Постанова
від 18.04.2023 по справі 420/10201/22
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 квітня 2023 р.м.ОдесаСправа № 420/10201/22

Категорія: 102010000Головуючий в 1 інстанції: Юхтенко Л.Р.

Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту: 14.11.2022 р.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Федусик А.Г.

Шевчук О.А.

при секретарі Чоран А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні (в режимі відеоконференції) в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2022 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Одеської обласної ради, за участю третіх осіб, що не заявляють самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача Комунального некомерційного підприємства "Одеський обласний шкірно-венерологічний диспансер" Одеської обласної ради" та Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації, про визнання протиправним та скасування рішення щодо припинення діяльності комунального некомерційного підприємства,

В С Т А Н О В И Л А :

У липні 2022 року ОСОБА_1 звернулася до суду із позовом до Одеської обласної ради, треті особи: Комунальне некомерційне підприємство "Одеський обласний шкірно-венерологічний диспансер" Одеської обласної ради" (далі КНП "ООШВД" ООР"), Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації (далі Одеська ОДА) (з урахуванням уточнення позовної заяви) про визнання протиправним та скасування рішення Одеської обласної ради "Про припинення діяльності КНП "ООШВД" ООР", шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" Одеської обласної ради" №449-VIII від 12 липня 2022 року.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказувала, що при прийнятті оскарженого рішення про припинення діяльності КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" була порушена процедура його прийняття, встановлена Регламентом Одеської обласної ради VIII скликання, затвердженого рішенням Одеської обласної ради від 18 грудня 2020 року.

Позивач зазначала, що у порушення п.3.3.3 Регламенту, ніхто із зацікавлених осіб не був ознайомлений з проектом цього рішення, ні позивач, як посадова особа КНП "ООШВД" ООР", ні колектив цієї установи, ні будь-хто інший.

Також позивач звертала увагу, що відповідно п.3.4.7 Регламенту, питання, що вносяться до Порядку денного пленарного засідання обласної ради, доводяться до відома депутатів та громадськості шляхом їх розміщення на офіційному веб-сайті обласної ради у мережі Інтернет не пізніше як за 10 робочих днів до дня сесії, крім виняткових випадків, встановлених п.п.3.5.5 та 3.5.8 Регламенту, відповідно Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року №280/97-ВР (далі Закон №280/97-ВР), та апарат обласної ради не пізніше ніж за 7 календарних днів до дати проведення пленарного засідання обласної ради надсилає на електронні адреси депутатів електронні версії проектів рішень. Але проект оскарженого рішення не був оприлюднений, що позбавило позивача та інших зацікавлених осіб можливості висловити свої зауваження і пропозиції щодо прийняття вказаного рішення.

Також позивач зазначала, що до порядку денного не включено питання щодо припинення діяльності КНП "ООШВД" ООР".

На переконання позивача, проекти рішень обласної ради після експертизи та візування юридичного управління апарату обласної ради та, у разі необхідності, іншого структурного підрозділу виконавчого апарату обласної ради, передаються на розгляд профільних постійних комісій не пізніш як за 3 дні до дати проведення їхніх окремих засідань, на яких приймаються відповідні висновки та рекомендації.

Позивач звертала увагу також на те, що обговорення питання щодо припинення діяльності КНП "ООШВД" ООР" не обговорювалося з громадськістю та з колективом самої установи. Крім того, в порушення умов колективного договору не отримано погодження від працівників підприємства та профспілкового комітету щодо припинення діяльності КНП "ООШВД" ООР", оскільки змінюються умови праці працівників.

Крім того, позивач просила звернути увагу, що депутатами при прийняті рішення не дотримано вимоги розділу 9 Регламенту, які передбачають, що депутати зобов`язані захищати права, свободи і законні інтереси людини і громадянина, здійснювати депутатську діяльність керуючись цими пріоритетами тощо.

Також позивач зазначала, що оскаржене рішення прийнято без економічного обґрунтування. Мережа таких закладів не може бути скорочена, та держава має підтримувати господарську діяльність у сфері охорони здоров`я.

На теперішній час КНП "ООШВД" ООР" Одеської обласної ради" залишається один на півдні України з єдиним дерматовенерологічним стаціонаром, який надає медичну допомогу населенню Миколаївської, Херсонської, Харківської, Одеської, Тернопільської областей, військовослужбовцям та внутрішньо переміщеним особам. Сьогодні, за статистикою, шкірно-венеричні захворювання займають одне із перших місць по поширенню серед населення. Також позивач зазначила, що вказаною установою надається медична допомога військовослужбовцям, а також диспансер надає безкоштовну амбулаторну та стаціонарну допомогу внутрішньо переміщеним особам.

Таким чином, на думку позивача, не має під собою жодного обґрунтування припинення підприємства, відсутня стратегія реформування системи надання дерматовенерологічної допомоги, відсутні проведені фінансово-економічні розрахунки щодо такої реорганізації, питання не обговорювалось на Госпітальній раді Одеського госпітального округу.

Позивач зазначала, що оскаржене рішення порушує її права, свободи та інтереси, оскільки вона є керівником КНП "ООШВД" ООР".

А також оскаржене рішення було прийнято без дотримання вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11 вересня 2003 року №1160-IV (далі Закон №1160-IV).

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що вирішення питання щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних та обласних рад належить до повноважень обласної ради.

Відповідач зазначив, що пропозиція щодо включення до порядку денного засідання 14 позачергової сесії обласної ради проекту рішення обласної ради "Про припинення КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" була внесена депутатом Одеської обласної ради VIII скликання ОСОБА_2 відповідно до вимог Регламенту. За підтримку вказаної пропозиції проголосував 51 депутат обласної ради, за прийняття рішення в цілому також проголосувала більшість депутатів від загального складу обласної ради.

Також відповідач зазначив, що проект вказаного рішення розглядався на засіданні постійної комісії обласної ради з питань охорони здоров`я та соціальної політики, яка є профільною з цього питання.

На підставі викладеного відповідач вважає, що оскаржене рішення було прийнято з дотриманням вимог чинного законодавства та процедури прийняття, врегульованої Регламентом.

Окрім цього, відповідач звернув увагу, що порушення процедури прийняття рішення може бути підставою для його скасування лише за тієї умови, що воно вплинуло або могло вплинути на правильність рішення.

Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2022 року у задоволенні позову ОСОБА_1 до Одеської обласної ради за участю третіх осіб, що не заявляють самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача КНП "ООШВД" ООР", Департаменту охорони здоров`я Одеської ОДА про визнання протиправним та скасування рішення щодо припинення діяльності комунального некомерційного підприємства, відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального права та з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи.

Доводи апеляційної скарги:

-відповідачем порушено порядок оприлюднення та обговорення з громадськістю, оскільки в матеріалах справи відсутні докази введення надзвичайного чи невідкладного стану в Одеській області, які б давали право приймати Одеській обласній раді рішення "Про припинення КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" від 12 липня 2022 року без дотримання процедур передбачених в ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13 січня 2011 року №2939-VI (далі Закон №2939-VI) та ст. 59 Закону №280/97-ВР;

-відповідач не надав суду першої інстанції жодних доказів, які б підтверджували факт оприлюднення рішення Одеської обласної ради "Про припинення КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання КНП "ОРКПЦ" ООР" від 12 липня 2022 року;

-твердження суду першої інстанції про те, що Одеська обласна рада у спірних правовідносинах виступала розпорядником майна спільної власності, та здійснила повноваження щодо управління майном спільної власності шляхом реорганізації підприємства, на думку апелянта, не підпадає під сферу дії Закону №1160-IV та не узгоджується з правовою позицією Верховного Суду викладеною у постанові від 13 грудня 2019 року у справі №461/1824/15-а;

-оскаржуване рішення є регуляторним актом, який не є нормативним правовим актом, у розумінні ст. 1 Закону №1160-IV, відтак його прийняття та схвалення мало проводитись у спосіб, визначений цим Законом.

У відзиві Одеська обласна рада просить суд апеляційної інстанції в задоволенні апеляційної скарги ОСОБА_1 відмовити повністю, вказуючи на те, що доводи апелянта не спростовують правильність висновків суду першої інстанції.

Одеська обласна рада вказує, що припинення КНП "ООШВД" ООР" в результаті реорганізації закладу охорони здоров`я щодо якого прийнято спірне рішення, не може призвести до скорочення існуючої мережі медичних закладів, а є лише зміною у мережі закладів здоров`я, що відбулося без зменшення обсягів і функцій надання медичної допомоги населенню.

У відзиві Департамент охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації просить суд апеляційної інстанції в задоволенні апеляційної скарги ОСОБА_1 відмовити повністю, вказуючи на те, що доводи апелянта не спростовують правильність висновків суду першої інстанції.

Департамент охорони здоров`я Одеської обласної державної адміністрації звернає увагу суду на те, що з метою ефективного управлінського рішення та раціонального використання коштів, недопущення накопичуваної кредитної заборгованості по заробітній платі, обласною радою було здійснено оптимізацію закладу охорони здоров`я, який на той час знаходився під загрозою банкрутства та ліквідації.

Таким чином, саме для збереження висококваліфікованого кадрового ресурсу з надання спеціалізованої допомоги мешканцям Одеської області, обласною радою було запропоновано передати КНП "ООШВД" ООР", як цілісний майновий комплекс до КНП "ОРКПЦ" ООР".

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 , перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції:

Одеською обласною радою прийнято рішення "Про припинення КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" від 12 липня 2022 року №449-VIII.

Цим рішенням обласною радою вирішено припинити КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ"; установити, що КНП "ОРКПЦ" ООР" є правонаступником всього майна, прав та обов`язків КНП "ООШВД" ООР"; утворити комісію з припинення КНП "ООШВД" ООР" та затвердити статут КНП "ОРКПЦ" ООР" у новій редакції, що додається до рішення (т.1 а.с.172-203).

З відзиву на позовну заяву та пояснень представника відповідача вбачається, що пропозиція щодо включення до порядку денного засідання 14 позачергової сесії обласної ради проекту рішення обласної ради "Про припинення КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" була внесена депутатом Одеської обласної ради VIII скликання ОСОБА_2 .

Матеріалами справи підтверджено, що проект вказаного рішення розглядався на засіданні постійної комісії обласної ради з питань охорони здоров`я та соціальної політики, якою надано висновки та рекомендації від 12 липня 2022 року №26/1-7ПК, якими було рекомендовано до розгляду на пленарному засіданні сесії обласної ради цей проект рішення (т.2 161-162).

Згідно протоколу засідання постійної комісії обласної ради з питань охорони здоров`я та соціальної політики від 12 липня 2022 року №26 вбачається, що з питання про розгляд проекту рішення "Про припинення КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" доповідала ОСОБА_3 , директор Департаменту охорони здоров`я обласної державної адміністрації, та ОСОБА_4 , начальник Управління обласної ради з майнових відносин, та запрошені ОСОБА_5 , генеральний директор КНП "ОРКПЦ" ООР" та ОСОБА_1 , генеральний директор КНП "ООШВД" ООР".

З протоколу засідання постійної комісії вбачається, що ОСОБА_6 доповіла по суті проекту рішення та наголосила на тому, що на сьогодні обласний шкірно-венерологічний диспансер не є спроможним забезпечити виплату заробітної плати працівникам.

ОСОБА_1 по порушеному питанню наголосила на тому, що сьогодні обласний шкірно-венерологічний диспансер обслуговує мешканців Одеської області та 4-х областей. Дійсно на підприємстві існує заборгованість по виплаті заробітної платі, але вона буде погашена, та вважає, що шкірно-венерологічна служба в області буде знищена.

Також суд встановив, що ОСОБА_6 , директором Департаменту охорони здоров`я обласної державної адміністрації була надана пояснювальна записка до проекту рішення "Про припинення КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" (т.1 а.с.204-205), в якій, зокрема, зазначено, що об`єднання шкірно-венерологічного диспансеру в єдину систему онкологічної служби в області є доцільним та прогнозовано забезпечить можливість виявлення більше ніж на 10% онкозахворювань шкіри та м`яких тканин. Лікарі-дерматологи КНП "ООШВД" ООР" гармонічно інтегруються в систему поліклінічної консультативно-виїзної служби КНП "ОРКПЦ" та можуть реалізувати весь свій клінічний потенціал. Всі можливості щодо підготовки лікарів-інтернів на базі об`єднаних лікувальних закладів будуть збережені. Усіх працівників КНП "ООШВД" ООР" планується перевести до КНП "ОРКПЦ" ООР".

Матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 звернулася до Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної (військової) адміністрації із запитом на публічну інформацію, на який отримано відповідь від 20 вересня 2022 року №4289/08/06-17/2-22/59-13-08, в якій, зокрема, зазначено, що Департамент не готував пропозицій для прийняття рішення Одеської обласної ради щодо припинення КНП "ООШВД" ООР" (т.1 а.с.300).

Вирішуючи справу, суд першої інстанції вказав про те, що оскаржуване рішення Одеської обласної ради "Про припинення діяльності КНП "ООШВД" ООР", шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" Одеської обласної ради" №449-VIII від 12 липня 2022 року прийнято відповідачем без порушення процедури, а тому є законним та не підлягає скасуванню.

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, п.20 ч.1 ст. 43, ч.ч.1, 15 ст. 46, ч.ч.5, 6 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року №280/97-ВР, ст. 1 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11 вересня 2003 року №1160-IV.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.20 ч.1 ст. 43 Закону №280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників, крім випадків, передбачених ч.2 ст. 21 Закону України "Про культуру".

Частиною 1 ст. 46 Закону №280/97-ВР встановлено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону №1160-IV. До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні (ч.15 ст. 46 цього Закону).

Відповідно пп.3.3.1-3.3.3 Регламенту Одеської обласної ради VIII скликання, затвердженого рішенням Одеської обласної ради від 18 грудня 2020 року №10-VIII (далі Регламент) порядок підготовки сесії обласної ради встановлюється відповідним планом.

План підготовки сесії обласної ради оформлюється у вигляді розпорядження голови обласної ради, яке видається за 20 днів до орієнтовної дати проведення пленарного засідання сесії обласної ради.

Планом підготовки визначаються остання дата прийому проектів рішень до попереднього розгляду, орієнтовні дати проведення окремих та спільних засідань постійних комісій обласної ради; терміни доопрацювання проектів рішень їх авторами згідно із зауваженнями і доповненнями, внесеними після згаданих вище засідань, а також термін повернення доопрацьованих проектів рішень до апарату обласної ради, про що повідомляються обласна державна адміністрація та інші зацікавлені особи.

Відповідно п.3.4.7 Регламенту питання, що вносяться до Порядку денного пленарного засідання обласної ради, доводяться до відома депутатів та громадськості шляхом їх розміщення на офіційному веб-сайті обласної ради у мережі Інтернет не пізніше як за 10 робочих днів до дня сесії, крім виняткових випадків, встановлених п.п.3.5 5 та 3.5.8 Регламенту відповідно до Закону №280/97-ВР.

Тобто, встановлені Регламентом правила щодо завчасного повідомлення депутатів та опублікування проекту рішень мають виключення, які передбачені п.п.3.5.5. та 3.5.8. Регламенту.

Так, згідно п.3.5.5 Регламенту, у невідкладних випадках пропозиції до проекту порядку денного пленарного засідання можуть бути внесені посадовими особами або органами, зазначеними у п.3.5.2 цього Регламенту (головою обласної ради, постійними комісіями обласної ради, депутатськими фракціями (групами), депутатами, головою обласної державної адміністрації), і після закінчення терміну подання пропозицій, визначеного відповідним розпорядженням голови обласної ради щодо плану підготовки сесії обласної ради.

У такому випадку суб`єкт подання такої пропозиції до проекту Порядку денного повинен додати до неї письмове обґрунтування невідкладності розгляду цього питання. Така пропозиція розглядається головою обласної ради, який приймає рішення про включення вказаної пропозиції до проекту Порядку денного пленарного засідання обласної ради.

Такі пропозиції можуть бути внесені не пізніш як за 24 години до проведення пленарного засідання сесії обласної ради.

Також відповідно п.3.5.8 Регламенту, у виняткових випадках пропозиції до порядку денного можуть бути внесені депутатами обласної ради голові обласної ради на пленарному засіданні обласної ради у письмовій формі з доданням проекту рішення.

У такому випадку автор пропозиції повинен надати до апарату обласної ради 84 примірники проекту рішення з додатками, які повинні бути надані депутатам обласної ради для ознайомлення.

Внесення на розгляд сесії питань у такому порядку допускається лише за наявності друкованого тексту проекту рішення обласної ради за згодою більшості депутатів від загального складу обласної ради.

На вимогу голови обласної ради у такому випадку може проводитися засідання профільної постійної комісії обласної ради. Розгляд такого проекту рішення обласної ради проводиться тільки після закінчення його розгляду постійною комісією з обов`язковим виступом па пленарному засіданні її голови або іншого члена постійної комісії за її дорученням.

Дослідивши матеріали справи, колегією суддів встановлено, що листом за підписом голови начальника Одеської обласної державної (військової) адміністрації від 11 липня 2022 року №1/01-47/5330/2-22 надіслано до голови Одеської обласної ради на розгляд чергової сесії проект рішення "Про припинення КПП "ООШВД ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР", та доповідачем визначено директора Департаменту охорони здоров`я обласної державної адміністрації Одарій-Захар`євою Н.В.

Вказаним директором була надана пояснювальна записка до проекту рішення "Про припинення КПП "ООШВД ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" (т.1 а.с.204-205), в якій, зокрема, зазначено, що об`єднання шкірно-венерологічного диспансеру в єдину систему онкологічної служби в області є доцільним та прогнозовано забезпечить можливість виявлення більше ніж на 10% онкозахворювань шкіри та м`яких тканин. Лікарі-дерматологи КПП "ООШВД ООР" гармонічно інтегруються в систему поліклінічної консультативно-виїзної служби КНП "ОРКПЦ" ООР" та можуть реалізувати весь свій клінічний потенціал. Всі можливості щодо підготовки лікарів-інтернів на базі об`єднаних лікувальних закладів будуть збережені. Усіх працівників КПП "ООШВД ООР" планується перевести до КНП "ОРКПЦ" ООР".

Матеріалами справи підтверджено, що проект вказаного рішення розглядався на засіданні постійної комісії обласної ради з питань охорони здоров`я та соціальної політики, якою надано висновки та рекомендації від 12 липня 2022 року №26/1-7ПК, якими було рекомендовано до розгляду на пленарному засіданні сесії обласної ради цей проект рішення (т.2 а.с161-162).

На засідання постійної комісії була запрошена ОСОБА_1 , яка була заслухана членами комісії.

Пропозиція щодо включення до порядку денного засідання 14 позачергової сесії обласної ради проекту рішення обласної ради "Про припинення КПП "ООШВД ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" була внесена депутатом Одеської обласної ради VIII скликання ОСОБА_2 відповідно до вимог Регламенту, та за підтримку вказаної пропозиції проголосував 51 депутат обласної ради, за прийняття рішення в цілому також проголосувала більшість депутатів від загального складу обласної ради.

Таким чином, приймаючи оскаржуване рішення відповідач діяв в межах вимог чинного законодавства, що спростовує довід ОСОБА_1 про порушення Одеською обласною радою процедури прийняття оскарженого рішення.

Окрім того, колегією суддів було встановлено, що на офіційному вебсайті Одеської обласної ради за посиланням htts://oblrada.od.gov.ua/, у розділах "Пленарні засідання", "рішення" міститься оскаржуване рішення №449-VIII, дата публікації 18 липня 2022 року, стан "чинне".

Таким чином, колегія суддів вважає спростованим довід апелянта про відсутність доказів, які б підтверджували факт оприлюднення рішення Одеської обласної ради "Про припинення КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання КНП "ОРКПЦ" ООР" від 12 липня 2022 року.

Окрім того, колегія суддів також вважає безпідставним довід ОСОБА_1 про те, що оскаржене рішення прийнято без економічного обґрунтування, оскільки проект вказаного рішення розглядався на засіданні постійної комісії обласної ради з питань охорони здоров`я та соціальної політики, якою надано висновки та рекомендації від 12 липня 2022 року №26/1-7ПК про доцільність приєднання КПП "ООШВД ООР" до КНП "ОРКПЦ" ООР". Більш того, директором Департаменту охорони здоров`я обласної державної адміністрації Одарій-Захар`євою Н.В. була надана пояснювальна записка до проекту рішення "Про припинення КПП "ООШВД ООР" в якій було наведено економічне обґрунтування доцільності об`єднання цих підприємств.

Щодо посилання апелянта на те, що оскаржуване рішення є регуляторним актом, який не є нормативним правовим актом, у розумінні ст. 1 Закону №1160-IV, відтак його прийняття та схвалення мало проводитись у спосіб, визначений цим Законом, колегія суддів вказує наступне.

Статтею 1 Закону №1160-IV встановлено, що регуляторний акт це:

-прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт. який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання:

-прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Таким чином, законодавчо закріплено, що регуляторним актом може визнаватись як нормативно-правовий акт. так й інший офіційний письмовий документ, який відповідає сукупності певних ознак, зокрема таких як: 1) прийняття уповноваженим на це регуляторним органом: 2) встановлення, зміна чи скасування норм права; застосування неодноразово та щодо невизначеного кола осіб.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення Одеською обласною радою було прийнято в межах компетенції вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Вказаним рішенням не було встановлено, змінено чи скасовано норму права, яка належить неодноразовому застосуванню та стосується невизначеного кола осіб.

Частиною 5 ст. 60 Закону №280/97-ВР визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Згідно ч.1 ст. 106 ЦК України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Відповідно ст. 59 ГК України припинення суб`єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.

Згідно ст. 137 ГК України власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням.

Відповідно ч.4 ст. 60 Закону №280/97-ВР районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Згідно Статуту (в новій редакції) КНП "ОРКПЦ" ООР" є неприбутковим та лікарняним закладом охорони здоров`я унітарним комунальним некомерційним підприємством, а також об`єктом права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, інтереси яких представляє Одеська обласна рада.

Таким чином, Одеська обласна рада, у спірних правовідносинах виступала розпорядником майна спільної власності, та здійснила повноваження щодо управління майном спільної власності шляхом реорганізації підприємства, що не підпадає під сферу дії Закону 1160-IV.

З огляду на викладене є необґрунтованим довід апелянта про не дотримання відповідачем вимог Закону №1160-IV при прийнятті оскарженого рішення, оскільки оскаржуваний акт не є регуляторним актом.

З тих же підстав, колегія суддів вважає недоречним посилання ОСОБА_1 на правові висновки Верховного Суду викладені в постанові від 13 грудня 2019 року у справі №461/1824/15-а.

Колегія суддів акцентує увагу на тому, що у випадку порушення прав членів колективу КНП "ООШВД" ООР" під час виконання оскаржуваного рішення "Про припинення КНП "ООШВД" ООР" шляхом приєднання до КНП "ОРКПЦ" ООР" від 12 липня 2022 року №449-VIII законодавством передбачено поновлення їх прав в судовому порядку, шляхом звернення до суду з відповідним позовом.

При цьому, колегія суддів наголошує, що ОСОБА_1 фактично оскаржується доцільність прийняття відповідачем рішення про реорганізацію комунального підприємства, що є виключною компетенцією відповідача як органу місцевого самоврядування, до відання якого законодавством віднесенні питання створення, реорганізації та ліквідації комунальних підприємств.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про те, що принцип розподілу влади не передбачає надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень, оскільки ключовим завданням суду є здійснення правосуддя. Відтак, завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішення суб`єктом владних повноважень у сфері управлінсько-владних повноважень, а не у забезпеченні ефективності державного управління.

На підставі викладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення позову ОСОБА_1 .

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Колегія суддів не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 листопада 2022 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 21 квітня 2023 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Федусик А.Г.

Суддя: Шевчук О.А.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2023
Оприлюднено24.04.2023
Номер документу110379560
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —420/10201/22

Постанова від 23.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Постанова від 18.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Постанова від 18.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 20.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 20.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні