ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 березня 2023 року ЛуцькСправа № 140/8138/22
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сороки Ю.Ю.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства Корпорація Аверс до Виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство Корпорація Аверс звернулося з позовом до Виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 року в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28.
Визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №447-1 від 14.09.2022 року в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28.
Зобов`язання виконавчого комітету Луцької міської ради перерахувати приєднане теплове навантаження приміщень які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішеннями виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 року та №447-1 від 14.09.2022 року погоджено приєднане теплове навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28.
30.09.2022 позивач звернувся до відповідача із листом про проведення перерахунку теплового навантаження зазначених вище приміщень, на що листом від 27.10.2022 року №1.1-24/4077/2022 виконавчий комітет Луцької міської ради відмовив в проведенні перерахунку теплового навантаження належних товариству приміщень.
На думку позивача, рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 року та №447-1 від 14.09.2022 року, в частині погодження теплового навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс, не можуть вважатись законними та підлягають скасуванню, оскільки зазначений в рішеннях виконавчого комітету розмір приєднаного теплового навантаження на опалення розраховано без дотримання вимог нормативних актів та не відповідає фактичним обставинам, чим порушує законні права товариства.
У зв`язку із чим, просить визнати протиправними та скасувати рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 року та №447-1 від 14.09.2022 року, в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28.
Ухвалою суду від 16.12.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання (виклику сторін).
Ухвалою суду від 17.01.2023 у задоволені заяви представника Приватного акціонерного товариства Корпорація Аверс про призначення справи до розгляду з викликом сторін, відмовлено.
У відзиві від на позовну заяву представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив, оскільки розрахунки тарифів на послуги з постачання теплової енергії та гарячого водопостачання здійснено ДКП Луцьктепло відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги».
Максимальне теплове навантаження необхідно для розрахунку умовно-постійної частини діючого двоставкового тарифу на теплову енергію, що прямо не залежить від кількості споживання теплової енергії в опалювальний період.
Відповідно до формули 2.14 КТМ204 України 244-94 «Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також на господарсько-побутові потреби в Україні» підприємством проведено розрахунок максимального теплового годинного навантаження, яке становить: на приміщення проспект Соборності, 28 - 0,06266 Гкал/год, на приміщення проспект Соборності, 26 (бар) - 0,03983 Гкал/год, на приміщення проспект Соборності, 26 (склад) - 0,004182 Гкал/год, на приміщення вулиця Конякіна, 19А (адміністративне приміщення) - 0,0,10379Гкал/год.
При цьому, використані будівельні об`єми по приміщеннях: проспект Соборності, 28 (адміністративне приміщення) 3064 м3- зовнішній будівельний об`єм приміщення; проспект Соборності, 26 - (бар) 2555,5 м3 - зовнішній будівельний об`єм приміщення; проспект Соборності, 26 - (склад) 204,5 м3 - зовнішній будівельний об`єм приміщення; вулиця Конякіна, 19А - (адміністративне приміщення) 6143 м3 - зовнішній будівельний об`єм приміщення.
Звертає увагу суду, що вказані будівельні об`єми приміщень позивача, а також максимальне теплове навантаження, щодо кожного з цих приміщень передбачені у договорі №4-32 купівлі-продажу (постачання) теплової енергії, укладеному між ДКП Луцьктепло та позивачем 30.09.2014, а саме: у додатку №1 до договору, додатковому договорі від 01.03.2018, додатковому договорі від 05.03.2018.
Саме вказаний договір є підставою для нарахування та сплати комунальних платежів за постачання теплової енергії, а не оскаржувані рішення відповідача.
Фактично в оскаржуваних рішеннях Виконавчого комітету Луцької міської ради теплове навантаження для приміщень позивача передбачене на рівні, що визначений договором №4-32, а тому ці рішення не порушують та не можуть порушувати жодних прав ПАТ Корпорація Аверс.
Крім того, зазначає, що розрахунки теплового навантаження наведені позивачем у позовній заяві не можуть бути взяті до уваги оскільки пункт 2.2.5 КТП-204 у цьому випадку не застосовується. Дана формула застосовується для розрахунку змінної частини двоставкового тарифу на послугу з постачання теплової енергії при відсутності засобів обліку. Натомість на об`єктах позивача присутні засоби обліку теплової енергії, за показниками яких визначається фактична кількість теплової енергії спожитої в опалювальний період, наявні акти прийняття засобів обліку на абонентське обслуговування.
Відтак, просить суд відмовити у задоволення позовних вимог позивача повністю.
Дослідивши письмові докази, а також пояснення, викладені учасниками справи у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що 30.09.2014 року між Державним комунальним підприємством Луцьктепло (Теплопостачальна організація) та Приватним акціонерним товариством Корпорація Аверс (Споживач) підписано договір №4-32 купівлі-продажу (постачання) теплової енергії, за умовами п.1.1 якого Теплопостачальна організація відпускає теплову енергію у вигляді гарячої води (далі теплову енергію) Споживачу, який зобов`язаний оплатити прийняту теплову енергію та дотримуватися передбаченого Договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію системи теплопостачання (тепловикористального обладнання).
Згідно п.1.2 Договору, теплова енергія використовується Споживачем через тепловикористальні установки для підтримання належного температурного режиму (обігрівання) належних йому приміщень (централізованого опалення).
Відповідно до п.1.4 Договору, кількість теплової енергії, що постачається за цим Договором, визначається за показами приладу комерційного обліку теплової енергії (назва та номер лічильника зазначені в Додатку №2 до Договору). У разі відсутності, пошкодження та/або неправильної роботи приладів комерційного обліку, кількість теплової енергії розраховується відповідно до визначених у договорі навантажень з урахуванням середньомісячної фактичної температури теплоносія в теплових мережах теплопостачальної організації, середньомісячної температури зовнішнього повітря та кількості годин (діб) роботи тепловикористального обладнання в розрахунковому періоді.
Додатковим до договором від 05.03.2018 до договору №4-32 від 30.09.2014 визначено максимальне теплове годинне навантаження на приміщення, які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс, яке становить:
на приміщення проспект Соборності, 28 - 0,06266 Гкал/год,
на приміщення проспект Соборності, 26 (бар) - 0,03983 Гкал/год,
на приміщення проспект Соборності, 26 (склад) - 0,00418 Гкал/год,
на приміщення вулиця Конякіна, 19А (адміністративне приміщення) - 0,10379 Гкал/год.
Рішенням Виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2021 року Про погодження реєстру приєднаного теплового навантаження об`єктів теплоспоживання у розрізі категорій споживачів ДКП Луцьктепло погоджено теплове навантаження приміщень, в тому числі приміщень, які на праві власності належать ПАТ Корпорація Аверс - Додаток №2, розділ Інші споживачі», а саме приміщення розташовані в місті Луцьку, проспект Соборності, 26 (№ в реєстрі 62) - 0,03983 Гкал./год., проспект Соборності, 26 А (№ в реєстрі 68)-0,00418 Гкал./год., проспект Соборності, 28 (№ в реєстрі 71) - 0,06266 Гкал./год, по вул. Конякіна, 19 А (№ в реєстрі 220) - 0,10379 Гкал./год.
Рішенням Виконавчого комітету Луцької міської ради №447-1 від 14.09.2022 року Про погодження реєстру приєднаного теплового навантаження об`єктів теплоспоживання у розрізі категорій споживачів ДКП Луцьктепло погоджено теплове навантаження приміщень, в тому числі які на праві власності належать ПАТ Корпорація Аверс та перераховані в реєстрі теплового навантаження у розрізі категорій споживачів та об`єктів теплоспоживання ДКП Луцьктепло - Додаток №2, а саме приміщення розташовані в місті Луцьку, проспект Соборності, 26 (№ в реєстрі 606) - 0,0398 Гкал./год., проспект Соборності, 26 А (№ в реєстрі 611)-0,0042 Гкал./год., проспект Соборності, 28 (№ в реєстрі 613) - 0,0627 Гкал./год, по вул. Конякіна, 19 А (№ в реєстрі 458) - 0,1038 Гкал./год.
30.09.2022 ПАТ Корпорація Аверс звернулося до Виконавчого комітету Луцької міської ради із листом про проведення перерахунку теплового навантаження приміщень, зазначених у рішеннях виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 року та №447-1 від 14.09.2022 року, на що листом від 27.10.2022 року №1.1-24/4077/2022 Виконавчий комітет Луцької міської ради відмовив в проведенні перерахунку теплового навантаження належних товариству приміщень.
Позивач, вважаючи відмову Виконавчого комітету Луцької міської ради в проведенні перерахунку теплового навантаження на опалення приміщень, які належать ПАТ Корпорація Аверс протиправною, звернувся до суду.
На думку суду, рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 року та №447-1 від 14.09.2022 року, в частині погодження теплового навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс, не можуть вважатись законними та підлягають скасуванню, виходячи з наступного.
Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг регулюються Законом України "Про житлово-комунальні послуги".
За приписами пункту 5 частини 1 статті 1 цього Закону житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг
Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо) є одним із видів житлово-комунальних послуг за функціональним призначенням.
Відповідно до положень статті 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи:
1) перша група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують уповноважені центральні органи виконавчої влади, а у випадках, передбачених законом, - національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;
2) друга група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують органи місцевого самоврядування для надання на відповідній території;
3) третя група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).
Ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.
За приписами пункту 3 частини 1 статті 30 Закону України Про житлово-комунальні послуги державне регулювання цін/тарифів базується на такому основному принципі, як відповідність рівня цін/тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
Згідно із частиною 1 статті 31 Закону України Про житлово-комунальні послуги порядок формування тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг другої групи (пункт 2 частини першої статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України.
Порядок формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги визначений статтею 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", згідно з частиною 2 якої, виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
За приписами частини 3 статті 31 Закону України Про житлово-комунальні послуги, органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
У разі зміни протягом строку дії цін/тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від виконавця/виробника, зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, виконавці/виробники проводять коригування встановлених цін/тарифів на житлово-комунальні послуги і подають на затвердження до органу, уповноваженого здійснювати встановлення таких цін/тарифів. При цьому перерахунок цін/тарифів може проводитися шляхом коригування лише тих складових структури цін/тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення. При коригуванні додатково враховується компенсація втрат (або вилучення необґрунтовано отриманих прибутків) від застосування не скоригованої на зміну вартості окремих витрат ціни/тарифу в період до встановлення скоригованих цін/тарифів ( частина 10 статті 31 Закону України Про житлово-комунальні послуги).
Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг визначені статтею 7 Закону України Про житлово-комунальні послуги.
Відповідно до пунктів 1-3 частини першої статті 7 Закону України Про житлово-комунальні послуги, до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить:
1) затвердження та реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм;
2) встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону;
3) затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням.
Як встановлено судом, рішеннями виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2021 року, а також №447-1 від 14.09.2022 року погоджено приєднане теплове навантаження на опалення приміщень, що належать ПАТ Корпорація Аверс, а саме: по вул. Конякіна, 19 А - 0,1038 Гкал/год, проспект Соборності, 26 - 0,0398 Гкал/год, проспект Соборності, 26 А - 0,0042 Гкал/год, проспект Соборності, 28 - 0,0627 Гкал/год.
В свою чергу, механізм формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для суб`єктів природних монополій, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення визначено Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №869 від 01.06.2011.
За приписами пунктів 9-10 цього Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства з урахуванням основних особливостей технологічних процесів відповідного виробництва, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків, зборів, обов`язкових платежів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді. Річні плани господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення складаються окремо за видами такої діяльності (водопостачання, водовідведення) на підставі фактичних за останні п`ять років та прогнозованих обсягів централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення з урахуванням укладених із споживачами договорів та інших техніко-економічних факторів.
Крім цього, з листа виконавчого комітету від 27.10.2022 року №1.1-24/4077/2022 вбачається, що при визначенні розміру приєднаного теплового навантаження на опалення належних ПАТ Корпорація Аверс будівель відповідач керувався нормативним документом - КТМ-204 (керівний технічний матеріал) України 244-94 «Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також господарсько-побутові потреби України», а саме формулою 2.14 цього документу.
При цьому, як стверджує позивач, відповідач при розрахунку приєднаного теплового навантаження відступає від змісту такої формули і застосовує середню температуру за опалювальний період в м.Луцьку - мінус 0,2 градусів С та максимально низьку температуру - мінус 20 градусів С для міста Луцька, що не відповідає КТМ-204.
Пунктом 2.2.5 КТМ-204 передбачено, що при неможливості визначення погодинних витрат теплоти на опалення житлових та громадських будов Qo, за фактичними даними, річна потреба в теплоті Qo (рік)ГДж (Гкал) визначається за формулою (2.14):
Qo(рік) = VH*q0*(tBH-tcp,0)*П0*24*10-6,
де VH - зовнішній будівельний об`єм будови;
q0 - питома опалювальна характеристика будови приймається за даними табл. 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, згідно пункта 2.1.6. КТМ - 204;
tBH - середня температура внутрішнього повітря для громадських будівель та споруд (18 градусів С);
tcpo - середня температура за опалювальний період в м. Луцьк;
П0 - кількість днів опалювального періоду.
Отже, за даною формулою розраховується середнє річне теплове навантаження будівлі. Відповідно годинне теплове навантаження буде зменшено в число, що є добутком кількості днів опалювального періоду поділене на години 24.
Відтак, відповідачем погоджено приєднане теплове навантаження на опалення на належні ПАТ Корпорація Аверс приміщення розраховане довільно, без дотримання жодних нормативних актів.
Крім того, суд погоджується з позицією позивача, що при розрахунку та погодженні приєднаного теплового навантаження, належних позивачу приміщень, відповідач використав зовнішній будівельний об`єм цих приміщень, який не відповідає фактичним обставинам, з урахуванням наступного.
Так, відповідно до приписів п.2.2.7 КТМ-204 зовнішній будівельний об`єм будов приймають за даними Української асоціації організацій технічної інвентаризації.
Будівельний об`єм надземної частини будови з неопалювальним горищем визначається множенням площі горизонтального розрізу по зовнішньому виміру будови на рівні першого поверху вище цоколю на повну висоту будинку, виміряну від рівня чистої підлоги першого поверху до верхньої площини теплоізоляційного шару перекриття горища, при без горищних покрівлях до середньої відмітки верхньої поверхні покрівлі.
Будівельний об`єм підземної частини будови визначається множенням площі горизонтального розрізу по зовнішньому виміру будинку на рівні першого поверху вище цоколю на висоту, виміряну від рівня чистої підлоги першого поверху до рівня підлоги підвалу чи цокольного поверху.
При наявності опалювальних підвалів до одержаного вказаним шляхом об`єму будинку додають 40% кубатури опалювального підвалу.
Отже, з урахуванням розмірів належних ПАТ Корпорація Аверс приміщень відображених в технічних паспортах цих приміщень, долучених позивачем до матеріалів справи, вбачається, що зовнішній будівельний об`єм цих приміщень для розрахунку приєднаного теплового навантаження має становити:
приміщення по вул. Конякіна, 19 А в місті Луцьку - 3391,92 м. куб.,
приміщення по проспекту Соборності, 26, в місті Луцьку - 2 121,3 м.куб.,
приміщення проспекту Соборності, 28 в місті Луцьку: надземна частина будівлі - 731,91 м.куб., та підземна частина будівлі -1306,45 м. куб.
В свою чергу, з листа виконавчого комітету від 27.10.2022 року вбачається, що при розрахунку та погодженні теплового навантаження враховано зовнішній будівельний об`єм приміщення по вул. Конякіна, 19 А в місті Луцьку - 6143 м.куб., приміщення по проспекту Соборності, 26, в місті Луцьку - 2555,5 м.куб., приміщення проспекту Соборності, 28 в місті Луцьку: надземна частина будівлі - 3064 м.куб., що істотно не відповідає фактичному будівельному об`єму.
Таким чином, теплове навантаження приміщення по вул. Конякіна, 19 А в місті Луцьку, розраховане відповідно до формули 2.14 КТМ-204, має становити 0,0298 Г кал/год =3391,92 (зовнішній будівельний об`єм будівлі: 1130,64 * 3) * 0,46(питома опалювальна характеристика для районів із зовнішньою характеристикою мінус 30 градусів С (талб.2.6)) * 1,17(коефіцієнт перерахунку для температури мінус 20 градусів С (таблиця 2.7)) * (18-1,7), де 18 - середня розрахункова температура внутрішнього повітря для громадських будівель та споруд, 1,7 - середня температура за опалювальний період в м.Луцьк * 10 у мінус шостій степені, що фактично у 3,5 рази менше ніж погоджено рішенням Виконавчого комітету Луцької міської ради.
Теплове навантаження приміщення по проспекту Соборності, 26, в місті Луцьку розраховане за формулою 2.14 КТМ-204 має складати 0,0186 Гкал/год = 2 121,3 (зовнішній будівельний об`єм будівлі: 707,1 * 3) * 0,46(питома опалювальна характеристика для районів з зовнішньою характеристикою мінус 30 градусів С (талб.2.6)) * 1,17(коефіцієнт перерахунку для температури мінус 20 градусів С (таблиця 2.7)) * (18-1,7), де 18- середня розрахункова температура внутрішнього повітря для громадських будівель та споруд, 1,7 - середня температура за опалювальний період в м.Луцьк * 10 у мінус шостій степені.
Однак, рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради погоджено теплове навантаження даного приміщення в розмірі 0,0398 Гкал/год, що більш як у два рази перевищує фактичне.
При погодженні теплового навантаження на опалення приміщенні по проспекту Соборності, 28 в місті Луцьку в розмірі 0,0627 Гкал/год відповідачем не враховано, що дане приміщення складається із наземної частини приміщення та підвальної частини, в яких по різному визначається теплове навантаження.
А саме, згідно приписів п.2.2.7 КТМ-204 України 244-94 «Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також господарсько-побутові потреби України» при наявності опалювальних підвалів до одержаного вказаним шляхом об`єму будинку додають 40 % кубатури опалювального підвалу.
Відтак, теплове навантаження надземної частини цього приміщення визначається за формулою: 0,0064 Гкал/год = 731,91 (зовнішній будівельний об`єм будівлі = 236,7 * 3,1) * 0,46 (питома опалювальна характеристика для районів із зовнішньою характеристикою мінус 30 градусів С (талб.2.6)) * 1,17(коефіцієнт перерахунку для температури мінус 20 градусів С (таблиця 2.7)) * (18-1,7), де 18- середня розрахункова температура внутрішнього повітря для громадських будівель та споруд, 1,7- середня температура за опалювальний період в м.Луцьк * 10 у мінус шостій степені.
Оскільки підвал в цьому приміщенні складається із двох приміщень площею 343,2 кв.м. та 159,98 кв.м., то теплове навантаження для підвальної частини цього приміщення складає 0,0046 Гкал./кал = 1306,45 (зовнішній будівельний об`єм будівлі: 1306,45 = (343,2+159,28) * 2,6) * 0,46(питома опалювальна характеристика для районів із зовнішньою характеристикою мінус 30 градусів С (талб.2.6)) * 1,17(коефіцієнт перерахунку для температури мінус 20 градусів С (таблиця 2.7)) * (18-1,7), де 18- середня розрахункова температура внутрішнього повітря для громадських будівель та споруд, 1,7- середня температура за опалювальний період в м.Луцьк * 0,4 (коефіцієнт для підвального приміщення ) * 10 у мінус шостій степені.
А тому, в загальному у приміщені по проспекту Соборності, 28 в місті Луцьку теплове навантаження на опалення становить 0,011 Гкал/год = 0,0064+0,0046, що майже у шість разів менше погодженого виконавчим комітетом у розмірі 0,0627 Гкал/год.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить висновку, що рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2021 року та №447-1 від 14.09.2022 року, в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень, які належать ПАТ Корпорація Аверс та розташовані за адресами: м.Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м.Луцьк, проспект Соборності, 26; м.Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м.Луцьк, проспект Соборності, 28 не відповідають вимогам нормативних актів та суперечить фактичним обставинам, а тому не можуть вважатись законними і підлягають скасуванню.
При цьому, теплове навантаження цих приміщень підлягає перерахунку.
У статті 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Звертаючись до суду, позивач сплатив судовий збір у сумі 2481,00 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 01.12.2022 №744.
Згідно з частинами першою, третьою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
У зв`язку із задоволенням позову позивачу належить відшкодувати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору в розмірі 2481,00 грн.
Керуючись статтями 243 ч. 3, 245, 246, 250 КАС України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 року, в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28.
Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради №447-1 від 14.09.2022 року в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28.
Зобов`язати Виконавчий комітет Луцької міської ради перерахувати приєднане теплове навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству Корпорація Аверс та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28.
Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства Корпорація Аверс за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Луцької міської ради судовий збір в розмірі 2481,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Приватне акціонерне товариство Корпорація Аверс (43026, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Конякіна, 19А, код ЄДРПОУ 13345692).
Відповідач: Виконавчий комітет Луцької міської ради (43025, Волинська область, м. Луцьк, вул. Б. Хмельницького, 19, код ЄДРПОУ 04051327).
Суддя Ю.Ю. Сорока
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2023 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 109471729 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Сорока Юрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні