КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі
без проведення судового засідання
10 березня 2023 року справа № 640/21617/22
Суддя Київського окружного адміністративного суду Кушнова А.О., розглянувши позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Портум Ком" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
08.12.2022 до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Портум Ком" із позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, Державної податкової служби України, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної І розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3626331/43337275 від 06.01.2022;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 3 від 30.12.2021 до Податкової накладної № 1 від 01.12.2021 датою його фактичного надходження - 30.12.2021;
- стягнути з Відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Портум Ком" (код ЄДРПОУ 43337275) судові витрати, а саме: 2481,00 грн. - судовий збір; 23000,00 - витрати на професійну правничу допомогу.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.12.2022 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня отримання ухвали для усунення недоліків позовної заяви для належного обґрунтування причин пропуску строку звернення до суду з даним позовом.
Вказану ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.12.2022 направлено засобами електронного зв`язку на адресу представника позивача 12.12.2022.
Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
23.01.2023 на адресу Київського окружного адміністративного суду супровідним листом від 20.12.2022 №03-19/2522/22 "Про скерування за належністю справи" надійшли матеріали адміністративної справи №640/21617/22.
23.01.2023 відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Кушновій А.О.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.01.2023 прийнято адміністративну справу №640/21617/22 до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Кушнової А.О. Позовну заяву залишено без руху та встановлено десятиденний строк для усунення недоліків позову, протягом якого позивачу необхідно було надати обґрунтовану заяву про поновлення строку звернення до суду з даним позовом щодо вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації № 3626331/43337275 від 06.01.2022, та належні докази поважності причин його пропуску.
Копію ухвали Київського окружного адміністративного суду від 30.01.2023 направлено позивачу засобами електронного зв`язку на електронну адресу позивача 31.01.2023, що підтверджується даними КП "ДДС" Київського окружного адміністративного суду та зокрема довідкою про доставку електронного листа.
17.02.2023 на виконання вимог ухвали суду від 30.01.2023 від позивача одержано заяву про усунення недоліків від 03.02.2023, в якій позивач просить суд поновити строк звернення до суду з даним позовом.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.02.2023 продовжено Товариству з обмеженою відповідальністю "Портум Ком" процесуальний строк, встановлений ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.01.2023, для усунення недоліків позовної заяви, - на 10 календарних днів з дня отримання копії цієї ухвали, протягом якого позивачу необхідно надати штатний розпис та довідку про фактичну кількість працівників Товариства з обмеженою відповідальністю "Портум Ком" у період з 06.01.2022 для вирішення питання про визнання причин пропуску строку звернення до суду з даним позовом поважними та поновлення такого строку.
03.03.2023 на адресу суду від представника позивача - адвоката Яська І.В. на виконання вимог ухвали суду від 22.02.2023 надійшли докази усунення недоліків позову для вирішення питання про визнання причин пропуску строку звернення до суду з даним позовом.
Розглянувши клопотання позивача про поновлення строку на подання позову, суд зазначає таке.
В обґрунтування заяви про поновлення строку звернення до суду з даним позовом позивач посилається, зокрема, на введення Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 воєнного стану з 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, а також лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1, що вплинуло на процес господарської діяльності позивача. Певний час, у зв`язку із ситуацією, яка склалася в країні, у Товариства була відсутня будь-яка можливість звернення до суду з даною позовної заявою. Позивач зазначає, що ТОВ "Портум Ком" після запровадження на території України військового стану було оголошено простій та зупинена господарська діяльність Товариства, підтвердженням чого є Наказ №1 від 01.03.2022, відповідно до якого зупинена робота ТОВ "Портум Ком" та працівники під час простою звільнені від обов`язку бути присутніми на робочих місцях. Вказує, що деякі працівники підприємства позивача проживають у інших областях України, вимушені були на певний час переїхати подалі від місць бойових дій, або виїхати з інших місць до найближчих, більш безпечних місць, тим самим господарська діяльність ТОВ "Портум Ком" була повністю зупинена. Крім того, деякі працівники ТОВ "Портум Ком" отримали статус внутрішньо переміщеної особи.
Також позивач посилається, що працівник ТОВ "Портум Ком" ОСОБА_1 , який виконував обов`язки виконавчого директора, був призваний до військової служби, підтвердженням чого є наказ №20 від 01.03.2022 та довідка №57.
Більш того, позивач посилається, що загальновідомим є факт ракетних та інших обстрілів, які неодноразово були завдані та завдаються по сьогоднішній момент по всій території України, у тому числі по місту Києву. Звертає увагу, що під кінець березня - початок квітня Київську область було тимчасово окуповано збройними силами агресора, а у самому місті Києві знаходились диверсійні розвідувальні групи ворога, що перешкоджало вільному пересуванню для громадян України.
В подальшому причиною ще довшого пропущення строку звернення до суду слугувало те, що ворогом не було отримано жодних досягнень (переваг) у військових наступах, почастішали підступні обстріли ворога по всій території України, у тому числі по місту Києву, по об`єктах критичної інфраструктури, у зв`язку з чим відбуваються перебої електроенергії, водопостачання та тепла. У місті Києві застосовуються аварійні, екстрені та планові відключення світла, відповідно світла не буває більше семи годин на день, а у інших районах більше дванадцяти годин на день. За місцезнаходженням позивача (м. Київ, вул. Олександра Довженка, буд. 3, офіс А-3-28) електроенергію вимикають більш як на 10 годин, у зв`язку з чим Товариство не мало змоги підготувати та сформувати всі наявні документи для оскарження Рішення.
Крім того, зазначає, що починаючи з 28.02.2022 по травень 2022 року Єдиний реєстр податкових накладних та Електронний кабінет платника працював в обмеженому стані, що було зумовлено ДПС України необхідністю захисту прав платників.
На думку позивача, вказані обставини не потребують окремого підтвердження доказами, оскільки вони є загальновідомими фактами, що наразі в Україні дійсно відбувається повномасштабна війна, яка кожного дня забирає сотні людських життів.
До заяви позивачем додано, зокрема, копії повідомлення з офіційної веб-сторінки ДПС України; наказів від 01.03.2022 №1-к та від 01.03.2022 №20; довідки №57; листа Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1; графіку погодинного відключення (ГПВ) споживачів електричної енергії по м. Києву на осінньо-зимовий період 2022-2023 р.р.
Також до заяви про поновлення строку звернення до суду з даним позовом позивачем додано штатний розклад Товариства з обмеженою відповідальністю "Портум Ком" від 30.09.2022, копію паспорту громадянина України для виїзду за кордон працівника ТОВ "Портум Ком" ОСОБА_2 разом із відмітками про перетин кордону; копії довідок з реєстру PESEL (польською мовою) щодо дітей працівника ТОВ "Портум Ком" ОСОБА_2 та ОСОБА_3 ; копію довідки №1 про фактичну кількість працівників ТОВ "Портум Ком" у період з 06.01.2022, від 28.02.2023.
Надаючи оцінку доводам позивача, викладеним у заявах від 03.02.2023 та від 28.03.2023, які унеможливили подання позову в передбачений законодавством процесуальний строк у зв`язку із введенням воєнного стану, суд зазначає таке.
Відповідно до Закону України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» затверджено відповідний Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, яким у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
У подальшому законами України від 15 березня 2022 року № 2119-ІХ, від 21 квітня 2022 року № 02212-ІХ та від 22 травня 2022 року № 2263-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено відповідні укази Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022, від 18 квітня 2022 року № 259/2022 та від 17 травня 2022 року № 341/2022, якими строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб, з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, а потім Указом Президента України від 06.02.2023 № 58/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Згідно зі статтею 1 Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі - Закон № 389-VIII) воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Частинами першою та четвертою статті 26 Закону № 389-VIII встановлено, що правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається.
У період дії воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Національного банку України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, судів, органів прокуратури, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, розвідувальних органів та органів, підрозділи яких здійснюють контррозвідувальну діяльність (частина перша статті 10 Закону № 389-VIII).
Введення на території України воєнного стану не зупинило перебіг процесуальних строків звернення до суду з позовами. Питання поновлення процесуального строку у випадку його пропуску з причин, пов`язаних із запровадженням воєнного стану в Україні, вирішується в кожному конкретному випадку з урахуванням доводів, наведених у заяві про поновлення такого строку. Сам по собі факт запровадження воєнного стану в Україні не є підставою для поновлення процесуального строку. Такою підставою можуть бути обставини, що виникли внаслідок запровадження воєнного стану та унеможливили виконання учасником судового процесу процесуальних дій протягом установленого законом строку.
Ураховуючи те, що останній день перебігу процесуального строку на звернення до суду з позовом у цій справі припав на період повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України, ця обставина могла унеможливити дотримання такого строку позивачем за умови надання нею до суду належних доказів того, як саме введення воєнного стану обумовило пропуск строку на звернення до суду з позовом, та могла б бути визнаною поважною причиною для поновлення процесуального строку.
Дослідивши зміст заяви позивача від 03.02.2022 та від 28.02.2023 суд враховує доводи про введення в Україні з 24 лютого 2022 року військового стану та пов`язані із цим обмеження, а надані позивачем докази поважності причин пропуску строку звернення до суду у своїй сукупності слід визнати достатніми для висновку про необхідність поновлення позивачу строку звернення до суду із цим позовом.
Спір виник із публічно-правових відносин та відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України належить до юрисдикції адміністративних судів і підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.
Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 та 172 Кодексу адміністративного судочинства України, та подана з дотриманням правил підсудності особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.
Підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України, немає.
Відповідно до положень статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Частиною 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Відповідно до ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Суд зазначає, що питання про поновлення позивачу пропущеного строку звернення до адміністративного суду буде вирішено після отримання від відповідачів письмових міркувань щодо заявленого клопотання.
Відповідно до п.12 ч.9 ст.171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються: у разі розгляду справи за місцезнаходженням суб`єкта владних повноважень - повідомлення про наявні в суді матеріали, які підлягають врученню суб`єкту владних повноважень як стороні, та про можливість їх отримання лише безпосередньо у суді.
Визнавши подані матеріали достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі, керуючись статтями 171, 243, 248, 257, 259-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
у х в а л и в:
1. Поновити Товариству з обмеженою відповідальністю "Портум Ком" строк звернення до суду із позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
2. Відкрити провадження в адміністративній справі.
Справа буде розглядатися одноособово суддею Кушновою А.О. за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
3. Витребувати докази від позивача:
- витяг із ЄДР на позивача станом на час розгляду справи;
- копію договору про визнання електронних документів із квитанцією №2 до нього, який діяв на момент направлення на реєстрацію спірної податкової накладної;
- витяг з Єдиного реєстру податкових накладних щодо Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 3 від 30.12.2021 до Податкової накладної № 1 від 01.12.2021 (станом на час розгляду справи);
- копії всіх документів, які подавались відповідачу після зупинення реєстрації Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 3 від 30.12.2021 до Податкової накладної № 1 від 01.12.2021 (окрім доданих до позовної заяви);
- письмовий перелік документів, поданих відповідачу разом із поясненнями після зупинення реєстрації Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 3 від 30.12.2021 до Податкової накладної № 1 від 01.12.2021 з доказами направлення (копії всіх повідомлень із квитанціями, зазначити через який сервіс подавалися документи);
- документи довільного формату, які підтверджують направлення відповідачу доданих до повідомлення документів (окрім наданих);
від Головного управління ДПС у м. Києві:
- відзив на позовну заяву у разі невизнання позову із нормативним та документальним обґрунтуванням;
- докази створення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; її склад;
- копію протоколу засідання комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, на якому розглядалось питання щодо реєстрації Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 3 від 30.12.2021 до Податкової накладної № 1 від 01.12.2021;
- письмові пояснення про конкретні та чіткі підстави відмови в реєстрації Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 3 від 30.12.2021 до Податкової накладної № 1 від 01.12.2021;
- витяг з Єдиного реєстру податкових накладних щодо Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 3 від 30.12.2021 до Податкової накладної № 1 від 01.12.2021 станом на день подання витребуваних судом документів;
- письмові пояснення щодо клопотання позивача про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, викладеного у позовній заяві;
від Державної податкової служби України:
- письмові пояснення щодо суті позову у разі невизнання позову із нормативним та документальним обґрунтуванням;
- письмові пояснення щодо заяви позивача про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, викладеного у позовній заяві.
Витребувані докази надати суду впродовж 15 днів з дня отримання цієї ухвали із доказами направлення іншим учасникам справи.
4. Запропонувати відповідачам протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву та/або клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.
Роз`яснити відповідачам, що відповідно до частин 3, 4 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України до відзиву мають бути додані документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
У разі ненадання відповідачами відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
5. Запропонувати позивачеві протягом п`яти днів з дня отримання відзиву на позовну заяву подати до суду відповіді на відзиви та/або клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін.
6. Запропонувати відповідачам подати до суду заперечення щодо наведених позивачем у відповіді на відзиви пояснень, міркувань та аргументів протягом п`яти днів з дня отримання відповідей на відзиви.
7. Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/.
8. Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
9. Повідомити відповідачу про наявні в суді матеріали, які підлягають врученню йому як стороні, та про можливість їх отримання лише безпосередньо у суді.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2023 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 109495728 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні