Рішення
від 15.05.2023 по справі 420/2369/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2369/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 травня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представник позивача не з`явився, представника Головного управління ДПС в Одеській області Єгорової І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Енерджи Трейд Одеса до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Енерджи Трейд Одеса звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому просило суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 03.12.2019 №0265105004 та №0265755004.

Податковим повідомленням-рішенням від 03.12.2019 №0265105004 за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України, та згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 157007,91 грн. застосовано штраф в розмірі 10% - 15700,79 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 143497,15 грн. застосовано штраф в розмірі 20% - 28699,43 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 10923971,57 грн. застосовано штраф в розмірі 30% - 3277191,46 грн., загальна сума штрафу становить 3321591,68 грн.

Податковим повідомленням-рішенням від 03.12.2019 №0265755004 за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статті 201 ПК України, та згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 551867,55 грн. застосовано штраф в розмірі 10% - 55186,75 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 4991662,45 грн. застосовано штраф в розмірі 20% - 998332,47 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 671769,02 грн. застосовано штраф в розмірі 30% - 201530,72 грн., загальна сума штрафу становить 1255049,94 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ГУ ДПС в Одеській області було проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «Енерджи Трейд Одеса». За результатами перевірки складено акт №1025/15-32-50-04/40364788 від 12.11.2019, згідно якого перевіркою встановлено затримання граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають поданню покупцям-платникам податку на додану вартість та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПК України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації. На підставі акту ГУ ДПС в Одеській області було прийняте податкове повідомлення-рішення: № 0265105004 від 03.12.2019, яким до ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» застосовані штрафні санкції у розмірі 3321591,68 грн.

ГУ ДПС в Одеській області було проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «Енерджи Трейд Одеса». За результатами перевірки також складено акт №567/15-32-50-04/40364788 від 09.10.2019, згідно якого перевіркою встановлено затримання граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають поданню покупцям-платникам податку на додану вартість та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПК України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації. На підставі акту ГУ ДПС в Одеській області було прийняте податкове повідомлення-рішення: №0265755004 від 03.12.2019, яким до ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» застосовані штрафні санкції у розмірі 1250049,94 грн.

ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» вважає такі податкові повідомлення-рішення незаконними та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства.

Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 01.06.2020 року позов задовольнив.

П`ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 02.09.2020 року залишив рішення суду першої інстанції без змін.

Постановою Верховного Суду від 10.02.2022 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 1 червня 2020 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 2 вересня 2020 року у справі №420/2369/20 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Одеського окружного адміністративного суду.

23.02.2022 року вказана адміністративна справа надійшла до Одеського окружного адміністративного суду та після проведення автоматичного розподілу справу передано на розгляд судді Андрухіву В.В.

Ухвалою від 16.03.2023 року прийнято до провадження вказану справу та ухвалено розглядати справу в порядку загального позовного провадження, з призначенням підготовчого засідання.

Ухвалою від 30.03.2023 року відповідача ГУ ДПС в Одеській області у порядку ст.52 КАС України замінено процесуальним правонаступником ГУ ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166).

Ухвалою від 30.03.2023 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача у судове засідання на 04.05.2023 року о 14 год. 00 хв. повторно не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини повторної неявки суд не повідомив, тому суд ухвалив про розгляд справи за його відсутності.

У судове засідання, призначене на 04.05.2023 року о 14 год. 00 хв., з`явився представник відповідача, який проти задоволення позову заперечував, вважав позов необґрунтованим.

07.04.2022 року представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що посилання позивача на неприйняття податкових накладних з огляду на визначення підстав в квитанціях №1 про відсутність укладеного договору про прийняття електронних документів є повністю безпідставними, оскільки платник податків звільняється від відповідальності у разі, коли у роботі електронного кабінету виявлена технічна та/або методологічна помилка і така помилка визнана технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету або її існування підтверджено рішенням суду. Відповідач вказав, що аналізуючи вимоги статті 42 Податкового кодексу України, можна дійти висновку, що ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» не здійснило жодного намагання для вирішення проблеми стосовно технічних помилок відносно дії договору. Таким чином, відповідач вважає, що з огляду на несвоєчасне направлення на реєстрацію податкових накладних до Єдиного реєстру податкових накладних, останні були зареєстровані з порушенням встановленого вимогами Податкового кодексу України строку, а отже податкові повідомлення-рішення є повністю обґрунтованими.

Заслухавши вступне слово представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» зареєстроване та перебуває на обліку в ГУ ДПС в Одеській області як платник податків.

12.11.2019 ГУ ДПС в Одеській області проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «Енерджи Трейд Одеса», дата виписки яких припадає на 2019 рік.

За результатами цієї перевірки 12.11.2019 ГУ ДПС в Одеській області склало акт №1025/15-32-50-04/40364788, в якому встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації. Відповідальність платника податків за порушення визначена ст.120-1 ПК України.

Порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: податкова накладна № 18, дата виписки 23.05.2019, дата реєстрації 26.06.2019, кількість днів затримки 11, сума ПДВ 149316,67 грн.; податкова накладна № 46, дата виписки 27.09.2019, дата реєстрації 21.10.2019, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 7691,24 грн.; податкова накладна № 4, дата виписки 04.09.2019, дата реєстрації 21.10.2019, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 4646,55 грн.; податкова накладна № 54, дата виписки 23.08.2019, дата реєстрації 21.10.2019, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 105901,44 грн.; податкова накладна № 50, дата виписки 21.08.2019, дата реєстрації 21.10.2019, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 112961,54 грн.; податкова накладна № 66, дата виписки 30.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 45050,70 грн.; податкова накладна № 26, дата виписки 19.08.2019, дата реєстрації 21.10.2019, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 12974,82 грн.; податкова накладна № 74, дата виписки 31.08.2019, дата реєстрації 21.10.2019, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 3513714,52 грн.; податкова накладна № 71, дата виписки 28.08.2019, дата реєстрації 21.10.2019, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 562076,21 грн.; податкова накладна № 62, дата виписки 29.08.2019, дата реєстрації 21.10.2019, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 60538,43 грн.; податкова накладна № 60, дата виписки 19.08.2019, дата реєстрації 21.10.2019, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 4663,24 грн.; податкова накладна № 59, дата виписки 19.08.2019, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 52308,34 грн.; податкова накладна № 52, дата виписки 31.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 14697,48 грн.; податкова накладна № 51, дата виписки 22.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 110314,00 грн.; податкова накладна № 65, дата виписки 30.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 21092,19 грн.; податкова накладна № 68, дата виписки 19.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 2596183,36 грн.; податкова накладна № 36, дата виписки 22.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 100978,00 грн.; податкова накладна № 53, дата виписки 31.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 96766,98 грн.; податкова накладна № 69, дата виписки 19.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 1180962,24 грн.; податкова накладна № 9, дата виписки 11.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 89191,65 грн.; податкова накладна № 6, дата виписки 07.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 49658,95 грн.; податкова накладна № 44, дата виписки 19.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 110314,00 грн.; податкова накладна № 58, дата виписки 27.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 90898,74 грн.; податкова накладна № 73, дата виписки 30.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 2110725,34 грн.; податкова накладна № 55, дата виписки 30.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 20850,00 грн.

За наслідками перевірки ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» на підставі акту перевірки від 12.11.2019 №1025/15-32-50-04/40364788 Головне управління ДПС в Одеській області прийняло податкове повідомлення-рішення:

- від 03.12.2019 №0265105004, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст.201 Податкового кодексу України, та згідно з п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 157007,91 грн. застосовано штраф в розмірі 10% - 15700,79 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 143497,15 грн. застосовано штраф в розмірі 20% - 28699,43 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 10923971,57 грн. застосовано штраф в розмірі 30% - 3277191,46 грн., загальна сума штрафу становить 3321591,68 грн.

09.10.2019 Головного управління ДПС в Одеській області проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «Енерджи Трейд Одеса», дата виписки яких припадає на 2019 рік.

За результатами цієї перевірки 09.10.2019 Головне управління ДПС в Одеській області склало акт № 567/15-32-50-04/40364788, в якому встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації. Відповідальність платника податків за порушення визначена ст.120-1 Податкового кодексу України.

Порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: податкова накладна № 61, дата виписки 28.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 48909,00 грн.; податкова накладна № 64, дата виписки 30.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 10654,65 грн.; податкова накладна № 63, дата виписки 29.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 9374,62 грн.; податкова накладна № 57, дата виписки 27.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 97076,32 грн.; податкова накладна № 49, дата виписки 20.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 114726,56 грн.; податкова накладна № 70, дата виписки 19.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 213525,70 грн.; податкова накладна № 56, дата виписки 30.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 4170,00 грн.; податкова накладна № 67, дата виписки 30.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 53108,13 грн.; податкова накладна № 75, дата виписки 30.08.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 36, сума ПДВ 120224,04 грн.; податкова накладна № 13, дата виписки 05.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 689143,78 грн.; податкова накладна № 58, дата виписки 24.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 36182,99 грн.; податкова накладна № 56, дата виписки 26.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 908,13 грн.; податкова накладна № 25, дата виписки 04.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 6086,97 грн.; податкова накладна № 23, дата виписки 06.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 4639,07 грн.; податкова накладна № 16, дата виписки 18.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 30827,63 грн.; податкова накладна № 7, дата виписки 09.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 719,51 грн.; податкова накладна № 5, дата виписки 05.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 25536,52 грн.; податкова накладна № 14, дата виписки 12.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 48436,02 грн.; податкова накладна № 59, дата виписки 24.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 898,40 грн.; податкова накладна № 20, дата виписки 06.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 1010,07 грн.; податкова накладна № 21, дата виписки 06.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 1010,07 грн.; податкова накладна № 24, дата виписки 05.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 6127,51 грн.; податкова накладна № 31, дата виписки 24.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 3838,72 грн.; податкова накладна № 44, дата виписки 25.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 7824,45 грн.; податкова накладна № 26, дата виписки 03.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 6110,14 грн.; податкова накладна № 19, дата виписки 05.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 2080,37 грн.; податкова накладна № 17, дата виписки 19.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 25020,00 грн.; податкова накладна № 29, дата виписки 12.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 1491,93 грн.; податкова накладна № 11, дата виписки 05.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 16666,35 грн.; податкова накладна № 12, дата виписки 05.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 1243904,86 грн.; податкова накладна № 15, дата виписки 12.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 57088,10 грн.; податкова накладна № 2, дата виписки 02.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 2412442,02 грн.; податкова накладна № 54, дата виписки 16.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 8489,48 грн.; податкова накладна № 8, дата виписки 10.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 1783,88 грн.; податкова накладна № 28, дата виписки 14.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 8039,00 грн.; податкова накладна № 10, дата виписки 12.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 448275,00 грн.; податкова накладна № 22, дата виписки 09.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 4160,73 грн.; податкова накладна № 45, дата виписки 26.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 7807,08 грн.; податкова накладна № 30, дата виписки 12.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 21, сума ПДВ 806,20 грн.; податкова накладна № 53, дата виписки 16.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 6445,01 грн.; податкова накладна № 27, дата виписки 02.09.2019 року, дата реєстрації 18.10.2019 року, кількість днів затримки 18, сума ПДВ 6104,35 грн.; податкова накладна № 57, дата виписки 18.09.2019 року, дата реєстрації 21.10.2019 року, кількість днів затримки 6, сума ПДВ 386883,34 грн.; податкова накладна № 54, дата виписки 14.06.2019 року, дата реєстрації 15.07.2019 року, кількість днів затримки 15, сума ПДВ 17374,99 грн.; податкова накладна № 53, дата виписки 14.06.2019 року, дата реєстрації 15.07.2019 року, кількість днів затримки 15, сума ПДВ 19367,22 грн.

За наслідками перевірки ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» на підставі акту перевірки від 09.10.2019 року № 567/15-32-50-04/40364788 Головне управління ДПС в Одеській області прийняло податкове повідомлення-рішення:

- від 03.12.2019 №0265755004, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст.201 Податкового кодексу України, та згідно з п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 551867,55 грн. застосовано штраф в розмірі 10% - 55186,75 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 4991662,45 грн. застосовано штраф в розмірі 20% - 998332,47 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 671769,02 грн. застосовано штраф в розмірі 30% - 201530,72 грн., загальна сума штрафу становить 1255049,94 грн.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до пункту 14.1.60 статті 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до абзацу 11 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Вимоги до граничних строків реєстрації податкових накладних передбачені пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, у відповідності з яким реєстрація платниками податку податкових накладних в ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно абзацу першого цього ж пункту, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (у редакції, що діє з 01 січня 2017 року, на підставі Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема, 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів та 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів.

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затверджено наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, який набрав чинності 15.11.2017 року (далі - Порядок № 557).

Відповідно до пункту 1 Порядку № 557, електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства та на підставі Договору, що визначає взаємовідносини суб`єктів електронного документообігу.

Автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням надійного засобу ЕЦП, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).

Створення електронного документа завершується накладанням на нього ЕЦП підписувача (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді (пункт 3 Порядку № 557).

Після накладання ЕЦП автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв`язку до адресата протягом операційного дня (пункт 4 Порядку № 557).

Автор здійснює надсилання електронних документів з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для подання таких документів (пункт 5 Порядку № 557).

Згідно з п.1 розділу ІІІ договору юридичні особи, самозайняті особи, податкові агенти, контролюючі органи, органи державної влади, органи місцевого самоврядування набувають статусу суб`єкта електронного документообігу з дати укладення Договору, примірну форму якого визначено у додатку 1 до цього Порядку, шляхом приєднання до нього на підставі Заяви про приєднання до Договору у порядку, визначеному цим розділом.

Автор створює Заяву про приєднання до Договору в електронному вигляді. Усі реквізити Заяви про приєднання до Договору обов`язкові для заповнення. У випадку їх відсутності Заява про приєднання до Договору до розгляду не приймається, формується перша квитанція із зазначенням причини неприйняття та надсилається автору (пункт 2 розділу ІІ Порядку № 557).

Пунктом 5 розділу ІІІ Порядку № 557 передбачено, що підписана Заява про приєднання до Договору шифрується з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та направляється протягом операційного дня у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв`язку до контролюючого органу за основним місцем обліку автора.

У разі зміни місцезнаходження або місця проживання автора Заяви про приєднання до Договору, внаслідок чого змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому автор перебуває на обліку, та у разі здійснення автором сплати податків і зборів за місцем попередньої реєстрації до кінця поточного бюджетного року Заява про приєднання до Договору направляється до контролюючого органу за попереднім місцезнаходженням (місцем обліку) автора до кінця поточного бюджетного року. В інших випадках - до контролюючого органу за новим (основним) місцезнаходженням автора.

У разі наявності діючого Договору та у разі зміни місцезнаходження або місця проживання автора, внаслідок чого змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому автор перебуває на обліку, Заява про приєднання до Договору до контролюючого органу за новим місцезнаходженням не направляється.

Згідно з пунктом 9 розділу ІІІ Порядку № 557 підставами для відмови у прийнятті Заяви про приєднання до Договору та відповідно у приєднанні до Договору є: відсутність автора на обліку у контролюючому органі; невідповідність реєстраційних даних автора, зазначених у Заяві про приєднання до Договору, даним Єдиного державного реєстру та Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр); наявність у Єдиному державному реєстрі запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; наявність в Державному реєстрі інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) у зв`язку зі смертю; наявність діючого Договору.

Згідно з пунктом 14 розділу ІІІ Порядку № 557, дія Договору та пов`язаних з ним Повідомлень припиняється за ініціативи підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника), поданої з дотриманням передбаченої пунктом 15 цього розділу процедури, або за наявності однієї з таких підстав: отримання інформації від АЦСК про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника; отримання інформації з Єдиного державного реєстру про зміну керівника; отримання інформації з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи; наявність в Реєстрі самозайнятих осіб інформації про зняття з обліку самозайнятої особи як платника податків в контролюючому органі; наявність у Державному реєстрі інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) у зв`язку зі смертю.

Відповідно до пункту 16 розділу ІІІ Порядку № 557, договір уважається припиненим у день настання однієї з подій, зазначених у пункті 14 цього розділу.

У день припинення дії Договору контролюючий орган повідомляє автора про припинення дії Договору (із зазначенням причини) шляхом направлення автоматично сформованого повідомлення про припинення дії Договору на електронну адресу, внесену до облікових даних автора, за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку. На повідомлення про припинення дії Договору накладається електронна печатка контролюючого органу, визначеного відповідно до пункту 5 цього розділу.

Згідно з пунктом 17 розділу ІІІ Порядку № 557 у день припинення дії Договору контролюючий орган повідомляє автора про припинення дії Договору (із зазначенням причини) шляхом направлення автоматично сформованого повідомлення про припинення дії Договору на електронну адресу, внесену до облікових даних автора, за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку. На повідомлення про припинення дії Договору накладається електронна печатка контролюючого органу, визначеного відповідно до пункту 5 цього розділу.

З матеріалів справи вбачається, що 03.04.2019 ТОВ Енерджи Трейд Одеса підписало заяву № 40364788 про приєднання до договору № 1553001 від 30.11.2017 із ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання електронних документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв`язку або на електронних носіях, як оригіналу.

ТОВ Енерджи Трейд Одеса у період з травня по жовтень 2019 року намагалось здійснити реєстрацію податкових накладних № 18 від 23.05.2019 року, № 46 від 27.09.2019 року, № 4 від 04.09.2019 року, № 54 від 23.08.2019 року, № 50 від 21.08.2019 року, № 66 від 30.08.2019 року, № 26 від 19.08.2019 року, № 74 від 31.08.2019 року, № 71 від 28.08.2019 року, № 62 від 29.08.2019 року, № 60 від 19.08.2019 року, № 59 від 19.08.2019 року, № 52 від 31.08.2019 року, № 51 від 22.08.2019 року, № 65 від 30.08.2019 року, № 68 від 19.08.2019 року, № 36 від 22.08.2019 року, № 53 від 31.08.2019 року, № 69 від 19.08.2019 року, № 9 від 11.09.2019 року, № 6 від 07.09.2019 року, № 44 від 19.08.2019 року, № 58 від 27.08.2019 року, № 73 від 30.08.2019 року, № 55 від 30.08.2019 року, № 61 від 28.08.2019 року, № 64 від 30.08.2019 року, № 63 від 29.08.2019 року, № 57 від 27.08.2019 року, № 49 від 20.08.2019 року, № 70 від 19.08.2019 року, № 56 від 30.08.2019 року, № 67 від 30.08.2019 року, № 75 від 30.08.2019 року, № 13 від 05.09.2019 року, № 58 від 24.09.2019 року, № 56 від 26.09.2019 року, № 25 від 04.09.2019 року, № 23 від 06.09.2019 року, № 16 від 18.09.2019 року, № 7 від 09.09.2019 року, № 5 від 05.09.2019 року, № 14 від 12.09.2019 року, № 59 від 24.09.2019 року, № 20 від 06.09.2019 року, № 21 від 06.09.2019 року, № 24 від 05.09.2019 року, № 31 від 24.09.2019 року, № 44 від 25.09.2019 року, № 26 від 03.09.2019 року, № 19 від 05.09.2019 року, № 17 від 19.09.2019 року, № 29 від 12.09.2019 року, № 11 від 05.09.2019 року, № 12 від 05.09.2019 року, № 15 від 12.09.2019 року, № 2 від 02.09.2019 року, № 54 від 16.09.2019 року, № 8 від 10.09.2019 року, № 28 від 14.09.2019 року, № 10 від 12.09.2019 року, № 22 від 09.09.2019 року, № 45 від 26.09.2019 року, № 30 від 12.09.2019 року, № 53 від 16.09.2019 року, № 27 від 02.09.2019 року, № 57 від 18.09.2019 року, № 54 від 14.06.2019 року, № 53 від 14.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На вказані спроби ТОВ Енерджи Трейд Одеса були отримані в електронному вигляді квитанції, в яких було вказано, що документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України, документ не прийнято, оскільки виявлені помилки: документ не може бути прийнятий - відсутній укладений з платником 40364788 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу, тому необхідно надіслати заяву про приєднання до договору.

З метою реєстрації зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Енерджи Трейд Одеса 23.09.2019 намагалося подати заяву №40364788 про приєднання до договору про визнання електронних документів від 30.11.2017 № 1553001, на що отримало квитанцію № 1 про її не прийняття, оскільки діє заява про приєднання від 03.04.2019 № 40364788 до договору про визнання електронних документів.

З метою реєстрації зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Енерджи Трейд Одеса 01.10.2019 подало заяву №40364788 про приєднання до договору про визнання електронних документів від 10.09.2019 №1532001, на що отримало квитанцію №2 від 02.10.2019 про її прийняття.

Після цього, ТОВ Енерджи Трейд Одеса знову намагалось здійснити реєстрацію вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на що отримало квитанції, в яких було вказано, що документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України, документ не прийнято, оскільки виявлені помилки: документ не може бути прийнятий - відсутній укладений з платником 40364788 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу, тому необхідно надіслати заяву про приєднання до договору.

При цьому, інша звітність ТОВ Енерджи Трейд Одеса приймалася, а саме звіт про суми нарахованої заробітної плати за вересень 2019 року було прийнято 09.10.2019 без зауважень, що підтверджується квитанцію №2 реєстраційний номер 9233259190.

На дату подання для реєстрації спірних податкових накладних у ТОВ Енерджи Трейд Одеса був чинний договір про приєднання до договору про визнання електронних документів від 30.11.2017 року № 155300.

Контролюючий орган не повідомляв про припинення дії договору про визнання електронних документів із зазначенням відповідних причин.

Відповідно до п.42-1.1 ст.42-1 ПК України електронний кабінет створюється та функціонує за такими принципами:

прозорості - обов`язкового оприлюднення методології реалізації положень цього Кодексу в роботі електронного кабінету;

контрольованості - забезпечення можливості незалежної перевірки коректності роботи електронного кабінету через тестового платника (платників) на емуляторі, створеному на веб-сайті методолога електронного кабінету на предмет відсутності помилок у програмному забезпеченні, унеможливлення несанкціонованого втручання у роботу програмного забезпечення електронного кабінету, що означає порушення цілісності та автентичності вихідного програмного коду;

інтеграції із системами, що використовуються платниками податків, - у відкритому, вільному доступі розміщуються API програмного інтерфейсу для електронного обміну даними (EDI - Electronic data interchange);

своєчасності усунення технічних та/або методологічних помилок - забезпечення оприлюднення на офіційному веб-сайті методолога електронного кабінету реєстру технічних та/або методологічних помилок, виявлених платниками податків, технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету, із визначенням рівня критичності таких помилок та встановленням строків для їх усунення, інформування всіх користувачів електронного кабінету про факт виявлення технічної та/або методологічної помилки, а також про факт її усунення та відновлення роботи електронного кабінету в повному обсязі;

автоматизованості - максимальної автоматизації процесів створення, прийняття, оброблення, зберігання документів, оброблення та відображення даних (показників) документів та інших облікових даних платника податків;

повноти функціоналу - наявності такого інтерфейсу електронного сервісу, який забезпечує можливість реалізації прав та обов`язків платника податків, отримання документів, передбачених законодавством, та інформації, що стосується такого платника податків, онлайн (через Інтернет у режимі реального часу) або через програмний інтерфейс (АРІ), іншими засобами інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем;

спрощення процедури взаємодії платників податків та контролюючого органу та прискорення електронного документообігу між ними;

здійснення автоматизованого внесення до журналу всіх дій (подій), що відбуваються в електронному кабінеті, включаючи, зокрема, фіксацію дати і часу відправлення, отримання документів через електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в електронному кабінеті, за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу. Інформація про дату і час надсилання та отримання документів, іншої кореспонденції з ідентифікацією відправника та отримувача зберігається безстроково і може бути отримана через електронний кабінет у вигляді електронного документа, в тому числі у вигляді квитанції у текстовому форматі;

заборони втручання, створення обмежень у функціонуванні та/або можливостей у використанні платниками податків електронного кабінету, що передбачені цим Кодексом;

пріоритетності документів, що надходять від державних, у тому числі контролюючих, органів, початок роботи в електронному кабінеті з автоматичного відкриття повідомлень, що надходять від державних органів, та/або блокування можливості надіслання документів платником податків до отримання таким платником податків документів, що надійшли до його електронного кабінету від державних органів

Пунктом 42-1.2 ст.42-1 ПК України передбачено, що електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання цього Кодексу, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом: зокрема, подання повідомлення про технічну та/або методологічну помилку, що виявлена в роботі електронного кабінету.

Згідно п.42-1.7 ст.42-1 ПК України у разі виявлення платником податків технічної та/або методологічної помилки у роботі електронного кабінету він має право надіслати через електронний кабінет або в інший спосіб повідомлення про виявлену технічну та/або методологічну помилку. Повідомлення про методологічну помилку надсилається методологу електронного кабінету. Повідомлення про технічну помилку надсилається одночасно методологу електронного кабінету та технічному адміністратору.

Відповідно до п.42-1.8 ст.42-1 ПК України методолог електронного кабінету зобов`язаний провести перевірку наявності методологічної помилки протягом 72 годин після надходження повідомлення від платника податків, крім вихідних та святкових днів, про результати якої повідомити платнику податків у цей самий строк. Якщо методолог електронного кабінету визнає наявність методологічної помилки, він зобов`язаний усунути її у строк, що визначається ним з урахуванням критичності виявленої помилки та технічної можливості її усунення. Якщо методологічна помилка призводить до порушення прав платників податків або передбачає притягнення платників податків до відповідальності, методолог надсилає в електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платника податків документ, яким повідомляє про існування методологічної помилки та про час, необхідний для її усунення та відновлення порушених прав платників податків. Про усунення методологічної помилки методолог повідомляє платникам податків шляхом надіслання відповідного документа із повідомленням в електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платників податків.

Пунктом 42-1.9 ст.42-1 ПК України встановлено, що технічний адміністратор зобов`язаний провести перевірку наявності технічної помилки протягом 72 годин після надходження повідомлення від платника податків, крім вихідних та святкових днів, про результати якої повідомити методологу електронного кабінету та платнику податків у цей самий строк. Якщо технічний адміністратор визнає наявність технічної помилки, він зобов`язаний усунути таку технічну помилку протягом строку, визначеного методологом електронного кабінету, з урахуванням критичності виявленої помилки та технічної можливості її усунення. Якщо технічна помилка призводить до порушення прав платників податків або передбачає притягнення платників податків до відповідальності, технічний адміністратор надсилає в електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платників податків документ, яким повідомляє всім платникам податків про існування технічної помилки та про час, необхідний для її усунення і відновлення порушених прав платників податків. Про усунення технічної помилки технічний адміністратор повідомляє платникам податків шляхом надіслання відповідного документа із повідомленням в електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платників податків.

Відповідно до п.42-1.10 ст.421 Податкового кодексу України платник податків звільняється від відповідальності у разі, коли у роботі електронного кабінету виявлена технічна та/або методологічна помилка і така помилка визнана технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету або її існування підтверджено рішенням суду. У такому разі штрафні санкції та пеня, передбачені цим Кодексом, за порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що спричинені технічною та/або методологічною помилкою у роботі електронного кабінету, не застосовуються, підстави для притягнення платника податків та/або його посадових осіб до адміністративної, кримінальної відповідальності відсутні. Ненарахування штрафних санкцій та/або пені за порушення, що спричинені технічною та/або методологічною помилкою у роботі електронного кабінету, закріплюється (реалізується) в програмному забезпеченні, яке застосовується для автоматичного розрахунку штрафних санкцій та/або пені за порушення податкового законодавства.

Отже, як випливає з наведених вище норм ст.42-1 ПК України, платник податків звільняється від відповідальності у разі, коли у роботі електронного кабінету виявлена технічна та/або методологічна помилка і така помилка визнана технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету або її існування підтверджено рішенням суду.

Процедура підтвердження таких помилок передбачає подання повідомлення про технічну та/або методологічну помилку, що виявлена в роботі електронного кабінету, платником податків. Таке звернення має бути адресоване технічному адміністратору та/або методологу електронного кабінету.

Судом встановлено, що позивачем до контролюючого органу надсилалося повідомлення про вжиття заходів про розблокування подання податкової звітності 23.09.2019 (а.с. 28, т. 1).

При цьому, до технічного адміністратора та/або методолога електронного кабінету у встановленому ст.42-1 ПК України порядку позивач не звертався.

Протокольною ухвалою від 19.04.2023 року судом було витребувано від відповідача інформацію щодо надання відповіді Головним управлінням ДПС в Одеській області ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» на лист від 23.09.2019 №23/09/19-1 (вх. ГУ ДПС в Одеській області від 23.09.2019 №3335/10/15-32) та інформацію від технічного адміністратора та/або методолога електронного кабінету про наявність або відсутність у період надання позивачем на реєстрацію спірних податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН технічної або методологічної помилки у роботі Електронного кабінету ТОВ «Енерджи Трейд Одеса».

З наданих відповідачем доказів вбачається, що ГУ ДПС в Одеській області за результатами розгляду листа ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» від 23.09.2019 №23/09/19-1 (вх. ГУ ДПС в Одеській області від 23.09.2019 №3335/10/15-32) надало відповідь листом від 23.10.2019 №2673/10/15-32-02-04-10.

Порядок функціонування електронного кабінету визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 року №637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету» (далі - Порядок № 637) та закріплено нормами Податкового кодексу України.

Згідно п.3 розділу І Порядку №637, методолог Електронного кабінету - Державна податкова служба. Технічний адміністратор Електронного кабінету - структурний підрозділ ДПС, який відповідно до функціональних повноважень здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення Електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до Електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних системи.

Листом ДПС України від 01.05.2023 року №9536/7/99-00-20-02-05-07 повідомлено, що у період з травня по жовтень 2019 року платників було проінформовано на офіційному веб-сайті ДПС про можливе тимчасове обмеження доступу до електронних сервісів ДПС 28.08.2019 (у зв`язку з технічним обслуговуванням інформаційно-комунікаційних систем), 27.09.2019 (у зв`язку з обслуговуванням програмно-технічного комплексу Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС) та 29.10.2019 (у зв`язку з обслуговуванням програмно- технічного комплексу Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС).

Окрім того, ДПС повідомило, що технічних помилок в роботі Електронного кабінету у вказані терміни не зафіксовано. За даними інформаційно-комунікаційної системи «Єдине вікно подання електронної звітності» за період травень-жовтень 2019 року податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних від ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» надходили на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних за допомогою комерційного програмного забезпечення «Медок».

Отже, судом встановлено, що в дати, які вказані у листі як час можливого тимчасового обмеження доступу до електронних сервісів ДПС, ТОВ «Енерджи Трейд Одеса» не здійснювало реєстрацію оскаржуваних податкових накладних.

Як самостійно стверджує позивач, спроби подання на реєстрацію податкових накладних здійснювалися 13.09.2019, 30.09.2019, 01.10.2019, 02.10.2019, 15.10.2019 року, однак у даний час будь-які технічні помилки в роботі електронного кабінету чи тимчасового обмеження доступу до електронних сервісів ДПС не відбувалося.

Як зазначає відповідач, у період з 04.04.2019 по 01.10.2019 позивачем успішно подано 201 електронний документ, які зареєстровані ДПС.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач не скористався передбаченим ст.42-1 ПК України правом звернення до технічного адміністратора та/або методолога електронного кабінету з повідомленням про технічну та/або методологічну помилку, що виявлена в роботі електронного кабінету.

За таких обставин, у позивача відсутні підстави для звільнення від відповідальності за несвоєчасне подання на реєстрацію в ЄРПН вище перелічених податкових накладних в порядку п.42-1.10 ст.421 Податкового кодексу України.

З огляду на вищевикладене, оцінюючи правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень від 03.12.2019 року № 0265105004 та від 03.12.2019 року № 0265755004, суд дійшов висновку, що відповідач законно та обґрунтовано нарахував позивачу штрафні санкції зазначеними рішеннями, які відповідають вимогам ч.2 ст.2 КАС України, а тому вони не підлягають скасуванню.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до частини 2 вказаної статті в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За наведених вище обставин, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Катран слід відмовити повністю.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Енерджи Трейд Одеса (адреса: вул. Педагогічна, буд. 25/48, м. Одеса, 65062, код ЄДРПОУ 40364788) до Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, буд.5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 03.12.2019 року № 0265105004 та від 03.12.2019 року № 0265755004 відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено 15 травня 2023 року.

Суддя В.В. Андрухів

Дата ухвалення рішення15.05.2023
Оприлюднено17.05.2023
Номер документу110857231
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —420/2369/20

Рішення від 15.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 15.03.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Постанова від 10.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 02.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Постанова від 02.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні