ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
п р о з у п и н е н н я п р о в а д ж е н н я у с п р а в і
м.Чернівці
19 травня 2023 року Справа № 926/2564/20
Господарський суд Чернівецької області у складі судді Гушилик С.М., за участю секретаря судового засідання Петровській В.С. розглянувши справу №926/2564/20
За позовом Товариство з обмежено відповідальністю "ЧЕРНІВЦІГАЗ ЗБУТ" (58018, м.Чернівці, вул. Воробкевича Сидора, 1А)
До Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Чернівцігаз" (58009, м.Чернівці, вул. Винниченка, 9 а)
Про зобов`язання провести перерахунок об`ємів природного газу та надати достовірну інформацію щодо об`ємів природного газу згідно норм споживання, які були встановленими КМУ та діючими в період з 01.09.2018 року по 31.07.2020 року для населення у разі відсутності газових лічильників
За участю представників:
Від позивача: Попов В.Д. - адвокат (свідоцтво №000306 від 30.11.18р.)
Від відповідача: Миронов С.І. - адвокат (свідоцтво №000234 від 23.03.18р.)
СУТЬ СПОРУ: В провадженні Господарського суду Чернівецької області знаходяться матеріали справи №926/2564/20 за позовом Товариства з обмежено відповідальністю "ЧЕРНІВЦІГАЗ ЗБУТ" до Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Чернівцігаз" про зобов`язання провести перерахунок об`ємів природного газу та надати достовірну інформацію щодо об`ємів природного газу згідно норм споживання, які були встановленими КМУ та діючими в період з 01.09.2018 року по 31.07.2020 року для населення у разі відсутності газових лічильників.
Ухвалою суду від 16.02.2022 року по справі №926/2564/20 призначено судову економічну експертизу, проведення якої доручено Хмельницькому відділенню Київського науково-дослідного інституту судових експертиз.
31.03.2023 року на адресу суду повернулися матеріали справи №926/2564/20 разом з висновком експерта та додатками до нього за результатами проведення судово-економічної експертизи №995/22-26/1175 від 23.03.2023 року (вх.№586), а відтак провадження у справі поновлено.
05.04.2023 року представником позивача подано клопотання про призначення додаткової судово-економічної експертизи (вх.№1510).
Ухвалою суду від 07.04.2023 року задоволено клопотання позивача про призначення додаткової судово-економічної експертизи по справі №926/2564/20, на вирішення якої поставлені наступні питання: Чи відображені коригування обсягів фактичного споживання природного газу побутовими споживачами, у зв`язку зі зміною як норм споживання, так і перерозподілом місячних об`ємів споживання у побутових споживачів на підставі наданих ними фактичних показників лічильників газу за період з 01.08.2018 по 31.10.2020 в даних, що надавались Оператором ГРМ до Інформаційної платформи Оператора ГТС та актах наданих послуг з розподілу природного газу за період з 01.09.2018 по 31.10.2020?; Чи здійснювались Оператором ГРМ коригування, зменшення та/або перерахунки розподілених відповідно до норм споживання об`ємів природного газу у разі відсутності лічильників природного газу відповідно до змін норм споживання, що діяли у період з 01.09.2018 по 31.10.2020?; Який загальний обсяг різниці (розбіжності) між розподіленим Відповідачем об`ємом природного газу побутовим споживачам у яких відсутній облік природного газу із застосуванням засобів вимірювальної техніки та виставленими до оплати таким побутовим споживачам обсягам природного газу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.06.1996 №619 "Про затвердження норм споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників" в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014р. №409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування"; постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2019 № 63; постанови Кабінету Міністрів України № 143 від 27.02.2019, які діяли у період з 01.09.2018 по 31.10.2020?.
З урахуванням призначеної експертиз провадження у справі зупинено, справу надіслано на експертизу.
11.05.2023 року на адресу суду від Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшло клопотання про надання додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх.№2006) та прохання про продовження строку проведення експертизи понад 90 календарних днів (вх.№852).
Ухвалою суду від 12.05.2023 року поновлено провадження у справі та призначено розгляд клопотань експерта (вх.вх.№2006, 852), зобов`язано сторін надати додаткові документи на 19.05.2023 року.
18.05.2023 року від уповноваженого представника позивача до суду надійшли додаткові матеріали у справі, які були витребувані ухвалою суду від 12.05.2023 року.
У підготовчому засіданні 19.05.2023 року позивач підтримав клопотання експерта про продовження строку для проведення експертизи.
Представник відповідача також не заперечував проти продовження строку проведення експертизи, проте зазначив, що потребує додаткового часу для надання матеріалів витребуваних експертом та надання письмових посянень.
Заслухавши учасників процесу, розглянувши клопотання Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз про погодження строків з проведення експертизи (вх.№2006), суд прийшов наступних висновків.
У відповідності до положень пункту 17 Постанови Пленуму ВГСУ №4 від 23.03.2012 року "Про деякі питання практики призначення судової експертизи" строки проведення експертних досліджень та порядок встановлення цих строків у залежності від складності дослідження та з урахуванням експертного навантаження передбачено підпунктом 1.13 пункту 1 Інструкції.
З метою забезпечення виконання зазначених приписів Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року господарським судам необхідно контролювати дотримання передбачених Інструкцією строків проведення експертизи іншим суб`єктам судово-експертної діяльності, визначеним у статті 7 Закону, і реагувати на відповідні порушення шляхом винесення окремих ухвал у порядку, встановленому ГПК України.
Абзацом шостим зазначеного підпункту Інструкції передбачено можливість встановлення у виняткових випадках більшого (порівняно із загальними) розумного строку за письмовою домовленістю з органом (особою), який призначив експертизу. Оскільки процесуальним законом не передбачено форми такого погодження з боку суду, воно має здійснюватися (за наявності підстав для цього) шляхом винесення відповідної ухвали за результатами розгляду звернення експертної установи, - без поновлення провадження у справі і без повернення матеріалів справи із зазначеної установи, але, за необхідності, з викликом сторін для з`ясування їхньої думки з даного питання. При цьому необхідно враховувати, що відмова у погодженні запропонованого розумного строку проведення експертизи може потягти за собою наслідки, передбачені абзацом сьомим того ж підпункту Інструкції.
Враховуючи велику експертну завантаженість у галузі економічної експертизи, надання позивачем погодження на продовження строку проведення судової експертизи та відсутністю заперечень збоку відповідача щодо проведення судової експертизи понад 90 календарних днів, суд, розглянувши клопотання Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України, клопотання експерта О. Нижник про продовження стоку проведення експертизи понад 90 календарних днів (вх.№852) для проведення судово економічної експертизи по справі №926/2564/20 у даній справі, суд вважає його обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню
Розглянувши клопотання Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз про надання додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх.№2006), суд прийшов наступних висновків.
Відповідно до частини третьої статті 102 Господарського процесуального кодексу України при визначенні матеріалів, що надаються експерту чи експертній установі, суд у необхідних випадках вирішує питання про витребування відповідних матеріалів за правилами, передбаченими цим Кодексом для витребування доказів.
У відповідності до пункту 2.3 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України №53/5 від 08.10.1998 року, експерту заборонено самостійно збирати матеріали, які підлягають дослідженню, а також вибирати вихідні дані для проведення експертизи, якщо вони відображені в наданих йому матеріалах неоднозначно.
Положеннями статті 81 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. У разі задоволення клопотання суд своєю ухвалою витребовує відповідні докази.
Враховуючи, що законом не передбачено повноважень судового експерта щодо витребування та одержання додаткових матеріалів безпосередньо від учасників судового процесу, суд вважає клопотання (вх.№2006) судового експерта Нижник О. Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз про надання додаткових матеріалів для проведення судово економічної експертизи по справі №926/2564/20 у даній справі обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до приписів п. 2 ч. 1 ст. 228 ГПК України суд може за заявою учасника, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку, зокрема, призначення судом експертизи.
Таким чином, враховуючи, що у даній справі згідно вказаної норми процесуального закону була призначена судова експертиза і на даний момент її результат не одержано, провадження у справі підлягає зупиненню на період проведення судової експертизи.
Керуючись ст.ст. 102, 103, 228, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
У Х В А Л И В:
1.Задовольнити клопотання Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз експерта Нижник О. про продовження строків для продовження стоку проведення експертизи понад 90 календарних днів (вх.№852) та про надання додаткових матеріалів для проведення експертизи (вх.№2006).
2. Погодити Хмельницькому відділенню Київського науково-дослідного інституту судових експертиз проведення призначеної у даній справі судової економічної експертизи у строк понад 90 календарних днів.
3. Зобов`язати Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Чернівцігаз" надати:
-документи, у яких відображено коригування обсягів фактичного споживання природного газу побутовими споживачами, у зв`язку зі зміною як норм споживання, так і перерозподілом місячних об`ємів споживання у побутових споживачів на підставі наданих ними фактичних показників лічильників газу за період з 01.09.2018 по 31.10.2020;
-документи, що підтверджують об`єм природного газу, розподіленого побутовим споживачам, у яких відсутній облік природного газу із застосуванням засобів вимірювальної техніки, за період з 01.09.2018 року по 31.10.2020 року (звітів, реєстрів обсягів розподіленого газу споживачам, інформацій про використання тощо);
-помісячні відомості з Інформаційної платформи Оператора газотранспортних систем щодо обсягу газу, визначеного за робочими умовами (за якими були виставлені квитанції населенню), а також дані щодо об`єму розподіленого природного газу побутовим споживачам, у яких відсутній облік природного газу із застосуванням засобів вимірювальної техніки (лічильників), з деталізацією застосованих норм споживання у кожному розрахунковому періоді, із зазначенням кількості споживачів за такими категоріями (окремо споживачі із застосуванням засобів обліку або споживачі із застосуванням норм споживання згідно встановлених КМУ) за період з 01.09.2018р. по 31.10.2020р.;
-документи, в яких визначено, які саме норми споживання природного газу (за період з 01.09.2018 року по 31.10.2020 року помісячно) АТ "Оператор газорозподільної системи "Чернівцігаз" застосовувало до побутових споживачів, у яких відсутній облік природного газу із застосуванням засобів вимірювальної техніки;
-дані бухгалтерського обліку щодо обсягів розподіленого природного газу побутовими споживачами на підставі даних лічильників газу в розрізі розрахункових періодів з 01.09.2018 року по 31.10.2020 року;
-дані бухгалтерського обліку щодо обсягів розподіленого природного газу побутовим споживачам, у яких відсутній облік природного газу із застосуванням засобів вимірювальної техніки, в розрізі розрахункових періодів з 01.09.2018 року по 31.10.2020 року;
-розрахунок (пояснення) щодо алгоритму визначення обсягів розподіленого природного газу побутовим споживачам, в яких встановлено індивідуальні лічильники природного газу.
4.Витребувані документи надати Господарському суду Чернівецької області до 25.05.2023 року.
5.Зупинити провадження у справі №926/2564/20 за позовом Товариство з обмежено відповідальністю "ЧЕРНІВЦІГАЗ ЗБУТ" до Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Чернівцігаз про зобов`язання провести перерахунок об`ємів природного газу та надати достовірну інформацію щодо об`ємів природного газу згідно норм споживання, які були встановленими КМУ та діючими в період з 01.09.2018 року по 31.07.2020 року для населення у разі відсутності газових лічильників.
Ухвала господарського суду набирає законної сили в порядку статті 235 Господарського процесуального кодексу України.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://cv.arbitr.gov.ua/sud5027/.
Суддя С.М. Гушилик
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2023 |
Оприлюднено | 22.05.2023 |
Номер документу | 110961908 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Гушилик Світлана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні