Рішення
від 17.05.2023 по справі 757/53709/21-ц
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/53709/21-ц

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 травня 2023 року Печерський районний суд міста Києва в складі:

головуючого судді - Соколова О.М.

при секретарі судових засідань - Матвійчуку В.П.

розглянувши у закритому судовому засіданні в приміщенні суду цивільну справу за заявою Головного управління ДПС у Волинській області, заінтересована особа Товариство з обмеженою відповідальністю «А-СТАТ» заінтересована особа: Акціонерне товариство комерційний банк «Приватбанк», про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, -

В С Т А Н О В И В:

У жовтні 2021 року заявник звернувся до Печерського районного суду міста Києва з даною заявою.

Свою заяву обґрунтував тим, що працівниками управління податкового аудиту ГУ ДПС у Волинській області, відповідно до п. 77.1 та п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України та наказу ГУ ДПС у Волинській області від 23.07.2021 №2187 було здійснено виїзд 25.08.2021 та 26.08.2021 на ТОВ «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531) за юридичною адресою: м. Луцьк, вул. Дубнівська, 22-Б, з метою ознайомлення з направленнями посадових осіб ГУ ДПС у Волинській області від 17.08.2021 № 2434, № 2435, № 2436, № 2437 та проведення планової документальної перевірки на ТОВ «А-Стат» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 06.02.2019 по 30.06.2021.

За вищезазначеною адресою знаходяться офісні приміщення. Вивіска ТОВ «А-Стат» відсутня. На 3 поверсі на дверях кабінету № 346, який було зачинено наклеєно лист формат А4 з написом «Ми переїхали. Наша нова адреса м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 3».

При виїзді 26.08.2021 року за адресою м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 3 встановлено відсутність посадових осіб ТОВ «А-Стат» - керівника/головного бухгалтера ОСОБА_1 . Повідомлено, що останній знаходиться у відрядженні за кордоном та, що підприємством втрачено документи, про що повідомлено Луцький відділ поліції та ГУ ДПС у Волинській області, а тому проведення перевірки неможливе.

У зв`язку з викладеним, неможливо вручити копію наказу від 23.07.2021 № 2187 платнику або його законному представнику та неможливо розпочати і провести документальну планову виїзну перевірку платника податків. Поряд з цим, згідно інформаційних даних АІС «Податковий блок» ТОВ «А-Стат» для проведення розрахунків використовувала банківські рахунки, відкриті у АТ КБ «ПРИВАТБАНК» (МФО 303440) № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 , № НОМЕР_6 , № НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 (долар США, євро, українська гривня). З огляду на не ненадання первинних документів, то у даному випадку визначитись у правильності ведення податкового обліку можливо лише при дослідженні руху грошових коштів на рахунках платника податків, відритих у банківській установі.

Посилаючись на викладене, заявник просить зобов`язати АТ КБ «ПРИВАТБАНК» надати Головному управлінню ДПС у Волинській області інформацію, що містить банківську таємницю відносно товариства з обмеженою відповідальністю «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531), а саме: в паперовому і електронному вигляді інформації про обсяг та обіг коштів на рахунках, які належали товариству в розрізі контрагентів із зазначенням дат проведення операцій, сум платежів, призначень платежів, найменування, кодів ЄДРПОУ за період з 06.02.2019 року по 30.06.2021 року із врахуванням вимог п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України.

Ухвалою суду від 12 жовтня 2021 року заяву управління ДПС у Волинській області, заінтересовані особи: товариство з обмеженою відповідальністю «А-Стат», акціонерне товариство «Комерційний індустріальний банк» про розкриття банком інформації, яка міститься банківську таємницю - залишено без руху.

10.01.2022 року на виконання ухвали Печерського районного суду м. Києва від 12.10.2021 року заявником усунуто вказані недоліки.

Ухвалою суду від 13 січня 2022 року відкрито провадження у цивільній справі та призначено розгляд справи в порядку окремого провадження.

03.05.2022 року від ГУ ДПС у Волинській області на адресу суду надійшли додаткові пояснення, в яких зазначено, що товариство не відновило документи ні на 01.09.2021 року ні на час звернення до суду з заявою про розкриття банківської таємниці. Крім того наказ від 23.07.2021 №2187 платником податків не оскаржувався та на даний час не оскаржується.

У судове засідання заявник, представник банку та особа, щодо якої вимагається розкриття банківської таємниці, не з`явились, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином.

За приписами ч. 2 ст. 349 ЦПК України неявка в судове засідання без поважних причин заявника та (або) особи, щодо якої вимагається розкриття банківської таємниці, чи їх представників або представника банку не перешкоджає розгляду справи, якщо суд не визнав їхню участь обов`язковою.

Суд, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами шляхом дослідження письмових доказів у матеріалах справи, оцінивши їх у сукупності, встановив наступні обставини та дійшов до наступних висновків.

Відповідно до п. 11 ч. 2 ст. 293 ЦПК України, суд розглядає в порядку окремого провадження справи про: розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 60 Закону України «Про банки та банківську діяльність», інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третім особам при наданні послуг банку, є банківською таємницею.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», до завдань органів державної податкової служби відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов`язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, наказом ГУ ДПС у Волинській області від 23.07.2021 року № 2187 вирішено провести документальну планову перевірку ТОВ «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531) з 25.08.2021 року, тривалістю робочих днів.

Працівниками управління податкового аудиту ГУ ДПС у Волинській області, відповідно до п. 77.1 та п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України та наказу ГУ ДПС у Волинській області від 23.07.2021 №2187 було здійснено виїзд 25.08.2021 та 26.08.2021 на ТОВ «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531) за юридичною адресою: м. Луцьк, вул. Дубнівська, 22-Б, з метою ознайомлення з направленнями посадових осіб ГУ ДПС у Волинській області від 17.08.2021 № 2434, № 2435, № 2436, № 2437 та проведення планової документальної перевірки на ТОВ «А-Стат» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 06.02.2019 по 30.06.2021.

ТОВ «А-Стат» відсутнє за юридичною адресою: м. Луцьк, вул. Дубнівська, 22-Б. ГУ ДПС у Волинській області встановлено нову адресу місцязнаходження товариства, а саме м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 3, що підтверджується актами перевірки від 25.08.2021 № 915/07-01/42800531 та від 26.08.2021 № 931/07-01/42800531.

Разом з тим, за адресою м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 3 встановлено відсутність посадових осіб ТОВ «А-Стат» - керівника/головного бухгалтера Кравчука Сергія Валерійовича, у зв`язку з чим неможливо вручити копію наказу від 23.07.2021 № 2187 платнику або його законному представнику та неможливо розпочати і провести документальну планову виїзну перевірку платника податків.

Відповідно до ст.60 Закону України «Про банки і банківську діяльність», інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третім особам при наданні послуг банку, є банківською таємницею. Банківською таємницею, зокрема, є: відомості про стан рахунків клієнтів, у тому числі стан кореспондентських рахунків банків у Національному банку України; операції, які були проведені на користь чи за дорученням клієнта, здійснені ним угоди.

Згідно п.2 ч.1 ст.62 Закону України «Про банки та банківську діяльність», інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками за рішенням суду.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює ПК, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За приписами п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.п. 75.1.2 п.75.1 ст. 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Відповідно до п. 77.4. ст. 77 ПК України, про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано (вручено) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Згідно з п. 81.1. ст. 81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 81.2. ст. 81 ПК України, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається та реєструється в контролюючому органі не пізніше наступного робочого дня у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

Як вбачається з поданих документів, представник ТОВ «А-Стат» 03.06.2021 року повідомив ГУ ДПС у Волинській області про втрату первинних документів товариства.

Відповідно до п. 44.5 ст. 44 ПК України, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов`язаний у п`ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації, надано авторизацію відповідно до Митного кодексу України або дозвіл на застосування спеціальних (у тому числі транзитних) спрощень.

Платник податків зобов`язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

У разі надання платником податків у порядку та строки, визначені абзацом першим цього підпункту, повідомлення та неможливості проведення перевірки платника податків у зв`язку з втратою, пошкодженням або достроковим знищенням платником податків документів строки проведення таких перевірок (крім перевірок, визначених статтею 200 цього Кодексу) переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків, але на строк не більше ніж 120 днів.

Разом тим, для перенесення перевірки не достатньо лише самого факту повідомлення про втрату документів.

Так, для перенесення перевірки необхідно: повідомлення про втрату документів, неможливість проведення перевірки та причинно-наслідковий зв`язку між втратою документів та неможливістю контрольного заходу.

Крім того, наказ ГУ ДПС у Волинській області від 23.07.2021 №2187 про проведення документальної планової виїзної перевірки, платником податків не оскаржувався та на даний час не оскаржується.

Відповідно до п. 102.1 ст. 102 ПК України, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно до статей 39 і 39-2 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації або уточнюючої декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань, в межах поданих уточнень, за такою податковою декларацією протягом 1095 днів (2555 дня - у разі проведення перевірки відповідно до статей 39 і 39-2 цього Кодексу) з дня подання уточнюючого розрахунку (декларації).

У разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов`язаних з декларуванням податкових зобов`язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.

З місцевих податків та/або зборів, за якими передбачено подання річної податкової декларації, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право за результатами перевірки самостійно визначити суму грошових зобов`язань, у разі виявлення ним за результатами перевірки заниження суми визначеного платником податків податкового зобов`язання з цих податків, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати цих податків, визначених відповідними розділами цього Кодексу.

Судом встановлено, що згідно із даними АІС «Податковий блок» ТОВ «А-Стат» для проведення розрахунків використовувала банківські рахунки, відкриті у АТ КБ «Приватбанк» (МФО 303440) № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 , № НОМЕР_6 , № НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 (долар США, євро, українська гривня). Оскільки, витребувати інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках, які належали товариству в розрізі контрагентів із зазначенням дат проведення операцій, сум платежів, призначень платежів, найменування, кодів ЄДРПОУ на рахунках відкритих ТОВ «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531) за період з 06.02.2019 року по 30.06.2021 року, можливо лише шляхом розкриття банківської таємниці, суд вважає за необхідне вимоги заявника про розкриття банківської таємниці - задовольнити.

Керуючись ст. ст. ст.ст. 76, 81, 229, 259, 259, 263, 264, 273, 293, 294, 347-353 ЦПК України; ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»; ст.ст. 20, 44, 75. 77, 81 ПК України; ст.ст. 60, 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність», суд, -

ВИРІШИВ:

Заяву Головного управління ДПС у Волинській області, заінтересована особа Товариство з обмеженою відповідальністю «А-СТАТ» заінтересована особа: Акціонерне товариство комерційний банк «Приватбанк», про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю - задовольнити.

Зобов`язати Акціонерне товариство Комерційний банк «ПриватБанк» надати Головному управлінню ДПС у Волинській області інформацію, що містить банківську таємницю відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531), а саме: в паперовому і електронному вигляді інформації про обсяг та обіг коштів на рахунках, які належали товариству в розрізі контрагентів із зазначенням дат проведення операцій, сум платежів, призначень платежів, найменування, кодів ЄДРПОУ за період з 06.02.2019 року по 30.06.2021 року із врахуванням вимог п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України.

Рішення підлягає негайному виконанню.

Роз`яснити, що оскарження рішення суду не зупиняє його виконання.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом п`ять днів до Київського апеляційного суду.

Головне управління ДПС у Волинській області: 43010, м. Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 44106679.

Товариство з обмеженою відповідальністю «А-Стат»: 43010, м. Луцьк, вул. Дубнівська, 22Б, код ЄДРПОУ 42800531.

Акціонерне товариство Комерційний банк «ПРИВАТБАНК»: 01001, м.Київ, вул. Грушевського, 1д, код. ЄДРПОУ 14360570.

Повний текст рішення складено 17.05.2023 року.

Суддя О.М.Соколов

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.05.2023
Оприлюднено22.05.2023
Номер документу110981859
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб

Судовий реєстр по справі —757/53709/21-ц

Рішення від 17.05.2023

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Соколов О. М.

Ухвала від 21.03.2023

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Соколов О. М.

Ухвала від 13.01.2022

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Соколов О. М.

Ухвала від 12.10.2021

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Соколов О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні