Рішення
від 06.04.2023 по справі 906/1270/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"06" квітня 2023 р. м. Вінниця Cправа № 906/1270/22

Господарський суд Вінницької області у складі:

головуючий суддя Міліціанов Р.В.,

при секретарі Московчук Є.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЕЛЕВАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ", вул. Набережна, 80А, с. Красносілка, Лиманський район, Одеська область, 67560, код - 34251863

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД", вул. Майбороди Дмитра, будинок 5, кабінет 508, м. Вінниця, 21000, код - 37852609

про стягнення 518 271,72 грн заборгованості

за участю представників:

позивача: Бойко Анастасія Вадимівна

відповідача: не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЕЛЕВАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ" звернулось до Господарського суду Житомирської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД" про стягнення заборгованості у розмірі 518 271,72 грн, з яких 400 000,00 грн основного боргу, 105 910,08 грн інфляційних витрат та 12 361,64 грн 3% річних за договором № 375-5982 від 25.05.2021 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем умов договору № 375-5982 від 25.05.2021 року в частині повної та своєчасної оплати за виконані роботи.

Разом із позовною заявою до суду подано заяву про забезпечення позову (б/н та без дати), у якій позивач просить вжити заходи забезпечення позову шляхом накладення арешту на грошові кошти ТОВ "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД" у розмірі 518271,72 грн, які знаходяться в банківських установах на всіх рахунках ТОВ "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД", інформація про які буде виявлена в процесі виконання ухвали суду про забезпечення позову.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області 28.12.2022 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЕЛЕВАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД" про стягнення 518271,72 грн з доданими до неї документами, у тому числі і заяву про забезпечення позову (б/н та без дати) (вх.№01-44/1569/22 від 27.12.2022 року), передано за територіальною підсудністю до Господарського суду Вінницької області.

08.02.2023 року матеріали справи надійшли до Господарського суду Вінницької області.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 08.02.2023 року, матеріали справи передано на розгляд судді Міліціанову Р.В.

Ухвалою суду від 13.02.2023 року прийнято матеріали справи до провадження новим складом суду, відкрито провадження у справі № 906/1270/22 за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судового засідання у справі призначити на 07.03.2023 року.

15.02.2023 року до суду від представника позивача надійшла заява (б/н від 15.02.2023 року) (вх.канц. № 01-34/1498/23) про участь в судовому засіданні в режимі відоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів. Зазначену заяву заявником сформовано в системі "Електронний суд".

Ухвалою суду від 28.02.2023 року забезпечено участь представника Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЕЛЕВАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ" адвоката Романович Анастасії Вадимівни у судовому засіданні по справі № 906/1270/22 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою системи відеоконферекнцзв`язку EasyCon.

У судовому засіданні 07.03.2023 року судом постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи № 906/1270/22 для судового розгляду по суті на 06.04.2023 року, яку занесено до протоколу судового засідання.

Ухвалою суд від 16.03.2023 року повідомлено учасників справи про дату наступного судового засідання.

05.04.2023 року на електронну адресу суду від представника позивача надійшла заява (б/н від 05.04.2023 року) (вх.канц. № 01-36/3247/23 від 05.04.2023 року) про розподіл судових витрат, в якій останній просить суд стягнути з відповідача на користь позивача 23 000,00 грн витрат понесених на правову допомогу.

В судовому засіданні 06.04.2023 року прийняв участь представник позивача. Представник відповідача правом участі в судовому засіданні не скористався. Хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином.

Щодо неявки представника відповідача суд враховує наступне.

Статтею 42 Господарського процесуального кодексу України визначено права та обов`язки учасників судового процесу, зокрема учасники справи зобов`язані: виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази тощо.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч.1 ст.4 Закону України "Про доступ до судових рішень").

Також суд зазначає, що відповідно до пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17.07.1997 р. (Закон України від 17.07.1997 р. № 475/97 - ВР), кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Перебіг строків судового розгляду у цивільних справах починається з часу надходження позовної заяви до суду, а закінчується ухваленням остаточного рішення у справі, якщо воно не на користь особи (справа "Скопелліті проти Італії" від 23.11.1993 р.), або виконанням рішення, ухваленого на користь особи (справа "Папахелас проти Греції" від 25.03.1999 р.).

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду неефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (параграфи 66, 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 р. у справі "Смірнова проти України").

Суд нагадує, що роль національних судів полягає у швидкому та ефективному розгляді справ (ес рішення Європейського суду з прав людини від 30.11.2006 р. у справі "Красношапка проти України").

Суд нагадує, що це роль національних судів організовувати судові провадження таким чином, щоб вони були без затримок та ефективними (див.рішення Суду у справі Шульга проти України, no. 16652/04, від 02.12.2010).

До того ж організація провадження таким чином, щоб воно було швидким та ефективним, є завданням саме національних судів (див. рішення Суду у справі Білий проти України, no. 14475/03, від 21.10.2010).

Згідно із ч. 1 ст. 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

За матеріалами справи ухвалу суду про відкриття провадження у справі отримано відповідачем 01.03.2023 року (т. 1 а.с. 103). У подальшому ухвали суду повернуто з відмітками відділення поштового зв`язку: "адресат відсутній за вказаною адресою" (т. 1 а.с. 115, 118), що у розумінні пп. 1, 4 ч. 6 ст. 242 ГПК України вважається належним доказом сповіщення відповідача.

Враховуючи положення ст. ст. 13, 74 ГПК України якими в господарському судочинстві реалізовано конституційний принцип змагальності судового процесу, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та заперечень та здійснені всі необхідні дії для забезпечення сторонами реалізації своїх процесуальних прав, а тому вважає за можливе розглядати справу за відсутності відповідача.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, про укладення між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЕЛЕВАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ" та Товариством з обмеженою відповідальністю "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД" договору № 375-5982 від 25.05.2021 року.

В зв`язку з неналежним виконанням Товариством з обмеженою відповідальністю "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД" умов договору № 375-5982 від 25.05.2021 року, в частині повної та своєчасної оплати за виконані роботи, утворилась заборгованість в сумі 518 271,72 грн.

Враховуючи викладене Товариство з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЕЛЕВАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ" звернулось з позовом до суду про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД" 400 000,00 грн основного боргу, 105 910,08 грн інфляційних витрат та 12 361,64 грн 3% річних за договором № 375-5982 від 25.05.2021 року.

Матеріали справи не містять відзиву або письмового пояснення з долученням відповідних доказів, у яких відповідач висловив процесуальну позицію щодо поданого позову.

Із наявних у справі та досліджених судом доказів слідує, що 25.05.2021 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЕЛЕВАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ" (Підрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД" (Замовник) укладено договір № 375-5982 (а.с.12-18, т. 1).

Відповідно п. 1.1 Договору Підрядник зобов`язується виконати наступні роботи: виготовлення, поставка, ремонт обладнання для готовий елеватору до сезону (роботи) на об`єкті Замовника: "Житомирська область, Пулинський район, селище Курне, вул. Заводська, буд. 1", а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити належним чином виконані Підрядником роботи у порядку та на умовах, визначених цим Договором.

Обсяг, характер та зміст робіт, які виконуються Підрядником відповідно до цього Договору, визначений у датку №1 ("Перелік виконуваних робіт"), який є невід`ємною частиною даного Договору. Найменування, характеристики виготовляємого обладнання вказані у Додатку № 2 ("Специфікація обладнання"), який є невід`ємною частиною даного Договору (п. 1.2 Договору).

Строк виконання робіт за цим Договором становить 24 (двадцять чотири) робочих днів з робочого дня наступного після здійснення Замовником оплати на умовах п. 5.1.1. даного Договору, надання Підряднику за актами приймання-передачі фронту робіт (в тому числі, але не виключно: технологічного обладнання, необхідного для виконання робіт за даним Договором), надання доступу на об`єкт для виконання робіт за даним Договором (п. 1.3 Договору).

За змістом п. 1.4 договору датою закінчення робіт вважається дата їх прийняття Замовником, що підтверджується підписанням кронами акту приймання виконаних робіт. Обладнання передається за видатковою накладною. В строк виконання робіт за Договором не входить строк розгляду Замовником наданого Підрядником акту приймання виконаних робіт, видаткової накладної.

Відповідно п. 2.1 Договору договірна ціна за роботи у гривнях (вартість робіт по Договору) становить 562 590,00 грн, в тому числі ПДВ 20% - 93 765,00 грн, та складається з:

- вартості робіт - 133 380,00 грн у т.ч. ПДВ;

- вартості обладнання - 429 210,00 грн у т.ч. ПДВ.

Підрядник зобов`язаний, серед іншого, здійснювати роботи відповідно до Додатку № 1 до Договору, який визначає обсяг, зміст, ціну робіт; здійснювати передачу робіт у строки та на умовах, встановлених даним договором (п. 3.1.2, 3.1.4 Договору).

Замовник зобов`язаний зокрема: своєчасно передати Підряднику за актом приймання-передачі: технологічне обладнання для виконання робіт за договором; здійснити розрахунок згідно з умовами даного договору; прийняти та оплатити Підряднику роботи в розмірах і в строки, встановлені договором (п. 3.2.2, 3.3.3, 3.3.4 Договору).

Згідно п. 5.1 Договору розрахунки за роботи будуть здійснюватися в національній валюті України - гривнях на підставі рахунків Підрядника в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів з поточного рахунку Замовника на поточний рахунок Підрядника відповідно до умов Договору в наступному порядку:

- перший платіж: Замовник до 26.05.2021 року (включно) зобов`язується здійснити Підряднику платіж у мірі 15% від договірної ціни, вказаної у п. 2.1. Договору (п. 5.1.1 Договору);

- другий платіж: Замовник до 02.06.2021 року (включно) зобов`язується здійснити Підряднику платіж у мірі 15% від договірної ціни, вказаної у п. 2.1. Договору (п. 5.1.2 Договору);

- третій платіж: Замовник зобов`язується здійснити Підряднику платіж у розмірі 30% від договірної їй, вказаної у п. 2.1. Договору, протягом 3-х банківських днів після підписання Акту приймання виконаних робіт сторонами (п. 5.1.3 Договору);

- четвертий платіж: остаточний розрахунок у розмірі 40% від договірної ціни, вказаної у п. 2.1 Договору. Замовник зобов`язується здійснити Підряднику не пізніше 30.07.2021 року (п. 5.1.4 Договору).

Приймання-передача закінчених робіт буде здійснюватися відповідно до вимог нормативно-правових їв, які регламентують прийняття закінчених робіт, а саме: шляхом складання акту приймання виконаних робіт, в якому фіксується фактично виконаний обсяг робіт і вартість, відповідно до Додатку №1 до Договору. Вартість виготовленого та переданого Обладнання вказується у видатковій накладній. Акт приймання виконаних робіт Підрядник складає, підписує і передає уповноваженому представнику Замовника або надсилає поштою, а Замовник повинен протягом 3-х робочих днів з дня його отримання від Підрядника підписати такий Акт приймання виконаних робіт і оплатити роботи за Договором у порядку, передбаченому Договором, або надати обґрунтовані зауваження щодо акту та якості робіт. Якщо в цей термін акт приймання виконаних робіт не підписаний Замовником і від нього не надійшли мотивовані заперечення, акт приймання виконаних робіт вважається прийнятим Замовником та також є підставою для оплати виконаних робіт (п. 6.1 Договору).

Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту підписання та скріплення його печатками сторін та діє до 30.12.2021 року, але в будь-якому випадку до повного взаємного виконання сторонами своїх зобов`язань по даному договору (п. 10.1 Договору).

Також, до договору підписано Додатки № 1 та № 2 за змістом яких сторонами погоджено наступні умови:

- згідно Додатку № 1 "Перелік виконуваних робіт" погоджено перелік робіт, які виконуються. Загальна сума складає 133 380,00 грн (а.с.19, т. 1).

- згідно Додатку №2 "Специфікація обладнання" погоджено перелік обладнання, що потрібно для використання. Загальна вартість обладнання становить 429 210,00 грн (а.с. 20, т. 1).

Крім того, до договору № 375-5982 від 25.05.2021 року між сторонами укладено ряд Додаткових угод, за змістом яких внесено зміни до умов договору, зокрема:

- Додатковою угодою № 1 від 26.05.2021 року, внесено зміни до п. 1.1 Договору та викладено його в наступній редакції: "1.1. Підрядник зобов`язується виконати наступні роботи: виготовлення, поставка, ремонт обладнання для підготовки елеватору до сезону (роооти) на об`єкті Замовника: "Миколаївська обл., Вітовський р-н., с. Полігон, вул. Зоряна, 1-а", а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити належним чином виконані Підрядником роботи у порядку та на умовах, визначених цим Договором" (а.с. 21, т. 1).;

- Додатковою угодою № 2 від 09.07.2021 року сторонами було погоджено додатковий перелік обладнання, який Підрядник повинен виготовити та передати Замовнику. Загальною вартість обладнання складала 18 039,60 грн.

Згідно п. 2 Додаткової угоди строк виготовлення обладнання становить 8 робочих днів з робочого дня наступного після підписання кронами даної Додаткової угоди. Днем виконання зобов`язань з виготовлення та передачі Обладнання Підрядником вважати день передачі Обладнання за видатковою накладною.

Обладнання передається Замовнику на умовах EXW ("Інкотермс" у редакції 2010) за адресою: м. Одеса, вул. Балтська дорога, 76, протягом трьох робочих днів, наступних-після закінчення строку виготовлення обладнання (п. 3 Додаткової угоди).

Порядок оплати: протягом 3-х банківських днів з моменту отримання обладнання Замовник оплачує Підряднику платіж у розмірі 100% (ста відсотків) від узгодженої сторонами загальної вартості обладнання зазначеної у п. 2 Додаткової угоди (п. 5.1 Додаткової угоди) (а.с. 22, т. 1).

- Додатковою угодою № 3 від 27.07.2021 року сторони погодили наступні умови:

Згідно п. 1 Додаткової угоди у рамках реалізації Договору Підрядник зобов`язується виконати додатковий, обсяг робіт з виготовлення, поставки, ремонту обладнання для підготовки елеватору до сезону (надалі - роботи) на об`єкті Замовника: "Миколаївська обл., Вітовський р-н, с. Полігон, вул. Зоряна, 1-а", а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити належним чином виконані Підрядником роботи у порядку та на умовах, визначених цією Додатковою угодою.

Обсяг, характер та зміст робіт, які виконуються Підрядником відповідно до цієї Додаткової угоди, визначений у Додатку №1 ("Перелік виконуваних робіт"), який є невід`ємною частиною Додаткової угоди. Найменування, характеристики виготовляємого обладнання вказані у Додатку № 2 ("Специфікація обладнання"), який є невід`ємною частиною цієї Додаткової угоди. Роботи повинні відповідати діючим будівельним стандартами та нормативам, а також іншим вимогам, передбаченим чинним законодавством України (п. 1.1 Додаткової угоди).

Роботи з ремонту за цією Додатковою угодою виконуються за адресою: Миколаївська обл., Вітовський р-н., с. Полігон, вул. Зоряна, 1-а (п. 2 Додаткової угоди).

Загальна вартість робіт за цією Додатковою угодою становить 158 979,00 грн, в т.ч. ПДВ (п. 2 Додаткової угоди).

Згідно п. 4 визначено порядок розрахунків:

- перший платіж: протягом 5-ти банківських днів з дати підписання даної Додаткової угоди Замовник зобов`язується здійснити Підряднику платіж у розмірі 30% від загальної вартості робіт, вказаної у п. 3 Додаткової угоди;

- другий платіж: Замовник зобов`язується здійснити Підряднику платіж у розмірі 30% від загальної вартості робіт, вказаної у п. 3 Додаткової угоди, протягом 3-х банківських днів після підписання сторонами Акту приймання виконаних робіт;

- третій платіж: остаточний розрахунок у розмірі 40% від загальної вартості робіт, вказаної у п. 3 Додаткової угоди, Замовник зобов`язується здійснити Підряднику не пізніше 14-ти календарних днів з дати підписання сторонами Акту приймання виконаних робіт.

Строк виконання робіт, передбачених цією Додатковою угодою, становить 13 робочих днів з робочого дня наступного після здійснення Замовником оплати на умовах п. 4.1. Додаткової угоди, надання Підряднику за актами приймання-передачі: фронту робіт (в тому числі, але не виключно: технологічного обладнання, матеріалів, необхідних для виконання робіт за даним Договором), надання доступу на об`єкт для виконання робіт за договором. Строк початку виконання робіт, вказаний в пункті 5 Додаткової угоди, починається з дати останньої події, вказаної у п. 5 Додаткової угоди (п. 5 Додаткової угоди) (а.с. 23, т. 1).

При цьому до Додаткової угоди № 3 підписано Додатки № 1 та № 2 за змістом яких сторонами погоджено наступні умови:

- згідно Додатку № 1 "Перелік виконуваних робіт" погоджено перелік робіт, які виконуються. Загальна сума складає 80 766,00 грн (а.с.24, т. 1).

- згідно Додатку №2 "Специфікація обладнання" погоджено перелік обладнання, що потрібно для використання. Загальна вартість обладнання становить 78 213,00 грн (а.с. 25, т. 1).

Таким чином, загальна вартість робіт та обладнання по договору № 375-5982 від 25.05.2021 року, враховуючи додаткові угоди складає 739 608,60 грн.

Позивачем взяті на себе зобов`язання за договором виконано належним чином, що підтверджується видатковими накладними № РН-0000158 від 25.06.2021 року; № РН-0000197 від 15.07.2021 року; №РН-0000253 від 16.08.2021 року; товарно- транспортними накладними № 0000000097 від 15.07.2021 року; № 0000000154 від 16.08.2021 року та актами здачі-прийнятгя робіт (надання послуг) №1 від 02.08.2021 року ; № 2 від 19.08.2021 року (а.с. 26-33, т.1).

Відповідачем частково проведено розрахунок в сумі 339 608,60 грн, що підтверджується платіжними дорученнями № 44 від 23.06.2021 року на суму 84 388,50 грн; № 43 від 23.06.2021 року на суму 84 388,50 грн; №23 від 05.08.2021 року на суму 18 039,60 грн; № 24 від 05.08.2021 року на суму 47 693,70 грн (а.с. 34-35, т. 1).

Заборгованість відповідача перед позивачем становить 400 000,00 грн (739 608,60 - 339 608,60 грн).

На адресу відповідача надсилались претензії з вимогою погашення заборгованості (вих. № 11/2 від 20.01.2022 року, вих. № 16/3 від 26.01.2022 року та вих. № 143/12 від 09.12.2021 року), які залишені відповідачем без розгляду (а.с. 37-53, т. 1).

З урахування встановлених обставин, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ст. 174 Господарського кодексу України господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, із господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також з дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

З моменту укладення сторонами договору № 375-5982 від 25.05.2021 року між ними виникли зобов`язання, які мають правову природу договору підряду.

Згідно ч.ч.1, 2 ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Відповідно до ст. 846 ЦК України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду. Якщо у договорі підряду не встановлені строки виконання роботи, підрядник зобов`язаний виконати роботу, а замовник має право вимагати її виконання у розумні строки, відповідно до суті зобов`язання, характеру та обсягів роботи та звичаїв ділового обороту.

За змістом ч. 1 ст. 854 ЦК України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.

Відповідно до ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно зі ст. 526 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цих Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України, ч. 7 ст. 193 Господарського кодексу України).

Відповідно до ст. 527 Цивільного кодексу України боржник зобов`язаний виконати свій обов`язок, а кредитор - прийняти виконання особисто, якщо інше не встановлено договором або законом, не випливає із суті зобов`язання чи звичаїв ділового обороту.

Кожна зі сторін у зобов`язанні має право вимагати доказів того, що обов`язок виконується належним боржником або виконання приймається належним кредитором чи уповноваженою на це особою, і несе ризик наслідків непред`явлення такої вимоги.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

Кожна зі сторін у зобов`язанні має право вимагати доказів того, що обов`язок виконується належним боржником або виконання приймається належним кредитором чи уповноваженою на це особою, і несе ризик наслідків непред`явлення такої вимоги.

З урахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку про наявність факту порушення відповідачем прав позивача за захистом яких останній звернувся, оскільки матеріалами справи підтверджено факт виконання позивачем робіт та відсутність повної оплати зі сторони відповідача.

Виходячи з викладеного, суд вважає вимогу позивача про стягнення з відповідача 400 000,00 грн заборгованості за договором № 375-5982 від 25.05.2021 року правомірною та обґрунтованою, з огляду на що задовольняє її в повному обсязі.

Крім суми основного боргу, у зв`язку з неналежним виконанням грошових зобов`язань, позивачем заявлено до стягнення 105 910,08 грн інфляційних витрат та 12 361,64 грн 3% річних.

Відповідно до частини 2 статті 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлено договором або законом.

З урахуванням змісту договору та підписаних сторонами додаткових угод, враховуючи дату підписання Акту №2 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 19.08.2021 року, прострочення оплати мало місце, починаючи з 03.09.2021 року.

Тому, позивачем правомірно нараховано інфляційні втрати та 3% річних з 10.12.2021 року.

Здійснивши розрахунок за допомогою інтегрованого в систему інформаційно-правового забезпечення "Ліга:Закон Еліт 9.1.5" калькулятора суми 3% річних та інфляційних втрат за визначений позивачем період з 10.12.2021 по 20.12.2022 рр. помилок не виявлено при нарахуванні 3% річних.

При цьому, розмір інфляційних втрат становить 109 451,45 грн, що є більшим за предмет позовних вимог.

Тому, на підставі ч. 1 ст. 14 ГПК УКраїни, у межах предмету позову вимоги в частині стягнення 105 910,08 грн інфляційних витрат та 12 361,64 грн 3% річних підлягають задоволенню у повному обсязі.

При цьому ч.1 статтею 14 ГПК України встановлено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності (ч. 2 вказаної статті).

Згідно із ч.ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

За вказаних обставин у своїй сукупності, позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЕЛЕВАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ" підлягає задоволенню у повному обсязі.

Стосовно вирішення питання щодо розподілу судових витрат, суд вважає за необхідне призначити окреме судове засідання на підставі ч. 8 ст. 129 ГПК України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 3, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 18, 42, 45, 46, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 80, 86, 91, 113, 118, 123, 126, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 242, 326, 327, ГПК України, суд -

У Х В А Л И В :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "САТ. СЕРВІС АГРО ТРЕЙД" (вул. Майбороди Дмитра, будинок 5, кабінет 508, м. Вінниця, 21000, код - 37852609) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЗАВОД ЕЛЕВАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ" (вул. Набережна, 80А, с. Красносілка, Лиманський район, Одеська область, 67560, код - 34251863) 400 000,00 грн - основного боргу за Договором № 375-5982 від 25.05.2021 року, 105 910,08 грн - інфляційних витрат та 12 361,64 грн - 3% річних.

3. Призначити судове засідання з приводу розподілу судових витрат на 04.05.2023 року о 09:10 год., в приміщенні Господарського суду Вінницької області (вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, зал № 1).

4. Видати наказ після набранням судовим рішенням законної сили.

5. Копію рішення надіслати згідно переліку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та засобами електронного зв`язку за наступними адресами: позивачу - gp.odessa.ua@gmail.com, відповідачу - kvitchuk@satagro.group.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, особи, які не брали участь у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити рішення суду протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі апеляційної скарги до Північно-західного апеляційного господарського суду.

Повний текст судового рішення, враховуючи період тимчасової непрацездатності судді, складено 24 квітня 2023 р.

Суддя Міліціанов Р.В.

віддрук. прим.:

1 - до справи

2 - позивачу (вул. Набережна, 80А, с. Красносілка, Лиманський район, Одеська область, 67560)

3, 4 - відповідачу (вул. Заводська. буд. 1, селище Курне, Пулинський район, Житомирська область, 12031; вул. Майбороди Дмитра, будинок 5, кабінет 508, м. Вінниця, 21000)

Дата ухвалення рішення06.04.2023
Оприлюднено25.04.2023
Номер документу110392692
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/1270/22

Судовий наказ від 12.06.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Судовий наказ від 22.05.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Рішення від 04.05.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Рішення від 06.04.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 16.03.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 16.03.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 28.02.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 13.02.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 10.02.2023

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Міліціанов Р.В.

Ухвала від 28.12.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Прядко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні