ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" квітня 2023 р. справа № 300/2549/21
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі судді Боршовського Т.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Культурний та мистецький простір Прикарпаття до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області про стягнення заборгованості бюджету з відшкодування ПДВ в розмірі 484549,00 грн. та пені в розмірі 56155,82 грн.
ВСТАНОВИВ:
Мушинський Віктор Тадеушович в інтересах Приватного підприємства Культурний та мистецький простір Прикарпаття (далі позивач, ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття) звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (далі відповідач 1, ГУ ДПС в Івано-Франківській області), в якому просив суд стягнути з Державного бюджету України через Головне управління ДКС України у Івано-Франківській області на користь позивача заборгованість бюджету з відшкодування ПДВ у розмірі 484549,00 грн. та пеню в розмірі 56155,82 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття в податковій декларації з податку на додану вартість за лютий 2019 року у розділі ІІІ Розрахунки за звітний період, стр. 20.2 сума відємного значення ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунку платника у банку, відобразило ПДВ в сумі 484549,00 грн. До декларації додану Розрахунок суми бюджетного відшкодування та заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника в розмірі 484549,00 грн. Так, позивач подав всі необхідні документи для бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку в сумі 484549,00 грн. ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття пройшло процедуру судового оскарження податкового повідомлення-рішення від 16.05.2019 № 0000311202 про застосування штрафних санкцій в сумі 121137,00 грн., складеного за результатами акту ГУ ДФС в Івано-Франківській області від 18.04.2019 № 1777/09-19-12-02-11/40912892 «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття щодо суми бюджетного відшкодування на поточний рахунок платника у банку за лютий 2019 року в сумі 484549,00 грн. Позивач 29.03.2021 подало до ДПІ у м. Івано-Франківську заяву про повернення з державного бюджету податку на додану вартість в сумі 484549,00 грн., що задекларовано до бюджетного відшкодування в декларації з податку на додану вартість за лютий 2019 року. За результатом розгляду такої заяви від 29.03.2021 ДПІ у м. Івано-Франківську повідомило про необхідність провести у відповідність відомості в заяві в частині реквізитів поточного рахунку платника податку для перерахування бюджетного відшкодування. В квітні 2021 року ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття подало уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за лютий 2019 року, в якій вказано реквізити позивача для повернення з державного бюджету податку на додану вартість в сумі 484549,00 грн. ДПІ у м. Івано-Франківську не виконала визначені законом зобов`язання щодо повернення позивачу суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 484549,00 грн. Відповідно до пункту 200.23 статті 200 Податкового кодексу України ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття здійснило розрахунок пені за несвоєчасне повернення бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 484549,00 грн. на розрахунковий рахунок підприємства за період з 01.02.2020 по 31.05.2021, що становить 56155,82 грн. та підлягає стягненню з Державного бюджету України через Головне управління ДКС України у Івано-Франківській області на користь позивача разом із заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ у розмірі 484549,00 грн.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.06.2021 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
08.07.2021 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області № 7251/5/09-19-20-01 від 07.07.2021 на позовну заяву. У відзиві представник відповідача заперечив проти задоволення позову. Вказав, що за результатом оскарження податкового повідомлення-рішення від 16.05.2019 № 0000311202 про застосування штрафних санкцій в сумі 121137,00 грн., складеного за результатами акту ГУ ДФС в Івано-Франківській області від 18.04.2019 № 1777/09-19-12-02-11/40912892 «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття щодо суми бюджетного відшкодування на поточний рахунок платника у банку за лютий 2019 року в сумі 484549,00 грн., позивач 29.03.2021 подав до ДПІ у м. Івано-Франківську заяву про повернення з державного бюджету податку на додану вартість в сумі 484549,00 грн., що задекларовано до бюджетного відшкодування в декларації з податку на додану вартість за лютий 2019 року, однак позивачем неправильно було заповнено реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування ПДВ. За вказаних обставин, відшкодувати ПДВ в сумі 484549,00 грн. було не можливо без уточнення банківських реквізитів, про що повідомлено ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття листом від 06.04.2021 № 3390/6/09-19-18-06-11. Позивач подав 26.04.2021 уточнюючий розрахунок з правильними реквізитами поточного рахунку платника податку, а відповідач довідкою від 16.06.2021 № 511/09-19-18-06-11/40912332 про підтвердження сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами судового розгляду суму ПДВ в розмірі 484549,00 грн. узгоджено до відшкодування та повернуто платнику на розрахунковий рахунок 24.06.2020. Так, представник відповідача зазначив, що Головне управління ДПС в Івано-Франківській області є неналежним відповідачем в цій справі, оскільки бюджетне відшкодування ПДВ здійснює орган Казначейства. Щодо стягнення пені в розмірі 56155,82 грн., то відповідач з незалежних від себе причин не міг зазначити правильний банківський рахунок у Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування для відшкодування податку на додану вартість, а тому відсутні підстави щодо стягнення пенсі за несвоєчасне повернення бюджетного відшкодування. Представник відповідача просить суд відмовити в задоволенні позову (а.с. 73-86).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.01.2022 залучено Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області як другого відповідача в справі № 300/2549/21.
Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області правом на подання відзиву на позов не скористалось. Ухвалу від 05.01.2022 про залучення як другого відповідача отримало 13.01.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 92).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.04.2023 закрито провадження у справі № 300/2549/21 за позовом Приватного підприємства Культурний та мистецький простір Прикарпаття до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області в частині стягнення з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у Івано-Франківській області на користь Приватного підприємства Культурний та мистецький простір Прикарпаття заборгованості з відшкодування ПДВ у розмірі 484549,00 грн.
Обставини справи, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.
20.03.2019 ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття подало до Івано-Франківської ДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2019 року, в якій зазначило суму від`ємного значення ПДВ 484549,00 грн., що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку (а.с. 22).
Одночасно з податковою декларацією з податку на додану вартість позивач подав до Івано-Франківської ДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області розрахунок бюджетного відшкодування від 20.03.2019 (а.с. 21) та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 20.03.2019 (а.с. 22).
18.04.2019 за результатами камеральної перевірки даних, задекларованих ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття у податковій звітності з податку на додану вартість щодо суми бюджетного відшкодування на поточний рахунок платника у банку за лютий 2019 року, складено акт № 1777/09-19-12-02-11/40912892, згідно висновків якого встановлено порушення позивачем підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14, пункту 189.1 статті 189, пункту 198.5 статті 198 пукту 200.1 абзацу «б» пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України в частині достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку задекларованого у декларації за лютий 2019 року в сумі 484549,00 грн. (а.с.12-18).
16.05.2019 Головне управління ДФС в Івано-Франківській області прийняло податкове повідомлення-рішення № 0000311202 про застосування до позивача штрафних санкцій в сумі 121137,00 грн. (а.с. 19).
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.10.2019 за результатом розгляду справи № 300/1466/19, яке набрало законної сили 30.01.2020, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 0000311202 від 16.05.2019 (а.с. 36-43).
29.03.2021 ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття подало до ДПІ в м. Івано-Франківську Головного управління ДПС в Івано-Франківській області заяву про повернення з державного бюджету податку на додану вартість в сумі 484549,00 грн., що задекларовано до бюджетного відшкодування в декларації з податку на додану вартість за лютий 2019 року (а.с. 54).
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області листом від 06.04.2021 № 3390/6/09-19-18-06-11 повідомило позивача, що з метою внесення до Реєстру заяв про повернення бюджетного відшкодування даних щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття необхідно привести у відповідність відомості в заяві про повернення суми бюджетного відшкодування, в частині реквізитів поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування (а.с. 55).
26.04.2021 ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття подало до ДПІ в м. Івано-Франківську Головного управління ДПС в Івано-Франківській області уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок (а.с. 56-59) та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 26.04.2021 (а.с. 60-61).
16.06.2021 Головне управління ДПС в Івано-Франківській області склало довідку № 511/09-19-18-06-11/40912332 про підтвердження сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами судового розгляду суму ПДВ в розмірі 484549,00 грн. узгоджено до відшкодування (а.с. 83).
24.06.2021 ПДВ в розмірі 484549,00 грн. повернуто ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття на розрахунковий рахунок.
ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття звернувся з цим позовом до суду, в якому просить суд стягнути з Державного бюджету України через Головне управління ДКС України у Івано-Франківській області на користь позивача заборгованість бюджету з відшкодування ПДВ у розмірі 484549,00 грн. та пеню в розмірі 56155,82 грн.
Норми права, якими керувався суд, та мотиви їх застосування:
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (а редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Підпунктом 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 Податковий кодекс України (далі ПК України) визначено, що бюджетне відшкодування це відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків, регламентовано статтею 200 ПК України.
Відповідно до пункту 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з пунктом 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.7 статті 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Відповідно до підпункту 200.7.1 пункту 200.7 статті 200 ПК України формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
До такого Реєстру вносяться такі дані:
1) найменування платника податку та його індивідуальний податковий номер;
2) дата подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку, поданої у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання);
3) сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зазначена у кожній заяві, поданій у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання), у тому числі окремо, яка підлягає перерахуванню на рахунок платника податку у банку та/або в рахунок сплати грошових зобов`язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
4) сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зменшена на суму податкового боргу;
5) реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування;
6) реквізити бюджетних рахунків для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
7) реквізити бюджетного рахунка, з якого здійснюється бюджетне відшкодування податку;
8) дата початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку (в разі їх подання), в складі яких подана заява про повернення суми бюджетного відшкодування, з обов`язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна);
9) сума податку, заявленого до бюджетного відшкодування, та дата поданої до контролюючого органу заяви в разі виникнення у платника податку необхідності змінити напрям узгодженого бюджетного відшкодування;
10) дата складення та вручення платнику податків акта перевірки;
11) дата та номер податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування за кожною заявою з урахуванням (у разі подання) уточнюючого розрахунку, неузгоджена контролюючим органом;
12) дата початку оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, що оскаржується;
13) дата закінчення оскарження податкового повідомлення-рішення та сума бюджетного відшкодування, узгоджена за результатами оскарження;
14) сума узгодженого контролюючим органом бюджетного відшкодування за кожною заявою та дата її узгодження;
15) дата та сума повернення бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку;
16) дата та сума зарахування (перерахування) в рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
Внесення даних до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування посадовими особами відповідних органів здійснюється з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Порядок ведення та форма Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з підпунктом 200.7.2 пункту 200.7 статті 200 ПК України заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.
Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Пунктом 200.9 статті 200 ПК України форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Відповідно до пункту 200.10 статті 200 ПК України у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).
Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.
Згідно з пунктом 200.11 статті 200 ПК України контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку - за днем її фактичного подання провести документальну перевірку платника податку в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від`ємного значення, сформованого за операціями: за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками; з придбання товарів/послуг за період до 1 січня 2017 року у платників податку, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до статті 209 цього Кодексу.
У визначені цим пунктом терміни проводяться також документальні перевірки, передбачені підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу.
Рішення про проведення документальної перевірки має бути прийнято не пізніше закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки.
Пунктом 200.12 статті 200 ПК України зазначена у заяві сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з однієї із таких дат:
а) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення перевірки, в разі, якщо контролюючим органом внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про відсутність порушень під час такої перевірки;
б) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, з обов`язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна);
в) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для складення акта перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату складення акта перевірки;
г) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого цим Кодексом для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про дату та номер податкового повідомлення-рішення;
ґ) з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.
У випадках, передбачених підпунктами "б" і "в" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування в автоматичному режимі на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
У випадках, передбачених підпунктами "а", "г" і "ґ" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування контролюючим органом на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України".
У разі наявності у платника податку податкового боргу бюджетному відшкодуванню підлягає заявлена сума податку, зменшена на суму такого податкового боргу.
У разі виникнення у платника податку необхідності зміни напряму узгодженого бюджетного відшкодування, такий платник податку має право подати відповідну заяву до контролюючого органу, який не пізніше наступного робочого дня з дня отримання такої заяви зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Пунктом 200.13 статті 200 ПК України визначено, що на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п`яти операційних днів.
Відповідно до пункту 200.14 статті 200 ПК України якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:
б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;
в) у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.
Згідно з пунктом 200.15 статті 200 ПК України у разі коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника.
У разі неузгодження контролюючим органом суми податку, заявленої до відшкодування, або її частини зобов`язання з бюджетного відшкодування податку в частині неузгодженої суми виникає з дня закінчення процедури адміністративного або судового оскарження, за результатами якої прийнято рішення на користь платника податків.
Пунктом 200.23 статті 200 ПК України визначено, що суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Механізм ведення Мінфіном інформаційного ресурсу Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість визначає Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 № 26 (далі Порядок № 26).
Відповідно до пункту 3 Порядку № 26 формування Реєстру здійснюється автоматично на підставі баз даних ДФС та Казначейства.
Згідно з пунктом 4 Порядку № 26 орган ДФС вносить до Реєстру такі дані:
найменування платника податку на додану вартість (далі - платник податку) та його індивідуальний податковий номер;
дату подання заяви про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі - заява) на рахунок платника податку у банку, поданої у складі податкової декларації з податку на додану вартість (далі - податкова декларація) або уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість (далі - уточнюючий розрахунок) (в разі їх подання);
дату надсилання платнику податку органом ДФС повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання);
суму податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зазначену в кожній заяві, поданій у складі податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання), у тому числі окремо, яка підлягає перерахуванню на рахунок платника податку у банку та/або в рахунок сплати грошових зобов`язань, та/або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
суму податку, заявленого до бюджетного відшкодування, зменшену на суму податкового боргу;
реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування;
реквізити бюджетних рахунків для перерахування бюджетного відшкодування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
реквізити бюджетного рахунка, з якого здійснюється бюджетне відшкодування;
дату початку та закінчення проведення перевірки даних податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання), в складі яких подана заява, з обов`язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна);
суму податку, заявленого до бюджетного відшкодування, та дату поданої до органу ДФС заяви у разі виникнення у платника податку необхідності змінити напрям узгодженого бюджетного відшкодування;
дату складення та вручення платнику податку акта перевірки;
дату та номер податкового повідомлення-рішення та суму бюджетного відшкодування за кожною заявою з урахуванням уточнюючого розрахунку (у разі їх подання), не узгоджену органом ДФС;
дату початку оскарження податкового повідомлення-рішення та суму бюджетного відшкодування, що оскаржується;
дату закінчення оскарження податкового повідомлення-рішення та суму бюджетного відшкодування, узгоджену за результатами оскарження;
суму узгодженого органом ДФС бюджетного відшкодування за кожною заявою та дату її узгодження.
Пунктом 5 Порядку № 26 визначено, що заяви виключаються з Реєстру згідно з пунктом 48.7 статті 48, пунктом 49.11 статті 49 і пунктом 50.1 статті 50 Податкового кодексу України.
Заяви автоматично вносяться до Реєстру протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.
Відповідно до пункту 6 Порядку № 26 повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення заяв до Реєстру.
Згідно з пунктом 7 Порядку № 26 інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі органом ДФС на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
У разі коли за результатами перевірки даних податкової декларації або уточнюючого розрахунку платник податку розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган ДФС не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника податку або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру.
Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду орган ДФС на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника податку.
Пунктом 8 Порядку № 26 визначено, що казначейство вносить до Реєстру такі дані:
дату та суму повернення бюджетного відшкодування на рахунок платника податку у банку;
дату та суму зарахування (перерахування) в рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
Відповідно до пункту 9 Порядку № 26 дані щодо бюджетного відшкодування органами Казначейства у порядку безспірного списання податку на додану вартість за судовими рішеннями надаються Казначейством для формування Реєстру окремо на наступний робочий день після здійснення такого відшкодування.
ДФС відображає зазначену інформацію у Реєстрі.
Згідно з пунктом 11 Порядку № 26 інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі в автоматичному режимі на наступний робочий день після виникнення випадку, коли органом ДФС не внесені до Реєстру відомості про: дату початку та закінчення проведення перевірки даних податкової декларації або уточнюючого розрахунку (в разі їх подання) з обов`язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна, документальна); дату складення акта перевірки.
Пунктом 12 Порядку № 26 визначено, що узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу Казначейства для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі та перераховується органом Казначейства у строки, передбачені пунктом 200.13 статті 200 Податкового кодексу України, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
При цьому органу Казначейства стають доступними для виконання узгоджені суми бюджетного відшкодування, зазначені в Реєстрі, які підлягають поверненню.
Відповідно до пункту 14 Порядку № 26 казначейство здійснює бюджетне відшкодування на підставі даних Реєстру, що містяться в інформаційному ресурсі Мінфіну, а також з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України та пункту 55 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України.
Оцінка аргументів сторін. Висновки суду:
В позовній заяві представник позивача зазначив, що ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття подав контролюючому органу всі необхідні документи для бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку в сумі 484549,00 грн. Так, до податкової декларації позивача з податку на додану вартість за лютий 2019 року додано Розрахунок суми бюджетного відшкодування та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника в розмірі 484549,00 грн. ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття пройшло процедуру судового оскарження податкового повідомлення-рішення від 16.05.2019 № 0000311202 про застосування штрафних санкцій в сумі 121137,00 грн., складеного за результатами акту ГУ ДФС в Івано-Франківській області від 18.04.2019 № 1777/09-19-12-02-11/40912892 «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття щодо суми бюджетного відшкодування на поточний рахунок платника у банку за лютий 2019 року в сумі 484549,00 грн. Позивач 29.03.2021 подало до ДПІ у м. Івано-Франківську заяву про повернення з державного бюджету податку на додану вартість в сумі 484549,00 грн., що задекларовано до бюджетного відшкодування в декларації з податку на додану вартість за лютий 2019 року, однак за результатом розгляду такої заяви від 29.03.2021 ДПІ у м. Івано-Франківську повідомило про необхідність провести у відповідність відомості в заяві в частині реквізитів поточного рахунку платника податку для перерахування бюджетного відшкодування.
Відповідач у відзиві на позовну заяву зазначив, що позивач 29.03.2021 подав до ДПІ у м. Івано-Франківську заяву про повернення з державного бюджету податку на додану вартість в сумі 484549,00 грн., що задекларовано до бюджетного відшкодування в декларації з податку на додану вартість за лютий 2019 року, однак позивачем неправильно було заповнено реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування ПДВ. За вказаних обставин, відшкодувати ПДВ в сумі 484549,00 грн. було не можливо без уточнення банківських реквізитів, про що повідомлено ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття листом від 06.04.2021 № 3390/6/09-19-18-06-11.
Суд звертає увагу на те, що відповідно до підпункту 200.7.1 пункту 200.7 статті 200 ПК України до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування вносяться такі дані: реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування; реквізити бюджетних рахунків для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
Також пунктом 4 Порядку № 26 передбачено, що орган ДФС вносить до Реєстру такі дані як реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування та реквізити бюджетних рахунків для перерахування бюджетного відшкодування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
Таким чином, заява про повернення суми бюджетного відшкодування обов`язково має містити реквізити поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування та реквізити бюджетних рахунків для перерахування бюджетного відшкодування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, оскільки такі відомості підлягають внесенню до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
Суд встановив, що в заяві про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 20.03.2019 позивач зазначив номер рахунку, на який просив перерахувати 484549,00 грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість: 26001001474781 (а.с. 22).
Суд звертає увагу на те, що 28.12.2018 Правління Національного банку України прийнято постанову № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні».
Так, відповідно до пункту 1 вказаної постанови № 162 від 28.12.2018 банки України з 05 серпня 2019 року:
1) формують номер банківського рахунку відповідно до Національного стандарту України Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні. (IBAN Registry:2009, NEQ) ДСТУ-Н 7167:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 454 (далі - стандарт IBAN);
2) під час формування номера банківського рахунку за стандартом IBAN використовують структуру номера рахунку аналітичного обліку, вимоги до нумерації якого встановлені в додатку 2 до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 11 вересня 2017 року № 89 (зі змінами).
Згідно з пунктом 3 постанови № 162 від 28.12.2018 банки України зобов`язані з 05 серпня до 31 жовтня 2019 року самостійно здійснювати зміну (не за ініціативою клієнта) діючих рахунків клієнтів банків відповідно до вимог стандарту IBAN із збереженням довжини номера рахунку аналітичного обліку - не більше 14 символів.
Пунктом 4 постанови № 162 від 28.12.2018 банки України відповідно до Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18 серпня 2015 року № 721, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 вересня 2015 року за № 1058/27503 (зі змінами), повідомляють контролюючі органи:
1) про нові рахунки клієнтів - платників податків, відкриті з 05 серпня 2019 року за стандартом IBAN;
2) з 05 серпня до 31 жовтня 2019 про: змінені рахунки клієнтів - платників податків відповідно до вимог пункту 3 цієї постанови; закриття рахунків клієнтів - платників податків.
Відповідно до пункту 5 постанови № 162 від 28.12.2018 банки України зобов`язані у 10-денний строк після закінчення періоду, установленого в абзаці першому підпункту 2 пункту 4 цієї постанови, повідомити контролюючі органи про всі відкриті рахунки клієнтів - платників податків станом на 31 жовтня 2019 року.
Згідно з пунктом 6 постанови № 162 від 28.12.2018 банки України та їх клієнти, Державна казначейська служба України з 05 серпня 2019 року до 12 січня 2020 року в документах на переказ коштів заповнюють:
1) реквізити Код банку платника/отримувача/стягувача та Рахунок платника/отримувача/стягувача або
2) реквізит Рахунок платника/отримувача/стягувача за стандартом IBAN. У реквізиті Код банку платника/отримувача/стягувача зазначається нуль.
З огляду на зміст вищевказаної постанови Правління Національного банку України № 162 від 28.12.2018 на час подання ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 20.03.2019, така постанова Правління Національного банку України № 162 від 28.12.2018 про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» була прийнята, однак її вимоги про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) починали діяти з 05.08.2019, а до 12.01.2020 банки України та їх клієнти, Державна казначейська служба України мали остаточно запровадити міжнародні номери банківських рахунків (IBAN).
Таким чином, за час проходження всієї процедури щодо повернення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, яка закінчилася 30.01.2020 з набранням законної сили рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.10.2019 в справі № 300/1466/19 про визнанням протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000311202 від 16.05.2019, вимоги про запровадження міжнародних номерів банківських рахунків (IBAN) стали обов`язковими.
За вказаних обставин, контролюючий орган та орган Державної казначейської служби України були позбавленні можливості повернути ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття 484549,00 грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, оскільки зазначений в заяві про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 20.03.2019 номер рахунку 26001001474781 не відповідав вимогам постанови Правління Національного банку України № 162 від 28.12.2018, оскільки не був у форматі IBAN.
29.03.2021 ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття подало до ДПІ в м. Івано-Франківську Головного управління ДПС в Івано-Франківській області заяву про повернення з державного бюджету податку на додану вартість в сумі 484549,00 грн., що задекларовано до бюджетного відшкодування в декларації з податку на додану вартість за лютий 2019 року, однак номер банківського рахунку не змінило відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України № 162 від 28.12.2018 (а.с. 54).
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області листом від 06.04.2021 № 3390/6/09-19-18-06-11 повідомило позивача, що з метою внесення до Реєстру заяв про повернення бюджетного відшкодування даних щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття необхідно привести у відповідність відомості в заяві про повернення суми бюджетного відшкодування, в частині реквізитів поточного рахунка платника податку для перерахування бюджетного відшкодування (а.с. 55).
26.04.2021 ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття подало до ДПІ в м. Івано-Франківську Головного управління ДПС в Івано-Франківській області уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок (а.с. 56-59) та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 26.04.2021 (а.с. 60-61).
Так, в заяві про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 26.04.2021 позивач зазначив номер рахунку, на який просив перерахувати 484549,00 грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість: UA093220010000026001001474781.
За вказаних обставин, ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття лише 26.04.2021 подало до ДПІ в м. Івано-Франківську Головного управління ДПС в Івано-Франківській області належним чином оформлену заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 26.04.2021, в якій зазначено банківський рахунок у форматі IBAN, що дало можливість відповідачам повернути позивачу 484549,00 грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.
24.06.2021 ПДВ в розмірі 484549,00 грн. повернуто ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття на розрахунковий рахунок, тобто повне відновлення законних прав позивача на отримання відшкодування ПДВ у розмірі 484549,00 грн. відбулось 24.06.2021 та не потребує додаткового судового захисту.
Щодо позову в частині стягнення з Державного бюджету України через Головне управління ДКС України у Івано-Франківській області на користь позивача пені в розмірі 56155,82 грн., то суд вказує на таке.
Відповідно до пункту 200.23 статті 200 ПК України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Суд звертає увагу на те, що несвоєчасне відшкодування позивачу ПДВ в розмірі 484549,00 грн. відбулась не з вини контролюючого органу, а через зазначення в заяві про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 20.03.2019 банківського рахунку, який не відповідав вимогам постанови Правління Національного банку України № 162 від 28.12.2018.
Факт допущення ПП Культурний та мистецький простір Прикарпаття помилки в заяві від 20.03.2019 підтверджується поданими 26.04.2021 позивачем до ДПІ в м. Івано-Франківську Головного управління ДПС в Івано-Франківській області уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок (а.с. 56-59) та нової заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника від 26.04.2021.
За вказаних обставин, відсутні підстави для стягнення з Державного бюджету України на користь позивача пені за несвоєчасне відшкодування позивачу податку на додану вартість.
Підсумовуючи, суд дійшов висновку відмовити в задоволенні позову Приватного підприємства Культурний та мистецький простір Прикарпаття до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області про стягнення пені в розмірі 56155,82 грн.
Щодо розподілу судових витрат у справі:
Позивачем понесено судові витрати по сплаті судового збору. Відповідачем не понесено судових витрат у справі.
З огляду на відмову в позові, судові витрати позивача по сплаті судового збору покласти на нього.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ВИРІШИВ:
Відмовити в задоволенні позову Приватного підприємства Культурний та мистецький простір Прикарпаття до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Головного управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області про стягнення пені в розмірі 56155,82 грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач: Приватне підприємство Культурний та мистецький простір Прикарпаття, ідентифікаційний код - 40912332, площа Ринок, 14, місто Івано-Франківськ, 76018.
Відповідач 1: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код 43968084, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018.
Відповідач 2: Головне управління Державної казначейської служби України в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код 37951998, вулиця Дністровська, 14, місто Івано-Франківськ, 76018.
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2023 |
Оприлюднено | 10.04.2023 |
Номер документу | 110089237 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Боршовський Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні