КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 травня 2023 року м. Кропивницький Справа №340/5295/22
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження у м. Кропивницькому адміністративну справу
за позовом: Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
до відповідача: Кропивницької міської ради
про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,
за участю:
секретаря судового засідання Войтянової А.Г.,
представників:
позивача Ляшенко-Гаркуші О.В.,
відповідача Бардиша Є.М.
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся з позовом до Кропивницької міської ради про:
- визнання протиправними дій Кропивницької міської ради щодо скасування земельних торгів у формі електронного аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма»), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, які відбулися 17.10.2022 року, про що сформовано протокол №LRЕ001-UА-20220914-29518;
- зобов`язання Кропивницької міської ради, як організатора земельних торгів виконати обов`язки покладені на неї частиною 16 статтею 137 Земельного кодексу України, а саме: протягом шести робочих днів, з дня набрання рішенням суду законної сили, підписати в паперовій формі протокол №LRЕ001-UА-20220914-29518 про результати земельних торгів з продажу права оренди на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (біля магазину «Мініма») та укласти (підписати) в паперовій формі, протягом двадцяти робочих днів, з дня набрання законної сили рішенням суду, договір за результатами проведення земельних торгів (договір оренди землі) з ФОП ОСОБА_1 , як переможцем земельних торгів, на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначила, що позивачем взято участь у земельних торгах на право оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ), які відбулися 17.10.2022 р. За результатами торгів ФОП ОСОБА_1 став переможцем. У зв`язку з чим на його адресу надійшов електронний протокол про результати земельних торгів №LRЕ001-UА-20220914-29518, сформований 17.10.2022 р. о 13 годині 18 хвилин, який підписано позивачем у встановленому законом порядку та надіслано на підписання організатором відповідачем, для отримання та підписання відповідного договору оренди. Однак, позивач так і не отримав підписаний відповідачем протокол та договір. 24.10.2022 р. на сайті Прозорро було розміщено повідомлення (інформацію) про відміну (скасування) земельних торгів з продажу права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером 3510100000:37:309:0080 у зв`язку з оголошенням сигналу «Повітряної тривоги». До оголошення додано лист виконавчого комітету Кропивницької міської ради від 21.10.2022 р. №4616/52-13-22, адресований генеральному директору ПП «Фірма СОМГІЗ», що є оператором електронного майданчика sale.e-somgis.com, у якому зазначено, що відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та пункту 44 «Вимог щодо підготовки та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису)», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2021 р. №1013, у зв`язку з оголошенням сигналу «Повітряної тривоги» (Телеграм-канал (https://t.me/air_alert_ua) 17 жовтня 2022 року о 12 год. 41 хв., що стало причиною неможливості повноцінно приймати участь зареєстрованим учасникам у торгах щодо продажу права оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма»), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, дані земельні торги вирішено скасувати. Сторона позивача вважає, що дії Кропивницької міської ради щодо скасування земельних торгів є протиправними. Представник позивача наголошує на тому, що чинне законодавство передбачає один виключний випадок (підставу) для скасування організатором земельних торгів отримання ним документів, що підтверджують необхідність внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування (ч.3 ст.138 Земельного кодексу України). Такої підстави відповідачем у повідомленні про скасування земельних торгів зазначено не було, оскільки ця підстава об`єктивно не існувала на момент вчинення дій щодо скасування земельних торгів та не існує на даний час. Представник позивача вважає, що законних підстав для скасування земельних торгів у відповідача не було. Представник позивача вказує на те, що Кропивницька міська рада посилається на сигнал «Повітряна тривога», не зазначаючи, яким саме чином, зазначений сигнал вплинув на проведення і результати даних земельних торгів. При цьому, оператором електронного майданчика не було надано жодної інформації щодо того, що сигнал «Повітряна тривога» вплинув на хід та результати даних земельних торгів (аукціону). Окрім того, Земельний кодекс України визначає, що рішення про скасування земельних торгів може бути прийнято виключно у випадку до їх проведення. Оскільки земельні торги з продажу права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером 3510100000:37:309:0080 були проведені, Законом передбачено тільки можливість визнання судом їх результатів недійсними, якщо для цього існують якісь підстави. Іншими варіантами може бути лише визнання торгів такими, що не відбулися або скасування земельних торгів до їх проведення.
Представником відповідача подано відзив на позовну заяву відповідно до якого вважає позов безпідставним та необґрунтованим (а.с.117-122, Т.1). Представник відповідача вказує, що оскільки будь-які рішення з питань проведення земельних торгів (аукціону) належить до питань, із регулювання земельних відносин, то рішення про скасування земельних торгів також мало прийматися на засіданні сесії, проте такого рішення прийнято не було, а тому скасування аукціону на підставі листа не є законною підставою. Представник відповідача наголошує на тому, що Кропивницька міська рада не вживала дій в межах своєї компетенції спрямованих на скасування земельних торгів, а оператор земельних торгів не мав законних підстав для їх скасування. 21.10.2022 р. на сайті Прозорро оператором, через електронний майданчик якого було заведено інформацію про лот в ЄТС, було розміщено повідомлення та сформовано протокол №LRЕ001-UА-20220914-29518 про відміну (скасування) земельних торгів з продажу права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером 3510100000:37:309:0080. Таким чином, на момент звернення до суду, статус земельних торгів був як скасовані, що унеможливлює підписання протоколу, оскільки відповідно до п.50 Порядку.
Представником позивача подано відповідь на відзив у якій зазначено, що саме на підставі листа виконавчого комітету Кропивницької міської ради від 21.10.2022 р. №4616/52-13-22 був скасований спірний аукціон, а враховуючи форму волевиявлення відповідача, яка суперечить усім вимогам законодавства (направлення листа неуповноваженою на те, посадовою особою, а не прийняте рішення), позивач вбачає незаконність саме дій, а не оскаржує рішення. Також представник позивача вважає, що крім визнання протиправними дій відповідача, ефективним способом захисту прав, свобод та законних інтересів позивача буде зобов`язання вчинити дії визначені Законом. Зобов`язання відповідача виконати покладені на нього законом обов`язки, на думку представника позивача, є належним способом захисту (а.с.127-133, Т.1).
Представником відповідача подано заперечення на відповідь на відзив у яких вказує, що у організатора земельних торгів, за умови скасування земельних торгів відсутній обов`язок та технічна можливість щодо підписання протоколу та відповідно договору (а.с.138-140, Т.1).
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 18.11.2022 р. відмовлено у задоволенні заяви представника позивача про забезпечення позову (а.с.82-83, Т.1).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 22.11.2022 р. позовну заяву залишено без руху (а.с.84, Т.1).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24.11.2022 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку загального позовного провадження (а.с.87-88, Т.1).
У підготовчому засіданні 22.12.2022 р. оголошено перерву для подання відзиву на позовну заяву (а.с.111-113, Т.1).
У підготовчому засіданні 18.01.2023 р. оголошено перерву для подання відповіді на відзив (а.с.123-124, Т.1).
Підготовче засідання 02.02.2023 р. відкладено у зв`язку з неявкою сторін (а.с.173, Т.1).
Підготовче засідання 20.02.2023 р. відкладено для підготовки представником позивача щодо заяви про залучення третьої особи (а.с.195-196, Т.1).
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 28.02.2023 р. відмовлено у відкритті провадження у справі за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Кропивницької міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії (а.с.209, 213-214, Т.1).
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 28.02.2023 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду у судовому засіданні (а.с.212, Т.1).
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 22.03.2023 р. повернуто фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 судовий збір (а.с.222, Т.1).
У судовому засіданні 22.03.2023 р. оголошено перерву для надання доказів (а.с.224-225, Т.1).
У судовому засіданні 12.04.2023 р. оголошено перерву для надання доказів (а.с.32-33, Т.2).
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20.04.2023 р. відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження (а.с.44-45, Т.2).
На підставі ч.3 ст.243 КАС України в судовому засіданні 02.05.2023 р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Виготовлення повного рішення відкладено у строк до 12.05.2023 р., про що повідомлено під час проголошення вступної та резолютивної частини.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням дев`ятнадцятої сесії сьомого скликання Міської ради міста Кропивницького від 05.03.2020 р. №3179 «Про затвердження земельної ділянки по АДРЕСА_1 (біля магазину «Мініма»), право оренди на яку відбувається на аукціоні» включено до переліку земельних ділянок для підготовки лотів на право оренди на земельних торгах у формі аукціону ділянку орієнтовною площею 0,0139 га по АДРЕСА_1 (біля магазину «Мініма») для будівництва та обслуговування будівель торгівлі за рахунок земель житлової та громадської забудови, що перебувають у запасі; надано дозвіл на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0139 га по АДРЕСА_1 (біля магазину «Мініма») для будівництва та обслуговування будівель торгівлі за рахунок земель житлової та громадської забудови, що перебувають у запасі (а.с.18-19, Т.1).
Рішенням другої сесії восьмого скликання Кропивницької міської ради від 02.02.2021 р. №160 «Про внесення змін до рішення Міської ради міста Кропивницького від 05.03.2020 №3179 «Про затвердження земельної ділянки по АДРЕСА_1 (біля магазину «Мініма»), право оренди на яку відбувається на аукціоні» в частині площі земельної ділянки з 0,0139 га на 0,0371 га (а.с.20, Т.1).
Рішенням шостої сесії восьмого скликання Кропивницької міської ради від 07.09.2021 р. №799 «Про затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на конкурентних засадах (земельних торгах) по вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма») та включення до Переліку земельної ділянки, яку виставлятимуть на земельні торги окремим лотом» затверджено проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди строком на 25 років на конкурентних засадах (земельних торгах) по АДРЕСА_1 (біля магазину «Мініма») загальною площею 0,0371 га (кадастровий №3510100000:37:309:0080) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (КВЦПЗ В.03.07) за рахунок земель житлової та громадської забудови, що перебувають у запасі, а також вирішено провести земельні торги у формі аукціону з продажу лота права оренди земельної ділянки по АДРЕСА_1 (біля магазину «Мініма») загальною площею 0,0371 га (кадастровий №3510100000:37:309:0080) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (КВЦПЗ В.03.07) за рахунок земель житлової та громадської забудови, що перебувають у запасі для будівництва та обслуговування будівель торгівлі; затверджено умови продажу лота (а.с.21, Т.1, а.с.24, Т.2). При цьому контроль за виконанням цього рішення покладено на постійну комісію міської ради з питань екології, земельних відносин та комунальної власності та заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради О. Мосіна.
Пунктом 5 рішення дев`ятої сесії восьмого скликання Кропивницької міської ради від 04.02.2022 р. №1216 «Про внесення змін до рішень міської ради» внесено зміни до рішення Кропивницької міської ради від 07 вересня 2021 року №799 «Про затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на конкурентних засадах (земельних торгах) по вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма») та включення до Переліку земельної ділянки, яку виставлятимуть на земельні торги окремим лотом», зокрема у частині умов продажу лота (а.с.22-23, Т.1, а.с.25-30, Т.2).
30.09.2021 р. зареєстровано право комунальної власності Кропивницької міської ради на земельну ділянку з кадастровим номером 3510100000:37:309:0080 площею 0,0371 га (а.с.37, Т.1).
14.09.2022 р. на сайті ДП «Прозорро.Продажі» оператором ПП «Фірма «СОМГІЗ» розміщено оголошення про проведення земельних торгів (аукціону) LRЕ001-UА-20220914-29518 на право оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма»), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (а.с.43-50, Т.1). Замовником земельних торгів вказана Кропивницька міська рада. Проведення аукціону призначено на 17.10.2022 р. о 12:40 год.
13.10.2022 р. фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 подано заяву про участь у земельних торгах електронному аукціоні LRЕ001-UА-20220914-29518 щодо оренди земельної ділянки площею 0,0371 га, місцезнаходження якої: АДРЕСА_1 (біля магазину «Мініма»), кадастровий номер 3510100000:37:309:0080 (а.с.9, Т.1).
Відповідно до протоколу про результати земельних торгів №LRЕ001-UА-20220914-29518, сформованого 17.10.2022 р. о 13:18:02 земельні торги з продажу права оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі розпочалися 17.10.2022 р. о 12:40:00 та закінчилися 17.10.2022 р. о 13:18:02. Учасники земельних торгів: ТОВ «Пожежно-техногенна безпека», ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_1 . Статус земельних торгів: земельні торги відбулися. Переможець земельних торгів: ФОП ОСОБА_1 (а.с.51, Т.1).
21.10.2022 р. о 14:39 год. скасовано (відмінено) земельні торги (аукціон) відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та пункту 44 «Вимог щодо підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису)», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2021 р. №1013, у зв`язку із оголошенням сигналу «Повітряної тривоги» (а.с.48, 52, Т.1).
Підставою для скасування (відміни) земельних торгів LRЕ001-UА-20220914-29518 став лист Виконавчого комітету Кропивницької міської ради від 21.10.2022 р. №4616/52-13-22 адресований генеральному директору ПП «Фірма «СОМГІЗ», що є оператором електронного майданчика sale.e-somgis.com, у якому зазначено, що відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та пункту 44 «Вимог щодо підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису)», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2021 р. №1013, у зв`язку із оголошенням сигналу «Повітряної тривоги» (Телеграм-канал (https://t.me/air_alert_ua) 17 жовтня 2022 року о 12 год. 41 хв., що стало причиною неможливості повноцінно приймати участь зареєстрованим учасникам у торгах щодо продажу права оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма»), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, дані земельні торги вирішено скасувати (а.с.53, Т.1). Лист підписано заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (а.с.53, Т.1).
21.10.2022 р. о 14:39:27 сформовано протокол про результати земельних торгів №LRЕ001-UА-20220914-29518 у якому відображено статус земельних торгів: земельні торги скасовані (а.с.61, Т.1).
У відповіді на адвокатський запит №567 від 04.11.2022 р. ПП «Фірма «СОМГІЗ» повідомило про відсутність відомостей, яким чином на проведення аукціону щодо продажу права оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма»), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, вплинула «Повітряна тривога», яка розпочалася 17.10.2022 р. о 12 годині 41 хвилина та щодо находження скарг стосовно проведення земельних торгів від когось з учасників чи організатора торгів (а.с.62, 63, Т.1).
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Порядок продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах унормований у главі 21 Земельного кодексу України, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин.
Згідно з ч.1 ст.134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності продаються або передаються в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами на конкурентних засадах (на земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Частиною 2 статті 135 Земельного кодексу України передбачено, що земельні торги проводяться у формі електронного аукціону в режимі реального часу в мережі Інтернет, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з переможцем земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу ціну за придбання прав емфітевзису, суперфіцію, або найвищий розмір орендної плати, зафіксовані під час проведення земельних торгів (далі цінова пропозиція).
Земельні торги проводяться в електронній торговій системі, що перебуває у державній власності.
Порядок функціонування та адміністрування електронної торгової системи затверджує Кабінет Міністрів України.
Для цілей цього Кодексу терміни «адміністратор електронної торгової системи», «електронний майданчик», «електронна торгова система», «оператор електронного майданчика», «центральна база даних» вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про приватизацію державного і комунального майна» з урахуванням особливостей, визначених цим Кодексом.
Протокол про результати земельних торгів та договір, що укладається за результатами проведення земельних торгів (крім договору купівлі-продажу земельної ділянки), підписуються за допомогою кваліфікованого електронного підпису з урахуванням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Учасник земельних торгів це фізична або юридична особа, яка розмістила в електронній торговій системі документи, зазначені в частині сьомій статті 137 цього Кодексу, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, зробила закриту цінову пропозицію і відповідно до закону може набувати право власності чи користування земельною ділянкою, виставленою на земельних торгах.
Переможець земельних торгів це учасник, який подав найвищу цінову пропозицію за лот, у разі якщо ним зроблено щонайменше один крок торгів (крім випадку, встановленого абзацом третім частини п`ятої статті 138 цього Кодексу), у випадках, встановлених частиною сімнадцятою статті 137 цього Кодексу, учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією за умови, що ним зроблено щонайменше один крок торгів, а в разі однакових цінових пропозицій учасник, який подав раніше цінову пропозицію, за умови відсутності його відмови від очікування.
Закрита цінова пропозиція це сума коштів, про намір та можливість сплати якої учасник земельних торгів повідомляє у своєму особистому кабінеті через оператора електронного майданчика в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заяв про участь у земельних торгах. Закрита цінова пропозиція не може бути меншою, ніж розмір стартової ціни продажу лота.
Організатором земельних торгів є: у разі продажу земельної ділянки власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу; у разі укладення договору оренди земельної ділянки особа, яка відповідно до закону може виступати орендодавцем такої земельної ділянки; у разі укладення договору суперфіцію або емфітевзису власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, або особа, якій належить право емфітевзису, суперфіцію; у разі виконання рішень, що підлягають примусовому виконанню в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження», державний, приватний виконавець. Для проведення земельних торгів організатор земельних торгів укладає з оператором електронного майданчика, підключеного до електронної торгової системи, договір про організацію та проведення земельних торгів.
Відповідно до ч.ч.6-8 ст.135 Земельного кодексу України земельні торги проводяться відповідно до договору між організатором земельних торгів та оператором електронного майданчика.
Розмір, порядок сплати та повернення винагороди, що сплачується переможцем земельних торгів оператору електронного майданчика, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Реєстраційний внесок за лотом встановлюється у розмірі 0,1 мінімальної заробітної плати, визначеної законом про Державний бюджет України на 1 січня року, в якому оприлюднюється оголошення про проведення земельних торгів. Гарантійний внесок становить 30 відсотків стартової ціни продажу земельної ділянки чи прав емфітевзису, суперфіцію або 30 відсотків стартового розміру річної орендної плати, але не може бути більше 2500 прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб законом про Державний бюджет України на 1 січня року, в якому проводяться земельні торги.
Реєстраційний та гарантійний внески сплачуються особою, яка бажає взяти участь у земельних торгах, на відкриті у банку окремі рахунки оператора електронного майданчика, з якого така особа бажає взяти участь в земельних торгах.
Згідно з ч.ч.1, 5, 7, 9-11, 14-16, 19 ст.137 Земельного кодексу України технічні вимоги до підготовки до проведення та проведення земельних торгів, встановлення та оприлюднення їх результатів, визначення розміру, порядку сплати, повернення реєстраційних, гарантійних внесків учасників та винагороди, що сплачується переможцем аукціону оператору електронного майданчика, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Організатор земельних торгів через особистий кабінет публікує в електронній торговій системі оголошення про проведення земельних торгів, до якого додаються документи та матеріали на лот (документація), що підтверджують виконання вимог, визначених частиною третьою статті 135 і частиною першою статті 136 цього Кодексу.
Електронна торгова система повинна забезпечувати безоплатну авторизацію організаторів та авторизацію учасників земельних торгів, що здійснюється відповідно до статті 135 цього Кодексу, розміщення ними матеріалів та документів, оприлюднення оголошення про проведення земельних торгів, участь у торгах, ознайомлення необмеженого кола осіб з їх перебігом та результатами в режимі реального часу та можливість безоплатного анонімного перегляду, копіювання та роздрукування інформації із застосуванням поширених веб-оглядачів та редакторів без необхідності застосування спеціально створених технологічних чи програмних засобів цілодобово без обмежень.
Особа, яка бажає взяти участь у земельних торгах, подає через особистий кабінет в електронній торговій системі: а) заяву про участь у земельних торгах, підписану кваліфікованим електронним підписом; б) для юридичної особи копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань або копію документа про реєстрацію у державі її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчену згідно із законодавством держави його видачі, перекладену українською мовою (для юридичної особи-нерезидента), інформацію про державу, в якій зареєстровані або мають постійне місце проживання засновники (учасники) юридичної особи, у статутному (складеному) капіталі якої є частка іноземного капіталу, інформацію про кінцевого бенефіціарного власника. Якщо особа не має кінцевого бенефіціарного власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника і про причину його відсутності; для громадянина України, фізичної особи-підприємця копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або копію паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); для іноземних громадян та осіб без громадянства інформацію про прізвище, власне ім`я та по батькові (за наявності), громадянство (підданство) іншої держави, постійне місце проживання в державі, громадянином (підданим) якої є особа, копію документа, що посвідчує особу. Копії зазначених документів засвідчуються кваліфікованим електронним підписом особи, яка бажає взяти участь у торгах; в) документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків (копії розрахункових документів, виписки з рахунків), а в разі проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення - документи, що підтверджують сплату таких платежів з рахунку особи, яка бажає взяти участь у торгах, відкритого в українському або іноземному банку (крім банків держав, внесених FATF до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом).
Заява про участь у земельних торгах та додані до неї документи учасника можуть бути подані до закінчення кінцевого строку подання заяв про участь у земельних торгах, встановленого електронною торговою системою автоматично упродовж дня, що передує дню проведення земельних торгів, з урахуванням вимог, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок реєстрації учасників для участі в земельних торгах встановлює Кабінет Міністрів України.
Земельні торги проводяться в електронній торговій системі в режимі реального часу в мережі Інтернет.
Будь-який користувач мережі Інтернет має можливість спостерігати за ходом земельних торгів у режимі реального часу.
Земельні торги проводяться за процедурою визначення переможця, під час якої учасники мають можливість поетапного збільшення своїх цінових пропозицій протягом трьох раундів торгів.
Учасник протягом одного раунду торгів може один раз підвищити свою цінову пропозицію не менше, ніж на розмір мінімального кроку торгів (зробити крок торгів).
Розмір мінімального кроку торгів становить 1 відсоток стартової ціни лота. Розмір максимального кроку торгів не обмежується.
У кожному раунді торгів кожен учасник у порядку від менших до більших закритих цінових пропозицій для першого раунду або цінових пропозицій для другого та третього раундів, а у разі їх співпадіння від тих, що подані пізніше, до тих, що подані раніше, має право зробити крок торгів. У разі відсутності цінової пропозиції від учасника протягом часу на оновлення закритої цінової пропозиції/цінової пропозиції цінова пропозиція такого учасника у поточному раунді вважається такою, що здійснена в розмірі його закритої цінової пропозиції для першого раунду або його попередньої цінової пропозиції для другого та третього раундів.
Якщо під час земельних торгів подана учасником закрита цінова пропозиція/цінова пропозиція є більшою за стартову ціну на розмір, не менше ніж розмір мінімального кроку торгів, вважається, що такий учасник зробив крок торгів.
Протокол про результати земельних торгів формується та оприлюднюється електронною торговою системою автоматично в день завершення торгів в електронній формі. У протоколі про результати земельних торгів обов`язково зазначаються: а) відомості про земельну ділянку; б) кількість та відомості про учасників земельних торгів; в) стартова ціна продажу земельної ділянки, права емфітевзису, суперфіцію або стартовий розмір орендної плати за користування земельною ділянкою; г) ціна за земельну ділянку, прав емфітевзису, суперфіцію або розмір орендної плати за користування земельною ділянкою, запропоновані переможцем земельних торгів та іншими учасниками, або інформація про те, що земельні торги закінчилися без визначення переможця; ґ) найменування (для юридичної особи), прізвище, власне ім`я, по батькові (для фізичної особи) переможця земельних торгів; д) інформація про авторизований електронний майданчик, через який переможцем земельних торгів придбано земельну ділянку або право на неї.
Протокол про результати земельних торгів та договір за результатами проведення земельних торгів (крім договору купівлі-продажу земельної ділянки) підписуються організатором та переможцем торгів шляхом накладення кваліфікованих електронних підписів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Переможець земельних торгів підписує протокол про результати земельних торгів протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем його формування електронною торговою системою. Організатор земельних торгів підписує протокол про результати земельних торгів протягом шести робочих днів з дня, наступного за днем його формування електронною торговою системою.
На вимогу переможця торгів протокол про результати земельних торгів та/або договір за результатами проведення земельних торгів, укладені шляхом накладення кваліфікованих електронних підписів організатором та переможцем торгів, можуть бути підписані також у паперовій формі.
Протокол про результати земельних торгів є підставою для укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, прав емфітевзису, суперфіцію, договорів оренди землі, емфітевзису, суперфіцію.
Договір за результатами проведення земельних торгів укладається між організатором та переможцем земельних торгів протягом 20 робочих днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати земельних торгів.
Організатор земельних торгів не підписує протокол торгів, не укладає договір за результатами проведення земельних торгів з переможцем торгів, який: а) не відповідає встановленим цим Кодексом вимогам до особи, яка може набувати земельну ділянку або права на неї; б) не подав документи або відомості, обов`язковість подання яких встановлена частиною сьомою цієї статті, та/або в зазначених документах наявні неправдиві відомості; в) не отримав погодження Верховної Ради України або Кабінету Міністрів України, встановленого частиною двадцять третьою цієї статті.
Не можуть бути підставою для прийняття рішення про відмову в підписанні протоколу про результати земельних торгів та подальшому укладенні договору за результатами проведення земельних торгів технічні, орфографічні та інші помилки у заяві про участь у земельних торгах або в документах та матеріалах, що подаються разом із такою заявою, які не впливають на зміст відповідного документа.
З огляду на ч.1 ст.138 Земельного кодексу України земельні торги за лотом вважаються такими, що відбулися, після сплати переможцем торгів ціни продажу земельної ділянки або відповідної плати за користування земельною ділянкою та сплати витрат на підготовку лота до продажу.
Частиною 2 статті 138 Земельного кодексу України визначено, що земельні торги можуть бути скасовані або визнані такими, що не відбулися, чи їх результати можуть бути визнані судом недійсними.
Згідно з ч.3 ст.138 Земельного кодексу України земельні торги до їх проведення можуть бути скасовані організатором земельних торгів у разі отримання ним документів, що підтверджують необхідність внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування.
Повідомлення про скасування торгів не пізніше наступного дня після прийняття відповідного рішення підлягає оприлюдненню в тому самому порядку, що й оголошення про проведення земельних торгів.
Відповідно до ч.4 ст.138 Земельного кодексу України земельні торги визнаються такими, що не відбулися, у разі: а) відсутності учасників або наявності тільки одного учасника (крім випадку, встановленого абзацом третім частини п`ятої цієї статті, за умови, що такий учасник у встановлений строк підписав протокол про проведення земельних торгів, договір за результатами проведення земельних торгів, сплатив належну суму за придбаний лот та суму витрат на підготовку лота до продажу); б) якщо жоден з учасників не зробив кроку аукціону (торгів) на підвищення стартової ціни (плати), крім випадку, визначеного абзацом третім частини п`ятої статті 138 цього Кодексу; в) якщо електронною торговою системою автоматично сформовано та оприлюднено протокол про результати проведення земельних торгів з визначенням переможцем торгів учасника з наступною ціновою пропозицією та таким учасником або організатором земельних торгів у випадках, встановлених частиною дев`ятнадцятою статті 137 цього Кодексу, у встановлений строк не підписано протокол про результати земельних торгів, договір за результатами проведення земельних торгів, не сплачено належну суму за придбаний лот та суму витрат на підготовку лота до продажу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2021 р. №1013 «Деякі питання підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису), затверджено вимоги щодо підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису) (далі за текстом Вимоги №1013).
Пунктом 44 Вимог №1013 передбачено, що якщо земельні торги були скасовані згідно з частиною третьою статті 138 Кодексу, їх статус змінюється в електронній торговій системі на статус земельних торгів, що скасовані, із збереженням всієї інформації, раніше введеної учасником або організатором.
Повідомлення про скасування земельних торгів оприлюднюється організатором в електронній торговій системі не пізніше ніж протягом робочого дня, що настає за днем прийняття відповідного рішення, та обов`язково повинне містити підстави та обґрунтування прийняття рішення про скасування земельних торгів.
Пунктами 45-46 Вимог №1013 визначено, що переможець земельних торгів визначається шляхом автоматичної оцінки електронною торговою системою цінових пропозицій учасників та формування протоколу про результати земельних торгів з урахуванням положень абзацу сьомого частини другої статті 135 Кодексу.
Переможець земельних торгів: підписує протокол про результати земельних торгів протягом трьох робочих днів з дня, що настає за днем його формування електронною торговою системою; підписує договір за результатами проведення земельних торгів з організатором протягом 20 робочих днів з дня, що настає за днем формування протоколу про результати земельних торгів.
Згідно з п.49 Вимог №1013 організатор земельних торгів приймає рішення про відмову у підписанні протоколу про результати земельних торгів, про відмову у підписанні договору за результатами проведення земельних торгів з переможцем торгів, який: не відповідає встановленим Кодексом вимогам до особи, яка може набувати земельну ділянку або права на неї; не подав документи або відомості, обов`язковість подання яких встановлена частиною сьомою статті 137 Кодексу, та/або в зазначених документах наявні неправдиві відомості; не отримав погодження Верховної Ради України або Кабінету Міністрів України у випадках, встановлених Кодексом.
З аналізу зазначених норм суд дійшов висновку, що законодавцем у главі 21 Земельного кодексу України визначено порядок продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах. Встановлена належна (справедлива) процедура як складова принципу верховенства права є важливою гарантією недопущення зловживання з боку органів публічної влади під час ухвалення рішень та вчинення дій, що повинні забезпечувати справедливе ставлення до особи.
Відповідно до змісту статті 138 Земельного кодексу України результатом земельних торгів є один із варіантів: земельні торги відбулися; земельні торги скасовані; земельні торги визнаються такими, що не відбулися; результати земельних торгів визнані судом недійсними.
З огляду на інформацію розміщену на сайті ДП «Прозорро.Продажі» стосовно земельних торгів (аукціону) LRЕ001-UА-20220914-29518 встановлено, що 21.10.2022 р. о 14:39 год., на підставі листа від 21.10.2022 р. №4616/52-13-22, організатором скасовано земельні торги (аукціон) відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та пункту 44 «Вимог щодо підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису)», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2021 р. №1013, у зв`язку із оголошенням сигналу «Повітряної тривоги» (а.с.48, 52, Т.1).
Суд враховує, що підстави для скасування земельних торгів передбачені у ч.3 ст.138 Земельного кодексу України. Такими підставами є отримання організатором земельних торгів документів, що підтверджують необхідність внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування. При цьому частина 3 статті 138 Земельного кодексу України унормовує, що земельні торги можуть бути скасовані організатором до їх проведення шляхом прийняття відповідного рішення. Тобто земельні торги можуть бути скасовані до початку їх проведення в електронній торговій системі в режимі реального часу в мережі Інтернет.
Під час розгляду справи судом встановлено, що земельні торги LRЕ001-UА-20220914-29518 проведені 17.10.2022 р. у період з 12:40:00 год. до 13:18:02 год., а тому відповідно до ч.3 ст.138 Земельного кодексу України не могли бути скасовані після їх проведення 21.10.2022 р.
Окрім того, оголошення сигналу «Повітряна тривога» під час проведення земельних торгів не є підставою для скасування таких торгів відповідно до ч.3 ст.138 Земельного кодексу України. Натомість, за умови встановлення та доведення учасниками торгів неможливості брати участь у земельних торгах, результати земельних торгів підлягали б оскарженню у судовому порядку.
Більш того, відповідачем не доведено, що на час складання та надіслання до оператора ПП «Фірма «СОМГІЗ» листа від 21.10.2022 р. №4616/52-13-22, організатору земельних торгів надходили скарги чи заяви від учасників торгів щодо перешкод в участі у земельних торгах внаслідок оголошення сигналу «Повітряна тривога».
Такі скарги не надходили і до оператора ПП «Фірма «СОМГІЗ», що підтверджується відповіддю на адвокатський запит №567 від 04.11.2022 р. ПП «Фірма «СОМГІЗ» (а.с.62, 63, Т.1).
Також судом встановлено та не заперечується сторонами, що рішення про скасування земельних торгів організатором Кропивницькою міською радою не приймалося. Однак, оператором ПП «Фірма «СОМГІЗ» земельні торги LRЕ001-UА-20220914-29518 скасовано на підставі листа Виконавчого комітету Кропивницької міської ради від 21.10.2022 р. №4616/52-13-22, який за своєю правовою природою не є рішенням організатора земельних торгів про їх скасування, а розцінюється судом як дії організатора щодо скасування земельних торгів №LRЕ001-UА-20220914-29518 у формі електронного аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма»), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове призначення для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, які відбулися 17 жовтня 2022 року, про що сформовано протокол.
Зважаючи на викладене та беручи до уваги, що земельні торги скасовані не у спосіб передбачений законодавством (без прийняття відповідного рішення), за відсутності законодавчо встановленої підстави та після спливу строку упродовж яких торги можуть бути скасовані (до початку проведення торгів), суд дійшов висновку, що дії Кропивницької міської ради щодо скасування земельних торгів у формі електронного аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма»), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове призначення для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, які відбулися 17 жовтня 2022 року, про що сформовано протокол №LRЕ001-UА-20220914-29518, підлягають визнанню протиправними.
Суд зазначає, що позивач, як особа, яка за результатом земельних торгів визначена як переможець таких торгів, набув легітимних очікувань щодо завершення законодавчо встановленої процедури продажу права оренди земельної ділянки, шляхом підписання організатором земельних торгів протоколу про результати земельних торгів та договору оренди земельної ділянки. Однак, внаслідок протиправних дій відповідача, як організатора земельних торгів, земельні торги №LRЕ001-UА-20220914-29518 скасовано, у зв`язку з чим Кіровоградською міською радою не підписано протокол №LRЕ001-UА-20220914-29518 про результати земельних торгів з продажу права оренди на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма») та не укладено договір за результатами проведення земельних торгів (договір оренди землі).
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Суд враховує, що ефективний спосіб захисту прав та інтересів особи в адміністративному суді має відповідати таким вимогам: забезпечувати максимально дієве поновлення порушених прав за існуючого законодавчого регулювання; бути адекватним фактичним обставинам справи; не суперечити суті позовних вимог, визначених особою, що звернулася до суду; узгоджуватися повною мірою з обов`язком суб`єкта владних повноважень діяти виключно у межах, порядку та способу, передбаченого законом.
За приписами ч.2 ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Конституційний Суд України у рішенні від 07.05.2002 р. №8-рп/2002 зазначив, що право на судовий захист як вид державного захисту прав і свобод людини і громадянина передбачає і конкретні гарантії ефективного поновлення в правах шляхом здійснення правосуддя; відсутність такої можливості обмежує це право, яке за змістом частини другої статті 64 Конституції України не може бути обмежено навіть в умовах воєнного або надзвичайного стану.
У рішенні Конституційного Суду України від 30.01.2003 р. №3-рп/2003 вказано, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.
З огляду на рішення Конституційного Суду України від 23.11.2018 р. №10-р/2018, відповідно до принципу верховенства права держава має запровадити таку процедуру апеляційного перегляду справ, яка забезпечувала б ефективність права на судовий захист на цій стадії судового провадження, зокрема давала б можливість відновлювати порушені права і свободи та максимально запобігати негативним індивідуальним наслідкам можливої судової помилки.
Отже, у рішеннях Конституційного Суду України сформульовано правовий висновок, відповідно до якого гарантування ефективного поновлення в правах забезпечується, зокрема, шляхом здійснення правосуддя, яке за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості та здійснюється на основі принципу верховенства права; держава має запровадити таку процедуру перегляду справ, яка забезпечувала б ефективність права на судовий захист на цій стадії судового провадження, та максимально запобігати негативним індивідуальним наслідкам можливої судової помилки.
На підставі викладеного, з метою захисту порушеного права позивача ефективним та належним, за встановлених обставин, є такий спосіб захисту порушених прав, як зобов`язання відповідача протягом шести робочих днів, з дня набрання рішенням суду законної сили, підписати в паперовій формі протокол №LRЕ001-UА-20220914-29518 про результати земельних торгів з продажу права оренди на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Євгена Тельнова (біля магазину «Мініма») та укласти (підписати) в паперовій формі, протягом двадцяти робочих днів, з дня набрання законної сили рішенням суду, договір за результатами проведення земельних торгів (договір оренди землі) з ФОП ОСОБА_1 , як переможцем земельних торгів, на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове призначення для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Таким чином, за результатом розгляду справи позовні вимоги фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 задоволено у повному обсязі
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2 481,00 грн (а.с.77, Т.1), а тому суд стягує на користь позивача документально підтверджені судові витрати (судовий збір) у розмірі 2 481,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Кропивницької міської ради.
Керуючись ст.ст.132, 142, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії Кропивницької міської ради щодо скасування земельних торгів у формі електронного аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове призначення для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, які відбулися 17 жовтня 2022 року, про що сформовано протокол №LRЕ001-UА-20220914-29518.
3. Зобов`язати Кропивницьку міську раду протягом шести робочих днів, з дня набрання рішенням суду законної сили, підписати в паперовій формі протокол №LRЕ001-UА-20220914-29518 про результати земельних торгів з продажу права оренди на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (біля магазину «Мініма») та укласти (підписати) в паперовій формі, протягом двадцяти робочих днів, з дня набрання законної сили рішенням суду, договір за результатами проведення земельних торгів (договір оренди землі) з ФОП ОСОБА_1 , як переможцем земельних торгів, на земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 0,0371 га, кадастровий номер 3510100000:37:309:0080, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ), категорія земель землі житлової та громадської забудови, цільове призначення для будівництва і обслуговування будівель торгівлі, вид використання для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Стягнути на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ) понесені ним судові витрати (судовий збір) у розмірі 2 481,00 грн (дві тисячі чотириста вісімдесят одна грн 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Кропивницької міської ради (код ЄДРПОУ 26241020, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 41).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Дата складання повного рішення суду 12 травня 2023 року.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. МОМОНТ
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2023 |
Оприлюднено | 15.05.2023 |
Номер документу | 110819234 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. МОМОНТ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні