Ухвала
від 23.03.2023 по справі 947/19448/22
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/19448/22

Провадження № 1-кс/947/3708/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.03.2023 року cлідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Роздільнянського РВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджено прокурором Київської окружної прокуратури м. Одеси ОСОБА_5 , про дозвіл на затримання підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про обрання відносно нього запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою в рамках кримінального провадження № 42021160000000331 від 06.07.2021 року,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачаєтьсяз клопотаннясторони обвинувачення,слідчим управлінняГУНП вОдеській областіпроводиться досудоверозслідування укримінальному провадженні№ 42021160000000331від 06.07.2021за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.4ст.190,ч.5ст.27ч.1ст.358,ч.3ст.28ч.4ст.358,ч.1ст.362,ч.4ст.27ч.3ст.362,ч.3ст.28ч.2ст.364КК України.

Органом досудвоого розслідування встановлено, що ОСОБА_6 , обіймаючи посади реєстратора Кілійського відділу Одеської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру», начальника відділу Держгеокадастру у Кілійському районі Одеської області та начальника відділу у Кілійському районі ГУ Держгеокадастру в Одеській області у період з 24.03.2008 до 26.06.2017 року, дізнався про припинення у 2011 році правовідносин між Приморською сільською радою Кілійського району Одеської області та фізичною особою підприємцем ОСОБА_7 за договором оренди земельної ділянки строком на 49 років, зареєстрованого у Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії ЦДЗК від 19.06.2007 за № 040752200004.

Предметом указаного договору визначалась земельна ділянка площею 3 га, що розташована на території села Приморське Кілійського району Одеської області, у межах населеного пункту, на якій відсутні об`єкти нерухомості.

Фактично вказана земельна ділянка розташовувались на невкритій лісовою рослинністю території ДП «Ізмаїльське лісове господарство» (раніше Кілійське) та Дунайського біосферного заповідника, яка водночас є частиною узбережжя Чорного моря.

Відомості щодо зазначеної земельної ділянки станом на 2016 рік не були внесені до Державного земельного кадастру, що виключало накладання її графічних меж у Публічній кадастровій карті на ділянки інших землекористувачів, у тому числі ДП «Ізмаїльське лісове господарство» та Дунайського біосферного заповідника, їх публічне співставлення.

У силу здобутої у 2009 році освіти в Одеському державному аграрному університеті за спеціальністю «Землевпорядкування та кадастр», кваліфікації інженер-землевпорядник та професійного досвіду на перелічених вище посадах, наявності ділових стосунків та комунікації з головою Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області ОСОБА_8 , приятельських стосунків з його громадським помічником ОСОБА_9 , а звідси і розуміння можливості заволодіти земельними ділянками, у ОСОБА_6 у травні-червні 2016 року виник кримінально протиправний намір на поділ вказаної земельної ділянки на окремі 28-30 ділянок та заволодіння шляхом обману речовими правами на них.

Усвідомлюючи неможливість відведення у власність або у користування земельної ділянки лісогосподарського призначення для нелісогосподарських потреб без її попереднього вилучення у законного користувача ДП «Ізмаїльське лісове господарство», а також без зміни її цільового призначення для нелісогосподарських потреб (наприклад для житлової та громадської забудови або рекреаційного призначення для дачного будівництва), у тому числі без зміни форми власності з державної на комунальну, що можливе лише за відповідними рішеннями Кабінету Міністрів України, у тому числі за рішеннями про вилучення земель та передачі їх не для лісогосподарських потреб (у редакції ч. 8 ст. 122, ч. 9 ст. 149 Земельного кодексу України чинних станом на 16.10.2020; наразі вказані повноваження належать Одеській обласній державній адміністрації), ОСОБА_6 розробив злочинний план із заволодіння правами на земельні ділянки під виглядом їх безкоштовної приватизації громадянами України для індивідуального дачного будівництва в якості окремих 28-30 об`єктів речових прав.

ОСОБА_6 при невстановлених обставинах залучив до вчинення злочину свого знайомого громадського помічника голови Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області ОСОБА_9 , який є місцевим мешканцем, має авторитет серед населення, підтримує дружні зв`язки з місцевими бізнесменами, що могли стати потенційними покупцями земельних ділянок для розвитку мережі послуг у сфері сезонного відпочинку та готельного бізнесу, а також має можливість прямої комунікації з посадовцями органів місцевого самоврядування та сталі довірливі стосунки з окремими представниками цих органів.

У червні-липні 2016 року ОСОБА_6 спільно зі ОСОБА_9 розробили та узгодили детальний план дій, розподілили ролі між собою, етапи його виконання, потенційне коло осіб, яких необхідно залучити задля його реалізації.

Розроблений ОСОБА_6 спільно зі ОСОБА_9 план передбачав наступне.

Так, обравши предметом злочину земельну ділянку, яка ще 19.06.2007 надавалась у користування із порушенням вимог земельного законодавства, ОСОБА_6 одразу врахував, що внесення у 2016 році відомостей про неї до Державного земельного кадастру, позбавить необхідності доводити у майбутньому компетенцію на подальше розпорядження земельними ділянками у вказаному масиві перед органами місцевого самоврядування в особі Приморської сільської ради, а також нададуть змогу створити уявлення про належність ділянок до комунальної, а не до державної власності, усунувши перешкоди у прийнятті рішень у депутатів та голови вказаної ради.

Такий крок попереджував реагування серед користувачів, адміністраторів вказаної єдиної державно геоінформаційної електронної системи - Державного земельного кадастру (надалі ДЗК), службових осіб ГУ Держгеокадастру в Одеській області, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, у інших державних та правоохоронних органах, які мали повноваження з перевірки законності розпорядження землею.

Згідно з п. 1 ч. 1, п. «а» та «б» ч. 2, п. 1 ч. 4 ст. 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відомості про межі, цільове призначення, угіддя земельної ділянки при її формуванні вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні такої земельної ділянки.

Роботу Державного земельного кадастру, впроваджено лише з набранням чинності 01.01.2013 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, який прийнято на виконання Закону України «Про державний земельний кадастр», що набрав чинності 07.08.2011, а отже відомості про орендовану земельну ділянку мали переноситись до реєстру за зверненням одного з учасників договору, і не підлягали б детальній перевірці.

Наступним етапом плану ОСОБА_6 та ОСОБА_9 передбачили поділ земельної ділянки загальною площею 3 га, яка у подальшому ними буде сформована у ДЗК на окремі ділянки за замовленням сільської ради.

Це мало мінімізувати їхні власні фінансові витрати та зменшити до одного кількість звернень від імені фізичних осіб, документи яких вони збиралися підшукати та використати під виглядом безкоштовної процедури приватизації землі, допустивши разове використання звернень від імені таких осіб та їхніх особистих документів у органах місцевого самоврядування.

Такий етап плану передбачався ОСОБА_6 та ОСОБА_9 задля зниження ризиків з викриття їх кримінально протиправної діяльності, що було вірогідним у разі розробки проєктів землеустрою щодо приватизації земель громадянами у законному порядку, тобто у відповідності до положень ст.ст. 118, 186-1 ЗК України, у редакції чинній станом на 03.04.2016, які передбачали проходження багатоетапної процедури до безкоштовного набуття прав на землю, а саме: отримання рішення від органів місцевого самоврядування про надання дозволу на виготовлення землевпорядної документації; її замовлення і оплату за власний кошт в землевпорядній організації; виготовлення проекту землеустрою з приватизації земельних ділянок у власність; узгодження проекту землеустрою в органах, що здійснюють реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, органами виконавчої влади з питань містобудування та архітектури, органами виконавчої влади у сфері охорони навколишнього природного середовища, з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства; затвердження у органах місцевого самоврядування.

Наступний етап плану передбачав підшукання документів громадян, які мають нереалізоване право на безоплатну передачу (приватизацію) земельних ділянок у межах норм визначених п. ґ) ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України для індивідуального дачного будівництва, тобто не більше 0,10 гектара, а також погодяться за незначну винагороду або за інших умов стати тимчасово власниками землі, якою насправді розпоряджатись у подальшому не будуть, а лише нададуть їм копії власних документів для формальної реєстрації речових прав на їхнє ім`я, а також потенційних покупців, яким зможуть одразу або у подальшому продати земельні ділянки за ринковими цінами під виглядом земель рекреаційного призначення для будівництва та ведення готельно-туристичного бізнесу.

Узгоджений план передбачав роль ОСОБА_6 у наступному:

1) забезпечення незаконного внесення та зміну відомостей про земельну ділянку площею 3 га до ДЗК;

2) підшукування серед організацій, з якими він мав справу у силу професійної діяльності, землевпорядну організацію, яка виготовить землевпорядну документацію з поділу земельної ділянки на 28-30 окремих ділянок площею до 0,1 га кожна у межах норм для безкоштовної приватизації;

3) надання ОСОБА_9 усіх необхідних вихідних даних для складання та використання необхідних завідомо неправдивих документів для оформлення прав комунальної власності та створення уяви про припинення права

ФОП ОСОБА_7 щодо користування земельною ділянкою за договором оренди від 19.06.2007, зареєстрованим регіональною філією ЦДЗК за

№ 040752200004, нібито після внесення відомостей про неї до ДЗК у 2016 році, яке насправді припинено ще у 2011 році;

4) підготовка спільно зі ОСОБА_9 необхідних звернень від імені заявників до Приморської сільської ради про надання земельних ділянок у власність;

5) схилення голови сільської ради ОСОБА_8 шляхом підкупу або обману до надання дозволу на розробку землевпорядної документації з поділу та її затвердження, шляхом передачі 28-30 ділянок земельних ділянок у власність підшуканим ними заздалегідь громадянам;

6) підшукання спільно зі ОСОБА_9 осіб, які можуть надати документи для тимчасового оформлення на їхнє ім`я права власності без права фактичного розпорядження ними на новостворені 28-30 ділянок;

7) сприяння ОСОБА_9 в обмані державних реєстраторів речових прав під час під оформлення прав власності на незаконно набуті земельні ділянки, що оформлені на земельні ділянки лісогосподарського призначення під виглядом їх безкоштовної приватизації, як земель житлової та громадської забудови (присадибні ділянки) та у подальшому у переоформленні ділянок на справжніх покупців;

8) розподілення із ОСОБА_9 земельних ділянок, які залишаться не реалізованими на користь кінцевих набувачів або незаконно здобутих коштів від їх продажу.

Узгоджений план передбачав роль ОСОБА_9 у наступному:

1) підшукання способу виготовлення та використання завідомо підробленої довіреності на право розпорядження земельною ділянкою 3 га від імені ФОП ОСОБА_7 ;

2) складання та подання звернення до органів державної реєстрації речових прав з метою реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку площею 3 га та припинення речового права користування нею;

3) сприяння ОСОБА_6 шляхом підкупу або обману голови Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області ОСОБА_8 до надання дозволу на розробку землевпорядної документації з поділу та її затвердження, шляхом передачі 28-30 ділянок земельних ділянок у власність підшуканим ними заздалегідь громадянам;

4) підшукання документів (копій паспортів та реєстраційних номерів облікових карток платників податків) осіб, від імені яких будуть подані заяви про приватизацію землі до Приморської сільської ради та документів, які можуть бути використані для тимчасового оформлення прав власності на земельні ділянки;

5) забезпечення подання документів та обман державних реєстраторів щодо правових підстав для набуття у приватну власність земельних ділянок державної власності на земельні ділянки лісогосподарського призначення для не лісогосподарських потреб;

6) розподілення із ОСОБА_6 земельних ділянок, які залишаться не реалізованими на користь кінцевих набувачів або незаконно здобутих коштів від їх продажу.

Відповідно до відведеної собі ролі, обумовленої заздалегідь сформованим зі ОСОБА_9 планом із незаконного заволодіння масивом земельних ділянок державної власності загальною площею 3 га, ОСОБА_6 , готуючись до його реалізації, у невстановлений час, перебуваючи в архіві відділу Держгеокадастру у Кілійському районі Одеської області, розташованому за адресою: Одеська область, Кілійський район, місто Кілія, вулиця Кіченка, будинку № 54, задля формування повного розуміння правового статусу земельної ділянки, яку вони обрали як предмет свого кримінально протиправного посягання та вивчення документів щодо неї, ознайомився з наявною правовстановлюючою та землевпорядною документацією щодо вказаної земельної ділянки рекреаційного призначення площею 3 га, що розташована на території села Приморське Кілійського району Одеської області, у межах населеного пункту, яка фактично розташовувалася на невкритій лісовою рослинністю території ДП «Кілійське лісове господарство» та Дунайського біосферного заповідника, що водночас є піщаною частиною узбережжя Чорного моря.

10.06.2016 знаходячись за адресою: за адресою: Одеська область, Кілійський район, м.Кілія, вулиця Кіченка, будинку № 54 ОСОБА_6 не санкціоновано змінив інформацію у ДЗК шляхом складання та подання електронного звернення від імені Приморської сільської ради до ДЗК щодо вказаної земельної ділянки, а саме повідомлення про виявлення технічної помилки фізичною або юридичною особою №ЗВ-5103433892016, на підставі якого ним, у порушення вимог ч.ч. 1, 3 ст. 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр», внесені несанкціоновані зміни до ДЗК, а саме до Розділу 4 Поземельної книги 5122383000:02:001:0199 внесені записи (запис № 5) про час та підстави виникнення у ФОП ОСОБА_7 , код платника податків НОМЕР_1 , речового права - оренди земельної ділянки 19.06.2007 строком дії 49 років.

За результатами несанкціонованих змін 13.06.2016 ОСОБА_6 за допомогою комп`ютерної техніки складено витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-5103050742016, належність зазначеної ділянки до комунальної власності Приморської сільської ради та наявність у ФОП ОСОБА_7 права оренди земельної ділянки5122383000:02:001:0199 строком на 49 років.

За результатами несанкціонованих змін 13.06.2016 у зазначеномувище місціта увказаний спосіб ОСОБА_6 складено витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-5103051472016, належність земельної ділянки до комунальної власності Приморської сільської ради та наявність у ФОП ОСОБА_7 права оренди земельної ділянки 5122383000:02:001:0199 строком на 49 років.

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального проступку, передбаченого ч. 1 ст. 362 КК України, тобто у несанкціонованій зміні інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, вчинена особою, що має право доступу до неї.

Крім того, ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою зі ОСОБА_9 , відповідно до відведеної собі, заздалегідь обумовленим планом, ролі організатора, а ОСОБА_9 ролі виконавця, реалізуючи спільний кримінально протиправний намір, направлений на організацію підроблення довіреності щодо передачі ОСОБА_7 повноважень ОСОБА_9 представляти його інтереси в органах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у червні-липні 2016 року, більш точний час слідством не встановлено, маючи прямий умисел, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, переслідуючи мету використати підроблений документ задля реалізації свого плану, керуючи та координуючи дії ОСОБА_9 , у невстановленому місці, доручив останньому, шляхом надання усної вказівки, виготовити та використати завідомо недостовірну довіреність від імені ОСОБА_7 для проведення державної реєстрації речових прав на земельну ділянку з кадастровим номером 5122383000:02:001:0199.

У подальшому ОСОБА_9 , діючи на виконання спільного із ОСОБА_6 плану, прибув 04.07.2016 до кабінету секретаря Десантненської сільської ради ОСОБА_10 .

Ознайомившись зі змістом тексту підготовленої від імені ОСОБА_7 довіреності, побачивши, що вона підписана службовою особою сільської ради уповноваженої на вчинення нотаріальних дій в органах місцевого самоврядування - ОСОБА_10 , а також побачивши пусті графи у тексті довіреності для підпису від імені ОСОБА_7 та журналі реєстрації нотаріальних дій, реєстраційний номер довіреності, повідомив секретаря про запізнення довірителя та необхідність його очікування, достовірно знаючи, що з вказаною особою жодних домовленостей про зустрічі та представництво його інтересів не було.

Зі спливом незначного часу 04.07.2016 ОСОБА_9 , знаходячись у кабінеті секретаря виконавчого комітету Десантненської сільської ради Кілійського району Одеській області ОСОБА_10 , за адресою АДРЕСА_1 , маючи прямий умисел, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, переслідуючи мету підроблення документу задля реалізації спільного плану, самостійно виконав підписи замість ОСОБА_7 у довіреності та у журналі реєстрації нотаріальних дій, після чого шляхом погроз на адресу ОСОБА_10 змусив її нікому не розповідати про вказані обставини.

Таким чином ОСОБА_10 фактично проведено нотаріальну дію за відсутності її учасника або її уповноваженого представника ОСОБА_7 , в результаті чого ОСОБА_10 посвідчила, зареєструвала та видала офіційний документ підроблену довіреність від 04.07.2016, яку зареєстровано в реєстрі за № 62 та підписано замість довірителя ОСОБА_7 самим ОСОБА_9 , тобто офіційний документ, що містить завідомо неправдиві відомості про передачу ОСОБА_7 повноважень ОСОБА_9 представляти його інтереси в органах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно щодо проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки, які розташовані на території Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області з кадастровим номером земельної ділянки 5122383000:02:001:0199 з площею 3 га, що насправді ОСОБА_7 не надавалася та не підписувалася.

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 ч. 3 ст. 358 КК України, тобто у підробленні офіційного документу, який видається та посвідчується іншою особою, що надає права, з метою його використання, за попередньою змовою групою осіб.

Продовжуючи реалізацію спільного, заздалегідь обумовленого плану, ОСОБА_9 за попередньою змовою групою осіб зі ОСОБА_6 , діючи відповідно до відведеної йому ролі, достовірно знаючи, що право оренди земельної ділянки ФОП ОСОБА_7 припинено ще у 2011 році, що земельна ділянка неправомірно зареєстрована ОСОБА_6 у ДЗК, а також відомості щодо неї змінені останнім за відсутності на те законних підстав, усвідомлюючи, що ОСОБА_7 не уповноважував його на здійснення будь-яких дій щодо вказаного об`єкту нерухомості, у тому числі реєстраційних дій для проведення державної реєстрації речових прав: власності Приморської сільської ради на земельну ділянку, її оренди та припинення права оренди ФОП ОСОБА_7 , діючи з прямим умислом, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, з метою проведення державної реєстрації виникнення та припинення права користування земельною ділянкою, використав завідомо підроблений офіційний документ - довіреність від 04.07.2016, з реєстраційним № 62, шляхом її подання для підтвердження повноважень під час звернення до державного реєстратора речових прав Кілійської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_11 .

Так, діючи на виконання спільного злочинного плану з метою завершення єдиного наміру на проведення реєстрації виникнення та припинення права користування земельною ділянкою, а саме діючи за вказівками ОСОБА_6 ОСОБА_9 15.07.2016, перебуваючи у приміщенні першого поверху у кабінеті № 101 Відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців виконавчого комітету Кілійської міської ради за адресою: АДРЕСА_2 , подав разом із заявою про реєстрацію речового права, витягом з Державного земельного кадастру від 13.06.2016 № НВ-5103051472016, складеного ОСОБА_6 , договором оренди земельної ділянки від 19.06.2007, копією виписки із Архівним витягом з рішення Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області № 150-V-VII, виданим 04.07.2016, а також квитанцією про сплату адміністративного збору від 11.07.2016, копіями сторінок паспортів та кодів ОСОБА_7 та ОСОБА_9 , завідомо підроблений документ для підтвердження власних повноважень - довіреність від 04.07.2016, з реєстраційним № 62, що містив завідомо недостовірні відомості про наявність у нього повноважень на представництво інтересів ОСОБА_7 .

На підставі вказаних документів 15.07.2016 державним реєстратором речових прав, який не був обізнаний про злочинні наміри ОСОБА_9 та ОСОБА_6 , проведено державну реєстрацію речових прав на об`єкт нерухомого майна за № 978725051223 земельну ділянку площею 3 га з кадастровим номером 5122383000:02:001:0199, а саме про право власності на неї Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області

(код ЄДРПОУ 04379522) та право її оренди ФОП ОСОБА_7 , код НОМЕР_1 .

Крім того, продовжуючи реалізацію спільного, заздалегідь обумовленого плану, ОСОБА_9 , з метою завершення єдиного наміру на проведення реєстрації виникнення та припинення права користування земельною ділянкою, 15.07.2016 використав завідомо підроблений офіційний документ - довіреність від 04.07.2016, з реєстраційним № 62, шляхом її подання до того ж державного реєстратора речових прав Кілійської районної державної адміністрації Одеської області, разом із заявою про припинення речового права щодо користування земельною ділянкою, до якої також додано архівний витяг з рішення Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області № 39-VI-II, виданий 04.07.2016, додатковою угодою про дострокове припинення договору оренди від 19.06.2007 зареєстрованого за № 040752200004, укладеного між Приморською сільською радою та ФОП ОСОБА_7 від 06.01.2011.

На підставі вказаних документів 15.07.2011 державним реєстратором речових прав проведено державну реєстрацію припинення права користування вказаною земельною ділянкою ФОП ОСОБА_7 .

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 358 КК України, тобто у використанні завідомо підробленого документу, вчинене за попередньою змовою групою осіб.

Реалізуючи кримінально протиправний намір організованої групи, направлений на досягнення плану із заволодіння правами на 28 земельних ділянок, ОСОБА_6 , діючи повторно, спільно зі ОСОБА_9 у серпні 2020 року у невстановленому місці звернулись до колишнього підлеглого ОСОБА_6 державного кадастрового реєстратора відділу у Кілійському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області ОСОБА_12 , від якого зажадали шляхом умовляння змінити цільове призначення та форми власності у ДЗК щодо 28 земельних ділянок з кадастровими номерами 5122383000:01:002:0014, 5122383000:01:002:0015, 5122383000:01:002:0016, 5122383000:01:002:0017, 5122383000:01:002:0018, 5122383000:01:002:0019 5122383000:01:002:0020, 5122383000:01:002:0021, 5122383000:01:002:0023, 5122383000:01:002:0024, 5122383000:01:002:0025, 5122383000:01:002:0026, 5122383000:01:002:0027, 5122383000:01:002:0028, 5122383000:01:002:0029, 5122383000:01:002:0030, 5122383000:01:002:0032, 5122383000:01:002:0034, 5122383000:01:002:0035, 5122383000:01:002:0036, 5122383000:01:002:0037, 5122383000:01:002:0038, 5122383000:01:002:0039, 5122383000:01:002:0040, 5122383000:01:002:0041, 5122383000:01:002:0042, 5122383000:01:002:0043, 5122383000:01:002:0044.

ОСОБА_12 , не будучи залученим у склад організованої ОСОБА_6 групи, обіймаючи посаду державного кадастрового реєстратора відділу у Кілійському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, будучи особою, яка провадить професійну діяльність, пов`язану із наданням публічних (адміністративних) послуг (п. 1, 3 ст. 1 Закону України «Про адміністративні послуги»), достовірно знаючи, що йому заборонено використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб (ст. 22 Закону України «Про запобігання корупції»), знаходячись на території міста Кілія Кілійського району Одеської області, маючи прямий умисел, переслідуючи корисливий мотив, погодився на умовляння ОСОБА_6 та ОСОБА_9 отримати на користь своєї дружини ОСОБА_13 , батька ОСОБА_14 , тестя ОСОБА_15 та тещі ОСОБА_16 , які є його близькими особами в розумінні ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», неправомірну вигоду у виді 4 земельних ділянок, що розташовані на території Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області, під виглядом безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами України.

За надання у подальшому обіцяної неправомірної вигоди на користь його близьких осіб ОСОБА_12 погодився отримати у майбутньому під виглядом безкоштовної приватизації 4 земельні ділянки та використати за це надані йому повноваження державного кадастрового реєстратора, в інтересах третіх осіб майбутніх набувачів прав на 28 земельних ділянок, документи яких підшукані за попередньою змовою організованою групою осіб.

Зокрема, будучи підбуреним ОСОБА_6 та ОСОБА_9 ,

ОСОБА_12 31.08.2020, 01.09.2020, 04.09.2020, 27.09.2020 та 30.09.2020 здійснив несанкціоновану зміну інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі програмному забезпеченні Державного земельного кадастру, а саме несанкціоновану зміну інформації у Розділі 1 «Земельна ділянка.

Після вчинення вказаних кримінально протиправних дій ОСОБА_12 , знаходячись за адресою: АДРЕСА_3 , у період часу з 31.08.2020 по 30.09.2020 видав ОСОБА_6 та ОСОБА_9 сформовані 28 витягів з ДЗК щодо кожної з вказаних земельних ділянок, у яких містились завідомо недостовірні відомості щодо належності земельних ділянок до земель рекреаційного призначення, які нібито перебували у власності Кілійської РДА Одеської області, а саме:

-№ НВ-5115009802020 від 31.08.2020 - 5122310300:01:002:0019;

-№ НВ-5115009822020 від 31.08.2020 - 5122310300:01:002:0023;

-№ НВ-5115009812020 від 31.08.2020 - 5122310300:01:002:0035;

-№ НВ-5115009812020 від 31.08.2020 - 5122310300:01:002:0038;

-№ НВ-5115016752020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0016;

-№ НВ-5115016742020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0034;

-№ НВ-5114216662020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0021;

-№ НВ-5115016792020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0026;

-№ НВ-5115016782020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0017;

-№ НВ-5115016762020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0028;

-№ НВ-5115038552020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0040;

-№ НВ-5115038532020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0029,

-№ НВ-5115038502020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0018;

-№ НВ-5115038542020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0044;

-№ НВ-5115038512020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0024;

-№ НВ-5115038522020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0025;

-№ НВ-5115159822020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0015;

-№ НВ-5115159892020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0036;

-№ НВ-5115159922020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0037;

-№ НВ-5115159912020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0039;

-№ НВ-5115159802020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0014;

-№ НВ-5115159862020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0020;

-№ НВ-5115159952020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0027;

-№ НВ-5115159902020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0032;

-№ НВ-5115159842020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0041;

-№ НВ-5115159832020 від 27.09.2020 - 5122310300:01:002:0042;

-№ НВ-5115159852020 від 27.09.2020 - 5122310300:01:002:0030;

-№ НВ-5115177402020від 30.09.2020 - 5122383000:01:002:0043.

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 362 КК України, тобто у підбуренні до несанкціонованої зміни інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, вчиненої особою, що має право доступу до неї, вчинене повторно.

У період з 28.09.2020 по 07.10.2020 ОСОБА_6 та ОСОБА_9 , маючі у власному розпорядженні надані членом організованої групи ОСОБА_17 копії витягів щодо юридичної особи Кілійської районної державної адміністрації Одеської області (код ЄДРПОУ 04057132), з яких вбачалось, що він є керівником вказаної юридичної особи публічного права, копії паспорта громадянина України на ім`я ОСОБА_17 серії НОМЕР_2 , виданий Суворовським РВ ОМУ УМВС України в Одеській області від 27.08.1997 та коду платника податків ОСОБА_17 № НОМЕР_3 , відомості про засоби зв`язку з ІНФОРМАЦІЯ_2 (електронну адресу: ІНФОРМАЦІЯ_3 ), а також видані ОСОБА_12 28 витягів з ДЗК, які містять завідомо недостовірні офіційні документи щодо належності земельних ділянок до земель рекреаційного призначення та власності Кілійської РДА Одеської області, звернулись до державного реєстратора речових прав Вилківської міськради Кілійського район Одеської області ОСОБА_18 за адресою: Одеська область, м. Вилкове, вул. Моряків-десантників, 40.

Заради здійснення ОСОБА_18 державної реєстрації прав власності на вищевказані земельні ділянки за Кілійською районною державною адміністрацією Одеської області, ОСОБА_6 у період з 28.09.2020 до 07.10.2020, більш точний час не встановлено, діючи відповідно до розробленого плану, маючи прямий умисел, переслідуючи корисливу мету, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своєї дії, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, використав завідомо підроблені документи, шляхом надання ОСОБА_18 28 сформованих витягів щодо земельних ділянок, а саме:

-№ НВ-5115009802020 від 31.08.2020 - 5122310300:01:002:0019,

-№ НВ-5115009822020 від 31.08.2020 - 5122310300:01:002:0023,

-№ НВ-5115009812020 від 31.08.2020 - 5122310300:01:002:0035,

-№ НВ-5115009812020 від 31.08.2020 - 5122310300:01:002:0038,

-№ НВ-5115016752020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0016,

-№ НВ-5115016742020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0034,

-№ НВ-5114216662020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0021,

-№ НВ-5115016792020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0026,

-№ НВ-5115016782020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0017,

-№ НВ-5115016762020 від 01.09.2020 - 5122310300:01:002:0028,

-№ НВ-5115038552020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0040,

-№ НВ-5115038532020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0029,

-№ НВ-5115038502020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0018,

-№ НВ-5115038542020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0044,

-№ НВ-5115038512020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0024,

-№ НВ-5115038522020 від 04.09.2020 - 5122310300:01:002:0025,

-№ НВ-5115159822020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0015,

-№ НВ-5115159892020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0036,

-№ НВ-5115159922020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0037,

-№ НВ-5115159912020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0039,

-№ НВ-5115159802020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0014,

-№ НВ-5115159862020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0020,

-№ НВ-5115159952020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0027,

-№ НВ-5115159902020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0032,

-№ НВ-5115159842020 від 27.09.2020 - 5122383000:01:002:0041,

-№ НВ-5115159832020 від 27.09.2020 - 5122310300:01:002:0042,

-№ НВ-5115159852020 від 27.09.2020 - 5122310300:01:002:0030,

-№ НВ-5115177402020від 30.09.2020 - 5122383000:01:002:0043.

Разом з цим, ОСОБА_6 надано ОСОБА_18 28 заяв складених від імені голови Кілійської РДА в Одеській області ОСОБА_17 щодо державної реєстрації прав власності на зазначені земельні ділянки за Кілійською РДА в Одеській області.

У свою чергу, державним реєстратором речових прав Вилківської міськради Кілійського район Одеської області ОСОБА_18 , яка не була обізнана про кримінально протиправні наміри ОСОБА_6 та інших учасників організованої групи, у період з 02.10.2020 до 07.10.2020, здійснено державну реєстрацію прав власності за вказаною юридичною особою публічного права Кілійської РДА Одеської області, яка насправді не мала повноважень на розпорядження земельними ділянками лісогосподарського призначення.

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28, ч. 4 ст. 358 КК України, а саме використання завідомо підробленого документу, вчинене організованою групою.

Продовжуючи реалізацію кримінально протиправного наміру організованої групи, ОСОБА_6 спільно із ОСОБА_9 підшукали документи громадян України для надання їх в якості осіб, які мають намір прийняти участь у безкоштовній приватизації земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва.

За невстановлених обставин ОСОБА_6 , знаходячись за адресою: АДРЕСА_4 , діючи повторно, умисно, з корисливих мотивів, із використанням комп`ютерної техніки у період з 02 по 18 жовтня 2020 року підготував 28 заяв про передачу земельних ділянок їм у власність у порядку приватизації на ім?я голови Кілійської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_17 , від імені осіб, документи яких він спільної зі ОСОБА_9 підшукали для доведення своєї кримінально протиправної діяльності до кінця.

Зокрема ОСОБА_6 підготовлено (надруковано та забезпечено підписання невстановленими особами) ряд заяв.

Отже, заздалегідь знаючи, що витяги з ДЗК № НВ-5115009802020 від 31.08.2020, № НВ-5115009822020 від 31.08.2020, № НВ-5115009812020 від 31.08.2020, № НВ-5115009812020 від 31.08.2020,№ НВ-5115016752020 від 01.09.2020, № НВ-5115016742020 від 01.09.2020, № НВ-5114216662020 від 01.09.2020,№ НВ-5115016792020 від 01.09.2020, № НВ-5115016782020 від 01.09.2020, № НВ-5115016762020 від 01.09.2020, № НВ-5115038552020 від 04.09.2020, № НВ-5115038532020 від 04.09.2020, № НВ-5115038502020 від 04.09.2020, № НВ-5115038542020 від 04.09.2020, № НВ-5115038512020 від 04.09.2020, № НВ-5115038522020 від 04.09.2020, № НВ-5115159822020 від 27.09.2020, № НВ-5115159892020 від 27.09.2020, № НВ-5115159922020 від 27.09.2020, № НВ-5115159912020 від 27.09.2020, № НВ-5115159802020 від 27.09.2020, № НВ-5115159862020 від 27.09.2020, № НВ-5115159952020 від 27.09.2020, № НВ-5115159902020 від 27.09.2020, № НВ-5115159842020 від 27.09.2020, № НВ-5115159832020 від 27.09.2020, № НВ-5115159852020 від 27.09.2020, № НВ-5115177402020 від 30.09.2020 є офіційними документами, що містять завідомо недостовірні відомості, тобто підробленими ОСОБА_6 , маючи прямий умисел, використав їх долучивши в якості додатків до вказаних заяв на ім?я ОСОБА_17 , з одночасним наданням копій сторінок паспортів та коду вищевказаних осіб, від імені яких складені заяви, що ними не підписувалися, після чого 19 жовтня 2020 року передав їх особисто члену організованої групи - ОСОБА_17 .

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у повторному використанні завідомо підробленого документа, вчинене організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст.358 ККУкраїни.

ОСОБА_17 , призначений на посаду голови Кілійської районної державної адміністрації Одеської області розпорядженням Президента України від 21.01.2020 № 30/2020-рп «Про призначення ОСОБА_19 головою Кілійської районної державної адміністрації Одеської області».

Однак, діючи на виконання заздалегідь обумовленого зі ОСОБА_6 та ОСОБА_9 плану, приступивши до реалізації кримінально протиправного наміру, у ході розгляду заяви ОСОБА_20 , ОСОБА_17 як голова Кілійської районної державної адміністрації Одеської області, з метою одержання ОСОБА_20 неправомірної вигоди у виді земельної ділянки, використовуючи надану йому владу всупереч інтересам служби, реалізуючи свої владні повноваження щодо розпорядження землями державної власності не в межах та не у спосіб, що передбачені законодавством України, перебуваючи в адміністративній будівлі Кілійської районної державної адміністрації Одеської області за адресою: Одеська область, Кілійський (нині Ізмаїльський) район, місто Кілія, вулиця Миру, будинок № 44, при відсутності проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_20 для індивідуального дачного будівництва, розробленого на підставі ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України та погодженого згідно з вимогами ст. 186-1 Земельного кодексу України, за наявністю чинного права користування державного підприємства «Ізмаїльське лісове господарство» земельною ділянкою лісогосподарського призначення, не маючи права розпоряджатися землями державної власності лісогосподарського призначення для нелісогосподарських потреб для індивідуального дачного будівництва, передбачаючи, що в результаті його дій буде спричинена шкода державним інтересам, оскільки відповідно до висновку головного спеціаліста з питань правового забезпечення апарату райдержадміністрації до проекту розпорядження «Про надання у власність земельної ділянки державної власності ОСОБА_20 для індивідуального дачного будівництва» від 18.12.2020 проєкт розпорядження не відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки районна державна адміністрація не має права надавати земельну ділянку у власність для індивідуального дачного будівництва із земель державної власності за межами населеного пункту на території Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області без наявності проекту землеустрою, у грудні 2020 року, більш точний час встановити не вбачається можливим, підписав розпорядження № 187, що датовано 01.12.2020 «Про надання у власність земельної ділянки державної власності ОСОБА_20 для індивідуального дачного будівництва», яким передав останній у власність земельну ділянку площею 0,100 га з кадастровим номером 5122383000:01:002:0021 для індивідуального дачного будівництва на території Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області за межами населеного пункту, яка розташована в межах земельної ділянки, що перебуває у постійному користуванні державного підприємства «Ізмаїльське лісове господарство», а саме 14-го виділу 1-го кварталу Вилківського лісництва державного підприємства «Ізмаїльське лісове господарство».

Унаслідок зловживання владою головою Кілійської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_17 , охоронюваним законом державним інтересам спричинено тяжкі наслідки у розмірі 319884 гривень, який складається з вартості земельної ділянки станом на 01.02.2021, що у 250 і більше разів перевищувало неоподаткований мінімум доходів громадян.

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 та ч. 2 ст. 364 КК України тобто організація вчинення кримінального правопорушення зловживання владою, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особою влади всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам держави.

Крім того, у ході розгляду заяви ОСОБА_21 , ОСОБА_17 , як голова Кілійської районної державної адміністрації Одеської області, умисно, тобто усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, переслідуючи корисливий мотив, діючи на виконання заздалегідь обумовленого зі ОСОБА_6 та ОСОБА_9 плану, з метою одержання ОСОБА_21 неправомірної вигоди у виді земельної ділянки, використовуючи надану йому владу всупереч інтересам служби, реалізуючи свої владні повноваження щодо розпорядження землями державної власності не в межах та не у спосіб, що передбачені законодавством України, перебуваючи в адміністративній будівлі Кілійської районної державної адміністрації Одеської області за адресою: Одеська область, Кілійський (нині Ізмаїльський) район, місто Кілія, вулиця Миру, будинок № 44, при відсутності проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_21 для індивідуального дачного будівництва, розробленого на підставі ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України та погодженого згідно з вимогами ст. 186-1 Земельного кодексу України, за наявністю чинного права користування державного підприємства «Ізмаїльське лісове господарство» земельною ділянкою лісогосподарського призначення, не маючи права розпоряджатися землями державної власності лісогосподарського призначення для нелісогосподарських потреб для індивідуального дачного будівництва, передбачаючи, що в результаті його дій буде спричинена шкода державним інтересам, оскільки відповідно до висновку головного спеціаліста з питань правового забезпечення апарату райдержадміністрації до проекту розпорядження «Про надання у власність земельної ділянки державної власності ОСОБА_21 для індивідуального дачного будівництва» від 18.12.2020 проєкт розпорядження не відповідає вимогам чинного законодавства України, оскільки районна державна адміністрація не має права надавати земельну ділянку у власність для індивідуального дачного будівництва із земель державної власності за межами населеного пункту на території Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області без наявності проекту землеустрою, у грудні 2020 року, більш точний час встановити не вбачається можливим, підписав розпорядження № 188, що датовано 01.12.2020 «Про надання у власність земельної ділянки державної власності ОСОБА_21 для індивідуального дачного будівництва», яким передав останній у власність земельну ділянку площею 0,100 га з кадастровим номером 5122383000:01:002:0035 для індивідуального дачного будівництва на території Приморської сільської ради Кілійського району Одеської області за межами населеного пункту, яка розташована в межах земельної ділянки, що перебуває у постійному користуванні державного підприємства «Ізмаїльське лісове господарство», а саме 14-го виділу 1-го кварталу Вилківського лісництва державного підприємства «Ізмаїльське лісове господарство».

Унаслідок зловживання владою головою Кілійської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_17 , охоронюваним законом державним інтересам спричинено тяжкі наслідки у розмірі 316516 гривень

80 копійок, який складається з вартості земельної ділянки станом на 19.01.2021, що у 250 і більше разів перевищувало неоподаткований мінімум доходів громадян.

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 та ч. 2 ст. 364 КК України тобто організація вчинення кримінального правопорушення зловживання владою, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання службовою особою влади всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам держави.

Відповідно до розробленого та узгодженого плану усіма членами організованої групи, ОСОБА_6 у невстановленому місці, але після отримання від ОСОБА_17 протягом грудня 2020 року січня 2021 року усіх незаконних розпоряджень про передачу земельних ділянок у приватну власність для індивідуального дачного будівництва, а також попередження викриття їх протиправної діяльності та конспірації, прийнято рішення про подання заяв про реєстрацію (виникнення) права приватної власності щодо 28 земельних ділянок до різних державних реєстраторів речових прав, що здійснюють свою діяльність у різних районах Одеської області.

Організатором організованої групи ОСОБА_6 протягом грудня

2020 року січня 2021 року у невстановленому місці особисто передано ОСОБА_9 розпорядження голови Кілійської районної державної адміністрації Одеської області ОСОБА_17 «Про передачу у власність гр. ОСОБА_22 земельної ділянки площею 0,100 га з кадастровим номером 5122383000:01:002:0039» № 206 від 01.12.2020.

ОСОБА_9 у свою чергу, діючи на виконання заздалегідь розробленого плану, 15.01.2021 використовуючи документи ОСОБА_22 , яка не була обізнана про злочинні наміри організованої групи, утім діяла недобросовісно, погоджуючись надати власні документи (копію паспорту, коду) та оформити тимчасово речові права на вказану земельну ділянку без наміру реалізації за своєю внутрішню волею усієї сукупності правомочностей з володіння, користування і розпорядження нею, подано державному реєстратору виконавчого комітету Кілійської міської ради Одеської області ОСОБА_23 вказане незаконне розпорядження разом із заявою про державну реєстрацію права власності.

Надавши незаконне розпорядження № 206 від 01.12.2020 про передачу земельної ділянки у приватну власність, що прийняте під виглядом безкоштовної приватизації землі рекреаційного призначення для індивідуального дачного будівництва, організованою групою приховано належність земельної ділянки площею 0,10 га з кадастровим № 5122383000:01:002:0039 до земель лісогосподарського призначення та проведено державну реєстрацію права власності на користь підшуканої особи ОСОБА_22 , якою не подавалась жодна землевпорядна документація для її затвердження.

У вказаний спосіб порушено публічний порядок обома учасниками вказаного правочину, зведеного учасниками організованої групи виключно до заволодіння правами на земельну ділянку лісогосподарського призначення, що стало можливим через зловживання владою державним розпорядником та недобросовісністю дій громадянина, як набувача.

Таким чином, ОСОБА_6 спільно зі ОСОБА_9 , здійснили цілеспрямований обман державного реєстратора речових прав ОСОБА_23 , яка є особою, що уповноважена на вчинення стосовно майна юридично значущих дій, яка не була обізнана про їх злочинні наміри, викликавши впевненість про обов`язковість здійснення державної реєстрації речового права за ОСОБА_22 .

Державним реєстратором речових прав ОСОБА_23 на підставі вказаних документів 15.01.2021 проведено державну реєстрацію права власності на вищевказану земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що призвело до її незаконного вибуття з державної власності та заподіяло майнової шкоди Українському народу у великих розмірах, а саме у сумі 316516 гривень 80 копійок.

Таким чином ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України,тобто у заволодінні чужим майном, шляхом обману (шахрайстві), вчиненому у великих розмірах, організованою групою.

22.03.2023 ОСОБА_6 в установленому законом порядку було повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 362, ч. 3 ст. 358,ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 190 КК України.

Фактично повідомлення про підозру ОСОБА_6 було вручено керівнику КП «Добробут», у зоні обслуговування якого знаходиться будинок АДРЕСА_4 та додатково направлено «Укрпоштою» за адресою останнього відомого місця проживання ОСОБА_6 АДРЕСА_4 .

Обґрунтованість повідомленої 22.03.2023 року підозри ОСОБА_6 підтверджується наявністю достатніх підстав для підозри та матеріалами, що підтверджують обставини кримінального правопорушення і наявністю ризиків передбачених ст. 177 КПК України, які наведені нижче:

-висновками почеркознавчих експертиз, згідно з якими підписи у наданих на дослідження оригіналах 28 розпоряджень, які складені від імені голови Кілійської РДА ОСОБА_17 виконані самим ОСОБА_17 ;

-висновками земельно-технічних та оціночно-земельних експертиз щодо 28 земельних ділянок, які є предметом даних кримінальних правопорушень, якими підтверджено, що вони розташовані на території землекористування ДП «Ізмаїльське лісове господарство» розташовані у 14-му виділі 1-го кварталу Вилківського лісництва державного підприємства «Ізмаїльське лісове господарство», а також встановлено ринкову вартість земельних ділянок на момент незаконного вибуття з власності Українського народу у приватну;

-протоколом огляду земельної ділянки в межах квадратів № 1 № 40 ДП «Ізмаїльський лісгосп»;

-протоколами оглядів мобільних телефонів ОСОБА_6 та

ОСОБА_17 , які містять зафіксовані відомості про обставини листування між усіма учасниками організованої групи з приводу оборудок із 28 земельними ділянками, а також оглядом робочого комп`ютеру ОСОБА_6 , де у месенджері «Вайбер» містяться текстові повідомлення щодо обставин виконання ОСОБА_12 незаконних дій, а також інші відомості про вказані земельні ділянки.

- повідомленням про підозру ОСОБА_6 та іншими доказами, які в сукупності підтверджують обставини кримінального правопорушення та відповідають критерію належності та допустимості.

З огляду на важкість покарання, яке загрожує підозрюваному в разі визнання його винуватим у вчиненні вищевказаних кримінальних правоопрушень, слідчий суддя приходить до висновку про існування ризику переховування ОСОБА_6 від органів досудового розслідування та суду.

Крім того, враховуючи, що ОСОБА_6 , раніше займаючи посади реєстратораКілійського відділуОдеської регіональноїфілії Державногопідприємства «Центрдержавного земельногокадастру»,начальника відділуДержгеокадастру уКілійському районіОдеської областіта начальникавідділу уКілійському районіГУ Держгеокадаструв Одеськійобласті,можев подальшому вчинити спроби знищення, переховування оригіналів розпоряджень, які ним підписані щодо передачі інших земельних ділянок у приватну власність та користування, які наразі не вилучені органами досудового розслідування, утім прийняті, а також документів які стали підставами для їх прийняття, у тому числі звернень від осіб, а також додатків до них, а відтак слідчий суддя вважає, що на теперішній час ризик, передбачений п. 2 ч. 1 ст. 177 КПК України існує.

Враховуючи те, що ОСОБА_12 тривалий час був підлеглим по роботі ОСОБА_6 та мав на нього вплив навіть після звільнення з попереднього місця роботи та зв`язки з іншим підозрюваним ОСОБА_17 , слідчий суддя вважає обґрунтованими посиланням сторони обвинувачення щодо наявності ризик, передбаченого п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

А також те, що ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні ряду кримінальних правопорушень, у тому числі тяжких та особливо тяжкого кримінального правопорушення, що свідчить про явні негативнісоціальні інтересиостаннього йвідповідно пройого емоційно-вольовудеформацію,а відтакпідтверджуєнаявність ризику, передбаченого п. 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється особа.

Органом досудового розслідування до Київського районного суду м. Одеси направлено клопотання про застосування відносно підозрюваного ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

На даний час місцезнаходження підозрюваного ОСОБА_6 невідоме, на виклики слідчого не з`являється, у зв`язку з чим виконати інші необхідні слідчі дії по кримінальному провадженню не є можливим.

Таким чином встановлено, що підозрюваний переховується від органів досудового розслідування та суду, в зв`язку з чим не є можливим забезпечити його явку в судове засідання.

Беручи до уваги те, що ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 362, ч. 3 ст. 358,ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 190 КК України, ухиляється від явки до органу досудового розслідування, з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності, переховується від органу досудового розслідування встановити місцезнаходження підозрюваного не представилося можливим сторона обвинувачення звертається до слідчого судді із клопотанням про надання дозволу на його затримання.

В судовому засіданні прокурор клопотання про надання дозволу на затримання підозрюваного ОСОБА_6 підтримав у повному обсязі, клопотання просив задовольнити.

Заслухавши думку прокурора, вивчивши матеріали клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, а також матеріали клопотання про надання дозволу на затримання, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Відповідно до ч. 1ст. 188 КПК Українипрокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися із клопотанням про дозвіл на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 188 КПК України, вказане клопотання може бути подане одночасно з поданням клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або зміни іншого запобіжного заходу на тримання під вартою.

Відповідно до ч. 2 ст. 187 КПК України, якщо слідчий, прокурор подав разом із клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою клопотання про дозвіл на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу, слідчий суддя, суд приймає рішення згідно зістаттею 189цього Кодексу.

Як вбачається з матеріалів клопотання, 22.03.2023 року ОСОБА_6 в установленому законом порядку повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 362, ч. 3 ст. 358,ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 190 КК України.

Фактично повідомлення про підозру ОСОБА_6 було вручено керівнику КП «Добробут», у зоні обслуговування якого знаходиться будинок № 121 по вул. Севастопольскій у м. Кілія та додатково направлено «Укрпоштою» за адресою останнього відомого місця проживання ОСОБА_6 АДРЕСА_4 .

Зважаючи на дані, які містяться в наданих слідчому судді матеріалах, а також приймаючи до уваги п. 175 рішення ЄСПЛ у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.07.2011 року, згідно якого термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення, слідчий суддя вважає доведеним у судовому засіданні прокурором наявність обґрунтованої підозри за фактом вчинення ОСОБА_6 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 362, ч. 3 ст. 358,ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 190 КК України.

Враховуючи те, що встановити місцезнаходження підозрюваного ОСОБА_6 не виявилося можливим, а також враховуючи те, що ОСОБА_6 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 362, ч. 3 ст. 358,ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 28 ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 190 КК України, слідчий суддя приходить до переконання, що ОСОБА_6 на даний час ймовірно переховується від органів досудового розслідування, а також отримавши відомості про звернення сторони обвинувачення до слідчого судді з клопотанням про застосування відносно нього запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, до початку розгляду такого клопотання, продовжуватиме переховуватися від органів досудового розслідування та суду.

Таким чином, слідчий суддя приходить до переконання, що прокурором доведено наявність обставин, передбачених ч. 4 ст. 189 КПК України, які можуть бути підставою для постановлення ухвали слідчим суддею про надання дозволу на затримання.

На підставі викладеного, враховуючи обґрунтованість клопотання сторони обвинувачення, наявність правових підстав для задоволення такого клопотання, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання про надання дозволу на затримання ОСОБА_6 , з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, підлягає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 183, 188, 189 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчогоСВ РоздільнянськогоРВП ГУНПв Одеськійобласті ОСОБА_4 ,яке погодженопрокурором Київськоїокружної прокуратурим.Одеси ОСОБА_5 ,про дозвілна затриманняпідозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,з метоюйого приводудля участів розглядіклопотання прообрання відноснонього запобіжногозаходу увигляді триманняпід вартоюв рамкахкримінального провадження№ 42021160000000331від 06.07.2021року задовольнити.

Дати дозвіл на затримання підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування відносно нього запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Ухвала продозвіл на затримання втрачає свою дію 23.06.2023 року, або після приводу підозрюваного до суду для участі в розгляді клопотання про застосування відносно підозрюваної запобіжного заходу, добровільного з`явлення підозрюваного до слідчого судді, або відкликання ухвали прокурором.

Затримана на підставі ухвали слідчого судді, суду особа не пізніше тридцяти шести годин з моменту затримання повинна бути звільнена або доставлена до слідчого судді, який постановив ухвалу про дозвіл на затримання з метою приводу.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення23.03.2023
Оприлюднено27.03.2023
Номер документу109775345
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —947/19448/22

Ухвала від 26.06.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 13.06.2023

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кравець Ю. І.

Ухвала від 19.05.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 19.05.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 31.03.2023

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Ухвала від 31.03.2023

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Ухвала від 28.03.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 29.03.2023

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Ухвала від 24.03.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 24.03.2023

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні