ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,
e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ 03499916
УХВАЛА
"27" квітня 2023 р. м. Житомир Справа № 906/1227/19
Господарський суд Житомирської області у складі судді Тимошенка О.М.
розглядаючи скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Київська102" на бездіяльність Управління Державної казначейської служби України у м.Житомирі Житомирської області у справі
за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Київська102"
до 1) Житомирської міської ради,
2) Виконавчого комітету Житомирської міської ради,
3) Департаменту реєстрації Житомирської міської ради,
4) Комунального підприємства "Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство №9",
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів:
- Приватного підприємства "Міклуш",
- ОСОБА_1
про визнання протиправним та скасування рішень державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та рішення Житомирської міської ради,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Житомирської області від 02.09.21 по справі №906/1227/19 позов задоволено.
Додатковим рішенням Господарського суду Житомирської області від 22.09.2021 у справі № 906/1227/19, яке залишене без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 09.12.2021 та постановою Верховного суду від 30.06.22, вирішено стягнути із Житомирської міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Київська102" - 1921,00грн. судового збору за розгляд позовної заяви; 960,50 грн. судового збору за розгляд заяви про забезпечення позову; 10200,00грн. витрат на проведення експертизи; 12500,00грн. витрат на послуги адвокатів; 2270 грн. судового збору за розгляд апеляційної скарги.
На виконання Додаткового рішення видано наказ №906/1227/19 від 30.12.21.
24.04.23 до суду надійшла скарга Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Київська102" про визнання неправомірними дій Управління Державної казначейської служби України у м.Житомирі Житомирської області , які полягають у поверненні без виконання наказу суду від 30.12.21. Просить зобов`язати Управління Державної казначейської служби України у м. Житомирі Житомирської області вчинити усі передбачені ''Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників", затвердженим постановою КМУ від 03.08.2011 р. № 845 дії щодо Житомирської міської ради для повного виконання наказу Господарського суду Житомирської області від 30.12.2021 р. у справі № 906/1227/19, виданого на виконання додаткового рішення суду від 22 вересня 2021 року, про стягнення з Житомирської міської ради на користь ОСББ ''Київська 102" судових витрат на загальну суму 27 815, 50 грн., зокрема надіслати боржнику вимогу щодо необхідності вжиття заходів для встановлення асигнувань або здійснення інших дій, спрямованих на виконання судового рішення.
Скарга грунтується на тому, що Листом від 06,10.2022 р. № 05-08-1-06/3210 УДКС України у м. Житомира Житомирської області повернуло позивачу наказ суду від 30.12.2021 р. без виконання у зв`язку з відсутністю відкритих на ім`я Житомирської міської ради рахунків у відповідача; при цьому, УДКС не було виконано імперативну норму пункту 31 ''Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників", затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011 р. № 845.
У скарзі викладене клопотання поновити строк для подання даної скарги. Клопотання грунтується на тому, що з метою порушених прав стягувача щодо виконання наказу суду №906/1227/19 від 30.12.21 позивач звернувся з позовною заявою до Житомирського окружного адміністративного суду , за результатами розгляду якої постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 10.04.23 у справі №240/2911/23 було роз`яснено порядок розгляду даного спору шляхом подання скарги до Господарського суду Житомирської області на дії УДКС України у м. Житомира Житомирської області в порядку судового контролю за виконанням рішення суду в межах справи №906/1227/19, яку стягувач отримав 14.04.23.
При вирішенні питання про прийняття скарги до розгляду господарський суд виходить за наступного.
Позивав звертався з аналогічними вимогами з позовної заявою до Житомирського окружного адміністративного суду. Ухвалою цього суду від 09.02.2023 у справі №240/2911/23 відмовлено у відкритті провадження. Ухвала мотивована тим, що оскільки рішення у справі ухвалював господарський суд, тому порушене позивачем питання має розглядатись у господарському суді. При цьому адміністративний суд послався на статтю 338 ГПК України.
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 10.04.2023 вказана ухвала залишена без змін. Постанова апеляційного суду мотивована тим, що порушене позивачем питання має розглядатися в порядку, передбаченому розділами V та VI ГПК України. Також апеляційний суд послався на висновки Верховного суду у справах, які розглянуті в порядку адміністративного судочинства щодо застосування процесуальних норм (КАС України) про судовий контроль за виконанням судового рішення.
Господарський суд вважає, що подана позивачем скарга не підлягає розгляду у господарську суді з огляду на таке:
- Розділ V ГПК України, на яку послався апеляційний адміністративний суд, має назву "Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень у господарських справах". Це розділ регулює питання: обов`язковості судових рішень; звернення судових рішень до виконання; виправлення помилки у виконавчому документі; поновлення пропущеного строку для пред`явлення до виконання; укладення мирової угоди в процесі виконання рішення; відстрочення або розстрочення виконання судового рішення; зупинення виконання судового рішення; повороту виконання рішення; заміна сторони виконавчого провадження; визначення частки майна боржника у майні; звернення стягнення на грошові кошти, що належать іншим особам; тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України. Стаття 338 ГПК України, на яку послався адміністративний суд регулює питання підсудності цієї категорії питань. Порушене позивачем у скарзі питання, не є таким, що передбачене розділом V, тому не може бути розглянуте в порядку, визначеному цим розділом.
- Розділ VI ГПК України, на який послався апеляційний адміністративний суд, має назву "Судовий контроль за виконанням судових рішень". У статті 339, яка входить до цього розділу вказано, що "сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права." Зі змісту цієї норми вбачається, що законодавцем імперативно визначено перелік осіб, чиї дії, рішення чи бездіяльність можуть бути оскаржені. Такими особами є: державний виконавець; посадова особа органу державної виконавчої служби; приватний виконавець. Таким чином скарга на дії будь-якої іншої особи не підлягає розгляду в порядку розділу VI ГПК України.
- ГПК України не містить положень, які б вказували на повноваження господарського суду розглянути скаргу на дії чи бездіяльність органу Державного казначейства. Натомість КАС України передбачає право позивача подати позов до цього органу.
- Висновки Верховного суду у справах адміністративної юрисдикції, на які зіслався апеляційний адміністративний суд у вищевказаній постанові, не можуть бути застосовані до даних правовідносин, оскільки положення ГПК України та КАС України щодо судового контролю суттєво відрізняються.
- Повноваження, права та обов`язки державного/приватного виконавця не тотожні таким, які мають органи Державного казначейства щодо виконання судового рішення. Обов`язки останнього зводяться в основному до списання наявних на рахунку у боржника коштів. Тоді як виконавці займаються примусових виконанням рішення. Отже порядок оскарження дій виконавця та органу ДК не можуть бути однаковими.
- Верховний суд у складі Касаційного адміністративного суду 16.04.2020 ухвалив постанову у справі №804/5950 за повністю ідентичних обставин. Зі змісту вказаної постанови вбачається, що питання, яке просить розглянути позивач, підлягає розгляду адміністративним судом в КАС України у позовному провадженні.
Разом з тим, з метою недопущення порушення конституційного права позивача на судовий захист, враховуючи чинність вищевказаної ухвали адміністративного суду господарський суд вважає за необхідне прийняти скаргу до розгляду та розглянути її в порядку розділу VI ГПК України (статті 339 - 345). При цьому суд виходить з положень статті 2 ГПК України, в якій вказано, що завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави. Суд зобов`язаний керуватися завданням господарського судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.
Відповідно до ст.339 ГПК України, сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.
За приписами ст.341 ГПК України, скаргу може бути подано до суду у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її права. Пропущений з поважних причин строк для подання скарги може бути поновлено судом.
Наведені позивачем причини суд знаходить поважними, тому поновлює строк звернення з цією скаргою.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 234,339,341,342 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1.Поновити строк для подання цієї скарги.
2.Призначити судове засідання на "04" травня 2023 р. о 10:00 в приміщенні Господарського суду Житомирської області, в залі судових засідань № 207
3. Про час та місце розгляду скарги повідомити заявника/позивача, Житомирську міську раду, Управління Державної казначейської служби у м.Житомирі Житомирської області.
4. Роз`яснити право подати заперечення щодо скарги.
Суддя Тимошенко О. М. 1 - в справу
2- позивачу (рек. повідом.) + на ел. адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1
3 - Житомирська міська рада рек +: mvk@zt-rada.gov.ua
4- Управління Державної казначейської служби України у м.Житомирі Житомирської області (10008, м.Житомир, вул.Святослава Ріхтера,12/5)(рек. з повідом.) + на ел.адресу: office.mzhyt@zt.treasury.gov.ua
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2023 |
Оприлюднено | 01.05.2023 |
Номер документу | 110483698 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Тимошенко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні