Ухвала
від 09.05.2023 по справі 380/12437/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

09 травня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/12437/20 пров. № ЗВ/857/3/23Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

судді-доповідача -Святецького В. В.суддів -Гудима Л. Я. Довгополова О. М.з участю секретаря судового засідання Скрутень Х.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові клопотання Громадської організації ,,За рівні права та можливості" про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі №380/12437/20 за адміністративним позовом Громадської організації ,,За рівні права та можливості" до Львівської міської ради про визнання протиправною та скасування ухвали, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

18 грудня 2020 року Громадська організація ,,За рівні права та можливості" звернулася до суду з адміністративним позовом до Львівської міської ради, в якому просила: визнати протиправною та скасувати ухвалу Львівської міської ради № 6804 від 07.09.2020 ,,Про відмову ГО ,,За рівні права та можливості" у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га на вул. І. Франка (між будинками №157 - №157-б) у постійне користування для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації; зобов`язати Львівську міську раду надати Громадській організації ,,За рівні права та можливості" дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га на вул. І. Франка (між будинками №157 - №157-б) у постійне користування для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації.

Рішенням від 22 грудня 2021 року Львівський окружний адміністративний суд позовні вимоги задовольнив частково.

Визнав протиправною та скасував ухвалу Львівської міської ради № 6804 від 07.09.2020 ,,Про відмову ГО ,,За рівні права та можливості" у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га на вул. І. Франка (між будинками №157 - №157-б) у постійне користування для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації.

Зобов`язав Львівську міську раду повторно розглянути заяву Громадської організації ,,За рівні права та можливості" №100 від 14.03.2018 року про погодження вибору розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування на вулиці Івана Франка (між будинками №157 - №157-б), орієнтовною площею 0,25 га, для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації, з урахуванням висновків суду.

В задоволенні решти позовних вимог суд відмовив.

Постановою від 07 червня 2022 року Восьмий апеляційний адміністративний суд апеляційну скаргу Львівської міської ради залишив без задоволення, апеляційну скаргу Громадської організації ,,За рівні права та можливості" задовольнив.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 22 грудня 2021 року у справі № 380/12437/20 в частині відмови у задоволенні позовних вимог скасував та ухвалив у цій частині постанову.

Зобов`язав Львівську міську раду надати Громадській організації ,,За рівні права та можливості" дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування на вулиці Івана Франка (між будинками №157 - №157-б), орієнтовною площею 0,25 га, для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації.

В решті рішення суду першої інстанції залишив без змін.

08 березня 2023 року Громадська організація ,,За рівні права та можливості" звернулася до Восьмого апеляційного адміністративного суду з клопотанням про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, в якому просить зобов`язати відповідача - Львівську міську раду подати звіт про виконання постановив Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.06.2022 у справі №380/12437/20.

Клопотання обґрунтоване тим, що на час звернення з таким клопотання до суду постанова суду апеляційної інстанції є невиконаною.

В той же час, Львівська міська рада надала позивачу проект ухвали про надання йому дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. І. Франка (між №№ 157-157б) та пояснювальну записку до цієї ухвали.

Згідно з пояснювальною запискою до проекту вказаної ухвали в межах земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га по вул. І. Франка (між будинками 157-157б) відсутні будь - які об`єкти ГО ,,За рівні права та можливості", а тому надання дозволу щодо відведення цієї земельної ділянки у постійне користування для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації є порушенням ст. ст. 92, 134 ЗК України. Крім того, відповідно до ухвали Львівської міської ради №1659 від 04.09.2021 зазначена земельна ділянка входить в межі скверу.

Таким чином, виходячи зі змісту пояснювальної записки, на переконання заявника, посадові особи Львівської міської ради, незважаючи на прийняття обов`язкових до виконання судових рішень, якими встановлено обов`язок Львівської міської ради надати дозвіл на розробку проекту землеустрою, вчиняють дії щодо невиконання судових рішень, здійснюють перевірку та аналіз цих рішень, що не передбачено жодним нормативним актом України.

У судовому засіданні апеляційного суду представник ГО ,,За ріні права та можливості" підтримав подане клопотання про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення та просить його задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання апеляційного суду не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, що в силу приписів ч.2 ст. 313 КАС України не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи клопотання про встановлення судового контролю, колегія суддів дійшла висновку, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Частиною першою статті 382 КАС України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За змістом ч.2ст.382 КАС України, за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Аналіз наведених вище норм дає підстави для висновку, що суд може встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі.

Такий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання подати звіт про виконання судового рішення. Наступним етапом є розгляд поданого звіту на виконання постанови суду, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту та накладення штрафу.

Тобто, конструкція частин першої та другої статті 382 КАС України вказує на послідовний алгоритм дій, якщо суд дійде висновку про встановлення судового контролю.

При цьому, зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.

Як зазначено вище, постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.06.2022 було зобов`язано Львівську міську раду надати Громадській організації ,,За рівні права та можливості" дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування на вулиці Івана Франка (між будинками №157 - №157-б), орієнтовною площею 0,25 га, для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації.

Водночас з поданого клопотання, а також доданих до нього матеріалів колегія суддів вбачає, що вказане вище рішення суду апеляційної інстанції є невиконаним. Доказів протилежного суду не надано.

Статтею 129-1 Конституції України закріплено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Згідно з ч.1 ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, за її межами.

Отже, даними нормами встановлено в імперативній формі обов`язковість судового рішення, яке набрало законної сили, та обов`язковість виконання цього рішення особою, визначеною судом.

Також статтею 129-1 Конституції України передбачено здійснення судом контролю за виконанням судового рішення.

При цьому, КАС України передбачено декілька видів судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах, зокрема, зобов`язання відповідача - суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення (ст. 382 КАС України).

Правовий інститут контролю за виконанням рішення суду, механізм якого врегульований ст.382 КАС України, підлягає застосуванню виключно у разі наявності невиконання судового рішення, яке набрало законної сили, що має бути підтверджено відповідними доказами.

З огляду на невиконання відповідачем - Львівською міською радою постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.06.2022 в частині надання Громадській організації ,,За рівні права та можливості" дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування на вулиці Івана Франка (між будинками №157 - №157-б), орієнтовною площею 0,25 га, для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації, колегія суддів вважає обґрунтованими доводи ГО ,,За рівні права та можливості" про наявність підстав для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання вказаної постанови.

Отже, враховуючи факт відсутності в матеріалах справи доказів виконання постанови суду Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.06.2022, беручи до уваги, що виконання судового рішення є частиною процедури відновлення порушеного права осіб в судовому порядку, апеляційний суд дійшов висновку про задоволення клопотання позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду шляхом зобов`язання Львівської міської ради протягом тридцятиденного строку з моменту отримання копії цієї ухвали подати до Восьмого апеляційного адміністративного суду звіт про виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2022 року у справі №380/12437/20.

Керуючись статтями 248, 250, 308, 310, 321, 325, 328, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

клопотання Громадської організації ,,За рівні права та можливості" про встановлення судового контролю за виконанням постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2022 року у справі №380/12437/20 задовольнити.

Зобов`язати Львівську міську раду протягом тридцятиденного строку з моменту отримання копії цієї ухвали подати до Восьмого апеляційного адміністративного суду звіт про виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2022 року у справі №380/12437/20.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання суддями та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач В. В. Святецький судді Л. Я. Гудим О. М. Довгополов Повне судове рішення складено 15.05.2023.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.05.2023
Оприлюднено17.05.2023
Номер документу110861116
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —380/12437/20

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні