Справа № 752/19160/20
Провадження № 1-кс/752/1603/23
У Х В А Л А
07 березня 2023 року слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання подане прокурором третього відділууправління процесуальногокерівництва досудовимрозслідуванням тапідтримання публічногообвинувачення Департаментунагляду задодержанням законівНаціональною поліцієюУкраїни таорганами,які ведутьборотьбу зорганізованою злочинністю,Офісу Генеральногопрокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно в межах кримінального провадження № 12020100000000742від 31.07.2020,за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.3ст.191 ККУкраїни , -
ВСТАНОВИВ:
до Голосіївського районного суду міста Києва надійшло клопотання подане прокурором третього відділууправління процесуальногокерівництва досудовимрозслідуванням тапідтримання публічногообвинувачення Департаментунагляду задодержанням законівНаціональною поліцієюУкраїни таорганами,які ведутьборотьбу зорганізованою злочинністю,Офісу Генеральногопрокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно в межах кримінального провадження № 12020100000000742 від 31.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191 КК України.
Клопотання прокурора обґрунтовується тим, слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування в рамках кримінального провадження, відомості щодо якого 31.07.2020 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020100000000742, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Прокурор зазначає, що досудовим розслідуванням установлено, що в період з вересня по жовтень 2017 року, службовими особами УАФ, за попередньою змовою групою осіб, з метою привласнення коштів ФІФА, яка розташована за адресою: FIFA-Strasse 20, P.O. Box 8044 Zurich, Switzerland, отриманих в рамках програми «ФІФА Форвард» на купівлю земельних ділянок для тренувально-навчальної бази національних збірних команд України з футболу, умисно завищили в заявці на виділення коштів ФІФА необхідну суму на купівлю зазначених земельних ділянок.
Згідно із п. 1.1.1 Договору узгоджених цілей між ФІФА та УАФ (підписаний з боку ФІФА 11.07.2017, а з боку УАФ 16.06.2017) і додатку «С», в рамках стратегії Розвитку футболу 2017-2030, УАФ планувала створити тренувальний комплекс для національних збірних команд України з футболу, а ФІФА зі свого боку зобов`язувалась надати УАФ цільову фінансову допомогу.
В ході досудового розслідування встановлено, що приблизно у жовтні 2017року менеджер ФІФА з розвитку програм в Європі Олівер Юнг повідомив керівника відділу міжнародних відносин УАФ та програм ФІФА/УЄФА ОСОБА_4 , Генерального секретаря УАФ ОСОБА_5 та Директора Асоціації членів Європи (ФІФА) Бьорна Вассалла, що в грудні 2017 року заплановано засідання Комітету з розвитку ФІФА в рамках програми «ФІФА Форвард», та запропонував УАФ подати свої проекти, які повинні відповідати цілям, вказаним у Контракті узгоджених цілей, не пізніше середини листопада 2017 року.
В подальшому, 27.10.2017 ОСОБА_4 , повідомила керівництво УАФ, а саме, Генерального секретаря УАФ ОСОБА_5 , директора Департаменту фінансів УАФ ОСОБА_6 та першого віце-президента УАФ ОСОБА_7 , про необхідність визначитися із заявкою по проекту «ФІФА Форвард», та направила відповідні питання по заявці, на що ОСОБА_7 зазначив, що тренувальна база для національних футбольних команд України з футболу відповідає всім вимогам, і зараз вирішується питання з придбання землі та підготовки проекту.
05.10.2017 керівник Товариства з обмеженою відповідальністю «Космо плюс» (код ЄДРПОУ 34365616, юридична адреса: Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця Митрополитська, будинок 4) ОСОБА_8 направив ОСОБА_5 договори купівлі-продажу земельних ділянок, які в подальшому були придбані ФФУ/УАФ під тренувальну базу.
Крім того, в листопаді 2017 року ОСОБА_8 направив ОСОБА_7 презентацію земельних ділянок та добірку оголошень на продаж земельних ділянок в с. Княжичі Київської області. В кінці зазначеної збірки міститься аналітична інформація по середній вартості за 1 сотку землі від 700,00 до 2600,00 доларів США, в залежності від призначення та місця розташування.
Також установлено, що між начальником відділу судово-претензійної роботи і арбітражу УАФ ОСОБА_9 та ОСОБА_5 велися перемовини щодо підготовки інформації для ФІФА по вартості земельних ділянок для тренувальної бази, останньому було подано на розгляд таблицю з переліком земельних ділянок на загальну суму 1 231 570,00 доларів США, на що ОСОБА_5 відмовив у зазначеній ціні.
Після чого, ОСОБА_9 направив ОСОБА_5 нову таблицю з переліком земельних ділянок та перерахунком вартості по верхньому порогу середньої ринкової ціни, на загальну суму 2 592 644,00 доларів США.
Вказана інформація, разом з перекладеною на англійську мову добіркою оголошень на продаж земельних ділянок в с. Княжичі Київської області, була направлена в ФІФА для підтвердження вартості земельних ділянок.
В подальшому ця сума була відображена в заявці від 08.11.2017 на виділення коштів для купівлі землі під будівництво тренувальної бази на рівні 2 550 000,00 доларів США.
На підставі зазначеного, необхідну суму, а саме 2 550 000,00 доларів США було отримано УАФ від ФІФА в рамках програми «ФІФА Форвард», для купівлі земельних ділянок для тренувально-навчальної бази національних команд України з футболу.
В лютому 2018 року УАФ, в особі ОСОБА_7 , було придбано 11земельних ділянок (кадастровий номер: 3221284001:01:028:0011, 3221284001:01:028:0010, 3221284001:01:050:0007, 3221284001:01:050:0003, 3221284001:01:050:0002, 3221284001:01:028:0009, 3221284001:01:050:0006, 3221284001:01:028:0004, 3221284001:01:028:0007, 3221284001:01:028:0006, 3221284001:01:050:0005), в с. Княжичі Київської області, площею 12,31 га на загальну суму 305 959,62 доларів США.
Таким чином, у органу досудового розслідування є достатньо підстав вважати, що службові особи УАФ, зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, з метою привласнення коштів ФІФА, умисно завищили необхідну суму на купівлю земельних ділянок для тренувально-навчальної бази національних команд України з футболу у заявці за програмою «ФІФА Форвард» на виділення 2 250 000 доларів США, що станом на 08.11.2017 у відповідності до курсу Національного банку України еквівалентні 60 190 425 грн.
Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що службові особи УАФ умисно не виконують умови програми «Хет-Трик» Спілки Європейських Футбольних Асоціацій (далі - УЄФА, яка розташована за адресою: Route de geneve 46, Case postale, CH-1260, Nyon, 2, Switzerland), в рамках якої було виділено грошові кошти на проект «Національний тренувальний центр ФФУ» для будівництва тренувально-навчальної бази національних команд України з футболу в с. Княжичі Київської області.
Відповідно до Інформаційного бюлетеня «Хет-Трик» III 2012-2016 і
«Хет-Трик» IV 2016-2020, роботи по будівництву тренувальної бази повинні були розпочатися в березні 2018 року і закінчитися в серпні 2020 року. Загальна вартість будівництва проекту, без купівлі землі, становить 14 500 000,00 євро, зяких 4 500 000,00 євро мало виділити УЄФА в рамках програми «Хет-Трик», а 10 000 000,00 євро - УАФ.
В ході досудового розслідування установлено, що директор Департаменту фінансів УАФ ОСОБА_6 повідомила керівника відділу міжнародних відносин УАФ ОСОБА_4 , генерального секретаря УАФ ОСОБА_5 та першого віце-президента УАФ ОСОБА_7 , що в період 2015-2017 року УЄФА схвалила фінансову допомогу для інвестування у проекти в розмірі 8 794 500 євро для ФФУ/УАФ, з яких 4 500 000,00 євро передбачено на проект «Національний тренувальний центр ФФУ» за програмою «Хет-Трик».
В подальшому, керівник відділу міжнародних відносин УАФ ОСОБА_4 направила Голові відділу УЄФА з розвитку національних асоціацій Тьєрі Фавро проект тренувальної бази для національних збірних для узгодження виділення коштів за програмою «Хет-Трик».
Встановлено, що УАФ 25-26 січня 2017 року отримало 4 500 000,00 євро від УЄФА на проект «Національний тренувальний центр ФФУ».
Проте, станом на серпень 2021 року роботи з будівництва тренувально-навчальної бази національних команд України з футболу в с. Княжичі Київської області так і не було розпочато.
Таким чином, у органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що службові особи УАФ, зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, умисно не виконують умови за програмою «Хет-Трик» та привласнили кошти УЄФА, які були схвалені для інвестування проектів на загальну суму 8 794 500 євро, з яких 4 500 000 євро передбачено на проект «Національний тренувальний центр ФФУ», що станом на 25.01.2017 у відповідності до курсу Національного банку України еквівалентні 131670000грн.
Відповідно до відповіді Броварської міської ради Броварського району Київської області, земельні ділянки (кадастрові номери: 3221284001:01:028:0011, 3221284001:01:028:0010, 3221284001:01:050:0007, 3221284001:01:050:0003, 3221284001:01:050:0002, 3221284001:01:028:0009, 3221284001:01:050:0006, 3221284001:01:028:0004, 3221284001:01:028:0007, 3221284001:01:028:0006, 3221284001:01:050:0005), в с. Княжичі, Київської області, які перебували у приватній власності громадської спілки «Українська асоціація футболу», об`єднані в земельну ділянку з кадастровим номером 3221284001:01:050:0016 загальною площею 12,3109 га.
Станом на теперішній час виникла необхідність у накладенні арешту на земельну ділянку з кадастровим номером 3221284001:01:050:0016, в с. Княжичі, Київської області, яка на праві власності належать ГС «УАФ» (код ЄДРПОУ 14279566), з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, забезпечення можливої конфіскації майна як виду покарання, а також збереження речових доказів.
З метою забезпечення арешту майна прокурор просив розглянути дане клопотання без виклику підозрюваного відповідно до ч. 2ст. 172 КПК України.
В судове засідання прокурор не з`явився, надав заяву з проханням проводити розгляд справи у його відсутність, клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.
Відповідно до ч.4ст.107 КПК Українифіксація під час розгляду клопотання за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Вивчивши матеріали клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов до наступного.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування в рамках кримінального провадження, відомості щодо якого 31.07.2020 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020100000000742, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
В органу досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на земельну ділянку з кадастровим номером 3221284001:01:050:0016, в с. Княжичі, Київської області, яка на праві власності належать ГС «УАФ» (код ЄДРПОУ 14279566).
Відповідно до ч. 2ст. 131 КПК Україниодним із заходів забезпечення кримінального провадження з метою досягнення його дієвості є арешт майна.
Згідно з ч. 1ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Частинами 2,6 цієї статті визначено, що арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, передбаченомупунктом 1частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.
У випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбаченихКримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
У випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
В обґрунтування необхідності накладення арешту на вищевказане майно, прокурор вказав, що арешт необхідний з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, забезпечення можливої конфіскації майна як виду покарання, а також збереження речових доказів.
Слідчим суддею встановлено, що 23.02.2022 року слідчим, земельна ділянка на яку прокурор просить накласти арешт була визнана речовим доказом у даному кримінальному провадженні, що підтверджується матеріалами клопотання.
Разом з тим, слідим суддею встановлено, що матеріали клопотання не містять доказів на підтвердження того, що відносно ГС «УАФ» (код ЄДРПОУ 14279566) здійснюється кримінальне провадження, а також те, що будь-якій службовій особі ГС «УАФ» (код ЄДРПОУ 14279566) повідомлено про підозру у межах кримінального провадження № 12020100000000742.
Правилами ч.2 ст. 173 КПК України встановлено, що при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати:
1) правову підставу для арешту майна;
2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу);
3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);
3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу);
4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);
Відповідно до ч. 4ст. 173 КПК України, у разі задоволення клопотання слідчий суддя, суд застосовує найменш обтяжливий спосіб арешту майна. Слідчий суддя, суд зобов`язаний застосувати такий спосіб арешту майна, який не призведе до зупинення або надмірного обмеження правомірної підприємницької діяльності особи, або інших наслідків, які суттєво позначаються на інтересах інших осіб.
Відповідно до ч.10ст. 170 КПК Україниарешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
З огляду на зазначене вище, є передбачені кримінальним процесуальним законом підстави для накладення арешту на майно, а саме на земельну ділянку з кадастровим номером 3221284001:01:050:0016, в с. Княжичі, Київської області, яка на праві власності належать ГС «УАФ» (код ЄДРПОУ 14279566), яке просить прокурор з метою збереження речових доказів.
При цьому слідчий суддя звертає увагу на те, що власники або володільці майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково, у порядку ч.1ст. 174 КПК.
На підставі викалденого, керуючись статтями7,9,131,132,170-173,309,376 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
клопотання подане прокурором третього відділууправління процесуальногокерівництва досудовимрозслідуванням тапідтримання публічногообвинувачення Департаментунагляду задодержанням законівНаціональною поліцієюУкраїни таорганами,які ведутьборотьбу зорганізованою злочинністю,Офісу Генеральногопрокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно в межах кримінального провадження № 12020100000000742від 31.07.2020,за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.3ст.191 ККУкраїни - задовольнити.
Накласти арешт на земельну ділянку з кадастровим номером 3221284001:01:050:0016, в с. Княжичі, Київської області, яка на праві власності належать ГС «УАФ» (код ЄДРПОУ 14279566).
Ухвала про накладення арешту виконується негайно в порядку, встановленому для виконання судових рішень.
Оскарження ухвали про накладення арешту не зупиняє її виконання.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення. Якщо ухвалу постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2023 |
Оприлюднено | 08.05.2024 |
Номер документу | 110188143 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні