УХВАЛА
15 травня 2023 року
м. Київ
справа №640/13467/22
адміністративне провадження №К/990/14508/23
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Тацій Л.В., розглянувши клопотання Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про зупинення виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.11.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.04.2023 у справі № 640/13467/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інтеренерджі» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа - Асоціація «Українська асоціація відновлювальної енергетики» про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -
УСТАНОВИВ:
Ухвалою Верховного Суду від 10.05.2022 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про зупинення виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.11.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.04.2023 у справі № 640/13467/22.
Скаржником в касаційній скарзі заявлено клопотання про зупинення виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.11.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.04.2023 у вказаній справі.
У клопотанні скаржник зазначає, що виконання оскаржуваних судових рішень потягне за собою додаткове навантаження на Державний бюджет України, у зв`язку з пошуком додаткових надмірних коштів.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.
Згідно із частиною першою статті 375 КАС України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.
Про зупинення виконання або зупинення дії судового рішення постановляється ухвала (частина друга статті 375 КАС України).
Відповідно до статті 1291 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Верховний Суд також виходить з того, що для зупинення виконання судових рішень, яке допускається як винятковий захід, повинні бути поважні причини. Відповідна заява повинна бути мотивована, містити достатні та обґрунтовані підстави для зупинення виконання судового рішення, підтверджені належними доказами, зокрема, у разі відкриття виконавчого провадження з примусового виконання рішення суду має бути надано копію такої постанови. Таке зупинення не повинно порушувати балансу інтересів сторін, а також не порушувати прав осіб, які брали участь у справі, та які не брали такої участі, але рішенням суду вирішено питання про їх права, свободи чи обов`язки.
Тлумачення статті 375 КАС України також свідчить про те, що заява про зупинення виконання має містити належне обґрунтування потреби зупинення виконання (дії) судового рішення та до неї мають бути долучені, за наявності, докази, що свідчили б про загрозу настання незворотних наслідків внаслідок виконання судових рішень, які набрали законної сили.
Тобто для зупинення виконання (дії) оскаржуваного судового рішення потрібна наявність поважних причин, які б давали підстави для зупинення виконання рішення.
З аналізу клопотання переконливих доводів та підстав для зупинення виконання судового рішення не вбачається.
Керуючись статтями 248, 340, 375 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні клопотання Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про зупинення виконання рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 17.11.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.04.2023 у справі № 640/13467/22.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя Л.В. Тацій
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2023 |
Оприлюднено | 16.05.2023 |
Номер документу | 110861411 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері електроенергетики (крім ядерної енергетики); енергозбереження, альтернативних джерел енергії, комбінованого виробництва електричної і теплової енергії |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Тацій Л.В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні