ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
12 квітня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/1292/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Алєксєєвої Н.Ю., розглянувши у письмовому провадженні заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" про заміну боржника у справі №440/1292/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 18.05.2020 року у справі №440/1292/20, яке залишено без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 23.09.2020 року, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" (вул. Троїцька, буд. 89А, оф. 303, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, код ЄДРПОУ 40151529) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, код ЄДРПОУ 43142831) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 29 січня 2020 року №0001210501. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 29 січня 2020 року №0001220501. Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8 127,20 грн (вісім тисяч сто двадцять сім гривень двадцять копійок), витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 26 250 грн. (двадцять шість тисяч двісті п`ятдесят гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області.
Постановою Верховного Суду від 13.07.2022 рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 18 травня 2020 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року справі № 440/1292/20 залишено без змін.
21.12.2020 року Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №440/1292/20 про стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 8 127,20 грн (вісім тисяч сто двадцять сім гривень двадцять копійок), витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 26 250 грн. (двадцять шість тисяч двісті п`ятдесят гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області.
29 березня 2023 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" про заміну боржника у справі №440/1292/20, а саме: боржника Головне управління ДПС у Полтавській області (код ЄДРПОУ 43142831) на його правонаступника - Головне управління ДПС в Полтавській області (код ЄДРПОУ ВП 44057192).
Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 03.04.2023 заяву про заміну боржника 03.04.2023 передано для розгляду судді Алєксєєвій Н.Ю.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06.04.2023 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" про заміну сторони виконавчого провадження призначено до розгляду на 12.04.2023.
Учасники справи в судове засідання не з`явилися.
За змістом статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Згідно з частиною 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вказані норми, суд прийшов до висновку про можливість розглянути заяву в порядку письмового провадження.
Вирішуючи заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" про заміну сторони виконавчого провадження, суд враховує наступне.
За змістом частин 1, 2 та 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 13 березня 2019 року (справа № 524/4478/17), від 20 лютого 2019 року (справа № 826/16659/15), від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено Положення про Державну податкову службу України (далі по тексту ДПС України).
Згідно з пунктом 1 цього Положення Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 № 846 "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України") визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Водночас, постановою Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема, Головне управління ДПС у Полтавській області.
Установлено, що: територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій. Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Головне управління ДПС у Полтавській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44057192.
24.12.2020 ДПС України прийнято наказ №755 «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій», згідно з яким вирішено розпочати з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови №893.
Відповідно до приписів Положення про Головне управління ДПС у Полтавській області, затвердженого наказом ДПС України 12.11.2020 №643 (далі - Положення № 643), Головне управління ДПС у Полтавській області (далі - ГУ ДПС) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Полтавській області (ЄДРПОУ 43142831).
ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів (п. 15 Положення).
Відповідно до положень частин 1, 3 статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами). Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Отже, Головне управління ДПС у Полтавській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України в розумінні статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України має адміністративну процесуальну правоздатність та дієздатність.
Враховуючи вищенаведені обставини, можна дійти висновку, що відбулося правонаступництво у сфері управлінської діяльності внаслідок передання адміністративної компетенції з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від ГУ ДПС у Полтавській області (ідентифікаційний код 43142831) до ГУ ДПС у Полтавській області як відокремленого підрозділу ДПС України (код ВП 44057192).
За таких обставин суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни боржника у виконавчому листі №440/1228/20 з ГУ ДПС у Полтавській області на його правонаступника - ГУ ДПС у Полтавській області (вул. Європейська,4, м. Полтава, 36014, код ВП 44057192).
Таким чином, заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" про заміну боржника у виконавчому листі у справі №440/1292/20 підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Солар Оіл" про заміну боржника у виконавчому листі у справі №440/1292/20 задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому листі №440/1292/20, що виданий 21.12.2020 Полтавським окружним адміністративним судом з Головного управління ДПС у Полтавській області на його правонаступника - Головне управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська,4, м. Полтава, 36014, код ВП 44057192).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2023 |
Оприлюднено | 14.04.2023 |
Номер документу | 110181772 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на прибуток підприємств |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні