Постанова
від 27.04.2023 по справі 569/26549/21
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2023 року

м. Рівне

Справа № 569/26549/21

Провадження № 22-ц/4815/555/23

Рівненський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого судді Шимківа С.С.,

суддів: Майданіка В.В., Хилевича С.В.,

секретар судового засідання Мороз А.В.,

учасники справи:

позивач ОСОБА_1 ,

відповідач Рівненський ліцей № 1 Рівненської міської ради,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 28 лютого 2023 року (ухвалене у складі судді Бучко Т.М.) у справі за позовом ОСОБА_1 , яка діє в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_2 , до Рівненського ліцею № 1 Рівненської міської ради про визнання протиправним і нечинним та скасування наказу директора школи,-

в с т а н о в и в :

У грудні 2021 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради (з 21 липня 2022 року - Рівненський ліцей № 1 Рівненської міської ради), в якому, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просила визнати накази директора ЗОШ № 1 м. Рівне за № 21-г від 6 жовтня 2021 року та № 31-г від 25 листопада 2021 року протиправними і нечинними з дня їх постановлення, а також скасувати накази директора ЗОШ № 1 м. Рівне № 21-г від 6 жовтня 2021 року та № 31-г від 25 листопада 2021 року з дня їх постановлення.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що її донька навчається у 8-А класі ЗОШ №1 ім. В.Короленка в м. Рівне. Її було повідомлено, що дитина має перестати ходити до школи на навчання та перебувати за місцем проживання на самоізоляції і навчатися дистанційно. Такі вимоги були поставлені у зв`язку з тим, що в класі було виявлено випадок захворювання дитини на СOVID 19. Вважає, що практика дистанційного навчання зовсім не приносить потрібного рівня освіти для дітей. Так як її дитина повністю здорова, має конституційне право здобувати освіту, звернулася до керівництва школи, щоб їй дали письмову відповідь та документи, згідно яких розпоряджень, наказів її дитина не перебуває на очній формі навчання. У відповідь на звернення отримала копію наказу директора школи від 06.10.2021 р. за № 21-г про самоізоляцію учнів 8-А та 8-Б класів, копію постанови МОЗ України № 10 від 06.09.2021 р. «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв`язку поширенням коронавірусної хвороби СOVID 19» та копію постанови МОЗ України № 17 від 13.10.2021 р. «Про посилення заходів профілактики вакцинокерованих інфекцій». У відповіді на її звернення директор школи посилається на свій наказ і пропонує, щоб її дитина здала ПРЛ-тест і тільки після цього донька буде мати можливість навчатися на денній формі в іншому класі. Наказ директора опирається на п.17 постанови МОЗ України № 10 від 06.09.2021 р., де сказано, що у разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби СOVID 19 в одного з здобувачів освіти, всі інші учні (студенти) відповідної групи визнаються такими, що потребують самоізоляції, та повинні вживати заходів, передбачених галузевими стандартами в сфері охорони здоров`я. Однак, згідно другого розділу п.2 «Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 08 вересня 2020 року № 1115, організація здобуття освіти за дистанційною формою здійснюється виключно за бажанням учнів, їх батьків. Батьки створюють належні та безпечні умови навчання, виховання і розвитку дитини, яка здобуває освіту за дистанційною формою. В п.3 даного Положення організація здобуття освіти за дистанційною формою здійснюється закладом освіти на підставі рішення педагогічної ради, за наявності навчально-методичного та системотехнічного забезпечення. Тобто, виносячи наказ про самоізоляцію учнів 8-А та 8-Б класів, директор школи двічі порушив дане Положення, а саме не відібрав згоду батьків на самоізоляцію їхніх дітей та не затвердив їхню позицію не винісши це на педагогічну раду школи. В своїй діяльності, згідно ст.2 «Положення про загальноосвітній навчальний заклад» від 14.06.2000 р. за №964, загальноосвітній заклад керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», наказами Міністерства освіти та науки та іншими підзаконними актами. Виносячи оскаржуваний наказ, директор школи керувався постановою МОЗ України № 10 від 06.09.2021 р. «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв`язку поширенням коронавірусної хвороби СOVID-19». Крім того навчальний заклад має керуватися власним статутом, положенням, колективним договором, де взагалі не передбачено переведення здобувачів освіти на дистанційне навчання. Накази МОЗ, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Нормативно-правові акти МОЗ підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку. Що стосується постанови МОЗ України № 10 від 06.09.2021 р., то вона взагалі не зареєстрована в Міністерстві Юстиції України, тобто вона незаконна. Норма ч.4 постанови КМУ № 211 від 11 березня 202 року є розмитою та дискримінаційною, ні медично, ні науково не доведеною та не обґрунтованою.

Рішенням Рівненського міського суду Рівненської області від 28 лютого 2023 року у задоволенніпозовних вимог відмовлено.

Ухвалюючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції керувався тим, що враховуючи рішення педагогічної ради Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради від 30 серпня 2021 року, доведене до відома здобувачів освіти та батьків здобувачів освіти, наявність підтвердження коронавірусної хвороби COVID-19 в одного із здобувачів освіти 8-А класу, накази директора Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради № 21-г від 6 жовтня 2021 року та № 31-г від 25 листопада 2021 року прийняті на підставі постанови Головного державного санітарного лікаря № 10 від 6 вересня 2021 року «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», в межах повноважень та у спосіб, передбачений Законом України «Про освіту», а тому підстави для визнання їх протиправними, нечинними і скасування відсутні.

Не погоджуючись із рішенням місцевого суду, ОСОБА_1 оскаржила його в апеляційному порядку.

У поданій апеляційній скарзі зазначає, оскаржувані накази директора Рівненського ліцею № 1 Рівненської міської ради були видані на підставі незаконної та неконституційної постанови МОЗ України № 10 від 06.09.2021 р. «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв`язку поширенням коронавірусної хвороби СOVID 19», а отже самі накази є незаконними, оскільки порушують право дитини на освіту.

З наведених міркувань просить скасувати рішення суду першої інстанції, ухваливши нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.

У поданому на апеляційну скаргу відзиві представник Рівненського ліцею № 1 Рівненської міської ради - Грекул Л.В. вказує, що суд дійшов вірних висновків щодо необґрунтованості позовних вимог, а рішення є законним та обґрунтованим. Просить залишити без задоволення апеляційну скаргу, а рішення місцевого суду - без змін.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення учасників процесу, апеляційний суд приходить до висновку про залишення без задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.

Згідно з п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 19 грудня 2020 року до 30 квітня 2023 року на території України карантин, продовживши дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 896, № 30, ст. 1061), від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (Офіційний вісник України, 2020 р., № 43, ст. 1394, № 52, ст. 1626) та від 22 липня 2020 року № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (Офіційний вісник України, 2020 р., № 63, ст. 2029).

Відповідно до п.4 постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 головним державним санітарним лікарем України розробляються та затверджуються протиепідемічні заходи, які визначають особливості провадження діяльності суб`єктами господарювання на період карантину.

Постановою Головного державного санітарного лікаря України Міністерства охорони здоров`я України від 6 вересня 2021 року № 10 затверджено протиепідемічні заходи у закладах освіти на період карантину у зв`язку з поширенням корона вірусної хвороби (COVID-19).

Відповідно до абз.1 Протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв`язку з поширенням корона вірусної хвороби (COVID-19), з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) суб`єкти, що відповідальні за влаштування, утримання закладів позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, мають здійснювати свою діяльність з урахуванням вимог санітарного законодавства, вимог встановлених Кабінетом Міністрів України на період карантину та необхідності забезпечення належних протиепідемічних заходів, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).

Відповідальність за організацію та виконання заходів покладається на засновника (власника) та керівника закладу освіти (п.1 Протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв`язку з поширенням корона вірусної хвороби (COVID-19).

Згідно з п.17 Протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) у разі підтвердження випадку коронавірусної хвороби COVID-19 в одного з здобувачів освіти, всі інші учні (студенти) відповідної групи визнаються такими, що потребують самоізоляції, та повинні вживати заходів, передбачених галузевими стандартами в сфері охорони здоров`я.

Судом встановлено, що донька позивача ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в 1 семестрі 2021-2022 навчального року була ученицею 8-А класу Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради (з 21 липня 2022 року - Рівненський ліцей № 1 Рівненської міської ради).

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 23 серпня 2018 року № 568 затверджено перелік комунальних навчальних закладів області щодо отримання ліцензій на освітню діяльність без проходження процедури ліцензування.

В переліку комунальних навчальних закладів області зазначена Рівненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради, яка здійснює освітню діяльність на рівні початкової, базової, повної загальної середньої освіти в інституційній та індивідуальній формі здобуття освіти.

30 серпня 2021 року педагогічна рада Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради прийняла рішення у випадках підтвердження коронавірусної хвороби COVID-19 в одного із здобувачів освіти 1-11 класів, з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, на підставі наказу директора школи направляти учнів класу, в якому виявлено лабораторно підтверджений випадок інфікування, на самоізоляцію та організовувати освітній процес для здобувачів освіти цього класу з використанням технологій дистанційного навчання, про що свідчить витяг з протоколу № 9 від 30 серпня 2021 року.

06 жовтня 2021 року до Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради з Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради надійшло повідомлення про підтвердження випадків коронавірусної хвороби COVID-19 в учнів 8-А та 8-Б класів.

25 листопада 2021 року з Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради надійшло повідомлення про підтвердження позитивного ПЛР-тесту на COVID-19 серед учнів 8-А класу.

Вказані обставини підтверджуються журналом реєстрації телефонограм Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради та листами ДУ «Рівненський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» № 29-17/189 від 27 січня 2022 року та № 29-17/378 від 11 лютого 2022 року.

Комісія з питань надзвичайних ситуацій Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради на позачерговому засіданні 6 жовтня 2021 року вирішила у зв`язку із виявленням випадку позитивного результату на COVID-19 серед учнів 8-А та 8-Б та на виконання рішення педагогічної ради (протокол від 30 серпня 2021 року № 9) направити на самоізоляцію та організувати освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання з учнями вищезазначених класів в період з 7.10 по 21.10.2021 р., визначивши та обстеживши контактних осіб, про що свідчить протокол № 01.

25 листопада 2021 року комісія з питань надзвичайних ситуацій Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради на позачерговому засіданні вирішила у зв`язку із виявленням випадку позитивного результату на COVID-19 серед учнів 8-А класу та на виконання рішення педагогічної ради (протокол від 30 серпня 2021 року № 9) направити на самоізоляцію, організувавши освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання з учнями вищезазначеного класу в період з 26.11 по 6.12.2021 р., про що свідчить протокол № 04.

Наказом директора Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради від 6 жовтня 2021 року № 21-г учнів 8-А та 8-Б класів направлено на самоізоляцію у зв`язку з підтвердженими випадками коронавірусної хвороби (COVID-19) по одному учню у кожному класі на 14 календарних днів з 7 жовтня 2021 року по 21 жовтня 2021 року.

Наказом директора Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради від 25 листопада 2021 року № 31-г учнів 8-А класу направлено на самоізоляцію у зв`язку з підтвердженим випадком коронавірусної хвороби (COVID-19) в однієї з учениць в період з 26 листопада 2021 року по 6 грудня 2021 року.

У листі № 156 від 8 жовтня 2021 року адміністрацією закладу було запропоновано позивачу тимчасово навчатися її дитині з учнями 8-В класу за наявності підтвердженого обстеження на визначення антигену SARS-CoV-2.

Позивач відмовилася від такої пропозиції, так як її дитина повністю здорова і не зобов`язана у разі відсутності ознак захворювання надавати будь-які довідки про стан здоров`я.

Позивач покликається на неузгодженість положень Конституції України та законів України з постановами КМУ та наказами МОЗ України, які були підставою для введення карантинних обмежень в Україні, що не відносяться до предмета спору, оскільки оспорювані накази винесені відповідачем на підставі постанови Головного державного санітарного лікаря України Міністерства охорони здоров`я України від 6 вересня 2021 року № 10, яка, у свою чергу, прийнята на виконання п.4 постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236.

Відповідно до ст.53 Конституції України кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов`язковою. Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, регулює Закон України «Про освіту», який визначає також компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти.

Згідно зі статтею 3 Закону України «Про освіту» кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України.

Право особи на освіту може реалізовуватися шляхом її здобуття на різних рівнях освіти, у різних формах і різних видів, у тому числі шляхом здобуття дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової перед вищої, вищої освіти та освіти дорослих.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України «Про освіту» особа має право здобувати освіту в різних формах або поєднувати їх. Основними формами здобуття освіти є: інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева); індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж, на робочому місці (на виробництві); дуальна.

Очна (денна, вечірня) форма здобуття освіти - це спосіб організації навчання здобувачів освіти, що передбачає їх безпосередню участь в освітньому процесі (ч.2 ст.9 Закону України «Про освіту»).

Дистанційна форма здобуття освіти - це індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій (ч.4 ст.9 Закону України «Про освіти»).

Згідно зі статтею 53 Закону України «Про освіту» здобувачі освіти мають право на безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці, а також зобов`язані відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров`я, здоров`я оточуючих, довкілля. Здобувачі освіти зобов`язані поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм, відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров`я, здоров`я оточуючих, довкілля.

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до положень статті 3 Конвенції про права дитини у всіх питаннях щодо дітей першочергова увага приділяється якнайкращим інтересам дитини.

Зважаючи на це, не освіта, а саме життя, здоров`я і безпека людини, визнаються найвищою соціальною цінністю в Україні.

Тому, завданням держави є забезпечення дотримання оптимального балансу між реалізацією права дитини на освіту та інтересами інших дітей.

Вирішуючи питання про співвідношення норм статей 3 та 53 Конституції України, не можна не визнати пріоритетність забезпечення безпеки життя, здоров`я і безпеки людини над правом на освіту.

У справі, яка переглядається, заперечення позивачки щодо направлення її дитини на самоізоляцію, у зв`язку з підтвердженими випадками коронавірусної хвороби (COVID-19) у класі, де навчається донька, протиставляється загальному праву (інтересу) суспільства, інших батьків та їх дітей, які навчаються у класах, де не було виявлено випадків захворювання.

Заходи самоізоляції дітей є виправданими, адже здійснювалися з метою непоширення коронавірусної хвороби (COVID-19) серед учасників освітнього процесу та забезпечення права на безпеку та охорону здоров`я, що гарантовано статтями 3, 27 та 49 Конституції України.

Отже, право дитини позивачки на освіту у шкільному навчальному закладі було тимчасово обмежено для забезпечення безпеки життя і здоров`я всіх учасників освітнього процесу, у тому числі й дитини позивачки.

При цьому, право дитини позивачки на здобуття освіти не було порушене, оскільки адміністрацією закладу було запропоновано тимчасово навчатися дитині з використанням технологій дистанційного навчання, а також з учнями 8-В класу за наявності підтвердженого обстеження на визначення антигену SARS-CoV-2. Від чого позивач відмовилася.

Враховуючи рішення педагогічної ради Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради від 30 серпня 2021 року, доведене до відома здобувачів освіти та батьків здобувачів освіти, наявність підтвердження коронавірусної хвороби COVID-19 в одного із здобувачів освіти 8-А класу, накази директора Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Володимира Короленка Рівненської міської ради № 21-г від 6 жовтня 2021 року та № 31-г від 25 листопада 2021 року прийняті на підставі постанови Головного державного санітарного лікаря № 10 від 6 вересня 2021 року «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», в межах повноважень та у спосіб, передбачений Законом України «Про освіту», а тому підстави для визнання їх протиправними, нечинними і скасування відсутні.

Установивши дійсні обставини справи, суд першої інстанції дав належну оцінку зібраним доказам, правильно застосував норми матеріального права, не допустив порушень норм процесуального права, які призвели б до неправильного вирішення спору та дійшов обґрунтованого висновку про відмову у задоволенні позову.

Наведені в апеляційній скарзі доводи є необґрунтованими, спростовуються встановленими судом обставинами справи, по своїй суті зводяться до незгоди скаржника з висновками суду та ґрунтуються на власному тлумаченні норм матеріального права.

Керуючись ст.ст. 367, 375, 381-384, 389-391 ЦПК України, Рівненський апеляційний суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Рівненського міського суду Рівненської області від 28 лютого 2023 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне судове рішення не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.

Повний текст постанови виготовлений 28 квітня 2023 року.

Головуючий-суддя Шимків С.С.

Судді: Майданік В.В.

Хилевич С.В.

СудРівненський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення27.04.2023
Оприлюднено01.05.2023
Номер документу110518887
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Інші справи позовного провадження

Судовий реєстр по справі —569/26549/21

Рішення від 27.04.2023

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Шимків С. С.

Постанова від 27.04.2023

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Шимків С. С.

Ухвала від 29.03.2023

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Шимків С. С.

Ухвала від 29.03.2023

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Шимків С. С.

Рішення від 28.02.2023

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бучко Т. М.

Рішення від 28.02.2023

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бучко Т. М.

Ухвала від 13.09.2022

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бучко Т. М.

Ухвала від 16.02.2022

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бучко Т. М.

Ухвала від 14.01.2022

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бучко Т. М.

Ухвала від 06.01.2022

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Бучко Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні