ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 березня 2023 рокуЛьвівСправа № 260/1907/22 пров. № А/857/1918/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Курильця А.Р.,
суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,
з участю секретаря Хомича О.Р.,
представника відповідача Бомбушкара Е.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Універмаг Курортний» на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2022 року в справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Універмаг Курортний» до Відділу містобудування та архітектури Свалявської міської ради Закарпатської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -
суддя в 1-й інстанції Гебеш С.А.,
час ухвалення рішення 14.12.2022 року, 12:00 год,
місце ухвалення рішення м.Ужгород,
дата складання повного тексту рішення 16.12.2022 року,
в с т а н о в и в:
У травні 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Універмаг Курортний» (далі ТОВ «Універмаг Курортний») звернулося в суд з позовом до Відділу містобудування та архітектури Свалявської міської ради Закарпатської області, в якому просило: 1) визнати бездіяльність відповідача щодо не продовження позивачу строку дії паспорта прив`язки №8/2020 від 29.05.2020 року на тимчасову споруду для здійснення підприємницької діяльності протиправною та зобов`язати відповідача продовжити строк дії паспорта прив`язки №8/2020 від 29.05.2020 року на тимчасовуспоруду для здійснення підприємницької діяльності на два роки з моменту набрання судовим рішенням у даній справі законної сили шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки; 2) визнати бездіяльність відповідача щодо не продовження ТОВ «Універмаг Курортний» строку дії паспорта прив`язки №9/2020 від 29.05.2020 року на тимчасову споруду для здійснення підприємницької діяльності протиправною та зобов`язати відповідача продовжити строк дії паспорта прив`язки №9/2020 від 29.05.2020 року на тимчасовуспоруду для здійснення підприємницької діяльності на два роки з моменту набрання судовим рішенням у даній справі законної сили шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2022 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з`ясування судом першої інстанції обставин справи та порушення норм матеріального права, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про задоволення позову.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що Відділ містобудування та архітектури Свалявської міської ради Закарпатської області є уповноваженим органом з питань архітектури та містобудування на території м. Свалява. Звертає увагу апеляційного суду, що за чинного правового регулювання у питанні продовження дії паспортів прив`язок, від позивача вимагається виключно подання заяви про продовження строку дії відповідного паспорта прив`язки. Твердить апелянт, що відповідач, в період розгляду заяв ТОВ «Універмаг Курортний», не вчиняв жодних заходів щодо отримання примірників спірних паспортів прив`язок.
Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечив, просить рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2022 року залишити без змін.
Колегією суддів по справі було задоволено клопотання представника позивача про призначення по справі відеоконференція, однак таку провести виявилося неможливим з незалежних від суду технічних причин, а оскільки ризики неучасті в судовому засіданні з технічних причин несе особа, що подала заяву про участь у судовому засіданні шляхом використання відеоконференції, колегія суддів вважає за можливе провести розгляд справи за відсутності представника позивача.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити частково з таких підстав.
Постановляючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що на момент звернення позивача до Відділу містобудування та архітектури Свалявської міської ради оригінали паспортів прив`язки в останнього не знаходилися, ним вживалися відповідні заходи щодо повернення відповідних документів до відділу для подальшої роботи та виконання ним своїх функцій, тому відсутні підстави протиправної бездіяльності відповідача щодо не продовження строку дії паспортів прив`язки на тимчасові споруди позивача.
Проте, колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 29.05.2020 року Відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області позивачу видано паспорт прив`язки № 8/2020 на тимчасову споруду для здійснення підприємницької діяльності та № 9/2020 на групу тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, які дійсні до 29.05.2022 року (а.с.7,19).
22.04.2022 року позивач звернувся до Відділу містобудування та архітектури Свалявської міської ради Закарпатської області із заявами за № 7 та № 8 про продовження строку дії вищевказаних паспортів прив`язки тимчасових споруд (а.с.30-33).
Відділ містобудування та архітектури Свалявської міської ради листами від 06.05.2022 року повідомив позивача про те, що він не є правонаступником ліквідованого відділу містобудування, архітектури житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації (органу, який видавав паспорт прив`язки тимчасової споруди). Разом з тим зазначено, що згідно наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 "Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для продовження підприємницької діяльності" рекомендовано звернутися із відповідною заявою у довільній формі про можливість встановлення тимчасової споруди. Додатки до заяви мають бути додано згідно Положення про порядок розміщення тимчасових споруд (а.с.34, 35).
Разом з тим, 08.07.2022 року виконавчий комітет Свалявської міської ради звернувся до Мукачівської районної військової адміністрації з листом про те, що з метою належного розгляду звернень від громадян, організацій та установ, видачі витягів з містобудівної документації, можливості розгляду питань щодо продовження термінів дії паспортів з прив`язки тимчасових споруд, можливості використання наявної містобудівної документації в роботі просить передати на відділ містобудування та архітектури Свалявської міської ради документи, а саме: детальні плати територій, які увійшли до Свалявської громади; паспорти прив`язки тимчасових споруд для продовження підприємницької діяльності розташовані в межах громади; та всі інші наявні матеріали, видані відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської РДА, в період дій щодо проведення реорганізації районних державних адміністрацій, передбачених Постановою КМУ № 1321 від 16.12.2020 року (а.с.126).
Листом від 15.08.2022 року Мукачівська районна військова адміністрація повідомила про те, що містобудівна документація зберігається у архіві відділу інфраструктури, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства, екології Мукачівської райдержадміністрації - районної військової адміністрації на підставі Положення про відділ та акту приймання - передавання. Також повідомлено, що примірники містобудівної документації на зазначені населені пункти зберігалися у замовників- відповідних ліквідованих місцевих радах, а також у фізичних та юридичних осіб (а.с.127).
Крім того, судом першої інстанції з`ясовано, що відповідач 28.10.2022 року, 17.11.2022 року та 01.12.2022 року звертався до Відділу містобудування та архітектури Мукачівської районної державної адміністрації щодо передачі оригіналів другого примірника паспортів прив`язок на групу тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, замовником яких єТОВ "Універмаг Курортний", що належали відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури та енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації (а.с.128-130).
Не погоджуючись з такими діями відповідача та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Так, правові та організаційні основи містобудівної діяльності регулюютьсяЗаконом України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.
Відповідно до приписів ст. 28 Закону № 3038-VI тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення. Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури є Міністерство регіонального розвитку, будівництво та житлово-комунального господарства України відповідно до Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництво та житлово-комунального господарства України, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011р. №633/211.
Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затвердженонаказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244(зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за № 1330/20068) (далі - Порядок № 244).
Отже, механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності регулюється вказаним Порядком.
За положеннями пунктів 2.1 - 2.15, 2.20, 2.21, 2.30 та 2.31 Порядку підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС.
Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.
До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація).
Цей перелік документів є вичерпним.
Відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом трьох робочих днів з дня такого визначення відповідності намірів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.
Для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1); схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України"; технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.
Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
Для підготовки паспорта прив`язки ТС містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не надаються.
Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку. Паспорт прив`язки включає: схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація).
Цей перелік документів є вичерпним.
Паспорт прив`язки підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.
При оформлені паспорта прив`язки ТС забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, не передбачених законом та цим Порядком.
Паспорт прив`язки ТС не надається за умов: подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку; подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку.
Ненадання паспорта прив`язки з інших підстав не допускається.
Паспорт прив`язки видається на безоплатній основі.
Згідно п. 2.23 Порядку № 244 після розміщення ТС замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив`язки.
За приписами п. 2.27 Порядку № 244 дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановленні; невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку. Під час підготовки паспорту прив`язки.
Таким чином, підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив`язки тимчасової споруди, який оформлюється відповідним органом за зверненням особи, яка бажає розмістити тимчасову споруду, до якої додаються відповідні документи за вичерпним переліком, який установлений Порядком.
Відповідно до п. п. 2.17, 2.18, 2.19 Порядку, строк дії паспорта прив`язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.
Продовження строку дії паспорта прив`язки здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.
При цьому визначення та продовження строку дії паспорту прив`язки здійснюється органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень. Продовження строку дії паспорту прив`язки відбувається шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації - за заявою замовника.
Порядок № 244 не містить підстав та процедури відмови у продовженні строку дії паспорту прив`язки.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації оформлено і видано позивачу паспорт прив`язки ТС №8/2020 та №9/2020. Зазначені паспорти прив`язки мали строк дії до 29.05.2022 року.
Як правильно встановлено судом першої інстанції позивач своєчасно 22.04.2022 року, тобто до закінчення строку дії паспортів прив`язки, звернувся за продовженням строку їх дії із заявами № 7 та № 8.
Листами від 06.05.2022 року Відділ містобудування та архітектури Свалявської міської ради повідомив позивача про неможливість, з об`єктивних причин, розгляду заяв ТОВ «Універмаг Курортний» про продовження строку дії паспортів прив`язки.
Отже колегія суддів доходить висновку, що заяви позивача № 7 та № 8 від 22.04.2022 року фактично не розглянуті відповідачем по суті вимог.
Таким чином, апеляційний суд зазначає, що відсутність належним чином оформленого рішення відповідача про продовження строку дії паспортів прив`язки чи відмову у здійсненні такого продовження, прийнятого на підставі заяв позивача від 22.04.2022, свідчить про те, що уповноважений орган не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен був ухвалити за законом.
Судова колегія наголошує, що ефективний спосіб захисту прав та інтересів особи в адміністративному суді має відповідати таким вимогам: забезпечувати максимально дієве поновлення порушених прав за існуючого законодавчого регулювання; бути адекватним фактичним обставинам справи; не суперечити суті позовних вимог, визначених особою, що звернулася до суду; узгоджуватися повною мірою з обов`язком суб`єкта владних повноважень діяти виключно у межах, порядку та способу, передбаченого законом.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що згідно Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № R (80) 2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом, проектом нормативно-правового акта.
У разі наявності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту є втручанням у дискреційні повноваження.
Тобто, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Наведена правова позиція викладена впостанові Верховного Суду від 06.03.2019 у справі № 1640/2594/18та від 08.04.2020 у справі № 569/2580/16-а.
Зміст положень пункту 2.18 Порядку № 244 свідчить про те, що у відповідача, як у суб`єкта владних повноважень, наявний вибір діяти на власний розсуд при отриманні заяви замовника на продовження строку дії паспорту прив`язки, в т. ч., визначати строк на який продовжується його дія.
Отже позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача продовжити строк дії спірних паспортів прив`язки на два роки задоволенню не підлягають.
Суд апеляційної інстанції враховує твердження суду першої інстанції, що на момент звернення позивача до Відділу містобудування та архітектури Свалявської міської ради оригінали паспортів прив`язки в останнього не знаходилися, однак колегія суддів зауважує, що зазначена обставина не нівелює обов`язок відповідача розглянути заяви позивача та прийняти рішення у визначений чинним законодавством спосіб.
В даному контексті слід зазначити, що активні дії щодо отримання паспортів прив`язки тимчасових споруд, зокрема стосовно позивача, детальних планів територій, які увійшло до Свалявської громади, а також інших матеріалів та документів виданих Відділом містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, інфраструктури, енергетики та цивільного захисту населення Свалявської районної державної адміністрації, відповідач вчинив лише після звернення позивача з даним позовом до суду.
При цьому варто наголосити про те, що за наведених обставин, у позивача були відсутні перешкоди щодо вираження ініціативності в даному питанні, зокрема, шляхом долучення до заяв власних примірників документації на розміщення ТС для провадження підприємницької діяльності.
Судова колегія звертає увагу на ту обставину, що позивач вчасно, тобто до закінчення строку дії паспортів прив`язки, звернувся за продовженням строку їх дії до відповідача. Звернення позивача, в даних конкретних обставинах, з новою заявою не відповідатиме змісту наявного в позивача права в сфері містобудівної діяльності.
За таких обставин, належним способом захисту порушених прав позивача є зобов`язання відповідача повторно розглянути питання щодо продовженняТОВ «Універмаг Курортний»строку дії паспортів прив`язки № 9/2020 та №8/2020 від 29.05.2020 року.
Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості й забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 10 пункту 9Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року № 3-рп/2003).
Європейський суд з прав людини неодноразово у своїх рішеннях, аналізуючи національні системи правового захисту на предмет дотримання права на ефективність внутрішніх механізмів в аспекті забезпечення гарантій, визначених статтею 13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, вказував, що для того, щоб бути ефективним, засіб захисту має бути незалежним від будь-якої вжитої на розсуд державних органів дії, бути безпосередньо доступним для тих, кого він стосується (див. рішення від 06.09.2005 у справі "Гурепка проти України" (Gurepka v. Ukraine), заява № 61406/00, п. 59); спроможним запобігти виникненню або продовженню стверджуваному порушенню чи надати належне відшкодування за будь-яке порушення, яке вже мало місце (див. рішення від 26.10.2000 у справі "Кудла проти Польщі" (Kudla v. Poland), заява № 30210/96, п. 158) (п. 29 рішення Європейського суду з прав людини від 16.08.2013 у справі "Гарнага проти України" (Garnaga v. Ukraine), заява № 20390/07).
Отже, зважаючи на те, що Порядком № 244 не визначено необхідності подачі замовником для продовження строку дії паспорту прив`язки інших документів, ніж заяви, яка при цьому, не була вирішена відповідачем по суті вимог ТОВ «Універмаг Курортний», а також враховуючи дискреційні повноваження відповідача у питаннях, пов`язаних із оформленням паспортів прив`язки, колегія суддів доходить висновку, що у спірному випадку порушене право позивача підлягає відновленню у спосіб зобов`язання відповідача вирішити питання щодо продовження строку дії паспортів прив`язки № 9/2020 та №8/2020 від 29.05.2020 року шляхом повторно розгляду заяв позивача від 22.04.2022 року №7 та №8.
Обраний у конкретному випадку спосіб захисту порушених правТОВ «Універмаг Курортний» відповідає вимогам справедливості й забезпечить ефективне поновлення позивача в правах.
Решта доводів та заперечень учасників справи, висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відображено принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п.29).
Відповідно до п.4 ч.1, ч.2 ст.317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Переглянувши рішення суду першої інстанції, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржуване рішення через неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального права підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про часткове задоволення позову.
Керуючись ст.ст. 308,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Універмаг Курортний» задовольнити частково.
Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2022 року в справі №260/1907/22 скасувати та прийняти постанову, якою позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Універмаг Курортний» задовольнити частково.
Зобов`язати Відділ містобудування та архітектури Свалявської міської ради Закарпатської області повторно розглянути заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Універмаг Курортний»№7 та №8від 22 квітня 2022 року про продовження строку дії паспортів прив`язки ТС №9/2022 від 29.05.2020 року та №8/2020 від 29.05.2020р., і за результатами розгляду прийняти рішення відповідно до чинного законодавства, з урахуванням висновків суду, викладених у цій постанові.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду лише з підстав, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя А. Р. Курилець судді М. П. Кушнерик О. І. Мікула Повне судове рішення складено 22 березня 2023 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2023 |
Оприлюднено | 24.03.2023 |
Номер документу | 109723518 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні