Рішення
від 15.05.2023 по справі 947/8110/23
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА ОДЕСИ


Справа № 947/8110/23

Провадження № 2-о/947/203/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.05.2023 року Київський районний суд м. Одеси в складі:

головуючого судді Петренка В.С.

за участю секретаря Лук`яненко В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , яка діє в інтересах ОСОБА_2 , зацікавлені особи: Київський районний у місті Одесі відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), ОСОБА_3 про встановлення факту, що має юридичне значення,

ВСТАНОВИВ:

10.03.2023 року ОСОБА_1 ,яка дієв інтересах ОСОБА_2 звернуласьдо Київськогорайонного судум.Одеси ззаявою, зацікавленіособи:Київський районнийу містіОдесі відділдержавної реєстраціїактів цивільногостану Південногоміжрегіонального управлінняМіністерства юстиції(м.Одеса), ОСОБА_3 в якій просить суд встановити факт народження у матері ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки Російської Федерації, РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованої АДРЕСА_1 , дитини чоловічої статі ОСОБА_2 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_2 , в м. Єгор`євськ, Московська область, Російська Федерація, записавши відомості в графі «батько дитини» зі слів матері на підставі ч. 1 ст. 135 СК України, для проведення реєстрації народження дитини в Київському районному у місті Одесі відділі державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).

В обґрунтування наданої заяви ОСОБА_1 посилається на те, що з 2014 року, вона та ОСОБА_3 перебувають у шлюбі, який зареєстрований Відділом реєстрації актів цивільного стану в Київському районі реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції. До реєстрації шлюбу, ІНФОРМАЦІЯ_2 у заявника та ОСОБА_3 народилась спільна дитина - ОСОБА_2 , про що видано документ за місцем народжена, дитини мовою оригіналу «Свидетельство о рождении НОМЕР_2 , выдано 28.07.2010 г. Егорьевским отделом ЗАГС Главного управления ЗАГС Московской области».

Заявник вказує, що дитина народилася в країні її громадянства Російській Федерації оскільки, на той час, до отримання посвідки на постійне проживання в України з метою запобігання порушенню візового режиму України, заявник була змушена періодично покидати Україну. В графі батько зазначено прочерк, тому що ОСОБА_3 не відвідував Російську Федерацію та не міг подати заяву про зазначення себе батьком. В графі «по-батькові» дитини зі слів матері зазначено ОСОБА_5 . Біологічним батьком дитини є нинішній чоловік заявниці - ОСОБА_3 .

ОСОБА_1 зазначає,щоотримала документ на право постійного проживання в Україні в 2016 р., а саме, ОСОБА_6 на постійне проживання 30.11.2016 р. № НОМЕР_3 , орган, що видав 5101. Заявниця має з чоловіком - громадянином України ще одну дитину ІНФОРМАЦІЯ_3 - ОСОБА_7 . ЇЇ син малолітній ОСОБА_2 носить прізвище заявниці і ім`я по батькові - ОСОБА_5 - біологічного батька ОСОБА_3 . Дитина ОСОБА_2 навчається в 7-А класі Одеського ліцею №72. Він прописаний зареєстрований в Одесі. Дитина з перших років життя проживає в м. Одеса, що підтверджується документами (виписками) медичних закладів Одеси, а також численними фото, які підтверджують, що вони проживають однією сім`єю. Через повномасштабне вторгнення Російської Федерації в Україну і війну між вказаними країнами заявник позбавлена можливості виїзду до Російської Федерації для виконання процедур проставлення апостилю на свідоцтві про народження дитини.

Заявник зазначає, що згідно законодавства України вона має право на отримання громадянства України та підготувала відповідний пакет документів. Але в умовах воєнного стану Державною міграційною службою тимчасово призупинено роботу інформаційно-комунікаційних систем ДМС та надання адміністративних послуг, а саме видачу паспорта громадянина України та доставки виготовлених документів безпосередньо до територіальних органів. Таким чином з 24 лютого 2022 р. Державна міграційна служба України призупинила взаємодію з громадянами Росії, тому зараз практично неможливо подовжити чи поновити посвідки на проживання, або ж набути громадянство України. На цей час ОСОБА_1 позбавлена можливості покидати територію України. ЇЇ паспорт Російської Федерації з терміном дії до 17.10.2022 р. містить відмітку уповноваженого органу України про надання заявниці ОСОБА_6 на постійне проживання в Україні 30.11.2016 р. За таких обставин на підставі свідоцтва про народження дитини ОСОБА_2 , виданого в Російській Федерації 28.07.2010 р., неможливо в позасудовому порядку виконати запис про реєстрацію народження дитини в державному реєстрі в реєстрації актів цивільного стану України. Оскільки на сьогодні отримання свідоцтва про народження дитини та визнання батьківства щодо дитини в органах ДРАЦС Міністерства юстиції України є неможливим, єдиним шляхом для його отримання та захисту прав дитини є звернення до суду за встановленням факту, що має юридичне значення.

Заявника вказує, що біологічний батько малолітньої дитини громадянин України ОСОБА_3 позбавлений можливості визнати своє батьківство в порядку ст.ст. 125,

126 Сімейного кодексу України, оскільки для визнання батьківства у дитини

має бути свідоцтво про народження та запис в державному реєстрі актів

цивільного стану, в якому батько записаний зі слів матері чи запис про нього

відсутній. ОСОБА_2 необхідно отриматипаспорт громадянинаУкраїни,але черезвідсутність свідоцтвапро народженнявін незможе реалізуватисвої права,оформити документи,які необхіднідля визнаннящодо ньогобатьківства,для подальшогонавчання,працевлаштування тощо.Встановлення фактународження ОСОБА_2 має істотнезначення длядитини,для реалізаціїцілої низкиправ дитини,включаючи направо ім`я(прізвищебатька)і набуттягромадянства,на освіту,на правознати своїхбатьків іправо наїх піклування,не розлучатисяз батьками,а такожправо власності(спадкування), правона повагудо приватногота сімейногожиття тощо. З огляду на викладене вище, заявник вважає, що необхідним є встановлення факту, що має юридичне значення, факту народження дитини ОСОБА_2 у матері ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Також заявницявказує,що воназверталася до Київського районного у місті Одесі відділу державної реєстрації актів цивільного стану з питанням про визнання батьківства і проведення реєстрації дитини згідно законодавства України та отримання свідоцтва про народження. ОСОБА_1 було повідомлено про не чинність в Україні свідоцтва Російської Федерації про народження дитини ОСОБА_2 і що воно є неналежним документом для реєстрації народження дитини в Україні. Крім того, спеціалістом і начальником Київського районного у місті Одесі відділу державної реєстрації актів цивільного стану повідомлено заявниці про неможливість зареєструвати її звернення і неможливість надати їй письмової відповіді (відмови) через закінчення терміну паспорту громадянина Російської Федерації. Тому, фактично, для вчиненнядій з визнання батьківствадитини ОСОБА_2 його біологічнимбатьком ОСОБА_3 документ про народження дитини має бути чинним в Україні і виконано запис в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження, що неможливо зробити в позасудовому порядку. Реєстрація народження дитини ОСОБА_2 в органа реєстрації актів цивільного стану України не проводилась. Така реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану є неможливою через не чинність документу про його народження в України.

Заявник вказує, що встановлення факту народження необхідне для реєстрації народження дитини ОСОБА_2 . Вона позбавлена можливості здійснити державну реєстрацію народження, дитини у позасудовому порядку. Від встановлення факту народження дитини залежать особисті і майнові права дитини, право на реєстрацію походженнявід біологічногобатька, право на отримання паспорту, право на освіту, на працю, спадкові права тощо. Визнання батьківствадитини єпідставою виникненнябатьківських обов`язків, зокрема обов`язку утримання дитини. Встановлення цього факту є необхідним для набуття громадянства України сином заявниці за народженням, біологічний батько якого на момент його народження був громадянином України і є громадянином України.

Враховуючи викладене, а також приймаючи до уваги те, що законом не передбачено іншого порядку встановлення факту, що надасть можливість отримати ОСОБА_2 свідоцтво про його народження, виданого державним органом України, і в наступному визнати щодо нього батьківство заявниця звернулась до суду з відповідною заявою.

Відповідно до автоматизованої системи документообігу цивільну справу було розподілено судді Петренко В.С.

Ухвалою судді Київського районного суду м. Одеси Петренка В.С. від 04.04.2023 року було прийнято заяву до розгляду та відкрито провадження у цивільній справі за заявою ОСОБА_1 ,яка дієв інтересах ОСОБА_2 ,зацікавлені особи:Київський районнийу містіОдесі відділдержавної реєстраціїактів цивільногостану Південногоміжрегіонального управлінняМіністерства юстиції(м.Одеса), ОСОБА_3 провстановлення факту,що маєюридичне значення.Призначено справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні.

28.04.2023 року від представника Київського районного у місті Одесі відділу державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) до канцелярії суду надійшли заперечення на заяву, в яких представник за заінтересованої особи вказує, що при аналізі наданих документів встановлено, що заявниця ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 є громадянкою Російської Федерації, паспортний документ НОМЕР_4 , який був виданий 17.10.2012року ФМС50027та 17.10.2022 втратив своюдійсність. ІНФОРМАЦІЯ_5 у заявниці народився син, ОСОБА_2 , на території Російської Федерації, державна реєстрація народження якого, була проведена Єгор`ївським відділом ЗАГС Головного управління ЗАГС Московської області та 28.07.2010 року було видане свідоцтво про народження НОМЕР_2 . Заявниця звернулася до Київського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), щодо визнання батьківства відносно її сина ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_6 . Пунктом 2.1 розділу 2 Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання» від 12.01.2011 №96/5 передбачено, що заява про визнання батьківства, яка є підставою для внесення змін, може бути подана до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника актового запису про народження (крім випадків, коли актовий запис про народження складено дипломатичним представництвом або консульською установою України) або за місцем постановлення рішення суду про визнання батьківства.

Представник заінтересованої особи вказує, що заявниця та її син ОСОБА_2 , не є громадянами України, актовий запис цивільного стану про реєстрацію народження ОСОБА_2 знаходиться на території іноземної держави, а саме на території Російської Федерації. В такому разі відповідно до п. 3.9 Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання» від 12.01.2011 №96/5 реєстрація актів цивільного стану компетентними органами іноземних держав, підтверджується відповідними легалізованими у встановленому порядку документами про реєстрацію актів цивільного стану. Копії актових записів цивільного стану витребовуються від компетентних органів іноземних держав, з якими Україна уклала договори про правову допомогу та правові відносини у цивільних і сімейних справах, у разі необхідності підтвердження певних даних. Відповідно до п. 8 розділу 1 Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні» від 18.10.2000 року №52/5 (далі - Правила) державна реєстрація актів цивільного стану за заявами іноземців, осіб без громадянства проводиться за законодавством України. Органи державної реєстрації актів цивільного стану повідомляють компетентні органи іноземних держав, з якими Україною укладено договори про правову допомогу і правові відносини у цивільних і сімейних справах, про державну реєстрацію актів цивільного стану громадян таких держав, якщо правилами договорів передбачено надання зазначених відомостей. У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України було припинено усі дипломатичні та правові відносини у цивільних, кримінальних та сімейних справах з Російською Федерацією від імені України.

Представник заінтересованої особи зазначає, що Київським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), була встановлена неможливість проведення процедури визнання батьківства оскільки дана вимога заявниці суперечить чинному законодавству України.

10.05.2023 року від представника заявника через систему «Електронний суд» було надано відповідь на відзив, в якому представник заявника просить суд задовольнити заяву про встановлення факту, що має юридичне значення, посилаючись на те що, заперечення представника зацікавленої особи - Київського районного у місті Одесі відділу державної реєстрації актів цивільного стану (далі - Київський ВДРАЦС) проти реєстрації народження дитини в судовому порядку з метою подальшого захисту особистих прав дитини, біологічним батьком якої є громадянин України, суперечать ст. ст. 9, 52 Конституції України, ст. 5 Сімейного кодексу України, Декларації прав дитини, прийнятою Резолюцією Генеральної Асамблеї ООН 1386 (XIV) від 20 листопада 1959 року, ст. ст. 2, 3, 4, 5, 7, 8 Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 р., ратифікованою Постановою Верховної Ради України №789XІІ (78912) від 27.02.1991 р., що набула чинності для України 27.09.1991 р. і є згідно з ст. 9 Конституції України частиною національного законодавства України, а також не відповідають базовим положенням принципу якнайкращого забезпеченняправ дитинита зобов`язаннюдержави вжитивсіх необхіднихзаходів длязабезпечення захистудитини від усіх форм дискримінації на підставі статусу дитини, батьків дитини, законних опікунів чи інших членів сім`ї і забезпечити всі права, передбачені цією Конвенцією, за кожною дитиною, яка перебуває в межах їх юрисдикції, без будь-якої дискримінації незалежно від соціального походження, майнового стану, стану здоров`я і народження дитини, її батьків чи законних опікунів або яких-небудьінших обставин.

Представник заявника вказує, що посилання Київського ВДРАЦС про те, що вимоги заявниці нібито є незаконними через те, що її паспорт Російської Федерації має дату закінчення терміну його дії 17.10.2022 р. тобто після введення в Україні воєнного стану, суперечать Конституціїі законамУкраїни таміжнародним договорам,які єчастиною національногозаконодавства. Заявниця є особою, що законно перебуває на території України, в шлюбі з громадянином України і має документ на право постійного проживання в Україні з 2016 р.- Посвідку на постійне проживання 30.11.2016 р. №НОМЕР_3 , орган, що видав 5101, тобто згідно ст. 26 Конституції України користується тимисамими правамиі свободами, а також несе такі самі обов`язки, як і громадяни України, - за винятками, встановленими законом. Закон винятків щодо реалізації прав дітей таких осіб в Україні не встановлює. На цей час чоловік Заявниці як громадянин України фактично позбавлений можливості отримати запис в державному реєстрі актів цивільного стану стосовно визнання ним батьківства щодо свого біологічного сина.

Представник заявника вказує, що норми національного законодавства і міжнародних договорів, які є частиною національного законодавства України визначають, що посилання Київського ДРАЦС на безпідставність вимог до суду заявниці, яка має документ України, що посвідчує її особу і законність її постійного перебування в Україні, про реєстрацію народження дитини, яка постійно проживає в Україні з перших років життя, є необґрунтованими та такими, що порушують базові принципи забезпечення якнайкращих інтересів дитини та порушують базовігарантовані закономособисті правадитини,зокрема,на громадянство,на ім`я(прізвище),середню спеціальнуі вищуосвіту,на збереженняіндивідуальності,включаючи громадянство,ім`ята сімейнізв`язки. Тобто заперечення Київського ВДРАЦС щодо незаконності вимог заявниці про реєстрацію народження дитини, що мешкає в Україні, має біологічного батька - громадянина України, з яким заявниця перебуває у шлюбі, фактично є позицією, коли державний орган вважає законним неможливість дитини реалізувати свої особисті права на освіту, на громадянство, на сімейні зв`язки на всі інші гарантовані законом базові права дитини. Зазначена позиція Київського ВДРАЦС, як органу, який покликаний бути на захисті прав і законних інтересів громадян згідно ст. 3Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», фактично призводить до дискримінації прав дитини, є неконституційною і порушує всі базові положення принципу забезпечення якнайкращих інтересів дитини, покладені в основу багатьох рішень Європейського суду з прав людини, у тому числі шляхом застосування ст. 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17.07.1997 р. №475/97-ВР.

Представник заявниці вважає, що викладене свідчить, що заперечення Київського ВДРАЦС на заяву про встановлення факту, що має юридичне значення (щодо реєстрації народження дитини на підставі рішення суду) є незаконними, неконституційними і дискримінаційними по відношенню до реалізації гарантованих законом прав дитини. Надані заперечення Київським ВДРАЦС, а також його лист від 19.04.2023 р. №1330-24.30-108 підтверджують той факт, що заявниця позбавленаможливості здійснитидержавну реєстраціюнародження дитиниу позасудовомупорядку в органах державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання її та дитини. Одночасно аргумент заперечень про неправомірність вимог щодо внесення запису до реєстру України про народження дитини ОСОБА_2 в зв`язку з припиненням усіх дипломатичних і правових відносин з Російською Федерацією відносин та через відсутність апостиля на свідоцтві про народження дитини суперечить ч. 5 ст. 22 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», пунктам 2.18. та 2.28 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених Наказом Міністерства юстиції України 12.01.2011 № 96/5. Тому на думку представника заявниці, викладене свідчить, що заперечення Київського ВДРАЦС проти задоволення вимог заявниці в цій справі суперечить чинному законодавству України та грубо порушують права дитини.

Також представник заявниці зазначив, що лише після звернення до суду заявниці її чоловіку на його рекомендований лист про роз`яснення прав щодо дитини Київський ВДРАЦС засобами поштового зв`язку надав відповідь про неможливість захисту прав дитини з посиланням на розірвання відносин з Російською Федерацією.

Заявник та її представник про час та місце судового засідання повідомлені належним чином, у судове засідання 15.05.2023 року не з`явились, однак представник заявниці надав до канцелярії суду клопотання, в якому просив розглянути справу за його та заявника відсутності, заяву підтримав у повному обсязі, просив суд її задовольнити.

Представник заінтересованої особи - Київського районного у місті Одесі відділу державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується його підписом на поштовому повідомлені, у судове засідання 15.05.2023 року не з`явився, про причини неявки суду не повідомив.

Заінтересована особа - ОСОБА_3 про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, у судове засідання 15.05.2023 року не з`явився, однак надав до канцелярії суду клопотання про розгляд справи без його участі та вказав, що вимоги вказані в заяві підтримує в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши надані докази в їх сукупності, суд вважає, що заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судовим розглядом встановлено, що ОСОБА_1 є громадянкою Російської Федерації, відповідно до паспортного документа НОМЕР_4 , який був виданий 17.10.2012року ФМС50027та 17.10.2022 втратив свою чинність.

30.11.2016 року ОСОБА_1 отримала Посвідку на постійне проживання в Україні № НОМЕР_5 , орган, що видав 5101 від 30.11.2016 року.

Як стверджує заявниця, до реєстрації шлюбу, ІНФОРМАЦІЯ_2 у неї та ОСОБА_3 народилась спільна дитина - ОСОБА_2 , про що видано документ за місцем народжена, дитини мовою оригіналу «Свидетельство о рождении НОМЕР_2 , выдано 28.07.2010 г. Егорьевским отделом ЗАГС Главного управления ЗАГС Московской области».

24.04.2014 року ОСОБА_1 зареєструвала шлюб з ОСОБА_3 , що підтверджується відповідним свідоцтвом про шлюб серії НОМЕР_6 , виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Київському районі реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції від 24.04.2014 року, актовий запис № 495.

Відповідно до довідки № 77 виданої директором Одеського ліцею № 72 Одеської міської ради Борисюк Л. від 13.02.2023 року, ОСОБА_2 дійсно навчається у 7-А класі Одеського ліцею № 72 Одеської міської ради.

Відповідно до довідки ОСМД «Корольова 16 » від 05.02.2020 року, виданої ОСОБА_8 вбачається, що ОСОБА_8 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , разом з ним зареєстровані ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_7 .

ОСОБА_2 з перших років життя проживає в м. Одеса, що підтверджується документами (виписками) медичних закладів Одеси:

- випискою з історії хвороби Дитячої міської лікарні №1 ім. ак. Б.Я. Резника від 19.05.2011 р.,

- результатими досліджень Дитячої міської лікарні № 1 ім. ак. Б.Я. Резника від 01.07.2011 р.,

- випискою з історії хвороби Міської клінічної інфекційної лікарні від 07.05.2013 р.,

- випискою з медичної карти Міської дитячої лікарні №2 від 28.08.2014 р., а також численними фото, які підтверджують, що подружжя та діти проживають однією сім`єю.

Відповідно до відповіді Київського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у м. Одесі від 19.04.2023 року № 1330/2430-108 на письмове звернення ОСОБА_3 стосовно визнання батьківства, вбачається, що ОСОБА_3 було відмовлено у внесені змін до актового запису про народження на гр.. ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Відповідно дочастини 1статті 293ЦПК України окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.

В силу п. 4 ст. 13 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», підставою для проведення державної реєстрації народження дитини є визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я документи, що підтверджують факт народження. За відсутності документа закладу охорони здоров`я або медичної консультаційної комісії, що підтверджує факт народження, підставою для проведення державної реєстрації актів цивільного стану є рішення суду про встановлення факту народження.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану", якщо державна реєстрація народження дитини проводиться за місцем проживання батьків чи одного з них, то за їх бажанням місцем народження дитини в актовому записі про народження може бути визначене фактичне місце її народження або місце проживання батьків чи одного з них. Державна реєстрація народження дитини проводиться не пізніше одного місяця з дня її народження, а у разі народження дитини мертвою - не пізніше трьох днів. Підставою для проведення державної реєстрації народження дитини є визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я документи, що підтверджують факт народження. У разі народження дитини поза закладом охорони здоров`я документ, що підтверджує факт народження, видає заклад охорони здоров`я, який проводив огляд матері та дитини. У разі якщо заклад охорони здоров`я не проводив огляд матері та дитини, документ, що підтверджує факт народження, видає медична консультаційна комісія в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За відсутності закладу документа охорони здоров`я або медичної консультаційної комісії, що підтверджує факт народження, підставою для проведення державної реєстрації актів цивільного стану є рішення суду про встановлення факту народження.

Аналогічні положення закріплені також в ст.128 СК України, яка передбачає, що батьківство дитини може бути визнане за рішенням суду.

Відповідно до ч.1 ст.144 Сімейного кодексу України, батьки зобов`язані невідкладно, але не пізніше одного місяця від дня народження дитини, зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану.

Відповідно до Конвенції про права дитини від 20.11.1989 року, ратифікованою постановою Верховної ради України №789-ХІІ від 27.02.1991 року, дитина має бути зареєстрована зразу ж після народження і з моменту народження має право на ім`я і набуття громадянства, а також, наскільки це можливо, право знати своїх батьків і право на їх піклування. Держави-учасниці забезпечують здійснення цих прав згідно з їх національним законодавством та виконання їх зобов`язань за відповідними міжнародними документами у цій галузі, зокрема, у випадку, коли б інакше дитина не мала громадянства.

Відповідно до ст. 15 Закону України "Про громадянство України" у разі визнання батьківства дитини, мати якої є іноземкою або особою без громадянства, а батьком визнано громадянина України, дитина незалежно від місця її народження та місця постійного проживання набуває громадянство України.

Згідно до п.18 Постанови Пленуму Верховного суду України № 5 від 31 березня 1995 року рішення суду про встановлення факту, що має юридичне значення, не змінює собою документів, що видають зазначені органи, а є лише підставою для їх одержання.

Відповідно до п.4ст.13Закону України«Про державнуреєстрацію актівцивільного стану» підставою для проведення державної реєстрації народження дитини є визначені центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров`я документи, що підтверджують факт народження дитини, а в разі їх відсутності рішення суду.

З метою реалізації прав дитини, закріплених у зазначеній Конвенції, ст.144СК України передбачено, що батьки зобов`язані невідкладно, але не пізніше одного місяця від дня народження дитини, зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану.

Порядок реєстрації народження дитини встановлено наказом Міністерства юстиції України від 18 жовтня 2000 року № 52/5 «Про затвердження Правил державної реєстрації актів громадянського стану в Україні». Згідно із даних Правил, підставою для проведення державної реєстрації народження дитини є медичне свідоцтво про народження, або медична довідка про перебування дитини під наглядом лікувального закладу, якщо дитина народжена поза закладами охорони здоров`я. Ці документи подаються для державної реєстрації народження дитини, яка досягла одного року і більше. При відсутності підстав для державної реєстрації народження, державна реєстрація народження проводиться на підставі рішення суду про встановлення факту народження.

Встановлення факту народження необхідно заявнику для отримання її дитиною паспорта громадянина України.

З урахуванням викладеного, суд прийшов до висновку, що заява ОСОБА_1 підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 259, 265, 267, 315-317, 319 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ:

Заяву ОСОБА_1 , яка діє в інтересах ОСОБА_2 , зацікавлені особи: Київський районний у місті Одесі відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), ОСОБА_3 про встановлення факту, що має юридичне значення - задовольнити.

Встановити факт народження у матері ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки Російської Федерації, РНОКП НОМЕР_1 , зареєстрованої АДРЕСА_1 , дитини чоловічої статі ОСОБА_2 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_2 , в м. Єгор`євськ, Московська область, Російська Федерація, записавши відомості в графі «батько дитини» зі слів матері на підставі ч. 1 ст.135 СК України, для проведення реєстрації народження дитини в Київському районному у місті Одесі відділі державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення.

Суддя Петренко В. С.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення15.05.2023
Оприлюднено19.05.2023
Номер документу110928255
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: факту народження, з них:

Судовий реєстр по справі —947/8110/23

Постанова від 12.12.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Дришлюк А. І.

Постанова від 12.12.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Дришлюк А. І.

Ухвала від 26.01.2024

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Дришлюк А. І.

Ухвала від 28.08.2023

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Дришлюк А. І.

Ухвала від 04.07.2023

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Дришлюк А. І.

Рішення від 15.05.2023

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Петренко В. С.

Ухвала від 04.04.2023

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Петренко В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні