач не заперечує того фак ту, що ОСОБА_1 є дитиною вій ни в розумінні Закону Україн и ,,Про соціальний захист діте й війни”.
Виходячи з того, що позивач ОСОБА_1 є дитиною війни в р озумінні Закону України ,,Про соціальний захист дітей вій ни”, суд вважає, що на нього по вністю розповсюджуються всі пільги та соціальні гаранті ї, передбачені Законом Украї ни ,,Про соціальний захист діт ей війни”, в тому числі й право на підвищення пенсії на 30 % мі німальної пенсії за віком, як передбачено статтею 6 зазнач еного Закону.
Статтею 71 Закону України ,,Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік” дія статті 6 Закону Ук раїни ,,Про соціальний захист дітей війни” зупинена.
Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 рок у № 6-рп/2007 положення статті 71 Зак ону України ,,Про Державний бю джет України на 2007 рік”, якими б ула зупинена дія статті 6 Зако ну України ,,Про соціальний за хист дітей війни”, визнані та кими, що не відповідають Конс титуції.
Тобто положення статті 6 Зак ону України ,,Про соціальний з ахист дітей війни” стосовно того, що дітям війни пенсії аб о щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціал ьна допомога, що виплачуєтьс я замість пенсії, підвищують ся на 30 % мінімальної пенсії за віком набрало чинності з 9 лип ня 2007 року (день ухвалення ріше ння Конституційним Судом Укр аїни).
Законом України «Про держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 року внесено зміни зо Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», зокр ема ст. 6 вказаного Закону післ я внесення змін передбачалос ь, що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошо вого утримання; державної со ціальної допомоги, що виплач ується замість пенсії, випла чується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни.
Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп\2008 від 22.05.2008 ро ку положення пункту 28 розділу ІІ «Про державний бюджет Укр аїни на 2008 рік та про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України» від 28.12.2007 року щод о внесення змін до Закону Укр аїни «про соціальний захист дітей війни» визнані такими, що не відповідають Конститу ції України.
Вимоги позивача щодо зобов ' язання УПФУ в м. Слов'янську Донецької області здійснит и перерахунок підвищення до пенсії «дитині війни» з 09.07.2007 ро ку по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, щомісяця, не підлягають задоволенню, так як це питання вже було предме том судового розгляду у 2009 роц і.
Позовні вимоги ОСОБА_1 щ одо зобов' язання УПФУ в м. Сл ов'янську Донецької області здійснити перерахунок підви щення до пенсії «дитині війн и» з 01.01.2009 року по 30.04.2010 року підля гають задоволенню, оскільки дане підвищення передбачен е ст. 6 Закону України ,,Про соці альний захист дітей війни”, в становлення іншого розміру з азначених виплат п. 8 Постано ви Кабінету Міністрів Україн и № 530 від 28 травня 2008 р.”Деякі пи тання соціального захисту ок ремих категорій громадян”, я кою встановлено, що дітям вій ни (крім тих, на яких поширюєть ся дія Законів України “Про с татус ветеранів війни, гаран тії їх соціального захисту” та “Про жертви нацистських п ереслідувань") до пенсії або щ омісячного довічного грошов ого утримання чи державної с оціальної допомоги, що випла чується замість пенсії, підв ищення проводиться у таких р озмірах: з 22 травня - 48,1 гривні , з 1 липня - 48,2 та з 1 жовтня - 49,8 гривні, не відповідає вимога м законодавтсва за наступних причин:
Частина друга статті 3 Закон у України “Про соціальний за хист дітей війни” визначає, щ о державні соціальні гаранті ї дітям війни, встановлені ци м Законом, не можуть бути обме жені або скасовані іншими но рмативно-правовими актами. П роте абзацом першим пункту 8 п останови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року N 530 “Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян” встановлено, що підвищення п енсії дітям війни проводитьс я у таких розмірах: з 22 травня - 48,1 грн., з 1 липня - 48,2 грн. та з 1 жо втня - 49,8 грн. Крім цього, пунк том 15 вищезазначеної постано ви запроваджено набрання її чинності з 22.05.2008 року.
Згідно частини першої стат ті 58 Конституції України зако ни та інші нормативно-правов і акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли во ни пом' якшують або скасовую ть відповідальність особи. К рім цього, відповідно до вимо г частини першої статті 55 Зако ну України від 16.05.2008 року N 279-VI “Пр о Кабінет Міністрів України” постанови Кабінету Міністрі в України, крім постанов, що мі стять інформацію з обмеженим доступом, набирають чинност і з дня їх офіційного опублік ування, якщо інше не передбач ено самими постановами, але н е раніше дня їх опублікуванн я.
Постанова Кабінету Мініст рів України від 28.05.2008 року N 530 “Де які питання соціального захи сту окремих категорій громад ян” була опублікована в газе ті “Урядовий кур' єр” від 12.06.20 08 року N 107. Тому її дія не може бу ти поширена на правовідносин и, що існували або виникли до н абрання чинності цієї поста нови.
Конституційний Суд Україн и дійшов висновку, що Законом про Держбюджет не можна внос ити зміни до інших законів, зу пиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об' єктивних п ричин це створює протиріччя у законодавстві і як наслідо к - скасування та обмеження прав і свобод людини та грома дянина.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади, органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією України та За конами України.
Суд не приймає посилання ві дповідача на те, що органи Пен сійного фонду України не пов инні виплачувати зазначене п ідвищення, оскільки це спрос товується їх функціями та по вноваженнями, а також тим, що в иплата підвищення здійснюєт ься саме до пенсії позивача, а не є окремим видом виплат.
Розглядаючи позовні вимог и в частині нарахування сум д о виплати судом та стягнення з відповідача конкретних гр ошових сум суд виходить з нас тупного:
Визначення мінімального р озміру пенсії за віком встан овлено статтею 28 Закону Украї ни ,,Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння”. Суд не приймає посиланн я відповідача на те, що на зако нодавчому рівні не визначено , яким чином обчислюється роз мір 30 % виплати дітям війни, а мі німальний розмір пенсії за в іком визначений Законом Укра їни ,,Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання” застосовується лише пр и визначенні розмірів пенсії , призначених Законом, з огля ду на принцип законності, зак ріплений статтею 8 ЦПК Україн и, відповідно до частини 7 якої , у разі відсутності закону, як ий регулює відповідні правов ідносини, суд застосовує зак он, що регулює подібні правов ідносини.
Стосовно конкретного визн ачення позивачем суми нараху вання, суд зазначає, що предме т спору є зобов' язання відп овідача вчинити певні дії, а с аме здійснити нарахування, а не стягнення певної суми. Виз начення розміру нарахування у спірних правовідносинах є функцією суб' єкта владних повноважень, у даній спр аві - відповідача, і не відно ситься до компетенції судови х органів. У зв' язку з цим, су д вважає, що в цій частині - в изначення та стягнення конкр етної суми допомоги - позовні вимоги не підлягають задово ленню.
Відносно позовних вимог в ч астині визнання дій відпові дача протиправними, суд прих одить до висновку про те, що за значені вимоги виходять за м ежи ст. 15 ЦПК України, якою виз нана компетенція судів щодо розгляду цивільних справ, у з в' язку з чим позовні вимоги в цій частині також не підляг ають задоволенню.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку щодо нео бхідності часткового задов олення позову.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 5-8, 10-15, 84, 88, 107, 208-209, 212-215, 218 Ц ПК України , суд,-
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги О СОБА_1 до Управління пен сійного фонду України в м. Сло в' янську, третя особа голов не управління державного каз начейства України в Донецькі й області, про визна ння дій УПФУ в м. Слов' ян ську Донецької області прот иправними, зобов' язати УПФУ в м. Слов' янську Донецької області нарахувати на її кор исть і виплатити щомісячну д ержавну допомогу як дитині в ійни за періоди з 09.07.2007р по 31.12.2007 р. , з 22.05.2008 р. по 31.12.2008 року, з 010.01.2009 р. по 30.04. 2010 р. на загальну суму 3019,70 грн. задовольнити частково.
Зобов' язати Управлінн я Пенсійного фонду України в м. Слов' янську здійснити ОСОБА_1 з 1 січня 2009 року по 30 к вітня 2010 року включно нарахув ання та виплату підвищення д о пенсії у розмірі 30 % мінімаль ної пенсії за віком відповід но до статті 6 Закону України , ,Про соціальний захист дітей війни” з урахуванням фактич но виплачених сум підвищення .
В іншій частині позовні ви моги залишити без задоволе ння.
Звільнити Управління П енсійного Фонду України в м. Слов' янську Донецької обл асті від сплати судового збо ру.
Рішення може бути оскаржен о в апеляційному порядку до А пеляційного суду Донецької о бласті через суд першої інст анції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення ріш ення заяви про апеляційне ос карження і поданням після ць ого протягом 20 днів апеляційн ої скарги, або в порядку ч. 4 ст. 295 ЦПК України.
Повний текст рішення виг отовлено 15 липня 2010 року.
Суддя Слов' янськог о міськрайонного суду М. О. Гусинс ький
Суд | Слов'янський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2010 |
Оприлюднено | 06.09.2010 |
Номер документу | 10945465 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська
Подорець Оксана Борисівна
Цивільне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Гусинський Михайло Олегович
Цивільне
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області
Гусинський Михайло Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні