УХВАЛА
про відкриття касаційного провадження
01 травня 2023 року
м. Київ
справа № 640/26165/21
адміністративне провадження № К/990/12603/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Берназюка Я.О., Коваленко Н.В.,
перевірив касаційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 жовтня 2022 року (суддя Вєкуа Н.Г.) та
постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2023 року (колегія у складі суддів: Чаку Є.В., Єгорової Н.М., Коротких А.Ю.)
у справі № 640/26165/21
за позовом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ХШ16"
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
УСТАНОВИВ:
У вересні 2021 року Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент з питань ДАБК) звернувся до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ХШ16» (далі - ТОВ «ХШ16»), у якому просив:
- припинити право на початок виконання будівельних робіт, набуте ТОВ «ХШ16» на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), на об`єкт будівництва «Реконструкція приміщені, нежитлової будівлі (літ. О)» м. Київ, Дніпровський район, Харківське шосе, 16-Д, будівля (літ. О) від 17.05.2021 № КВ 051210512761;
- скасувати реєстрацію декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (ССГ) «Реконструкція приміщень нежитлової будівлі (літ. О)» м. Київ, Дніпровський район. Харківське шосе, 16-Д, будівля (ліг. О) від 13.07.2021 № КВ 101210705237.
Окружний адміністративний суд міста Києва рішенням від 25.10.2022, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.03.2023, відмовив у задоволенні позову.
06.04.2023 Департамент з питань ДАБК подав касаційну скаргу, що 10.04.2023 надійшла до Верховного Суду, у якій, із посиланням на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.10.2022 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.03.2023, ухвалити нове рішення про задоволення позову.
Як на підставу касаційного оскарження покликається на те, що суди першої та апеляційної інстанцій вирішили спір без врахування висновків Верховного Суду, викладеного у постановах від 01.11.2018 у справі № 826/8556/17, від 19.08.2020 у справі № 826/6660/16, від 22.01.2021 у справі № 640/11869/20, від 27.01.2021 у справі № 826/10962/17, від 20.07.2022 у справі № 640/18400/18, від 27.01.2020 у справі № 809/772/16, від 02.04.2020 у справі № 809/998/16, від 28.04.2020 у справі № 808/3616/16, від 25.04.2018 у справі № 815/5987/16, від 03.06.2020 у справі № 363/4852/17, від 24.01.2020 у справі № 910/10987/18 та від 07.10.2020 у справі № 910/728/18. Суди попередніх інстанцій дійшли помилкового висновку, що Департамент з питань ДАБК недотримався процедури проведення перевірки з метою встановлення факту наведення недостовірних даних у повідомленні та декларації. Департамент провів позапланову перевірку достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, протягом 3-х місяців з дня подання замовником будівництва зазначених документів; провів позаплановий захід в межах строку, визначеного п. 7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 «Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» (далі - Порядок № 553). Під час виїзду на місці перевірки були відсутні уповноважені особи замовника будівництва; Департамент направив замовнику будівництва простою поштою лист щодо необхідності прибуття та надання документів, необхідних для проведення перевірки, та не мав підстав складати акт про недопуск до проведення перевірки. Для проєктування об`єкту спірного будівництва не надалися містобудівні умови та обмеження, відсутні матеріали технічної інвентаризації; у Реєстрі будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відсутня інформація щодо документів, які надають право на виконання будівельних робіт та засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів на Харківському шосе, 16-Д у Дніпровському районні міста Києва. Замовник будівництва ТОВ «ХШ16» у повідомленні про початок виконання будівельних робіт та у декларації про готовність до експлуатації об`єкта зазначило недостовірні дані щодо належним чином розробленої та затвердженої документації. Закон не ставить у залежність можливість звернення органу державного архітектурно-будівельного контролю з позовом до суду, поданим у порядку ч. 2 ст. 39-1 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон № 3038-VI), від факту реєстрації права власності за суб`єктом містобудування на об`єкт реконструкції.
Перевіряючи наявність підстав для відкриття касаційного провадження, Суд виходить з такого.
Суди попередніх інстанцій здійснили розгляд цієї справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Разом з тим, Суд ураховує підстави, на яких подано касаційну скаргу, предмет спору, вважає, що у цій справі слід здійснити касаційний перегляд рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.10.2022 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.03.2023 для перевірки правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій Закону № 3038-VI, Порядок № 553 у питаннях проведення позапланової перевірки та можливості скасування реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта будівництва після реєстрації права власності за суб`єктом містобудування.
Згідно з ч. 3 ст. 334 КАС України в ухвалі про відкриття касаційного провадження зазначаються, з-поміж іншого, підстава (підстави) відкриття касаційного провадження.
Підставою для відкриття касаційного провадження у цій справі є доводи скаржника щодо неправильного застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права й наявність обставин, наведених у п. 1 ч. 4 ст. 328 КАС України, пп. «а» п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Скарга подана у строк, встановлений ч. 1 ст. 328 КАС України, відповідає вимогам ст. 330 КАС України, підстав для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкриті касаційного провадження немає.
15.12.2022 набрав чинності Закон України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду», яким ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва та утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Ппунктом 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» зазначеного Закону встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Цим же пунктом передбачено, що Окружний адміністративний суд міста Києва невідкладно, протягом десяти робочих днів, передає судові справи, які перебувають у його володінні, до Київського окружного адміністративного суду.
Ураховуючи викладене, матеріали адміністративної справи № 640/26165/21 слід витребувати з Київського окружного адміністративного суду.
Також Суд звертає увагу реєстрацію учасників справи в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (далі - ЄСІТС).
Відповідно до ч. 6 ст. 18 КАС України адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи та органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (далі - ЄСІТС) в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в ЄСІТС в добровільному порядку.
Особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
Реєстрація в ЄСІТС не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі в порядку, визначеному цим Кодексом.
Особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, подають процесуальні та інші документи, письмові та електронні докази, вчиняють інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою ЄСІСТ, з використанням власного електронного підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги", якщо інше не визначено цим Кодексом.
Суд інформує, що з 05.10.2021 функціонують окремі підсистеми (модулі) ЄСІТС «Електронний кабінет»; «Електронний суд»; підсистема відеоконференцзв`язку.
У зв`язку із запровадженням в України воєнного стану, режиму економії та недофінансуванням судів, можливості направляти повістки та судові рішення поштовим зв`язком вкрай обмежені.
Також Суд рекомендує ТОВ «ХШ16» зареєструватися у системі «Електронний суд».
Інструкція користувача Електронного суду розміщується на веб-сторінці технічної підтримки користувачів ЄСІТС за веб-адресою https://wiki.court.gov.ua.
Керуючись ст. 328-335, 338, 359 КАС України, Суд,-
УХВАЛИВ:
1. Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 жовтня 2022 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 березня 2023 року.
2. Витребувати з Київського окружного адміністративного суду матеріали справи № 640/26165/21.
3. Направити особам, які беруть участь у справі, копії ухвали про відкриття касаційного провадження разом з копією касаційної скарги.
4. Установити десятиденний строк з моменту отримання учасниками справи цієї ухвали для подачі відзиву на касаційну скаргу. Роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій та доданих до нього документів іншим учасникам справи.
5. Рекомендувати Товариству з обмеженою відповідальністю ««ХШ16» зареєструватися в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та не може бути оскаржена.
Суддя В.М. Кравчук
Суддя Я.О. Берназюк
Суддя Н.В. Коваленко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 01.05.2023 |
Оприлюднено | 03.05.2023 |
Номер документу | 110586583 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Кравчук В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні