ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10
E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885
УХВАЛА
14 березня 2023 року Справа № 903/694/22 Господарський суд Волинської області у складі судді Слободян О.Г.,
розглянувши заяву кредитора Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області
про визнання грошових вимог на суму 629166грн 80коп.
у справі про банкрутство
за заявою Приватного підприємства "Трок Маркет"
до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Лутекс"
за відсутності учасників справи
встановив: ухвалою Господарського суду Волинської області від 29.09.2022 відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "Лутекс" (43026, Волинська обл., м.Луцьк, вул.Карбишева, буд.2, код ЄДРПОУ 31881194); визнано у встановленому порядку доведені кредиторські вимоги ПП "Трок Маркет" до ТОВ "Лутекс" на загальну суму 109863958грн. 16коп. (в тому числі: 109 839 148 грн. 16 коп. заборгованість та 24810грн. судовий збір за звернення із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство); введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника; введено процедуру розпорядження майном боржника строком на сто сімдесят календарних днів до 13.03.2022 року; розпорядником майна ТОВ "Лутекс" призначено арбітражного керуючого Пасічника Олександра Олексійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 261 від 09.07.2013, адреса: вул. Карбишева, буд. 2, м.Луцьк, Волинська область, 43023, РНОКПП № НОМЕР_1 ).
У відповідності до положень Кодексу України з процедур банкрутства 30.09.2022 за №69327 на офіційному веб-порталі судової влади України було здійснено оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "Лутекс".
Ухвалою суду від 20.12.2022 заяву Головного управління ДПС у Волинській області про визнання грошових вимог до боржника задоволено; визнано у встановленому порядку доведені грошові вимоги Головного управління ДПС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лутекс" на загальну суму 1628043грн. 67коп.; зобов`язано розпорядника майна ТОВ "Лутекс" арбітражного керуючого Пасічника Олександра Олексійовича відповідно до ст. 47 Кодексу України з процедур банкрутства внести до реєстру кредиторів вимоги конкурсних кредиторів у наступних розмірах: 1) Приватного підприємства "Трок Маркет" на загальну суму 109863958грн. 16коп.: 24810грн. - вимоги першої черги, 109839148,16грн. - вимоги четвертої черги; 2) Головного управління ДПС у Волинській області на загальну суму 1628043грн. 67коп: 4962грн. - вимоги першої черги; 1612536,25грн - вимоги третьої черги; 10545,42грн - вимоги шостої черги.
Постановою суду від 24.01.2023 процедуру розпорядження майном у справі про банкрутство ТОВ "Лутекс" та повноваження арбітражного керуючого (розпорядника майна) Пасічника Олександра Олексійовича припининено; ТОВ "Лутекс" визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру ТОВ "Лутекс" строком на 12 місяців; скасовано арешти та інші обмеження по розпорядженню, накладені на майно ТОВ "Лутекс"; ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Пасічника О. О.
У відповідності до положень Кодексу України з процедур банкрутства, 25.01.2023 судом було здійснено оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури ТОВ "Лутекс" (дата публікації 17.02.2023 за № 70097 на офіційному веб-порталі судової влади України).
16.02.2023 на адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області надійшла заява про визнання грошових вимог у справі про банкрутство, в якій заявник просить: визнати грошові вимоги до ТОВ "Лутекс" у розмірі: 629166,80грн. - вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, включивши в другу чергу задоволення вимог кредиторів; 5368грн - витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді, включивши в першу чергу задоволення вимог кредиторів (всього 634534,80грн).
Ухвалою суду від 17.02.2023 заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області про визнання грошових вимог прийнято до розгляду, розгляд заяви в судовому засіданні призначено "14" березня 2023 р; зобов`язано ліквідатора Пасічника О.О. розглянути заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області про визнання грошових вимог у справі про банкрутство ТОВ "Лутекс" та надати заявнику і суду нормативно-документальне обґрунтування щодо визнання або відхилення кредиторських вимог.
21.02.2023 від арбітражного керуючого (ліквідатора) Пасічника О.О. надійшов проміжний звіт у справі про банкрутство ТОВ "Лутекс" за січень 2023р.
Також, арбітражний керуючий (ліквідатор) Пасічник О.О. подав суду лист-повідомлення, в якому повідомив, що грошові вимоги ГУ ПФ України у Волинській області на загальну суму 634534,80грн вважає за необхідне визнати у заявленому розмірі з черговістю їх задоволення: 5368грн понесені судові витрати (сплата судового зборгу) - вимоги першої черги; 629166,80грн - вимоги другої черги.
14.03.2023 від представника ГУ ПФУ у Волинській області надійшла заява про розгляд заяви без участі представника у зв`язку із неявкою у судове засідання інших учасників справи. Представник зазначив, що заявлені грошові вимоги підтримує.
Дослідивши заяву про визнання грошових вимог та матеріали справи, господарський суд встановив наступне.
Відповідно до статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства, "конкурсні кредитори" - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; "поточні кредитори" - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство; "забезпечені кредитори" - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника.
Згідно ч. 3 ст. 59 КУзПБ, з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.
Згідно ч. 4 ст. 60 КУзПБ, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.
Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу. Якщо кредитор заявив вимоги після здійснення розрахунків з іншими кредиторами, сплачені таким кредиторам кошти поверненню не підлягають.
Статтею 64 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді задовольняються у першу чергу. Вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників) задовольняються у другу чергу.
Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області про визнання грошових вимог на суму 634534,80грн., з урахуванням 5368 грн. понесених судових витрат, суд вважає за можливе та необхідне грошові вимоги кредитора визнати у заявленому розмірі із наступною черговістю їх задоволення:
- 5368 грн. понесених судових витрат (сплата судового збору) вимоги першої черги;
- 629166грн. 80коп. - вимоги другої черги.
Заявник зазначає, що 28.11.2006 трапився нещасний випадок на виробництві з ОСОБА_1 , який працював підсобним працівником у ТОВ Лутекс, що підтверджується актом №1 про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом від 16.01.2015.
Згідно виписки із акта огляду МСЕК (довідка серії ВЛН №0005373 від 13.08.2014) потерпілому встановлено 85% втрати професійної працездатності та І група інвалідності.
Згідно постанови Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві у м.Луцьк від 23.04.2015 потерпілому ОСОБА_1 призначено грошову суму у разі часткової чи повної втрати професійної працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку (вид виплати 410, КЕКВ 2730.03) в розмірі 900,07грн. Виплати провадити безстроково.
Відповідно до постанови Луцького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області від 17.03.2022 №07010/715026/1443/72 розмір щомісячної страхової виплати потерпілому ОСОБА_1 становить 4 011,52 грн.
Вік потерпілого 61 рік. Згідно листа Державної служби статистики України від 29.07.2022 №10.3-18/202-22 середня очікувана тривалість життя для чоловіків, вік яких 61 рік, становить 13,07 років.
Отже, потреба в капіталізації коштів по відшкодуванню щомісячної страхової виплати потерпілому ОСОБА_1 становить 629 166,80 (4 011,52 х 13,07 х 12) грн.
Відповідно до статті 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Статтею 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючим громадянам щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, охорони їхнього життя та здоров`я. врегульовані нормами Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування».
Згідно пункту 2 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 №1105-XIV припинено Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 01.01.2023. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вжити заходів, що випливають із цього Закону.
Відповідно до пункту 7 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 №1105- XIV стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 8 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 2620-IX від 21.09.2022 роботодавець зобов`язаний здійснювати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид страхових виплат та надання соціальних послуг згідно з цим Законом.
Уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку (далі - уповноважений орган управління) є Пенсійний фонд України (ч.1 ст.4 Закону № 2620-IX від 21.09.2022).
Відповідно до частини другої статті 1205 Цивільного кодексу України у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №986 затверджений Порядок капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників (далі по тексту - Порядок №986), відповідно до пунктів 2 та 3 якого термін «капіталізація платежів» означає визначення суми грошових зобов`язань страхувальника у випадку його ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством), що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, які належить сплатити до Фонду соціального страхування України для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.
Терміни «застрахована особа» та «страхувальники» вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування».
Капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.
Капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином: 1) щомісячні страхові виплати втраченого заробітку - з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності; 2) витрати на догляд за потерпілим відповідно до медичного висновку - згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами.
Капіталізація платежів перед застрахованими особами щодо витрат на професійне навчання або перекваліфікацію потерпілого за індивідуальною програмою реабілітації (якщо з часу встановлення ступеня втрати професійної працездатності минуло не більше одного року) проводиться із розрахунку середньомісячного заробітку протягом строку, визначеного програмою реабілітації.
Капіталізація платежів для забезпечення витрат на одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого проводиться у розмірах, що встановлюються відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Нарахування такої виплати здійснюється на підставі висновку лікувального закладу щодо можливості настання стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого.
Капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності.
У кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.
Суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.
Таким чином, наведеними нормами законодавства страхувальника зобов`язано проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації та не залежно від вини у настанні нещасного випадку на виробництві.
Загальна сума грошових зобов`язань згідно розрахунку капіталізації платежів по ТОВ "Лутекс" (потерпілий ОСОБА_1 ) становить 629 166,80 грн.
Отже, грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області на загальну суму 634534,80грн., з урахуванням 5368 грн. судових витрат, є підставними, підтверджуються належними та допустимими доказами, а відтак визнаються судом у визначеному розмірі.
При цьому судом враховано, що грошові вимоги були розглянуті арбітражним керуючим (ліквідатором) ТОВ "Лутекс" та визнаються ним на суму: 5368грн понесені судові витрати (сплата судового зборгу) - вимоги першої черги; 629166,80грн - вимоги другої черги, з подальшим включенням до реєстру вимог кредиторів.
Згідно ст. 1 КУзПБ, ліквідатор - арбітражний керуючий, призначений господарським судом для здійснення ліквідаційної процедури.
Відповідно до ст. 61 КУзПБ, ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 59, 60, 61, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
у х в а л и в :
1. Заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області про визнання грошових вимог до боржника задовольнити.
2. Визнати у встановленому порядку доведені кредиторські вимоги Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (43026, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Кравчука, 22в, код ЄДРПОУ 13358826) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лутекс" (43026, Волинська обл., м.Луцьк, вул.Карбишева, буд.2, код ЄДРПОУ 31881194) на загальну суму 634534грн. 80коп., які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів у наступній черговості:
- 5368 грн. вимоги першої черги;
- 629166грн. 80коп. - вимоги другої черги.
3. Зобов`язати ліквідатора Пасічника О.О., відповідно до ст. 47, 64 КУзПБ, внести до реєстру вимог кредиторів відомості про кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.
У відповідності до ч. 4 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства ухвали прийняті господарським судом у справі про банкрутство, набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку і строки встановлені ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвала підписана 14.03.2023.
Суддя О. Г. Слободян
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2023 |
Оприлюднено | 16.03.2023 |
Номер документу | 109558289 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Оксана Геннадіївна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Оксана Геннадіївна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Оксана Геннадіївна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Оксана Геннадіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні