ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2023 року
справа №380/5971/23
провадження № П/380/6024/23
Львівський окружний адміністративний суд в складі
головуючої судді - Морської Г.М.
за участю:
секретаря судового засідання - Наум`як Х
представника позивача - Рака В.М.
представника відповідача - Мацкули Н.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондитерська фабрика "Ярич" до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області про визнання протиправним та скасування припису ,-
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Кондитерська фабрика "Ярич" (далі - позивач) звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області (далі - відповідач), у якому просить визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 08.03.2023 №16-1-9/1.
Ухвалою від 31.03.2023 відкрите спрощене провадження, судове засідання призначене на 27.04.2023.
У судовому засіданні 27.04.2023 оголошена перерва до 15.05.2023.
У судовому засіданні 15.05.2023 суд видалився до нарадчої кімнати, вступна та резолютивна частини рішення проголошені 16.05.2023.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Кондитерська фабрика «Ярич» зареєстроване державним реєстратором Кам`янка-Бузької районної державної адміністрації Львівської області 17.09.2010р., що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію А01 № 600924. У період з 06.03.2023р. по 07.03.2023р. Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області проведено позаплановий захід державного контролю (інспектування) позивача стосовно дотримання оператором ринку вимог законодавства про харчові продукти. За результатами перевірки складений Акт від 07 березня 2023р. № 5/03/2. Як зазначено у описі виявлених порушень Акта, перевіркою встановлено порушення позивачем ч. 1. ст.25 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 року, а саме: Потужність ТОВ «КФ «Ярич» не має державної реєстрації оператора ринку харчових продуктів.
Відповідач, 08.03.2023 року виніс припис № 16-1-9/1 про усунення порушень вимог законодавства, яким зобов`язав позивача до 22.03.2023р. провести державну реєстрацію потужностей оператора ринку харчових продуктів.
Позивач вважає спірний припис протиправним, оскільки позивач зареєстрований у 2010р., та розпочав свою діяльність з моменту отримання Експлуатаційного дозволу № 80463/03/3 від 02.11.2011, виданого на той момент компетентним органом СЕС Кам`янка-Бузького району Львівської області у відповідності до ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 в редакції, що діяла на момент його видачі. Вимога, визначена відповідачем в приписі стосується ч.І ст.25, викладеної в новій редакції ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997, прийнятої на підставі Закону № 1602-VII від 22.07.2014 йде всупереч зі статтею 58 Конституції України, де визначено: «Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення», адже позивач, отримав Експлуатаційний дозвіл та розпочав діяльність задовго до появи нової редакції ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та вимог ч.І ст.25.
Відповідач надіслав суду відзив, у якому заперечив проти позову, мотивуючи тим, що спірний припис є законним, оскільки твердження позивача про те, що обов`язок отримання експлуатаційного дозволу поширюється на усіх операторів ринку, що провадять діяльність, пов`язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, є хибними. Адже, згідно ч. 1. ст. 23 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» визначено, що обов`язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °С, залишаючись придатними для споживання людиною. Відповідно до інформації, отриманої за результатами позапланового інспектування, ТОВ «КФ «Ярич» в процесі господарської діяльності здійснює виробництво продуктів нетваринного походження: сухарів і сухого печива, виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого і нетривалого зберігання. Для забезпечення процесу виробництва суб`єкт господарювання зберігає та використовує при виготовленні власного харчового продукту, як інгредієнт - курячі яйця. Зазначений факт не заперечується позивачем. Додатком 6 до пункту 4.16 Правил ветеринарно-санітарної експертизи яєць свійської птиці, затверджених Наказом Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 07.09.2001 N 70 від 07.09.2001 встановлено, що курячі яйця можуть зберігатися при температурі вище 10 °С, залишаючись придатними для споживання людиною. За таких обставин, на діяльність ТОВ «КФ «Ярич» поширюється обов`язок зареєструвати потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів за адресою: Львівський район, с. Старий Яричів, вул. Заводська, 1.
Також твердження позивача про те, що Експлуатаційний дозвіл № 80463/03/3 від 02.11.2011 є діючим на даний час та не потребує заміни, так як має необмежений строк дії, не спростовують законності винесення відповідачем оскаржуваного припису. Так оскаржуваним приписом у відповідності до норм ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зобов`язано Позивача провести державну реєстрацію потужностей оператора ринку харчових продуктів ТОВ «Кондитерська фабрика «Ярич» за адресою: вул. Заводська, 1 с.Старий Яричів Львівського району Львівської області, а не зобов`язано замінити експлуатаційний дозвіл. Експлуатаційний дозвіл № 80463/03/3 від 02.11.2011 для потужностей (об`єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів ТОВ «КФ «Ярич» виданий Кам`янко-Бузькою районною санітарно-епідеміологічною станцією у відповідності до норм Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» № 771/91 -ВР від 23.12.1997 р., в редакції, що діяла на момент його видачі. 20.09.2015 року набула чинності нова редакція Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів».
Так, Законом України № 771/97-ВР визначено, що оператори ринку зобов`язані реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом. Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу. Отже, з 20.09.2015 року усі оператори ринку були зобов`язані зареєструвати потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які згідно Закону України № 771/97-ВР не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Позивач надіслав суду відповідь на відзив, у якому наголошує, що вже має діючий експлуатаційний дозвіл, який в силу п. 4 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень ЗУ № 1602-VII від 22.07.2014р. продовжує дію після внесення змін в закон та не потребує заміни.
Норми ЗУ № 771/97-ВР розмежовують діяльність оператора ринку, або по ч. 1 .ст.25, «Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу» або по ст. 23 цього ж Закону, де вказується, що експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов`язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Тобто або експлуатаційний дозвіл, або реєстрація потужностей. Це підтверджує і ч.8 ст.20 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 р. в новій редакції, «Операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до цього Закону, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів».
Стверджує наступне: «…відповідач багато уваги приділив продукту тваринного походження, хоч останньому відомо, зважаючи на інспектування у 2021році та у 2023 році, що позивач в процесі своєї господарської діяльності, окрім яєць, використовує і інші продукти тваринного походження, зокрема жири (масло вершкове) використовуючи при цьому власні як холодильні так і морозильні камери за адресом виданого експлуатаційного дозволу для позивача. Так, без сумніву можна зберігати будь-який харчовий продукт тваринного походження при температурі вище 10 С, питання скільки часу та з довгостроковою чи короткостроковою перспективою це зберігання здійснюватиметься. Наприклад, згідно ДСТУ 4399:2005 «Масло вершкове», має різні строки придатності в залежності від вибраного оператором ринку температурного режиму в якому воно буде зберігатись, але в межах від ОС до -18С. Зокрема Позивач зберігає його до 12 місяців в межах заявленої декларації виробника від -12С до -18С, а яйця курячі до 60 днів в температурному режимі від ОС до 8С згідно декларації виробника № 1107 від 15.02.2023р., що є в матеріалах справи. Звісно можна зберігати яйця і до 25 днів від ОС до 20С і так як стверджує Відповідач при вищій за 10 С температурі за межами холодильника. Але виходячи з планування діяльності, зменшення логістичних витрат на одиницю продукції - це вибір виключно суб`єкта господарювання, якщо у нього є відповідні обладнанні приміщення і засоби для зберігання…».
Зобов`язання позивача відповідачем на підставі винесеного Припису до реєстрації потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів по ч.І. ст.25 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 за адресою вже виданого і діючого у позивача Експлуатаційного дозволу є протиправним, оскільки допускає неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків суб`єкта господарювання та/або повноважень органу державного нагляду (контролю). Адже, позивачу складно передбачити чергове рішення при наступному інспектування позивача відповідачем, якщо один і той працівник контролюючого органу від відповідача у 2021 році не вбачає порушення ч.І.ст.25 у позивача на відміну від інспектування останнього у 2023році, внаслідок чого було винесено оскаржуваний припис вже про порушення ч.І.ст.25.
Відповідач надіслав суду заперечення на відповідь на відзив, та зазначив що у відповідності до ст. 23 Закону України № 771/97-ВР Експлуатаційний дозвіл видається на потужності, що розташовані за однією адресою (з деталізацією на рівні виробничої лінії та/або харчових продуктів залежно від виду діяльності оператора ринку) і визначені оператором ринку. Інформація, що міститься в експлуатаційному дозволі, вноситься до реєстру операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл, що ведеться компетентним органом у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів. А відтак, твердження позивача про те, що Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено, що оператори ринку зобов`язані отримувати або експлуатаційний дозвіл, або реєструвати потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, є хибним. Адже, зазначеним Законом визначені види діяльності операторів ринку для здійснення яких необхідно отримувати експлуатаційний дозвіл та види діяльності для здійснення яких необхідно реєструвати потужності. Окрім цього, додатком 2 до Порядку введення реєстру операторів ринку та потужностей, на якій видано експлуатаційний дозвіл затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 40 від 10.02.2016 визначено перелік категорії потужностей за видами господарської діяльності з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, для здійснення яких слід отримувати експлуатаційний дозвіл. В зазначеному переліку категорії потужностей за видами господарської діяльності з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження, для здійснення яких слід отримувати експлуатаційний дозвіл відсутній такий вид господарської діяльності, як кондитерська промисловість. Отже, враховуючи те, що позивач займається таким видом господарської діяльності, як кондитерська промисловість, на який, згідно Закону України № 771/97- ВР обов`язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється, відтак, зобов`язаний зареєструвати потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів. Необгрунтованими є твердження позивача про те, що після викладення Закону України № 771/97-ВР у новій редакції, не визначено процедуру та строки щодо реєстрації потужностей вже діючого об`єкту, а міститься лише імперативна норма щодо необхідності реєстрації потужностей об`єкту, який планується відкрити. Адже, ст. 25 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» визначено, що оператори ринку, які провадять діяльність, що не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов`язані зареєструвати потужності, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позов, просив суд його задовольнити.
Представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд зазначає наступне.
26.02.2023 на адресу Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області надійшла скарга ОСОБА_1 з проханням вжити заходів щодо продажу у магазині ФОП ОСОБА_2 товару неналежної якості виробника ТОВ «КФ Ярич».
На підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області № 161-АГ від 28.02.2023 та направлення № 71 від 28.02.2023 у період з 06 по 07 березня 2023 року Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондитерська фабрика «Ярич» щодо дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти.
За результатами перевірки складений акт № 5/03/2 від 07.03.2023, в якому зазначено порушення вимог законодавства.
Перевіркою встановлено, що ТОВ «КФ Ярич» не має державної реєстрації потужності оператора ринку харчових продуктів, що є порушенням ч.І ст. 25 Закону України від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі - Закон України № 771/97-ВР), у відповідності до якої державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Акт перевірки № 5/03/2 від 07.03.2023 підписаний із зауваженнями позивача, в яких останній зазначив, що згідно Закону України № 771/97-ВР державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу. На думку позивача, наявність у нього експлуатаційного дозволу № 80463/03/3 від 02.11.2011 та зареєстрованих потужностей відповідно до ст. 25 Закону України № 771/91 - ВР від 23.12.1997 призведе до невизначеності, так як Закон передбачає за одним місцезнаходженням або наявність експлуатаційного дозволу або реєстрацію потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів.
08.03.2023 Головним Управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області винесений припис № 16-1-9/1 про усунення порушень вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин, яким зобов`язано позивача у строк до 22.03.2023 провести державну реєстрацію потужностей оператора ринку харчових продуктів ТОВ «Кондитерська фабрика «Ярич» за адресою: вул. Заводська, 1 с. Старий Яричів Львівського району Львівської області.
Не погодившись із приписом, позивач звернувся до суду.
Позивач не оспорює підстави для призначення заходу контролю та не оскаржує порядок проведення перевірки, також під час розгляду справи судом не встановлено порушень у цій частині.
Спір між сторонами стосується правомірності вимоги ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області про необхідність ТОВ «Кондитерська фабрика «Ярич» зареєструвати потужності виробництва.
Позивач стверджує, що наявність у нього чинного експлуатаційного дозволу звільняє його від необхідності реєструвати потужності виробництва.
Відповідач стверджує, що після внесення у 2015 році змін до ЗУ № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» у позивача відсутній обов`язок отримувати експлуатаційний дозвіл, тому він повинен зареєструвати потужності виробництва.
Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.
Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї врегульовані Законом України від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі - Закон України № 771/97-ВР).
Відповідно до ст. 1 Закону України № 771/97-ВР :
55) оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб`єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об`єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об`єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок;
22) експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження;
69) потужності - споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України № 771/97-ВР оператори ринку зобов`язані: 3) надсилати компетентному органу повідомлення у випадках, передбачених частинами третьою - п`ятою цієї статті, і отримувати експлуатаційний дозвіл у випадках, передбачених цим Законом; 4) реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч. 1-3 ст. 23 Закону України № 771/97-ВР експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов`язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.
Обов`язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов`язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
експлуатацію закладів громадського харчування та закладів роздрібної торгівлі, що відповідають вимогам, встановленим Кабінетом Міністрів України. До моменту встановлення таких вимог цей виняток поширюється на всі заклади громадського харчування та заклади роздрібної торгівлі.
Особи, зазначені у частині першій цієї статті, зобов`язані отримати експлуатаційний дозвіл на кожну окрему потужність до початку її експлуатації. Експлуатаційний дозвіл видається на потужності, що розташовані за однією адресою (з деталізацією на рівні виробничої лінії та/або харчових продуктів залежно від виду діяльності оператора ринку) і визначені оператором ринку.
Частиною 1 ст. 25 Закону України № 771/97-ВР визначено, що державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв`язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов`язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність.
Із аналізу наведених правових норм слідує, що експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов`язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження (м`ясо, м`ясні продукти, желатин, яйця, яйцепродукти, молоко, молочні продукти, риба, рибні та морепродукти, мед та інші продукти тваринного походження, призначені для споживання людиною), за винятком тих операторів, які здійснюють діяльність, визначену ч. 2 ст. 23 Закону України № 771/97-ВР.
При чому як слідує із ст. 23, 25 Закону України № 771/97-ВР обов`язок отримати експлуатаційний дозвіл не поширюється на операторів ринку, які провадять діяльність, пов`язану з первинним виробництвом та/або транспортуванням та/або зберіганням та/або продажем харчових продуктів, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною.
Тобто експлуатаційний дозвіл передбачає дотримання операторами ринку суворого температурного режиму щодо зберігання продуктів тваринного походження порівняно із операторами ринку, що зобов`язані зареєструвати потужності.
Судом встановлено, що позивач отримав експлуатаційний дозвіл від 02.11.2011 № 80463/03/3.
На час отримання вказаного експлуатаційного дозволу Закон України № 771/97-ВР містив наступну редакцію ст. 22 «Експлуатаційний дозвіл для потужностей (об`єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів»: оператори потужностей (об`єктів), що здійснюють в Україні діяльність з виробництва та/або обігу харчових продуктів,
підконтрольних санітарній службі, повинні отримати експлуатаційний дозвіл відповідного головного державного санітарного лікаря, який видається на кожну з таких потужностей (об`єктів), що використовуються для здійснення вищезазначеної діяльності. Потужностям (об`єктам), які потребують експлуатаційного дозволу, присвоюється персональний контрольний (реєстраційний) номер. Потужності (об`єкти) та їх оператори заносяться до реєстру потужностей (об`єктів), який ведеться в порядку, встановленому
центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров`я.
Також п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» 22 липня 2014 року № 1602-VII передбачено: «… Якщо на момент набрання чинності цим Законом потужності вже діють та на них відсутній експлуатаційний дозвіл, оператори ринку повинні отримати експлуатаційний дозвіл на такі потужності в порядку, встановленому цим Законом. Експлуатаційний дозвіл, що діє на момент набрання чинності цим Законом, продовжує свою дію після набрання чинності цим Законом та не потребує заміни».
Суд відмічає, що ні Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» 22 липня 2014 року № 1602-VII, ні нова редакція Закону України № 771/97-ВР не передбачає обов`язку підприємства при наявності чинного експлуатаційного дозволу, виданого на підставі ст. 22 Закону України № 771/97-ВР у редакції станом на час його видачі, здійснювати додатково реєстрацію потужностей, якщо не відбулось змін у виробництві оператора ринку.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст.9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За наслідками судового розгляду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності оскаржуваного рішення.
З огляду на викладене вище, суд задовольняє позовні вимоги повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, усі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд
ВИРІШИВ :
Адміністративний позов задоволити.
Визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області від 08.03.2023 №16-1-9/1.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондитерська фабрика "Ярич" (код ЄДРПОУ 36767366, 80463, Львівська область, Львівський район, с.Старий Яричів, вул.Заводська, буд.1) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області (код ЄДРПОУ 40349068, місцезнаходження: 79011, м.Львів, вул.Вітовського Д., буд.18).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 16.05.2023.
Суддя Морська Г.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2023 |
Оприлюднено | 18.05.2023 |
Номер документу | 110888227 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Морська Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні