Рішення
від 06.04.2023 по справі 280/23/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

06 квітня 2023 року о/об 14 год. 15 хв.Справа № 280/23/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул.Лягіна, буд.6, м.Миколаїв, Миколаївська область, 54001; код ЄДРПОУ ВП 44104027)

до Приватного підприємства ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1 (вул.Тбіліська, буд.2, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69001; код ЄДРПОУ 41569335)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача - Головне управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663)

про стягнення коштів за податковим боргом,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Миколаївській області (надалі позивач, ГУ ДПС у Миколаївській області) до Приватного підприємства ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1 (надалі відповідач, ПП ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1), в якому позивач просить суд стягнути з Приватного підприємства ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1 в дохід держави податковий борг в сумі 58551,72 грн. з податку на додану вартість з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих Приватне підприємство ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1.

Позивач у позові зазначив, що за ПП ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1 обліковується податковий борг з податку на додану вартість у сумі 58551 грн. 72 коп., який виник з сум узгоджених податкових зобов`язань самостійно визначених відповідачем.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідач про розгляд справи повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача - Головним управлінням ДПС у Запорізькій області (надалі третя особа, ГУ ДПС у Запорізькій області) пояснення до суду не подано.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 06.02.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Заборгованість відповідача з податку на додану вартість виникла у результаті несплати узгоджених сум грошового зобов`язання, визначених ПП ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1 самостійно у поданих до контролюючого органу: Податковій декларації з податку на додану вартість від 19.06.2020, за 2020 рік, якою визначено до сплати грошове зобов`язання з податку на додану вартість у сумі 126512 грн. 00 коп.; Уточнюючому розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 24.03.2021, яким самостійно збільшено суму ПДВ, що підлягала сплаті до бюджету, на 2787 грн. 00 коп. та визначено штраф, нарахований платником самостійно у зв`язку з виправленням помилки, у сумі 84 грн. 00 коп.

Згідно з ст.129 Податкового кодексу України контролюючим органом нараховано відповідачу пеню у сумі 00 грн. 84 коп.

З урахуванням переплати та часткової сплати заборгованість у відповідача по податку на додану вартість складає 58551 грн. 72 коп.

Доказів самостійної сплати у повному обсязі податкового зобов`язання з податку на додану вартість (платіжних документів) ПП ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1 до суду не надало.

Таким чином, загальна заборгованість з податку на додану вартість складає 58551 грн. 72 коп.

Відповідачем 12.05.2021 змінено своє місцезнаходження на - вул.Тбіліська, буд.2, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69001. Відповідач має код ЄДРПОУ 41569335.

12.06.2021 відповідача взято на облік як платника податків у Головному управлінні ДПС у Запорізькій області.

Податковий контроль це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).

За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Як передбачено п.1 Розділу І «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», затвердженого 12.01.2021 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2021 за №321/35943 (надалі «Порядок ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»), цей Порядок визначає правила ведення в податкових органах оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Згідно з п.2 Розділу І «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску (далі - платежі), що ведеться за кожним видом платежу.

Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених, повернутих та відшкодованих сум платежів територіальними органами ДПС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які мають сплачуватися такими платниками на рахунки, відкриті в розрізі адміністративно-територіальних одиниць. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та фондами загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування за відповідним видом платежу та відповідною адміністративно-територіальною одиницею.

Відповідно до п.10.2 "Порядку обліку платників податків і зборів", затвердженого 09.12.2011 наказом Міністерства фінансів України №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 за №462), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300, у разі зміни місцезнаходження суб`єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду (календарного року). Якщо внаслідок зміни місцезнаходження щодо юридичної особи (крім юридичних осіб, які включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або фізичної особи-підприємця змінюється територія територіальної громади, такий платник податків обліковується з відповідною ознакою та визначенням коду території територіальної громади згідно з КАТОТТГ, що відповідає: попередньому місцезнаходженню платника податків - до закінчення бюджетного періоду; новому місцезнаходженню платника податків - з наступного бюджетного періоду.

У п.95.5 ст.95 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) зазначено: "... У разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошових зобов`язань та/або пені, визначених платником податків у податкових деклараціях або уточнюючих розрахунках, що подаються контролюючому органу в установлені цим Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутності/наявності у меншій сумі непогашеного зобов`язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань, та/або бюджетного відшкодування податку на додану вартість. У разі наявності непогашеного зобов`язання держави перед платником податків у сумі, що є меншою за суму податкового боргу, ця норма застосовується в межах різниці між сумою податкового боргу та сумою зобов`язання держави. У разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошових зобов`язань та/або пені, визначених платником податків у податкових деклараціях або уточнюючих розрахунках, що подаються контролюючому органу в установлені цим Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутності/наявності у меншій сумі непогашеного зобов`язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань, та/або бюджетного відшкодування податку на додану вартість. У разі наявності непогашеного зобов`язання держави перед платником податків у сумі, що є меншою за суму податкового боргу, ця норма застосовується в межах різниці між сумою податкового боргу та сумою зобов`язання держави. ...".

Тобто, станом на 05.12.2022 (день подачі даної позовної заяви до суду) відповідач не може перебувати на обліку як платник податків у ГУ ДПС у Миколаївській області.

Протилежного позивачем не обгрунтовано.

Позивачем не надано до суду інтегровану картку ПП ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1 згідно з якою б за відповідачем обліковувався податковий борг у сумі 58551 грн. 72 коп. по податку на додану вартість станом на 05.12.2022 (день подачі даної позовної заяви до суду).

Також, з позовної заяви та доданих до неї документів вбачається, що податковий борг у сумі 58551,72 грн. з податку на додану вартість виник у результаті несплати відповідачем грошових зобов`язань, визначених ним у податковій декларації та уточнюючому розрахунку, та підлягає стягненню контролюючим органом у позасудовому порядку.

Протилежного позивачем нормативно не доведено.

Таким чином, позивачем у позові не зазначено нормативного обґрунтування можливості звернення позивачу з даним позовом до адміністративного суду (з урахуванням наведених приписів п.10.2 "Порядку обліку платників податків і зборів", затвердженого 09.12.2011 наказом Міністерства фінансів України №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 за №462), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300, п.95.5 ст.95 Податкового кодексу України та фактичних обставин) та не додано до позову доказу наявності у відповідача податкового боргу у сумі 58551 грн. 72 коп. по податку на додану вартість станом на 05.12.2022 (день подачі даної позовної заяви до суду).

Отже, доводи позивача не можуть бути взяті судом до уваги через викладене вище.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул.Лягіна, буд.6, м.Миколаїв, Миколаївська область, 54001; код ЄДРПОУ ВП 44104027) до Приватного підприємства ПІВДЕНЬБУДСЕРВІС-1 (вул.Тбіліська, буд.2, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69001; код ЄДРПОУ 41569335), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача - Головне управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663), про стягнення коштів за податковим боргом - відмовити у повному обсязі.

У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 06.04.2023.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.04.2023
Оприлюднено10.04.2023
Номер документу110059532
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —280/23/23

Рішення від 06.04.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні