Ухвала
від 27.03.2023 по справі 601/2883/21
КРЕМЕНЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 601/2883/21

Провадження № 1-кс/601/287/2023

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 березня 2023 року місто Кременець

Слідчий суддя Кременецького районного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Кременець клопотання старшого слідчого СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області капітана поліції ОСОБА_3 по кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12021211010000520 від 12.11.2021 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України, про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець та жителя АДРЕСА_1 , громадянина України, із середньою спеціальною освітою, не депутат, одружений, станом на звітну дату працює охоронцем у Тернопільській філії товариства з обмеженою відповідальністю «Венбест», на момент вчинення кримінальних правопорушень працював Підгаєцьким сільським головою та якому присвоєно 7 ранг 4 категорії посадової особи місцевого самоврядування, на утримані неповнолітні діти не перебувають, на обліку в лікаря нарколога та психіатра не перебуває, згідно ст. 89 КК України раніше не судимий, однак притягувався до кримінальної відповідальності - вирокомШумського районного суду Тернопільської області від 21.04.2014 визнано винуватим за ч. 1 ст. 366 КК України до 2 років обмеження волі із позбавленням права займати посади, що пов`язані із виконанням організаційно-розпорядчих функцій в органах місцевого самоврядування на строк 1 рік, за ч. 2 ст. 191 КК України у виді 3 років обмеження волі із позбавленням права займати посади, що пов`язані із виконанням організаційно-розпорядчих функцій в органах місцевого самоврядування на строк 2 роки, на підставі ст. 70 КК України остаточне покарання визначено у виді 3 років обмеження волі із позбавленням права займати посади, що пов`язані із виконанням організаційно-розпорядчих функцій в органах місцевого самоврядування на строк 2 роки; звільнено від відбування покарання на підставі п. «є» ст. 1 Закону України «Про амністію у 2014 році»

за участю:

-прокурора ОСОБА_5 ,

-слідчого ОСОБА_3 ,

-підозрюваного ОСОБА_4 ,

- захисника адвоката ОСОБА_7 ,

встановив:

Старший слідчий СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Кременецького районного суду Тернопільської області з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартоюдо підозрюваного ОСОБА_4 .. Клопотання погоджене прокурором Кременецької окружної прокуратури ОСОБА_5 .

Як зазначено у клопотанні, у провадженні СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження№12021211010000520 від 12.11.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Підгаєцька сільська рада Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області (код ЄДРПОУ 04394094) є органом місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальних громад сіл Підгайці, Кудлаївка, Вербиця Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області. Загальний склад ради, відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про місцеві вибори» становить 12 осіб, що підтверджується також загальними відомостями про голосування на місцевих виборах. Підгаєцька сільська рада Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

У відповідності до ч. 15 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», порядок скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Частини1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлюють, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Частиною 2 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України. Згідно ч. 3 ст. 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях.

Відповідно до ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова, серед іншого:

-забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержанняКонституціїта законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;

-організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету;

-підписує рішення ради та її виконавчого комітету;

-здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;

-скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;

-забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;

-є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою;

-представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;

-укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради.

Частиною 5 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Рішенням Підгаєцької сільської ради від 06.11.2015 №1 «Про результати голосування та підсумки виборів Підгаєцького сільського голови та депутатів сільської ради», яке прийнято на першій сесії сьомого скликанняПідгаєцької сільської ради:

- взято до відома повідомлення про результати виборів і визнання повноважень сільського голови та депутатів сільської ради;

- вважати з цього моменту початок повноважень Підгаєцького сільського голови і депутатів сільської ради, які обрані 25.10.2015;

- присвоєно Підгаєцькому сільському голові ОСОБА_4 7 ранг 4 категорії посадової особи місцевого самоврядування.

Таким чином, ОСОБА_4 , у відповідності до статей 2, 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», є посадовою особою місцевого самоврядування, та зобов`язаний у відповідності до статті 8 Закону України «Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» забезпечити: додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню; постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків, ініціативність і творчість у роботі; шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів місцевого самоврядування, турбота про високий рівень культури, спілкування і поведінки, авторитет органів та посадових осіб місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.

З урахуванням викладеного, відповідно до примітки до статті 364 КК України, ОСОБА_4 є службовою особою, який постійно здійснює функції представників місцевого самоврядування, а також обіймає постійно в органах місцевого самоврядування, посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій.

В клопотанні зазначено, що ОСОБА_4 будучи службовою особою, тобто особою, яка постійно здійснює функції місцевого самоврядування, а також обіймає постійно в органах місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, вчинив службове підроблення, а саме складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів - рішень Підгаєцької сільської ради про надання земельних ділянок.

Зокрема, 25.03.2019 до Підгаєцької сільської ради надійшло звернення ОСОБА_8 про затвердження технічної документації щодо відведення земельних ділянок.

В цей момент у ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на службове підроблення рішення Підгаєцької сільської ради про безоплатну передачу у власність ОСОБА_8 земельних ділянок.

Реалізуючи свій злочинний намір, що направлений на службове підроблення, ОСОБА_4 , діючи умисно, у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради рішення від 26.03.2019 № 274 «Про затвердження технічної документації щодо відведення земельних ділянок гр. ОСОБА_8 в с. Підгайці Шумського району Тернопільській області».

Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_8 земельних ділянок не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.

Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінального правопорушення. Враховуючи, що 15.04.2019 державним реєстратором Шумської районної державної адміністрації Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за ОСОБА_8 , кримінальне правопорушення вчинено в період з 25.03.2019 по 15.04.2019.

Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_4 рішення Підгаєцької сільської ради від 26.03.2019 №274 «Про затвердження технічної документації щодо відведення земельних ділянок гр. ОСОБА_8 в с. Підгайці Шумського району Тернопільській області» достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на рішенні проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального вважаться вищевказана юридична адреса.

В результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_4 незаконно передано у власність ОСОБА_8 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_1 ) земельні ділянки:

- із кадастровим № 6125885900:02:003:0005 площею 0,421 га, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області;

- із кадастровим №6125885900:02:003:0006, площею 0,3936 га, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області;

- із кадастровим №6125885900:02:003:0007, площею 0,2839 га, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області;

- із кадастровим № 6125885900:02:003:0008, площею 0,122 га, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області;

- всього 4 земельні ділянки загальною площею 1,2205 га.

Крім того, 09.06.2020 до Підгаєцької сільської ради надійшло звернення ОСОБА_9 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

В цей момент у ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на службове підроблення рішення Підгаєцької сільської ради про безоплатну передачу у власність ОСОБА_9 земельної ділянки.

Реалізуючи свій злочинний намір, що направлений на службове підроблення, ОСОБА_4 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи, а саме ОСОБА_9 , у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради рішення від 09.06.2020 № 453 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_9 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність».

Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_9 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.

В клопотанні зазначено, що ОСОБА_4 в порушення ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» підроблюючи рішення Підгаєцької сільської ради про безоплатну передачу у власність ОСОБА_9 , яка є його членом сім`ї, а саме дружиною, земельної ділянки, не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; вчинив дії та прийняв рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінального правопорушення. Враховуючи, що 13.07.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за ОСОБА_9 , кримінальне правопорушення вчинено в період з 09.06.2020 по 13.07.2020.

Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_4 рішення Підгаєцької сільської ради від 09.06.2020 № 453 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_9 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність» достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі ПідгайціШумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на рішенні проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального вважаться вищевказана юридична адреса.

В клопотанні зазначено, що в результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_4 незаконно передано у власність ОСОБА_9 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_2 ) земельну ділянку із кадастровим № 6125885900:03:002:0005 площею 2,0 га, вартістю 322 400 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.

Крім того, 09.06.2020 до Підгаєцької сільської ради надійшло звернення ОСОБА_10 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

В цей момент у ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на службове підроблення рішення Підгаєцької сільської ради про безоплатну передачу у власністьОСОБА_10 земельної ділянки.

Реалізуючи свій злочинний намір, що направлений на службове підроблення, ОСОБА_4 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи, а саме ОСОБА_10 , у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради рішення від 09.06.2020 № 451 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_10 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність».

Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_10 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.

Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінального правопорушення. Враховуючи, що 30.06.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за ОСОБА_10 , кримінальне правопорушення вчинено в період з 09.06.2020 по 30.06.2020.

Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_4 рішення Підгаєцької сільської ради від 09.06.2020 № 451 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_10 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність» достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі ПідгайціШумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на рішенні проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального вважаться вищевказана юридична адреса.

В результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_4 незаконно передано у власність ОСОБА_10 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_3 ) земельну ділянку із кадастровим №6125885900:03:002:0071 площею 2,0 га, вартістю 322 400 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.

Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у службовому підробленні, а саме складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України (із змінами, що внесені згідно із Законами№1508-VI від 11.06.2009 - зміни втратили чинність на підставі Закону№2808-VI від 21.12.2010; в редакції Закону№3207-VI від 07.04.2011; із змінами, внесеними згідно із Законами№222-VII від 18.04.2013, №1261-VII від 13.05.2014, та без врахування змін, які внесені згідно із Законом№2617-VIII від 22.11.2018 (закон набрав чинності 01.07.2020).

Крім того, 18.11.2020 до Підгаєцької сільської ради надійшло звернення ОСОБА_12 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

В цей момент у ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на службове підроблення рішення Підгаєцької сільської ради про безоплатну передачу у власність ОСОБА_12 земельної ділянки.

Реалізуючи свій злочинний намір, що направлений на службове підроблення, ОСОБА_4 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи, а саме ОСОБА_12 , у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради рішення від 18.11.2020 №548 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_12 в с. ПідгайціШумського району та передачу їх у власність».

Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_12 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.

Окрім того, ОСОБА_4 в порушення ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» підроблюючи рішення Підгаєцької сільської ради про безоплатну передачу у власність ОСОБА_12 , яка є його членом сім`ї, а саме дочкою, земельної ділянки, не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; вчинив дії та прийняв рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінального правопорушення. Враховуючи, що 03.12.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за ОСОБА_9 , кримінальне правопорушення вчинено в період з 18.11.2020 по 03.12.2020.

Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_4 рішення Підгаєцької сільської ради від 18.11.2020 №548 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_12 в с. ПідгайціШумського району та передачу їх у власність» достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі ПідгайціШумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на рішенні проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального вважаться вищевказана юридична адреса.

В результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_4 незаконно передано у власність ОСОБА_12 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_4 ) земельну ділянку із кадастровим №6125885900:02:003:0169 площею 0,3876 га, вартістю 71 090 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.

Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у службовому підробленні, а саме складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України (із змінами, що внесені згідно із Законами № 1508-VI від 11.06.2009 - зміни втратили чинність на підставі Закону № 2808-VI від 21.12.2010; в редакції Закону № 3207-VI від 07.04.2011; із змінами, внесеними згідно із Законами № 222-VII від 18.04.2013, № 1261-VII від 13.05.2014, № 2617-VIII від 22.11.2018).

Окрім того, ОСОБА_4 вчиняючи службові підроблення вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 364 КК України, а саме зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для інших фізичних осіб використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Підгаєцька сільська рада Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області (код ЄДРПОУ 04394094) є органом місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальних громад сіл Підгайці, Кудлаївка, Вербиця Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області. Загальний склад ради, відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про місцеві вибори» становить 12 осіб, що підтверджується також загальними відомостями про голосування на місцевих виборах. Підгаєцька сільська рада Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.

Частиною 5 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Рішенням Підгаєцької сільської ради від 06.11.2015 № 1 «Про результати голосування та підсумки виборів Підгаєцького сільського голови та депутатів сільської ради», яке прийнято на першій сесії сьомого скликанняПідгаєцької сільської ради:

- взято до відома повідомлення про результати виборів і визнання повноважень сільського голови та депутатів сільської ради;

- вважати з цього моменту початок повноважень Підгаєцького сільського голови і депутатів сільської ради, які обрані 25.10.2015;

- присвоєно Підгаєцькому сільському голові ОСОБА_4 7 ранг 4 категорії посадової особи місцевого самоврядування.

Таким чином, ОСОБА_4 , у відповідності до статей 2, 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», є посадовою особою місцевого самоврядування, та зобов`язаний у відповідності до статті 8 Закону України «Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» забезпечити: додержання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування; додержання прав та свобод людини і громадянина; збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома у зв`язку з виконанням службових обов`язків, а також іншої інформації, яка згідно із законом не підлягає розголошенню; постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації; сумлінне ставлення до виконання службових обов`язків, ініціативність і творчість у роботі; шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів місцевого самоврядування, турбота про високий рівень культури, спілкування і поведінки, авторитет органів та посадових осіб місцевого самоврядування; недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам місцевого самоврядування та держави.

З урахуванням викладеного, відповідно до примітки до статті 364 КК України, ОСОБА_4 є службовою особою, який постійно здійснює функції представників місцевого самоврядування, а також обіймає постійно в органах місцевого самоврядування, посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій.

ОСОБА_4 будучи службовою особою, тобто особою, яка постійно здійснює функції місцевого самоврядування, а також обіймає постійно в органах місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам органу місцевого самоврядування та держави, діючи в інтересах інших фізичних осіб, умисно підробив рішення Підгаєцької сільської ради, що призвело до незаконного вибуття із комунальної власності земельних ділянок та спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

Так, 09.06.2020 до Підгаєцької сільської ради надійшло звернення ОСОБА_9 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

В цей момент у ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на незаконне вибуття із комунальної власності земельної ділянки з метою одержання неправомірної вигоди для ОСОБА_9 .

Реалізуючи свій злочинний намір, що направлений на зловживання службовим становищем в інтересах ОСОБА_9 , ОСОБА_4 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи, а саме ОСОБА_9 , у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради рішення від 09.06.2020 № 453 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_9 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність».

Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_9 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.

Окрім того, ОСОБА_4 в порушення ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» підроблюючи рішення Підгаєцької сільської ради про безоплатну передачу у власність ОСОБА_9 , яка є його членом сім`ї, а саме дружиною, земельної ділянки, не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; вчинив дії та прийняв рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінально-протиправних дій. Враховуючи, що 13.07.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за ОСОБА_9 , кримінально-протиправні дії вчинено в період з 09.06.2020 по 13.07.2020.

Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_4 рішення Підгаєцької сільської ради від 09.06.2020 № 453 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_9 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність» достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на рішенні проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального вважаться вищевказана юридична адреса.

В результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_4 , умисно підроблено рішення Підгаєцької сільської ради, що призвело до незаконного вибуття із комунальної власності земельних ділянок та спричинило шкоду державним інтересам, а саме незаконно передано у власність ОСОБА_9 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_2 ) земельну ділянку із кадастровим № 6125885900:03:002:0005 площею 2,0 га, вартістю 322 400 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.

Крім того, 09.06.2020 до Підгаєцької сільської ради надійшло звернення ОСОБА_10 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

В цей момент у ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на незаконне вибуття із комунальної власності земельної ділянки з метою одержання неправомірної вигоди для ОСОБА_10 .

Реалізуючи свій злочинний намір, що направлений на зловживання службовим становищем в інтересах ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи, а саме ОСОБА_10 , у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради рішення від 09.06.2020 № 451 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_10 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність»..

Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_10 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.

Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінально-протиправних дій.Враховуючи, що 30.06.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за ОСОБА_10 , кримінально-протиправні дії вчинено в період 09.06.2020 по 30.06.2020.

Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_4 рішення Підгаєцької сільської ради від 09.06.2020 № 451 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_10 в с. Вербиця Шумського району та передачу їх у власність» достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі ПідгайціШумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на рішенні проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального вважаться вищевказана юридична адреса.

В результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_4 , умисно підроблено рішення Підгаєцької сільської ради, що призвело до незаконного вибуття із комунальної власності земельних ділянок та спричинило шкоду державним інтересам, а саме незаконно передано у власність ОСОБА_10 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_3 ) земельну ділянку із кадастровим№ 6125885900:03:002:0071 площею 2,0 га, вартістю 322 400 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.

Крім того, 18.11.2020 до Підгаєцької сільської ради надійшло звернення ОСОБА_12 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

В цей момент у ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на незаконне вибуття із комунальної власності земельної ділянки з метою одержання неправомірної вигоди для ОСОБА_12 .

Реалізуючи свій злочинний намір, що направлений на зловживання службовим становищем в інтересах ОСОБА_12 , ОСОБА_4 , діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи, а саме ОСОБА_12 , у невстановлений досудовим розслідуванням спосіб виготовив друкованим текстом, особисто підписав та скріпив печаткою Підгаєцької сільської ради рішення від 09.06.2020 № 548 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_12 в с. ПідгайціШумського району та передачу їх у власність».

Водночас, в порушення п. 34 ч. 1 ст. 26, ч. 15 ст. 46, частини 1 та 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», питання про безоплатну передачу у власність ОСОБА_12 земельної ділянки не розглядалося на пленарному засіданні сесії Підгаєцької сільської ради, та не обговорювалося. Більшість депутатів від загального складу ради за вказане рішення не голосувало.

Окрім того, ОСОБА_4 в порушення ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» підроблюючи рішення Підгаєцької сільської ради про безоплатну передачу у власність ОСОБА_12 , яка є його членом сім`ї, а саме дружиною, земельної ділянки, не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; вчинив дії та прийняв рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Під час досудового розслідування не встановлена точна дата вчинення кримінально-протиправних дій. Враховуючи, що 03.12.2020 державним реєстратором Шумської міської ради Тернопільської області здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за ОСОБА_12 , кримінально-протиправні дії вчинено в період з 18.11.2020 по 03.12.2020.

Досудовим розслідуванням місце підписання ОСОБА_4 рішення Підгаєцької сільської ради від 09.06.2020 № 548 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_12 в с. Підгайці Шумського району та передачу їх у власність» достеменно не встановлено, однак враховуючи, що Підгаєцька сільська рада зареєстрована в селі Підгайці Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області, та на рішенні проставлена печатка органу місцевого самоврядування, місцем вчинення кримінального вважаться вищевказана юридична адреса.

В результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_4 , умисно підроблено рішення Підгаєцької сільської ради, що призвело до незаконного вибуття із комунальної власності земельних ділянок та шкоду державним інтересам, а саме незаконно передано у власність ОСОБА_12 (реєстраційний номер облікової картки платників податків: НОМЕР_4 ) земельну ділянку із кадастровим № 6125885900:02:003:0169 площею 0,3876 га, вартістю 71 090 гривень, яка знаходиться на території Підгаєцької сільської ради Шумського району (на момент вчинення кримінальних правопорушень) Тернопільської області.

Всього в результаті кримінально-протиправний дій ОСОБА_4 незаконно вибуло із комунальної власності на користь ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_12 земельні ділянки загальною площею 4,3876 га загальною вартістю 715 890 гривень, що спричинило тяжкі наслідки, що перевищує 250 разівнеоподатковуваний мінімум доходів громадян, а отже заподіяно тяжкі наслідки державним інтересам на вказану суму

На підставі викладеного, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для інших фізичних осіб використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, а саме у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України (із змінами, внесеними згідно із Законами № 270-VI від 15.04.2008, № 1508-VI від 11.06.2009 - зміни по Закону № 1508-VI втратили чинність на підставі Закону № 2808-VI від 21.12.2010; в редакції Закону № 3207-VI від 07.04.2011; із змінами, внесеними згідно із Законами № 222-VII від 18.04.2013, № 746-VII від 21.02.2014, № 1261-VII від 13.05.2014, № 770-VIII від 10.11.2015, № 263-IX від 31.10.2019).

Метою застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою є забезпечення виконання підозрюваним ОСОБА_4 покладених на нього процесуальних обов`язків, запобігання його спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, вчиняти інші кримінальні правопорушення.

Підставою застосування запобіжного заходу відносно ОСОБА_4 у вигляді тримання під вартою є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні останнім кримінального правопорушення, що свідчить про злочинну діяльність останнього та наявність ризиків передбачених ст. 177 КПК України.

В клопотанні зазначено, що ОСОБА_4 вчинив тяжкий умисний корисливий корупційний злочин, за який передбачене покарання у виді позбавлення волі на строк відтрьох до шести років. У зв`язку з цим усвідомлюючи наявність такої кримінальної відповідальності, ОСОБА_4 перебуваючи на волі може вчиняти незаконні дії спрямовані на переховування від органів досудового розслідування та суду, може незаконно впливати на свідків і спонукати їх до перекручування відомостей, які їм відомі з метою уникнення відповідальності.

В обґрунтування підстав для обрання запобіжного заходу в клопотанні зазначенообставини:

- ОСОБА_4 притягувався до кримінальної відповідальності - вироком Шумського районного суду Тернопільської області від 21.04.2014 визнано винуватим за ч. 1 ст. 366 КК України до 2 років обмеження волі із позбавленням права займати посади, що пов`язані із виконанням організаційно-розпорядчих функцій в органах місцевого самоврядування на строк 1 рік, за ч. 2 ст. 191 КК України у виді 3 років обмеження волі із позбавленням права займати посади, що пов`язані із виконанням організаційно-розпорядчих функцій в органах місцевого самоврядування на строк 2 роки, на підставі ст. 70 КК України остаточне покарання визначено у виді 3 років обмеження волі із позбавленням права займати посади, що пов`язані із виконанням організаційно-розпорядчих функцій в органах місцевого самоврядування на строк 2 роки; звільнено від відбування покарання на підставі п. «є» ст. 1 Закону України «Про амністію у 2014 році». Таким чином, ОСОБА_4 уже притягувався до кримінальної відповідальності. Отже, існує ризик, що ОСОБА_4 може продовжувати свою злочинну діяльність;

- ОСОБА_4 може впливати на свідків по кримінальному провадженні, оскільки працював на посаді сільського голови і таким чином він може знайти важелі впливу на свідків, які були депутатами сільської ради;

- дочка ОСОБА_4 - ОСОБА_12 працює на посаді завідувача сектора ГУ ДПС в Тернопільській області; син ОСОБА_4 - ОСОБА_13 працює на посаді заступника командира взводу роти конвойної служби окремого підрозділу (з місцем знаходження у м. Чортків) ГУНП в Тернопільській області і є працівником правоохоронного органу. Таким чином, ОСОБА_4 використовуючи допомогу своїх близьких родичів, також матиме можливість впливати на свідків з метою змусити їх надати покази на свою користь;

- ч. 2 ст. 364 КК України є корупційним злочином і покарання у виді позбавлення волі від трьох до шести років підлягає реальному виконанню

Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Підозрюваний ОСОБА_4 та його захисник адвокат ОСОБА_7 проти обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою заперечили, просили відмовити в клопотанні. В запереченнях зазначив, що ОСОБА_4 належним чином виконує покладені на нього процесуальні обов`язки, а саме: постійно мешкає за однією адресою (не змінює місце проживання), із свідками у справі стосовно їх показань не спілкується, не переховується від суду. Не було підтверджено і не було наведено доказів будь-яких контактів ОСОБА_4 із свідками по даній справі.

При вирішення питання про застосування запобіжного заходу до ОСОБА_14 просить суд врахувати наступні обставини та надані докази: ОСОБА_14 15 квітня 2022 року був прийнятий на роботу охоронника відділу охорони та безпеки Тернопільської філії ТОВ «ВЕНБЕСТ». Зарекомендував себе виконавчим, дисциплінованим та комунікабельним співробітником. А також грамотно і вчасно виконує поставлені завдання, сумлінно ставиться до виконання своїх посадових обов`язків. Активно бере участь в заходах, спрямованих на підвищення професійної майстерності. У колективі користується повагою та авторитетом. Колеги вважають його добрим товаришем, готовим надати допомогу у скрутній ситуації. Дана інформація підтверджується Характеристикою ОСОБА_4 з місця роботи Тернопільська філія ТОВ «ВЕНБЕСТ», яка видана від 23 березня 2023 року і засвідчена печаткою підприємства та підписом директора ТОВ «ВЕНБЕСТ» ОСОБА_15 .. Згідно довідки-характеристики на ОСОБА_4 зазначається, що до Кременецької міської ради на нього скарг не надходило. А також протягом періоду з 2020 по 2023 рр. ОСОБА_4 адмінкомісією до адміністративної відповідальності не притягався. Довідка-характеристика засвідчується печаткою Кременецької міської ради та підписом старости с. Підгайці ОСОБА_16 . Відповідно до Довідки №45 від 24 березня 2023 року, виданої лікарем Комунального некомерційного підприємства Кременецького центру первинної медико-санітарної допомоги Кременецької міської ради ОСОБА_17 засвідчується факт поставленого діагнозу ОСОБА_4 : гіпертонічна хвороба II ступеня, підслизовий новоутвірстравохода (копія довідки додається. Довідка засвідчена печаткою підприємства, а також печаткою та підписом лікаря ОСОБА_17 ). Окрім цього, вказаний діагноз підтверджується довідкою № 3055 від 20.09.2018, яка була видана лікарем медичного центру святої Параскеви ОСОБА_18 . За результатами обстеження було виявлено передракове захворювання, а саме у висновку зазначається «підслизовий новоутвір с/3 стравоходу, наймовірніше GIST» (копія довідки, засвідченої підписом лікаря ОСОБА_18 додається). Вважають, що подане клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стороною обвинувачення не є належно необґрунтованим, а ризики не підтверджені достатніми доказами, тому клопотання не підлягає задоволенню.

Вислухавши думку сторін кримінального провадження, дослідивши надані матеріали, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ст. 131 КПК України, одним із заходів забезпечення кримінального провадження з метою досягнення його дієвості є запобіжні заходи.

За змістом ч.4 ст. 176 КПК України, запобіжні заходи застосовуються під час досудового розслідування слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з прокурором, або за клопотанням прокурора, а під час судового провадження - судом за клопотанням прокурора.

Згідно ст. 183 КПК України, тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що в разі обрання іншого більш м`якого запобіжного заходу підозрюваний, обвинувачений може ухилитися від слідства або суду, знищити речові докази, перешкоджати встановленню істини у справі або продовжувати злочинну діяльність. При цьому суд повинен врахувати обставини, які вказані в ст. 178 КПК України.

Запобіжний захід у виді тримання під вартою не може бути застосовано, окрім як до раніше не судимої особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк понад п`ять років (п. 4 ч. 2 ст. 183 КПК України).

Згідно ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

На думку слідчого судді, наведені в клопотанні обставини та додані до нього документи, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.366, ч.2 ст. 364 КК України, та повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами.

Отже, з урахуванням змісту долучених до клопотання матеріалів кримінального провадження у їх сукупності, слідчий суддя встановив, що зазначені у клопотанні обставини підозри мають місце і підтверджуються на даному етапі розслідування достатньою сукупністю доказів. Окрім цього, беззаперечних доказів, які б спростовували обґрунтованість підозри пред`явленої ОСОБА_4 , слідчому судді не надано.

При цьому, необхідно відзначити, що на даному етапі кримінального провадження стандарт доказування «обґрунтована підозра» не передбачає, що уповноважені органи мають оперувати доказами, достатніми для пред`явлення обвинувачення чи ухвалення обвинувального вироку.

Відтак, слідчий суддя не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності та допустимості для вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо нього заходу забезпечення кримінального провадження, одним із яких є запобіжний захід, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Окрім наявної обґрунтованої підозри, слідчий суддя вважає, що на даний час існують ризики зазначенні у клопотанні слідчого, а саме:

- переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду (п.1 ч.1 ст.177 КПК України). Існування вказаного ризику підтверджується тим, що ОСОБА_4 усвідомлюючи міру покарання за вчинене ним кримінальне правопорушення, може навмисно переховуватись від органу досудового розслідування та суду з метою уникнення відповідальності. Окрім того, Європейський суд з прав людини у справі "Ілійков проти Болгарії" закріпив, що «суворість передбаченого покарання» є суттєвим елементом при оцінюванні «ризиків переховування або повторного вчинення злочинів».

- незаконно впливати на свідка (п.3 ч.1 ст.177 КПК України). Вказаний ризик підтверджується тим, що ОСОБА_4 може впливати на вказаних учасників провадження, чинити відповідний тиск на свідків, він може схиляти свідків до дачі неправдивих показів, відмови від участі у кримінальному провадженні, що негативно вплине на хід досудового розслідування, на його покази з метою уникнення кримінальної відповідальності.

Згідно ч.4 ст.194 КПК України якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе обставини, передбачені пунктами 1 та 2 частини першої цієї статті, але не доведе обставини, передбачені пунктом 3 частини першої цієї статті, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбачені частинами п`ятою та шостою цієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання.

Суд вважає, що застосування більш м`якого запобіжного заходу у вигляді нічного домашнього арешту для ОСОБА_4 , буде достатнім та необхідним для належної поведінки підозрюваного і таким, що зможе запобігти ризикам передбаченим ст.177 КПК України, оскільки підстав для застосування більш суворого або більш м`якого запобіжного заходу під час розгляду не встановлено.

Згідно ч.ч. 1,2 ст. 181 КПК України, домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про необхідність застосування до підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту та покладає на останнього обов`язки, передбачені ст.181 КПК України.

Судом роз`яснено підозрюваному вимогист.ст.181, 194 КПК України та наслідки невиконання обов`язків, які покладаються на нього.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.177, 178, 181, 194, 205, 206 КПК України, суд -

постановив:

Клопотання старшого слідчого СВ Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області капітана поліції ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою - задовольнити частково.

Застосувати щодо підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту в певний період доби, а саме з 22 год. 00 хв. по 06 год.00 хв. за адресою: АДРЕСА_1 до 19 травня 2023 року.

Покласти на обвинуваченого ОСОБА_4 обов`язки, згідно ч.5 ст.194 КПК України, а саме:

- прибувати до слідчого, прокурора за першою вимогою;

- не залишати місце постійного проживання: АДРЕСА_1 без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- не спілкуватися із свідками у даному кримінальному провадженні;

- повідомляти прокурора/суд про зміну місця проживання.

Обов`язки, визначені ухвалою суду, покладаються на підозрюваного, згідно ч.6 ст.194 КПК України, на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення Кременецьким районним відділом поліції Головного управління Національної поліції в Тернопільської області.

Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора в даному кримінальному провадженні.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`яти днів з моменту її проголошення.

Повний текст ухвали складено 27.03.2023.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКременецький районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення27.03.2023
Оприлюднено29.03.2023
Номер документу109830954
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —601/2883/21

Ухвала від 08.05.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Клим Т. П.

Ухвала від 08.05.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Клим Т. П.

Ухвала від 07.04.2023

Кримінальне

Тернопільський апеляційний суд

Галіян Л. Є.

Ухвала від 07.04.2023

Кримінальне

Тернопільський апеляційний суд

Галіян Л. Є.

Ухвала від 25.04.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Клим Т. П.

Ухвала від 25.04.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Клим Т. П.

Ухвала від 21.04.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Клим Т. П.

Ухвала від 03.04.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Клим Т. П.

Ухвала від 30.03.2023

Кримінальне

Тернопільський апеляційний суд

Галіян Л. Є.

Ухвала від 27.03.2023

Кримінальне

Кременецький районний суд Тернопільської області

Клим Т. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні