ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2023 рокуЛьвівСправа № 140/8138/22 пров. № А/857/6245/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі :
головуючого судді Большакової О.О.,
суддів Затолочного В.С., Качмара В.Я.
з участю секретаря судового засідання Гриньків І.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Корпорація "Аверс" до Виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії за апеляційною скаргою Виконавчого комітету Луцької міської ради на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 09 березня 2023 року (суддя першої інстанції Сорока Ю.Ю., м. Луцьк)
В С Т А Н О В И В :
Приватне акціонерне товариство «Корпорація «Аверс» звернулося до Волинського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Луцької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення №693-1 від 02.09.2022 року в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству «Корпорація «Аверс» та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28; визнання протиправним та скасування рішення №447-1 від 14.09.2022 в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству «Корпорація «Аверс» та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28; зобов`язання перерахувати приєднане теплове навантаження приміщень .
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішеннями виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 та №447-1 від 14.09.2022 погоджено приєднане теплове навантаження приміщень, які належать позивачу. 30.09.2022 позивач звернувся до відповідача із листом про проведення перерахунку теплового навантаження зазначених вище приміщень, на що листом від 27.10.2022 №1.1-24/4077/2022 виконавчий комітет Луцької міської ради відмовив в проведенні перерахунку теплового навантаження належних товариству приміщень. На думку позивача, рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 та №447-1 від 14.09.2022 в частині погодження теплового навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству «Корпорація «Аверс» підлягають скасуванню, оскільки зазначений в рішеннях виконавчого комітету розмір приєднаного теплового навантаження на опалення розраховано без дотримання вимог нормативних актів та не відповідає фактичним обставинам.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 9 березня 2023 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству «Корпорація «Аверс» та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28. Визнано протиправним та скасовано рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради №447-1 від 14.09.2022 в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень які належать Приватному акціонерному товариству «Корпорація «Аверс» та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28. Зобов`язано Виконавчий комітет Луцької міської ради перерахувати приєднане теплове навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству «Корпорація «Аверс» та розташовані за адресами: м. Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 26; м. Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м. Луцьк, проспект Соборності, 28. Стягнуто на користь позивача судовий збір в розмірі 2481 грн.
Із таким судовим рішенням не погодився відповідач та подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, неправильне застосування норм матеріального права, порушення норм процесуального права, просить його скасувати та прийняти нове про відмову в позові. Обґрунтовуючи незгоду, зазначив, що розрахунки тарифів на послуги з постачання теплової енергії та гарячого водопостачання здійснено ДКП «Луцьктепло» відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги». Максимальне теплове навантаження необхідно для розрахунку умовно-постійної частини діючого двоставкового тарифу на теплову енергію, що прямо не залежить від кількості споживання теплової енергії в опалювальний період. Відповідно до формули 2.14 КТМ204 України 244-94 «Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також на господарсько-побутові потреби в Україні» підприємством проведено розрахунок максимального теплового годинного навантаження, яке становить: на приміщення проспект Соборності, 28 - 0,06266 Гкал/год, на приміщення проспект Соборності, 26 (бар) - 0,03983 Гкал/год, на приміщення проспект Соборності, 26 (склад) - 0,004182 Гкал/год, на приміщення вулиця Конякіна, 19А (адміністративне приміщення) - 0,0,10379Гкал/год. При цьому, використані будівельні об`єми по приміщеннях: проспект Соборності, 28 (адміністративне приміщення) 3064 м3 - зовнішній будівельний об`єм приміщення; проспект Соборності, 26 - (бар) 2555,5 м3 - зовнішній будівельний об`єм приміщення; проспект Соборності, 26 - (склад) 204,5 м3 - зовнішній будівельний об`єм приміщення; вулиця Конякіна, 19А - (адміністративне приміщення) 6143 м3 - зовнішній будівельний об`єм приміщення. Вказані будівельні об`єми приміщень позивача, а також максимальне теплове навантаження, щодо кожного з цих приміщень передбачені у договорі №4-32 купівлі-продажу (постачання) теплової енергії, укладеному між ДКП «Луцьктепло» та позивачем 30.09.2014. Зазначений договір є підставою для нарахування та сплати комунальних платежів за постачання теплової енергії, а не оскаржувані рішення відповідача. Фактично в оскаржуваних рішеннях Виконавчого комітету Луцької міської ради теплове навантаження для приміщень позивача передбачене на рівні, що визначений договором №4-32, а тому ці рішення не порушують прав позивача. Відтак, апелянт вважає, що є підстави для відмови в позові.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначив, що рішення суду є законним і обґрунтованим.
Представник позивача Кондратюк В.В. у судовому засіданні зазначив, що рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 та №447-1 від 14.09.2022 в частині погодження теплового навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству «Корпорація «Аверс» підлягають скасуванню, оскільки зазначений в рішеннях виконавчого комітету розмір приєднаного теплового навантаження на опалення розраховано без дотримання вимог нормативних актів та не відповідає фактичним обставинам.
Представник апелянта у судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце судового розгляду справи шляхом надіслання судової повістки до його Електронного кабінету, судова повістка доставлена до Електронного кабінету апелянта 22.05.2023 о 13:36 год, що підтверджено довідкою про доставку електронного листа.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши письмові докази, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 30.09.2014 між Державним комунальним підприємством «Луцьктепло» (Теплопостачальна організація) та Приватним акціонерним товариством «Корпорація «Аверс» (Споживач) підписано договір №4-32 купівлі-продажу (постачання) теплової енергії, за умовами п.1.1 якого Теплопостачальна організація відпускає теплову енергію у вигляді гарячої води (далі теплову енергію) Споживачу, який зобов`язаний оплатити прийняту теплову енергію та дотримуватися передбаченого Договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію системи теплопостачання (тепловикористального обладнання).
Згідно п.1.2 Договору, теплова енергія використовується Споживачем через тепловикористальні установки для підтримання належного температурного режиму (обігрівання) належних йому приміщень (централізованого опалення).
Відповідно до п.1.4 Договору, кількість теплової енергії, що постачається за цим Договором, визначається за показами приладу комерційного обліку теплової енергії (назва та номер лічильника зазначені в Додатку №2 до Договору). У разі відсутності, пошкодження та/або неправильної роботи приладів комерційного обліку, кількість теплової енергії розраховується відповідно до визначених у договорі навантажень з урахуванням середньомісячної фактичної температури теплоносія в теплових мережах теплопостачальної організації, середньомісячної температури зовнішнього повітря та кількості годин (діб) роботи тепловикористального обладнання в розрахунковому періоді.
Додатковим договором від 05.03.2018 до договору №4-32 від 30.09.2014 визначено максимальне теплове годинне навантаження на приміщення, які належать Приватному акціонерному товариству «Корпорація «Аверс», яке становить: на приміщення проспект Соборності, 28 - 0,06266 Гкал/год, на приміщення проспект Соборності, 26 (бар) - 0,03983 Гкал/год, на приміщення проспект Соборності, 26 (склад) - 0,00418 Гкал/год, на приміщення вулиця Конякіна, 19А (адміністративне приміщення) - 0,10379 Гкал/год.
Рішенням Виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2021 «Про погодження реєстру приєднаного теплового навантаження об`єктів теплоспоживання у розрізі категорій споживачів» ДКП «Луцьктепло» погоджено теплове навантаження приміщень, в тому числі приміщень, які на праві власності належать ПАТ «Корпорація «Аверс» - Додаток №2, розділ «Інші споживачі», а саме приміщення, розташовані в місті Луцьку, проспект Соборності, 26 (№ в реєстрі 62) - 0,03983 Гкал/год., проспект Соборності, 26 А (№ в реєстрі 68)-0,00418 Гкал/год., проспект Соборності, 28 (№ в реєстрі 71) - 0,06266 Гкал/год, по вул. Конякіна, 19 А (№ в реєстрі 220) - 0,10379 Гкал/год.
Рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради №447-1 від 14.09.2022 року «Про погодження реєстру приєднаного теплового навантаження об`єктів теплоспоживання у розрізі категорій споживачів» ДКП «Луцьктепло» погоджено теплове навантаження приміщень, в тому числі які на праві власності належать ПАТ «Корпорація «Аверс» та перераховані в реєстрі теплового навантаження у розрізі категорій споживачів та об`єктів теплоспоживання ДКП «Луцьктепло» - Додаток №2, а саме приміщення розташовані в місті Луцьку, проспект Соборності, 26 (№ в реєстрі 606) - 0,0398 Гкал/год., проспект Соборності, 26 А (№ в реєстрі 611)-0,0042 Гкал/год., проспект Соборності, 28 (№ в реєстрі 613) - 0,0627 Гкал./год, по вул. Конякіна, 19 А (№ в реєстрі 458) - 0,1038 Гкал/год.
30.09.2022 ПАТ «Корпорація «Аверс» звернулося до виконавчого комітету Луцької міської ради із листом про проведення перерахунку теплового навантаження приміщень, зазначених у рішеннях виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 року та №447-1 від 14.09.2022, на що листом від 27.10.2022 №1.1-24/4077/2022 виконавчий комітет Луцької міської ради відмовив в проведенні перерахунку теплового навантаження належних товариству приміщень.
Апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність рішень виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2022 та №447-1 від 14.09.2022 в частині погодження теплового навантаження приміщень, які належать Приватному акціонерному товариству «Корпорація «Аверс», виходячи з наступного.
Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг регулюються Законом України "Про житлово-комунальні послуги".
За приписами пункту 5 частини 1 статті 1 цього Закону житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.
Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньо будинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо) є одним із видів житлово-комунальних послуг за функціональним призначенням.
Відповідно до положень статті 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи:
1) перша група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують уповноважені центральні органи виконавчої влади, а у випадках, передбачених законом, - національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;
2) друга група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують органи місцевого самоврядування для надання на відповідній території;
3) третя група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).
Ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.
За приписами пункту 3 частини 1 статті 30 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» державне регулювання цін/тарифів базується на такому основному принципі, як відповідність рівня цін/тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
Згідно із частиною 1 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» порядок формування тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг другої групи (пункт 2 частини першої статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України.
Порядок формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги визначений статтею 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", згідно з частиною 2 якої, виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
За приписами частини 3 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
У разі зміни протягом строку дії цін/тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від виконавця/виробника, зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, виконавці/виробники проводять коригування встановлених цін/тарифів на житлово-комунальні послуги і подають на затвердження до органу, уповноваженого здійснювати встановлення таких цін/тарифів. При цьому перерахунок цін/тарифів може проводитися шляхом коригування лише тих складових структури цін/тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення. При коригуванні додатково враховується компенсація втрат (або вилучення необґрунтовано отриманих прибутків) від застосування не скоригованої на зміну вартості окремих витрат ціни/тарифу в період до встановлення скоригованих цін/тарифів (частина 10 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).
Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг визначені статтею 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до пунктів 1-3 частини першої статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить:
1) затвердження та реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм;
2) встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону;
3) затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням.
Як встановлено судом, рішеннями виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2021 року, а також №447-1 від 14.09.2022 року погоджено приєднане теплове навантаження на опалення приміщень, що належать ПАТ «Корпорація «Аверс», а саме: по вул. Конякіна, 19 А - 0,1038 Гкал/год, проспект Соборності, 26 - 0,0398 Гкал/год, проспект Соборності, 26 А - 0,0042 Гкал/год, проспект Соборності, 28 - 0,0627 Гкал/год.
Механізм формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для суб`єктів природних монополій, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, визначено Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №869 від 01.06.2011.
За приписами пунктів 9-10 цього Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства з урахуванням основних особливостей технологічних процесів відповідного виробництва, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків, зборів, обов`язкових платежів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді. Річні плани господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення складаються окремо за видами такої діяльності (водопостачання, водовідведення) на підставі фактичних за останні п`ять років та прогнозованих обсягів централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення з урахуванням укладених із споживачами договорів та інших техніко-економічних факторів.
Згідно листа виконавчого комітету від 27.10.2022 №1.1-24/4077/2022 при визначенні розміру приєднаного теплового навантаження на опалення належних ПАТ «Корпорація «Аверс» будівель відповідач керувався нормативним документом - КТМ-204 (керівний технічний матеріал) України 244-94 «Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також господарсько-побутові потреби України», а саме формулою 2.14 цього документу.
При цьому, як стверджує позивач, відповідач при розрахунку приєднаного теплового навантаження відступає від змісту такої формули і застосовує середню температуру за опалювальний період в м.Луцьку - мінус 0,2 градусів С та максимально низьку температуру - мінус 20 градусів С для міста Луцька, що не відповідає КТМ-204.
Пунктом 2.2.5 КТМ-204 передбачено, що при неможливості визначення погодинних витрат теплоти на опалення житлових та громадських будов Qo, за фактичними даними, річна потреба в теплоті Qo (рік)ГДж (Гкал) визначається за формулою (2.14):
Qo(рік) = VH*q0*(tBH-tcp,0)*П0*24*10-6,
де VH - зовнішній будівельний об`єм будови;
q0 - питома опалювальна характеристика будови приймається за даними табл. 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, згідно пункта 2.1.6. КТМ - 204;
tBH - середня температура внутрішнього повітря для громадських будівель та споруд (18 градусів С);
cpo - середня температура за опалювальний період в м. Луцьк;
П0 - кількість днів опалювального періоду.
Отже, за даною формулою розраховується середнє річне теплове навантаження будівлі. Відповідно годинне теплове навантаження буде зменшено в число, що є добутком кількості днів опалювального періоду поділене на години 24.
Також при розрахунку та погодженні приєднаного теплового навантаження, належних позивачу приміщень, відповідач безпідставно використав зовнішній будівельний об`єм цих приміщень, що визначений в технічних паспортах.
Так, відповідно до приписів п.2.2.7 КТМ-204 зовнішній будівельний об`єм будов приймають за даними Української асоціації організацій технічної інвентаризації.
Будівельний об`єм надземної частини будови з неопалювальним горищем визначається множенням площі горизонтального розрізу по зовнішньому виміру будови на рівні першого поверху вище цоколю на повну висоту будинку, виміряну від рівня чистої підлоги першого поверху до верхньої площини теплоізоляційного шару перекриття горища, при без горищних покрівлях до середньої відмітки верхньої поверхні покрівлі.
Будівельний об`єм підземної частини будови визначається множенням площі горизонтального розрізу по зовнішньому виміру будинку на рівні першого поверху вище цоколю на висоту, виміряну від рівня чистої підлоги першого поверху до рівня підлоги підвалу чи цокольного поверху.
При наявності опалювальних підвалів до одержаного вказаним шляхом об`єму будинку додають 40% кубатури опалювального підвалу.
Отже, згідно цих положень зовнішній будівельний об`єм, який застосовується у формулі 2.14 КТМ-204 є відмінним від зовнішнього будівельного об`єму, який визначається при складанні технічного паспорта будівлі.
Згідно розрахунків позивача, з урахуванням розмірів належних ПАТ «Корпорація «Аверс» приміщень відображених в технічних паспортах цих приміщень, долучених позивачем до матеріалів справи, вбачається, що зовнішній будівельний об`єм цих приміщень для розрахунку приєднаного теплового навантаження має становити:
приміщення по вул. Конякіна, 19 А в місті Луцьку - 3391,92 м. куб.,
приміщення по проспекту Соборності, 26, в місті Луцьку - 2 121,3 м.куб.,
приміщення проспекту Соборності, 28 в місті Луцьку: надземна частина будівлі - 731,91 м.куб., та підземна частина будівлі -1306,45 м. куб.
Вказані показники відповідачем не спростовані.
Однак, з листа виконавчого комітету від 27.10.2022 року видно, що при розрахунку та погодженні теплового навантаження враховано зовнішній будівельний об`єм приміщення по вул. Конякіна, 19 А в місті Луцьку - 6143 м.куб., приміщення по проспекту Соборності, 26 в місті Луцьку - 2555,5 м.куб., приміщення проспекту Соборності, 28 в місті Луцьку: надземна частина будівлі - 3064 м.куб., що суттєво відрізняється від фактичного будівельному об`єму.
Як видно з матеріалів справи, відповідач розрахував теплове навантаження без врахування формули 2.14 КТМ-204, не враховуючи специфіку приміщень (зокрема, наземну та підвальну частини, в яких по різному визначається теплове навантаження, тощо) .
Враховуючи вищенаведене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №693-1 від 02.09.2021 та №447-1 від 14.09.2022, в частині погодження приєднаного теплового навантаження приміщень, які належать ПАТ «Корпорація «Аверс» та розташовані за адресами: м.Луцьк, вул. Конякіна, 19 А; м.Луцьк, проспект Соборності, 26; м.Луцьк, проспект Соборності, 26 А; м.Луцьк, проспект Соборності, 28 не відповідають вимогам нормативних актів та суперечить фактичним обставинам, а тому не можуть вважатись законними і підлягають скасуванню.
Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи ), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v.) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).
Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Виконавчого комітету Луцької міської ради залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 09 березня 2023 року без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя О. О. Большакова судді В. С. Затолочний В. Я. Качмар Повне судове рішення складено 23.06.2023.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2023 |
Оприлюднено | 26.06.2023 |
Номер документу | 111753082 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні