Рішення
від 08.05.2023 по справі 925/876/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2023 року м. Черкаси Справа № 925/876/22

Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Довганя К.І., із секретарем судового засідання Дяченко Т.В., представники: позивача Пархета М.А., адвокат за ордером; відповідача Татаркіної М.К. керівника, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОЗОН-7 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ДІБРОВА-УМАНЬ про визнання рішень загальних зборів недійсними,

ВСТАНОВИВ:

05 вересня 2022 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ОЗОН-7 звернувся до суду із позовною заявою до відповідача - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - ОСББ) «ДІБРОВА-УМАНЬ», в якій просив суд:

- визнати рішення загальних зборів ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» від 13.02.2019 в частині призначення ОСОБА_1 до членів правління ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» незаконним та скасувати його;

- визнати рішення загальних зборів ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» від 12.01.2020 в частині обрання ОСОБА_1 головою правління ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» незаконним та скасувати його.

Позов обґрунтовано тим, що у провадженні Господарського суду Черкаської області знаходяться на розгляді:

- справа №925/699/22 за позовом ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» до ТОВ «ОЗОН-7» про витребування із незаконного володіння об`єктів нерухомості та скасування державної реєстрації права власності та припинення права приватної власності і закриття розділу Державного реєстру прав та реєстраційної справи;

- справа №925/714/22 за позовом ОСББ «ДІБРОВА- УМАНЬ» до ТОВ «ОЗОН-7» про стягнення заборгованості зі сплати внесків на управління багатоквартирним будинком.

Позовні заяви по вказаним справам підписані головою Правління ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» - Татаркіною Мариною Костянтинівною.

Проте, позивач вважає, що обрання членом правління (відповідно протоколу від 13.02.2019) та голови правління ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ», і внесення змін до Статуту (відповідно протоколу від 12.01.2020) позивач вважає незаконними, так як на його думку, були проведені всупереч вимогам чинного законодавства України та нормам діючого на той час Статуту ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» від 2016 року.

Позивач вказав, що відповідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, керівником ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» значиться ОСОБА_1 починаючи з 12.01.2020.

Позивач зауважив, що 13.02.2019 під час проведення загальних зборів ОСББ «ДІБРОВА- УМАНЬ», у вище вказаному протоколі по четвертому питанню порядку денного було ухвалено призначення правління, у склад якого входила ОСОБА_1 .

12.01.2020 відповідачем були проведені загальні збори, внаслідок чого був складений протокол загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ «ДІБРОВА- УМАНЬ», в якому по другому питанню порядку денного було вирішено обрати головою Правління ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» - ОСОБА_1 з наданням їй повноважень для подання документів для державної реєстрації. У цьому протоколі по третьому питанню порядку денного зборами було вирішено внести зміни до Статуту ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» шляхом викладення його в новій редакції; затвердити статут ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» у новій редакції; уповноважити Голову Загальних зборів ОСББ «ДІБРОВА- УМАНЬ» ОСОБА_1 підписати Статут в новій редакції, затверджений цими загальними зборами та здійснити дії з державної реєстрації Статуту.

Позивач акцентував увагу суду на тому, що відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на момент обрання ОСОБА_1 в 2019 році до складу правління, та в подальшому в 2020 році як голова Правління ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» - діяв статут ОСББ, затверджений протоколом загальних зборів № 1 від 15 червня 2016 року. Позивач посилався на п.10.1 цього статуту, яким було визначено, що членом об`єднання може бути фізична та юридична особа, яка є власником квартири (квартир) або нежитлового приміщення (приміщень) у житловому комплексі та подальший порядок прийняття у члени об`єднання та виключення з нього.

Позивач зауважив, що в протоколах загальних зборів від 13.02.2019 та 12.01.2020 - ОСОБА_1 власником квартири (квартир) або нежитлового приміщення (приміщень) у житловому комплексі не являлася. У зв`язку з чим, позивач вважає, що обрання ОСОБА_1 до складу членів правління, а в подальшому голови правління ОСББ «ДІБРОВА- УМАНЬ» є незаконним, а відтак і звернення останньої до Господарського суду Черкаської області із позовами в інтересах ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» є незаконним, оскільки заяви подані особою, яка не має процесуальної дієздатності, та підписані особою, яка не має права їх підписувати.

Позивач, посилаючись на положення ст.1, ст.6, ст.10 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» зазначив, що у вказаних загальних зборах він участі не приймав, про їх проведення повідомлений не був, про їх результати та прийняті рішення до моменту відкриття судових справ нічого йому не було відомо, а відтак вважає, що загальні збори ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ», які відбулися 13.02.2019 та 12.01.2020 не є законними, оскільки були проведенні з порушенням вимог чинного законодавства України та чинного та той час статуту ОСББ від 15 червня 2016 року, і рішення, що були ухвалені на вказаних зборах, як стверджує позивач, є злочинними і такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства України.

Справа призначена до розгляду в порядку загального позовного провадження.

19.09.2022 від відповідача надійшов відзив на позов, в якому він позов не визнав, просив суд у задоволенні заявлених вимог відмовити повністю вважаючи їх необґрунтованими та безпідставними з таких підстав:

-позивач сам підтвердив, що не був і не є членом ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» , але подає позов до суду щодо порушення прав члена об`єднання;

-позивач не надав доказів щодо порушення положень Статуту, які відбулися на думку відповідача, при підготовці та проведенні загальних зборів ОСББ стосовно осіб, які не є членами об`єднання;

- позивач не надав жодного доказу протиправних дій співвласників багатоквартирного будинку щодо їхнього волевиявлення з виборів членів правління та голови правління;

-позивачем не доведено належними доказами, які саме порушення Статуту об`єднання відбулися при прийнятті загальними зборами рішень;

- позивач не послався на жоден нормативний акт чи пункт Статуту об`єднання, який би забороняв вибори до правління об`єднання не співвласника.

Позивач у відповіді на відзив не погодився із твердженнями відповідача, викладеними у відзиві на позов і просив суд заявлені вимоги задовольнити повністю.

Відповідач подав до суду заперечення на відповідь позивача, в яких просив суд відмовити у задоволенні заявлених вимог вважаючи їх безпідставними та належним чином недоведеними.

Ухвалою суду від 27.10.2022 підготовче провадження закрито та призначено справу до судового розгляду по суті на 29 листопада 2022 року.

Хід розгляду справи відображено у відповідних ухвалах суду, які містяться в матеріалах справи.

25.04.2023 в судовому засіданні судом оголошувалась перерва до 10:00 год. 08 травня 2023 р.

Представник позивача в судовому засіданні заявлені вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити повністю з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні заявлені вимоги не визнав повністю вважаючи їх необґрунтованими та безпідставними і просив суд у задоволенні позову відмовити.

Суд, вислухавши представників сторін, оцінивши наявні у справі докази встановив наступне.

Згідно з ч.ч.1-3 ст.13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Так, за змістом положень статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів.

Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Відповідно до частини першої статті 74 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмета доказування.

Необхідність доводити обставини, на які учасник справи посилається як на підставу своїх вимог і заперечень в господарському процесі, є складовою обов`язку сприяти всебічному, повному та об`єктивному встановленню усіх обставин справи, що передбачає, зокрема, подання належних доказів, тобто таких, що підтверджують обставини, які входять у предмет доказування у справі, з відповідним посиланням на те, які обставини цей доказ підтверджує.

Відповідно до частини другої статті 382 ЦК України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Згідно з частиною першою статті 385 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків).

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначає Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» № 417-VIII) (далі - Закон № 417-VIII)), предметом регулювання якого є відносини, що виникають у процесі реалізації прав та виконання обов`язків власників квартир та нежитлових приміщень як співвласників багатоквартирного будинку.

За визначеннями, які вживаються в цьому Законі та містяться в статті 1 закону, багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об`єктами нерухомого майна; нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об`єктом нерухомого майна.

Частка співвласника - частка, яку становить площа квартири та/або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Відповідно до статей 1, 9 Закону № 417-VIII управління багатоквартирним будинком - це вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку. Управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Згідно з частинами першою-третьою статті 12 Закону № 417-VIII витрати на управління багатоквартирним будинком включають: 1) витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку; 2) витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку; 21) витрати, пов`язані з виконанням зобов`язань за кредитним договором, укладеним за програмами Фонду енергоефективності; 3) витрати на сплату винагороди управителю в разі його залучення; 4) інші витрати, передбачені рішенням співвласників або законом. Витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат. Невикористання власником належної йому квартири чи нежитлового приміщення або відмова від використання спільного майна не є підставою для ухилення від здійснення витрат на управління багатоквартирним будинком.

Відповідно до положень ч.2 ст. 10 Закону № 417-VIII до повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про визначення переліку та розміру витрат на управління багатоквартирним будинком. Рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, крім рішень з питань, зазначених у пунктах 2, 3 і 9 частини другої цієї статті, які вважаються прийнятими зборами співвласників, якщо за них проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку. Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 50 відсотків або більше загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосувало більш як 75 відсотків загальної кількості співвласників, а рішення з питань, зазначених у пунктах 2, 3 і 9 частини другої цієї статті, вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосувало більш як 50 відсотків загальної кількості всіх співвласників (частина шоста статті 10 Закону № 417-VIII).

Співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах згідно зі статтею 10 Закону № 417-VIII. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих і нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом.

Згідно зі статтею 1 Закону об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна. Співвласники багатоквартирного будинку - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку

Відповідно до частин першої, четвертої статті 4 Закону основною метою створення об`єднання є забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Загальні збори співвласників є вищим органом управління об`єднання, до виключної компетенції яких відноситься, зокрема, затвердження статуту об`єднання, внесення змін до нього; затвердження кошторису, балансу об`єднання та річного звіту; визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників. Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників (стаття 10 Закону).

Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.

Статутом об`єднання може бути встановлено інший порядок визначення кількості голосів, що належать кожному співвласнику на загальних зборах.

Рішення про визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, порядок управління та користування спільним майном, передачу у користування фізичним та юридичним особам спільного майна, а також про реконструкцію та капітальний ремонт багатоквартирного будинку або зведення господарських споруд вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини загальної кількості усіх співвласників, а в разі якщо статутом не передбачено прийняття таких рішень, - більшістю голосів. З інших питань рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості співвласників.

Права та обов`язки співвласника (тобто власника квартир та/або нежитлових приміщень) врегульовані статтями 14 та 15 Закону.

Водночас статті 16-18 Закону окремо визначають права та обов`язки об`єднання співвласників, яке набуває і здійснює їх через свої органи відповідно до статті 92 ЦК України про цивільну дієздатність юридичної особи.

Так, об`єднання має право встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів, які за статтею 21 Закону належать до коштів об`єднання, та зобов`язане забезпечувати дотримання інтересів усіх співвласників при встановленні умов і порядку володіння, користування і розпорядження спільною власністю, розподілі між співвласниками витрат на експлуатацію та ремонт спільного майна.

Об`єднання забезпечує утримання та експлуатацію багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку. Для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори; виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.

Самостійне забезпечення об`єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у багатоквартирному будинку може здійснюватися безпосередньо співвласниками, а також шляхом залучення об`єднанням фізичних та юридичних осіб на підставі укладених договорів.

Для фінансування самозабезпечення об`єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об`єднання. За згодою правління окремі співвласники можуть у рахунок сплати таких внесків і платежів виконувати окремі роботи.

Законодавство, яке регулює порядок забезпечення співвласниками багатоквартирного будинку утримання та експлуатацію багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку (управління багатоквартирним будинком), передбачає, що внески і платежі на утримання, експлуатацію та ремонт спільного майна є складовою частиною внесків та платежів співвласників як витрат на управління багатоквартирним будинком.

Визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків та платежів співвласників будинку відноситься до виключної компетенції загальних зборів співвласників відповідно до частини дев`ятої статті 10 Закону, частини другої статті 12 Закону № 417-VIII та згідно із законодавчо встановленим порядком голосування на зборах об`єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 03 грудня 2019 року у справі № 910/6471/18, провадження № 12-111гс19 .

Судом встановлено, що згідно Протоколу загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 від 13.02.2019 призначено правління, у склад якого увійшла ОСОБА_1 .

Із цього Протоколу вбачається, що загальна кількість співвласників багатоквартирного будинку: 190 осіб.

Загальна площа всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку: 12376,90 кв.м.

У зборах взяли участь особисто та/або через представників співвласники в кількості 97 осіб, яким належать квартири та нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 6968,35 кв.м.

Судом досліджено Протокол засідання членів правління ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» від 25.12.2019. Із Протоколу вбачається, що на засіданні присутні були 4 (чотири) члени правління з метою розгляду питання щодо переобрання голови правління ОСОБА_2 (обраного 08.07.2019) у зв`язку із недовірою до нього через виявлену безпідставну витрату коштів з рахунку ОСББ. За результатами голосування: «за» - 4 особи; «проти» - 0 осіб; «утрималися» - 0 осіб було ухвалено винести питання щодо переобрання голови правління ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» на наступні загальні збори співвласників.

Відповідно Протоколу загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 від 12.01.2020 головою Правління ОСББ було обрано ОСОБА_1 та надано їй повноваження для подання документів для державної реєстрації. На цих же зборах було вирішено внести зміни до Статуту ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» шляхом викладення його в новій редакції; затвердити Статут ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» у новій редакції; уповноважити голову Загальних зборів ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» - ОСОБА_1 підписати Статут в новій редакції, затверджений цими загальними зборами та здійснити дії з державної реєстрації Статуту.

Із зазначеного Протоколу вбачається, що загальна кількість співвласників багатоквартирного будинку: 190 осіб.

Загальна площа всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку: 12376,9 кв.м.

У зборах взяли участь особисто та/або через представників співвласники в кількості 123 особи, яким належать квартири та нежитлові приміщення багатоквартирного будинку загальною площею 8012,1 м кв.

ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» створено власниками квартир та приміщень багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 , відповідно до Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» та у своїй роботі керується новою редакцією Статуту, яка затверджена загальними зборами 15 червня 2016 року відповідно до протоколу №1. Відповідно до Статуту ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» є юридичною особою та діє відповідно до Закону.

Згідно з пунктом 2.1 розділу 2 Статуту ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» в редакції від 15.06.2016 метою створення об`єднання є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов`язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та Статутом.

Відповідно пункту 4.2 розділу 4 Статуту вищим органом управління об`єднання є загальні збори.

За правилами п.4.5 цього Статуту до виключної компетенції загальних зборів належить, зокрема, затвердження Статуту об`єднання, внесення змін до нього; обрання членів правління об`єднання; визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.

Рішення, прийняті загальними зборами, є обов`язковим для всіх членів об`єднання(п.5.8 Статуту).

Суд встановив, що рішенням загальних зборів ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» від 12.01.2020 затверджено порядок денний загальних зборів, серед яких обрано головою Правління ОСББ ОСОБА_1 , вирішено внести зміни до Статуту цього ОСББ та затверджено Статут ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» в новій редакції.

Державна реєстрація змін до Статуту ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» відбулася у відповідності до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

За умовами п.5.2 Статуту ОСББ «ДІБРОВА-УМАНЬ» повідомлення про проведення загальних зборів членів об`єднання надсилається в письмовій формі і вручається кожному члену об`єднання під розписку або шляхом поштового відправлення на вказану адресу.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, позивач не є членом ОСББ, що підтверджується його Довідкою від 03.08.2022 № 3, і відповідно право приймати участь в загальних зборах членів об`єднання у нього відсутнє.

Про нежитлові приміщення (підвали) позивача, які перебували у його власності за вказаною адресою, відповідач не був проінформований до червня 2022 року. Фактично відповідач дізнався про перебування у власності позивача цих нежитлових приміщень (підвалів) внаслідок відмови відповідача у підключенні не співвласника до внутрішньої мережі водопостачання. Проте, як зазначив відповідач, оплата внесків на утримання багатоквартирного будинку жодного разу позивачем не здійснювалась. Як зазначив відповідач, позивач відмовився надати будь які підтверджуючі документи та змінив замки у дверях підвалів, внаслідок чого ОСББ «ДІБРОВА -УМАНЬ» звернулося до суду за захистом своїх прав щодо повернення підвалів у спільну власність всіх співвласників та стягнення боргу.

Суд звертає увагу на те, що заборона щодо вибору на загальних зборах об`єднання особи, яка не являється власником квартири чи нежитлового приміщення до членів правління, у Статуті ОСББ чи у нормативно-правових актах, відсутня. Зокрема, Закон України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» не забороняє обрати до складу правління (та головою правління) будь-яку особу, в тому числі й ту, що не є співвласником багатоквартирного будинку.

Суд бере до уваги, що на підставі п.5.3 Статуту ОСББ, діючого на той час, загальні збори правочинні, якщо на них присутні більше 50 (п`ятдесяти) відсотків членів об`єднання. Рішення приймаються 2/3 голосів від загальної кількості голосів, які присутні на загальних зборах.

Як зазначалося вище, згідно протоколу загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , від 13.02.2019: загальна кількість співвласників - 190 осіб, загальна площа - 12376,9м.кв., у зборах взяли участь 98 осіб, яким належать квартири та нежитлові приміщення загальною площею 6968,35м.кв., що є більше ніж 50%. Кворум було досягнуто.

Відповідно протоколу загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 : загальна кількість співвласників - 190 осіб, загальна площа-12376,9м.кв., у зборах взяли участь 123 особи, яким належать квартири та нежитлові приміщення загальною площею 8012,1м.кв., що є більше ніж 50%. Тобто, кворум було досягнуто.

Отже, суд вважає, що відповідачем під час проведення загальних зборів ОСББ «ДІБРОВА -УМАНЬ» в частині призначення ОСОБА_1 до членів правління ОСББ 13.02.219 та в частині обрання її головою Правління ОСББ 12.01.2020 були дотримані всі необхідні процедури, передбачені чинним законодавством України та Статутом ОСББ.

Суд звертає увагу, що позивачем не наведено обґрунтованих підстав позову з долученням належних доказів з приводу відсутності кворуму для проведення загальних зборів чи прийняття на цих зборах рішень, порушення порядку підрахунку голосів тощо.

Відповідно до частини 1 статті 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Враховуючи наведені норми законодавства та встановлені судом обставини, зважаючи на предмет та підстави позову, суд дійшов висновку, що позивачем не доведено наявність підстав для задоволення позову, у зв`язку з чим у задоволенні позову слід відмовити.

Витрати по сплаті судового збору у відповідності до положень ст.129 ГПК України покладаються на позивача у зв`язку з відмовою у задоволенні позову.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 129, ст. 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржене до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного рішення.

Повне рішення складено 17.05.2023

Суддя К.І.Довгань

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення08.05.2023
Оприлюднено22.05.2023
Номер документу110957208
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності

Судовий реєстр по справі —925/876/22

Постанова від 09.01.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 22.11.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 18.10.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Постанова від 22.08.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Ухвала від 26.07.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Ухвала від 16.06.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коротун О.М.

Рішення від 08.05.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 08.05.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні