Рішення
від 27.03.2023 по справі 921/21/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

27 березня 2023 року м. ТернопільСправа № 921/21/23

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Чопка Ю.О.

за участі секретаря судового засідання Саловській О.А.

розглянув матеріали справи

за позовом: Українського культурного фонду (юридична адреса: 01601, м. Київ, вул. І. Франка, 19; поштова адреса :01010, м. Київ, вул. Лаврська, 10-12)

до відповідача: Громадської організації "Фестиваль "Файне місто" (46013, м.Тернопіль, вул. Протасевича, буд 4, кв. 212)

про стягнення 598 875,00 грн заборгованості

За участі представників:

Позивача: уповноважений Тимощенко О.М.

Відповідача: уповноважена Семусь Т.А.

Суть справи

Український культурний фонд звернувся до Господарського суду Тернопільської області з позовом до Громадської організації "Фестиваль "Файне місто" про стягнення 598 875, 00 грн заборгованості та судові витрати.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судових справ між суддями від 16.01.2023, головуючим суддею для розгляду справи № 921/21/23 визначено суддю Чопка Ю.О.

Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 18.01.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 06 лютого 2023 року.

Розгляд справи в підготовчому засіданні неодноразово відкладався, востаннє на 13.03.2023, з підстав викладених у відповідних ухвалах.

Ухвалою суду від 13.03.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу № 921/21/23 до судового розгляду по суті на 27 березня 2023.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві.

Відповідач у відзиві на позов від 06.02.2023 (вх.№1028 від 06.02.2023) та його представниця в судовому позовні вимоги заперечили посилаючись на те, що наказом Українського культурного фонду №135 від 28.09.2020 затверджено додаток №3/2 Інструкцію для заявників Конкурсної програми Українського культурного фонду "Інноваційний культурний продукт", лот 2 "Музика". Згідно цієї інструкції, а саме Календаря проведення конкурсного відбору та строків реалізації проекту, строк для подання аплікаційних проектів встановлений до 14.01.2021, а строк для проведення усіх інших процедур завершувався до 30.04.2021. Підписання Договорів про надання гранту і публікація реєстру проектів переможців, згідно даного Календаря, повинно було відбутися до 11.05.2021. Саме такими строками керувалась Громадська організація при складанні аплікаційного пакету та плануванні перших активностей по проекту № 4IСP22-03556 "Мобільний промотур молодих виконавців жанру від фестивалю Файне місто". Аплікаційний пакет був розроблений та поданий в електронному вигляді через особистий онлайн-кабінет на сайті Українського культурного фонду 14.01.2021 з розрахунку початку його реалізації 11.05.2021 року. Водночас позивачем 21.04.2021 на електронну пошту контактній особі ГО "Фестиваль "Файне місто" було повідомлено, що у зв`язку із зміщенням строків експертного оцінювання i відповідно зміщенням графіку проведення переговорних процедур та строків підписання договорів про надання гранту, реалізацію проектів 2021 року неможливо розпочати раніше червня 2021 року. Відповідно до даного повідомлення відповідачем були внесені суттєві зміни в проект та заплановано активності починаючи з червня 2021. Остання переговорна процедура, що відбулася 18.05.2021 містила рішення комісії стосовно готовності проєктної заявки та обов`язкових додатків до друку для підписання договору про надання гранту. Однак надіслання Позивачем тексту договору для підписання з незрозумілих причин затягувалось. Відповідач, у свою чергу, неодноразово звертався до УКФ засобами електронної пошти 07.06.2021, 14.06.2021 та 17.06.2021 про надання інформації стосовно проекту. Вважає, що невмотивоване затягування Позивачем проведення переговорних процедур призвело спочатку до зміщення строків початку проекту, а зрештою призвело до зволікання з підписанням договору. Таким чином, Позивач замість задекларованого Законом України "Про Український культурний фонд" сприяння реалізації проектів, навпаки поставив під загрозу проведення фестивалю "Файне місто". Посилання позивача на фінансування Відповідачем за рахунок коштів гранту видатків за договорами, дата укладання яких передує даті укладання Договору про надання гранту вважає недоречним так як підписуючи Договір УКФ погодився надати грант на реалізацію проекту саме за наданим робочим планом та саме з такими строками його початку. Цільове використання коштів підтверджується Реєстром документів, що підтверджують достовірність витрат на цільове використання коштів за проєктом № 4ICP22-03556 у період з травня 2021 року по 10 листопада 2021 року (додаток № 1 до Звіту незалежного аудитора від 11.11.2021). Вважає, що Громадська організація "Фестиваль "Файне місто" виконала всі умови Договору про надання гранту та просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін в судовому засіданні суд встановив:

Наказом №135 від 28.09.2020 Українським культурним фондом затверджено Додаток №3/2 "Інструкцію для заявників Конкурсної програми Українського культурного фонду "Інноваційний культурний продукт", лот 2 "Музика".

Відповідно до даної Інструкції, а саме: календаря проведення конкурсного відбору та строків реалізації проекту встановлені наступні строки:

- подання аплікаційних пакетів лише в електронному вигляді з 07.10.2020 до 14.01.2021;

- проведення інформаційної компанії (в т.ч. онлайн консультацій) з 07.10.2020 до 14.01.2021;

- публікація реєстру отриманих аплікаційних пакетів до 18.01.2021;

- відбір проектів на відповідність технічним критеріям з 15.01.2021 до 26.02.2021;

- повідомлення в особистому онлайн кабінеті заявника про статус аплікаційного пакета після технічного відбору до 05.03.2021;

- публікація реєстру проектів за результатами відбору проектів на відповідність технічним критеріям до 05.03.2021;

- оцінювання проектів експертами експертних рад Фонду з 15.01.2021 до 15.03.2021;

- повідомлення в особистому онлайн кабінеті заявника із балами аплікаційного пакета після експертного оцінювання до 26.03.2021;

- публікація рейтингового реєстру всіх проектів після експертного оцінювання до 26.03.2021;

- погодження рішень експертних рад Дирекцією фонду (шляхом проведення переговорних процедур) та схвалення Наглядовою радою УКФ з 29.03.2021 до 11.05.2021;

- реалізація проектів включно з поданням звітності з дати підписання договору про надання гранту Фондом але не раніше 30 квітня до 30.10.2021.

30.06.2021р. між Українським культурним фондом (далі - Фонд) та Громадською організацією "Фестиваль "Файне місто" (далі - Грантоотримувач) укладено договір №4ІСР22-03556 про надання гранту, відповідно до умов якого Фонд надає Грантоотримувачу на умовах, визначених договором, грант для реалізації культурно-мистецького проєкту "Мобільний промотур молодих виконавців жанру від фестивалю Файне Місто" (далі Проєкт), опис та мінімальні технічні вимоги до якого наведено у проєктній заявці та у кошторисі Проєкту згідно з додатками 1 та 2 до цього Договору, а Грантоотримувач реалізує Проєкт на умовах, визначених цим договором.

Цей Договір набирає чинності з дня його підписання сторонами та діє до 31.12.20221, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п.1 розділу ХІІ Договору).

Невід`ємними частинами Договору є додатки до нього, а саме: Додаток 1 - проєктна заявка; Додаток 2 - кошторис Проєкту; Додаток 3 - змістовний звіт про використання Проєкту; Додаток 4 - звіт про надходження та використання коштів для реалізації Проєкту; Додаток 5 - графік платежів.

Як вбачається з матеріалів справи, Фонд на виконання умов Договору перерахував на розрахунковий рахунок відповідача кошти гранту у розмірі 598 875,00 грн згідно графіку платежів (Додаток 5 до Договору), що підтверджується платіжними дорученнями №1429 від 08.07.2021 на суму 359 325,00 грн та №2527 від 13.09.2021 на суму 239 550 грн.

Відповідач у термін, визначений в Договорі, надав позивачу пакет фінальної звітності (змістовий звіт про виконання Проєкту інституційної підтримки, звіт про надходження та використання коштів для реалізації Проєкту інституційної підтримки з копіями первинних бухгалтерських документів), підтверджений Звітом незалежного аудитора з надання впевненості щодо достовірності та відповідності фінальної звітності про реалізацію культурно-мистецького проєкту вимогам Українського культурного фонду, проведеним директором, керуючим партнером-аудитором ТОВ "Тер Аудит" (далі - Звіт незалежного аудитора).

Відповідно до підпункту 3.4.1. пункту 3.4. Порядку здійснення контролю за виконання суб`єктами, які отримують фінансування, зобов`язань перед Українським культурним фондом, затвердженого рішенням Наглядової ради Українського культурного фонду від 24.11.2021 № 173 (далі - Порядок), Фонд здійснює постійний контроль за виконанням грантоотримувачами своїх зобов`язань, визначених Договором. Об`єктами контролю є порядок виконання Договору, дотримання строків реалізації Проєкту, у тому числі проміжних, правильність та обґрунтованість витрачання коштів.

31.12.2021 після отримання звіту незалежного аудитора, фахівцями фонду при перевірці наданих відповідачем документів фінальної звітності було виявлено наступні порушення:

- заходи передбачені в рамках "Мобільного промотору молодих виконавців жанру від фестивалю Файне Місто" відбувся у червні - липні 2021 року проходили у 17 містах, водночас, лише у двох заходи відбулися у період дії Договору, а саме: 30.06.2021 у м. Полтава та 01.07.2021 у м. Черкаси. В решта містах промотур проводився поза межами строку реалізації Проєкту визначеними Договором про надання гранту від 30.06.2021 № 4ICP22-03556, а саме: 09.06.2021 в м. Києві, 10.06.2021 в м. Луцьк, 12.06.2021 в м. Рівне, 13.06.2021 в м. Львів, 15.06.2021 в м. Тернопіль, 16.06.2021 в м. Iвано-Франкiвськ, 17.06.2021 в м. Чернiвцi, 18.06.2021 в м. Хмельницький, 20.06.2021 в м. Вінниця, 22.06.2021 в м. Одеса, 23.06.2021 в м. Херсон, 24.06.2021 в м. Миколаїв, 26.06.2021 в м. Запоріжжя, 27.06.2021 в м. Дніпро та 28.06.2021 в м. Харків.

Також при перевірці встановлено, що у фінансових документах вказані загальні суми, без прив`язки до окремих концертів, а саме:

- договір про надання послуг мiж Вiдповiдачем та ТОВ "Мармонтов" вiд 03.06.2021 на транспортні послуги з перевезення вантажу включає 17 міст на загальну суму 90 000,00 грн. Акт наданих послуг від 02.07.2021 складено на загальну суму 90 000 грн;

- договір оренди обладнання мiж Вiдповiдачем та ФОП Кононенко В.В. від 01.06.2021 № 02-06-21 на загальну суму 88 000 грн. Акт наданих послуг від 31.08.2021 складено на загальну суму 88 000,00 грн;

- договір оренди обладнання мiж Вiдповiдачем та ТОВ Концертно-Комерцiйний центр "Шлягер" від 01.06.2021 на загальну суму 48 000,00 грн. Акт наданих послуг від 06.09.2021 складено на загальну суму 48 000,00 грн;

- договір оренди обладнання мiж Вiдповiдачем та ФОП Кононенко В.В. від 01.06.2021 № 01-06-21 на загальну суму 204 000, 00 грн. Акт наданих послуг від 02.07.2021 складено на загальну суму 204 000, 00 грн;

- договір про надання послуг мiж Вiдповiдачем та ФОП Басюк М.М. від 01.06.2021 № 010621/02 на загальну суму 34 000,00 грн. Акт наданих послуг від 02.07.2021 складено на загальну суму 34 000,00 грн;

- договір про надання послуг оренди обладнання мiж Вiдповiдачем та ФОП Басюк М.М. від 02.06.2021 № 020621 на загальну суму 24 000,00 грн. Акт наданих послуг від 01.07.2021 складено на загальну суму 24 000,00 грн;

- договір про надання послуг з організації перевезень пасажирів між Вiдповiдачем та ФОП Ющак А.Л. вiд 02.06.2021 № 02/06/21 на загальну суму 90 000,00 грн. Акт наданих послуг від 02.07.2021 складено на загальну суму 90 000,00 грн;

- договір про надання послуг мiж Вiдповiдачем та ФОП Кожушко У.С. від 03.06.2021 на загальну суму 42 000,00 грн. Акт наданих послуг від 16.06.2021 складено на загальну суму 42 000,00 грн;

- договір про надання послуг мiж Вiдповiдачем та ФОП Плахотний М.М. від 01.06.2021 на загальну суму 42 000,00 грн. Акт наданих послуг від 01.07.2021 складено на загальну суму 42 000,00 грн;

- договір про надання послуг мiж Вiдповiдачем та ФОП Дунаевська А.О. від 07.06.2021 на загальну суму 52 500, 00 грн. Акт наданих послуг від 27.06.2021 складено на загальну суму 52 500, 00 грн;

- договір про надання послуг мiж Вiдповiдачем та ФОП Драгомерецький В.В. від 04.06.2021 на загальну суму 42 000,00 грн. Акт наданих послуг від 21.06.2021 складено на загальну суму 42 000,00 грн;

- договір на поставку товарів мiж Вiдповiдачем та ФОП Дегтярьов О.М. від 04.06.2021 на загальну суму 12 000,00 грн (додаток 35). Видаткова накладна від 04.06.2021 на загальну суму 12 000,00 грн (додаток 36);

- договір про надання послуг мiж Вiдповiдачем та ФОП Сисюк Ю.Г. від 01.07.2021 на загальну суму 22 800,00 грн. Акт наданих послуг від 31.10.2021 на загальну суму 22 800, 00 грн.

Виділити обсяг коштів, що витрачені на окремі заходи, згідно наданих документів не можливо. Більшість витрат по даним Договорам відносяться до заходів, що відбулися поза межами періоду реалізації Проєкту

На думку позивача, вказані дії відповідача призвели до порушення вимог пп. 3.2.6. п.3.2. Порядку здійснення контролю за виконанням суб`єктами, які отримують фінансування, зобов`язань перед Українським культурним фондом, що затверджений рішенням Наглядової ради Українського культурного фонду №173 від 24.11.2021, відповідно до якого забороняється здійснювати будь-які витрати за договорами, дата укладання яких передує даті укладання Договору.

Рішенням дирекції Українського культурного фонду №77-1 від 29.12.2021 вирішено розірвати угоду в односторонньому порядку з грантоотримувачем Громадська організація "Фестиваль "Файне місто", проєкт №4ІСР22-03556 "Мобільний промотур молодих виконавців жанру від фестивалю Файне Місто".

Листом №1454-02/02-08 від 30.12.2021 позивач повідомив Громадську організацію про розірвання Договору в односторонньому порядку.

Листом №07/01-19 від 10.01.2022 позивачем направлено на адресу відповідача копії рішення №77-1 від 29.12.2021.

03.02.2022 Український культурний фонд листом №90/01-19 повідомив відповідача про необхідність повернення суми гранту в розмірі 598 875 грн впродовж 20 календарних днів з дня отримання повідомлення.

Враховуючи, що відповідач у встановлений термін грант не повернув, позивач звернувся до суду та просить стягнути з відповідача 598 875 грн.

З`ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши норми чинного законодавства, оцінивши наявні у матеріалах справи письмові докази, суд прийшов до висновку про те, що в позові слід відмовити виходячи з наступних міркувань.

Відповідно до частини 2 статті 11 ЦК України, підставами виникнення цивільних прав і обов`язків є, зокрема, договори та інші правочини. Із даною правовою нормою кореспондуються і положення статті 174 ГК України, за якою господарський договір є підставою виникнення господарських зобов`язань.

Відповідно до статті 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Статтею 525 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з статтею 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

За умовами статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Як встановлено судом, 30.06.2021р. між Українським культурним фондом та Громадською організацією "Фестиваль "Файне місто" укладено Договір №4ІСР22-03556 про надання гранту.

Правові, організаційні, фінансові засади діяльності Українського культурного фонду, метою створення якого є сприяння розвитку культури та мистецтв України, забезпечення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і суспільства, широкого доступу громадян до національного культурного надбання, підтримка культурного розмаїття та інтеграції української культури у світовий культурний простір визначається Законом України "Про Український культурний фонд".

Відповідно до ч.1 та 2 ст.1 Закону України "Про Український культурний фонд", Український культурний фонд є бюджетною установою, що виконує передбачені цим Законом спеціальні функції щодо сприяння національно-культурному розвиткові України. Діяльність Українського культурного фонду спрямовується та координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури та мистецтв. Український культурний фонд є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, яке є об`єктом права державної власності і перебуває в оперативному управлінні Українського культурного фонду. Український культурний фонд має самостійний баланс, свої печатку і штамп. Український культурний фонд є неприбутковою організацією, особливості створення, діяльності, припинення та правового статусу якої визначаються з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Згідно із ч.1 ст.3 Закону України "Про Український культурний фонд", основними завданнями Українського культурного фонду є, зокрема, надання інституційної підтримки; підтримка та розвиток проектів у сферах культури та мистецтв, креативних індустрій, культурно-пізнавального (внутрішнього) туризму та національного музичного продукту.

Частиною 2 статті 3 Закону України "Про Український культурний фонд" передбачено, що на виконання покладених на нього завдань Український культурний фонд, зокрема, надає гранти юридичним особам незалежно від форми власності, гранти та стипендії фізичним особам, здійснює інші види підтримки проектів, визначені Положенням про Український культурний фонд.

Під терміном "проект" у цьому Законі розуміється діяльність фізичних і юридичних осіб, спрямована на створення певного культурного продукту, культурного блага чи культурної послуги (їх сукупності); продукту чи послуги (їх сукупності) національного музичного продукту; продукту чи послуги (їх сукупності) з культурно-пізнавального (внутрішнього) туризму; продукту чи послуги (їх сукупності) з основної економічної діяльності за видами, що належать до креативних індустрій, затвердженими Кабінетом Міністрів України, або інституційна підтримка юридичних осіб, спрямована на забезпечення стабільної діяльності юридичних осіб та їх розвитку в умовах дії запроваджених відповідно до законодавства обмежень господарської діяльності, зумовлених запровадженням воєнного чи надзвичайного стану, з метою досягнення чітко визначених цілей у межах визначеного кошторису (бюджету) та здійснення якої вимагає вчинення в узгоджені строки дій, передбачених укладеною з Українським культурним фондом угодою.

Під терміном "грант інституційної підтримки" у цьому Законі розуміється надання на безоплатній і безповоротній основі фінансових ресурсів юридичним особам усіх форм власності сфери культури, культурно-пізнавального (внутрішнього) туризму, національного музичного продукту та фізичним особам - підприємцям, які здійснюють економічну діяльність за видами, що належать до креативних індустрій, затвердженими Кабінетом Міністрів України з метою забезпечення їх стабільної діяльності та розвитку в умовах дії обмежувальних заходів, зумовлених запровадженням воєнного чи надзвичайного стану, надзвичайної ситуації або карантину, внаслідок яких скасовуються або обмежуються масові заходи або іншим чином прямо або опосередковано обмежується діяльність у сфері культури та креативних індустрій (частина 3 статті 3 Закону України "Про Український культурний фонд").

Відповідно до частини 3 статті 12 Закону України "Про Український культурний фонд", у разі прийняття Дирекцією Фонду рішення про надання фінансування певному проекту за рахунок коштів Українського культурного фонду з отримувачем коштів укладається договір про надання гранту.

Грант - фінансові ресурси, що надаються на безоплатній і безповоротній основі Українським культурним фондом суб`єкту, який провадить діяльність у сфері культури, для реалізації проекту, рішення про фінансування якого прийняте в порядку, передбаченому цим Законом.

Як вбачається зі змісту позовної заяви та як підтверджується матеріалами справи, підстави позову Українського культурного фонду у даній справі зводяться лише до того, що на думку позивача Грантоотримувачем здійснено видатки коштів гранту за договорами, дата укладання яких передує даті укладання Договору, що прямо заборонено пп.3.2.6. п.3.2. Порядку здійснення контролю за виконанням суб`єктами, які отримують фінансування, зобов`язань перед Українським культурним фондом, що затверджений рішенням Наглядової ради Українського культурного фонду №173 від 24.11.2021.

Слід зазначити, що позивач посилається на Порядок здійснення контролю за виконанням суб`єктами, які отримують фінансування, зобов`язань перед Українським культурним фондом, що затверджений рішенням Наглядової ради Українського культурного фонду №173 від 24.11.2021, тобто Порядок затверджений вже після укладення Договору та здійснення заходів на його виконання.

На момент укладення Договору №4ІСР22-03556 від 30.06.2021 про надання гранту, його виконання та проведення аудиторської перевірки діяв Порядок здійснення контролю за виконанням суб`єктами, які отримують фінансування, зобов`язань перед Українським культурним фондом, що затверджений рішенням Наглядової ради Українського культурного фонду №78 від 06.05.2021. Саме на цей порядок посилається Позивач у прийнятому рішенні №77-1 від 29.12.2021 яким розірвано Договір про надання гранту. Водночас у даному Порядку пп.3.2.6. п.3.2. на який посилається позивач, як на підставу позову, взагалі відсутній.

Також, необхідно зазначити, що позивачем до позовної заяви долучено звіт незалежного аудитора №2235 від 11.11.2021 ТОВ Аудиторська Фірма "Тер Аудит" з надання впевненості щодо достовірності та відповідності фінальної звітності про реалізацію культурно-мистецького проєкту вимогам Українського культурного фонду, згідно Договору №4ІСР22-03556 від 30.06.2021, що складений до затвердження Порядку рішенням Наглядової ради Українського культурного фонду №173 від 24.11.2021.

Як вказано у звіті, на думку незалежного аудитора, показники Фінальної звітності справедливо та достовірно відображають інформацію про реалізацію культурно-мистецького проєкту в межах Договору №4ІСР22-03556 від 30.06.2021.

При цьому як вбачається зі змісту звіту незалежного аудитора (ТОВ Аудиторська Фірма "Тер Аудит"), масштаб перевірки становить: документальним методом 100% від загального обсягу документації. Обсяг аудиторської перевірки період з 10.05.2021 по 11.11.2021. Аудиторами суцільним методом перевірена вся надана Грантоотримувачем первинна документація. Реєстр документів, що підтверджують достовірність витрат та цільового використання коштів по реалізації культурно-мистецького проєкту за період від 10.05. до 11.11.2021 наведено в таблиці (додаток №1 до звіту).

Відповідно до ст.1150 ЦК України конкурс (змагання) має право оголосити фізична або юридична особа (засновник конкурсу). Конкурс оголошується публічно через засоби масової інформації. Оголошення про конкурс може бути зроблено іншим чином.

Згідно зі ст.1151 ЦК України засновник конкурсу повідомляє про його умови одночасно з оголошенням про конкурс або персонально кожному, хто виявив бажання брати участь у ньому.

Як вбачається з долученої до матеріалів справи Інструкції для заявників Конкурсної програми Українського культурного фонду "Інноваційний культурний продукт", лот 2 "Музика" затвердженої наказом УКФ №135 від 28.09.2020, а саме - Календаря проведення конкурсного відбору та строків реалізації проекту Позивачем встановлено строк для подання аплікаційних проектів до 14.01.2021. Строк для завершення усіх процедур встановлений до 30.04.2021. Підписання Договорів про надання гранту і публікаціє реєстру проектів переможців, згідно даного Календаря, повинно було відбутися до 11.05.2021. Реалізація проектів включно з поданням звітності розпочинається з дати підписання Договору про надання гранту Фондом, але не раніше 30 квітня та завершується 30.10.2021.

Як стверджує відповідач та не заперечує позивач, аплікаційний пакет був розроблений та поданий електронному вигляді через особистий онлайн кабінет на сайті УКФ 14.01.2021.

Український культурний фонду електронним листом від 21.04.2021 повідомив Громадську організацію "Фестиваль "Файне місто" про зміщення строків експертного оцінювання та відповідно зміщенням графіку проведення переговорних процедур та строків підписання договорів про надання гранту реалізацію проектів 2021 неможливо розпочати раніше червня 2021.

Електронним листом від 18.05.2021 Український культурний фонд повідомив відповідача, що переговорна процедура завершена. Проектна заявка та обов`язкові додатки готові до друку для підписання Договору про надання гранту. Зауваження до кошторису відсутні. Також просив надати довідку про відсутність відкритих виконавчих проваджень.

17.06.2021 Український культурний фонд електронним листом повідомив відповідача що процедура від 17.06.2021 успішно завершена.

Електронним листом від 29.06.2021 УКФ повідомив відповідача про необхідність якнайшвидшого підписання паперового версії угод.

Договір про надання гранту підписано 30.06.2021.

З долучених до матеріалів справи копій переписки контактної особи Громадської організації "Фестиваль "Файне місто" з представником Українського культурного фонду вбачається, що саме позивачем не було дотримано ним же встановлених в Інструкції для заявників ЛОТ 2: Музика строків проведення конкурсного відбору та строків реалізації проекту.

Згідно зі ст.1152 ЦК України засновник конкурсу має право змінити його умови до початку конкурсу. Зміна умов конкурсу після його початку не допускається. Про зміну умов конкурсу має бути оголошено в тому ж порядку, в якому було оголошено конкурс. Якщо у зв`язку зі зміною умов конкурсу участь у ньому для особи втратила інтерес або стала неможливою, ця особа має право на відшкодування засновником витрат, які були понесені нею для підготовки до участі в конкурсі.

Відповідно до частини 1 статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Таким чином, як вбачається з матеріалів справи, в даному випадку відсутні підстави вважати, що з боку Громадської організації "Фестиваль "Файне місто " було допущено істотне порушення умов договору про надання гранту, з огляду на що підстави для повернення відповідачем коштів за цим договором відсутні.

У відповідності до ч.1 ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами (ч.2 ст.73 ГПК України).

Частиною 1 ст.74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Приписами ст.79 ГПК України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.

Пунктами 1, 2 ст.86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.129 ГПК України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача, пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 73-75, 79, 86, 92, 129, 233, 236-238, 240, 242 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

1.В задоволенні позовних вимог відмовити.

2.Судові витрати покласти на позивача.

Сторони мають право оскаржити це рішення до Західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено 11 квітня 2023 року.

Суддя Ю.О. Чопко

Дата ухвалення рішення27.03.2023
Оприлюднено13.04.2023
Номер документу110144008
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —921/21/23

Постанова від 13.06.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 06.06.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 24.05.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 18.05.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 08.05.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Рішення від 27.03.2023

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

Ухвала від 14.03.2023

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

Ухвала від 13.03.2023

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

Ухвала від 24.02.2023

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

Ухвала від 22.02.2023

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Чопко Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні