Справа № 372/2069/22
Провадження 1-кс-546/23
ухвала
Іменем України
12 травня 2023 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2 ,
розглянувши в залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області в місті Обухів Київської області клопотання слідчого у кримінальному провадженні - заступника начальника відділення слідчого відділу Обухівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про продовження строків досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022112340000094, внесеного до ЄРДР 20.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
Слідчий СВ Обухівського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 за погодженням прокурора Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_4 , звернувся до суду з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному проваджені № 42022112340000094, внесеного до ЄРДР 20.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, яке обґрунтовує тим, що під час здійснення моніторингу проведення публічних закупівель на території Обухівського району Київської області в системі електронних державних закупівель «ПРОЗОРРО» (https://prozon-o.gov.ua/tender/UA-2021-06-17-007050-c), виявлені ознаки зловживання посадовими особами Виконавчого комітету Української міської ради Київської області своїм службовим становищем. Встановлено, що у період з червня по липень 2021 року вказаний орган провів процедуру публічної закупівлі на предмет виконання робіт з реконструкції будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області на суму 20 757 064, 00 грн. За наслідками моніторингу Північним офісом Держаудитслужби вказаної процедури закупівлі встановлено порушення вимог ч. 2 ст. 22, ч. 1 ст. 31, ч. 2 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», які викладено у висновку від 16.11.2021. Вищевказаним висновком протягом п`яти робочих днів з дня його оприлюднення зобов`язано розірвати договір № 173 від 04.08.2021 про реконструкцію будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області . Встановлено, що виконавчим комітетом Української міської ради Київської області вказаний договір з ТОВ «ФПК-ПорталБуд» не розірвано. Враховуючи викладене, в діях невстановлених службових осіб виконавчого комітету Української міської ради Київської області вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.
За вказаним фактом Обухівською окружною прокуратурою 20.05.2022 до ЄРДР внесені відомості за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.
В ході досудового розслідування виникла необхідність у залученні спеціаліста Північного офісу Держаудитслужби для проведення перевірки окремих питань фінансово- господарської діяльності Виконавчого комітету Української міської ради Київської області та ТОВ «ФПК-ПорталБуд» в межах виконання умов договору № 173 від 04.08.2021 та за наявності - розрахунку відповідних збитків, який володіє спеціальними знаннями та навичками.
У зв`язку із цим постановою слідчого від 04.07.2022 залучено спеціаліста Північного офісу Держаудитслужби для проведення перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності комунального підприємства Виконавчого комітету Української міської ради Київської області (Київська область, Обухівський р-н, м. Українка, площа Т. Шевченка, 1) в частині відповідності вимог Закону України «Про публічні закупівлі» при укладанні та виконанні умов договору № 173 від 04.08.2021 на закупівлю робіт - реконструкція будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області. Коригування та додаткових угод до даного договору, укладеного із ТОВ «ФПК-ПорталБуд» (код ЄДРПОУ 32771651), та за наявності підстав розрахунку відповідних збитків.
Листами № 262609-17/3107-2022 від 06.07.2022 та № 262609-17/5557-2022 від 06.10.2022 Північний офіс Держаудитслужби повідомив про можливість залучення спеціалістів для участі в дослідженні зазначених питань та початок перевірки з 24.10.2022.
Крім того, листом № 262609-17/6510-2022 від 17.11.2022 Північний офіс Держаудитслужби повідомив, що в якості спеціаліста для участі в дослідженні зазначених питань та початок перевірки виділено головного державного фінансового інспектора Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області ОСОБА_5 , з 17.11.2022.
В подальшому, листом № 262609-14/1456-2023 від 21.02.2023 Північний офіс Держаудитслужби надав довідку, відповідно до якої у кримінальному провадженні від 20.05.2022 № 42022112340000094 головним державним фінансовим інспектором Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області ОСОБА_5 у якості залученого спеціаліста проведено дослідження діяльності Виконавчого комітету Української міської ради Київської області (ЄДРПОУ 24884653), з наступного питання:
1. Дослідження відповідності вимог Закону України «Про публічні закупівлі» при укладанні та виконанні умов договору від 04.08.2021 №173 на закупівлю робіт - реконструкція будівлі дитячого садочку - початкової ніколи за адресою: вул. Юності, 3 в м.Українка Обухівського району Київської області. Коригування та додаткових угод до даного договору, укладеного із ТОВ «ФПК-Портал-Буд» (ЄДРПОУ 32771651), та за наявності підстав розрахунку відповідних збитків.
Дослідження проведено з 17.11.2022 по 20.02.2023 за оригіналами та належним чином завіреними копіями документів, наданими Обухівським районним управлінням поліції Головного управління Національної поліції в Київській області.
Дослідженням встановлено: Дослідження відповідності вимог Закону України «Про публічні закупівлі» при укладанні та виконанні умов договору від 04.08.2021 №173 на закупівлю робіт - реконструкція будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області. Коригування та додаткових угод до даного договору, укладеного із ТОВ «ФПК-Портал-Буд» (ЄДРПОУ 32771651), та за наявності підстав розрахунку відповідних збитків.
Північним офісом Держаудитслужби проведено моніторинг процедури закупівлі UA-2021-06-17-007050-C щодо виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-17-007050-C (далі Висновок), який затверджено начальником ОСОБА_6 16.11.2021 року.
Згідно Висновку за результатами аналізу питання дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 2 статті 22, частини 1 статті 31, частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Крім того, з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов`язує в межах законодавства розірвати договір з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
За результатами процедури закупівлі між Замовником Виконавчим комітетом Української міської ради, в особі міського голови ОСОБА_7 , що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі-Замовник), з однієї сторони та ТОВ «ФПК- Портал-Буд» в особі ОСОБА_8 , що діє на підставі Статуту (далі-Учасник), з іншої сторони, укладено договір від 04.08.2021 №173.
Відповідно до п. 1.1. Договору, Учасник зобов`язується на власний ризик, своїми силами, засобами та матеріальними ресурсами виконати відповідно до проектно-кошторисної документації роботи: «Реконструкція будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області. Коригування» (код ДК 021:2015-45454000-4 Реконструкція), (далі - Об`єкт) і здати закінчені Роботи в порядку і строк, встановлений цим Договором, а Замовник зобов`язується прийняти закінчені Роботи і оплатити їх.
Відповідно до п. 1.2. Договору, перелік та обсяги робіт, що виконуються за Договором, визначаються проектно-кошторисною документацією та Додатками, які є невід`ємною частиною цього Договору.
Відповідно до п. 1.3. Договору Учасник має право залучати до виконання Робіт субпідрядників, за результати Роботи яких несе відповідальність.
Згідно з п. 3.1. Договору, загальна вартість цього Договору визначається у відповідності до розрахунку договірної ціни, що є невід`ємною частиною цього Договору та становить 20 481 663,86 грн. з ПДВ.
Згідно з п.4.4. Договору, Замовник протягом 10 (десяти) банківських днів з моменту реєстрації Договору в органах Казначейства може перераховувати Учаснику, за його заявкою аванс у розмірі до 30% від річного фінансування передбаченого на поточний рік тобто загальна сума авансу складатиме 6 144 499,16 грн., у тому числі ПДВ 20% - 1 024 083,19 грн на строк не більше трьох місяців, кошти авансу перераховуються відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти». Облік строку, на який надається платіж, починається з дня перерахування коштів Замовником Учаснику.
Строк виконання робіт: 1 серпня 2021 року - 31 грудня 2022 року (п. 5.1. договору).
Місце виконання робіт: м. Українка, Київська обл., Обухівський район (п. 5.2. договору).
Договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2022, але в будь-якому разі до повного виконання сторонами взятих на себе зобов`язань.
Додатковою угодою від 03.12.2022 №2 до Договору підряду №173 від 04 серпня 2021 року, змінено загальну вартість договору, яка визначається у відповідності до розрахунку договірної ціни та становить 13 206 447,33 грн. з ПДВ ( п.1. додаткової угоди).
Інші умови вищевказаного договору залишаються незмінними.
Договір та додаткова угода підписані замовником - міським головою ОСОБА_7 та підрядником - директором ТОВ «ФПК-ПОРТАЛ-БУД» ОСОБА_8 та скріплені печатками.
На виконання умов договору до дослідження надано Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (Ф №КБ-3) генпідрядником ТОВ «ФПК-ПОРТАЛ-БУД» на загальну суму 12 786,79874 тис. грн.. (за жовтень 2021 року на суму 2 865,79945 тис. грн.., за листопад 2021 року на суму 5 417,13252 тис. грн.., за грудень 2021 року на суму 2 815,75356 тис. грн.., за грудень 2021 року на суму 1 688,11321 тис. грн..) та Акти приймання виконаних будівельних робіт (Ф №КБ-2в) на виконання робіт з реконструкції будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області. Коригування на загальну суму 12 786 798,74 грн. (№1 за жовтень 2021 року на суму 2 865 799,45 грн. (з ПДВ), №2 за листопад 2021 року на суму 5 417 132,52 грн. (з ПДВ), №3 за грудень 2021 року на суму 2 815 753,56 грн. (з ПДВ), №4 за грудень 2021 року на суму 1 688 113,21 грн. (з ПДВ), підписаних замовником - міським головою ОСОБА_7 та генпідрядником директором ТОВ «ФПК-ПОРТАЛ-БУД» ОСОБА_8 , інженером по технагляду та скріплених печатками.
Відповідно до банківських виписок від 30.08.2021, від 30.11.2021 та від 24.12.2021, Виконавчим комітетом Української міської ради сплачено ТОВ «ФПК-Портал-Буд» коштів на загальну суму 7 631 480,03 грн. з ПДВ: 5 530 049,24 грн. з ПДВ (платіжне доручення від 28.08.2021 №1), 1 419 160,97 грн. з ПДВ (платіжне доручення від 22.11.2021 №4), 682 269,82 грн з ПДВ (платіжне доручення від 21.12.2021 №2).
Відповідно до платіжних доручень від 01.12.2021 №1 та від 23.12.2021 №3, Виконавчим комітетом Української міської ради сплачено ІТНВП «СПЕКТР» коштів за технічний нагляд на загальну суму 124 012,48 грн. без ПДВ.
Згідно Акту здачі-приймання виконаних робіт від 22.11.2021 №1, Виконавчий комітет Української міської ради прийняв роботу по об`єкту: авторський нагляд на об`єкті: «Реконструкція будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області від ПП «ФЕГТЕХКОМ» загальною вартістю 40 000,00 грн. без ПДВ.
Дослідженням встановлено, що ТОВ «ФПК-Портал-Буд» для виконання робіт було залучено субпідрядну організацію ТОВ «ПРОМПОСТАЧ БУД» (ЄДРПОУ 43584439, м. Українка, Обухівський район, Київської області вул. Енергетиків, 5) згідно з договором від 01.09.2021 №01/09/21-173.
До дослідження надано договір підряду від 01.09.2021 №01/09/21-173, укладений між ТОВ «ФПК-Портал-Буд», в особі директора ОСОБА_8 (далі Генпідрядник), який діє на підставі Статуту та ТОВ «ПРОМПОСТАЧ БУД» (далі-Субпідрядник), в особі директора ОСОБА_9 , який діє на підставі Статуту.
Відповідно до п. 1.1 Договору, Генпідрядник доручає, а Субпідрядник бере на себе зобов`язання своїми силами і засобами, виконати Роботи реконструкції будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області в обумовлений цим договором строк, а Генпідрядник зобов`язується прийняти закінчені роботи у і оплатити їх.
Відповідно до п. 2.4. Договору, місце виконання робіт: м. Українка, Київська область, Обухівського району.
Відповідно до п. 3.1. Договору, загальна вартість робіт цього договору визначається у відповідності до розрахунку договірної ціни, що є невід`ємною частиною цього Договору.
Відповідно до п. 3.2. Договору, вартість матеріально-технічних ресурсів та фактичних витрат Субпідрядника відображується у щомісячних актах приймання-передачі виконаних робіт.
Відповідно до п. 3.3. Договору, оплата робіт здійснюється поетапно згідно Актів здачі-приймання будівельних робіт №КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати № КБ-3 упродовж 10-ти банківських днів з моменту підписання сторонами актів на виконані роботи.
Відповідно до п. 3.5. Договору, сторони домовились, що сума оплати (попередня, поетапна) за виконані роботи становить 95% від вартості робіт.
Відповідно до п. 6.2. Договору, прийняття закінчених робіт Генпідрядником здійснюється шляхом підписання обома сторонами актів приймання виконаних робіт.
Договір підписано генпідрядником - директором ТОВ «ФПК-ПОРТАЛ- БУД» ОСОБА_8 та субпідрядником - директором ТОВ «ПРОМПОСТАЧ БУД» ОСОБА_9 та скріплені печатками.
На виконання умов договору до дослідження надано Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (Ф №КБ-3) генпідрядником ТОВ «ФПК-ПОРТАЛ-БУД» та субпідрядником ТОВ «ПРОМПОСТАЧ БУД» за грудень 2021 року на суму 700,00 тис. грн.. та Акт приймання виконаних будівельних робіт №4 за грудень 2021 року (Ф №КБ-2в) на суму 700 000,00 грн. (з ПДВ) на виконання робіт з реконструкції будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області, від 28.12.2021.
Акт приймання виконаних будівельних робіт №2 за листопад 2021 року (Ф №КБ-2в) на суму 250 000,00 грн. (з ПДВ) на виконання робіт з реконструкції будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області, від 22.11.2021.
Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (Ф №КБ-3) генпідрядником ТОВ «ФПК-ПОРТАЛ-БУД» та субпідрядником ТОВ «ПРОМПОСТАЧ БУД» за грудень 2021 року на суму 500,00 тис. грн.. та Акт приймання виконаних будівельних робіт №3 за грудень 2021 року (Ф №КБ-2в) на суму 500 000,00 грн. (з ПДВ) на виконання робіт з реконструкції будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області, від 20.12.2021.
Вищезазначені документи зі сторони генпідрядника скріплено печаткою ТОВ «ФПК-ПОРТАЛ-БУД», але не підписані зі сторони генпідрядника - директором ТОВ «ФПК-ПОРТАЛ-БУД» ОСОБА_8 та субпідрядника ОСОБА_10 , та інженера по технагляду, що є порушенням п. 6 ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV (зі змінами).
Дослідженням правильності застосування норм, коефіцієнтів та розцінок, врахованих в актах приймання виконаних будівельних робіт (Ф №КБ- 2в) щодо правильності врахування норм витрат матеріальних ресурсів, застосування коефіцієнтів до кошторисних норм, коефіцієнтів кошторисного прибутку та адміністративних витрат, розбіжностей з вимогами ДСТУ БД. 1.1-1- 2013, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 №293 не встановлено.
Слід зазначити, що контрольні обміри в ході дослідження не проведені, у зв`язку із відсутністю замовника, виконавця та технічного нагляду.
Висновок: за результатами участі у кримінальному провадженні від №42022112340000094, з урахуванням наданих документів та за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено порушення вимог частини 2 статті 22, частини 1 статті 31, частини 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
В подальшому, в ході досудового розслідування з метою встановленні фактів відповідності розробленої проектно-технічної та кошторисної документації вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, відповідності фактично виконаних ремонтних робіт проектній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначенні переліку та об`ємів фактично виконаних робіт з будівництва (ремонту, реконструкції) об`єктів; визначення вартості фактично виконаних робіт з будівництва об`єктів; визначення відповідності обсягів та вартості фактично виконаних будівельних робіт обсягам та вартості, визначеним проектно-кошторисною або первинною звітною документацією, до ДНДЕКЦ МВС України 13.02.2023 призначено для виконання судову будівельно-технічну експертизу.
В ході виконання даної експертизи експертом заявлене клопотання про надання додаткових документів, а також повідомлено про необхідність забезпечення прибуття, безперешкодний доступ та належні умови праці судовому експерту для проведення натурного обстеження об`єкту дослідження за місцем його знаходження.
Вказане клопотання експерта слідством задоволене та листом від 10.03.2023 додаткові матеріали, необхідні для проведення експертизи, направлені до ДНДЕКЦ МВС України.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за своєю діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Згідно із ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.
Відповідно до ст. 28 КПК України, під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки. Розумними вважаються строки, що є об`єктивно необхідними для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень. Розумні строки не можуть перевищувати передбачені цим Кодексом строки виконання окремих процесуальних дій або прийняття окремих процесуальних рішень.
Проведення досудового розслідування у розумні строки забезпечує прокурор, слідчий суддя (в частині строків розгляду питань, віднесених до його компетенції), а судового провадження - суд.
Критеріями для визначення розумності строків кримінального провадження є:
1) складність кримінального провадження, яка визначається з урахуванням кількості підозрюваних, обвинувачуваних та кримінальних правопорушень, щодо яких здійснюється провадження, обсягу та специфіки процесуальних дій, необхідних для здійснення досудового розслідування тощо;
2) поведінка учасників кримінального провадження;
3) спосіб здійснення слідчим, прокурором і судом своїх повноважень.
Положеннями ч. ч. 1, 2 ст. 113 Кримінального процесуального кодексу України передбачено, що процесуальні строки - це встановлені законом або відповідно до нього прокурором, слідчим суддею або судом проміжки часу, у межах яких учасники кримінального провадження зобов`язані (мають право) приймати процесуальні рішення чи вчиняти процесуальні дії. Будь-яка процесуальна дія або сукупність дій під час кримінального провадження має бути виконана без виправданої затримки і в будь-якому разі не пізніше граничного строку, визначеного відповідним положенням КПК України.
Кримінальне провадження № 42022112340000094 розпочато після внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20.05.2022.
Отже строк досудового розслідування у даному кримінальному провадженні закінчується 20.05.2023.
На даний час не проведено всіх необхідних слідчих дій, спрямованих на перевірку слідчим шляхом інформації щодо можливої розтрати бюджетних коштів під час проведення ремонтних робіт будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області.
Для закінчення досудового розслідування та прийняття законного і обґрунтованого рішення у кримінальному провадженні № 42022112340000094 від 20.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України необхідно виконати наступне:
1.Провести судову будівельно-технічну експертизу;
2.Для забезпечення проведення даної експертизи звернутись із клопотанням до слідчого судді для отримання дозволу на проведення огляду об`єкту - будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області;
3.В разі підтвердження в ході експертизи невідповідності розробленої проектно-кошторисної документації щодо реконструкції будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, а також невідповідності обсягів та вартості фактично виконаних робіт з реконструкції будівлі дитячого садочку - початкової школи за адресою: вул. Юності, 3 в м. Українка Обухівського району Київської області обсягам та вартості, визначеним проектно-кошторисною або первинною звітною документацією з будівництва, призначити та провести у кримінальному провадженні судово-економічну експертизу з метою визначення розміру завданих збитків;
4.Звернутись із клопотанням до слідчого судді з метою отримання тимчасового доступу та вилучення оригіналів проектно-кошторисної документації та документації щодо проведення ремонтних робіт;
5.Призначити та провести у провадженні судово-почеркознавчу та технічну експертизу документів;
6.Відібрати від відповідальних представників замовника та виконавця робіт, які безпосередньо підписували документи, зразки підписів та відтисків печатки;
7.Допитати відповідальних осіб замовника і виконавця робіт з приводу обставин кримінального провадження;
8.Вирішити питання щодо наявності в діях відповідальних осіб замовника та виконавця робіт складу кримінального правопорушення та за наявності достатніх підстав повідомити даним особам про підозру у вчиненні кримінального правопорушення;
9.Провести інші слідчі та процесуальні дії, спрямовані на завершення досудового розслідування.
Строк досудового розслідування закінчується 20.05.2023 однак завершити досудове розслідування до вказаного строку не представляється можливим, оскільки проведення вищевказаних процесуальних, слідчих (розшукових) дій під час проведення досудового розслідування необхідно для всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, оскільки в подальшому під час проведення судового розгляду даного провадження вони можуть мати доказове значення винуватості підозрюваних осіб.
Обґрунтуванням необхідності продовження строку досудового розслідування є проведення всього комплексу необхідних слідчих (розшукових) дій зазначених вище, з метою виконання завдання кримінального провадження передбаченого ст. 2 КПК України, а саме з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини.
Проведення вищевказаних слідчих та інших дій потребує додаткового часу з огляду на особливу складність провадження, їх результати матимуть доказове значення для підтвердження або спростування винуватості особи під час досудового розслідування та судового розгляду у кримінальному провадженні, тому слідчий СВ Обухівського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 звернувся до суду з даним клопотанням та просить продовжити строк досудового розслідування вказаного кримінального провадження на строк до 12 місяців.
Враховуючи, що для повного розслідування кримінального провадження необхідно додатковий час, зважаючи на тяжкість вчиненого злочину, слідчий просить клопотання задовольнити.
Слідчий СВ Обухівського РУП ГУНП в Київській області капітан поліції ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, в клопотанні просив розглянути його без участі слідчого та прокурора, вимоги клопотання підтримує в повному обсязі, також просив не здійснювати фіксацію судового засідання за допомогою технічних засобів.
Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Враховуючи, що слідчий та прокурор в судове засідання не з`явилися, на підставі ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Дослідивши матеріали справи, вважаю клопотання таким, що підлягає задоволенню зважаючи на наступне.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку; 2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину; 3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину. Досудове розслідування повинно бути закінчено: 1) протягом одного місяця з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку; 2) протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.
Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати: 1) двох місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку; 2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні нетяжкого злочину; 3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Проведення досудового розслідування у розумні строки забезпечує прокурор, слідчий суддя (в частині строків розгляду питань, віднесених до його компетенції), а судового провадження - суд.
В контексті кримінального провадження, Конституційний Суд України, у своєму рішенні від 30 січня 2003 року (справа про розгляд судом окремих постанов слідчого і прокурора) відзначив, що «поняття розумний строк досудового слідства є оціночним, тобто таким, що визначається у кожному конкретному випадку з огляду на сукупність усіх обставин вчинення і розслідування злочину». Визначення розумного строку досудового слідства залежить від багатьох факторів, включаючи обсяг і складність справи, кількість слідчих дій, число потерпілих та свідків, необхідність проведення експертиз та отримання висновків тощо. Але за будь-яких обставин строк досудового слідства не повинен перевищувати меж необхідності. Досудове слідство повинно бути закінчене у кожній справі без порушення права на справедливий судовий розгляд і права на ефективний засіб захисту, що передбачено ст. ст. 6, 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
З клопотання та матеріалів кримінального провадження вбачається, що підозру в даному кримінальному провадженні не оголошено нікому.
Також, як вбачається з матеріалів клопотання, що в ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження необхідно виконати ряд слідчих та процесуальних дій для всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, на які посилається слідчий у клопотанні, а саме: допитів свідків, проведення слідчих експериментів, призначення ряду експертиз, що потребує додаткового часу, має суттєве доказове значення для органу досудового розслідування.
Враховуючи конкретні обставини справи, а також те, що строк досудового розслідування спливає, а провести вищевказані слідчі та процесуальні дії у передбачений законом строк не виявляється можливим з об`єктивних причин, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання слідчого та наявність підстав для його задоволення, так як прокурор в судовому засіданні в повній мірі обґрунтував обставини, що перешкоджали йому здійснити вищевказані дії, на який він просить у клопотанні додатковий строк, виконати раніше.
З поданого клопотання вбачається, що кримінальне провадження № 42022112340000094 розпочато після внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20.05.2022.
Отже строк досудового розслідування у даному кримінальному провадженні закінчується 20.05.2023.
Крім цього, в ході проведення досудового розслідування, всіх осіб причетних до вчинення вказаного кримінального правопорушення, а саме осіб, які спричинили тілесні ушкодження потерпілому не встановлено, а також не проведено ряд інших слідчих (розшукових) дій, спрямованих на встановлення усіх обставин вчинення кримінального правопорушення.
Для проведення та завершення зазначених слідчих дій необхідний строк не менше шести місяців, а тому існує обґрунтована необхідність у продовженні строку досудового розслідування до дванадцяти місяців.
Як вбачається з матеріалів, долучених до клопотання, в рамках даного кримінального провадження не проведено всіх необхідних слідчих дій для встановлення обставин, які підлягають доказуванню в рамках даного кримінального провадження, згідно вимог ст. 91 КПК України.
Слідчий суддя вважає обґрунтованими доводи сторони обвинувачення в частині наявності необхідності у виконанні вказаних процесуальних дій, оскільки їх проведення забезпечить повноту та всебічність досудового розслідування, а отримані в результаті проведення таких дій відомості, можуть бути використані як докази в рамках даного кримінального провадження.
Таким чином, подане клопотання підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого у кримінальному провадженні - заступника начальника відділення слідчого відділу Обухівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про продовження строків досудового розслідування, задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42022112340000094 від 20.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України на 12 місяців, тобто до 20.05.2024 року.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2023 |
Оприлюднено | 16.05.2023 |
Номер документу | 110824481 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні