Рішення
від 08.05.2023 по справі 400/3220/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 травня 2023 р. № 400/3220/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:товариства з обмеженою відповідальністю "ДС Карго Логистик", Херсонське шосе, 100, м. Миколаїв, 54024, до відповідачів:1: Головного управління ДПС у Волинській області, Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43010, 2: Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, про:визнання протиправним та скасування рішення №8171883/45154503 від 27.01.2023 року; № 8171882/45154503 від 27.01.2023 року; №8194804/45154503 від 01.02.2023 року,ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ДС Карго Логистик" звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2) про визнання протиправними та скасування рішень від 27.01.2023 р. № 8171883/45154503, від 27.01.2023 р. № 8171882/45154503, від 01.02.2023 р. № 8194804/45154503 про відмову в реєстрації податкових накладних; зобов`язання зареєструвати податкові накладні від 07.01.2023 р. № 1, від 13.01.2023 р. № 2, від 20.01.2023 р. № 3 датою їх подання.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що реєстрація податкових накладних була зупинена з підстав того що, коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49,41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Однак позивачем складено та подано таблицю даних платника податку на додану вартість з визначенням основного КВЕД підприємства 49.41. Відповідно до квитанції №2 від 28.01.2023 року таблиця даних прийнята та врахована. Основним видом діяльності позивача є 49.41. Крім того, в квитанціях не зазначено вимог до платника податків в частині надання конкретних пояснень та документів з метою реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Наведене унеможливило визначення платником порядку своїх дій, які він має вчинити з метою прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування у ЄРПН. Позивачем було направлено до податкового органу всі необхідні копії первинних документів та пояснення по господарським операціям, щодо яких було складено податкові накладні, які в повній мірі повністю розкривають зміст та обсяг господарської операції. Контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надав. Підставами для прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних відповідачем 1 зазначено про не надання позивачем копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (документи, які не надано, підкреслити). Відсутність вищевказаних документів (які зазначені в рядку додаткова інформація) не є безумовною підставою для сумніву у здійсненні господарських операцій та відмови у реєстрації податкових накладних. У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних такі документи не зазначалися як обов`язкові для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Відповідач 1 подав відзив на позов 05.05.2023 р., де зазначив, що аналізуючи поданий пакет документів на розгляд регіональної комісії, встановлено, що позивачем не було надано будь-яких платіжних доручень, банківських виписок, договорів, товаро-транспортних накладних. До повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №5 від 24.01.2023, №7 від 24.01.2022, №9 від 28.01.2023, було додано всього один додаток, а саме: АКТ надання послуг №1 від 07.01.2023, №2 від 13.01.2023, №3 від 20.01.2023. В актах №1, 2 є посилання на договір Надання послуг з перевезення вантажу №03012023/5 від 03.01.2023, який не був наданий на розгляд Комісії, а в акті №3 не зазначено реквізитів договору, на підставі якого здійснювалось надання послуг. У даному випадку платник не просто не надав окремих документів, які податковий орган вважав обов`язковими, оскільки на розгляд комісії навіть не було надано самого договору, на підставі якого спірні податкові накладні виписувалися та виходячи із умов якого можливо було б встановити першу подію (оплата чи надання послуг). Реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією ДПС України.

Справу розглянуто в письмовому провадженні.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

Основним видом діяльності позивача є вантажний автомобільний транспорт (49.41).

03.01.2023 р. між позивачем та ТОВ «Грейн-Трансшипмент» укладено договір надання послуг з перевезення вантажу №03012023/5, згідно з яким позивач зобов`язувався за плату та за рахунок Відправника надавати послуги, пов`язані з перевезенням вантажу (сільськогосподарської продукції зернові, технічні, олійні та інші культури) відповідно до товарно-транспортної накладної (типова форма №1 ТН) до пункту призначення та видати вантаж уповноваженій на його одержання особі, а Відправник зобов`язувався оплатити Перевізнику послуги за перевезення вантажу.

У січні 2023 року в рамках зазначеного договору було здійснено перевезення, що підтверджується товарно-транспортними накладними.

Перевезення вантажу здійснено автомобільним транспортом, який позивач орендує за договором №3 від 29.12.2022 р., укладеним з ТОВ «Українська Вугільна Компанія».

07.01.2023 р. між позивачем та ТОВ «Грейн-Трансшипмент» складений реєстр послуг по перевезенню вантажу та акт надання послуг №1 на загальну суму 131 840,27 грн. з ПДВ.

07.01.2023 р. позивачем виставлено рахунок на оплату №1 ТОВ «Грейн-Трансшипмент» на суму 131 840,27 грн, який було сплачено 09.01.2023 р.

13.01.2023 р. між позивачем та ТОВ «Грейн-Трансшипмент» складений реєстр послуг по перевезенню вантажу та акт надання послуг №2 на загальну суму 106 069,80 грн. з ПДВ.

13.01.2023 р. позивачем виставлено рахунок на оплату №2 ТОВ «Грейн-Трансшипмент» на суму 106 069,80 грн, який сплачено 16.01.2023 р.

20.01.2023 р. між позивачем та ТОВ «Грейн-Трансшипмент» складений реєстр послуг по перевезенню вантажу та акт надання послуг №3 на загальну суму 33 009,78 грн. з ПДВ.

20.01.2023 р. позивачем виставлено рахунок на оплату №3 ТОВ «Грейн-Трансшипмент» на суму 33 009,78 грн, який сплачено 30.01.2023 р.

Податкові накладні від 07.01.2023 р. № 1, від 13.01.2023 р. № 2, від 20.01.2023 р. № 3 складені позивачем датою першої події (надання послуг) та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Автоматизованою системою "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України направлено позивачу повідомлення про прийняття податкових накладних та зупинення їх реєстрації. Підставою вказано, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

24.01.2023 р. та 28.01.2023 р. позивач направив ГУ ДПС пояснення та первинні документи.

Відповідач 1 не врахував надані позивачем пояснення та докази на їх підтвердження і рішеннями від 27.01.2023 р. № 8171883/45154503, від 27.01.2023 р. № 8171882/45154503, від 01.02.2023 р. № 8194804/45154503 відмовив у реєстрації податкових накладних від 07.01.2023 р. № 1, від 13.01.2023 р. № 2, від 20.01.2023 р. № 3.

Відповідно до рішення від 27.01.2023 р. №8171882/45154503 відмовлено в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції.

У графі «додаткова інформація» зазначено про відсутність підтверджуючих документи по вказаній операції, а саме: Договора; товаро-транспортні накладні (ТТН); розрахункові документи (платіжні доручення, банківські виписки), що підтверджують факт оплати..

Відповідно до рішення від 27.01.2023 р. №8171883/45154503 відмовлено в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції.

У графі «додаткова інформація» зазначено про відсутність підтверджуючих документи по вказаній операції, а саме: Договора; товаро-транспортні накладні (ТТН); розрахункові документи (платіжні доручення, банківські виписки), що підтверджують факт оплати..

Відповідно до рішення від 01.02.2023 р. №8194804/45154503 відмовлено в реєстрації податкової накладної у зв`язку із ненаданням розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

У графі «додаткова інформація» зазначено про відсутність розрахункових документів (платіжні доручення, банківські виписки), що підтверджують здійснення оплати.

Згідно з п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

01.01.2018 р. набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", яким п. 201.16 ст. 201 ПК України викладено в новій редакції, за якою: "Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України".

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), який був чинним на момент прийняття оскаржуваного позивачем рішення.

Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

До спірних правовідносин належить застосувати Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктами 5, 6 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:

1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

1. ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

2. та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;

3. та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.

До позовної заяви позивачем додано всі первинні документи, визначені п. 5, 6 Порядку № 520.

Позивачем складено та подано таблицю даних платника податку на додану вартість з визначенням основного КВЕД підприємства 49.41. Відповідно до квитанції від 28.01.2023 р. № 2 таблиця даних прийнята та врахована. Основним видом діяльності позивача згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є саме 49.41.

Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював свою позицію щодо "принципу правової визначеності" (наприклад, справа "Гешмен і Герруп проти Сполученого Королівства"), відповідно до якого особа, здійснюючи правомірну поведінку, повинна мати можливість передбачати правові наслідки такої правової поведінки, чітко визначені законом.

Статтею 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

У постанові від 20.08.2019 р. по справі № 2540/3009/18 Верховний Суд зазначив, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

Враховуючи викладене вище в сукупності, суд вважає оскаржувані рішення протиправними, оскільки їхній зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податку рішення.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, а також прийняття негативного для платника податку рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішень від 27.01.2023 р. № 8171883/45154503, від 27.01.2023 р. № 8171882/45154503, від 01.02.2023 р. № 8194804/45154503.

Згідно з п.п. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Виходячи з вимог зазначеної норми, суд вважає, що належним способом відновлення порушеного права платника податку є зобов`язання ДПС зареєструвати податкові накладні від 07.01.2023 р. № 1, від 13.01.2023 р. № 2, від 20.01.2023 р. № 3 датою їх подання.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав платіжне доручення про сплату судового збору в сумі 8052,00 грн, що й підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів солідарно.

Крім того, позивач заявив про понесені ним витрати на професійну правничу допомогу в сумі 7500,00 грн. На доказ понесених витрат позивачем надано копії договору про надання правової допомоги від 01.03.2023 р. № 20, ордеру на ім`я ОСОБА_1 , його свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю.

У п. 3.1.2 зазначено про складення актів наданих послуг за фактом складання правових послуг. Копії таких актів суду не надано.

Відповідно до п. 3.1 розрахунок проводиться після відкриття провадження у справі, але не пізніше дати ухвалення судового рішення. Документів, які б підтверджували оплату послуг адвоката суду також не надано.

Відповідно до ст. 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Оскільки позивачем не надано акти наданих послуг та докази оплати таких послуг, суд вважає недоведеним понесення позивачем витрат на оплату послуг адвоката в розмірі 7500,00 грн, що має наслідком відмову в їх стягненні з відповідачів.

Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1.Позов товариства з обмеженою відповідальністю "ДС Карго Логистик" (вул. Херсонське шосе, 100, м. Миколаїв, 54024, ідентифікаційний код 45154503) до Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, 43010, ідентифікаційний код ВП 44106679) та Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень від 27.01.2023 р. № 8171883/45154503, від 27.01.2023 р. № 8171882/45154503, від 01.02.2023 р. № 8194804/45154503 про відмову в реєстрації податкових накладних; зобов`язання зареєструвати податкові накладні від 07.01.2023 р. № 1, від 13.01.2023 р. № 2, від 20.01.2023 р. № 3 датою їх подання задовольнити.

2.Визнати протиправними та скасувати рішення від 27.01.2023 р. № 8171883/45154503, від 27.01.2023 р. № 8171882/45154503, від 01.02.2023 р. № 8194804/45154503 про відмову в реєстрації податкових накладних.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю "ДС Карго Логистик" від 07.01.2023 р. № 1, від 13.01.2023 р. № 2, від 20.01.2023 р. № 3 датою їх подання.

4.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, м. Луцьк, Волинська область, 43010, ідентифікаційний код ВП 44106679) судовий збір у сумі 4026,00 грн (чотири тисячі двадцять шість грн 00 коп.) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ДС Карго Логистик" (вул. Херсонське шосе, 100, м. Миколаїв, 54024, ідентифікаційний код 45154503).

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) судовий збір у сумі 4026,00 грн (чотири тисячі двадцять шість грн 00 коп.) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ДС Карго Логистик" (вул. Херсонське шосе, 100, м. Миколаїв, 54024, ідентифікаційний код 45154503).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 08.05.2023 р.

Суддя Н. В. Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.05.2023
Оприлюднено10.05.2023
Номер документу110700701
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/3220/23

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 16.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 09.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 08.05.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні