ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 березня 2023 року справа №360/3895/21
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Сіваченка І.В., суддів: Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Рубіжанської міської ради Луганської області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2021 року (повне судове рішення складено 24 грудня 2021 року у м. Сєвєродонецьку) у справі № 360/3895/21 (суддя в І інстанції Свергун І.О.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» до Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
УСТАНОВИВ:
У липні 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» (далі ТОВ «Рубіжтепло») звернулось до суду з позовом до Рубіжанської міської ради Луганської області, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 6/202 від 27.01.2021 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло»;
- зобов`язати Рубіжанську міську раду Луганської області повторно розглянути на найближчому пленарному засіданні заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» від 16.10.2020 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0225 га, кадастровий номер 4412500000:12:003:0125 , яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вулиця Почаївська, р-н б. №7 та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
В обґрунтування позову зазначено, що 24.07.2019 позивач звернувся до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у якому просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 225 м кв. (довжина ділянки 15 м, ширина ділянки 15 м) із земель комунальної власності, з метою подальшої передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, в районі будинку № 7 по вулиці Почаївській, для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної).
Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 98/66 від 30.10.2019 було вирішено надати дозвіл позивачу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0225 га із земель комунальної власності, з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Почаївська в районі будинку № 7, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної.
Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/26 від 24.06.2020 було вирішено внести зміни до рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 98/66 від 30.10.2019, зокрема виклавши пункт 1 в наступній редакції: надати дозвіл товариству з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» (ідентифікаційний код юридичної особи 38534098) на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0225 та із земель комунальної власності, з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Почаївська в районі будинку № 7, для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) з метою забезпечення теплом об`єктів соціальної сфери міста Рубіжне Луганської області.
На підставі вищевказаних рішень позивачем із державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» Луганська регіональна філія було укладено договір про розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки № б/н від 25.03.2020.
На виконання умов договору державним підприємством «Центр державного земельного кадастру» Луганська регіональна філія було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Почаївська, р-н б. №7.
Проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки для передачі в оренду був погоджений управління землеустрою, архітектури та містобудування Рубіжанської міської ради Луганської області, що підтверджується висновком до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки № 600 від 17.09.2020.
Також вищевказаний проект містить висновок експерту державної експертизи про розгляд документації із землеустрою № 17505/82-20 від 08.09.2020, у якому зазначено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Почаївська, р-н б. № 7, відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам. Зауваженні відсутні, пропозиції відсутні. Проект погоджується.
На підставі вищевказаного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, 25.09.2020 відділом у м. Сєвєродонецьку Головного управління Держгеокадастру у Луганській області було зареєстровано у Державному земельному кадастрі та надано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 4412500000:12:003:0125.
16.10.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою, у якій просив затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0225 га, кадастровий номер 4412500000:12:003:0125, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вулиця Почаївська, р-н б. № 7, та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
19.10.2020 відповідачем на офіційному веб-сайті було розміщено проект рішення «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло», яким вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду на 49 (сорок дев`ять) років ТОВ «Рубіжтепло» земельну ділянку (кадастровий номер 4412500000:12:003:0125) із земель комунальної власності (категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), площею 0,0225 га, розташовану за адресою: Луганської обл., м. Рубіжне, вул. Почаївська, район буд. № 7, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води). Орендна плата розраховується на підставі витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, Порядку розрахунку орендної плати за землю на території м. Рубіжне, затвердженого рішенням Рубіжанської міської ради від 24.09.2015 № 55/1, та буде коригуватися щорічно з урахуванням індексу інфляції, визначеного законодавством України. ТОВ «Рубіжтепло» укласти договір оренди землі з Рубіжанською міською радою та здійснити заходи щодо державної реєстрації права користування земельною ділянкою».
В подальшому вищевказаний проект рішення був погоджений начальником відділу земельних відносин та землеустрою, начальником відділу архітектури та містобудування, головним спеціалістом юридичного відділу без зауважень із зазначенням інформації про те, що передача в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» не суперечить чинному законодавству України, що підтверджується пояснювальною запискою № 463 від 19.10.2020 та аркушем погодження до проекту рішення.
04.11.2020 на спільному засіданні постійних комісій Рубіжанської міської ради Луганської області вищевказаний проект рішення було вирішено винести на засідання сесії. Жодних зауважень до проекту рішення від депутатів міської ради та співробітників виконавчих органів міської ради не надходило.
13.11.2020 було оголошено результати виборів депутатів Рубіжанської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області та виборів Рубіжанського міського голови Сєвєродонецького району Луганської області.
18.11.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою, у якій було зазначено, що ТОВ «Рубіжтепло» 19.10.2020 та 04.11.2020 було подано до Рубіжанської міської ради Луганської області 10 заяв про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх в оренду. Враховуючи те, що строки розгляду питання про затвердження проектів землеустрою вже вийшли та на даний час відбувається порушення прав та законних інтересів ТОВ «Рубіжтепло», позивач просив провести позачергову сесію Рубіжанської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області, на якій розглянути питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх в оренду, що будуть використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Однак, новообрана міська рада вирішила не розглядати проект рішення «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» на засіданні сесії міської ради.
Натомість вищевказані проекти були повторно направлені на погодження до спеціалістів міської ради, після чого повторно спрямовані на розгляд депутатської комісії, що є порушенням чинного законодавства України, оскільки жодним нормативно-правовим актом України не визначено право депутатів та спеціалістів міської ради повторно розглядати проекти рішень, які вже були розглянуті на засіданні депутатської комісії та рекомендовані до винесення на сесію.
Розглядаючи повторно один і той самий проект рішення, спеціалісти юридичного відділу міської ради та відділу архітектури та містобудування знайшли ряд зауважень до проекту рішення, хоча при першому розгляді жодних зауважень у них не було.
20.01.2021 відповідно до пункту 49 протоколу № 9 засідання постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, містобудування та земельних відносин при розгляді проекту рішення комісія рекомендувала винести його на сесію з відмовою у зв`язку із невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу.
27.01.2021 відповідач прийняв рішення № 6/202 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло», яким відмовив у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Почаївська, р-н б. № 7, у зв`язку із невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу.
Позивач вважав рішення Рубіжанської міської ради Луганської області № 6/202 від 27.2021 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що стало підставою для звернення позивача до суду.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2021 року позов задоволено.
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі
В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що на момент надання дозволу рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/26 від 24.06.2020 земельна ділянка, якій у подальшому присвоєно кадастровий номер 4412500000:12:003:0125, розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Почаївська, район будинку № 7, ще не сформована.
Заважує, що ТОВ «Рубіжтепло» порушено процедуру отримання земельної ділянки державної або комунальної власності у користування, що передбачена статтею 123 Земельного кодексу України, оскільки в рішенні Рубіжанської міської ради Луганської області № 113/26 від 24.06.2020 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,0225 га, із земель комунальної власності з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Почаївська, в районні буд. № 7, для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної), що відносяться до розділу 14, і може мати відповідно цільове призначення 14.01, 14.02, 14.03, а вже в заяві від 16.10.2020 про затвердження проекту землеустрою ТОВ «Рубіжтепло» зазначає цільове призначення земельної ділянки 11.04, тобто «для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)», а на розробку проекту землеустрою з таким цільовим призначенням йому Рубіжанською міською радою дозвіл не надавався. Відповідно до ч. 1 ст. 134 ЗК України земельні ділянки з цільовим призначенням виробництво та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води мають надаватися в оренду за результатами аукціону
Звертає увагу, що чинне законодавство не містить вказівки на обов`язковість врахування висновків постійних комісій міської ради минулого скликання у випадку неприйняття нею відповідного рішення для міської ради нового скликання при прийнятті нею рішень
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки не містить інформації та матеріалів, які обґрунтовують визначення розмірів земельної ділянки.
Інших матеріалів або інформації щодо типу, параметрів котельні, виду палива, тощо ТОВ «Рубіжтепло» не надало.
З урахуванням того, що котельня, яка планується для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування на земельній ділянці, є об`єктом енергетики у сфері теплопостачання, джерелом енергії та призначена для виробництва та передачі теплової енергії, земельна ділянка має бути віднесена до земель енергетики із цільовим призначенням для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії за кодом Класифікації видів цільового призначення земель - 14.02.
Сторони до судового засідання не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином, тому апеляційний розгляд здійснено в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, задовольнити.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено наступне.
ТОВ «Рубіжтепло» (ідентифікаційний номер 38534098, місцезнаходження: вул. Заводська, буд. 18, м. Рубіжне, Луганська область, 93000, основний вид економічної діяльності: 35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря), 24.07.2019 звернулось до відповідача із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у якому просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 225 (двісті двадцять п`ять) м кв. із земель комунальної власності, з метою подальшої передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, в районі будинку № 7 по вулиці Почаївська, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування модульної котельної.
Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області від 30.10.2019 № 98/66 надано дозвіл ТОВ «Рубіжтепло» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0225 га із земель комунальної власності, з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська обл., м. Рубіжне, вул. Почаївська, в районі будинку № 7, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної.
Рішенням Рубіжанської міської ради Луганської області від 24.06.2020 № 113/26 внесено зміни до рішення Рубіжанської міської ради «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло» від 30.10.2019 № 98/66, зокрема, виклавши пункт 1 в наступній редакції: «Надати дозвіл товариству з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» (ідентифікаційний код юридичної особи 38534098) на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0225 га із земель комунальної власності з метою передачі в оренду, розташованої за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Почаївська, в районі буд. № 7, для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) з метою забезпечення теплом об`єктів соціальної сфери міста Рубіжне Луганської області» (а.с.9).
Позивачем із Луганською регіональною філією ДП «Центр державного земельного кадастру» Луганська регіональна філія укладено договір про розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 25.03.2020 (а.с.10).
Луганською регіональною філією ДП «Центр державного земельного кадастру» було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Почаївська, р-н б. № 7 (а.с.11-32).
Зі змісту проекту встановлено, що на час розробки проекту земельна ділянка відносилась до земель запасу К.16.00.
Відповідно до висновку експерта державної експертизи про розгляд документації із землеустрою № 17505/82-20 від 08.09.2020 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Почаївська, р-н б. № 7, відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам, зауваження відсутні, проект погоджується (а.с.29-30).
16.10.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою, у якій просив затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0225 га, кадастровий номер 4412500000:12:003:0125, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Почаївська, р-н будинку № 7, та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (а.с.34).
Згідно з витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 25.09.2020 № НВ-4404778882020 цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 4412500000:12:003:0125, яка розташована за адресою: м. Рубіжне, вул. Почаївська, р-н будинку № 7, - 11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (а.с. 31).
Відповідачем було складено проект рішення «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло», відповідно до якого вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати в оренду на 49 років ТОВ «Рубіжтепло» земельну ділянку (кадастровий номер 4412500000:12:003:0125) із земель комунальної власності (категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), площею 0,0225 га, розташовану за адресою: Луганської обл., м. Рубіжне, вул. Почаївська, район буд. № 4, для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) (а.с.36).
Проте згідно зі службовим листом начальника відділу архітектури та містобудування Рубіжанської міської ради від 04.01.2021 № 1 повідомлено голову постійної депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, містобудування та земельних відносин про те, що питання розміщення котелень на території міста Рубіжне потребує більш детального вивчення (а.с.89).
Згідно з інформаційною запискою начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування від 19.01.2021 № 71 після опрацювання поданого на затвердження міській раді проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки встановлено таке.
В проекті землеустрою наявний акт приймання-передачі межових знаків на зберігання від 10.07.2020 (сторінка 26 проекту), форма якого не відповідає формі, закріпленій у Додатку 2 до Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення медовими знаками, яка затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 № 376, а саме:
- в акті не зазначено, у присутності яких власників (користувачів) суміжних земельних ділянок був складений акт;
- у п. 1 акту не зазначено кадастрового номеру земельної ділянки та найменування юридичної особи - власника/користувача земельної ділянки;
- у п. 3 акту не підкреслено, які особи (власники або землекористувачі) не мають претензій до існуючих меж;
- у п. 4 акту не зазначено найменування юридичної особи, якій межові знаки пред`явлені та передані на зберігання, та які ознайомлені про адміністративну відповідальність за знищення межових знаків;
- в акті відсутній п. 5;
- не зазначено кількість аркушів у додатку;
- в акті зазначено, що Рубіжанська міська рада є суміжним землекористувачем, тоді як міська рада є представницьким органом місцевого самоврядування і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси власника землі - територіальної громади міста Рубіжне.
Із змісту акту приймання-передачі межових знаків на зберігання від 10.07.2020 вбачається, що межові знаки є закріпленими в натурі (на місцевості), прийнятими та переданими на зберігання землекористувачу 10.07.2020, тоді як в пояснювальній записці (сторінка 7 проекту) зазначено, що встановлення меж земельної ділянки (перенесення проекту в натуру) та передача межових знаків на зберігання буде виконана після затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в оренду.
На кадастровому плані земельної ділянки (сторінка 33 проекту) не відображено кадастрового номера, який визначений витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Проект землеустрою пронумеровано, прошито та скріплено печаткою, але не вказано загальну кількість аркушів.
Вид використання земельної ділянки, який передбачений проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки, не відповідає виду використання земельної ділянки, який визначено у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Із урахуванням того, що котельня, яка планується для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування на земельній ділянці, є об`єктом енергетики та об`єктом у сфері теплопостачання, джерелом енергії та призначена для виробництва та передачі теплової енергії, земельна ділянка має бути віднесена до земель енергетики із цільовим призначенням для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії, код згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель 14.02.
Виходячи із зазначеного, виявлені у проекті землеустрою щодо відведення невідповідності та недоліки надають усі підстави вважати його таким, що не відповідає вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів (а.с.45-46).
В окремій думці начальника юридичного відділу Рубіжанської міської ради від 06.01.2021 № 7 наголошується, що відповідно до частини першої статті 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті. Зазначено, що наявна очевидна невідповідність проекту землеустрою, розробленого для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту, з даними, внесеними до Державного земельного кадастру - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води). Зазначене виключає можливість передачі земельних ділянок ТОВ «Рубіжтепло» в оренду без аукціону. Прийняття означених проектів рішень міської ради у запропонованій редакції буде порушенням чинного законодавства України (а.с.47-48).
27.01.2021 відповідачем прийнято рішення № 6/202 «Про надання в оренду земельної ділянки ТОВ «Рубіжтепло», яким відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (J 11.04) - для будівництва об`єкта забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування котельної) із земель житлової та громадської забудови комунальної власності Рубіжанської міської ради за адресою: Луганська область, м. Рубіжне, вул. Почаївська, р-н б. № 7, у зв`язку з невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу (а.с.44).
Також як убачається зі змісту оскарженого рішення, допитана в якості свідка ОСОБА_1 суду пояснила, що вона є інженером-землевпорядником та здійснювала розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у цій справі. Код КВЦПЗ (J 11.04) було визначено відповідно до основного виду діяльності ТОВ «Рубіжтепло» - постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря. При визначенні коду КВЦПЗ керувалася роз`ясненнями Держземагентства від 30.11.2011 № 18525/21/7-11. Проект землеустрою пройшов погодження експерта державної експертизи за принципом екстериторіальності, жодних зауважень як до змісту проекту, так і до визначеного коду КВЦПЗ не було.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що проект землеустрою пройшов погодження експерта державної експертизи без зауважень, тому зазначені відповідачем недоліки проекту землеустрою відповідно до чинного законодавства не можуть бути підставою відмови в його затвердженні. Зазначив, що відповідачем не доведено, що земельна ділянка з кодом КВЦПЗ 11.04 Для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) не може використовуватися для розміщення котельної.
Колегія суддів не погоджується із вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади і органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб що передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 14 Конституції України та статті 373 Цивільного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізовується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону.
Згідно з частиною першою статті 10 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон № 280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Частиною третьою статті 24 Закону № 280/97-ВР визначено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Частиною першою статті 59 Закону № 280/97-ВР встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (частина десята статті 59 Закону № 280/97-ВР).
У Рішенні Конституційного Суду України від 16.04.2009 № 7-рп/2009 (у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) вказано, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є «гарантією стабільності суспільних відносин» між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.
Ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
Земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами (часина перша статті 3 Земельного кодексу України в редакції чинній на момент звернення та прийняття рішення, та надалі).
Згідно з частиною другою статті 4 Земельного кодексу України завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.
За приписами статті 5 Земельного кодексу України, земельне законодавство базується на таких принципах: а) поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; б) забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; в) невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом; г) забезпечення раціонального використання та охорони земель; ґ) забезпечення гарантій прав на землю; д) пріоритету вимог екологічної безпеки.
Пунктами «а»-«в» статті 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до статті 15 Земельного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, належать: а) здійснення нормативно-правового забезпечення у сфері земельних відносин; б) забезпечення проведення земельної реформи; в) розробка та забезпечення реалізації загальнодержавних, регіональних програм використання та охорони земель; г) забезпечення здійснення землеустрою, моніторингу земель і державного контролю за використанням та охороною земель; ґ) забезпечення проведення державної експертизи документації із землеустрою у випадках та порядку, визначених законом, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних відносин; д) розроблення економічного механізму регулювання земельних відносин; е) участь у розробленні заходів щодо розвитку ринку земель; є) міжнародне співробітництво в галузі земельних відносин; ж) вирішення інших питань, визначених законами України та покладених на нього актами Президента України.
Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Відповідно до приписів статті 65 Земельного кодексу України до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд.
Землі промисловості можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.
Розміри земельних ділянок, що надаються для зазначених цілей, визначаються відповідно до затверджених в установленому порядку державних норм і проектної документації, а відведення земельних ділянок здійснюється з урахуванням черговості їх освоєння.
Пунктом "а" частини першої статті 82 Земельного кодексу України передбачено, що юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами.
Згідно пунктом "а" частини другої статті 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.
Згідно з частинами першою та другою статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно з частиною четвертою статті 123 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Відповідно до положень частини шостої статті 186 Земельного кодексу України проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 186-1 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
За приписами частини четвертої та п`ятої статті 186-1 Земельного кодексу України розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту, а щодо земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, розробник подає оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а до органів, зазначених у частині третій цієї статті, - завірені ним копії проекту. Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Згідно з частиною шостою статті 186-1 Земельного кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
За приписами статті 1 Закону України «Про землеустрій» проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.
Відповідно до приписів статті 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розробляються у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом. Проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки також можуть передбачати поділ, об`єднання земельних ділянок, які перебувають у власності однієї особи. Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок може передбачати формування та/або зміну цільового призначення декількох земельних ділянок, за умови що розпорядником земельних ділянок буде один орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, або власником земельної ділянки приватної власності є одна особа.
З матеріалів справи судами встановлено, що на момент звернення із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та розробку проекту, земельна ділянка не була сформована.
Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель, пунктами 1.2 та 1.4 якого визначено, що код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі; КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.
Згідно з розділом ІІ Класифікації видів цільового призначення земель вирізняють такі види цільового призначення «Секція J»:
Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення Землі промисловості (землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд), Код КВЦПЗ 11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води).
Землі енергетики (землі, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва і експлуатації та обслуговування об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (атомні, теплові, гідро- та гідроакумулюючі електростанції, теплоелектроцентралі, котельні), об`єктів альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії вітру, сонця та інших джерел), об`єктів передачі електричної та теплової енергії (повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої, теплові мережі), виробничих об`єктів, необхідних для експлуатації об`єктів енергетики, в тому числі баз та пунктів), Код КВЦПЗ 14.01 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, 14.02 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів передачі електричної та теплової енергії, 14.03 Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду.
У разі, якщо Державним підприємством «Центр Державного земельного кадастру» Луганська регіональна філія було розроблено проект землеустрою, як про те сказала свідок інженер-землевпорядник ОСОБА_1 , з урахуванням основного виду діяльності ТОВ «Рубіжтепло» за кодом 11.04, то розробник проекту мав вказати у проекті наступне цільове призначення: «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)». Саме так, як це вказав Держгеокадастр під час реєстрації земельної ділянки.
Однак, у проекті зазначено наступне: «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури J 11.04) - для будівництва об`єкту забезпечення життєдіяльності населеного пункту (розміщення, будівництва, експлуатації котельної)».
Тобто у проекті зазначено код 11.04, а перелічено вид цільового призначення який відповідає коду 14.02, а тому виникає невідповідність між інформацією про земельну ділянку з кадастровим номером 4412500000:12:003:0125, що зазначена у витязі з ДЗК № НВ-4404778882020 від 25.09.2020 (внесена до кадастру, розміщена на кадастровій карті), та інформацією що зазначена у проекті землеустрою.
З аналізу наведених норм законодавства та кодів, апеляційний суд вважає, що земельні ділянки використовуються лише за цільовим призначенням, зміна цільового призначення земельної ділянки здійснюється на підставі проекту землеустрою щодо його зміни, а наданий проект розроблений з метою відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування модульної котельні.
Тобто з наведеного судом встановлено, що розміщення котельні дозволяється на земельній ділянці з цільовим призначенням за кодом КВЦПЗ 14, а не 11.04.
Відповідно до статті 30 Закону України «Про землеустрій» погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.
Порядок погодження і затвердження документації із землеустрою визначений статтею 186 Земельного кодексу України.
Відповідно до пункту 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 (далі Порядок № 1051) державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.
Відповідно до пункту 110 Порядку № 1051 для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: 1) заява (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; 2) оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації), у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України Про землеустрій; 3) електронний документ.
Згідно з даними Публічної кадастрової карти України кадастровий номер: 4412500000:08:005:0130 Тип власності: не визначено Цільове призначення: 11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури Площа: 0.02га(посиланняhttps://map.land.gov.ua/?cc=4271725.53891971,6279333.95154278z=16l=kadastr bl =ortho10k_allmarker=4271725.131022905,6279333.951542775).
Разом з цим, Класифікацією видів цільового призначення, розміщення котельні, здійснюється на землях енергетики, що передбачено розділом 14, натомість, розділом 11 Код 11.04, зокрема, визначено для постачання пари та гарячої води.
Тобто, розміщення котельні здійснюється на землях енергетики, а розміщення будівель та споруд для постачання пари на землях промисловості.
За приписами статті 28 Закону України «Про землеустрій» розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією. У разі невиконання або неналежного виконання умов договору при здійсненні землеустрою, розробники документації із землеустрою несуть відповідальність, передбачену договором і законом.
Слід звернути увагу, що погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порядку, передбаченому статтею 186-1 Земельного кодексу України не є остаточним рішенням щодо передачі (наданні) земельної ділянки у власність відповідно до Земельного кодексу України, при цьому, затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що передачі земель у власність передує процедура отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його затвердження з подальшим вирішенням питання про передачу у власність спірної ділянки позивачу.
Як слідує з матеріалів справи, відмова відповідача у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання в оренду, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, земельну ділянку загальною площею 0,0225 га, кадастровий номер 4412500000:12:003:0125, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 та буде використовуватися для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) вмотивована невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів з урахування інформаційної записки від 19.01.2021 начальника управління землеустрою, архітектури та містобудування та окремої думки юридичного відділу.
Розроблений проект землеустрою не відповідає ані дозволу на розроблення (рішення ради №113/26 від 24.06.2020) ані інформації яка внесена до ДЗК (витяг з ДЗК НВ-4404778882020 від 25.09.2020). Він не відповідає навіть Класифікації.
Таким чином, колегія суддів вважає, що наявна очевидність невідповідності розробленого проекту землеустрою з даними, внесеними до Державного земельного кадастру.
Як встановлено апеляційним судом та підтверджено матеріалами справи, спірним рішенням було відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в оренду саме у зв`язку із невідповідністю проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, зважаючи на те, що доводи позивача про відповідність проекту землеустрою не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду справи, наявні підстави для скасування судового рішення та прийняття нового про відмову у задоволенні позовних вимог.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення допустив порушення норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з чим апеляційна скарга підлягає задоволенню, рішення місцевого суду скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог.
Згідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Відповідно до положень ч. 1ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового судового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального та процесуального права.
У зв`язку з відмовою позивачеві в задоволенні позовних вимог, понесені ним судові витрати йому не відшкодовуються. Витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані зі сплатою судового збору, за діючим процесуальним законодавством відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 250, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Рубіжанської міської ради Луганської області задовольнити.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2021 року у справі № 360/3895/21 скасувати.
Прийняти нову постанову.
У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Рубіжтепло» до Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Повне судове рішення 23 березня 2023 року.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. В. Сіваченко
Судді А. А. Блохін
Т. Г. Гаврищук
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2023 |
Оприлюднено | 27.03.2023 |
Номер документу | 109756802 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні