Рішення
від 28.03.2023 по справі 560/13000/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/13000/22

РІШЕННЯ

іменем України

28 березня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А.

за участю:секретаря судового засідання Коваль Д.Л. представника позивача Білого В.В., представників відповідача Дідоряк М.Г. та Гаврилевич А.Л., представників Хмельницької обласної державної адміністрації Чухась О.О., Антонюка Н.В., представника Департаменту освіти та науки Хмельницької обласної державної адміністрації Рябчук О.В., розглянувши адміністративну справу за позовом Кам`янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Хмельницька обласна державна адміністрація , Департамент освіти та науки Хмельницької обласної державної адміністрації до управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування пунктів 1 та 2 вимоги,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати пункти 1 та 2 вимоги Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 07.02.2022 № 132403-14/362-2022 «Щодо усунення порушень законодавства».

Позовні вимоги мотивовані тим, що Закон України «Про загальну середню освіту» та Закон України «Про повну загальну середню освіту» не передбачають вичерпного та остаточного переліку видів педагогічної діяльності та їх відсотку у співвідношенні до тарифної ставки. Тому висновок ревізорів про те, що наявність і здійснення такого виду діяльності, як завідування предметною кафедрою у Ліцеї не може здійснюватись і не підлягає оплаті у розмірі 0,5 тарифної ставки, суперечить вимогам чинного законодавства

Відповідно до п. 1 Штатних нормативів № 1205 типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти поширюються на усі типи закладів загальної середньої освіти, в тому числі опорні заклади загальної середньої освіти та їх філії (далі - школи), крім шкіл-інтернатів усіх типів, санаторних шкіл, шкіл соціальної реабілітації, вечірніх (змінних) шкіл, спеціальних закладів загальної середньої освіти та закладів спеціалізованої освіти, які створені відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», та визначають максимальну кількість посад (штатних одиниць).

З огляду на зазначене, Штатний норматив № 1205 не може застосовуватись до позивача, а тому Ліцей не повинен відповідати вказаним нормативам.

Також вказує, що відряджені військовослужбовці не були призначені на посади у Хмельницьку обласну державну адміністрацію, а в Ліцей, а тому вона не вправі здійснювати видатки на оплату їх праці. Правомірність використання Ліцеєм коштів освітньої субвенції для виплат грошового забезпечення військовослужбовцям також підтверджено листом Міністерства освіти і науки України від 30.05.2022 № 1/5727-22, в якому зазначено, що оплата праці з нарахуванням має здійснюватися в межах кошторисних призначень Ліцею за відповідною бюджетною програмою за рахунок спрямування коштів освітньої субвенції

Ухвалою суду від 02.01.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

Відповідач подав відзив на позов, згідно якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує, що згідно з п.1 Штатних нормативів № 1205 (в редакції, що діяла до 05.11.2021), «Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти поширюються на усі типи закладів загальної середньої освіти, в тому числі опорні заклади загальної середньої освіти та їх філії (далі - школи), крім шкіл-інтернатів усіх типів, спеціальних, санаторних шкіл, шкіл соціальної реабілітації та вечірніх (змінних) шкіл, та визначають максимальну кількість посад (штатних одиниць)». Отже, у переліку закладів загальної середньої освіти, на які не поширюються Штатні нормативи № 1205, Військового ліцею, що є спеціалізованим закладом освіти, немає і вказані штатні нормативи поширюються на ліцей.

Посада «завідувач кафедрою-професор» міститься у Переліку № 963 у розділі Посади науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівня акредитації, яким Кам`янець-Подільський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області не являється. Також посада завідувач кафедрою не передбачена у розділі «Перелік посад педагогічних працівників» Переліку № 963.

Наказами Міністерства оборони України протягом 2019-2021 років відряджено 3-х військовослужбовців офіцерського складу, які зараховані до списків особового складу Збройних Сил України, до Хмельницької обласної державної адміністрації для призначення на відповідну посаду в Кам`янець-Подільському ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області із залишенням на військовій службі.

Згідно з пунктом 1 Постанови № 104 визначено, що виплата грошового забезпечення провадиться за рахунок коштів тих державних органів, установ та організацій, до яких відряджені зазначені військовослужбовці.

Як встановлено в ході проведення ревізії, військовослужбовцям, відкомандированим до Хмельницької ОДА (проходять службу у Кам`янець-Подільському ліцеї з посиленою військово - фізичною підготовкою Хмельницької області) в періоді, що підлягав ревізії, нарахування та виплата грошового забезпечення проведена за рахунок коштів освітньої субвенції за КЕКВ 2112 «Грошове забезпечення військовослужбовців».

Хмельницька обласна державна адміністрація подала письмові пояснення, згідно яких просить задовольнити позовні вимоги. Вказує, що оплата праці військовослужбовців, які відряджені з Міністерства оборони України до Хмельницької обласної державної адміністрації та призначені в подальшому на посади у Кам`янець- Подільському ліцеї з посиленою військово-фізичноюпідготовкою Хмельницької області, правомірно здійснювалася в межах кошторисних призначень Кам`янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області за рахунок коштів освітньої субвенції.

Департамент освіти та науки Хмельницької обласної державної адміністрації також подав письмові пояснення. Вказує, що у Кам`янець-Подільський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області відряджені військовослужбовці призначені на посади, передбачені штатним розписом закладу, які належать до педагогічних відповідно до Переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 №963.

Зважаючи на вищезазначене, оплата праці з нарахуваннями здійснюється в межах кошторисних призначень Кам`янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області за відповідною бюджетною програмою за рахунок спрямування коштів освітньої субвенції.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

Відповідно до п.1 розділу І Статуту, Кам`янець-Подільський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області здійснює свою діяльність відповідно до Конституцій України, чинного законодавства, у тому числі Законів України "Про освіту" та "Про загальну середню освіту", Положення про середній загальноосвітній навчальний заклад, Положення про ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою, власного Статуту.

Згідно Положення про Кам`янець-Подільський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області, ліцей є середнім загальноосвітнім навчальним закладом з військово-професійною спрямованістю навчання та виховання і належить до середньої загальноосвітньої школи третього ступеня з поглибленим вивченням програми допризивної підготовки юнаків.

В період з 14.12.2021 по 27.12.2021 управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Кам`янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області за період з 01.01.2019 по 31.12.2021.

За наслідком складено Акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Кам`янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області від 04.01.2022 №03-33/1 за період з 01.01.2019 по 31.12.2021.

Актом ревізії зафіксовано наступні порушення:

1) Ревізією використання коштів освітньої субвенції на виплату заробітної плати встановлено, що протягом 2019-2021 років в Ліцеї утримувалось 1,5 ставки завідувачів кафедрами, які зайняті 3 вчителями Ліцею (по 0,5 ставки кожен), тоді як посади завідувачів кафедр у закладах загальної середньої освіти не передбачені Типовими штатними нормативами закладів загальної середньої освіти, затвердженими наказом № 1205 (далі - Штатні нормативи №1205). Таким чином, в порушення ст. 103-2 Бюджетного кодексу України та Штатних нормативів № 1205, протягом періоду з 01.01.2019 по 31.12.2021 року, за рахунок коштів освітньої субвенції Ліцеєм проведено видатки в загальній сумі 564967,00 грн (з врахуванням ЄСВ), в тому числі за 2019 рік - 163784,41 грн, 2020 рік - 176253,19 грн та 2021 рік - 224929,40 грн на утримання 1,5 шт.од. понаднормативних посад завідувачів кафедр;

2) У 2019 - 2021 роках у відповідності до Указу Президента України від 03.05.2017 № 126/2017 «Про Перелік посад, що заміщуються військовослужбовцями Збройних Сил України, інших військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення у державних органах, на підприємствах, в установах, організаціях, а також державних та комунальних навчальних закладах, та граничних військових звань за цими посадами» у Ліцеї здійснювалось заміщення посад (командирів рот - старших вихователів, вихователя взводу) військовослужбовцями Збройних Сил України, в тому числі: у 2019 році - 3-х посад та у 2020 - 2021 років - 2-х посад.

Як встановлено в ході проведення ревізії, військовослужбовцям, відкомандированим до Хмельницької ОДА (проходять службу у Ліцеї) в періоді, що підлягав ревізії, нарахування та виплата заробітної плати проводилася за рахунок коштів освітньої субвенції, замість проведення зазначених виплат за рахунок коштів обласного бюджету.

Таким, чином, відповідачем зроблено висновок, що в порушення вимог п.1 постанови КМ України від 07.02.2001 № 104 «Про порядок і норми грошового та матеріального забезпечення військовослужбовців Збройних Сил, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, інших військових формувань, осіб начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби, відряджених до державних органів, установ та організацій», протягом періоду з 01.01.2019 по 31.12.2021, на оплату праці військовослужбовців Ліцею (без педагогічного навантаження) офіцерського складу, які зараховані до списків особового складу Збройних Сил України, зайво використано кошти освітньої субвенції в сумі 2167877,27 грн (2019 рік - 875568,44 грн, 2020 рік - 589258,72 грн, 2021 рік-703050,11 грн).

Не погодившись з виявленими порушеннями, на вказаний Акт ревізії позивачем було подано заперечення від 21.01.2022 № 01-36/13.

Розглянувши заперечення, відповідачем направлено Висновки на заперечення, що затверджені начальником Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 03.02.2022.

У подальшому на адресу Ліцею надійшла вимога від 07.02.2022 № 132403-14/362-2022 «Про усунення порушень законодавства», яким відповідач вимагає усунення Ліцеєм виявлених порушень, зокрема:

Пункт 1 вимоги - переглянути штатний розпис Ліцею та привести його у відповідність до чинного законодавства. Відшкодувати до державного бюджету кошти освітньої субвенції, використані на утримання понаднормативних посад завідувачів кафедр в сумі 564967,00 грн, або усунути порушення шляхом зменшення Ліцею асигнувань на вказану суму;

Пункт 2 вимоги - відшкодувати до державного бюджету кошти освітньої субвенції, використані на виплати грошового забезпечення військовослужбовцям ліцею, в загальній сумі 2167877,27 грн. або усунути порушення шляхом зменшення Ліцею асигнувань на вказану суму.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд звертає увагу на таке.

Щодо права на оскарження вимоги у судовому порядку, суд враховує наступне.

Верховний суд у постанові від 25.05.2018 у справі №810/4712/14 зазначив, що збитки чи інші суми, які підлягають стягненню, відшкодовуються у судовому порядку за позовом органу державного фінансового контролю чи господарюючого суб`єкта, правильність їх обчислення та обґрунтованість вимог перевіряє суд, який розглядає цей позов, а не адміністративний позов підконтрольної установи про визнання вимоги протиправною.

Верховний суд у постанові від 27 травня 2021 року по справі №160/8621/19 також вказав, що законність і правильність обчислення розміру збитків може бути предметом перевірки в судовому порядку за позовом органу державного фінансового контролю про їхнє стягнення, а не у справі за позовом підконтрольної установи про визнання вимоги протиправною.

Однак, проаналізувавши зміст спірної вимоги в оскаржуваній частині, суд констатує, що вона не містить вимоги про стягнення збитків.

Вимога спрямована на коригування роботи позивача та приведення відповідно до вимог законодавства. Наведене не виключає права підконтрольної установи на перевірку оскаржуваної вимоги в судовому порядку.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 12 травня 2022 року у справі №620/4169/20 та від 10 листопада 2022 року у справі №826/12663/18.

Проведеною ревізією Ліцею встановлено порушення вимог ст.103-2 Бюджетного кодексу України, Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 року № 1205, Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6 в період з 01.01.2019 по 31.12.2021. Це призвело до проведення Ліцеєм за рахунок освітньої субвенції видатків на утримання 1,5 штатних одиниць понаднормативних посад завідувачів кафедр, на що використано 564967,00 гривень.

Так, згідно з ч.4 ст.9 Закону України «Про освіту» у системі спеціалізованої освіти здобуття загальної середньої освіти забезпечує, зокрема, ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою - заклад спеціалізованої освіти II-III або III ступенів військового профілю для дітей з 13 років.

Положення про заклади спеціалізованої освіти затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у відповідній сфері.

Згідно з п.2 Положення про ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.1999 р. № 717 (яке було чинним до 07.07.2021) ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою є середнім загальноосвітнім навчальним закладом з військово-професійною спрямованістю навчання та виховання і належить до середньої загальноосвітньої школи третього ступеня з поглибленим вивченням програми допризовної підготовки юнаків.

Згідно з п.2 Положення про військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2021 № 672 (чинний з 07.07.2021), ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою - заклад спеціалізованої освіти, що забезпечує здобуття освіти військового профілю для осіб (далі - ліцеїсти) з 13 років одночасно із здобуттям базової та/або профільної середньої освіти.

Згідно з частиною 1 статті 43 Закону України «Про загальну середню освіту» (чинного до 18.03.2020) та частиною 1 ст.59 Закону України «Про повну загальну середню освіту» (чинного з 18.03.2020) - заклади загальної середньої освіти провадять фінансово-господарську діяльність відповідно до Бюджетного кодексу України, цих Законів, Закону України "Про освіту", "Про місцеве самоврядування в Україні", та інших нормативно- правових актів.

Постановою Кабінету міністрів України від 06.12.2010 №1205 затверджено Типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти (далі - Штатні нормативи №1205), які зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2010 року за № 1308/18603.

Згідно з п.1 Штатних нормативів № 1205 (в редакції, що діяла до 05.11.2021), типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти поширюються на усі типи закладів загальної середньої освіти, в тому числі опорні заклади загальної середньої освіти та їх філії (далі - школи), крім шкіл-інтернатів усіх типів, спеціальних, санаторних шкіл, шкіл соціальної реабілітації та вечірніх (змінних) шкіл, та визначають максимальну кількість посад (штатних одиниць). Формування штатів шкіл передбачається з урахуванням їх контингенту учнів, кількості класів, режиму роботи, площ та санітарного стану приміщень, будівель і споруд.

Згідно з п.1 Штатних нормативів № 1205 (в редакції, що діє з 05.11.2021), типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти поширюються на усі типи закладів загальної середньої освіти, в тому числі опорні заклади загальної середньої освіти та їх філії (далі - школи), крім шкіл-інтернатів усіх типів, санаторних шкіл, шкіл соціальної реабілітації, вечірніх (змінних) шкіл, спеціальних закладів загальної середньої освіти та закладів спеціалізованої освіти, які створені відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», та визначають максимальну кількість посад (штатних одиниць). Формування штатів шкіл передбачається з урахуванням їх контингенту учнів, кількості класів, режиму роботи, площ та санітарного стану приміщень, будівель і споруд.

|Ревізією встановлено, що у 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021 та 2021/2022 навчальних роках начальником ліцею ОСОБА_1 були видані накази від 03.09.2018 №74-к, від 02.09.2019 №79-к, від 01.09.2020 №90-к та від 03.09.2021 №65-к про призначення вчителів ліцею завідувачами предметними кафедрами.

Отже, у переліку закладів загальної середньої освіти, на які не поширюються Штатні нормативи № 1205, на час виникнення спірних правовідносин (та на дати видання наказів про призначення вчителів ліцею завідувачами предметними кафедрами) не було військового ліцею, що є спеціалізованим закладом освіти.

Тому вказані штатні нормативи поширювались на ліцей.

Згідно п.2 Штатних нормативів № 1205, штатний розпис школи розробляється в межах затвердженого центральними та місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування фонду заробітної плати, дотримуючись найменування посад, передбачених цими Типовими штатними нормативами.

Однак цими Типовими штатними нормативами не передбачено посади завідувача кафедрою.

Крім того, ч.1 ст.22 Закону України № 463-ІХ «Про повну загальну середню освіту», ч.1 ст.24 Закону України № 651-XIV «Про загальну середню освіту» визначено, що перелік посад педагогічних працівників системи загальної середньої освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 №963 затверджено Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників (далі - Перелік №963).

Посада «завідувач кафедрою-професор» міститься у Переліку № 963 у розділі Посади науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівня акредитації, яким Кам`янець-Подільський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області не являється.

Також посада завідувач кафедрою не передбачена у розділі «Перелік посад педагогічних працівників» Переліку № 963.

Крім цього, згідно з Класифікатором професій ДК 003:2010 Національного класифікатора України, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 №327 посада "Завідувач кафедрою" з КП 1229.4 віднесена до категорії «Керівники підрозділів у сфері освіти та виробничого навчання».

Пунктом 2 наказу "Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти" передбачено, що керівникам закладів надається право у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади (крім керівних), не передбачені штатними нормативами для даного закладу, в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватись лише в межах однієї категорії (педагогічного, господарсько-обслуговуючого тощо) персоналу.

Враховуючи наведене, оскільки посада завідувача кафедри є керівною посадою, введення таких у спірному періоді суперечило і вищевказаній нормі.

Таким чином, протягом 2019-2021 років за рахунок коштів освітньої субвенції в ліцеї утримувалось 1,5 ставки завідувачів кафедрами, які зайняті 3 вчителями ліцею (по 0,5 ставки кожен), тоді як посади завідувач кафедр у закладах загальної середньої освіти не були передбачені Штатними нормативами №1205 та Переліком № 963.

Тому у цій частина оскаржувана вимога є правомірною та не підлягає скасуванню.

Щодо пункту 2 оскаржуваної вимоги, суд звертає увагу на таке

Ревізією встановлено, що протягом періоду з 01.01.2019 по 31.12.2021 за рахунок освітньої субвенції Військовим ліцеєм проведено виплати грошового забезпечення військовослужбовцям (без педагогічного навантаження) офіцерського складу, які зараховані до списків особового складу Збройних Сил України, чим порушено ч.1 ст.103-2 Бюджетного кодексу України та п.3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, на що використано 2167877,27 грн.

Відповідно до вимог ч.1 ст.103-2 Бюджетного кодексу України та п.3 Порядку та Умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6 (далі-Порядок та умови № 6) освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників.

Згідно з ч.10 ст.6 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» передбачено, що військовослужбовці Збройних Сил України та інших військових формувань можуть бути відряджені до державних органів, підприємств, установ, організацій, а також державних та комунальних закладів освіти для виконання завдань в інтересах оборони держави та її безпеки із залишенням на військовій службі. Перелік посад, що заміщуються військовослужбовцями у таких державних органах, на підприємствах, в установах, організаціях, а також державних та комунальних закладах освіти, затверджується Президентом України.

Указом Президента України від 03.05.2017 №126/2017, для Хмельницької обласної державної адміністрації, зокрема в Кам`янець-Подільському ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою, затверджено перелік посад, що заміщуються військовослужбовцями Збройних Сил України в кількості 6 осіб, в тому числі: начальник ліцею, полковник - 1 шт. од, заступник начальника ліцею з виховної роботи начальник відділення виховної роботи, підполковник 1 шт. од, командир роти - старший офіцер - вихователь, підполковник - 2 шт. од, та командир взводу-офіцер-вихователь. майор - 2 шт. одиниці.

На підставі наказу Міністра оборони України від 05 жовтня 2000 року № 073 та наказу управління освіти Хмельницької обласної державної адміністрації від 24.11.2000 № 63 - к (а):

- ОСОБА_2 (відрядженого до Хмельницької ОДА із залишенням на військовій службі) 24 листопада 2000 року призначено командиром роти - старшим офіцером - вихователем Кам`янець-Подільського ліцею з поглибленою військово-фізичною підготовкою на базі Кам`янець-Подільського військово-інженерного інституту.

- ОСОБА_3 (відрядженого до Хмельницької ОДА із залишенням на військовій службі) 24 листопада 2000 року призначено командиром роти - старшим офіцером - вихователем Кам`янець-Подільського ліцею з поглибленою військово-фізичною підготовкою на базі Кам`янець-Подільського військово-інженерного інституту.

Наказом управління освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації від 29.11.2011 № 425 - нк ОСОБА_3 01 грудня 2011 року призначено вихователем Кам`янець- Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області.

На підставі наказів Міністра оборони України від 15 листопада 2017 року № 792, Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації від 05 січня 2018 року № 01-к, ОСОБА_4 (відрядженого до Хмельницької ОДА із залишенням на військовій службі) 05 січня 2018 року призначено на посаду командира взводу - офіцера - вихователя Кам`янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області, штатно-посадова категорія «майор».

Перевіркою встановлено, що наказами Міністерства оборони України протягом 2019-2021 років відряджено 3-х військовослужбовців офіцерського складу, які зараховані до списків особового складу Збройних Сил України, до Хмельницької обласної державної адміністрації для призначення на відповідну посаду в Кам`янець-Подільському ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області із залишенням на військовій службі.

Правовий статус військовослужбовців визначається Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», згідно з ч.1 ст.9 якого передбачена виплата військовослужбовцям грошового забезпечення.

Абзацом 3 частини 4 статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» визначено, що «Порядок і розміри грошового забезпечення військовослужбовців, відряджених до державних органів, підприємств, установ, організацій, а також державних та комунальних навчальних закладів для виконання завдань в інтересах оборони держави та її безпеки із залишенням на військовій службі, визначаються Кабінетом Міністрів України».

В ревізійному періоді зазначеним військовослужбовцям здійснювалось нарахування грошового забезпечення відповідно до Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 07.06.2018 №260 та постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2001 №104 «Про порядок і норми грошового та матеріального забезпечення військовослужбовців Збройних Сил, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, інших військових формувань, осіб начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби, відряджених до державних органів, установ та організацій» (далі-Постанова №104).

Згідно з пунктом 1 Постанови № 104 визначено, що виплата грошового забезпечення провадиться за рахунок коштів тих державних органів, установ та організацій, до яких відряджені зазначені військовослужбовці.

Як встановлено в ході проведення ревізії, військовослужбовцям, відкомандированим до Хмельницької ОДА (проходять службу у Кам`янець-Подільському ліцеї з посиленою військово - фізичною підготовкою Хмельницької області) в періоді, що підлягав ревізії, нарахування та виплата грошового забезпечення проведена за рахунок коштів освітньої субвенції за КЕКВ 2112 «Грошове забезпечення військовослужбовців».

За позицією відповідача, на оплату праці військовослужбовців ліцею зайво використано кошти освітньої субвенції, оскільки вони були відряджені до Хмельницької ОДА.

Проте встановлені обставини підтверджують факт призначення військовослужбовців на відповідні посади Ліцею (передбачені штатним розписом закладу), а не Хмельницької ОДА.

Оскільки відряджені військовослужбовці згідно Переліку були призначені на посади саме у Кам`янець-Подільському ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області, а не в Хмельницькій обласній державній адміністрації, тому, відповідно, Хмельницька ОДА не може здійснювати видатків на оплату їх праці.

У листі Міністерства освіти і науки України зазначених від 30.05.2022 № 1/5727-22 "Про оплату праці військовослужбовців" також вказано про те, що оплата праці з нарахуваннями військовослужбовцям, які призначені на посади у Кам`янець-Подільському ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою (на посади, передбачені штатним розписом закладу, які належать до педагогічних), має здійснюватися в межах кошторисних призначень Кам`янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області за відповідною бюджетною програмою за рахунок спрямування коштів освітньої субвенції.

Крім того, відповідно до постанови КМ України від 14.06.2000 № 963 «Про затвердження переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників» посади старших вихователів, вихователів відносяться до посад педагогічних працівників.

Згідно з ч.1 ст.24 Закону України "Про повну загальну середню освіту" робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.

Подібна норма містилась і у ст.60 Закону України "Про освіту".

Таким чином, є помилковими твердження відповідача про те, що у вищезазначених військовослужбовців Ліцею було відсутнє педагогічне навантаження.

Тому у цій частині оскаржувана вимога є протиправною та підлягає скасуванню.

Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 1,3 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

У зв`язку із частковим задоволенням позовних вимог у відповідності до статті 139 КАС України сплачений позивачем судовий збір у розмірі 24810 грн. слід стягнути з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань пропорційно до розміру задоволених майнових позовних вимог (79,32%) - у сумі 19679 грн. 29 коп.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов Кам`янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 2 вимоги управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 07.02.2022 №132403-14/362-2022 "Щодо усунення порушень законодавства".

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Кам`янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області судовий збір у розмірі 19 679 (дев`ятнадцять тисяч шістсот сімдесят дев`ять) грн. 29 коп. за рахунок бюджетних асигнувань управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 03 квітня 2023 року

Позивач:Кам`янець-Подільський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області (вул. Гагаріна, буд. 56,Кам`янець-Подільський,Хмельницька область,32300 , код ЄДРПОУ - 25921037) Відповідач:Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області (вул. Котляревського, буд. 1,Чернівці,Чернівецький район, Чернівецька область,58010 , код ЄДРПОУ - 40913650) Треті особи:Хмельницька обласна державна адміністрація (29005, Хмельницька область, м.Хмельницький, майдан Незалежності, буд.2 , код ЄДРПОУ - 22985083) Департамент освіти та науки Хмельницької обласної державної адміністрації (29005, Хмельницька область, м.Хмельницький, майдан Незалежності, буд.1, код ЄДРПОУ - 44243885)

Головуючий суддя Д.А. Божук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2023
Оприлюднено05.04.2023
Номер документу109970422
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —560/13000/22

Ухвала від 28.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Рішення від 28.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 17.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 02.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

Ухвала від 25.01.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Божук Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні