Рішення
від 20.04.2023 по справі 809/1806/16
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" квітня 2023 р. справа № 809/1806/16

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Шумея М.В.,

секретаря судового засідання - Гуменюк М.В.,

за участю: позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - Мелень - Забрамної О.М.

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківської райдержадміністрації, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні відповідача ФГ "Гордійчук І.Г." про визнання незаконним та скасування розпорядження №109 від 23.02.2016 року.

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Тлумацької районної державної адміністрації, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні відповідача ФГ "Гордійчук І.Г." про визнання незаконним та скасування розпорядження №109 від 23.02.2016 року.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю Розпорядженням Тлумацької районної державної адміністрації № 109 "Про затвердження детального плану території за межами населених пунктів Грушківської, Гавриляцької, Хотимирської сільських рад для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд на землях для ведення фермерського господарства від 23.02.2016".

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.03.2017 в задоволенні позову відмовлено.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.11.2017 апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.03.2017 без змін.

Постановою Верховного Суду від 20.09.2021 касаційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково. Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.03.2017 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 14.11.2017 скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Згідно з Витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, розгляд справи розподілено судді Шумею М.В.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.10.2021 призначено дану адміністративну справу до судового розгляду за правилами загального позовного провадження, з особливостями визначеними ст.ст.264, 265 КАС України та призначено підготовче засідання у справі на "10" листопада 2021 о 10:00 год.

28.10.2021 позивач подав до суду клопотання про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції представника позивача на 10.11.2021.

28.10.2021 позивач подав до суду клопотання про заміну відповідача та заучення третіх осіб Тлумацьку та Обертинську ОТГ в якості третіх осіб на стороні відповідача.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 08.11.2021 надано представнику позивача можливість брати участь у судових засіданнях з розгляду даної адміністративної справи в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням програмного забезпечення EASYCON.

10.11.2021 в судовому засіданні клопотання позивача про заміну відповідача та залучення третіх осіб - задоволено частково, допущено процесуальне правонаступництво відповідача шляхом заміни Тлумацької районної державної адміністрації на Івано-Франківську районну державну адміністрацію. Останній встановлено строк для подання відзиву на позов, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, і подання всіх письмових та електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову. Зобов`язано надати іншим учасникам справи копію відзиву та доданих до нього документів одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, а також зобов`язано відповідача у відповідності до вимог статті 264 КАС України, не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання, опублікувати оголошення про відкриття провадження у даній адміністративній справі у виданні, в якому офіційно оприлюднено або повинно бути оприлюднено оскаржувне розпорядження №109 від 23.02.2016.

Судом відмовлено в задоволенні клопотання в частині щодо залучення Обертинської об`єднаної територіальної громади до участі у справі в якості третьої особи, до складу якої входить Тарасівський старостинський округ (внаслідок реформи органів місцевого самоврядування Тарасівська сільська рада увійшла до складу вказаної ОТГ), виходячи з наступного.

У відповідності до оскаржуваного Розпорядження, ним затверджено детальний план території для будівництва сільськогосподарських будівель та споруд за межами населених пунктів Тлумацького району на земельних ділянках для ведення фермерського господарства, а саме: с. Грушка, Грушківської сільської ради площею 5,5га, кадастровий номер 2625682500:09:005:0040; с. Хотимир, Хотимирської сільської ради площею 12,0га за рахунок земельної ділянки кадастровий номер 2625688200:12:003:0008; с. Гавриляк, Гавриляцької сільської ради площею 6,4175 га за рахунок земельних ділянок кадастровий номер 26256811200:02:002:0267 та кадастровий номер ділянки 2625681200:02:002:0266. Тому Тарасівська сілька рада не була суб`єктом внесення своїх пропозицій з приводу розробленого ДПТ.

10.11.2021 позивач подав до суду клопотання про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції представника позивача на 08.12.2021.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.11.2021 - надано представнику позивача можливість брати участь у судових засіданнях з розгляду даної адміністративної справи в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням програмного забезпечення EASYCON.

Підготовче судове засідання призначене на 08.12.2021 - відкладено на 26.01.2022 о 11:00 у зв"язку з неявкою відповідача по справі.

08.12.2021 позивач подав до суду клопотання про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції представнику позивача на 26.01.2022.

22.12.2021 Івано-Франківська районна державна адміністрація Івано-Франківської області подала до суду відзив на позов, відповідно до якого заперечує проти позову, вважає подану позовну заяву безпідставною та необґрунтованою. Просить відмовити у задоволенні позову.

30.12.2021 Івано-Франківська районна державна адміністрація Івано-Франківської області подала до суду клопотання про долучення доказів до матеріалів справи, в якому зазначає, що на виконання даної ухвали, Івано-Франківською районною державною адміністрацією було опубліковано відповідне оголошення у газеті "Злагода" за 18-24 грудня № 51 (1807) (стор. 7), на підтвердження чого надає вказану газету до матеріалів справи (т. 2, а.с. 186-191).

22.01.2022 позивач подав суду відповідь на відзив, просить задовольнити позовні вимоги, в силу необгрунтованості відзиву.

В підготовчому судовому засіданні, яке призначене до розгляду на 26.01.2022 - оголошено перерву до 10:00 год., 07.02.2022, у зв"язку з клопотанням представника відповідача для надання часу подання заперечення на відповідь на відзив.

02.02.2022 Івано-Франківська районна державна адміністрація Івано-Франківської області подала до суду заперечення на відповідь на відзив, відповідно до яких не погоджується із аргументами позивача наведеними у відповіді на відзив з підстав викладених у запереченні. Просить відмовити у задоволенні позову.

07.02.2022 позивач надав до суду клопотання про відкладення підготовчого засідання призначеного на 07.02.2022 о 10:00 год., оскільки представник позивача з поважних та об"єктивних причин не може забезпечити участь у вказаному підготовчому засіданні.

Згідно довідки Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.02.2022 судове засідання не відбулося у зв"язку із клопотанням позивача.

Розгляд підготовчого засідання призначено на 16.02.2022 о 10:00 год. в режимі відеоконференції.

Ухвалою Івано-Франківського оркужного адміністративного суду від 16.02.2022 - закрито підготовче провадження в адміністративній справі №809/1806/16 за позовом ОСОБА_1 до Тлумацької районної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні відповідача ФГ "Гордійчук І.Г." про визнання незаконним та скасування розпорядження №109 від 23.02.2016 та призначено справу до судового розгляду на 10.03.2022 о 10:00 год.

Згідно довідки Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.03.2022 судове засідання по адміністративній справі №809/1806/16 - яке призначене на 10.03.2022 р., 10 год. 00 хв., не відбулося у зв"язку з перебуванням головуючого судді у відпустці.

Розгляд справи призначено на 13.04.2022 о 10:00 год.

08.04.2022 Івано-Франківська районна державна адміністрація Івано-Франківської області подала до суду клопотання про відкладення розгляду справи на період запровадженого воєнного стану, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та введенням Указом Презедента України №64/2022 воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 строком на 30 діб. Указом Презедента України від 14.03.2022 №133/2022 строк дії воєнного стану України продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 строком на 30 діб.

Також позивачем повідомлено про його мобілізацію згідно Наказу від 27.02.2022 №40.

Згідно довідки Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.04.2022 фіксація судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису - не здійснювалася.

Розгляд справи призначено на 19.05.2022 о 10:00год.

25.04.2022 Івано-Франківська районна державна адміністрація Івано-Франківської області подала до суду клопотання про відкладення розгляду справи з аналогічних підстав, пославшись на продовження строку дії воєнного стану в Україні строком на 90 діб. Також позивачем повідомлено про його мобілізацію згідно Наказу від 27.02.2022 №40.

Згідно довідки Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.04.2022 фіксація судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису - не здійснювалася.

Розгляд справи відкладено на 25.08.2022 о 10:00 год.

25.08.2022 представник позивача подала до суду клопотання про зупинення провадження у справі.

Згідно довідки Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.08.2022 фіксація судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису - не здійснювалася.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.09.2022 клопотання представника позивача про зупинення провадження в справі №809/1806/16 - задоволено. Зупинено провадження в адміністративній справі №809/1806/16 за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківської районної державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні відповідача ФГ "Гордійчук І.Г." про визнання незаконним та скасування розпорядження №109 від 23.02.2016, до припинення перебування позивача на військові службі у складі Збройних Сил України, що переведенні на воєнний стан.

14.12.2022 представник позивача подав до суду клопотання про поновлення провадження у справі.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 21.12.2022 - поновлено провадження в даній справі та призначено судовий розгляд на "04" січня 2023 р. о 10:00 год.

Згідно довідки Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.01.2023 судове засідання яке призначене на 04.01.2023 10 год. 00 хв. не відбулося, у зв`язку з відсутністю відомостей щодо належного повідомлення про дату та час розгляду справи третіх осіб. Фіксація судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, не здійснювалася.

Розгляд справи призначено на 25.01.2023 о 10:00 год.

Згідно довідки Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 04.01.2023 у судове засідання яке призначене на 25.01.2023 о 10:00 год., - сторони не з`явились, судове засідання не відбулось у зв`язку з оголошенням на території Івано-Франківської області сигналу повітряної тривоги. Клопотань від сторін на адресу суду не надходило. Фіксація судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, не здійснювалася.

Розгляд справи призначено на 09.02.2023 о 10:00 год.

Судове засідання в режимі відеоконференції призначене на 09.02.2023 о 10:00 год., - відкладено у зв"язку з технічними причинами на 10:00 год., 02.03.2023.

Також в матеріалах справи міститься довідка, відповідно до якої судове засідання в режимі відео конференції зв"язку по адміністративній справі № 809/1806/16 призначене на 09.02.2023 о 10:00 год., відклалося у зв"язку із перебоями інтернет з"єднання мережі суду.

Згідно довідки Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.03.2023 судове засідання в режимі відео конференції зв"язку по адміністративній справі № 809/1806/16 призначене на 02.03.2023 о 10:00 год., відклалося у зв"язку із перебоями інтернет з"єднання мережі суду.

Розгляд справи призначено на 27.03.2023 о 10:30 год.

В судовому засіданні позивач подав суду відповідь на звернення представника позивача від 09.02.2023 щодо схеми планування Тлумацього району. Судом долучено до матеріалів справи подані докази.

Судове засідання в режимі відеоконференції призначене на 27.03.2023 о 10:30 год., відкладено у зв"язку з неявкою учасників справи на 20.04.2023 о 10:30 год.

Треті особи, представники третіх осіб у судове засідання не з"явилися, хоча про час, дату та місце судового розгляду повідомлені судом належним чином. Причини неявки суду не відомі, клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надавали.

В судовому засіданні позивач подав суду відповідь на звернення представника позивача від 09.02.2023 щодо схеми планування Тлумацього району. Судом долучено до матеріалів справи подані докази.

Позивач та представник позивача в судовому засіданні підтримали заявлений позов та просили його задовольнити.

Розглянувши справу за правилами загального позовного провадження, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, відзив на позов, відповідь на відзив, заперечення на відповідь на відзив, вислухавши поясненняпозивача та його представника судом встановлено наступне.

Розпорядженням Тлумацької районної державної адміністрації про затвердження детального плату території за межами населених пунктів Грушківської, Гавриляцької, Хотимирської сільських рад для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд на землях для ведення фермерського господарства від 23.02.2016 №109, затверджено детальний план території для будівництва сільськогосподарських будівель та споруд за межами населених пунктів Тлумацького району на земельних ділянках для ведення фермерського господарства, а саме:

- с. Грушка, Грушківської сільської ради площею 5,5га, кадастровий номер 2625682500:09:005:0040;

- с. Хотимир, Хотимирської сільської ради площею 12,0га за рахунок земельної ділянки кадастровий номер 2625688200:12:003:0008;

- с. Гавриляк, Гавриляцької сільської ради площею 6,4175 га за рахунок земельних ділянок кадастровий номер 26256811200:02:002:0267 та кадастровий номер ділянки 2625681200:02:002:0266.

Також визначено врахувати матеріали затвердженого детального плану території при коригуванні (оновленні, розробленні) схеми планування території району (а.с.11-12).

Підставою для прийняття вказаного розпорядження стало розпорядження голови райдержадміністрації від 16.09.2015 №915 "Про розроблення детального плану території за межами населених пунктів Грушківської, Гавриляцької, Хотимирської сільських рад наміченої для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд на землях для ведення фермерського господарства"; завершена процедура громадських слухань, що підтверджується протоколом с. Гавриляк від 10.02.2016 (а.с.18-19), рішенням виконкомів Грушківської сільської ради від 15.02.2016р. №2 (а.с.13-14), Хотимирської сільської ради 09.02.2016 №3 (а.с.24-25); протокол №2 від 03.02.2016 засідання архітектурно-містобудівної ради управління містобудування та архітектури департаменту будівництва житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської облдержадміністрації (а.с.182-186); заява голови фермерського господарства "Гордійчука Ігор Григорович" Гордійчука І. Г. від 18.02.2016 № 327/01-21/032.

Не погоджуючись із процедурою прийняття розпорядження та із самим розпорядженням, позивач звернувся до суду з метою захисту свого порушеного права.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини виникли на підставі приписів Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 № 586-XIV, Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI, Закон України "Про основи містобудування" від 16.11.1992 № 2780-XII, Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 555.

Згідно з частиною 2 статті 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов`язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Приписами статті 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначено, що до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, зокрема, соціально-економічного розвитку відповідних територій; управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики; промисловості, сільського господарства, будівництва, транспорту і зв`язку; використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

Відповідно до частини 2 статті 35 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", у разі розгляду місцевою державною адміністрацією питань, які зачіпають інтереси місцевого самоврядування, про це повідомляється заздалегідь відповідним органам місцевого самоврядування. Представники цих органів та посадові особи територіальних громад мають право брати участь у розгляді таких питань місцевою державною адміністрацією, висловлювати зауваження і пропозиції.

Приписами частини 1 статті 13 Закону України "Про основи містобудування" передбачено, що до компетенції місцевих державних адміністрацій в сфері містобудування належить прийняття рішень щодо: реалізації державної політики у сфері містобудування на відповідній території; планування територій на відповідному рівні; підготовки пропозицій до програм соціально-економічного розвитку відповідної території.

Згідно з частиною 3 статті 8 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Відповідно до частини 2 статті 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів. Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.

Згідно з частинами 1, 2, 4, 5, 6, 11 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється. Оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування. Оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування. Пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються. Порядок проведення громадських слухань визначає Кабінет Міністрів України.

Згідно з частиною 5 Порядоку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 555, повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити: 1) інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі; 2) основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації; 3) відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення; 4) інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації; 5) інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій; 6) відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій; 7) інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).

Так, на виконання вимог ст. 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 555 (далі Порядок №555), Тлумацька РДА 26 грудня 2015 в місцевій газеті «Злагода» опублікувала повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проектах детальних планів територій земельних ділянок, які знаходяться на територіях Грушківської, Хотимирської, Гавриляцької сільських рад Тлумацького району Івано-Франківської області (за межами населених пунктів).

Як вбачається із змісту повідомлення Тлумацької РДА, воно в повній мірі відповідає вимогам п. 5 вищевказаного Порядку. Стосовно зауважень позивача до вказаного повідомлення, щодо наявності в оголошенні змісту містобудівної документації, основних техніко-економічних показників, графічних матеріалів, інформації про посадову особу органу місцевого самоврядування відповідальну за організацію та розгляд пропозицій, суд зазначає, що Тлумацькою РДА в повідомленні чітко зазначено де можна ознайомитися із детальними планами територій, а саме в приміщеннях сільських рад та на веб-сайті райдержадміністрації.

Відповідно до пункту 6 Порядку №555 підставою для подання пропозицій до проектів містобудівної документації відповідному органу місцевого самоврядування є повідомлення про процедури їх розгляду.

У розміщеному повідомленні також було вказано, що пропозиції можуть бути протягом одного місяця з дня опублікування оголошення (а.с.174).

Оскільки протягом місяця з моменту опублікування оголошення жодної пропозиції та зауваження не було подано, то Тлумацькою РДА і було прийняте відповідне розпорядження про затвердження детальних планів території.

Враховуючи приписи частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, суд констатує, що позивач не зміг спростувати відсутність пропозицій чи зауважень за період передбачений повідомленням.

Згідно Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 555 проведено громадські слухання на території Грушківської, Гаврицяцької та Хотимирської сільських рад. Судом встановлено, що результат громадських слухань на території Хотимирської та Грушківської сільської ради оформленні рішенням виконавчого комітету (а.с.13-14, 24-25), проте вказані документи містять відомості притаманні протоколу в розумінні Порядку №555. У даних рішеннях виконкомів вказано, що за період з 26 грудня 2015 року по 15 лютого 2016 року (с. Грушків) та по 2 лютого 2016 року (с.Хотимир) жодних письмових чи усних пропозицій чи зауважень до детального плану територій за межами населених пунктів Грушківської, Гавриляцької, Хотимирської сільських рад для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд на землях для ведення фермерського господарства не надійшло. Таким чином, за відсутності зауважень та пропозицій, була відсутня і необхідність їх обговорювати. Факт відсутності пропозицій чи зауважень відповідно до рішень виконкомів с. Грушків та с. Хотимир за період передбачений повідомленням позивачем також не вдалося спростувати.

Що стосується протоколу громадських слухань Гавриляцької сільської ради (а.с.18-19), судом встановлено, що він відповідає приписам Порядоку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 555. Спростовуючи зауваження позивача, що один із секретарів секретаріату громадських слухань не підписав даний протокол, який підписаний іншою особою, суд зазначає, що вищевказаним Порядком не передбачено необхідність залучення до обговорення двох секретарів громадських слухань, а тому робити висновок, що громадські слухання є такими що не відбулися в суду немає правових підстав.

Таким чином, суд дійшов до переконання, що громадські слухання території Грушківської, Гаврицяцької та Хотимирської сільських рад пройшли із дотриманням норм чинного законодавства.

Заперечуючи проходження процедури громадських слухань про затвердження детального плату території за межами населених пунктів Грушківської, Гавриляцької, Хотимирської сільських рад для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд на землях для ведення фермерського господарства, позивачем подано протокол загальних зборів громадян сіл Грушка та Мельники від 27 березня 2016 року (присутні 46 чоловік) (а.с.15-16), яким вирушено доопрацювати питання надання згоди на будівництво свинокомплексу, рішення Грушківської сільської ради від 27.09.2016 №1-6/2016 про відміну рішення сільської ради від 15 лютого 2016 року №2 (а.с.17), Лист від 04.11.2016 №161/02.31 в.о. голови Гавриляцької сільської ради Г.Шеваги про непроведення громадських слухань 10.02.2016 (а.с.20), Протокол громадських слухань в Гавриляцькій територіальній громаді від 15 травня 2016 року (а.с.21-23), яким вирішили відтермінувати питання про будівництво свиноферми в урочищі «Дубина» на невизначений термін, Рішення Гавриляцької сільської ради від 12.01.2017 №48-11/2017, яким затверджено результати опитування про будівництво свиноферми (проти 288, за 21, утрималося - 7), та скасовано протокол громадських слухань в с.Гавриляк від 10 лютого 2016 року (а.с.63-86).

Аналізуючи вказані документи, суд зазначає, що всі долучені документи прийняті вже після винесення оскаржуваного розпорядження та ніяким чином не могли вплинути на нього. Окрім того, вивчивши зміст усіх документів, суд констатує, що висновки і рішення прийняті в них стосуються не обговорення детального плану території для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд фермерського господарства а безпосередньо самого будівництва свинокомплексу, що не відповідає змісту оскаржуваного розпорядження.

Посилання ж позивача на ст. 9 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" в даному випадку є безпідставним, враховуючи наступне.

Преамбулою Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що цей Закон визначає правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь.

Відповідно до пункту б), ч. 1 ст. 9 вищевказаного Закону, кожен громадянин України має право на участь в обговоренні та внесення пропозицій до проектів нормативно-правових актів, матеріалів щодо розміщення, будівництва і реконструкції об`єктів, які можуть негативно впливати на стан навколишнього природного середовища, внесення пропозицій до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, юридичних осіб, що беруть участь в прийнятті рішень з цих питань.

В даному випадку розпорядженням Тлумацької РДА № 109 від 23 лютого 2016 року не вирішується питання розміщення, будівництва і реконструкції об`єктів, які можуть негативно впливати на стан навколишнього природного середовища, оскільки вказаним розпорядженням затверджено тільки детальний план території, яка в майбутньому може бути використання для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд, які на даному етапі не мають і не можуть негативного впливу на стан навколишнього природного середовища.

Враховуючи наведене вище, безпідставним та передчасним є також посилання позивача на порушення постанови Кабінету міністрів України № 771 від 29 червня 2011 року "Про затвердження порядку залучення громадськості до обговорення питань щодо прийняття рішень, які можуть впливати на стан довкілля".

Стосовно твердження позивача про відсутність узгодження детального плану території із Тарасівською сільською радою та її громадою, в даному випадку відповідно до ст. 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється.

Суд зазначає, що розпорядженням № 109 від 23 лютого 2016 року і було затверджено відповідний детальний план території за межами сіл Грушків, Гаврилів та Хотимир, а тому громада села Тарасівка не є суб`єктом, який відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядоку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 555 мають право на внесення своїх пропозицій з приводу розробленого детального плану території.

Щодо пояснень позивача про невідповідність детального плану території за межами населених пунктів Грушківської, Гавриляцької, Хотимирської сільських рад для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд на землях для ведення фермерського господарства Державним будівельним нормам (Б.1.1-14:2012; Б.2.4-3-9), суд зазначає, що відповідач по справі виступає тільки замовником вказаного документу. Сам детальний план розроблено Івано-Франківською філією Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Діпромісто" імені Ю. М. Білоконя (а.с.144-161) з врахуванням відповідних ДБН і Законів України, що зазначено в вступі пояснювальної записки детального плану (а.с.149) з врахуванням містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №3/01-12/ від 13.05.2016 наданих відділом містобудування та архітектури Тлумацької районної державної адміністрації (а.с.162-163).

Враховуючи, що рішення і дії Івано-Франківської філії Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "Діпромісто" імені Ю. М. Білоконя щодо створення вищевказаного детального плану забудови не були предметом розгляду даної адміністративної справи і взагалі не є предметом розгляду адміністративним судом, а також те, що позивач та його представник не є компетентним в питаннях розробки та врахування ДБН у вказаному документі, суд приходить до висновку про що вказані твердження є безпідставними та необґрунтованими.

Окрім цього в матеріалах справи міститься Протокол №2 від 03.02.2016 засідання архітектурно-містобудівної ради управління містобудування та архітектури департаменту будівництва житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської облдержадміністрації (а.с.182-186), яким вирішено детальний план території для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд за межами населених пунктів с. Грушка, с. Хотимир, с.Гавриляк Тлумацького району прийняти за основу. Рекомендовано Тлумацькій РДА розглянути та затвердити Детальний план території для будівництва сільськогосподарських будівель і споруд за межами населених пунктів с. Хотимир, с.Гавриляк Тлумацького району (а.с.184).

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач, заперечуючи проти позову в силу положень частини 2 статті 71 КАС України спростував доводи позивача в цілому.

Позивач в силу положень ч.1 ст.71 КАС України повинен довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, проте не довів суду належними доказами наявність обставин, що обґрунтовують його позовні вимоги в цілому, а наведені ним всі інші мотиви, не впливають на об`єктивну істину.

У зв`язку із вищенаведеним, суд дійшов до переконання, що оскаржуване розпорядження прийняте із врахуванням статті 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", частин 5, 6, 7 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 555, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники процесу:

позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 );

відповідач - Івано-Франківська райдержадміністрація (вул.Грушевського,21,м.Івано-Франківськ,76014, код ЄДРПОУ 44000350);

треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні позивача:

- ОСОБА_3 (с.Грушка,Тлумацький район, Івано-Франківська область,78043);

- ОСОБА_2 (с.Гавриляк,Тлумацький район, Івано-Франківська область,78052);

третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні відповідача - ФГ "Гордійчук І.Г." ( АДРЕСА_2 );

Суддя Шумей М.В.

Рішення складене в повному обсязі 28 квітня 2023 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2023
Оприлюднено17.05.2023
Номер документу110856030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1806/16

Постанова від 29.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 15.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 20.04.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Рішення від 20.04.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні