Рішення
від 04.04.2023 по справі 200/381/23
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 квітня 2023 року Справа№200/381/23

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тарасенка І.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (місцезнаходження: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державної установи «Торецька виправна колонія (№ 2)» (місцезнаходження: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Херсонська, 32, код ЄДРПОУ 08563091) про зобов`язання вчинити дії щодо нарахування та виплати додаткової грошової винагороди,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної установи «Торецька виправна колонія (№ 2)». Просив суд: 1) визнати протиправною бездіяльність Державної установи «Торецька виправна колонія (№2)» щодо не нарахування та не виплати ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 року, за період з 11.03.2022 року по 31.05.2022 року у розмірі 30000 гривень щомісячно; 2) зобов`язати Державну установу «Торецька виплавна колонія (№2) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 додаткової винагороди у розмірі 30000 грн., передбаченою постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 року, за період з 11.03.2022 року по 31.05.2022 року, з урахуванням фактично виплачених сум.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 проходив службу в Державній установі «Торецька виправна колонія (№ 2)». Позивач зазначає, що в період з 11.03.2022 року по 31.05.2022 року відповідач мав йому нараховувати та виплатити щомісячно додаткову винагороду в розмірі 30000 грн., яка передбачена пунктом 1постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану». Проте, передбачена вище додаткова винагорода в розмірі 30000,00 грн. щомісячно позивачу виплачувалася не в повному обсязі. Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду із вказаним позовом та просить позовні вимоги задовольнити.

03 лютого 2023 року відкрито провадження по справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження.

Представниквідповідача, надав суду відзив на позовну заяву ОСОБА_1 , в якому просив відмовити позивачу у задоволенні його позовних вимог мотивуючи це наступним.

Відповідач зазначив, що відповідно до листа Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України (далі-ПСМРУ) від 23.05.2022 року № 3.3-1385/Е з посиланням на лист Міністерства юстиції України від 20.05.2022 року № 38144/16.3.2/32-22 у травні 2022 року було здійснено перерозподіл коштів в межах виділеного фінансування за КПКВК 3601020 «Виконання покарань установами і органами Державної кримінально-виконавчої служби України» за КЕКВ 2112 «Грошове забезпечення військовослужбовців» та КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» та виділено фінансування для забезпечення виплат додаткової винагороди за період з 24.02.2022 року по 25.04.2022 року відповідно до вимог постанови № 168 (із змінами).

У вказаному листі було зазначено, що розмір додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу, які несуть службу в органах і установах, визначаються пропорційно та виплачується за фактичний час несення служби, розрахований у годинах, в розрахунковому (у годинах) місячному періоді проходження служби (24 години на добу).

В травні 2022 року відділом фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку відповідача був розрахований фактичний час несення служби особами рядового і начальницького складу за період з 24 лютого 2022 року по 25 квітня 2022 року відповідно до вимог постанови № 168 (із змінами) згідно скорегованих табелів обліку часу за лютий квітень 2022 року.

Згідно наказу державної установи «Торецька виправна колонія (№ 2)» від 24.05.2022 року № 120/ОС «Про виплату додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу» ОСОБА_1 було проведено виплату додаткової винагороди за період з 24.02.2022 року по 25.04.2022 року. Відповідно до витягів з скорегованих табелів обліку робочого часу (витяги додаються) за період з 24.02.2022 року по 28.02.2022 року фактична кількість годин несення служби склала 20 годин, за період з 01.03.2022 року по 31.03.2022 року - 188 годин, за період з 01.04.2022 року по 25.04.2022 року - 144 години, як наслідок сума додаткової винагороди дорівнює 893,00 гривень за період з 24.02.2022 року по 28.02.2022 року, сума додаткової винагороди дорівнює 7582,04 гривні за період з 01.03.2022 року по 31.03.2022 року та 6000,48 гривень за період з 01.04.2022 року по 25.04.2022 року відповідно. Керуючись нормами Податкового кодексу України з нарахованої додаткової винагороди проведено утримання військового збору та податку з доходів фізичних осіб. На картковий рахунок зарахування додаткової винагороди проведено 26.05.2022 року в сумі 14258,39 грн.

Відповідно до листа Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції України від 15.08.2022 року № 3.3-2025/Е з посиланням на лист Міністерства юстиції України від 11.08.2022 року № 67463/16.3.2/32-22 у серпні 2022 року відповідно до реєстрів змін розподілу показників зведених кошторисів на 2022 рік здійснено наближення асигнувань з вересня по грудень поточного року в межах виділеного фінансування за КПКВК 3601020 «Виконання покарань установами і органами Державної кримінально-виконавчої служби України» за КЕКВ 2112 «Грошове забезпечення військовослужбовців» та КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці» для забезпечення виплат додаткової винагороди за період з 26.04.2022 року по 30.06.2022 року відповідно до вимог постанови № 168 (із змінами).

У вказаному листі також зазначено, що розмір додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу, які несуть службу в органах і установах, визначається пропорційно та виплачується за фактичний час несення служби, розрахований у годинах, в розрахунковому (у годинах) місячному періоді проходження служби (24 години на добу).

В серпні 2022 року відділом фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку установи був розрахований фактичний час несення служби особами рядового і начальницького складу за період 26.04.2022 року по 30.06.2022 року відповідно до вимог постанови № 168 (із змінами) згідно скорегованих табелів обліку робочого часу за квітень - червень 2022 року.

Згідно наказу державної установи «Торецька виправна колонія (№ 2)» від 15.08.2022 року № 174/ОС «Про виплату додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу» ОСОБА_1 було проведено виплату додаткової винагороди за період з 26.04.2022 року по 30.06.2022 року. Відповідно до витягів з скорегованих табелів обліку робочого часу (копії додаються) за період з 26.04.2022 року по 30.04.2022 року фактична кількість годин несення служби склала 24 години, за період з 01.05.2022 року по 31.05.2022 року - 176 годин, як наслідок сума додаткової винагороди дорівнює 1000,08 гривень за період з 26.04.2022 року по 30.04.2022 року та 7096,32 гривні за період з 01.05.2022 року по 31.05.2022 року відповідно. Керуючись нормами Податкового кодексу України з нарахованої додаткової винагороди проведено утримання військового збору та податку з доходів фізичних осіб. На картковий рахунок зарахування додаткової винагороди проведено 17.08.2022 року в сумі 10601,83 грн (в т.ч. 7974,95 грн. за період з 26.04.2022 року по 31.05.2022 року).

Враховуючи викладене, представник відповідача вважає, що додаткова винагорода за період з березня по квітень 2022 року ОСОБА_1 була нарахована та виплачена в повному обсязі відповідно до Постанови № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» за фактичний час несення служби.

За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянин України, що підтверджується паспортом НОМЕР_2 . З 20 травня 2016 року по 09 січня 2023 року проходив службу в Державній установі «Торецька виправна колонія (№2)».

Відповідно до наказу № 10/ОС від 09 січня 2023 року позивач був звільнений з посади інспектора відділу нагляду і безпеки (сержант внутрішньої служби), у зв`язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів.

Відповідно до витягу з наказу начальника Державної установи «Торецька виправна колонія (№2)» № 120/ОС від 24.05.2022 «Про виплату додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу установи», керуючисьпостановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022, листом Міністерства юстиції України від 20.05.2022 року № 38144/16.3.2/32-22, листом Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції від 23.05.2022 року № 3.3-1385/Е, на підставі довідки про зміни до кошторису про додаткове фінансування від 23.05.2022 року № 44, цим наказом було визначено виплатити винагороду за період з 24.02.2022 року по 25.04.2022 року особам рядового і начальницького складу відповідно до фактичної кількості годин несення служби згідно додатку.

Відповідно до додатку до вказаного наказу, за період з 24.02.2022 року по 25.04.2022 року ОСОБА_1 було нараховано додаткову винагороду в розмірі 14475, 22 грн., з яких в період з 24.02.2022 року по 28.02.2022 року за фактичні 20 годин несення служби позивачу нараховано 893,30 грн., за період з 01.03.2022 року по 31.03.2022 року за фактичні 188 годин несення служби позивачу нараховано 7582,04 грн., за період з 01.04.2022 року по 25.02.2022 року за фактичні 144 години несення служби позивачу нараховано 6000,48 грн.

Відповідно до витягу з наказу в.о. начальника Державної установи «Торецька виправна колонія (№2)» № 174/ОС від 15.08.2022 «Про виплату додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу», керуючисьпостановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022, листом Міністерства юстиції України від 20.05.2022 року № 38144/16.3.2/32-22, листом Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції від 15.08.2022 року № 3.3-2025/Е, на підставі довідки про зміни до кошторису про додаткове фінансування від 05.08.2022 року № 85, цим наказом було визначено виплатити винагороду за період з 26.04.2022 року по 30.06.2022 року особам рядового і начальницького складу відповідно до фактичної кількості годин несення служби згідно додатку.

Відповідно до додатку до вказаного наказу, за період з 26.04.2022 року по 30.06.2022 року ОСОБА_1 було нараховано додаткову винагороду в розмірі 10763,28 грн., з яких в період з 26.04.2022 року по 30.04.2022 року за фактичні 24 годин несення служби позивачу нараховано 1000,08 грн., за період з 01.05.2022 року по 31.05.2022 року за фактичні 176 годин несення служби позивачу нараховано 7096,12 грн., за період з 01.06.2022 року по 30.06.2022 року за фактичні 64 години несення служби позивачу нараховано 2666,88 грн.

Представник позивача, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо невиплати його клієнту винагороди, передбаченоїпостановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 року,10 січня 2023 року звернувся із адвокатським запитом до Державної установи «Торецька виправна колонія (№2)», в якому просив надати інформацію про причини невиплати ОСОБА_1 додаткової грошової винагороди в розмірі 30000 грн. щомісячно у період з 24.02.2022 року по 31.05.2022 року згідно до Постанови КМУ № 168.

17 січня 2023 року, Державна установа «Торецька виправна колонія (№2)» надала відповідь на вказаний адвокатський запит, в якому роз`яснила позивачу, що згідно з пунктом 1 постанови № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» (у редакції станом на 31.05.2022 року) передбачена на період дії воєнного стану особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби, що розташовані в межах адміністративно територіальних одиниць, на території яких надається допомога в рамках Програми «єПідтримка», додаткова винагорода в розмірі 30 тисяч гривень щомісяця, а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 тисяч гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Перелік адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога застрахованим особам в рамках Програми «єПідтримка», затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 року № 204р.

Відповідно до листа Міністерства юстиції України від 20.05.2022 року № 38144/16.3.2/32-22 виплата винагород здійснюється органом, установою за місцем постійного проходження служби особи рядового чи начальницького складу, де він призначений на штатну посаду, на підставі наказів такого органу, установи, в межах асигнувань, передбачених у кошторисі органу, установи.

Позивачу також було роз`яснено, що у вищевказаному листі Міністерства юстиції України також зазначено, що розмір додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу, які несуть службу в органах і установах, визначається пропорційно та виплачується за фактичний час несення служби, розрахований у годинах, в розрахунковому (у годинах) місячному періоді проходження служби (24 години за добу), а проходження служби в Державній кримінально-виконавчій службі України слід розглядати як упорядкування комплексу правових умов і взаємовідносин в частині реалізації прав і обов`язків, які виникають з моменту призначення на посаду та закінчується з моменту припинення служби, а порядок несення служби визначає суспільні відносини, які виникають під час безпосереднього виконання службових обов`язків (несення чергування, гарнізонної та вартової служби тощо) у процесі проходження служби, в тому числі у межах правового режиму або визначеного періоду часу.

Отже, позивач, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо невиплати йому винагороди, передбаченоїпостановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 року, за період з 11.03.2022 року до 31.05.2022 року, у повному обсязі, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам та аргументам учасників справи, суд виходить з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин першої та другоїстатті 23 Закону України «Про Державну кримінально-виконавчу службу України» від 23.06.2005 року № 2713-IV,Держава забезпечує соціальний захист персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України відповідно доКонституції України, цього Закону та інших законів України. Умови грошового і матеріального забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплата праці працівників кримінально-виконавчої служби визначаються законодавством і мають забезпечувати належні матеріальні умови для комплектування Державної кримінально-виконавчої служби України висококваліфікованим персоналом, диференційовано враховувати характер і умови служби чи роботи, стимулювати досягнення високих результатів у службовій та професійній діяльності і компенсувати персоналу фізичні та інтелектуальні затрати.

Частиною першоюстатті 24 Закону № 2713-IVпередбачено, що фінансування діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України та інших джерел, передбачених законом. Пільги, компенсації та гарантії, передбачені цим Законом, надаються за рахунок і в межах бюджетних асигнувань на утримання відповідних бюджетних установ.

Порядок виплати грошового забезпечення та компенсаційних виплат особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України затвердженонаказом Міністерства юстиції України від 28.03.2018 року № 925/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2018 року за № 377/31829 (далі Порядок № 925/5).

Пунктом 3 розділу І Порядку № 925/5 визначено, що грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу включає: щомісячні основні види грошового забезпечення; щомісячні додаткові види грошового забезпечення; одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Абзацом першим пункту 4 розділу І Порядку № 925/5 (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що грошове забезпечення виплачується особам рядового і начальницького складу, які: займають штатні посади в Департаменті з питань виконання кримінальних покарань, міжрегіональних управліннях з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції, органах пробації, установах виконання покарань, слідчих ізоляторах, воєнізованих формуваннях, навчальних закладах та закладах охорони здоров`я, на підприємствах установ виконання покарань, інших підприємствах, в установах і організаціях, створених для забезпечення виконання завдань Державної кримінально-виконавчої служби України.

Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні»введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб згідно зУказом Президента№ 133/2022 від 14.03.2022.

Строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб згідно зУказом Президента№ 259/2022 від 18.04.2022.

Строк дії воєнного стану в Україні продовженоз 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 дібзгідно зУказом Президента№ 341/2022 від 17.05.2022.

Строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб згідно зУказом Президента№ 573/2022 від 12.08.2022.

Указом Президента України від 07.11.2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 6 лютого 2023 року № 58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб

На виконанняУказів Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні»та № 69/2022 «Про загальну мобілізацію» Кабінетом Міністрів України 28.02.2022 року прийнято постанову № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану».

Згідно з пунктом першимпостанови Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 року «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану»(далі також Постанова № 168), яка набрала чинності 28.02.2022 року, у першій редакції установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно (крім військовослужбовців строкової служби), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах. Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).

У подальшому до зазначеної постанови вносились зміни.

Так,постановою Кабінету Міністрів України № 217 від 07.03.2022в абзаці першому пункту 1 Постанови № 168 виключено слова «(крім військовослужбовців строкової служби)».

Постановою Кабінету Міністрів України № 350 від 22.03.2022 року, яка набрала чинності 24.03.2022 року та застосовується з 24.02.2022 року, доповнено абзац перший пункту 1 Постанови № 168 після слів «та поліцейським» словами «, а також особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби, що розташовані в межах адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога в рамках Програми «єПідтримка»,».

Постановою Кабінету Міністрів України № 400 від 01.04.2022 рокувнесено зміни до пункту 1 Постанови № 168 щодо виплати додаткової винагороди, збільшеної до 100000 гривень.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 204-р від 06.03.2022 року «Про затвердження переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога застрахованим особам в рамках Програми «єПідтримка» затверджено перелік адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках Програми «єПідтримка» згідно з додатком.

Відповідно до Переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках програми «єПідтримка», є й Донецька область.

Постановою Кабінету Міністрів України № 754 від 01.07.2022 року, яка набрала чинності 08.07.2022 року та застосовується з 01.06.2022 року, внесено такі зміни до пункту 1 Постанови № 168 вабзаці першому: слова «які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби, що розташовані в межах адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога в рамках Програми «єПідтримка» замінити словами «які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби в межах територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні)»; після слова «щомісячно» доповнити словами «(крім осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, яким така винагорода виплачується пропорційно часу проходження служби в розрахунку на місяць)».

З матеріалів справи встановлено, що позивачу за травень 2022 року було виплачено додаткову винагороду у сумі 14258,39 грн., передбачену Постановою № 168.

Додаткову винагороду за період за березня та квітень 2022 року нараховано не було, а за травень 2022 року нараховано і виплачено позивачу за фактичний час несення служби, розрахований у годинах з урахуванням роз`яснення, викладеного у листі Міністерства юстиції України № 38144/16.3.2/32-22 від 20.05.2022 року.

Вказана інформація також була підтверджена у листі від 17.01.2023 року № 8/36 у відповідь на адвокатський запит.

Доказів виплати інших сум, які були вказані у додатках до Наказів № 120/ОС від 24.05.2022 та № 174/ОС від 15.08.2022 «Про виплату додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу», відповідач суду не надав.

Як зазначив відповідач, додаткову винагороду за період з 11.03.2022 року до 25.04.2022 року нараховано і виплачено позивачу за фактичний час несення служби, розрахований у годинах з урахуванням роз`яснення,викладеного у листі Міністерства юстиції України № 38144/16.3.2/32-22 від 20.05.2022 року.

До відзиву відповідачем додано копію листа Південно-Східного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції вих. № 3.3-1385/Е від 23.05.2022, адресованого зокрема і відповідачу, відповідно до якого листом Міністерства юстиції України № 38144/16.3.2/32-22 від 20.05.2022 доведено інформацію про те, що виплата винагород здійснюється органом, установою за місцем постійного проходження служби особи рядового чи начальницького складу, де він призначений на штатну посаду, на підставі наказів такого органу, установи, в межах асигнувань, передбачених у кошторисі органу, установи, при цьому рішення щодо виплати такої винагороди керівникам органів та установ приймається за погодженням Державного секретаря. Розмір додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу, які несуть службу в органах і установах, визначається пропорційно та виплачується за фактичний час несення служби, розрахований у годинах, в розрахунковому (у годинах) місячному періоді проходження служби (24 години на добу).

Суд зазначає, що Постановою № 168 у редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин, було передбачено виплату додаткової винагороди в розмірі 30000 грн щомісячно особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби, що розташовані в межах адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога в рамках Програми «єПідтримка».

Відповідно до пункту 1 Постанови № 168 зі змінами, внесенимипостановою Кабінету Міністрів України № 754 від 01.07.2022 року, які застосовуються з 01.06.2022 року, на період дії воєнного стану особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби в межах територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), виплачується додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно (крім осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, яким така винагорода виплачується пропорційно часу проходження служби в розрахунку на місяць).

Отже, у період з 11.03.2022 року до 31.05.2022 року позивач мав право на отримання додаткової винагородив розмірі 30000 грн щомісячно.

Посилання відповідача на лист Міністерства юстиції України № 38144/16.3.2/32-22 від 20.05.2022 року суд відхиляє, оскільки роз`яснення, надані у зазначеному листі, мають рекомендаційний характер. Застосуванню до спірних правовідносин підлягаєпостанова Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 року «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану»у відповідній редакції, що діяла на час їх виникнення.

Беручи до уваги вищенаведене, суд дійшов висновку про допущену Державною установою «Торецька виправна колонія (№ 2)» протиправну бездіяльність щодо невиплати ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої Постановою № 168 від 28.02.2022 року за період з 11.03.2022 року до 31.05.2022 року. Порушені права позивача на отримання додаткової винагороди у належному розмірі підлягають захисту шляхом зобов`язання Державну установу «Торецька виправна колонія (№ 2)» здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 додаткової винагороди у розмірі, передбаченомупостановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022року за період з 11.03.2022 року до 31.05.2022 року, з урахуванням фактично виплачених сум.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 2статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

З системного аналізу матеріалів справи, наведених норм законодавства, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 1073,60 грн., що підтверджується квитанцією № А12А-К761-3МТТ-ЕНАМ від 31.01.2023 року.

Керуючись ст. ст. 2-15, 19-20, 42-48, 72-77, 90, 139, 118, 159-165, 199, 205, 244-250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (місцезнаходження: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державної установи «Торецька виправна колонія (№ 2)» (місцезнаходження: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Херсонська, 32, код ЄДРПОУ 08563091) про зобов`язання вчинити дії щодо нарахування та виплати додаткової грошової винагород задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Державної установи «Торецька виправна колонія (№2)» (місцезнаходження: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Херсонська, 32, код ЄДРПОУ 08563091) щодо не нарахування та не виплати ОСОБА_1 (місцезнаходження: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 року, за період з 11.03.2022 року по 31.05.2022 року у розмірі 30000 гривень щомісячно.

Зобов`язати Державну установу «Торецька виправна колонія (№2) (місцезнаходження: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Херсонська, 32, код ЄДРПОУ 08563091) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 (місцезнаходження: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) додаткової винагороди у розмірі 30000 грн., передбаченому постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 року, за період з 11.03.2022 року по 31.05.2022 року, з урахуванням фактично виплачених сум.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної установи «Торецька виправна колонія (№ 2)» (місцезнаходження: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Херсонська, 32, код ЄДРПОУ 08563091) на користь ОСОБА_1 (місцезнаходження: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три) грн. 60 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до ст. 295КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя І.М. Тарасенко

Дата ухвалення рішення04.04.2023
Оприлюднено17.04.2023
Номер документу110209531
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання вчинити дії щодо нарахування та виплати додаткової грошової винагороди

Судовий реєстр по справі —200/381/23

Постанова від 08.04.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 04.04.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 03.02.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні