Рішення
від 15.05.2023 по справі 300/95/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" травня 2023 р. справа № 300/95/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

судді Біньковської Н.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трафікінфосейл" про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області звернулося до суду з адміністративним позовом до ТОВ "Трафікінфосейл" про стягнення в дохід державного бюджету 1700,00 грн. штрафу, накладеного за порушення законодавства про рекламу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №0119 від 19.05.2020 на відповідача накладено штраф в розмірі 1700,00 грн. Стверджує, що вказане рішення листом від 20.05.2020 за №07_4-12/3172 надіслано на адресу відповідача, проте у передбачений законом термін відповідач добровільно штраф не сплатив, рішення про накладення штрафу у встановлений законом строк не оскаржив.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду в адміністративній справі відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач правом подання відзиву на позовну заяву не скористався. У відповідності до вимог ч.11 ст.126, п.5 ч.6ст.251 КАС Україниухвала про відкриття провадження вважається належним чином врученою.

Заяв про розгляд справи з викликом сторін суду не надходило. У відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними в справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши в сукупності письмові докази, суд встановив наступне.

ТОВ "Трафікінфосейл" зареєстроване як юридична особа, що підтверджується відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основний вид діяльності - діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами (код КВЕД 46.18); надання в оренду офісних машин і устаткування, в тому числі комп`ютерів (код КВЕД 77.33); ремонт комп`ютерів і периферійного устаткування (код КВЕД 95.11); роздрібна торгівля комп`ютерами периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах (код КВЕД 47.41); діяльність із керування транспортним устаткуванням (код КВЕД 62.03); наданні інших інформаційних послуг. н.в.і.у. (код КВЕД 63.99); надання в оренду і експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (код КВЕД 68.20).

Під час здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради встановлено, що на фасаді будинку, що знаходиться за адресою проспект Червоної калини, 109, встановлено спеціальну конструкцію зовнішньої реклами розміром 1,50*1,50 м, що суперечить приписам частини 1 статті 16 Закону України «Про рекламу».

На адресу відповідача направлено вимогу №23/Р-17-3033 від 19.09.2019, згідно зі змістом якої ТОВ "Трафікінфосейл" запропоновано добровільно демонтувати встановлену конструкцію в термін до 25.09.2019, про що повідомити КП «Адміністративно-технічне управління» листом з долученням світлин місця після демонтажу (а.с.7).

Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області отримано подання Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради від 07.10.2019 №23/Р-17-3175 про виявлене порушення ТОВ "Трафікінфосейл" законодавства про рекламу (а.с.8).

У відповідності до частини 2 статті 26 Закону України «Про рекламу» на адресу відповідача направлено вимогу від 06.12.2019 №07_4-12/9230 (а.с.11), у якій вказано на виявлене порушення, повідомлено про розгляд справи про порушення законодавства України про рекламу в приміщенні Управління захисту прав споживачів ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області 16.01.2020 з 10:00 год. по 12:00 год.

Також, запропоновано відповідачу надати до 27.12.2019 належним чином засвідчені копії: свідоцтва про державну реєстрацію або виписки з ЄДРПОУ; договору оренди приміщення чи документу на право власності або договору на право тимчасового користування місцем для розміщення рекламного засобу; договору з розповсюджувачем (рекламодавцем) реклами, актів виконаних робіт до нього; дозволу на розміщення зовнішньої реклами (якщо такий є); документів щодо вартості розповсюдженої реклами, та/або виготовлення реклами, та/або вартості розповсюдження реклами; документів, що підтверджують факт оплати за виготовлену рекламу (макетів реклами тощо), акти виконаних робіт; інших документів що мають відношення до справи та письмові пояснення по факту вчинення порушення законодавства про рекламу.

Одночасно відповідача повідомлено про наслідки неподання або подання завідомо недостовірної вартості реклами.

24.03.2020 Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області листом за №07_4-12/1944 повідомило позивача про те, що на адресу Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від ТОВ "Трафікінфосейл" жодної інформації про вартість розповсюдження реклами на фасаді будинку за адресою м. Львів, просп. Червоної калини, 109, не надходило. Також зазначено, що розгляд справи про порушення вимоги ч.2 ст.26 Закону України «Про рекламу» буде проведено 19.05.2020 з 10:00 до 12:00. Крім того, повідомлено, що у разі відсутності уповноваженого представника розгляд справи відбудеться без нього (а.с.12).

24.03.2020 провідним спеціалістом відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області складено протокол за №0089 про порушення законодавства про рекламу відповідачем (а.с.10).

Згідно із рішенням №0104 від 21.04.2020, на підставі протоколу про порушення законодавства про рекламу від 24.03.2020 №0089 щодо невиконання ТОВ "Трафікінфосейл" вимоги Головного управління Держпрожспоживслужби у Львівській області від 06.12.2019 №07-4-12/9230 розпочато розгляд справи про порушення законодавства про рекламу щодо ТОВ "Трафікінфосейл" код ЗКПО 40342853, юридична адреса: вул. Калуська. 13/26, м. Бурштин, Івано-Франківська область (а.с.13).

Відповідно до протоколу засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу №0136 від 19.05.2020 (а.с.14), за результатами розгляду справи встановлено порушення відповідачем вимог частини 2 статті 26 Закону України «Про рекламу», на вимогу Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 06.12.2019 №07_4-12/9230 у вказаний термін не надано жодних документів про вартість розповсюдження реклами з порушенням вимог ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу» (а.с.14).

19.05.2020 позивачем прийнято рішення №0119 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, згідно із яким на ТОВ "Трафікінфосейл" накладено штраф в розмірі 1700,00 гривень, а також зобов`язано сплатити в установленому порядку штраф до державного бюджету (а.с.15).

Рішення про накладення штрафу та протокол засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу від 19.05.2020 №0136 надіслані відповідачу листом від 20.05.2020 за №07-4-12/3172 (а.с.16) та отримані ТОВ "Трафікінфосейл" 27.05.2020, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.9).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.

Закон України «Про рекламу» від03.07.1996 № 270/96-ВР (надалі також - Закон № 270/96-ВР, в редакції, станом на час спірних правовідносин)визначає засади рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.

Відповідно дост.1 Закону № 270/96-ВР реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Частиною 1статті 27 Закону № 270/96-ВР передбачено, що особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Згідно із пунктом 3 частини 2статті 27 Закону № 270/96-ВРвідповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

У відповідності до частини 4статті 27 Закону № 270/96-ВРцентральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених устатті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами.

Вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов`язкових платежів), які встановленіПодатковим кодексом України (частина 5статті 27 Закону України «Про рекламу»).

Відповідно до частини 6статті 27 Закону України «Про рекламу» за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 9статті 27 Закону № 270/96-ВР передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, може вимагати від рекламодавців публікації відомостей, що уточнюють, доповнюють рекламу, та звертатися з позовом до суду щодо протиправних дій рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами.

Рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду (ч.11ст.27 Закону № 270/96-ВР).

Питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та Севастополі штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав) регулює Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №693(надалі також - Порядок № 693).

Пунктом 9 Порядку № 693 визначено, що підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою.

Відповідно до пункту 18 Порядку № 693 за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.

Згідно з пунктом 19 Порядку № 693 рішення у справі може бути оскаржено в установленому порядку.

Сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства (п.20 Порядку № 693).

Таким чином, штрафні санкції до порушників законодавства про рекламу застосовуються на підставі рішення Держпродспоживслужби, яке приймається за наслідками розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, а сума штрафної санкції, визначена за наслідками розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, після закінчення строку на оскарження відповідного рішення, якщо його не було оскаржено, набуває статусу узгодженого грошового зобов`язання та підлягає сплаті до державного бюджету. Не сплачені у добровільному порядку узгоджені штрафні санкції за правопорушення законодавства про рекламу підлягають стягненню з винних осіб у судовому порядку.

Судом встановлено, що за результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно ТОВ "Трафікінфосейл" позивачемвстановлено недотримання вимог законодавства про рекламу, в зв`язку з чим позивачем прийнято рішення №0119 від 19.05.2020 про накладення штрафу на ТОВ "Трафікінфосейл" у розмірі 1700,00 грн., яке отримано відповідачем 27.05.2020.

Оскільки рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №0119 від 19.05.2020 в установленому законом порядкувідповідач не оскаржив, суд дійшов висновку про те, що визначена у рішенні сума штрафної санкції набула статусу узгодженого грошового зобов`язання.

Станом на час розгляду справи докази про сплату штрафної санкції, визначеної рішенням №0119 від 19.05.2020, у матеріалах справи відсутні.

Суд звертає увагу, що вимогою заявленого позову є стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій за правопорушення законодавства про рекламу, у зв`язку з чим предметом доказування у цій справі є обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість стягнення відповідної заборгованості в судовому порядку, процедури узгодження визначеного у рішенні грошового зобов`язання, сплати узгоджених сум грошових зобов`язань у встановлений законом строк.

Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від №0119 від 19.05.2020 відповідачем у визначені законом строки не оскаржене, штраф у добровільному порядку не сплачено, доказів протилежного суду не надано, а тому позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Підстав для розподілу судових витрат судом не встановлено.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Трафікінфосейл" в дохід державного бюджету України штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень 00 копійок).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до суду Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

позивач Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області (код ЄДРПОУ 40349068, вул. Д. Вітовського, 18, м. Львів, 79011),

відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Трафікінфосейл" (код ЄДРПОУ 40342853, вул. Калуська, 13/26, м. Бурштин, Галицький район, Івано-Франківська область, 77111).

Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2023
Оприлюднено17.05.2023
Номер документу110856017
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —300/95/21

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 15.08.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Рішення від 15.05.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні