Постанова
від 25.04.2023 по справі 340/363/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

25 квітня 2023 року м. Дніпросправа № 340/363/20суддя І інстанції Черниш О.А.

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),

суддів: Мельника В.В., Сафронової С.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі апеляційну скаргу Комунального некомерційного підприємства «Долинська центральна лікарня Долинської міської ради»

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17 січня 2023 року у справі за адміністративним позовом Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області до Комунального некомерційного підприємства «Долинська центральна лікарня Долинської міської ради», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Долинська міська рада про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області звернулося з вищевказаним позовом до суду в якому просило застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі та приміщень відповідача, розташованого за адресою: Кіровоградська область, Долинський район, м. Долинська, вул. Чкалова , 69, а саме: адміністративного корпусу (терапії, лабораторії), поліклініки №1 (рентген кабінету), поліклініки №2 (стоматологічного відділення), акушерського корпусу (нової поліклініки, хірургії), центру матері і дитини, інфекційного відділення, харчоблоку та флюорографії, шляхом заборони їх використання (експлуатації) та опечатування (опломбування) вхідних дверей до вказаних будівель.

В обґрунтування позову зазначає, що відповідачем допущені порушення пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які викладені в акті перевірки від 18.12.202019 р. № 159. Зазначені порушення у добровільному порядку відповідачем не усунуті, в зв`язку із чим, подальша експлуатація об`єктів, а саме: адміністративного корпусу (терапії, лабораторії), поліклініки №1 (рентген кабінету), поліклініки №2 (стоматологічного відділення), акушерського корпусу (нової поліклініки, хірургії), центру матері і дитини, інфекційного відділення, харчоблоку та флюорографії, що розташовані за адресою: Кіровоградська область, Долинський район, м. Долинська, вул. Чкалова , 69,до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов`язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об`єкта із вказаними порушеннями пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, у зв`язку із чим, є нагальна потреба у вжитті заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) вказаних об`єктів до повного усунення порушень.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17 січня 2023 року позов задоволено частково . Застосовано до комунального некомерційного підприємства «Долинська центральна лікарня Долинської міської ради» заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення роботи (експлуатації) будівель та приміщень адміністративного корпусу (терапевтичне відділення, лабораторія), поліклініки №1 (рентгенкабінет), інфекційного корпусу (центр матері і дитини) та харчоблоку, що розташовані за адресою: Кіровоградська область, м. Долинська, вул. Чкалова, 69, до повного усунення порушень у сфері пожежної безпеки У задоволенні решти позовних вимог було відмовлено.

Не погодившись з даним рішенням суду КНП «Долинська центральна лікарня Долинської міської ради» подало апеляційну скаргу в якій просить рішення суду скасувати та прийняти нове рішення яким надати додатковий строк для повного усунення порушень. Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції не взято до уваги того факту, що відповідачем продовжується виконання (усування) виявлених порушень. Через зменшення надходжень до місцевого бюджету Долинської міської ради виникли проблеми у належному фінансуванні з місцевого бюджету і медичного закладу. Суд не врахував клопотання відповідача про зупинення провадження у справі до 01 вересня 2023 року, оскільки саме цього б часу вистачило для повного усунення виявлених порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки. КНП «Долинська центральна лікарня Долинської міської ради» надає різні медичні послуги та проводить лікування осіб тимчасово переміщених з різних регіонів нашої країни, у зв`язку з воєнним станом, а також військових, призваних на військову службу до лав ЗСУ, та їх сімей.

У письмовому відзиві на апеляційну скаргу Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області просить відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інстанції.

Колегія суддів апеляційного адміністративного суду, перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що КНП «Долинська ЦЛ» є лікарняним амбулаторним і стаціонарним закладом охорони здоров`я комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної/спеціалізованої та іншої медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та статутом. Підприємство створене за рішенням Долинської районної ради №484 від 12.02.2019 року шляхом перетворення Долинської центральної районної лікарні у комунальне некомерційне підприємство "Долинська центральна районна лікарня Долинської районної ради", та перейменоване у комунальне некомерційне підприємство "Долинська центральна лікарня Долинської міської ради" в зв`язку зі зміною засновника (власника) на підставі рішення Долинської міської ради №41 від 18.12.2020 року. Засновником, власником та органом управління майном підприємства є територіальна громада міста Долинська в особі Долинської міської ради. Адресою місцезнаходження КНП «Долинська ЦЛ» є: Кіровоградська область, м. Долинська, вулиця Чкалова, 69. (а.с. 203 - 208, т.3)

Наказом Долинського районного відділу УДСНС України у Кіровоградській області №30 від 12.12.2019 року «Про проведення позапланових перевірок» призначено проведення позапланової перевірки додержання законодавства з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки у будівлях та приміщеннях Долинської центральної районної лікарні за адресою: Кіровоградська область, м. Долинська, вулиця Чкалова, 69. (а.с. 24, т.1)

Посадовою особою Долинського районного відділу УДСНС України у Кіровоградській області на підставі посвідчення №158 від 12.12.2019 року проведено перевірку у будівлях та приміщеннях Долинської центральної районної лікарні, за результатами чого складено акт №158 від 18.12.2019 року проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. (а.с. 25, 26 - 35, т.1)

В акті №158 від 18.12.2019 року зафіксовані такі порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки:

1) будівля адміністративного корпусу (терапія, лабораторія):

- адміністративний корпус не обладнано системою протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) (пункти 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, пункт 8.1 таблиці А.1 ДБНВ.2.5-56:2014);

- не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (пункт 3.17 глави III розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- посадові особи об`єкта не пройшли навчання з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні);

- пожежні крани не укомплектовані стволами, а також важелем для полегшення відкриття вентиля. Елементи з`єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола мають бути однотипними (підпункт 2 пункт 2.2 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- не оновлено інструкції про заходи пожежної безпеки (пункт 4 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні);

2) будівля поліклініки №2 (стоматологічне відділення):

- не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (пункт 3.17 глави III розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- посадові особи не пройшли навчання з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні);

3) будівля поліклініки №1 (рентгенкабінет):

- будівлю не обладнано системою протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) (пункт 1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, пункт 8.1 додатку А таблиці А.1 ДБН В.2.5-56:2014);

- дерев`яні елементи горищного покриття не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні);

- не проведено перевірку пристроїв захисту будівлі від прямих і вторинних її проявів (пункт 1.21 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні);

- не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (пункт 3.17 глави III розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- посадові особи не пройшли навчання з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні);

4) будівля акушерського корпусу (нова поліклініка, хірургія):

- у приміщенні акушерського корпусу не проведено ремонт системи протипожежного захисту (автоматичної пожежної сигналізації) (пункти 1.1, 1.4 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, пункти 7.1, 7.2 додатку Ж ДБН В.2.5-56:2014);

- не укладено договір на технічне обслуговування системи пожежної сигналізації з організацією, яка має відповідну ліцензію на право виконання цих робіт (пункт 1.4 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, пункти 7.1, 7.2 додатку Ж ДБНВ.2.5-56:2014);

- сигнал тривожних сповіщень від приймально-контрольного пристрою системи пожежної сигналізації не виведено на пульт централізованого пожежного спостереження (пункт 1.2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, п. 5.8 ДБНВ.2.5-56:2014);

- посадові особи не пройшли навчання з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні);

5) будівля центру матері і дитини:

- будівлю не обладнано системою протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) (пункти 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, пункт 8.1 додатку А таблиці А.1 ДБН В.2.5-56:2014);

- не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (пункт 3.17 глави III розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- посадові особи не пройшли навчання з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні);

6) будівля інфекційного відділення:

- дерев`яні елементи горищного покриття не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні);

- будівлю не обладнано системою протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) (пункти 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, пункт 8.1 додатку А таблиці А.1 ДБН В.2.5-56:2014);

- посадові особами не пройшли навчання з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні);

7) будівля харчоблоку:

- будівлю не обладнано системою протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) (пункти 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, пункт 8.1 додатку А таблиці А.1 ДБН В.2.5-56:2014);

- не проведено технічне обслуговування вогнегасників (пункт 3.17 глави III розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- посадові особи не пройшли навчання з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні);

8) будівля флюорографії:

- дерев`яні елементи горищного покриття не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні);

- посадові особи не пройшли навчання з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу II Правил пожежної безпеки в Україні);

Також в акті №158 від 18.12.2019 року зафіксовані порушення вимог законодавства у сфері техногенної безпеки:

- працівників не забезпечено засобами колективного та індивідуального захисту органів дихання (підпункт 2 пункт 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України, підпункт 2 частини 1 Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1200 від 19.08.2002 року);

- керівний склад та фахівці, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, не пройшли функціональне навчання (підпункт 8 пункт 1 статті 20, статті 40 Кодексу цивільного захисту України, пункт 15 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №444 від 26.06.2013 року);

- підконтрольні об`єкти лікарні не обладнані інформаційно-довідковими куточками у сфері техногенної безпеки та цивільного захисту (пункт 3 статті 40 Кодексу цивільного захисту України);

- не оновлено таблички позначення захисної споруди (пункт 3 розділу II Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС №579 від 09.07.2018 року);

- не оновлено обов`язки командира формування з обслуговування захисної споруди (відповідальної особи) (пункт 2 розділу VII Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС №579 від 09.07.2018 року).

Примірник цього акту перевірки 18.12.2019 року вручений голові комісії з реорганізації Долинської центральної районної лікарні ОСОБА_1 та підписаний ним без зауважень. (а.с. 35зв., т.1)

З метою усунення виявлених порушень посадовою особою Долинського районного відділу УДСНС України у Кіровоградській області голові комісії з реорганізації Долинської центральної районної лікарні Шовкоплясу В.М. також видано припис №91 від 18.12.2019 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. (а.с. 60 - 62, т.2)

У зв`язку з наявністю порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей та які зафіксовані в акті перевірки №158 від 18.12.2019 року, позивач як територіальний орган Державної служби України з надзвичайних ситуацій 05.02.2020 року звернувся до суду з цим позовом про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), які можуть бути застосовані виключно за рішенням суду.

Переглядаючи рішення суду першої інстанції і досліджуючи питання правомірності пред`явлених позивачем вимог, виходячи з предмету спору, апеляційний суд вважає, що з`ясуванню підлягають обставини, які стосуються правовідносин станом на день прийняття рішення судом першої інстанції.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V.

За визначенням, наведеним у ст.1 вказаного Закону № 877-V, діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

За приписами ч.1 ст.3 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) серед іншого здійснюється за принципами пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.

Відповідно до частини 4 статті 4 Закону № 877-V виключно законами встановлюються, зокрема,:

- органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;

- види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю);

- повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;

- вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;

- спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч.7 ст.7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

У відповідності до ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України).

За наведених вище положень Кодексу цивільного захисту України підставою застосування за рішенням суду заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи (експлуатації) підприємства, його окремих об`єктів, споруд, цехів, дільниць, є виявлені в установленому порядку порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, якщо такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частина виявлених порушень усунута, що підтверджується наданими доказами та актами перевірок, зокрема актом №463 від 02.12.2021 року проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. (а.с. 13 - 20, 21- 26, 97 - 105, 154 - 156, т.3)

Залишаються не усунутими порушення вимог пожежної безпеки, що зафіксовані в пунктах 1, 8, 17, 23 таблиці «Опис виявлених порушень» акту №158 від 18.12.2019 року та в пунктах 1, 8, 17, 23 припису №91 від 18.12.2019 року, а саме: будівлі та приміщення адміністративного корпусу (терапія, лабораторія), поліклініки №1 (рентгенкабінет), інфекційного корпусу (центр матері і дитини) та харчоблоку не обладнані системами протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією).

Ці об`єкти належать до категорії об`єктів з масовим перебуванням людей, а їхній протипожежний стан не відповідає вимогам законодавства щодо створення безпечних умов для перебування хворих на стаціонарному та амбулаторному лікуванні.

Виходячи з суті виявлених позивачем під час перевірки порушень, апеляційний суд вважає, що вказані порушення є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що є неприпустимим з урахуванням того, що відповідно до п. 33 ч. ст.2 Кодексу цивільного захисту України, пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю. Згідно п.24 вище зазначеної статті надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.

Пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, а й при наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.

Наведені в апеляційні скарзі доводи відповідача не можуть слугувати підставою для скасування рішення суду першої інстанції та відмови у задоволенні позову, оскільки, як вірно встановлено судом першої інстанції, на час ухвалення рішення докази повного усунення виявлених порушень були відсутні, крім того відсутні вони і на час перегляду справи в апеляційному суді.

Отже, враховуючи, що на час розгляду справи порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки відповідачем не усунуто в повному обсязі, суд вважає обґрунтованим твердження позивача про існування обставин, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, відповідно, є обґрунтованими вимоги позивача про застосування до відповідача певних заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації об`єктів медичного закладу, оскільки виявлені перевіркою порушення, у разі виникнення пожежної небезпеки, будуть нести реальні, а не вірогідні негативні наслідки.

Керуючись п.1 ч. 1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Комунального некомерційного підприємства «Долинська центральна лікарня Долинської міської ради» залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17 січня 2023 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня набрання законної сили.

В повному обсязі постанова складена 25 квітня 2023 року.

Головуючий - суддяД.В. Чепурнов

суддяВ.В. Мельник

суддяС.В. Сафронова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2023
Оприлюднено05.05.2023
Номер документу110614621
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —340/363/20

Постанова від 25.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 31.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 31.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 17.01.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Рішення від 17.01.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 14.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні