Рішення
від 12.04.2023 по справі 460/4055/21
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

12 квітня 2023 року м. Рівне№460/4055/21

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Махаринця Д.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 доВиконавчий комітет Рівненської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення, -В С Т А Н О В И В:

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов ФОП ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Рівненської міської ради, в якому Позивач просив визнати незаконним та скасувати рішення відповідача від 26.01.2021 року №5 "Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановленої тимчасової споруд" в частині що стосується інтересів позивача.

Ухвалою від 29.04.2021 року у справі №460/4055/21 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи провадити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Позовні вимоги ФОП ОСОБА_1 обґрунтовані наступним. 15.06.2012 року ФОП ОСОБА_1 було видано Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради Паспорт прив`язки стаціонарних тимчасових споруд (торгові кіоски) на АДРЕСА_1 (навпроти вет.аптеки) в м. Рівне № 01-ТС/19, терміном дії до 15.10.2017 року. 02.03.2016 року дію вищевказаного Паспорту прив`язки було продовжено начальником Управління містобудування та архітектури С. Семенець до 11.10.2022 року. 26.07.2012 року ФОП ОСОБА_1 було видано Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради Паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (торговий павільйон) на АДРЕСА_2 , терміном дії до 15.10.2017 року. 02.03.2016 року дію вищевказаного Паспорту прив`язки було продовжено начальником Управління містобудування та архітектури С. Семенець до 11.10.2022 року. 21.04.2021 року ФОП ОСОБА_1 виявлено, що на вищевказаних тимчасових спорудах по АДРЕСА_1 від 09.04.2021 року №01-20/151 Виконавчого комітету Рівненської міської ради, з яких вбачається, що виконавчим комітетом Рівненської міської ради 26.01.2021 року було прийнято Рішення від №5 «Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд», яким було вирішено звільнити територію міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд на АДРЕСА_1 (район шляхопроводу) шляхом демонтажу, в тому числі, належної Позивачу тимчасової споруди (з продажу промтоварів) по АДРЕСА_1 (район шляхопроводу) (п .7 Додатку 1 до Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5), та належної Позивачу тимчасової споруди (з продажу електроніки) АДРЕСА_1 (район шляхопроводу) (п.10 Додатку 1 до Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5). На думку Позивача вищезазначене рішення є протиправним, оскільки на час прийняття такого рішення належні Позивачу паспорти прив`язки не анульовані, їх строк дії не закінчився, тобто зазначені дозвільні документи є чинними, відтак, відповідні тимчасові споруди не можуть вважатися незаконно/самовільно встановленими, а тому не підлягають демонтажу. Окрім того, Позивач вважає, що Позивачем при прийнятті оскаржуваного рішення не було дотримано встановленої чинним законодавством процедури та строків прийняття такого рішення, та не забезпечено права Позивача на участь у процесі прийняття оскаржуваного рішення.

Від Виконавчого комітету Рівненської міської ради надійшов Відзив, згідно якого Відповідач просить суд у задоволенні позовних вимог ФОП ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Рівненської міської ради про визнання протиправним та скасувати рішення відповідача від №5 "Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановленої тимчасової споруд" відмовити повністю, оскільки вважає, що термін дії паспортів прив`язки на момент прийняття оспорюваного рішення закінчився, а заяви про продовження дії паспортів прив`язки у виконавчий комітет Рівненської міської ради та в управління містобудування та архітектури не надходили. Також Відповідач вказує на відсутність у Позивача права користування земельною ділянкою комунальної власності, на якій розміщено тимчасові споруди.

Від ФОП ОСОБА_1 надійшла Відповідь на відзив, в якій Позивач зазначив, що положення чинного законодавства не містять юридичних приписів щодо обов`язкового попереднього або наступного набуття суб`єктами господарювання будь-яких прав на земельні ділянки, на які вони мають бажання встановити тимчасові споруди для здійснення підприємницької діяльності; посилання Відповідача на відсутність в Управлінні містобудування та архітектури виконавчого комітету заяви ФОП ОСОБА_1 на продовження дії паспортів не свідчить про те, що строк дії зазначених паспортів закінчився , оскільки продовження строку дії належних Позивачу паспортів прив`язки було здійснене шляхом вчинення відповідних записів на екземплярах паспортів прив`язки, які знаходяться в Позивача за підписом начальника Управління містобудування та архітектури.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

В свою чергу, статтею 55 Основного Закону України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Вказаним положенням Конституції України кореспондує частина перша статті 5 КАС України, яка наділяє кожну особу правом звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист. При цьому, за змістом цієї норми процесуального закону, таке звернення відбувається в порядку, встановленому КАС України, який, в свою чергу, у відповідності до його статті 1, визначає, зокрема, повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах.

Зокрема, частина третя статті 2 КАС України, серед основних засад (принципів) адміністративного судочинства, визначає змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі.

Як вбачається з матеріалів справи, Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради ФОП ОСОБА_1 було видано Паспорт прив`язки стаціонарних тимчасових споруд (торгові кіоски) на АДРЕСА_1 (навпроти вет.аптеки) в м. Рівне № 01-ТС/19 від 15.06.2012 року.

Паспорт прив`язки стаціонарних тимчасових споруд (торгові кіоски) на АДРЕСА_1 (навпроти вет.аптеки) в м. Рівне № 01-ТС/19 від 15.06.2012 року був дійсний до 15.10.2017 року.

02.03.2016 року строк дії Паспорту прив`язки стаціонарних тимчасових споруд (торгові кіоски) на АДРЕСА_1 (навпроти вет.аптеки) в м. Рівне № 01-ТС/19 від 15.06.2012 року було продовжено до 11.10.2022 року, про що у зазначеному паспорті зроблено відповідний запис, завірений печаткою та підписом начальника Управління містобудування та архітектури С. Семенець.

Також Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради ФОП ОСОБА_1 було видано Паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (торговий павільйон) на АДРЕСА_2 від 26.07.2012 року.

Паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (торговий павільйон) на АДРЕСА_2 від 26.07.2012 року був дійсний до 15.10.2017 року.

02.03.2016 року строк дії Паспорту прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (торговий павільйон) на АДРЕСА_2 від 26.07.2012 року було продовжено до 11.10.2022 року, про що у зазначеному паспорті зроблено відповідний запис, завірений печаткою та підписом начальника Управління містобудування та архітектури С. Семенець.

26.01.2021 року виконавчим комітетом Рівненської міської ради було прийнято Рішення від №5 «Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд», яким було вирішено звільнити територію міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд на АДРЕСА_1 (район шляхопроводу) шляхом демонтажу.

Відповідно до Додатку 1 до Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5, демонтажу, серед інших, підлягають належні ФОП ОСОБА_1 тимчасові споруди, а саме:

- тимчасова споруда (з продажу промтоварів) по АДРЕСА_1 (район шляхопроводу) (п .7 Додатку 1 до Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5);

- тимчасова споруда (з продажу електроніки) вул. Театральній (район шляхопроводу) (п.10 Додатку 1 до Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5).

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2011 р. за №1330/20068.

За змістом частин 2, 4 статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Правовідносини з приводу видачі та продовження строку дії паспорту прив`язки тимчасової споруди врегульовано «Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2011 р. за № 1330/20068. (далі - Порядок № 244).

Відповідно до п.2.1 Порядку № 244, підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив`язки тимчасової споруди.

Паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500, схему благоустрою прилеглої території (п. 1.4 Порядку №244).

Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС. До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним. (п.п. 2.2-2.3 Порядку №244)

При оформлені паспорта прив`язки ТС забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, не передбачених законом та цим Порядком.( п. 2.13 Порядку №244)

Відповідно до п. 2.6 Порядку №244 для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1); схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів України»; технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.

Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку. Паспорт прив`язки включає: схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж; реквізити замовника (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним.(п.п. 2.10 2.11 Порядку №244)

Паспорт прив`язки ТС не надається за умов: подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку; подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку. Ненадання паспорта прив`язки з інших підстав не допускається.(п. 2.14 Порядку №244)

Строк дії паспорта прив`язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень. (п.2.17 Порядку)

За змістом п. 2.18. Порядку № 244 продовження строку дії паспорта прив`язки здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.

Пунктом 2.19. Порядку № 244 визначено, що у разі змін, які відбулися у містобудівній документації на місцевому рівні, будівельних нормах, розташуванні існуючих будівель і споруд, інженерних мереж або з ініціативи суб`єкта господарювання, паспорт прив`язки може переоформлюватись на строк дії цього паспорта прив`язки або на новий строк.

Отже, видання та продовження строку дії паспорту прив`язки здійснюється органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень. Продовження строку дії паспорту прив`язки відбувається шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації - за заявою замовника.

Судом встановлено, що позивачу уповноваженим органом оформлено і видано паспорти прив`язки тимчасових споруд строком до 15.10.2017 року, які в подальшому був продовжені до 11.10.2022 року.

Під час розгляду справи судом не встановлено, а відповідачем не доведено, що при оформлені паспорту прив`язки тимчасової споруди позивачем до уповноваженого органу подавалися недостовірні, неповні, або свідомо перекручені ним відомості.

Доказів того, з часу видачі позивачу паспорту прив`язки та до дати подання позивачем заяви про продовження строку його дії, відбулися зміни у розміщенні споруд, будівель, чи зміни генерального плану, плану зонування та детального плану територій, відповідачем також Суду не надано.

Таким чином, з урахуванням тих обставин, що паспорт прив`язки був виданий позивачу правомірно, містив усі передбачені Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011р. № 244 документи, і був чинний на час прийняття Виконавчим комітетом Рівненської міської ради було Рішення від №5 «Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд», суд дійшов висновку що Рішення Виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5 «Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд» в частині що стосується демонтажу належних Повивачу тимчасових споруд є неправомірним, не відповідає критеріям обґрунтованості, добросовісності та розсудливості.

Висновок Відповідача про закінчення строку дії паспортів прив`язки на день прийняття оспорюваного рішення , суд вважає хибним, зважаючи на наступне:

Відповідно до змісту пункту 2.12 Порядку № 244 паспорт прив`язки підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

Продовження строку дії паспорта прив`язки ТС здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки ТС органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації. (п.2.18 Порядку №244).

02.03.2016 року Паспорт прив`язки стаціонарних тимчасових споруд (торгові кіоски) на вул. Театральній (навпроти вет.аптеки) в м. Рівне № 01-ТС/19 від 15.06.2012 р. було продовжено Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради до 11.10.2022 року, про що в Паспорті міститься відповідний запис за підписом начальника Управління містобудування та архітектури С. Семенець, засвідчений печаткою Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради.

02.03.2016 року Паспорт прив`язки стаціонарної тимчасової споруди (торговий павільйон) на АДРЕСА_2 від 26.07.2012 було продовжено Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради до 11.10.2022 року, про що в Паспорті міститься відповідний запис за підписом начальника Управління містобудування та архітектури С. Семенець, засвідчений печаткою Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради.

Тобто, Паспорти прив`язки № 01-ТС/19 від 15.06.2012 та № 01-ТС/23 від 26.07.2012 р. були продовжені з дотриманням положень 2.12, 2.18 Порядку №244.

Відсутність відповідних заяв ФОП ОСОБА_1 у Відповідача не свідчить про припинення строку дії вищезазначених паспортів привязки, оскільки останнє залежить виключно від добросовісного виконання своїх повноважень працівниками Відповідача, зокрема, належного ведення діловодства.

Висновок Відповідача про відсутність у Позивача права користування земельною ділянкою комунальної власності, на якій розміщено належні ФОП ОСОБА_1 тимчасові споруди, суд вважає хибним, зважаючи на наступне:

Згідно правових висновків Верховного Суду, викладених, зокрема, у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12 червня 2018 року у справі № 905/1552/16, за нормами пунктів 2.3, 2.6 та 2.11 Порядку перелік документів для отримання паспорта прив`язки ТС є вичерпним. Зазначеними пунктами не передбачено надання документів про відведення земельних ділянок під розміщення ТС. Згідно з пунктом 2.7 Порядку паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви. Таким чином, Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядок не містять юридичних приписів щодо обов`язкового попереднього або наступного набуття суб`єктами господарювання будь-яких прав на земельні ділянки, на які вони мають бажання встановити ТС для здійснення підприємницької діяльності.

Тобто, для розміщення ТС за умови наявності відповідного рішення органу місцевого самоврядування земельна ділянка не відводиться, а висновок Відповідача про те, що право встановлення ТС має лише власник землі або землекористувач, є безпідставним та не ґрунтується на нормах чинного законодавства

Частиною третьою статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до підпункту 7 пункту "а" частини першої статті 30 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Статтею 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI) визначено, розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів". Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

За визначенням, наведеним в частині першій статті 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 № 2807-IV , благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Відповідно до статті 2 Закону № 2807-IV благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Згідно з частиною другою статті 10 Закону № 2807-IV до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: 1) забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; 2) організація забезпечення на території населеного пункту чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях; 3) організація місць відпочинку для населення; 4) затвердження схем санітарного очищення населених пунктів та впровадження систем роздільного збирання побутових відходів; 5) здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

Відповідно до приписів статті 20 Закону № 2807-IV, організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста). Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Частиною першою статті 34 Закону № 2807-IV визначено, що правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Рішенням Рівненської міської ради від 28 квітня 2011 року № 512 затверджені Правила благоустрою міста Рівного, відповідно до пункту 1.1 яких Правила благоустрою міста Рівного (далі - Правила) встановлюють єдині та обов`язкові для виконання норми і вимоги у сфері благоустрою, визначають порядок прибирання та утримання міських територій, у тому числі і прилеглих до меж будівель, споруд та огорож, а також внутрішніх виробничих територій, для всіх юридичних і фізичних осіб, користувачів або власників земельних ділянок, забудовників, власників та орендаторів приміщень, споруд, будівель, розташованих на території міста, незалежно від форм власності, відомчої приналежності та громадянства.

Відповідно до пп.11.3.6 Правил малі архітектурні форми та тимчасові споруди, які розміщені (встановлені або збудовані) без оформленої в установленому порядку відповідної дозвільної документації, з відхиленням від проекту, вважаються самочинно розміщеними малими архітектурними формами, тимчасовими спорудами чи конструкціями, а використання земельної ділянки під ці споруди класифікується як самовільне зайняття/захоплення землі.

Порядок демонтажу самовільно встановлених малих архітектурних форм, тимчасових споруд та конструкцій визначений положеннями пункту 11.4 Правил благоустрою міста Рівного, затверджених Рішенням Рівненської міської ради від 28 квітня 2011 року № 512

Згідно з п.11.4.2 цих Правил рішення про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм, тимчасових споруд чи конструкцій приймається виконавчим комітетом Рівненської міської ради за поданням уповноважених органів Рівненської міської ради.

Пунктом 11.4.3 встановлено, що демонтаж здійснюється в такому порядку:

11.4.3.1. При виявленні самовільно встановлених малих архітектурних форм, тимчасових споруд чи конструкцій скликається комісія з представників Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської ради, Рівненського міського відділу внутрішніх справ (за згодою), особи, яка здійснила самовільне встановлення малих архітектурних форм, тимчасових споруд чи конструкцій (у разі її присутності), для їх огляду, про що складається акт. Акт обов`язково повинен містити опис малих архітектурних форм, тимчасових споруд чи конструкцій (геометричні параметри, матеріал, наявність підключення до мереж електро- та водопостачання) та перелік візуально виявлених недоліків, пошкоджень.

11.4.3.2. Після складання акта власнику незаконно встановлених малих архітектурних форм, тимчасових споруд чи конструкцій вручається припис встановленої форми, в якому йому пропонується самостійно демонтувати вказану споруду у передбачений термін.

11.4.3.3. Після закінчення строку, вказаного в приписі, уповноваженими органами Рівненської міської ради готується проект рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради про демонтаж незаконно встановлених малих архітектурних форм, тимчасових споруд чи конструкцій, який виноситься на найближче засідання виконавчого комітету Рівненської міської ради.

Як було зазначено Позивачем, і не заперечується Відповідачем ФОП ОСОБА_2 , всупереч підпунктам 11.4.3.2 та 11.4.3.3 Правил благоустрою міста Рівного, не надходило від Відповідача жодних приписів чи актів щодо належних йому тимчасових споруд , йому не було відомо про винесення відповідного питання на розгляд виконавчого комітету Рівненської міської ради, та про прийняття Відповідачем оскаржуваного рішення аж до отримання Позивачем Попередження від 09.04.2021 року №01-20/151.

Зважаючи на вищевикладене, Рішення Виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5 «Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд» в частині що стосується демонтажу тимчасової споруди (з продажу промтоварів) по АДРЕСА_1 , та щодо демонтажу тимчасової споруди (з продажу електроніки) АДРЕСА_1 (район шляхопроводу) прийняте з порушенням встановленої чинним законодавством процедури його прийняття, без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі вищенаведені обставини, суд прийшов до висновку про те, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду достатніх та беззаперечних доказів на підтвердження правомірності винесення спірного рішення.

За таки обставин суд приходить до висновку, що рішення Виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5 «Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд» в частині, що стосується демонтажу належних ФОП ОСОБА_1 тимчасової споруди (з продажу промтоварів) по АДРЕСА_1 , та тимчасової споруди (з продажу електроніки) АДРЕСА_1 (район шляхопроводу) - п.10 Додатку 1 до Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5 є протиправним, таким, що не відповідає вимогам діючого законодавства та суперечить принципу належного урядування.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади, місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Суд зауважує, що приймаючи рішення про демонтажу належних ФОП ОСОБА_1 тимчасових споруд, суб`єкт владних повноважень діяв всупереч встановленому законом порядку, необґрунтовано та упереджено, без з`ясування необхідних обставин, що мали значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення. Відповідач порушив законні інтереси позивача, які підлягають до судового захисту шляхом визнання незаконним та скасування Рішення Виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5 «Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд» в частині, що стосується демонтажу належних ФОП ОСОБА_1 тимчасових споруд.

А відтак, позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду з адміністративним позовом позивач сплатив судовий збір в розмірі 908,00 грн, що підтверджується платіжним документами в матеріалах справи, тому вказані кошти підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов ФОП ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Рівненської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення відповідача від 26.01.2021 року №5 "Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановленої тимчасової споруд" в частині що стосується інтересів позивача - задовольнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати Рішення Виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5 «Про звільнення території міста Рівного від незаконно встановлених тимчасових споруд» в частині, що стосується демонтажу належних ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_3 ) тимчасової споруди (з продажу промтоварів) по АДРЕСА_1 (район шляхопроводу) п..7 Додатку 1 до Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5, та тимчасової споруди (з продажу електроніки) АДРЕСА_1 (район шляхопроводу) - п.10 Додатку 1 до Рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради від 26.01.2021 року №5.

Стягнути на користь ФОП ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Виконавчого комітету Рівненської міської ради (місце знаходження: вул. Соборна, 12а, м. Рівне, 33000, код ЄДРПОУ 04057758) судові витрати на суму 908,00 (дев`ятсот вісім) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - Виконавчий комітет Рівненської міської ради (вул. Соборна, буд.12а,м. Рівне,33000, ЄДРПОУ/РНОКПП 04057758)

Суддя Д.Є. Махаринець

Дата ухвалення рішення12.04.2023
Оприлюднено17.04.2023
Номер документу110211303
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері

Судовий реєстр по справі —460/4055/21

Постанова від 05.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 01.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Рішення від 12.04.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Постанова від 07.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні