Категорія №2.16
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 серпня 2010 року Справа № 2а-1012/10/1270
Луганський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
судді: Ципко О.В.,
при секретарі: Лященко М.С.,
за участю представників
від позивача: не з' явивис я,
від відповідача: не з' явив ся,
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративний позов міського к омунального підприємства “П окоління”до державної інспе кції з контролю за цінами в Лу ганській області про визнанн я не чинним припису № 106 від 14.04.2009 року,-
В С Т А Н О В И В:
09 лютого 2010 року до Луган ського окружного адміністра тивного суду надійшов адміні стративний позов міського ко мунального підприємства “По коління” до державної інспек ції з контролю за цінами в Луг анській області, в якому пози вач просить скасувати припис № 106 від 14.04.2009 р. В обґрунтування своїх позовних вимог міське комунальне підприємство “П окоління” зазначило, що 09 липн я 2009 р. державною інспекцією з к онтролю за цінами в Луганськ ій області було проведено по запланову перевірку з питань виконання суб'єктом господа рювання припису від 14.04.09 р. №106 що до усунення порушень вимог з аконодавства, виданого за ре зультатами проведення позап ланової перевірки, дотриманн я діючого порядку формування та застосування цін на окрем і види продовольчих товарів, відповідно до вимог розпоря джень голови облдержадмініс трації від 08.11.07 р. № 1411 «Про регул ювання цін на окремі види про довольчих товарів» із змінам и, внесеними розпорядженнями голови облдержадміністраці ї від 21.11.07 р. №1469 та від 14.11.08 р. №1557,при йнятих на виконання п.12 абз.29 по станови КМУ від 25.12.96 р. №1548.
За результати позапланово ї перевірки державної інспек ції з контролю за цінами в Луг анській області, яка була про ведена з 06.04.09 р. по 07.04.09 р., відносно міського комунального підпр иємства “Покоління” був скла дений акт №172 та рішення про за стосування штрафних санкцій № 82 від 13.04.09 р. 14.04.09 р. державною інс пекцією з контролю за цінами в Луганській області був вин есений припис № 106 про виконан ня законних вимог щодо усуне ння порушень державної дисци пліни цін.
Рішення № 82 від 13.04.09р. за даним актом було оскаржене позивач ем до Луганського окружного адміністративного суду. Пост ановою Луганського окружног о адміністративного суду від 23.12.09 р. по адміністративній спр аві № 2а-23951/09/1270 за позовом місько го комунального підприємств а „Покоління" до державної ін спекції з контролю за цінами в Луганській області, третя о соба Виконавчий комітет Луга нської міської ради про визн ання протиправним та недійсн им рішення було задоволено, р ішення державної інспекції з контролю за цінами в Лугансь кій області № 82 від 13.04.09. про заст осування економічних санкці й у розмірі 997880, 43 грн. скасовано .
21.05.2010 року ухвалою Донецького апеляційного адміністратив ного суду апеляційну скаргу державної інспекції з контро лю за цінами в Луганській обл асті залишено без задоволенн я. Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 23.12.09 р. по адміністративн ій справі № 2а-23951/09/1270 за позовом м іського комунального підпри ємства „Покоління" до держав ної інспекції з контролю за ц інами в Луганській області, т ретя особа Виконавчий коміте т Луганської міської ради пр о визнання протиправним та н едійсним рішення залишено бе з змін.
За таких обставин, позивач п росив визнати нечинним припи с державної інспекції з конт ролю за цінами в Луганській о бласті від 14.04.09 р. № 106, винесений на підставі акту - перевірк и № 172 від 07.04.2009 року.
Представник позивача та пр едставник відповідача у судо ве засідання не з'явилися, про час, дату слухання справи бул и повідомлені належним чином , причини неявки суду не відом і.
Відповідно до ч.2 ст.128 КАС Укр аїни неприбуття в судове зас ідання без поважних причин п редставника сторони або трет ьої особи, які прибули в судов е засідання, або неповідомле ння ним про причини неприбут тя не є перешкодою для розгля ду справи. Тому, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника по зивача та представника відпо відача на підставі наявних м атеріалів.
Дослідивши матеріали т а встановивши фактичні обста вини справи, суд приходить до наступного.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 17 КАС У країни спори фізичних чи юри дичних осіб із суб'єктом влад них повноважень щодо оскарже ння його рішень (нормативно-п равових актів чи правових ак тів індивідуальної дії), дій ч и бездіяльності відносяться до компетенції адміністрати вних судів.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судовчинства в становлено, що завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
У відповідності до ст. 1 9 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Судом встановлено, що п озивач - міське комунальне підприємство “Покоління», ма є статус юридичної особи; вкл ючено до ЄДРПОУ та має іденти фікаційний код - 01549633, зареєст ровано на підставі рішення В иконавчого комітету Лугансь кої міської ради від 25.05.2001 № 44. Пр едметом діяльності підприєм ства є діяльність їдалень, шк ільних їдалень, кафе, послуги з постачання готової їжі, вир обництво та реалізація проду ктів харчування, продукції в ласного виробництва, товарів та інших продуктів харчової промисловості, організація забезпечення та доставка про дуктів харчування в дитячі д ошкільні заклади та заклади охорони здоров'я, роздрібна т оргівля іншими продовольчим и товарами. Управління підпр иємством здійснюють Лугансь ка міська рада та її виконавч ий комітет.
Згідно з ч. 2 і ч. 3 ст. 13 Закону Ук раїни «Про ціни і ціноутворе ння» контроль за додержанням державної дисципліни цін зд ійснюється органами, на які ц і функції покладено Урядом У країни; державні органи, що зд ійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають пр ава, виконують обов'язки і нес уть відповідальність, передб ачені Законом України «Про д ержавну податкову службу в У країні», крім повноважень, пе редбачених пунктами 6 - 9 статт і 11 вказаного Закону.
Повноваження та компетенц ія відповідача визначена пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 13 грудня 2000 року № 1819, я кою затверджено Положення пр о Державну інспекцію з контр олю за цінами. Відповідно до ц ього Положення Державна інсп екція з контролю за цінами (да лі «Держцінінспекція») є уря довим органом державного упр авління, який діє у складі Мін істерства економіки і підпор ядковується йому. Держцінінс пекція має серед інших право : проводити в органах виконав чої влади, Раді міністрів Авт ономної Республіки Крим, під приємствах, установах та орг анізаціях незалежно від форм и власності перевірки бухгал терських документів, книг, зв ітів, калькуляцій та інших до кументів, пов'язаних з формув анням, встановленням і засто суванням цін і тарифів; у межа х своєї компетенції вимагати від керівників та інших поса дових осіб органів виконавчо ї влади, підприємств, установ та організацій, які перевіря ються, усунення виявлених по рушень порядку формування, в становлення і застосування ц ін і тарифів; приймати рішенн я про вилучення до відповідн ого бюджету сум всієї необґр унтовано одержаної підприєм ством, установою, організаці єю виручки у результаті пору шення державної дисципліни ц ін та накладати штраф у двокр атному її розмірі, а також зве ртатись з позовами до судів п ро стягнення з підприємств, у станов та організацій зазнач ених сум у разі невиконання н ими рішень державних інспекц ій з контролю за цінами.
Держцінінспекція має тери торіальні органи - державн і інспекції з контролю за цін ами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі, які становлят ь єдину систему органів держ авного контролю за цінами і м ають права, передбачені пунк тами 5, 6 цього Положення.
Відповідно до пп. 3.8 п. 3 Інстру кції про порядок застосуванн я економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами д ержавного контролю за цінами , затвердженої наказом Мініс терства економіки та з питан ь європейської інтеграції Ук раїни, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 року № 298/519, заре єстрованої в Міністерстві юс тиції України 18 грудня 2001 року за № 1047/6238, Державна інспекція з контролю за цінами, державні інспекції з контролю за ціна ми в Автономній Республіці К рим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі про ведених ними перевірок суб'є ктів господарювання приймаю ть рішення про застосування фінансових (штрафних) санкці й за порушення вимог законод авства, яким передбачено так і санкції та їх розміри.
Судом встановлено, що держа вною інспекцією з контролю з а цінами в Луганській облас ті у період з 6 квітня 2009 року по 7 квітня 2009 року проведено поза планову перевірку позивача н а предмет дотримання діючого порядку формування та засто сування цін на окремі види пр одовольчих товарів відповід но до вимог розпоряджень гол ови облдержадміністрації ві д 08.11.07р. № 1411 «Про регулювання цін на окремі види продовольчих товарів» із змінами внесени ми розпорядженням голови обл держадміністрації від 21.11.07. №1469 та від 14.11.08р. 1557, прийнятих на вик онання пункту 12 абз.29 Постанов и КМУ від 25.12.96р. № 1548.
За результатами вказаної п еревірки працівниками відпо відача 07.04.09. складено акт № 172 У як ості висновку в акті вказано , що у період, що перевірявся, в наслідок застосування торгі вельних надбавок понад затве рджений граничний розмір, пр и реалізації окремих вид про довольчих товарів дошкільни м закладам м. Луганська та з 01.03 .09. загальноосвітнім школам Ка м'янобрідського району, пози вачем необґрунтовано одержа на виручка на суму 332626,81 грн. (а.с.1 2-23).
Ст. 14 Закону України «Про цін и і ціноутворення» встановле но, що вся необґрунтовано оде ржана підприємством, організ ацією сума виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін підлягає вилученн ю в доход відповідного бюдже ту залежно від підпорядкован ості підприємства, організац ії. Крім того, в позабюджетні ф онди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної су ми виручки. Вказані суми спис уються з рахунків підприємст в і організацій в банківськи х установах за рішенням суду .
На підставі вказаного акту перевірки державною інспекц ією з контролю за цінами в Луг анській області було прийнят о рішення № 82 від 13.04.09р., яке поста новою Луганського окружного адміністративного суду від 23.12.09 р. по справі № 2а-23951/09/1270 за позов ом міського комунального під приємства „Покоління" до дер жавної інспекції з контролю за цінами в Луганській облас ті, третя особа Виконавчий ко мітет Луганської міської рад и було скасовано з тих підста в, що дії відповідача по прове денню перевірки позивача не ґрунтувалися на Законі, а сам е, перевірку було проведено н е з підстав, зазначених вказа ним Законом № 877. Висновки пере вірки, викладені в акті перев ірки, судом не оцінювалися, ос кільки докази, отримані з пор ушенням вимог чинного законо давства врахуванню не підляг ають. 21.05.2010 року ухвалою Донецьк ого апеляційного адміністра тивного суду апеляційну скар гу державної інспекції з кон тролю за цінами в Луганській області було залишено без за доволення. Вищевказану поста нову по справі № 2а-23951/09/1270 від 23.12.0 9р. залишено без змін.
Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС Укр аїни обставини, встановлені судовим рішенням в адміністр ативній, цивільній або госпо дарській справі, що набрало з аконної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у як их беруть участь ті самі особ и або особа, щодо якої встанов лено ці обставини.
Відповідно до пп. 3.5 Інст рукції про порядок застосува ння економічних та фінансови х (штрафних) санкцій органами державного контролю за ціна ми, затвердженої наказом Мін істерства економіки та з пит ань європейської інтеграції України, Міністерства фінан сів України від 03.12.2001 року № 298/519 к ерівництву суб'єкта господа рювання - порушника направл яються
приписи (вимоги) що до усунення виявлених поруш ень законодавства
про по рядок установлення і застосу вання цін.
Підставою для прийнятт я оскаржуваного припису є ви явлені відповідачем в ході п еревірки
відхилення, а саме: здійснен ня позивачем реалізації окре мих продовольчих товарів за роздрібними цінами, сформова ними із застосуванням торгів ельних надбавок понад устано влений граничний розмір, заф іксований в акті перевірки № 172 від 07.04.2009 року, на підставі яко го було прийнято рішення № 82 в ід 13.04.09р., яке було визнано судом протиправним та скасовано.
Враховуючи вищенаведен е, суд дійшов до висновку, що п рипис № 106 від 14.04.2009 р. прийнятий з порушенням чинного законода вства.
Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС Укра їни в адміністративних справ ах про протиправність рішень , дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Оскільки, відповідачем не надано доказів щодо право мірності винесення припису у відношенні позивача, суд вва жає, що позовні вимоги місько го комунального підприємств а “Покоління” знайшли обґрун тування наданими суду доказ ами та нормами чинного закон одавства.
Відповідно ч.2 ст. 11 КАСУ суд р озглядає адміністративні сп рави не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно д о цього Кодексу, і не може вихо дити за межі позовних вимог. С уд може вийти за межі позовни х вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захист у прав, свобод та інтересів ст орін чи третіх осіб, про захис т яких вони просять.
Позивач, звертаючись д о суду з позов просив визнати нечинним припис № 106 від 14.04.09 р. О днак, з урахуванням вимог ч.2 с т. 11 КАСУ, суд вважає за необхід не вийти за межі позовних вим ог обравши спосіб захисту пр ав і свобод інтересів позива ча у вигляді скасування прип ису № 106 від 14.04.09р. оскільки його в изнано судом протиправним.
Враховуючи наведене, су д приходить до висновку, що пр ипис № 106 від 14.04.2009 р. винесений де ржавною інспекцією з контрол ю за цінами в Луганській обла сті безпідставно, тому підля гає скасуванню.
Згідно з ч. 1 ст. 94. Кодексу адміністративного судочинс тва України якщо судове ріше ння ухвалене на користь стор они, яка не є суб' єктом владн их повноважень, суд присуджу є всі здійснені нею документ ально підтверджені судові ви трати з Державного бюджету У країни (або відповідного міс цевого бюджету, якщо іншою ст ороною був орган місцевого с амоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст.ст. 2, 11, 17, 71, 94, 112, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративн ий позов міського комунально го підприємства „Покоління" до державної інспекції з кон тролю за цінами в Луганській області задовольнити в повн ому обсязі.
Визнати нечинним прип ис державної інспекції з кон тролю за цінами в Луганській області від 14.04.09 р. № 106. та скасув ати припис державної інспекц ії з контролю за цінами в Луга нській області від 14.04.09 р. № 106.
Стягнути з Державного бюджету України на користь п озивача витрати зі сплати су дового збору в сумі 3,40 грн.(три грн. 40 коп.).
Постанова може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом част ини третьої статті 160 КАС Укра їни, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних п овноважень у випадках та пор ядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Україн и, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова в повному обсязі буде виготовлена до 26.08.2010 року.
Суддя Ципко О.В.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2010 |
Оприлюднено | 04.09.2010 |
Номер документу | 10973038 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Ципко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні